Presa americana indica o prezenta foarte ridicata la urne inca din primele ore ale Zilei Alegerilor. In multe state este anuntata o participare masiva la vot in randul tinerilor, tintiti de numeroase campanii ce incurajeaza fiecare cetatean sa isi spuna cuvantul in alegeri. Dar aceasta prezenta neasteptata pare sa ii ia prin surprindere pe organizatori in unele locuri, unde, potrivit relatarilor de presa, multi americani au renuntat sa mai voteze dupa cateva ore de stat la coada.

  • Washington Post estimeaza ca 100 de milioane de americani se vor prezenta la urne. In multe cazuri acestia trebuie sa foloseasca aparate de vot pe care nu le-au mai folosit niciodata.
  • Potrivit aceleiasi surse, in unele parti ale SUA vremea nefavorabila i-ar putea tine acasa pe unii alegatori. Dar ingrijorarile organizatorilor tin in general de neregulile inregistrate din cauza sistemului de inregistrare a alegatorilor si a voturilor, desi in prima parte a zilei nu au fost semnalate probleme serioase din acest punct de vedere.
  • Tot Washington Post arata ca in statele Colorado si Washington oficialitati electorale au avertizat ca centralizarea rezultatelor ar putea dura pana maine din cauza prezentei ridicate la urne. In alte zone, cozile foarte mari ii determina pe multi oameni sa renunte la intentia de vot, dupa ore de asteptat la sectiile de votare.
  • Potrivit Los Angeles Times, prezenta foarte ridicata la urne pune la incercare sistemele de votare folosite in Ohio, stat-cheie unde, apreciaza sursa citata, s-ar putea inregistra o prezenta record de 80%.
  • Bloomberg semnala cozi foarte lungi la sectii de votare chiar inainte de deschiderea urnelor in Detroit, Virginia, New York.
  • Tot Bloomberg arata ca Barack Obama, prin echipa sa de campanie foloseste intens, marti, mesajele text pe telefonul mobil pentru a ii indemna pe tineri si pe alegatorii cu venituri mici sa mearga la vot. Bloomberg aminteste ca numai 45% dintre americanii cu varste de pana la 30 de ani au participat la alegerile din 2004.
  • Tinerii au fost si tinta unor clipuri raspandite viral pe net, realizate de o companie a lui Leonardo DiCaprio, in care numeroase vedete americane arata ca fiecare vot conteaza.
  • O alta campanie virala cu acelasi obiectiv a fost realizata, potrivit The Guardian, de site-ul politic MoveOn, care ii indeamna pe americani sa iasa la vot si sa-l sustina pe Barack Obama. Campania ii lasa pe utilizatori sa plaseze numele unui prieten intr-un clip, rezultatul fiind un "reportaj" in care acel prieten este "invinovatit" pentru ca nu s-a "prezentat la vot", in ipoteza ca Obama ar pierde la o diferenta de un vot. MoveOn, citat de The Guardian, sustine ca filmuletul s-a raspandit viral in ultimele zile, ajungand sa fie trimis la 30 de persoane pe secunda.