Oamenii de stiinta implicati in experimentul de recreare a Big Bang-ului au primit amenintari cu moartea

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 8 septembrie 2008, 16:23 Actualitate | Internaţional


Oamenii de stiinta implicati in cel mai amplu experiment stiintific organizat vreodata - menit sa recreeze fortele care au creat universul dupa Big Bang - au primit amenintari cu moartea de la persoane care se tem ca savantii vor provoca sfarsitul lumii, informeaza Telegraph.co.uk, citat de Mediafax.

Experimentul va fi lansat miercuri, cand mecanismul - in valoare de 5 miliarde de euro - care va recreea fortele care au rezultat dupa Big Bang si au dus la formarea universului va fi pornit la Cern, langa Geneva, unde se afla sediul organizatiei europene de cercetare nucleara. Cativa dintre cercetatorii implicati in experiment au declarat ca au primit e-mailuri si telefoane de amenintare din partea unor reprezentanti ai opiniei publice, care se tem ca dispozitivul ar putea provoca cutremure sau tsunami care ar putea distruge lumea.

Cu ajutorul masinii, cercetatorii vor simula conditiile nasterii universului, acum 14 miliarde de ani, determinand ciocnirea protonilor la o viteza de sapte ori mai mare decat cea obtinuta la ultimul experiment de acest gen. Ei spera ca prin acest test sa gaseasca dovezi ale dimensiunilor extra-spatiale, creeand mici gauri negre care sa "clipeasca" in interiorul si in afara spatiului cunoscut.

Proiectul a atras si reactii adverse din partea scepticilor, ingrijorati de siguranta experimentului. Profesorul Otto Rossler, chimist german, care a initiat impreuna cu alti colegi de breasla o tentativa de a opri proiectul in instanta, s-a declarat ingrijorat de perspectiva realizarii gaurilor negre care ar "putea inghiti planeta din interior". Conform altor experti, temerile savantului sunt nefondate.

Acceleratorul de particule va determina o viteza a protonilor egala cu 99,99% din viteza luminii. Cand doi protoni intra in coliziune, ei genereaza o temperatura de 100.000 de ori mai fierbinte decat cea a soarelui, concentrata intr-un spatiu minuscul.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5431 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    ALo (Luni, 8 septembrie 2008, 17:11)

    Alias [anonim]

    nu e la Cern, unde e sediul, asa se numeste organizatia CERN. asta e culmea ne-informarii: sa nu citesti nici macar articolele scrise de colegii tai. :)))
  • +2 (2 voturi)    
    Pregatiri in direct (Luni, 8 septembrie 2008, 17:18)

    Alias [anonim]

    http://webcast.cern.ch/

    Cine zicea ca sfarsitul lumii va fi transmis in direct? :)
    • 0 (0 voturi)    
      Thx (Marţi, 9 septembrie 2008, 17:52)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Alias

      Excelent link.
  • +4 (4 voturi)    
    asa se intampla (Luni, 8 septembrie 2008, 17:21)

    radukku [anonim]

    cand o gloata de oameni nu stiu un pic de fizica si se iau dupa publicatii gen cancancu titluri "vine sfarsitul lumii" , "miercuri murim cu totii" etc. in loc sa se documenteze chiar ei mai bine au incredere in ziaristii aceia care doar o sa primeasca luna viitoare (pt ca nu o sa fie nici un sfarsit al lumii) un bonus consistent pt vanzarea/vizualizarea ziarelor si revistelor. in cel mai rau caz posibil se poate intampla ca particulele sa se ciocneasca in afara acelui scut ATLAS (probabil ca ar parjoli tot pe o raza de 60-100km) si acest lucru are o probabilitate mai mica decat sa vina la noapte extraterestrii si sa ne invadeze.
    • +2 (2 voturi)    
      nici vorba (Luni, 8 septembrie 2008, 21:22)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui radukku

      NU, nici macar asa nu ar "parjoli" nimic. E drept, ar face ceva gauri protonii aia dar cam atat. Sa zicem 1 metru in aer? Nu stiu sigur dar cam asa ceva... de unde ai scos 60-100 km?
      Oricum, nu conteaza, aia care au spus asta nu au dreptate
  • 0 (2 voturi)    
    Rapperi astia! (Luni, 8 septembrie 2008, 17:24)

    Alin [anonim]

    Cred ca sunt LL Cool J si Eminem, invidiosi pe videoclipul scos de cercetatori. :)))
  • +3 (7 voturi)    
    Big Bang Reloaded (Luni, 8 septembrie 2008, 18:03)

    Pintea Haiducul [utilizator]

    Este vorba de fapt despre tentativa fizicienilor de a afla daca intr-adevar in "spuma" quarko-leptonica primordiala(simulata in acceleratorul LHC) mai multi antiquarci s-au transformat in leptoni decat quarci in antileptoni ,ipoteza sustinuta de descoperirea neconservarii simetriei la inversia temporala si care reprezinta singura cale de a explica absenta antimateriei din Univers in dilematicul Model Standard.Daca se descopera ca rata de transformare a antiquarcilor in leptoni e perfect egala cu rata de transformare a quarcilor in antileptoni,atunci se va trage concluzia ca in Univers exista regiuni intinse alcatuite din antimaterie(ce urmeaza a fi descoperite prin observatii astrofizice),daca in schimb se constata ca cele doua rate difera,atunci se va trage concluzia ferma ca in Univers nu exista DELOC regiuni cu antimaterie in stare stabila.Cat priveste micro-gaurile negre care ar aparea,acestea s-ar evapora practic instantaneu prin radiatie Hawking,fenomenul a fost observat deja pe gauri negre galactice,deci panica nu-si are rostul.In general teama se naste din ignoranta,oamenii pregatiti sesizeaza intotdeauna toate aspectele unei situatii si nu merg niciodata la risc.
    • 0 (2 voturi)    
      NU (Luni, 8 septembrie 2008, 21:30)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      NU, NU, si iar NU. Cauta te rog pe wiki si verifica ce ai spus
      • +1 (3 voturi)    
        Replica: (Marţi, 9 septembrie 2008, 8:05)

        Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui atreus

        Amice,n-am nevoie de nici o enciclopedie ca sa-mi verific cunostiintele de specialitate.Oricum,daca te vei uita mai atent pe wikipedia vei constata ca nu prezinta decat informatii de ordin general despre rostul acceleratorului LHC,nu ideile de tip "gedanken experiment" care au stat la baza deciziei constructiei lui; eu m-am straduit macar sa prezint esenta unuia din experimentele despre care se vorbeste atata(cel privitor la raspandirea antimateriei in Univers),pt a-i lamuri un picut pe cititorii cu-adevarat interesati.Vino si tu cu ceva informatii interesante si abia apoi ia-l pe "NU" in brate si combate-ma: cu toate ca ma cam deprima gandul ca am ajuns sa polemizez cu tipi ce si-au format o cultura exclusiv din informatii spicuite de pe wiki,n-am sa mor din asta...
        • 0 (0 voturi)    
          Radiatia Hawking (Marţi, 9 septembrie 2008, 12:51)

          Albertino [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

          Foarte interesanta expunerea pe care ati facut-o. Trebuie totusi sa intelegeti ca majoritatea celor care citesc asemenea articole nu sunt de cercetatori in fizica, asa ca e "normal" sa avem o cultura de wiki. Totusi - e mai bine asa decat deloc, nu? :) Daca esti interesat de un subiect - citesti cat de mult reusesti din cat mai multe surse - iar wikipedia este o sursa excelenta. Bineinteles - asta nu te transforma peste noapte in profesionist.
          Daca revenim totusi la subiect - din cate am inteles eu micro-gaurile negre exista doar in teorie, "s-ar putea" sa apara in experiment, dar doar ca un efect secundar. Dar referitor la radiatia Hawking - nu aveti dreptate: nu a fost observata pana acum, nicaieri. Este doar o teorie. Din cate stiu - "telescopul" lansat de curand de NASA (GLAST) doreste sa observe o asemenea radiatie (daca ea intr-adevar exista).
          • +1 (1 vot)    
            Incorect. (Marţi, 9 septembrie 2008, 13:47)

            Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui Albertino

            Radiatia Hawking --o radiatie de particule incarcate,nu de fotoni--a fost observata in multe galaxii active cu gauri negre centrale.In unele cazuri,jetul axial de particule Hawking al unei galaxii pur si simplu spulbera o galaxie situata in imediata vecinatate,chiar au existat prin primavara acestui an niste stiri insotite de imagini in presa romana care descriau in termeni dramatici acest fenomen extraordinar observat de astronomi.
    • +1 (3 voturi)    
      pentru domnul PH (Luni, 8 septembrie 2008, 22:09)

      alexandriu [utilizator] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      Felicitari pentru comentariul avizat.E o raritate in zilele noastre.
    • 0 (2 voturi)    
      corect (Luni, 8 septembrie 2008, 22:29)

      23 [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      bine mai este si vorba daca este sa ne gandim ca uneori se supun si la niste riscuri
      pentru ca si la o operatie apar complicatii,oricum daca se lucreaza din 98 pana acum au pus la punct o tehnologie avansata dar OMUL ESTE SUPUS GRESELII asa ca sa luam aminte
    • +1 (3 voturi)    
      Micro gauri negre (Luni, 8 septembrie 2008, 22:48)

      Paul [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      Si chiar daca nu se evapora, raza Schwartzschild a unei gauri negre de masa nucleonica este infima, are sanse astronomic de mici sa absoarba ceva. Ar trebui o coliziune directa cu un nucleu - foarte improbabila, mai ales daca gaura neagra capata ceva sarcina electrica.
      Este chiar posibil sa existe numeroase micro gauri negre naturale plutind fericite in spatiile dintre nucleele atomice.
      • +1 (1 vot)    
        Corect. (Marţi, 9 septembrie 2008, 22:58)

        Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui Paul

        In plus,energia fasciculelor de protoni accelerate in LHC va fi de ordinul Teraelectronvoltilor ;daca la aceasta energie s-ar produce macar o micro-gaura neagra anomala(adica neradianta si potential periculoasa pt planeta),atunci,dragii mosului,noi de fapt traim in Matrix,pe o planeta iluzorie,Pamantul real nu mai exista de cel putin 4,5 miliarde de ani deoarece energia razelor cosmice care bombardeaza fara-ncetare atmosfera terestra este de ordinul sutelor de milioane de Teraelectronvolti si ar fi produs deja pana acum un numar enorm de asemenea micro-gauri negre care ar fi inghitit planeta cu mult inainte sa apara viata pe Pamant.Ei,iata si o demonstratie prin reducere la absurd,pt cei mai sceptici din fire si pt fanii jocului "Half-Life"...
    • +1 (1 vot)    
      Multumesc pt. informatii (Marţi, 9 septembrie 2008, 10:23)

      Pinta lu Haydu [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      Bravo pt. explicatiile concise si destul de clare (imi par mie ca neofit).
      Asa cum il prezinti, experimentul pare fundamental pt. a demonstra viabilitatea teoriilor materie-antimaterie de pana acum.
      Cred ca unii fizicieni au cosmaruri, e teribil sa constati ca timp de 20 sau 30 de ani ai avut o conceptie complet gresita despre Univers :). Ba chiar i-ai obligat si pe altii sa o invete pe de rost (daca ai studenti:).
      In acelasi timp, orice om inteligent in domeniu ar trebuie sa fie super-excitat la ideea unui astfel de experiment, nu ma mir ca in randul fizicienilor n-a aparut nici un fel de opozitie serioasa la proiect.
      Oricat ar fi injurate sistemele astea politice si economice din Europa, jos palaria pt. efortul de miliarde facut doar pt. a confirma o teorie. Stiinta e sacra la europeni, inca de la vechii greci :)
      • 0 (0 voturi)    
        Of, si iar of, of (Marţi, 9 septembrie 2008, 12:06)

        Catalin Dimofte [anonim] i-a raspuns lui Pinta lu Haydu

        Mai copii, nu stiti niciunul nimic... Noroc ca altii vegheaza.
        http://www.realitatea.net/speriati-de-experimentul-de-la-cern--liderii-pc-protesteaza-astazi-pentru-anularea-proiectului_344657.html
    • +1 (1 vot)    
      grozav (Marţi, 9 septembrie 2008, 12:36)

      touretul [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      frate, ma simt ca Dali citind Kant. ce laptuci? ce cuarci? n-am inteles nimic, dar e foarte tare. urmatorul tau comentariu astept sa demonstreze ca deoarece cuarcii au mancat laptucii, dumnezeu exista. fizica cuantica rules.
  • 0 (6 voturi)    
    nu se stie (Luni, 8 septembrie 2008, 21:11)

    wraith01gl [anonim]

    Adevarul e ca nu se stie cu certitudine ce se putea intampla iar chestia aia cu lercii si antiquarcii chear nam inteleso! dar totusi dak 2 particule se lovesc cu o viteza foarte apropiata de cea a vitezei luminii este riscul foarte mare sa se creeze una din cele mai reusite bombe vazute vrodata! iar cat despre scutul ala nu stiu sigur kt o sa tina daca se intampla ceva rau! dar orikum sa speram ca marii savanti ai lumii au dreptate desi au existat sceptici chear in cercul lor de oameni!
    mult succes celor care fac experimentu ca o sa fie mare nevoie de el dat fiind faptu k toata omenirea e in mainile lor! ipotetic vorbind
    • +1 (5 voturi)    
      ar fi si culmea (Marţi, 9 septembrie 2008, 2:13)

      VAV [anonim] i-a raspuns lui wraith01gl

      ...sa intelegi aia cu quarcii, cand tu nu intelegi nici macar gramatica si ortografia limbii romane. De ce nu incepi dumneata cu lucrurile simple, mai intai, si sa ajungi mai incolo la quarci si leptoni?
    • 0 (2 voturi)    
      Bai frate (Marţi, 9 septembrie 2008, 10:12)

      femeia de servici [anonim] i-a raspuns lui wraith01gl

      Nimeni nu mai stie sa scrie doua vorbe corect in limba romana? Ati studiat la scoala cu femeia de servici?
      Te crezi mai 'cool' daca folosesti litera 'k' in loc de 'c'? Cand tu nu esti in stare sa pui o cratima unde trebuie????
      • 0 (2 voturi)    
        daca tot ne batem in gramatici (Marţi, 9 septembrie 2008, 10:46)

        Cutarescu [anonim] i-a raspuns lui femeia de servici

        Draga atotstiutoare intr-ale gramaticii, pentru informatia ta personala este vorba de sintagma "femeia de serviciu" si nu "femeia de servici"
  • -1 (5 voturi)    
    apocalipsaa (Luni, 8 septembrie 2008, 22:44)

    Ghita [anonim]

    breee fugiti ca vine apocalipsa, mai avem o zi jumate, azi mi-am vandut garsoniera si plec cu nevasta la cazino toata noaptea sa mananc si sa beau ca porcu sa traiesc pe picior mare ultima zi. la hilton haideti si voi intrebati de gica (voi fi imbracat in rosu, cu palarie verdeee).
    • -2 (4 voturi)    
      Apocalypse (Marţi, 9 septembrie 2008, 4:47)

      Nostradamus*... 2012 * [utilizator] i-a raspuns lui Ghita

      Stai linistit draga, ca pina la Apocalypsa
      mai sint inca cel putin vre-o 3-4 ani.
      Dupa toate informatiile care dispun ( aceasta
      dupa multi ani de cercetari ) apocalypsa
      nu va veni din cuza acestui experiment.
      Va veni din cauza intrebuintarii armelor atomice in al 3-lea razboi mondial care dupa parerea mea umila este destinat pentru anii 2011-2012. ( ? ) Wait and see.

      Doamne fereste .
      Amin.
    • +1 (1 vot)    
      Vin si eu (Marţi, 9 septembrie 2008, 9:35)

      Licuriciul [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      Fraiere, poate cistigam, ce facem cu banii?
  • +1 (3 voturi)    
    apocalipsaa (Luni, 8 septembrie 2008, 22:44)

    Ghita [anonim]

    breee fugiti ca vine apocalipsa, mai avem o zi jumate, azi mi-am vandut garsoniera si plec cu nevasta la cazino toata noaptea sa mananc si sa beau ca porcu sa traiesc pe picior mare ultima zi. la hilton haideti si voi intrebati de gica (voi fi imbracat in rosu, cu palarie verdeee).
    • -3 (5 voturi)    
      Apocalips Now (Marţi, 9 septembrie 2008, 5:10)

      @Artetonic forever [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      De ceea ce te temi nu scapi !!!
  • +1 (1 vot)    
    Ce NU este LHC-ul (Marţi, 9 septembrie 2008, 4:14)

    Adrian Buzatu [anonim]

    Tot raspunzand la comentariile cititorilor pe diferite ziare, am colectat pareri preconcepute (dar gresite) despre ce se va face la LHC. Ei bine, iata ce NU se va face la LHC:
    - nu se cauta fotonul cu masa ca sa rezolvam criza energetica
    - nu se cauta tahionul, particula ipotetica care merge cu viteza mai mare ca viteza luminii
    - nu se cauta gravitonul, particula ipotetica portatoare a fortei gravitationale, caci aceasta forta este prea slaba pentru a isi face simtita prezenta la energiile curente in fizica subatomica
    - nu se creeaza un nou Big Bang si nu este o masina a timpului, ci doar se studiaza particule la energii la care existau doar la un moment scurt dupa Big Bang. Astfel, testam in laborator in prezent legile care existau in Univers atunci, dupa Big Bang. Atat.
    - ah, si cea mai tare, nu este un laborator secret pentru o bomba (si cercetarea in fizica ar fi de fatada)
    - si mai ales, nu este un portal atemportal de unde sa vina extraterestri, cum a fost in filmul SF, The Mist.

    Am facut sumar la acestea in articolul de pe StiintaAzi.ro.

    Adrian Buzatu
  • -2 (4 voturi)    
    biserica ce spune? (Marţi, 9 septembrie 2008, 10:34)

    aurelia [anonim]

    In toata nebunia asta de experiment care vrea sa recreeze inceputul STIINTIFIC al omenirii, ce spune Biserica? Care sunt reactiile Vaticanului? Dar ale credinciosilor?
    Nu imi inchipui ca poate sta Biserica cu mainile in san cand cineva incearca a demonstra o parte din teoria care darama ipotezele religioase!
    • +1 (1 vot)    
      Biserica... (Marţi, 9 septembrie 2008, 12:34)

      miki triki [anonim] i-a raspuns lui aurelia

      si fizica cuantica... baba si mitraliera.

      Pai ce sa spuna Biserica? De ce ar spune ceva?
      Ce treaba au marii prelati cu fizica cuantica?

      Nu e treaba Bisericii sa se amestece in stiinta... ca a mai facut asta pret de cateva secole in care am stat pe intuneric.
    • 0 (0 voturi)    
      of, Doamne! (Marţi, 9 septembrie 2008, 12:37)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui aurelia

      Mai, aurelia, de ce trebuie sa amesteci lucrurile? Acest experiment, dincolo de importanta lui stiintifica, este doar un alt experiment. Cum ai tras tu concluzia ca va arunca Biblia la gunoi? Nu s-a intamplat lucrul asta pana acum, de ce s-ar intampla de data asta?

      Si fii mai atenta la logica:
      - Daca intrebi de reactiile Vaticanului sau ale credinciosilor, rezulta ca separi Vaticanul de credinciosi
      - Biserica si religia nu lucreaza cu ipoteze religioase, ci cu dogme. Termenul "ipoteza religioasa" nu exista, este un atribut dispretuitor venit dinspre laic.
      • 0 (0 voturi)    
        ok, ok! (Marţi, 9 septembrie 2008, 17:28)

        aurelia [anonim] i-a raspuns lui daniel

        Miki-Triki si Daniel, biserica a gasit intotdeauna mijloace de a se impotrivi stiintei, este bine-cunoscut. Se baga oriunde! Nu doar in problema avorturilor, de exemplu!
        Aceasta teorie Big Bang este teoria stiintifica de inceput al lumii. Deci Dumnezeu e exclus din ecuatie... DOGMA- da, am gresit - dogma bisericeasca cum se impaca cu ideea?
        Si separ Vaticanul de credinciosi in ideea ca nu toti in lume sunt catolici, ortodocsii, budhistii musulmanii sunt si ei credinciosi, dar nu "vaticanizati". Si nici ei nu cred in stiinta...
  • +1 (1 vot)    
    sa-i ardem pe rug... (Marţi, 9 septembrie 2008, 15:06)

    ovidiu [anonim]

    ...mama lor de copernici !!!!

    ALELUIA!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    stiinta (Miercuri, 10 septembrie 2008, 7:36)

    maryus [anonim]

    asa sunt oamenii.........."curiozitatea"
  • -1 (1 vot)    
    stiinta? (Miercuri, 10 septembrie 2008, 12:29)

    jony [anonim]

    asa este omul! incearca orice si face orice doar pentru a nu recunoaste pe Dumnezeu si al nega iar rezultatul=autodistrugerea,numai insa, ca uita de un singur lucru:doar Dumnezeu a fost, este si va fi
    Iti trebuie mult mai multa credinta sa crezi ce spun catva oameni de "stiinta"decat ce spune Dumnezeu despre originea lucrurilor si traiectoria acestora
    nu va speriati orice experiment care lar face omul nu va aduce sfarsitul planetei pamant,ci doar confirma ca la carma istoriei este El,creatorul universului
    saraca ignoranta umana!
    Istoria pamantului:daniel cap 2,cap 7-12
    elemente:capul de aur:babilonia
    pieptul si bratele de argint::medo-persia
    pantecele si coapsele de arama:grecia
    picioarele de fier:roma pagana si papala
    labele picioarelor parte fier parte lut:natiunile iesite din imperiul roman care niciodata nu se vor mai uni politic sau religios precum lutul nu se uneste cu fierul
    a cincea si ultima :piatra desprinsa fara ajutorul unei maini ce distruge chipul si istoria lumii: Imparatia Creatorului si Rascumparatorului acestei planete razvratite
    iar omul incearca sa nege existenta originii sale prin tot felul de experimente


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by