Experti de la Kiev sustin ca Romania se pregateste sa anexeze o parte din teritoriul Ucrainei

de Olga Popescu HotNews.ro
Marţi, 28 octombrie 2008, 11:32 Actualitate | Internaţional

Romania nu renunta la pretentiile sale asupra unei parti din teritoriul care intra acum in componenta Ucrainei, se sustine in raportul publicat de Centrul pentru problemele societatii civile de la Kiev si citat de RIA Novyi region.

“Dezvoltarea normala a relatiilor interstatale este impiedicata de exploatarea tendentioasa de catre Bucuresti a unor probleme de istorie, in primul rand fiind vorba de apartenenta national-teritoriala a nordului Bucovinei, a tinuturilor Herta, Hotin si a regiunii Ismail din Basarabia. Promovand consecvent politica “pasilor mici” in privinta Basarabiei si a nordului Bucovinei, Romania incearca sa integreze aceste teritorii mai intai in planurile ei economice si culturale, dupa care in cele politice”, se spune in document.

“Romania depune eforturi pentru a forma propriul ei spatiu cultural, care iese dincolo de granitele tarii. Activitatea comunitatilor culturale romanesti in Ucraina a capatat o nuanta politica. Comunitatile romanesti sporesc presiunea inclusiv asupra autoritatilor oficiale ale regiunii Cernauti”, afirma textul.




  
9046 vizualizari
  • +7 (21 voturi)    
    Ar fi bine... (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:39)

    Cosmin [anonim]

    ... sa fie asa. Sa tindem spre un spatiu propriu cultural care sa depaseasca actualele granite.
    Dar ai nostri conducatori au alte preocupari, sa fure cat mai mult.
    • 0 (20 voturi)    
      esti nebun (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:54)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Cosmin

      Stii cum e....cine ridica sabia de sabie va pieri.
      Mai bine sa actionam in sensul integrarii Ucrainei in NATO si UE, si atunci va fi un singur spatiu si nu mai conteaza prea mult granitele.
      • +8 (12 voturi)    
        Sabia culturala (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:44)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui alex

        Intradevar ar fi de bine sa existe o cultura romaneasca autentica promovata.

        aici e clar vorba de gogorite politice.

        Si iarasi adevarat ce zice Cosmin - ar fi frumos daca managerii Romaniei (din administratie, politica, legislativ, economie...) ar avea si alte activitati in afara de furat si imbuibat :D
      • +6 (10 voturi)    
        Granitele conteaza intotdeauna (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:47)

        Basarabia e Romania [anonim] i-a raspuns lui alex

        De zeci de ani e propaganda asta imbecila si nejustificata, ca frontierele nu mai au importanta. Adica tot ce tine de identitatea colectiva si individuala (vezi importanta conceptului de "limita" in constructia propriului psihic).
        Numai ca e mai mult valabil pentru aia mici si mai prosti, de prin Balcani, incearca sa contesti frontiere franceze, italiene sau germane si sa vezi reactie dura "nationalista" si manevre de mari puteri care se termina in santaj diplomatic si economic!

        Ucraina e un stat artificial (zice Putin si colonelul asta de KGB stie mai bine istoria URSS decat "alex" de pe dambovitza:)), are teritorii talharite, primite din jaful altora.

        Nu sunt 42 de milioane etnici ucrainieni, ci 24 de milioane (mai putin decat etnicii romani din Romania, Moldova, Ucraina, Ungaria si Serbia), restul sunt etnici rusi (14 milioane), polonezi (2 milioane), romani (1 milion), unguri (300.000), tigani, tatari, evrei, etc.

        O Ucraina Mica ar fi un stat mult mai omogen etnic, mult mai stabil politic si fara vecini nemultumiti (Rusia si Romania in principal). Si fara indoiala, ar fi stat membru NATO si UE, securizat si prosper, iesit din sfera de influenta a Rusiei.
        • -8 (12 voturi)    
          razboi (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:13)

          alex [anonim] i-a raspuns lui Basarabia e Romania

          Ucraina are arme nucleare, Romania ce are? Tu iti dai seama ce inseamna un razboi cu Ucraina? Pana sa ne vina NATO in ajutor se alege praful de toata Romania. Baga capul sub apa rece poate te mai linistesti, cred ca te-ai infierbantat.

          Romania e un nimic in plan militar si are o politica externa total non-europeana care nu ii aduce simpatie. Agresiunea statala la adresa vecinilor nu se va bucura de sprijinul NATO sau al UE.

          Cea mai buna politica a minoritatilor o are Ungaria, care cu 5-6% populatie in Romania, Slovacia, Serbia etc a reusit sa asigure drepturi care exced procentul pe care il au in cadrul populatiilor nationale. Romania de ce nu poate sa aiba aceeasi politica? Pentru ca intre romani exista dezbinare si nu se pot hotari la o politica unitara si pe care sa o si respecte.

          Pentru toti descreieratii care viseaza revizuirea granitelor (adica prin conflict militar): bagati-va mintile in cap. Parintii vostri si voi ati suferit pana acum pentru normalitate (NATO, UE, granite sigure), acum ce vreti?

          PS: daca Basarabia e Romania, de ce nu vor sa se uneasca cu noi????
          • +8 (10 voturi)    
            arme nucleare ? (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:36)

            Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui alex

            cred ca sunt vreo 10 ani de cand nu le mai are.
            Chiar si cand le avea nu putea sa lanseze nici una deoarece codurile de lansare erau la Moscova.

            Cu o atitudine de genul asta cred ca-ti meriti soarta.
          • +4 (6 voturi)    
            hmm (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:38)

            Catalin [anonim] i-a raspuns lui alex

            Ucraina nu mai dispune de arsenal tactic nuclear. A fost dezafectat la cativa ani dupa destramarea URSS in baza unor acorduri cu UN. O buna parte din tehnica de lupta a fost cumparata de SUA pentru a fi dezafectata si pentru a nu intra pe mainile cui nu trebuie (a se vedea si cazul MIG-urilor din Republica Moldova). Iar ceea ce le-a ramas, desi poate in numar mare nu cred ca mai e la zi.
            Nu spun ca in eventualitatea unei confruntari armate, putin probabile de altfel) Romania ar sterge cu Ucraina de podea, dar nici Ucraina nu mai are mare branza din mostenirea sovietica sau are o branza mucegaita in cel mai bun caz.
            • +1 (7 voturi)    
              hm back (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:08)

              alex [anonim] i-a raspuns lui Catalin

              Catalin...ia in considerare urmatorul scenariu: Romania are pretentii teritoriale asupra Ucrainei, Romania fiind membru NATO iar Ucraina nu. Unde se va duce Ucraina in secunda doi pentru suport militar, avand in vedere ca NATO e o forta militara redutabila in spatele Romaniei (teoretic, ramane de vazut daca si practic) . Ghici ciuperca: la Rusia. Care...ghici ciuperca...chiar are arme nucleare.

              Asta ca sa nu mai intru in conspiratii de genul "OK rusii au mutat arsenalul nuclear dar cine stie ce a ramas in urma si nu spun nici ei nici ucrainienii".

              Scenariul de mai sus e o situatie extrema si putin probabila. Pana atunci daca Romania macar ar deschide aceasta discutie legata de modificarea granitelor ar fi trimisa invartindu-se din toate organizatiile occidentale.

              NATO, UE, SUA (cine vreti voi din Vest) duc acum o lupta tacita de scoatere a Ucrainei de sub influenta ruseasca. Este evident ca o agresiune teritoriala asupra Ucrainei din partea unui stat NATO va demola orice apropiere a ucrainienilor catre Vest, intreaga strategie a puterilor vestice va fi anulata si Ucraina se va indrepta spre Rusia.

              Rusia are cel mai mare interes ca Romania sa aiba pretentii teritoriale asupra Ucrainei. Tatucul Putin ii asteapta pe ucrainieni cu bratele deschise si cu bujori in obrajori...ca as ii apere de romanii infierbantati. Abia asteapta sa aiba un motiv sa isi bage nasul iar in Balcani si in Europa de Est.

              Pentru Romania pacea si consistenta granitelor este garantia dezvoltarii. Orice conflict ne va arunca in urma. Uita-te de ce Romania nu a recunoscut Kosovo si nu recunoaste Abhazia si Osetia.

              Asta nu inseamna ca nu trebuie sa avem grija de romanii de peste granite. Iar daca Basarabia decide sa se uneasca cu Romania asa sa fie, dar fara conflicte.
              • 0 (0 voturi)    
                Daca chiar va imaginati ... (Vineri, 31 octombrie 2008, 9:43)

                Eu [anonim] i-a raspuns lui alex

                ... ca e careva prieten cu rusii dupa ce a luat-o-n freza vreme de zeci de ani de URSS, cre' ca tre' sa va cautati la cap.

                Nici macar rusii albi, care au fost pare-se cei mai putin f/ de rusi, la nivel de populatie nu prea-i suporta. Peste tot unde tre' sa isi pastreze influenta, Rusia tre' sa o faca cu sprijinul comunitatii rusesti, create artificial in decursul sovietelor, si cu ajutorul serviciilor secrete.
            • 0 (0 voturi)    
              Sa fim seriosi, razboi? (Vineri, 31 octombrie 2008, 9:40)

              Eu [anonim] i-a raspuns lui Catalin

              Nici Romania nici Ucraina nu sunt in situatia sa se implice, necum sa porneasca un razboi de capul lor. Evident insa, asa cum avem noi un Vadim, au si ei chestii la fel. Ce, credeti ca in alte parti e mai bine ca la noi?
        • 0 (6 voturi)    
          Desteapta-te Romine (Marţi, 28 octombrie 2008, 20:07)

          A.Novac [anonim] i-a raspuns lui Basarabia e Romania

          Gura pacatosului adevar graeste!!!!! In contextul actual,Rominia are sprijin puternic in lupta sa de a recupra teritoriile furate de un
          mujic Ucrainian ajuns in fruntea URSS.
          Cind Hrusciov a facut pomana cu ce nu era a lui,Rominia nu putea zice nimic,fiind sub cizma ruseasca.Astazi stapinii de ieri pot sa ne ajute si chiar ne indeamna sa ne cerem drepturile istorice.V.Putin are tot interesul sa scoata la iveala misculantele din era comunista.Rusia ,ea insesi este in situatia de a recupera Crimeea si Dombasul rusesc ,teritorii furate de acelasi Hrusciov.
          Indemnul de a cere ce este istoric rominesc ar trebui sa fie ascultat de guvernul nostru.Faptul ca sintem in UE nu trebuie sa ne opreasca .Ca europenii vor s-au nu ,Rominia este stapina pe deciziile ei chiar daca intra in conflict cu vederile Europeniste.
          Alaturi de Rusia in contextul recuperarii teritoriilor stramosesti,inseamna curaj politic.
          NU MAI RAMINE DECIT SA AFISAM DORINTA NOASTRA .
          Cred cu tarie ca la ora actuala avem un conducator de stat CAPABIL .Singuri nu vom razbi niciodata.Este momentul propice sa ne unim cu Rusia in aceasta cruciada.Si daca va fi nevoe sa cooperam militar ,sa o facem !!
          • -2 (2 voturi)    
            Parca ati vorbi de desene animate (Miercuri, 29 octombrie 2008, 1:24)

            Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui A.Novac

            Iar eu abia astept un razboi al Romaniei.
            Numai asa as putea face specula in Romania si ajunge si eu bogat. Sa pun banii la ciorap acum sa ii investesc in Romania cand Romania va cadea economic de tot la podea. Ca oricum trece prin crize economice, Iti dai seama ce se va intapla in cazul unui atac?
            Nu ati invatat nimic din razboiul american?
            Vrabia malai viseaza, deh. Dupa ce am avut atatea idealuri de a ajunge in nato, apoi ue, acum ce mai ramane de facut, ca ne plictisim.....un razboi.
            Nu cred ca va dati seama despre ce vorbiti.
          • 0 (0 voturi)    
            Scoala si biserica (Vineri, 31 octombrie 2008, 9:46)

            Eu [anonim] i-a raspuns lui A.Novac

            Atat cred eu ca e esential sa fie disponibil romaneste in toate regiunile in care exista populatie romaneasca. Granitele, mai ales dupa intrarea Ucrainei in NATO si EU (care o sa vina ambele, indiferent de ce vrea Rusia), o sa fie irelevante.

            Daca ne uitam la politicienii nostri, cre' ca ar trebui sa ne gandim bine inainte de zice ca e o idee buna sa exportam politica romaneasca in zonele unde traiesc romani din alte state.
        • +1 (1 vot)    
          granitele conteaza ... (Miercuri, 29 octombrie 2008, 12:40)

          hernandez [utilizator] i-a raspuns lui Basarabia e Romania

          in perioada interbelica, la nord, Romania avea granita cu Cehoslovacia si Polonia, verificati hartile editate atunci!! Ucraina a primit CADOU de la Stalin mai mult de jumatate din teritoriul lor actual, ca vb aia, nu dadea de la el!! asa ca e de inteles ca e jale mare!! oricum asta e o gogorita propagamdista a Kievului, ca sa abata atentia de la situatia dezastruasa a economiei lor!! restul - BALONE!!
        • 0 (0 voturi)    
          Ucraina stat articifial (Vineri, 31 octombrie 2008, 9:37)

          Eu [anonim] i-a raspuns lui Basarabia e Romania

          Asta e o afirmatie de-a dreptul hilara. Daca nu altundeva, cauta macar pe wikipedia dupa Kievan Rus. Pe urma da-i dreptate lu' Putin.

          Dupa Putin, cre' ca inclusiv Romania e stat artificial, care de fapt e teritoriu furat de la rusi. Ca sa nu mai vorbim de Moldova.
        • 0 (0 voturi)    
          Cat despre etnicii rusi ... (Vineri, 31 octombrie 2008, 9:38)

          Eu [anonim] i-a raspuns lui Basarabia e Romania

          ... si in Moldova sunt multi. Tre' sa tii cont ca rusii au avut vreme 50 de ani sa tot exporte rusi in toate republicile sovietice, si sa mute populatia locala in Siberia.
      • -2 (6 voturi)    
        Aoleu ! (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:00)

        Claudiu Vasilescu [anonim] i-a raspuns lui alex

        Catamai ineptia....Catamai gogomania...Sa-i explice cineva acestui personaj coborat din fata play-station-ului ce inseamna notiunile de "popor", "tara" si poate chiar..."istorie".
        Eu ma duc sa ma mai inchin putin la moastele invatamantului romanesc...
  • +6 (8 voturi)    
    sigur (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:45)

    alex [anonim]

    Sigur nu avem alte probleme acum decat sa anexam teritorii. Daca minoritatile isi cer drepturile ucrainienilor li se pare ca vrem sa ii anexam.
  • +7 (13 voturi)    
    Altii care au "viziuni" apocaliptice (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:49)

    - [anonim]

    ce coincidenta !
    De fapt suna mai mult a amenintare de la mama Rusia
  • +7 (13 voturi)    
    Romania imperialista (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:50)

    Bogdan [anonim]

    Jale mare in Ucraina! Romania imperialista vrea sa-i colonizeze!! Asta vine din partea unei tari care detine arma nucleara! Ha ha ha!
    Dincolo de gluma asta ar trebui vazuta pozitia inflexibila a Ucrainei in ceea ce priveste comunitatile romanesti de acolo! Si asa romanii din Ucraina, si vorbesc in cunostinta de cauza, sunt discriminati si nu au acces la anumite posturi din administratie si sunt vazuti ca niste paria (cum numai la niste rusi - ca mentalitatea a ramas - se poate intampla). Ca nu cumva amaratii sa se sumeteasca profitand de pozitia mai buna a Romaniei in contextul international si a scaderii influentei Ucrainei (care nu se prea intelege cu Rusia), autoritatile pregatesc deja terenul...Si acuza tara noastra, precum "fratii nostri" din Chisinau, ca, pentru prima data in istorie, Romania are pretentii imperialiste...Nu vrem sa le furam teritoriul, dar tare am vrea, ca macar o data in istoria lor, sa nu ii mai trateze pe ceilalti ca "dusmani ai poporului" (ce pretentii sa ai de la un popor care, in toata istoria lui, nu a fost niciodata liber?!?!).
    • +5 (7 voturi)    
      ... (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:46)

      x [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      nu detine arme nucleare. le-au dat inapoi la rusia de buna voie.
    • +6 (8 voturi)    
      Ucraina nu are arme nucleare (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:49)

      Bucovina e Romania [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Esti prost informat, amice. Ucraina a fost dezarmata imediat dupa prabusirea URSS, armele nucleare au fost transferate Rusiei.
      In rest ai dreptate, e simpla propaganda pt. a indrepta atentia ucrainienilor catre Romania, in loc de "inamicul istoric" Rusia.
      Romanii din nordul Bucovinei sunt destul de prosperi si o duc mai bine ca ceilalti din zona, treptat se vor "sumeti" si politic :)
  • +2 (8 voturi)    
    Aberatii ale comunistilor... (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:50)

    catalin [anonim]

    Expertii de la Kiev sau rusii de la Kiev afirma asta? Ucraina + UE vs Ucraina + Rusia. Vad ca in ultima vreme varianta a doua e tot mai proeminenta
  • 0 (6 voturi)    
    astia sunt tampiti (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:51)

    Andrei [anonim]

    ... pe cuvant! Pai ei nu vad ce-i la noi in tara? Pai ei nu vad cum conducatorii isi fura si-si nenorocesc propria tara si propriul popor? Ce spatiu cultural, economic care iese in afara granitelor?

    Si... si daca era asa... la urma urmei acele teritorii au fost candva ale Romaniei, e dreptul nostru sa le cerem inapoi numai ca... asta-i poveste de spus seara copiilor ce spun idiotii astia.

    Sunt plecati cu zaharelu', n-au ce face!!!
  • +4 (6 voturi)    
    Citat Putin (Marţi, 28 octombrie 2008, 11:52)

    jiji [anonim]

    La Summitul NATO de la Bucuresti putin spuse: " George (Bush) sa fim seriosi, ce stabilitate poate sa dea Ucraina alinatei cand ea este de fapt un stat compus din teritori cadou ( Crieeea, Herta si Bucovina d ela Romania si alte cateva de la Polonezi??"

    Deci nu Romania vrea ceva daca au chesf de cearta sa o faca cu Rusia :0
  • +3 (5 voturi)    
    se simt cu musca pe caciula (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:00)

    c [anonim]

    De ce nu pun problema invers ? Sa renunte ei la pretentiile pe care le au asupra acestor teritorii, ca nu le-au apartinut inainte, ci le-au luat rusii cu forta. Si intradevar, politicienii nostri sunt asa prinsi cu furatul ca nu mai au timp de alte probleme...asa ca Ucraina poate sta linistita. Nu cred ca si-a pus vreodata problema asta vreun politician roman, daca se intampla ceva, o fi din cauza globalizarii economice si culturale.
  • +3 (7 voturi)    
    Divide et impera (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:06)

    ILM [anonim]

    Articole rusesti prin care se doreste tensionarea relatiilor romano-ucrainiene.
    Deh, lucreaza bine rusii astia... pe cand si noi?
    • -2 (6 voturi)    
      Cogito ergo impero... (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:47)

      Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui ILM

      Aberezi la greu.
      • 0 (4 voturi)    
        E aberant sa combati fara argumente (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:58)

        ILM [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

        Presupunan ca ai dreptate in privinta opiniilor mele, nu vad nicaieri parerea ta.
        Acest fapt te descalifica draga haiducelule!
        • +3 (3 voturi)    
          Ce vorbesti,lache(ule)? (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:40)

          Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui ILM

          Eu trebuie sa ma justific???Pai dovedeste ca e facatura ruseasca,apoi freaca-ti mainile de satisfactie! Mie mi se pare ca e o calomnie a ucrainienilor,nu a rusilor,la adresa Romaniei si acelasi lucru il poate constata oricine la prima impresie,cu exceptia unora care sunt platiti sa afirme contrariul...
          • +2 (2 voturi)    
            Dar aici (Marţi, 28 octombrie 2008, 17:46)

            soferul [utilizator] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

            nu sunt fix aceleasi idei cu Ungaria "imperialista"?
          • 0 (2 voturi)    
            Mi-a placut ideea ta... totusi... (Miercuri, 29 octombrie 2008, 9:19)

            ILM [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

            1. Nu toti care nu au ideeile tale sunt platiti.
            2. Intrucat nu te poti exprima altfel decat prin cuvinte jignitoare, gen "lache(ule)", poti considera incheiata discutia dintre noi doi.
  • +4 (4 voturi)    
    ce... (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:14)

    nu conteaza [anonim]

    tembeli ! decit sa isi propuna sa analizeze actiunile rusiei care sint cu mult mai periculoase pentru statalitatea ucrainei "expertii" de doi lei acuza romania !

    pai daca mergem pe logica de fier mincat de rugina a acestor zvonaci romania ar trebui sa fi declarat de mult razboi ungariei pentru ceea ce se petrece din '90 in transilvania: vizite ale diversilor ministri, parlamentari, presedinte care nu face altceva decit sa sustina, mai deschis sau mai ascuns autonomia maghiarilor !

    si atunci ? cui foloseste ?
  • -1 (7 voturi)    
    asa ii (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:16)

    akaka [anonim]

    Da vrem unirea tuturor romanilor, chiar daca asta inseamna intoarcerea in istorie. ne trebuie conducatori luminati pentru asta, nu niste papagali care vand tara - vezi cazul Iliescu care a dat insula serpilor so easily.
  • +4 (6 voturi)    
    Cum se inventează o problemă (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:19)

    Codru Cosmin [anonim]

    Aţi uitat să scrieţi şi de regiunea Cetatea Albă, care era citată în articol.

    Interesant cum se inventează o problemă. Din lectura articolului (păcat că nu-i tradus tot) rezultă că de fapt cererile româneşti sunt foarte moderate (învăţâmânt în română pentru localităţile unde românii sunt cel puţin 20% etc.).

    Ucrainienii ar fi trebuit să aibă bunul simţ de a retroceda măcar ţinutul Herţa, unde românii sunt şi astăzi 95% din populaţie.
    • -2 (6 voturi)    
      inteleg (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:18)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Codru Cosmin

      Inteleg ca ai dori si ca Romania sa retrocedeze HARCOV catre Ungaria? Tot pe principiul ca ungurii sunt 90% din populatie....
      • +2 (2 voturi)    
        retroceda? (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:39)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui alex

        cred ca vrei sa spui ceda si nu retroceda.
        • -1 (3 voturi)    
          echitate (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:09)

          alex [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

          Cata vreme HARCOV a facut parte la un mom dat din Ungaria (cam tot atunci cand Herta era parte din Romania)...poti sa ii zici cum vrei tu :)

          Eu cred ca trebuie sa fim mai relaxati si mai detasati...e prea multa pasiune teritoriala intr-o tara membra UE si NATO ca sa stam prea mult in organizatiile astea.

          Iar singuri ne mananca vulturii rapid...abia asteapta...
      • 0 (4 voturi)    
        Nu intelegi (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:50)

        Hapxiu [utilizator] i-a raspuns lui alex

        Nu cred ca intelegi. Nu vreau sa fac istorie aici si sa povestesc cum a ajuns Tinutul Herta la Ucraina. Credeam ca toata lumea stie deja povestea. Nu exista ABSOLUT nici un termen de comparatie cu HARCOV
  • -1 (5 voturi)    
    aS-a terminat de furat in tara si trecem la vecini (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:38)

    cange [anonim]

    "Expertii de la Kiev" - de fapt niste rusofili, sunt pusi de Mama Rusie sa se vaicareasca (ca si in cazul Georgiei, si nu numai) ca Romania are pretentii teritoriale. Mai repede am cere partea de sud a Dobrogei, inapoi, de la Bulgari, insa nu au conducatorii nostrii asa oua tari. Va dati seama ce manele vor incepe sa rasune si pe acolo .... oooof, viata mea!
    • +1 (1 vot)    
      ce probleme ai.... (Marţi, 28 octombrie 2008, 14:58)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui cange

      vivaldi era bulgar si noi nu stiam..........
  • +1 (3 voturi)    
    Ce chestie (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:40)

    Problema care este [anonim]

    Auzi dom'ne ce fac romanii, in loc sa accepte deznationalizarea la care au fost supusi de nenorocitii sovietici.
  • +1 (3 voturi)    
    raspuns (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:51)

    CIP07 [anonim]

    Si daca tot au sesizat ca presiunile romanilor cresc, in spiritul bunei vecinatati, rugam autoritatile ucrainene sa ne retrocedeze aceste teritorii, urmand ca la contrapartida, pentru investitiile facute si eforturile financiare, sa primeasca un procent important din tezaurul romanesc care se afla in custodie la Moscova.

    (Acest comentariu este un pamflet)
  • +2 (2 voturi)    
    ati uitat? (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:54)

    miguel [utilizator]

    Ati utat ca Romania se afla in proces cu Ucraina pentru Isula Serpilor? Acest articol nu prea are nimic de a face cu realitatea. Este pur si simplu o incercare de a pune presiune si a influenta decizia in procesul privind Isula serpilor. Parerea mea:)
  • +1 (3 voturi)    
    Ucraina, NU are dreptate! Si deci.... (Marţi, 28 octombrie 2008, 12:55)

    adrian stasek [anonim]

    Mai devreme sau mai tarziu, Romania trebuie, prin mijloace diplomatice, politice culturale, sa reintre in posesia teritoriilor smulse abuziv, de catre trista amintire istorica URSS. Chiar daca, dupa caderea comunismului european(apropo, o fi cazut oare, cu adevarat?), aceste teritorii romanesti "de cand lumea", au fost abuziv insusite de noul stst Ucraina, vecin la resarit, fata de care avem respectul cuvenit, si cu care, ne dorim mereu relatii exceptionale..
    Oare rusii, sunt atat de darnici,cu teritoriile altor state, incat atunci cand se naste(se rupe din ei) unul nou- Ucraina-, "de bucurie", le daruieste acele teritorii, tot abuziv si ilegal, cum ei isisi au intrat in posesia nordului Bucovinei si Basarabiei!!!!
    Fapt pentru care, consider ca statul roman, actual si viitor, toti factorii, inclusuv societatea civila, trebuie sa lupte pasnic, pentru redobandirea teritoriilor romanesti, ilegal detinute de vecinii nostri.
    Cu respect,
    Adrian Stsek- pensionar-Bucuresti.
  • +1 (5 voturi)    
    teritorii romanesti (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:03)

    elis [anonim]

    si ce e gresit in a cere ce este al tau.Am avut parte de a ne naste cu un vecin acaparator (URSS) daca nu mai este aceasta forma de stat care a abuzat de teritoriile noastre si de noi f multi ani nu este normal sa ne lua ce este al nostru?
  • -1 (5 voturi)    
    Trebuie sa avem mai mult tupeu (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:21)

    Radu [anonim]

    Iliescu a gresit enorm in momentul in care a fost primul presedinte din lume care a acceptat independenta Republicii Moldova si nu a contestat granitele statului Ucraina care in 1991 a inglobat si teritorii care de drept istoric apartin Romaniei.
    Mi-ar placea sa cred ca autoritatile de la Bucuresti fac eforturi sa recupereze aceste teritorii, insa la felul cum arata lucrurile acum chiar la noi in tara, aceasta perspectiva de reintregire a neamului romanesc pare destul de indepartata.
    O prima conditie logica ar fi sa devenim independenti total de rusi si sa reusim apropierea de state precum Iran, care ne pot oferi gazele si petrolul de care avem nevoie. Apoi o intensificare a investitiilor romanesti si europene in zonele locuite de romani. Spre exemplu, in Republica Moldova, au patruns destul de bine Petrom, Rompetrol si BCR, dar inca mi se pare destul de putin. Ceea ce putina lume stie e ca rusii deja fac demersuri serioase prin care vor sa cumpere pe nimic companii din Moldova si Ucraina, pentru a domina mediul economic.
    Trebuie mai mult tupeu, mai multa inteligenta in politica externa, cam cum a avut odata Romania pe la 1918, altfel, nu vad decat frustrare si neputinta si ne vom ruga la Dumnezeu ca macar nepotii nostri sa poata mai mult decat am putut noi.
    • +1 (5 voturi)    
      Mare... (Marţi, 28 octombrie 2008, 15:26)

      MNG [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      dreptate ai prietene...mare dreptate! Si voi astia ca am citit niste comentarii cum ca Ucraina ar detine nu stiu ce arsenal militar si sa tremuram pe noi de frica, va doresc ... "ceva"! Voi nu sunteti romani, nu sunteti uniti. Si daca, sa presupunem ca ar fi avut arsenal militar performant (pe care nu il are), tot ar fi trebuit sa ne doara undeva. Chiar am ajuns sa ne coboram atat de mult in cat sa ne fie frica de niste rusi idioti pusi si ei pe discutii sf? Parca eram altfel in 1918...pacat!
  • +3 (3 voturi)    
    articol de prostit prostii (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:39)

    Alias [anonim]

    expertii lui peste a societatii civile ucrainene (hahahahahahahahahaha) scriu panarameli ca sa asmuta bizonul rus & ucrainean intern, sa uneasca 'populatia' in fata agenturilor straine. nu va suna cunoscut? cea-u-ses-cu-pa-ce, cea-u-ses-cu-pa-ce!
    noua ne suna cunoscut, da bizonului de la est nu, ca nu au apucat ceva democratie pana acuma.
  • +1 (3 voturi)    
    tara arde... (Marţi, 28 octombrie 2008, 13:42)

    Ciprian Bardan [anonim]

    Tara arde si babele se piaptana .. cam asa s-ar putea descrie situatia din Ukraina, aia sunt mai dusi ca noi... de la cate probleme au incand cu criza financiara si terminand cu Rusia .. ei se leaga ne Romania ca bla bla ....

    nu ca noi am fii cu mult mai breji ... dar noi suntem acum ocupati cu ceva salarii bugetare ... le marim sau nu le marim
  • +1 (1 vot)    
    Simt ca pierd Insula Serpilor (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:18)

    Sherpashu [anonim]

    Probabil ca baietii au un plan B pentru cazul in care ar pierde Insula Serpilor.
  • -1 (5 voturi)    
    Problema istorica - sa nu uiti Darie (Marţi, 28 octombrie 2008, 16:34)

    PATRIA [anonim]

    OSTASI,
    V-am fagaduit din prima zi a noii Domnii si a luptei mele nationale sa va duc la biruinta; sa sterg pata de dezonoare din cartea Neamului si umbra de umilire de pe fruntea si epoletii vostri.
    Azi, a sosit ceasul celei mai sfinte lupte, lupta drepturilor stramosesti si a bisericii, lupta pentru vetrele si altarele romanesti de totdeauna.
    OSTASI,
    Va ordon: treceti Prutul!
    Sdrobiti vrajmasii din rasarit si miazanoapte. Desrobiti din jugul rosu al bolsevismului pe fratii nostri cotropiti. Reimpliniti in trupul tarii glia strabuna a Basarabilor si codrii voevodali ai Bucovinei, ogoarele si plaiurile voastre.
    OSTASI,
    Plecati azi pe drumul biruintelor lui Stefan cel Mare ca sa cuprindeti cu jertfa voastra ceea ce au supus stramosii nostri cu lupta lor.
    Inainte. Fiti mandri ca veacurile ne-au lasat aci straja dreptatii si zid de cetate crestina. Fiti vrednici de trecutul romanesc.

    OSTASI,
    Veti lupta cot la cot, suflet de suflet, langa cea mai puternica si glorioasa armata a lumii. Indrazniti sa va masurati vitejia si sa va dovediti mandria, camarazilor nostri. Ei lupta pe pamantul moldovean, pentru granitele noastre si pentru dreptatea lumii. Fiti vrednici de cinstea pe care v-au facut-o istoria, Armata Marelui Reich si neintrecutul ei comandant, Adolf Hitler.
    OSTASI,
    Inainte. Sa luptati pentru gloria Neamului. Sa muriti pentru vatra parintilor si a copiilor vostri. Sa cinstiti prin vitejia voastra amintirea lui Mihai Voda si a lui Stefan cel Mare, a martirilor si eroilor cazuti in pamantul vesniciei noastre cu gandul tinta la Dumnezeu.
    Sa luptati pentru desrobirea fratilor nostri, a Basarabiei si Bucovinei, pentru cinstirea bisericilor, a vietii si a caminurilor batjocorite de pagani cotropitori.
    Sa luptati pentru a ne razbuna umilirea si nedreptatea. V-o cere Neamul, Regele si Generalul Vostru.
    OSTASI,
    Izbanda va fi a noastra. La lupta.
    Cu Dumnezeu inainte!
    Comandant de capetenie al Armatei:
    GENERAL ANTONESCU
    22 iunie 1941″
    • -2 (2 voturi)    
      Inapoi in timp (Miercuri, 29 octombrie 2008, 1:37)

      Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui PATRIA

      Bravo , fa-te tu ostas, altii se fac ecologisti si vor sa apere planeta. Cum ramane cu evolutia?
  • 0 (2 voturi)    
    vrem totul inapoi (Marţi, 28 octombrie 2008, 18:24)

    ioooo [anonim]

    vrem si ungaria si ucraina si basarabia!!!!!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Asa e (Marţi, 28 octombrie 2008, 18:29)

    Gigel Contrel [anonim]

    Dar au uitat sa precizeze ca ne pregatim sa anexam si Polonia, Cimpina Panonica, citeva state americane (Colorado, Florida, California), insulele Faulkland, Luxemburgul, Insula Serpilor si a Pastelui, Siberia, Antarctica, fata nevazuta a lunii, Steaua Polara si Carul Mare.

    Adevarul e ca de pe vremea lui Stefan n-am mai pornit si noi sa anexam ceva, poate chiar e cazu sa nu ne mai otravim fintinile si sa ne dam foc la papa....
  • +1 (1 vot)    
    Teritoriile care nu aprtin Ucrainei (Miercuri, 29 octombrie 2008, 1:02)

    Calin [anonim]

    Teritoriile au fost romanesti deci cred ca Romania nu ar trebui niciodata sa le abandoneze, si sa lupte cat se poate de diplomatic ca sa ia ce i se cuvine. Ucraina s-a trezit cu teritorii care nu ii apartineau deci e normal sa se astepte ca Romania sa le ia inapoi.
  • 0 (0 voturi)    
    Logica lu' peshte (Miercuri, 29 octombrie 2008, 9:26)

    nyogen [anonim]

    Dupa logica majoritatii comentariilor de mai sus Italia ar trebui sa reclame teritoriile fostului Imperiu Roman, Grecia teritoriile de pe vremea lui Alexandru Macedon iar indienii americani ar trebui sa-i pofteasca frumos pe actualii americani sa vasleasca cu putere inapoi in Europa. Doar in toate cele trei cazuri, teritoriile le apartineau candva, nu ? :P
  • -1 (1 vot)    
    stiti ce?!!! ? (Miercuri, 29 octombrie 2008, 9:41)

    cetatean roman [anonim]

    nu dau doua secunde din viata mea sa ma gandesc ca romania ar fi atat de TAMPITA incat sa aiba pretentii teritoriale!!! vi s a urat cu binele??? la ce va trebuie teritorii noi? suntem in 2008 si inca mai exista oameni care considera ca merita si are sens sa moara oameni pentru pamanturi??? atatia "eroi" (a se citi patrioti indobitociti) au murit in razboaie din cauza unora care aveau o problema cu granitele......fi v ar sa va fie basarabia si alte tarlale la care visati!!!! Lumea civilizata incearca sa inlature granitele si romanilor le arde de cucerit teritorii!!!
    • +1 (1 vot)    
      Utopie (Miercuri, 29 octombrie 2008, 10:50)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui cetatean roman

      Deschiderea granitelor este o utopie. Mai ales in Europa unde gasim zeci de popoare mai mult sau mai putin inrudite intre ele, care tin la traditii. Desi multi politicieni se bat cu pumnul in piept ca sustin acest proiect al granitelor deschise, in spatele usilor inchise se pun la cale schimbari in ordinea mondiala pe care nu putem decat sa le banuim.
      De fapt, aceasta uniune europeana nu reprezinta decat un mijloc prin care tarile asa zis "dezvoltate" isi asigura piete de desfacere si mana de lucru ieftina in tarile cu economie "emergenta" (cuvant foarte la moda in ultima vreme vad). Avand in vedere ca Romania a fost la un moment dat in Europa interbelica a 6a putere economica, nu vad de ce nu am "deschide granitele" si noi catre alte state din afara UE, gen Ucraina, Moldova etc. Nici recuperarea unor teritorii pierdute pe nedrept nu ar fi de colea.
      Prea putini romani cunosc istoria acestei tari. Ne lasam prea mult influentati de mizeria actuala din politica si societate. Nu este prima oara cand ni se intampla astfel de probleme, s-a intamplat si dupa 1859, si dupa 1929, si dupa 1945, dar trebuie sa ne revenim. Dupa 89 parca ne-am pierdut si ultimul gram de demnitate si mandrie ca suntem un popor care cum necum, a reusit sa supravietuiasca in istorie si cel mai important, sa-si creeze statul propriu.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version