Turistii rapiti au fost transferati din Sudan in Libia

de Departamentul Externe     HotNews.ro
Luni, 22 septembrie 2008, 14:35 Actualitate | Internaţional


Assuan, locul unde a fost rapita o romanca
Foto: goway.com
Grupul celor 19 turisti rapiti luni a fost transferat joi, de catre rapitori, din Sudan in Libia, a declarat un inalt oficial sudanez, citat de AFP. Anterior, Guvernul de la Khartoum anuntase ca i-a localizat, marti, pe cei 19 ostatici si pe rapitorii lor, insa nu va declansa o operatiune de salvare care sa le puna viata in pericol. Ulterior, un oficial sudanez a afirmat ca fortele guvernamentale au incercuit regiunea unde se afla ostaticii. Printre cei rapiti se numara si o romanca de 33 de ani, care locuieste in Germania.

Fortele sudaneze au incercuit regiunea desertica din nordul tarii unde se afla cei 19 ostatici capturati in Egipt, a declarat directorul de protocol al ministerului sudanez al Afacerilor externe, Ali Yussuf.

El a adaugat ca o echipa de negociatori egipteni discuta in paralel eliberarea ostaticilor.

Yussuf a subliniat ca nu exista intentia de a lansa un atac asupra rapitorilor. El a afirmat ca Sudanul, care coordoneaza criza impreuna cu Egiptul, condamna orice luare de ostatici, pe care o considera drept un act terorism. Yussuf a mai spus ca rapitorii sunt de nationalitate egipteana.

In schimb, ministrul egiptean al Turismului, Zoheir Garrana, a calificat rapitorii drept banditi, fara a face vreo referire la nationalitatea acestora.

Firul evenimentelor

Marti, 23 septembrie

ora 15.30 MAE sudanez sustine ca a descoperit locul unde se afla ostaticii si rapitorii, insa nu va declansa o operatiune care sa pericliteze viata celor rapiti. Autoritatile de la Khartoum afirma ca cei rapiti sunt intr-o zona din Sudan aflata aproape de Egipt si Libia. 

ora 13.20 Cairo a trimis o echipa de ofiteri de informatii in Sudan pentru a coordona eforturile de eliberare a celor rapiti.

ora 13.00 Reuters: Apelurile telefonice date de rapitori au fost initiate din Sudan.

ora 12.20 Rapitorii sustin ca ii vor ucide pe ostatici daca armata continua sa-i caute.

ora 11.00 Ministerul egiptean al Turismului sustine ca ostaticii sunt in stare buna.

ora 9.30 Purtatorul de cuvant al guvernului de la Cairo a anuntat ca negocierile pentru eliberarile turistilor continua, transmite Reuters. Potrivit unor surse egiptene, rapitorii ar cere o rascumparare de ordinul a milioane de euro.

Ora 1.00  Purtatorul de cuvant al Guvernului de la Cairo, citat de Reuters, declara ca negocierile pentru eliberarea turistilor straini sunt in desfasurare. Si Ministerul egiptean de Externe sustine ca informatiile privind eliberarea ostaticilor nu sunt fondate - relateaza France Pressse. Potrivit unor surse egiptene, rapitorii ar cere o rascumparare de ordinul a milioane de euro.


Luni, 22 septembrie

Ora 23.00
  Cele 19 persoane rapite in Egipt de un grup inarmat, au fost eliberate, a anuntat la New York ministrul Egiptean de externe Ahmed Aboul Gheit in cadrul unei intalniri cu omologul sau Condoleezza Rice noteaza AFP. Ahmed Aboul Gheit  a declarat presei americane ca cei 11 turisti sunt in acest moment "vii si nevatamati". Turistii si cei 8 insotitori au fost localizati la granita Egiptului cu Sudanul.

Ora 19:55: Ministerul Egiptean al Turismului anunta ca ostaticii se afla in Sudan.

Ora 19:28: Romanca a fost rapita impreuna cu sotul ei, cetatean german, potrivit Realitatea Tv.

Ora 19:00: Ministerul Afacerilor Externe nu confirma eliberarea celor 11 turisti rapiti. "MAE continua sa colaboreze cu autoritatile egiptene, germane si italiene pentru eliberarea ostaticilor", se arata intr-un comunicat de presa. Informatia difuzata de postul de televiziune Al Jazeera, care anunta ca turistii au fost eliberati, nu a fost confirmata nici de autoritatile italiene sau germane.

Ora 18:41: Comunicat MAE: Romanca rapita in Egipt are 33 de ani si are domiciliul in Germania. Potrivit Realitatea Tv, femeia se numeste Irina Oana Kalis. Ea este de profesie medic si si-a cumparat, cel mai probabil, biletul de la o agentie de turism din Germania.

Ora 18.30 Al Jazeera anunta ca armata egipteana ar fi demarat operatiuni de localizare a celor rapiti.

Ora 18.00: MAE: Celula de criza isi continua activitatea, iar Ministerul "va comunica doar informatii verificate oficial si mesaje care nu afecteaza demersurile de salvare a victimelor rapirii".

Ora 17.36: Ziarele italiene La Repubblica si Corriere della Sera anunta, citind televiziunea qatareza Al Jazeera, ca cei 11 turisti ar fi fost eliberati in Sudan, dupa ce au fost jefuiti. Pe site-ul televiziunii nu apare insa aceasta informatie

Ora 17:33:
Presedintele Traian Basescu asigura opinia publica de faptul ca structurile de siguranta ale statului roman tin legatura cu institutiile egiptene in cazul rapirii cetateanului roman in Egipt, a anuntat purtatorul de cuvant al Administratiei Prezidentiale, Valeriu Turcan. Este prima confirmare oficiala venita din partea autoritatilor romane ca un cetatean roman a fost rapit in Egipt.

Ora 17.10: Organizatorul sejurului in Egipt este, potrivit presei italiene, compania locala Aegyptus. Pe site-ul propriu se precizeaza ca este o companie infiintata in 1994.

Ora 17:06: Purtatorul de cuvant al Guvernului, Camelia Spataru: Ar putea fi vorba despre o femeie de cetatenie romana.

Ora 16:50:
Televiziunea Al Jazeera: Negocierile cu rapitorii sunt purtate de serviciile secrete egiptene.

Ora 16:47:
Agentia ANSA: Rapitorii ar fi originari din Ciad.

Ora 16.35
: Televiziunea egipteana al-Hurra, citata de La Repubblica, sustine ca cei patru rapitori trateaza cu autoritatile prin intermediul unui telefon prin satelit

Ora 16.32:
Consulul Romaniei in Egipt a declarat la Realitatea TV ca cetateanul roman rapit in Egipt este o femeie in jur 30 de ani

Ora 16.25:
La Repubblica anunta ca rapitorii ar fi cerut 15 milioane de dolari

Ora 15.30
: Contactata de HotNews.ro, Ambasada Egiptului la Bucuresti a afirmat ca "nu detine informatii" despre caz.

Ora 15.15:
MAE a format o celula de criza si tine legatura cu Ministerul Italian de Externe, insa nu poate confirma deocamdata rapirea cetateanului roman.

Televiziunea CNN a anuntat ca au fost rapiti 11 turisti europeni - 5 italieni, 5 germani si un roman - si 4 cetateni egipteni - soferul autobuzului in care se aflau turistii, doi ghizi si o garda de corp.

Fortele de securitate egiptene sustin ca rapitorii nu sunt teroristi. "Rapirea este un act de banditism, si nu de terorism. Turistii au fost rapiti pentru obtinerea unei rascumparari", spun autoritatile egiptene.

Autoritatile israeliene au dezmintit informatia vehiculata initial, potrivit careia printre strainii rapiti s-ar afla 2 cetateni israelieni.

Turistii se aflau intr-o excursie in apropierea orasului Aswan in momentul in care au fost rapiti. Autoritatile egiptene au anuntat ca au inceput deja negocieri cu rapitorii.

Deocamdata nu se stie cu exactitate cand a avut loc rapirea, informatiile in acest sens fiind contradictorii: potrivit unor surse, turistii ar fi fost rapiti sambata seara, in timp ce alte surse sustin ca rapirea a avut loc duminica seara.

Rapitorii turistilor straini ar face parte dintr-o banda de hoti si ar fi cerut deja o rascumparare in schimbul eliberarii acestora. SkyNews anunta ca suma ceruta ca rascumparare ar ajunge la  6 milioane de euro. Agentia italiana de stiri ANSA, citata de La Repubblica, anunta ca suma de rascumparare solicitata ar fi 15 milioane de dolari.

Celule de criza au fost infiintate si la Ministerul italian de Externe si la cel german.

Vezi o FOTOGALERIE cu imprejurimile orasului Assuan - destinatie turistica






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














8086 vizualizari

  • -2 (6 voturi)    
    Alo!!! (Luni, 22 septembrie 2008, 14:49)

    Crapu' [anonim]

    Alo, SRI, M.E. Basescu, se aude?
    Asteptam reactia!
    Fac pariu ca Omar Haysam s-a mutat in Sudan.
    • +4 (4 voturi)    
      Aaaaa, acum va intereseaza brusc de Basescu? (Luni, 22 septembrie 2008, 17:39)

      Claude [anonim] i-a raspuns lui Crapu'

      Pina acu' nu stiati cum sa fugiti de el. Sinteti cumva ruda cu pesedistul ala de Ion Vasile care asmutea lumea la Universitate impotriva lui Base in timpul crizei rapirii jurnalistilor?
  • 0 (2 voturi)    
    Pai, da, ca egiptenii aia patru erau probabil... (Luni, 22 septembrie 2008, 15:02)

    gogu [anonim]

    ...chiar rapitorii ! :-)
  • +2 (2 voturi)    
    javre murdare (Luni, 22 septembrie 2008, 15:03)

    t [anonim]

    cainii astia sudanezi tu le dai ajutoare umanitare, ei te fura. imi aduc aminte de o anumita etnie...
  • 0 (4 voturi)    
    Sper sa se termine cu bine. (Luni, 22 septembrie 2008, 15:33)

    Turistu [anonim]

    Asta este intr-adevar o stire de luat in seama.
    Am fost in Egipt de doua ori si intentionez sa merg si la anul. Este o destinatie de vis .Peste tot mi s-a parut ca pun siguranta turistului mai presus de orice.
    Pacat ca se ( mai) intimpla asa ceva. Sper sa fie un caz izolat ( se pare ca rapirea a avut loc in sud si nu in celebrele statiuni) iar ostaticii vor fi eliberati. Si rapitorii sa primeasca flori. Pe piept.
    • 0 (4 voturi)    
      ha ha (Luni, 22 septembrie 2008, 15:51)

      S [anonim] i-a raspuns lui Turistu

      ai emotii ca te fura teroristii daca mai mergi in egipt? de fapt asta e grija ta, nu ca e baiatul ala rapit. data viitoare pe tine sa te prinda.
    • 0 (2 voturi)    
      Animale islamice (Luni, 22 septembrie 2008, 17:05)

      Kouros [anonim] i-a raspuns lui Turistu

      /// Daca te-ai fi informat ai fi aflat ca anul trecut au fost macelariti turisti in peninsula Sinai, ca sunt atacuri islamice anti-crestine (sunt 7 milioane de copti) chiar in zona rapirii, in High Egypt (spre Sudan), ca militzii islamice tribale numite janjawid (sponsorizate de guvernul islamic de la khartum) nu omoara doar in Sudan ci trec frontiera egipteana. Asa de bine pazesc egiptenii frontiera lor, ca se trece oricand spre Sudan, Libia sau chiar Israel (beduini care fac contrabanda).

      E plina Europa de /// de genul tau, mandri ca dau banii lor la arabi, in timp ce acolo exista o ura profunda contra crestinilor si albilor!

      Egiptul e o tara mizerabila, unde domneste legea haosului in Cairo, legea pumnului in zona rurala si legea coruptiei in administratie.
      E plina Europa de locuri extraordinare ca istorie, de cultura cu mult mai complexa decat o gramada de caramizi vazute de pe o camila:)) Insa ciocoi ca tine, noi, vor sa dea bine la birou, "am fost si eu in Egipt":)). Manelistilor !
      • -1 (1 vot)    
        Minti intunecate (Marţi, 23 septembrie 2008, 8:34)

        turistu [anonim] i-a raspuns lui Kouros

        In general, este mizerie in Egipt aveti dreptate. Nu cu mult mai mult ca la noi , stati linistiti.
        Domneste legea haosului? Si la noi ce lege domneste? Ce a bunului simt?
        Asa numesti tu piramidele? o gramada de caramizi? Intr-un fel ma bucur ca sint multi care inca mai gindesc asa, pt ca si asa este destul de aglomerat pe acolo. Stati aici , vizitati lipscani-ul , marea neagra si castelul bran!
        Nu muncesc la birou, si detest manelele/manelistii.Am mers si voimerge in Egipt pt ca e mai frumos si mult mai ieftin decit la noi! Ati auzit vreodata de corali? Pacat de voi si de noi toti ca traim alaturi in mizeria de tara numita rromanica.
        • +1 (1 vot)    
          Romania e preferabila (Marţi, 23 septembrie 2008, 10:26)

          Kouros [anonim] i-a raspuns lui turistu

          In Egipt mizeria e cu mult mai mare ca in Romania, nu exista in Egipt sate ca cele din Romania, nu vezi vile in orice regiune a tarii, iar cum iesi din zonele turistice din Cairo (si incadrate de mii de jandarmi si politisti) ai impresia de evul mediu timpuriu.
          In Cairo poluarea e una dintre cele mai mari din lume si e recunoscut nu doar de OMS ci si de guvernul egiptean care sistematic anunta "amenzi". Circulatia e una catastrofica si periodic sunt accidente grave de autobuze si chiar de trenuri:).
          Casele sunt construite fara autorizatii sau proiect si in ultima catastrofa, in Cairo pe 6 septembrie, s-a prabusit un deal intreg peste case de acest fel, sunt sute de morti.
          A compara o tara europeana cu una araba e fie lipsa de cultura, fie ura prosteasca anti-europeana.
          E "muult" mai ieftin in Egipt? Cat costa sticla de apa? Cat costa sa urci pe camila 5 minute? Crezi ca esti singurul care ai mers intr-un bazar ?:))
          Coralii nu i-au facut egiptenii :)), sunt in M. Rosie si cei mai frumosi sunt in partea estica a marii, spre coasta saudita si yemenita.
          Daca traiesti intre tigani e normal sa te numesti "rroman", numai ca tiganii sunt doar 1 milion si romanii 25 de milioane, de dincolo de Nistru pana dincolo de Dunare. Cara-te definitiv la arabi, se mai curata neamul de starpituri si lifte, de blazati, cinici, fitzosi si depresivi :)
          • -1 (1 vot)    
            Yemen? Visezi ciuperci (Marţi, 23 septembrie 2008, 10:55)

            Turistu [anonim] i-a raspuns lui Kouros

            Ai auzit de corali? Tu? Unde ? pe coasta saudita? Si in Yemen? Poate in Socotra? ( cauta cu google) Tu ai habar cit costa un sejur in destinatiile numite de tine? Ai tu idee ca am fost tratat regeste in Egipt cu un bilet de 450 euro in care am inclus si taxele de aeroport si viza?. Asta daca ii intelegi si ii respecti. E scump sa mergi cu camila? Eu am dat 10 EP! ( 2 usd).
            De ce am eu convingerea ca nu ai vazut in viata ta o tara straina? NU este vorba ca la noi mai sint 1 mil de tigani. Ideea e ca tigania a cuprins majoritatea.Din Pipera in Afumati. Nu compar o tara europeanu cu una araba. Romania cu greu poate fi considerata europeana. Gindeste-te ca e populata cu oameni ca tine.
          • -1 (1 vot)    
            nu sunt vile??? (Marţi, 23 septembrie 2008, 12:07)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Kouros

            Oau! nu sunt in Egipt vile imputzite ca alea de care s-au umplut muntii pe la noi ca de ciuperci stricate???

            Pai, daca nu sunt cotetze din alea cu 7 etaje si termopane (ca la noi) atunci CHIAR ca e de mers in Egipt! >:))

            Coralii nu-s facuti de egipteni? Pai, daca-i p'asha, nici muntii Romaniei nu sunt facuti de cocalarii aia care si-au facut cotetze termpoanizate in ei (si care cica sunt "romani").
          • 0 (0 voturi)    
            cocalar (Vineri, 26 septembrie 2008, 2:42)

            faraon [anonim] i-a raspuns lui Kouros

            Piramidele sunt minuni ale lumii ale civilatiei nu cred sa existe persoane care sa nu fi auzit macar de ele ,,,,,,,,,,,,stinge lumina da-ti doua peste bot si culca-te:)))
      • 0 (0 voturi)    
        eftin avem (Vineri, 26 septembrie 2008, 16:52)

        sz [anonim] i-a raspuns lui Kouros

        pai te duci in egipt ca e mai ieftin... ca dc ar fi bani as sta numai la ski in austria
  • 0 (2 voturi)    
    Marie Jean Ion ?? (Luni, 22 septembrie 2008, 16:41)

    ghita [anonim]

    Marie Jean Ion ??
  • -3 (5 voturi)    
    Ce cauta acolo (Luni, 22 septembrie 2008, 16:47)

    Alex [anonim]

    S-a dus in Egipt, tara de musulmani.

    Sa ii manance copti acuma.
  • +6 (8 voturi)    
    Reactia partidelor (Luni, 22 septembrie 2008, 16:56)

    zgurapresei.wordpress.com [anonim]

    Traian Basescu, presedinte: "Ma voi deplasa personal la fata locului, o data la cateva zile, pentru a verifica activitatea celor insarcinati cu eliberarea. Daca romanul nostru nu se va intoarce viu si nevatamat la familie, in cinci minute voi demisiona".

    Calin Popescu Tariceanu, presedinte PNL: "Iata inca un efect al cresterii economice fara precedent care are loc sub guvernarea PNL. Faptul ca Romania este luata in vizor, alaturi de Italia si Germania, demonstreaza ascensiunea tarii in ultimii ani. Incidentul este unul nefericit, dar ce astepta, domnule, sa-i angajam badigarji?"

    Mircea Geoana, presedinte PSD: "Il asteptam pe presedintele Basescu sa explice familiei cetateanului roman rapit de ce nu actioneaza imediat. Traian Basescu ar trebui sa-si dea demisia. In ce priveste PSD, daca romanul se va intoarce in tara, ii vom oferi imediat 20.000 de euro".

    Dan Voiculescu, presedinte (de onoare) PC: "Spre deosebire de presedintele Basescu, celor din Partidul Conservator le pasa. Ca dovada, solicit public rapitorilor sa-l elibereze pe concetateanul nostru si sa ma accepte pe mine in schimb, pentru ca eu sunt un barbat adevarat, nu ca Basescu".

    Corneliu Vadim Tudor, presedinte PRM: "Este un complot pus la cale de americani. Avem informatii ca cetateanul roman se afla in posesia unei casete pe care se putea auzi cum Geoana si Basescu, slugile americanilor, planuiau sa fure voturile patriotilor de la PRM. Italienii sunt de fapt mafioti sicilieni care s-au folosit de niste nemtoaice focoase si blonde ca sa-l atraga pe roman in capcana. Dar va scapa, ca-i smecher, n-are sange de ungur”

    George Becali, presedinte PNG: “Cat cer zdrentele alea cu cearsaf pe cap? 6 milioane? Dau eu, eu, ba, ca nimeni nu-i in stare sa faca ceva pentru un crestin roman, ca pe mine ma ajuta dumnezeu, da-va dracu’”.
    • -3 (3 voturi)    
      Jigodiiiiiii (Luni, 22 septembrie 2008, 17:13)

      anna [anonim] i-a raspuns lui zgurapresei.wordpress.com

      Citesc si nu-mi vine sa cred ce javre si jigodii de "conducatori" avem, iau totul in batjocura si ii intereseaza tot situatia lor cum sa iasa mai bine la public, mi se face scarba de ei. In alta tara in situatia de fata daca se declara ce se declara pe la noi trebuiau sa-si dea demisia hhhhhhhhhhhhhhhuuuuuuuuuuuuuoooooooooooo
    • +1 (3 voturi)    
      Completare (Luni, 22 septembrie 2008, 17:45)

      Claude [anonim] i-a raspuns lui zgurapresei.wordpress.com

      Paul Pacuraru (Ministru de finante): "Fac si pe aceasta cale un apel catre rapitori ca, odata intrati in posesia rascumpararii, sa achite de indata taxele si impozitele catre stat. Numai astfel cresterea economica prognozata de PNL va fi reala iar economia Ciadului va deveni una cu adevarat de piata. De piata de camile din Khartoum."
      Serban Marinescu (PC): "Asa cum am sustinut si in luarile noastre de cuvint, si acest eveniment nefericit este o consecinta a activarii acceleratorului de particule din Elvetia. Iata unde se poate ajunge: cetateni foarte saraci rapesc cetateti mai cu stare ce-si permit sa faca turism in Egipt. Miine-poimiine ne trezim ca sintem rapiti insasi noi, alesii acestui neam!"
    • 0 (0 voturi)    
      zgura presei (Luni, 22 septembrie 2008, 18:19)

      jeni [anonim] i-a raspuns lui zgurapresei.wordpress.com

      excelent!! Nota 10.
      am o singura nelamurire este turist sau turista?
    • 0 (0 voturi)    
      :))))))))))) (Marţi, 23 septembrie 2008, 12:09)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui zgurapresei.wordpress.com

      hai, ca m-ai binedispus pe ziua de azi :))
  • +2 (2 voturi)    
    Recomandari turistice (Luni, 22 septembrie 2008, 17:10)

    Homo Islamicus [anonim]

    Pentru romanii moftangii, inculti si cu bani de aruncat in musulmani taietori de capete , sunt sejururi cu multa adrenalina prin Islambad (hotel 5 stele, Mariott, nu va fie teama ca e "pazit":), prin Izmir, prin Alger (sau Kabilia sa vedeti unde s-a nascut Zinedine Zidane inainte sa muriti pe bune), prin Mogadiscio, pe la a 2-a cataracta a Nilului, prin Sudan sa cautati "faraoni" negri (ca de aia de Ferentari sunteti deja buni cunoscatori), prin Ciad pe malul lacului, prin Gaza, prin Bagdad, prin Beirut sau teheran, numai locuri de "mare cultura" unde veti exploda de bucurie, la propriu.
    Prostul daca nu-i fudul, nu e turist destul !
    • -1 (1 vot)    
      Bagdad? (Marţi, 23 septembrie 2008, 12:17)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Homo Islamicus

      Pe cand Bagdadul era vestit pentru cultura si civilizatie, in locul unde e acum Bucurestiul era padure salbatica iar, daca era cumva locuita de cineva, aceia credeau ca spalatul provoaca boli!

      De cifrele arabe ai auzit, moftangiule "european"?

      Ai MACAR idee ce cultura se dezvoltase in Ciad incepand de acum MULTE mii de ani - cultura care s-a dus pe apa sambetei, dupa ce au navalit acolo "civilizatorii europeni", moftangiule "european"?
      • +1 (1 vot)    
        Ignoranta de Ferentari (Marţi, 23 septembrie 2008, 15:31)

        Homo Islamicus [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        Bagdadul era "vestit" pt. civilizatie prin comparatie cu mizeria si barbaria din jur, din tot orientul islamizat. Si asta in sec.9-10, adica 1.000 de ani dupa ce europenii construisera extrarodinarele civilizatii romane si grecesti. Niste retardati au fost intotdeauna neamurile alea de prin "Bagdad" fata de europeni. Ai grija, nu confunda cu Babilon, fara legatura cu triburile de nomazi arabi veniti in regiunea Tigrului si Eufratului 2.000 de ani mai tarziu :)
        Bucurestiul nu exista ca oras, in schimb pamantenii de la nord de Dunare aveau civilizatii neolitice care sunt studiate prin universitati, la fel ca cele Mesopotamia.

        "Cifre arabe" nu mai spune nici un om educat si cu carte, se stie acum ca aceste semne au fost inventate si folosite de hindusi, sute de ani inainte ca arabii sa ia contact cu India (salbatic, cu sabia si Jihadul), sa faca ce stiu mai bine (bisnitza si furat) si sa le spuna europenilor ca ei au inventat cifrele alea:)). Curios, nici in ziua de azi arabii nu folosesc cifre ca europenii, sunt diferite:))

        Nu a existat "cultura" sau "civilizatie" (probabil incurci termenii) in Ciad demna de mentionat in istoria umanitatii, expresiile culturale locale fiind mult inferioare ca grad de complexitate culturilor neolitice si antice europene.

        Europenii nu trebuiau sa se duca la primitivi, era mai bine (probabil, dupa mintea ta) daca ii lasau sa se masacreze tribal intre ei, sa moara cu sutele de mii din lipsa de antibiotice (nici acum nu pot diminua substantial mortalitatea infantila pe acolo) sau sa mutileze sexual femeile (taierea labiilor si clitorisului) pe motiv ca "asa vrea traditia" :)).

        Putem respecta alte culturi fara sa ajungem la exagerari grosolane. Cultura europeana, care a impregnat planeta, si civilizatia de pe continentul albilor nu se pot compara in amploare, originalitate si complexitate decat cu civilizatia hindusa sau chineza, atat.

        Poate nu se vede din "Bucale", insa Romania e mult inaintea tarilor arabe, incomparabil.
        • 0 (0 voturi)    
          Ai scris pe sufletul meu. Multumesc (Vineri, 26 septembrie 2008, 3:20)

          Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui Homo Islamicus

          Ai scris pe sufletul meu. Multumesc.
  • -1 (1 vot)    
    se mai intampla! (Luni, 22 septembrie 2008, 17:28)

    Nicky [anonim]

    Se mai intampla si cate una de asta din cand in cand!
    Oricum o sa se inteleaga, se plateste recompensa (in final se cade la pace pe la 50-100 de mii) si turista vine acasa cu cea mai tare aminitire de vacanta posibila!
  • +2 (2 voturi)    
    10.000 da parai de cap da prost (Luni, 22 septembrie 2008, 17:37)

    Kufar [anonim]

    De vreo 2-3 ani, unele agentii de "jmecheri" din Egipt au inceput sa propuna destinatii "de aventura". Una dintre ele este in zona unde au fost rapiti turistii, langa Gilf Kebir, spre frontiera sudaneza.
    Acolo se afla o pestera cu desene preistorice, folosita la filamri si in filmul "Pacientul englez". Pestera se afla la 500 km de cel mai apropiat oras, in desert, intr-o zona bantuita de triburi semi-nomade, contrabandisti, grupuscule teroriste islamice.
    Pentru 2 saptamani de "aventura in preistorie" se plateste circa 10.000 dolari ! Salbaticii de acolo stiu despre asta.

    In ianuarie 2008, in exact aceeasi zona au fost atacati mai multi turisti germani, care au fost complet jefuiti si apoi abandonati in desert.
    Anual, se estimeaza ca 1.000 de occidentali incearca sa ajunga la "grota scufundatorilor" din pustiul de la frontiera cu Sudanul. Au aflat acum si islamistii :)
  • -1 (1 vot)    
    ptr homo islamicus (Luni, 22 septembrie 2008, 20:04)

    geni [anonim]

    am fost in Alger (am fost in aproape tot nordul tarii, inclusiv zonele berbere, si in orasul lui Zidanne), si am fost tratata normal. Familiile, poate spre mirarea ta, sunt formate din oameni pasnici, care se duc la serviciu, se intorc, petrec timpul cu rudele. A, si stau pe Calea Ferentari( nu e gluma). Nu am patit nimic, nici colo, nici colo. Inainte de a arunca vorbe aiurea, vasca ochii si vezi ce penalitati scoti din tine. Am vazut ca atentatul comis de basci nu am fost comentat in niciun fel. E drept, nu au fost implicati romani, cel putin pana acum si speram sa nu.
    • 0 (2 voturi)    
      Ai fost norocoasa (Marţi, 23 septembrie 2008, 10:35)

      Homo Islamicus [anonim] i-a raspuns lui geni

      Nu la fel se poate spune de algerieni, civili sau militari, masacrati saptamanal in atentate. Confunzi cativa indivizi pe care ii intalnesti cu mentalitatea si cultura colectiva. Asa cum fac unii vestici care intalnesc tigani si au impresia ca toti sunt tigani prin Romania (ca in Ferentari, ai dreptate).
      Rachida Dati, ministra franceza cu parinti magrebini (marocan-algerian, amandoi berberi), a declarat ieri la Tel Aviv: "cu terorismul nu se discuta, el trebuie combatut".
      Nu e o intamplare ca terorismul se manifesta masiv si de zeci de ani in tari islamice, nu e intamplator ca termenul, literal, de "asasin" vin de la secta islamica siriana a "hassasin"-ilor.
      Probabil esti vreuna din femeile de moravuri lejere intretinute de vreun arab de care e plin Bucurestiul asta imputzit si prafuit, tiganit si orientalizat.
      Intreaba-te de ce naiba vin arabii in Europa si nu e invers! Pt. ca in societatile construite de ei e mizerie, ura, terorism, inapoiere, analfabetism, coruptie, arbitrariu in fata legii, dictatura politica. De fata cu non-musulmanii, ei mint, din "takya", intre ei insa, o recunosc sincer, sunt neam defect.
      • 0 (2 voturi)    
        cine ce confunda (Marţi, 23 septembrie 2008, 12:20)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Homo Islamicus

        TU ii confunzi pe cei cativa care-s dusi de-acasa si se implica in atentate si terorism (de altfel, cu o mentalitate absolut identica cu a ta) cu oamenii normali din Maghreb, care sunt majoritatea - si pun pariu ca te simti jignit daca vreun italian "civilizat" iti spune ca esti "tigan hot si violator".
        • +1 (1 vot)    
          "Cativa" magrebini teroristi (Marţi, 23 septembrie 2008, 15:40)

          Homo Islamicus [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          Un sondaj din luna iunie 2008, arata ca 2 treimi din studentii musulmani (nu analfabetii ilegali, aia sunt si mai retarzi) veniti la studii sau stabiliti in UK erau de acord cu "atentatele sinucigase" si "razboiul sfant" !
          Peste 70% din ei considerau ca fidelitatea e mai intai fata de Islam si apoi fata de tara care te primeste!
          Si asa e peste tot in vestul Europei, o majoritate de germani, italieni, francezi, olandezi, belgieni, britanici, spanioli, adica toti cei care ii cunosc pe magrebini mult mai bine decat tine, sunt ostili musulmanilor si imigratiei venite din nordul Africii (berberi si arabi).
          Islamul e o forma de fascism si Mahomde a fost un barbar, recunoaste justitia olandeza, intr-o decizie definitiva de pe 4 aprilie 2008. Iar Rep. franceza refuza sa acorde cetatenie unei musulmane imbracata in giulgiu de moarta numit hijab. Daca e asa, ce sunt adeptii islamului?
          Cand va veni ocazia, voi posta un interviu cu fiul unui din liderii Hamas, baiat palestinian care s-a convertit la crestinism si a parasit Gaza. Asta dupa ce a vazut torturile la care arabi supuneau alti arabi in numele lui Allah! Neam spurcat, defect!
          • 0 (2 voturi)    
            Burtologie (Marţi, 23 septembrie 2008, 22:29)

            Razvan [anonim] i-a raspuns lui Homo Islamicus

            O alta statistica arata ca numarul de timpiti care citeaza statistici 'incendiare' luate din surse de incredere (gen "Sunday telegraph" sau "Cancan") pentru a sustine agrumente cretine si islamofobe este de peste 45%, in crestere cu 12% fata de aceeasi perioada din anul precedent. Sondajul a fost facut pe un esantion reprezentativ format din 2 cumetre precupete si 3 mosi jucatori de table in fata blocului.

            Noroc ca nu doare prostia, ca lumea ta ar fi foarte chinuita.
      • 0 (0 voturi)    
        hahahaa (Vineri, 26 septembrie 2008, 2:51)

        seby [anonim] i-a raspuns lui Homo Islamicus

        daca ai ceva cu arabii du-te si cauta-l pe bin Laden, iti vor da americanii recompensa grasa paote -ti iese de vreo combinatie:)))))
    • 0 (0 voturi)    
      Ferentari? Nu se numeste si Mica Calcutta (Vineri, 26 septembrie 2008, 3:26)

      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui geni

      Batute-ar bronzul de Ferentari, acum inteleg de ce nu ai probleme cu bastinosii.
      Ferentari nu se numeste cumva si Mica Calcutta sau ma insel?
      Si acum imi aduc aminte cum mi-am pierdut brusc portofelul in 323 cind am intrat in Ferentari.
  • -1 (1 vot)    
    Ce idee "deşteaptă"... (Marţi, 23 septembrie 2008, 1:10)

    Paganel [anonim]

    ... să pui o fotogalerie cu imagini din zona de unde au fost răpiţi turiştii... Hotnews se pare că vrea să contribuie la redresarea turismului egiptean, afectat de răpiri, atentate etc...
  • +1 (1 vot)    
    egipt (Marţi, 23 septembrie 2008, 16:31)

    alin [anonim]

    Am fost cu sotia si copii in Egipt in februarie in Hurghada si parerile sunt impartite.Hotelurile sunt deosebite(mai ales cele din zonele turistice),toti angajatii din hotel s-au straduit sa ne asigure cele mai bune conditii si un concediu deosebit,nu ne-am simtit niciodata in primejdie dar este adevarat ca nu am parasit niciodata zonele sigure unde eram tot timpul inconjurati de politia turistica.Piramidele,Sfinxul si Tempul de la Luxor sunt unice dar nu poti sa nu te intrebi ce au de a face egiptenii de azi pentru care cersitul este un mod de viata cu cei care au realizat acele superbe constructii.Am fost socat de mizeria si dezastrul din constructii care este in Cairo in special,a fost cea mai murdara tara pe care am vazut-o vreo data si cred ca orice tara europeana este mult peste Egypt ca si civilizatie.Nu prea mai am chef sa mai merg odata.
  • 0 (2 voturi)    
    Scurta intrebare tehnico-retorica.. (Marţi, 23 septembrie 2008, 22:23)

    Razvan [anonim]

    Daca:
    1. apelurile au fost initiate din Sudan
    2. dintr-o regiune desertica
    rezulta ce ele au fost initiate de pe mobil.
    Deci, daca rapitorii au sunat de pe mobil (mare greseala), in mod normal dureaza citeva minute pina se detecteaza "celula" gsm de pe raza careia a fost initiat apelul.
    De aici si pina la localizarea rapitorilor mai e putin, f. putin. (n.b, pe liderul cecen Basaev, rusii l-au bulit cu o racheta in cap exact dupa procedeul de mai sus, cind vorbea la mobil).

    So. Daca au teroristii au sunat pe mobil, de ce la ora asta nu e un comando (SIE, KSK,) care sa ii elibereze pe ostateci ?
    In definitiv, pentru ce platim o gramada de bani la finantarea Fortelor Speciale (http://www.geocities.com/romanianspecialforces/ ) ? Tot respectul pentru ei, dar uite, asta e o situatie in care ar trebui sa isi merite leafa...

    Zic si eu.
    • 0 (2 voturi)    
      Scurta istorie a ... presupunerilor (Miercuri, 24 septembrie 2008, 4:21)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      Daca (si cu parca):
      1. Daca apelurile au fost initiate de pe un telefon prin satelit este ceva mai greu de localizat ca unul care foloseste tehnologia GSM
      2. Daca este dintr-o regiune desertica din Sudan inseamna ca ... este in Sudan ... si exista asa numita suveranitate a unei tari. Adica fara acordul acelui stat nu ai voie sa trimiti trupe, chiar si speciale.
      3. Daca apelurile erau de la 50-100 de kilometri de locul in care se aflau tinuti ostatecii ... inseamna ca ostatecii nu sunt in acelasi loc cu telefonul "mobil".
      ...
      nshpe. Toata lumea se pricepe sa "gandeasca". Si sa argumenteze ceea ce "gandeste"

      ...
      Era intr-un film (am vazut eu) un caz de rapire. Una din ideile din acel film era sa lasi pe cei care sunt specialisti in asa ceva sa se ocupe ... adica asta le este meseria. Nu cred ca Egipt-ul duce lipsa de specialisti in asa ceva, mai ales ca la ei turistii sunt doriti si apreciati.
      • 0 (0 voturi)    
        Multumesc de raspuns (Miercuri, 24 septembrie 2008, 14:30)

        Razvan [anonim] i-a raspuns lui Razvan

        Multumesc pentru raspunsul pertinent.
  • 0 (0 voturi)    
    stai sa inteleg si eu... (Miercuri, 24 septembrie 2008, 9:40)

    luci [anonim]

    daca nu era un roman implicat, se mai comenta atat aceasta stire?
    era in vreo misiune speciala?
    mor cu miile romani in tara, zilnic, chiar si de foame, si statul nu face nimic...
    de ce ar face ceva acum?
    a, condamnam actele de terorism, banditism?
    atunci subiectul este expirat, sunt atatea stiri cu asemenea acte...(sau nu sunt implicati romani si nu merita o atentie prea mare?)
    este pacat de ce i s-a intamplat acelui roman(romanca), casatorita in germania, (mai stie romaneste?), etc., dar si-a asumat riscul...
    • 0 (0 voturi)    
      Super interventie! (Miercuri, 24 septembrie 2008, 10:51)

      Turistu [anonim] i-a raspuns lui luci

      De acord!
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Miercuri, 24 septembrie 2008, 11:01)

      .... [anonim] i-a raspuns lui luci

      mare dreptate ai...daca nu era un roman implicat nu se mai discuta atat(bine,oarecum mi se pare normal) insa multi oameni politici s-au implicat in aceasta discutie privind rapirea romancei...de ce?! :)) pai nu vine acum camapnia electorala?!grija pentru semeni prinde cel mai bine!!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version