Afganistanul vrea sa renegocieze prezenta militara internationala, dupa ce 90 de civili au fost ucisi intr-un raid aerian

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 25 august 2008, 17:33 Actualitate | Internaţional

Civili afgani, dupa ce le-au fost bombardate casele
Foto: AGERPRES
Guvernul afgan a decis sa renegocieze termenii prezentei fortei internationale in Afganistan, dupa ce 90 de civili au fost ucisi vineri intr-un bombardament efectuat de coalitia internationala sub comanda americana, anunta AFP.

"Consiliul de ministri a adotat o rezolutie prin care cere ministerelor Apararii si al Afacerilor Externe sa deschida negocierile cu forta internationala", se arata intr-un comunicat al guvernului de la Kabul.

Discutiile vor viza:

  • Renegocierea termenilor prezentei comunitatii internationale in Afganistan, pe baza unui acord mutual

  • Stabilirea limitelor si a responsabilitatilor fortei internationale, pe baza unui acord mutual si in conformitate cu legile afgane si internationale

  • Stoparea loviturilor aeriene care vizeaza tinte civile, a perchezitiilor si a detinerii ilegale a cetatenilor afgani

Civilii afgani, prinsi intre focul militarilor internationali si cel al talibanilor

Peste 90 de civili afgani au fost ucisi vineri dupa bombardamentele efectuate de aliati in apropierea orasului Azizabad, in districtul izolat Shindand, unde prezenta insurgentilor este semnificativa.

Coalitia internationala a deschis o ancheta pentru a stabili ce s-a intamplat, dupa ce, initial, anuntase ca a ucis 30 de insurgenti.

Militarii fortelor internationale din Afganistan sunt acuzati in mod regulat de uciderea civililor in cadrul confruntarilor cu insurgentii.

Potrivit Comisiei afgane independente privind drepturile omului, peste 900 de civili au fost ucisi de la inceputul anului 2008, in urma atacurilor insurgentilor, ale fortei de securitate afgane sau a coalitiei internationale.

In luna iulie, doua lovituri aeriene ale fortei internationale au ucis 64 de civili, in mare parte femei si copii.

Talibanii au lansat o insurectie ucigatoare de cand au fost alungati de la putere, la sfarsitului anului 2001, de o coalitie internationala condusa de Statele Unite.

Violentele s-au intensificat in ultimii doi ani, in ciuda prezentei a 70.000 de soldati din doua forte internationale: una a NATO (Forta internationala de securitate ISAF), si alta sub comanda americana (Operation Enduring Freedom, OEF).





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

754 vizualizari

  • -3 (5 voturi)    
    Asta e numai inceputul (Luni, 25 august 2008, 18:01)

    Johnny Gun [anonim]

    Salbaticii astia de afgani cred ca democratia se poate baga asa pe de-a moaca. In Irak pina am reusit cit de cit s-au curatat peste juma de milion de colaterali.Pai in Afganistan mai avem cale lunga pina acolo. Daca d-zeu ni-l va da pe Obama la toamna vom reusi si aici cu siguranta.
  • +1 (3 voturi)    
    neputinta (Luni, 25 august 2008, 18:03)

    ambrus [anonim]

    dati un clic, deschideti fotografia atasata acestei stiri si priviti-o pe fetita. cam ce credeti ca intelege ea din geopolitica, Enduring Freedom si ISAF? acum, cu ochii mintii, juxtapuneti un "civilizat", un analist impecabil de la vreun think tank occidental dand cu vorba la cnn...
  • -3 (5 voturi)    
    S udovolstbiem (Luni, 25 august 2008, 18:04)

    fane [anonim]

    N-au fost americani. Ei n-ar putea face asa ceva.
    Sigur erau mizerabilii aia de rusi.
    Hai ca miroase a votca toata treaba asta.
    • 0 (2 voturi)    
      @fane (Luni, 25 august 2008, 21:58)

      Ivan [anonim] i-a raspuns lui fane

      te-as injura, dar nu ma cobor la nivelul tau
      sa iti fie rusine, au murit 90 de oameni nevinovati si hamburger-ul din tine tot mai are de comentat
      • 0 (2 voturi)    
        Priviet (Luni, 25 august 2008, 22:50)

        fane [anonim] i-a raspuns lui Ivan

        Vania, pe mine poti sa ma injuri. Fa-o doct, stilat daca nu vrei sa te cobori la nivelul meu, dar nu te lua de americani. Ei au intotdeauna dreptate.
        Daca au omorat civili, au avut ei un motiv justificabil democratic.
        Numai rusii omoara oameni nevinovati. Doar ei invadeaza state suverane si uita drumul spre casa.
  • 0 (6 voturi)    
    Culegi ceea ce ai semanat (Luni, 25 august 2008, 18:08)

    Observator [anonim]

    Orice american in Afganistan este privit ca un potential terorist. E de inteles furia afganilor atunci cand sunt umiliti zi de zi de catre niste straini care ii privesc cu dispret si care le-au ocupat tara. Orice ucidere de soldat strain este un castig pentru ei. Nu e de mirare ca si fortele internationale macelaresc la afgani "ca la fasole".

    Noi nu putem decat sa ne uitam la tv la stiri, sa bem o bere si eventual sa mai tragem cate o ragaiala. Moartea e ceva banal in ziua de azi. Noi suntem niste paraziti infecti cu TV, care se uita la niste americani cum ucid cu sange rece niste sarmani crescatori de capre, si care vad cum niste rebeli din munti arunca in aer cate un tanc cu soldati din fortele de mentinere a "pacii".
    • 0 (4 voturi)    
      Bea ce-ai cumparat (Luni, 25 august 2008, 21:08)

      Ragaici [anonim] i-a raspuns lui Observator

      "suntem niste paraziti.." Amice, vorbeste pt. tine, in numele tau si pt. persoana ta, nu mai fa judecati universale pt. poporul roman plecand de la amaratul tau de exemplu personal. Nu e vina nimanui daca esti un ratat umflat de bere si tampit de tv. Si nu uita ca "sarmanii crescatori de capre" te-ar gatui ca pe o capra doar pt. ca esti "infidel", n-au nevoie de alte stimulente :)
    • 0 (2 voturi)    
      Observatorul liric (Luni, 25 august 2008, 21:57)

      directia 5 [anonim] i-a raspuns lui Observator

      multi,foarte multi, nu au mai apucat sa ragaie dupa o bere cu guler, fiindca un tembel contra unei sume de 10-20 000 de dolari a dorit sa dovedeasca ca alcoolul consumat in locatii si la ore 'nepotrivite' poate fi fatal.PS aia nu mai cresc capre pentru ca le distrug culturile de mac,si de unde bani pentru 'centuri' atunci?
    • 0 (2 voturi)    
      pt. observator (Luni, 25 august 2008, 23:45)

      marcel [anonim] i-a raspuns lui Observator

      Amice ai spus "le-au ocupat tara", care tara? un stat se mentine cu 30% din pib. Iar guvernul karsai
      nu guverneaza decat capitala, clasa politica afgana trebuie sa fie la ani lumina in urma cele dambovitene. Noi celelalte state cerem ca fiecare stat sa-si faca curatenie in ograda, nu sa devina teritoriul nimanui, unde orice organizatie terorista sa se poata dezvolta linistita. Daca unii anti-americani au memorie scurta, le aduc eu aminte ca Mula Omar, presedintele Afganistanului in era talibana era ANALFABET, si avea un ochi acoperit ca piratii pt. ca il pierduse in conficte. (Poate fi ceva mai rau in sec XIX ?).Sub era talibana, femeile nu aveau nici un drept. Orasele stateau in bezna ca stanale in Baragan, o tara cu 30 mil nu aveau nici macar televiziune locala in Kabul. Alfabetizarea este de 36% din populatie, femeile au aproape 7 copii, una din cele mai mari din lume, exista o explozie demografica, deci la o infrastructura inexistenta, fara sanatate, invatamant, cu conflicte religioase etnice, arme la populatie cat cuprinde, fara politie, fara investitori, nu poti sa nu banuiesti ca un asa teritoriu nu poate sa stea in pace. Daca crezi ca plecarea a 70mii de soldati si donatiile de 4,5 miliarde sunt in plus, gresesti , afganii ar fi trait in pace fara americani? te inseli. Nu americanii au devastat aceasta tara ci URSS-ul.
  • -4 (6 voturi)    
    Ha ha (Luni, 25 august 2008, 18:25)

    Weather [anonim]

    Astia chiar isi imagineaza ca cineva face distinctia intre tipurile de afgani...taticu,devia e :un afgan bun e un afgan mort.Dar si mai bun un ciine afgan...
  • +3 (5 voturi)    
    Jihadul e o forma de fascism (Luni, 25 august 2008, 18:35)

    Homo Islamicus [anonim]

    Civilii afgani sunt prinsi in lupte pt. simplul fapt ca sunt folositi ca "scuturi umane" de catre militzienii tribali.
    Schema e simpla si arhi-utilizata: un grup de 30-100 militzieni pashtuni dintr-un trib sau clan tribal organizeaza o ambuscada contra fortelor aliate sau contra armatei/politie afgane. Plata facuta de al Qaida e de 100$ de om pt. participarea la atac si de 200$ pt. fiecare soldat ranit sau ucis. Banii sunt dati sefului local tribal si el ii reimparte pe familii.

    Dupa atac, agresorii fug spre un sat pt. a intra in case si a se ascunde printre "civili". Dronele de supraveghere ii vizualizeaza si se declanseaza un bombardament de raspuns care inevitabil loveste casele unde talibanii isi cauta scaparea.
    Rezultatul e ca pe langa 20 de talibani mor si 50 de civili.

    Din cauza unor astfel de evenimente, in unele sate din Waziristan (zona pashtuna pakistaneza, tot tribala) sefii de sat au alungat talibanii din localitate, pt. a evita sa fie bombardati odata cu acestia.

    Karzai e obligat de sefi religiosi si traditionali sa ceara de forma o "negociere", in realitate, daca trupele aliate pleaca el va fi spanzurat probabil de un stalp, la fel ca fostul presedinte afgan dupa ce au plecat sovieticii. Desi poate ca va supravietui, tribul sau Zai e unul dintre cele mai puternice din sudul pashtun.

    Coalitia trebuie sa aplice metodele irakiene, au fost eficace, operatii masive, infiltrarea talibanilor, cumpararea sefilor de trib, organizarea de militzii afgane anti-talibane. Daca nu vrea sa faca asta, nu are rost sa moara europeni pt. a ameliora viata unor salbatici islamizati, mai bine sa ii lase intre ei, in mentalitatea lor primitiva, sa se bata intre ei asa cum au facut-o de secole. Afganistanul e artificial ca stat, ar trebui un stat pt. pashtuni separat (ceea ce vor si pashtunii din Waziristan), iar tadjicii, uzbecii si turkmenii sa isi vada de reunirea cu tarile lor.
    • -1 (3 voturi)    
      mei asta (Luni, 25 august 2008, 20:33)

      dovleacus [anonim] i-a raspuns lui Homo Islamicus

      tu de ce nu esti consilier prezidential la bush/blair@comp ca vad ca le stii pe toate. spre deosebire de functionarii caei albe din bashington vad ca tu ai un plan bine pus la punct si chiar stii cine au fost fascistii. bravo tie , natiune!
      cred ca tu trebuie sa incepi de la zero 0 cu definitia democratiei/libertatii. astea doua nu se impun, ci apar asa din neant -cam ca si .... economia de piata - fara interventia nimanui. daca afganii vor sa traiasca conform traditiile islamice ... problema lor.
      cat despre 'salbatici islamizati' ... cred ca suferi de sindromul supercivilizatilor, voi desteptii lumii va treziti sa dati lectii descultilor. lolza rusine mei ...fascismul a fost rezultatul capitalismului salbatic nicidecum nu au fost fascistii islamici, ci europeni din nastere, intr-o tara 'cibilizata' etc etc cu economie de piata si toate marafeturile. cititi istoria si va uitati la stele .ptiu
      • +2 (2 voturi)    
        nici vorba (Luni, 25 august 2008, 21:12)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui dovleacus

        Esti pe langa dom'le, dar total, nu gluma. Daca tie ti se pare ca despre asta e vorba, ca afganii vor sa traiasca dupa traditiile lor islamice si ca americanii nu-i lasa, nici nu mai are rost sa discutam, mergi matale inapoi la cosit la camp si cu asta basta... asta ca sa nu mai vorbim si despre ce inseamna fascism in opinia ta.
      • +1 (1 vot)    
        Da unde vine si facizmu eshtia.. (Luni, 25 august 2008, 21:18)

        Cap de dovleac sec [anonim] i-a raspuns lui dovleacus

        La nivelul tau:

        Mussolini a fost secretar general adjunct al Partidului Socialist Italian si redactor-sef la revista partidului. Fascismul italian are radacinile in doctrina socialista, in miscarea politica stangista.

        Hitler avea un partid numit Partidul National Socialist Democratic al Muncitorilor (NSDAP) si avea obiceiul sa spuna ca "social, sunt de stanga" ! Nazismul german a avut un aliat de nadejde in comunismul stalinist, Hitler si Stalin semnand un pact pt. impartirea Europei si exterminarea unor popoare.

        Comunismul si nazismul sunt responsabile direct si indirect de moartea a peste 150 de milioane de oameni, in Europa, Asia, Africa.

        Pe 4 aprilie 2008, justitia olandeza a confirmat prin decizie judecatoreasca definitiva ca afirmatia "Islamul e o forma de fascism si Mahomed era un barbar" e o afirmatie ne-dicriminatorie si legala.

        Cand scrii "voi, desteptii lumii.." inteleg ca te referi la europeni si ca te excluzi din randul lor. Poate esti de etnie indo-pakistaneza sau un turco-tatar! Chiar si asa, observ ca folosesti instrumente create de "desteptii lumii" (Internet, calculator) pt. a-i injura pe acesti "destepti" de europeni.

        Iti place sau nu, europenii au fost varful de lance al progresului umanitatii, in toate domeniile, si chiar si civilizatii vechi precum China si India incearca sa ii imite. Islamicii fac exact la fel, tot ce au sunt produse ale civilizatiei de tip european, de la AK-47 la avioane si sonde de petrol:). Doar ca unii sunt moderati si cu adevarat inteligenti (chinezi, hindusi), altii raman aceiasi salbatici semi-nomazi si paraziti, ostili la orice forma de mai bine care vine de la "eilanti".
    • 0 (0 voturi)    
      Complicat... (Luni, 1 septembrie 2008, 16:47)

      CD [anonim] i-a raspuns lui Homo Islamicus

      ...ce propui tu. Si nici sa-i lase nu se poa', din motivele aratate mai sus.
      Cre'ca pan'la urma tot Weather are dreptate -- sa-i omoare, dom'le, pe toti.
      Si pe urma si pe irakieni, si pe iranieni... mai bine pe toti musulmanii, sa starpim raul de la radacina, ca-n fond nu-s decat vreo doua miliarde.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică