VIDEO Bush: Am sacrificat principiile pietei libere pentru a salva economia

de Adrian Novac HotNews.ro
Miercuri, 17 decembrie 2008, 11:16 Actualitate | Internaţional

George W. Bush
Foto: AGERPRES
Presedintele american George W. Bush a declarat ca a fost fortat sa sacrifice principiile pietei libere pentru a salva economia "de la prabusire". Intr-un interviu acordat postului CNN, Bush a marturisit ca "ii pare rau" ca a trebuit sa faca acest lucru.

"Am abandonat principiile economiei de piata pentru a salva sistemul pietei libere", a declarat Bush, adaugand ca a luat aceasta decizie "pentru a fi siguri ca economia nu se prabuseste".

"Imi pare rau ca a trebuit sa facem asta", a spus liderul de la Casa Alba.

Presedintele a afirmat insa ca "e important sa se asigure ca nu risipeste banii contribuabilului" si s-a declarat increzator ca "cu timpul economia isi va reveni si va incepe sa creasca".

Bush a afirmat ca actiunile Administratiei sale au fost necesare pentru a usura efectele crizei: "Simt ca am obligatia fata de succesorul meu sa ma asigur ca nu va exista o criza economica uriasa. Suntem in criza acum, in mijlocul unei recesiuni importante, insa nu vreau ca lucrurile sa devina si mai rele".

Liderul de la Casa Alba a afirmat, de asemenea, ca "un faliment necontrolat" al companiilor producatoare de masini ar putea crea "probleme economice uriase". Bush nu a precizat insa care sunt masurile pe care Casa Alba ar intentiona sa le ia pentru a salva industria auto americana.

CNN precizeaza ca declaratiile lui Bush sunt in opozitie fata de opiniile exprimate anterior, potrivit carora este adeptul neinterventiei statului in piata. Chiar si la summitul G20 organizat la Washington, in luna noiembrie, Bush a rezistat solicitarilor altor lideri mondiali de a implementa reguli financiare mai stricte si a argumentat ca principiile pietei libere trebuie urmate chiar si in mijlocul crizei economice.

Administratia Bush a pus la punct un plan de salvare in valoare de 700 de miliarde de dolari pentru institutiile financiare americane, afectate de criza, iar surse de la Washington afirma ca gigantii auto ar putea primi si ei fonduri de salvare din partea Casei Albe.


+ SHARE      
  
2401 vizualizari
  • +3 (5 voturi)    
    concluzie (Miercuri, 17 decembrie 2008, 11:30)

    gigi [anonim]

    "Am sacrificat principiile pietei libere pentru a salva economia"

    Asta nu inseamna ca piata libera (poate) duce la distrugerea economiei?
    • +1 (5 voturi)    
      Coruptia distruge economia, nu "piata libera" (Miercuri, 17 decembrie 2008, 12:58)

      Kapital [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Ceea ce provoaca intarzieri in dezvoltare sunt actele de coruptie, de frauda si de incompetenta. Ele apar in orice societate, indiferent de nivelul de dezvoltare (de la tribalismul african la foarte civilizatii domni germani de la Siemens). Singura diferenta e ca intr-o societate tribala ele raman nepedepsite, tin de traditia "bascisului", iar intr-o societate moderna occidentala ele ajung mai devreme sau mai tarziu, inevitabil, pe mana justitiei.
      Piata libera conduce la excese, ca orice sistem "deschis", unde totul se bazeaza pe responsabilitate individuala si incredere. Insa piata libera e singura care pana acum a creat amestecul potrivit de prosperitate si stabilitate sociala.
      Economiile centralizate sunt un lamentabil esec nu doar economic (sistematic depasite de pietele libere) ci si social (inevitabil ajung la dictatura si lagare de "reeducare").
      • +2 (4 voturi)    
        Chiar asa?!? (Miercuri, 17 decembrie 2008, 17:39)

        Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui Kapital

        Si atunci ce aveti voi,americanii,de reprosat Rusiei,Chinei sau Iranului--unde exista piata libera dar coruptii sunt aspru pedepsiti?Nu sunteti decat niste lupi in piele de oaie,v-ati compromis credibilitatea nationala pentru un secol de acum inainte sustinand coruptii din bancile falimentare...Rusine,rusine,de trei ori rusine!!!!!!!
      • 0 (2 voturi)    
        Am trait sa citesc...Is about time for capitalism (Miercuri, 17 decembrie 2008, 19:00)

        Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui Kapital

        Draga Kapital innoti in plina negatie.

        Capitalismul pe care-l adori este in moarte clinica, est sustinut cu perfuzii monetare de mii de miliarde de dolari, euro, ruble, yeni....

        Draga Kapital ar trebui sa-ti dai seama ca orice tip de orinduire politica, economica are si o data de expirare. Is about time for capitalism to go....

        Daca nu ai realizat pina acum, poate totusi ar trebui sa citesti marturisirea aproape fortata a lu' GWB cu privirea la sacricarea principiile pietei libere pentru a salva economia USA (in principal).

        Tipul actual de societate capitalist este in ca.at pina peste urechi si nu este sustinut decit prin faptul ca totzi sint legatzi de totzi.

        Mai simplu: daca unul cade (exemeplu: USA) cad tozti
      • +1 (1 vot)    
        Arma coruptiei este in mina celor care (Joi, 18 decembrie 2008, 8:27)

        nic [anonim] i-a raspuns lui Kapital

        detin monopolul tiparirii banilor...

        De fapt fondatorul SUA Thomas Jefferson a prezis starea actuala cu exactiate cand zicea cu multa vreme inainte urmatoarele:
        " Cred ca institutiile bancare (private)sunt mai periculoase libertatilor noastre decat armatele.
        Daca poporul American va permite vreodata bancilor particulare sa controleze emiterea de bani, intai prin inflatie, apoi prin deflatie, bancile si corporatiile care vor creste in jurul lor (bancilor), vor depriva poporul de toata proprietatea lor pana copiii lor se vor trezi fara acoperis pe cap pe continentul cucerit de parintii lor.
        Puterea de a tipari bani trebuie luata de la banci si data inapoi poporului, caruia de fapt ii apartine."
  • +3 (5 voturi)    
    principii (Miercuri, 17 decembrie 2008, 11:31)

    roman [anonim]

    Vrea sa zica capitalismul salbatec a esuat si aceasta experienta sociala sfarseste lamentabil .
    • +1 (5 voturi)    
      Comunismul a esuat lamentabil, URSS a murit! (Miercuri, 17 decembrie 2008, 13:06)

      Kapital [anonim] i-a raspuns lui roman

      Ca la orice criza ciclica majora a economiei capitaliste (circa 80 de ani), la suprafata ies si deseurile istorice. Iar unii profita de situatie pt. a incerca reanimarea unor cadavre ideologice.
      Insa capitalismul ramane perfect viabil, el e singurul sistem ce a redus saracia pana si in China comunista:)) si in acest moment intreaga planeta functioneaza pe principii economice liberale.
      Nationalizarea catorva banci si subventia protectionista a unor mari companii nu inseamna abandonul intregului sistem sau al valorilor capitaliste.
      Ca si Bush, nici eu nu sunt de acord cu asemenea etatisme si cred ca cei care l-au sfatuit au fost fie panicati, fie interesati personal in salvarea unor active.
      Partidul republican are dreptate sa se opuna planului democrat de a da cu lopata bani publici constructorilor auto, sistemul bancar e vital pt. economie, bancile sunt arterele organismului economic, in timp ce constructorii auto sunt doar una din ramurile industriei. Mai intai sa se reformeze tehnologic (sau sa propuna un plan clar in privinta asta) si sa elimine tumoarea sindicalista (care are o mare vina in lipsa de competitivitate a industriei auto americane).
      • 0 (0 voturi)    
        Capitalismul in China a marit saracia (Miercuri, 17 decembrie 2008, 19:02)

        Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui Kapital

        Dimpotriva capitalismul in China a marit saracia si discrepantele sociale (si asta in 2008).
        Nu stiu in ce realitate traiesti dar ar fi bine sa te informezi mai bine.
        • 0 (0 voturi)    
          capitalism in china? (Miercuri, 17 decembrie 2008, 20:25)

          confuz [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

          Da ma lamureste si pe mine cineva de cand e capitalism in china? Ce sa citesc mai oameni buni si unde? Ca se pare ca io mi-s tare in urma.... Sincer.
          Respecte
  • 0 (6 voturi)    
    Kapitalismul = ESEC, ILUZIE, MINCIUNA (Miercuri, 17 decembrie 2008, 12:02)

    paul son [anonim]

    Ceea ce ar trebui subliniat (si, evident, nu se intampla!!) este dimensiunea uriasa dar si subtila a coruptiei din SUA, si in principal pe Wall Street. Functioneaza un pact al confidentialitatii (complice) la roate nivelurile, care implica sume de ordinul sutelor de miliarde de USD. DAR SE TACE, pentru a nu se expune, in dimensiunea ei integrala, imensitatea coruptiei in SUA, peste tot, la toate nivelurile, practic fiind o societate construita pe coruptie, rapt si inselaciune.
    Dar asta nu inseamna, totusi, ca nu sunt si (cativa) americani cinstiti in SUA! :)
    • -1 (3 voturi)    
      Nu stiu cine e Blagojevich! Rezko? N-am auzit! (Miercuri, 17 decembrie 2008, 12:45)

      Hussein Obama [anonim] i-a raspuns lui paul son

      Obama e deja in relatie directa (inclusiv de sponsorizare) cu 3 excroci dovediti: Rezko, Blagojevich si Madoff.
  • 0 (4 voturi)    
    Bushhhhht (Miercuri, 17 decembrie 2008, 12:07)

    EccE [anonim]

    Nu va luati dupa ce spune Bush..vorba aia..un nebun arunca o piatra in balta si zece intelepti se cearta cum sa o scoata..Bush in afara de cand cere sticla de whisky nu stie ce vorbeste
    • 0 (4 voturi)    
      Bush nu consuma alcool (Miercuri, 17 decembrie 2008, 13:09)

      GWB [anonim] i-a raspuns lui EccE

      Bush a avut excesele sale in tinerete (alcool si fete), insa de peste 20 de ani nu mai bea, fapt confirmat si cand a fost la Bucuresti la summit-ul NATO. Si spre deosebire de Obama, Bush nici nu fumeaza! / e suficient sa cauti informatia cu un simplu click.
  • +5 (5 voturi)    
    nu economia de piata a esuat (Miercuri, 17 decembrie 2008, 12:08)

    alex [anonim]

    Nu piata libera este cea care a esuat. Si nici capitalismul. Esecul a venit strict din atacurile repetate la adresa economiei de piata, a pietei libere. Criza este determinata tocmai de faptul ca piata nu a putut fi libera, fiind bombardata de influente, pile, relatii, spagi, furturi etc.... ce sa faci, se practica peste tot, nu numai in Romania....
    Avand in vedere natura umana, probabil ca piata libera este (din pacate) o utopie...
    • -1 (3 voturi)    
      corect, cu o observatie (Miercuri, 17 decembrie 2008, 13:12)

      Mihai D. [anonim] i-a raspuns lui alex

      Capitalismul se bazeaza pe natura umana, aceea care ii spune individului sa supravietuiasca, adunand provizii, concurand cu ceilalti, asociandu-se cu altii impotriva unui grup concurent etc.

      Comunismul ar fi fost si el perfect daca nu exista natura umana.

      Pentru mine, problema e ca principiile etice imprimate prin educatia crestina au inceput sa fie abandonate - sau orice alte principii care stabilesc limite si libertati, in numele binelui colectiv. Intr-o epoca in care traiesti doar pentru tine insuti, indobitocit de televizor si izolat de ceilalti nici nu ai mai avea cum.
      • +1 (3 voturi)    
        Capitalism moral conservator (Miercuri, 17 decembrie 2008, 13:42)

        Kapital [anonim] i-a raspuns lui Mihai D.

        Ai perfecta dreptate. Principiile morale (chiar si o parte din cele religioase) joaca rol de filtru si de incetinire, moderare, a goanei dupa profitul cu orice pret (inclusiv pretul coruptiei, fraudei, dispretului fata de semeni).
        "Eliberarea" ideologica a anilor '60 a adus si blestemul relativismului moral, iar unii au stiut sa profite de faptul ca nu mai e necesar sa te temi decat de justia umana, atat. Care justitie, fiind umana, e supusa si ea coruptiei, slabiciunii, erorilor, timpului care trece, etc. Cat timp oamenii vor accepta o asemenea atitudine de dispret fata de valorile "conservatoare" morale, excesele vor fi prezente, pt. ca "traim acum si aici, dupa noi, potopul" !
        • 0 (0 voturi)    
          Inca odata gresesti (Miercuri, 17 decembrie 2008, 19:03)

          Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui Kapital

          Capitalismul est ecapitalismul de trimestru cind se anunta rezultate financiare pt. bursa.
          Inca odata fa-ti temele.
    • +1 (1 vot)    
      Despre coruptie (Joi, 18 decembrie 2008, 0:37)

      Toni [anonim] i-a raspuns lui alex

      S-ar putea vb. de coruptie internatiuni si coruptie intercetatenii unei tari.

      1. Internatiuni : Clasa politica a unei tari protejeaza interesele tarii. Eg. Acorda contracte de modernizare infrastructura unor firme locale

      2. Intercetateni: Firma x locala si Firma y locala concureaza. Firma x e nepotul prefect, primeste contract.

      Coruptia de tipul 1. nu cred ca poate fi condamnata pana la urma si trebuie sa existe.

      In SUA predomina 1. In Romania predomina 2.
  • 0 (4 voturi)    
    Ce a dus la aceasta situatie? (Miercuri, 17 decembrie 2008, 13:02)

    AlinN [anonim]

    Trecerea de la versiunea standard, clasica a capitalismului la versiunea digitalizat-salbatica, cu nuante de anarhie. In momentul in care o societate traieste dupa principii amorale isi pierde fundamentul si pica. Ce modificari a avut societatea pe omul cavernelor? I-a luat libertatea de a da cu maciuca in capul confratelui pentru a-i fura acestuia halca de carne de la gura, dar i-a oferit siguranta hranei, prin vanatul in grup, mult mai eficient. Odata intrat in societate omul cavernelor, in cazul in care se inbolnavea nu-l pastea transformarea in placintele cu carne tocata cu "ajutorul" vecinului. Ba chiar vecinul vana elefanti, impreuna cu alti vecini, si-i oferea si celui bolnav hrana. Prin urmare, oamenii au aglutinat in societati primitive pe baza de simt moral. Capitalismul clasic isi pastra aceste aspecte in procent multumitor.
    Ce se intampla insa in anii 2000? Unor baieti imbracati la costume, cu pantofii luciosi, li se activeaza gena recesiva a omului cavernelor si observa ca pot "face" bani din nimic, practic sa-i fure fara a fi pedepsiti. Asa ca prostii vaneaza elefanti in timp ce baietii frumosi imbracati si pomadati, vorbind mieros, si numai zambet beneficiaza de majoritatea carnii, oferindu-le drept hrana prostimii niste blana. In acest timp "multumita" principiilor capitalismului, copii neasigurati din SUA, pleaca spre moarte sub privirile complice ale natiunii, desi ar fi putut fi salvati, dar n-au bani. Si chiar daca in majoritate mentii bunastarea in tara prin capitalism digitalizat, in momentul cand exploatezi pe altii creezi tensiuni. Si acestea incep incetul cu incetul sa apara. Si vor spulbera acest gen de societate. Cred deci,ca ati observat ca sunt pentru un capitalism tinut in frau de morala, in genul celui din Suedia. Daca Bush crede ca si in SUA se va reveni la ce a fost inainte, cred ca se inseala.
    • 0 (4 voturi)    
      De acord cu capitalismul protestant (Miercuri, 17 decembrie 2008, 13:37)

      Ionica Romansson [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      O analogie destul de reusita, felicitari.
      Aceeasi opinie despre fatalaii cu diplome de Harvard, demagogi si gaunosi.
      Informatia economica circula, insa e deformata de analisti-tonomati si agentii de rating.
      Societatea nu va fi "spulberata" (nici macar o revolutie sangeroasa nu poate schimba complet si imediat un sistem), insa capitalismul va reveni treptat la valori morale "conservatoare". In caz contrar, va lasa locul unei anarhii la nivel mondial, mult mai devastatoare decat capitalismul conservator sau chiar cel financiar-speculativ.
      Bush e un republican conservator, evanghelic, el vrea un astfel de capitalism. Se opun stangistii si adeptii relativismului moral, cei care cred ca nu exista nici un fel de valoare morala care merita respectata, totul fiind "relativ" si schimbator. In consecinta, se da frau liber oricarui tip de comportament. Asta s-a intamplat!
  • -1 (3 voturi)    
    Am sacrificat principiile pietei libere (Miercuri, 17 decembrie 2008, 13:29)

    Ciprian [anonim]

    ... si am reusit!!! Asta ar trebui sa spuna Bush. Asta era planul de mult timp si acuma toti cei din grupa lui sunt bucurosi de rezultate. Iarasi se pot cumpara unele companii uriase pe 2 bani, iarasi trebuie sa se asigure fonduri suplimentare si bancherii topaie de bucurie. Doar ati vazut ca toti cheltuiau ca inainte chiar cand se vorbea peste tot despre asta. Stiu ei ce stiu... Criza a fost bine premeditata iar principiile pietei libere sunt bune DOAR atat timp cat toti le respecta.
    Cand chiar statul nu le mai respecta, atunci e grava treaba si se traduce prin "mai pun de o criza si va mai rapesc niste drepturi" .
  • 0 (2 voturi)    
    am sacrificatpricipiile pietei libere pentru a sal (Miercuri, 17 decembrie 2008, 13:43)

    jean [anonim]

    pai nu exista alta cale de a salva economia de la dezastru. nu cred ca america isi dorea sa aiba milioane de someri pe strada . va dati seama ce inseamna sa -ti someze un oras cum e detoit-ul? culmea e ca era foarte posibil daca nu erau ajutati constructorii de masini
  • 0 (0 voturi)    
    traducerea e incorecta (Vineri, 19 decembrie 2008, 0:20)

    LOL [anonim]

    "principii ale piatei libere"
    nu
    "principiile piatei libere"

    diferenta de nuanta destul e importanta...


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|
Domnule Primar Ai vreo sesizare? Contacteaza-ti primarul!

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri