Prietenia ruso-americana este de domeniul trecutului, apreciaza presa rusa

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 14 august 2008, 10:52 Actualitate | Internaţional

Rusia si SUA, in fata unui nou razboi rece?
Foto: AGERPRES
Criza georgiana a pus punct relatiilor amicale dintre Rusia si America, dar Moscova a ales deliberat sa revina pe scena internationala si sa-si apere interesele energetice din imediata sa apropiere, considera presa rusa, citata de AFP.

"Bunele relatii dintre Rusia si Statele Unite sunt de domeniul trecutului", scrie cotidianul Kommersant.

"Moscova a anuntat revenirea fara apel la o realitate nostalgica, de care toata lumea va trebui sa tina cont: Rusia este la fel de importanta pe scena internationala ca ONU sau NATO si este autosuficienta pentru a impune dreptatea, asa cum a facut-o occidentul in Kosovo", adauga Gazeta.

"Vesticii au considerat ca totul le este permis, iar ceilalti nu au niciun drept. Rusia a demonstrat definitiv, prin actele sale, ca nu are intentia sa joace dupa aceste reguli", sustine ziarul Izvestia.

Interventia militara rusa in Georgia a suscitat o tensiune fara precedent intre Moscova si Washington, de la desfiintarea Uniunii Sovietice.

Revenind la o terminologie care nu a mai fost folosita din perioada razboiului rece, presedintele Bush a cerut retragerea rusilor din Georgia, solicitand sprijinul "lumii libere" pentru fosta republica sovietica.

Secretarul de Stat Condoleezza Rice a afirmat ca Moscova si-a accentuat "izolarea internationala" prin aceasta interventie, evocand si ea perioada razboiului rece si invazia Cehoslovaciei, in 1968.

Si Moscova a decis sa foloseasca un ton agresiv fata de Washington: seful diplomatiei ruse a somat miercuri SUA sa aleaga intre sustinerea pentru Georgia si "parteneriatul" cu Moscova, dupa ce premierul Vladimir Putin a acuzat in termeni duri Statele Unite ca au ajutat Georgia sa-si repatrieze trupele din Irak.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

4150 vizualizari

  • -4 (14 voturi)    
    Asta chiar se rupe in figuri (Joi, 14 august 2008, 11:07)

    anti-tufe [anonim]

    George W. Bush: Actiunile militare ale Rusiei in Georgia pun in pericol relatiile Moscovei cu Washingtonul si UE. Invadarea teritoriului unui stat suveran este un gest inacceptabil pentru secolul XXI
    Pai si Kosovo? Irak? America Latina? Mai lipseste Iranul, ca era in lucru pana nu demult, dar se pare ca n-au terminat de lucrat inca "armele de distrugere in masa" la Photoshop.
    • +3 (11 voturi)    
      . (Joi, 14 august 2008, 11:40)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui anti-tufe

      statele mentionate de tine nu erau democratice, asa cum este Georgia.
      statele mentionate de tine reprezinta un pericol mult mai real pt SUA decat reprezinta Georgia pt Rusia.
      SUA a avut acordul ONU, Rusia nu.
      • 0 (6 voturi)    
        nu a avut mandat onu (Joi, 14 august 2008, 13:08)

        smen [anonim] i-a raspuns lui Mda

        mai documenteazate ca te dai mare destept
        • +1 (3 voturi)    
          Ca mult mandat a avut Rusia (Joi, 14 august 2008, 14:17)

          Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui smen

          Dar Rusia a avut mandat de la cineva sa tace Georgia? A avut mandat doar pentru mentinera pacii si dezangajare. Lupul paznic la oi.
          • +1 (1 vot)    
            Da in Kosovo? (Vineri, 15 august 2008, 13:16)

            ioio [anonim] i-a raspuns lui Un roman anonim

            Ce mandat a avut SUA in Kosovo? Ce mandat a avut sua in Nicaragua? Ce mandat a avut sua sa atace Cuba?- Nimic din ce a facut Rusia nu a fost deja facut de USA. Doar justificarea difera: Rusia pentru "a-si apara proprii cetateni" iar USA in "numele democratiei"....
      • +2 (4 voturi)    
        Lozinci (Joi, 14 august 2008, 13:48)

        fane [anonim] i-a raspuns lui Mda

        Sigur. Irak era un mare pericol pentru SUA. S-a si vazut ce rezistenta puternica au opus, mai ales cand au folosit "armele de distrugere in masa".
        Si Serbia, domne Serbia mai avea putin si bea slibovita pe Pennsylvania Avenue. Bine le-au facut grajdarii ca i-au bombardat in Duminica de Paste. Sa se invete minte odata.
        Si cum mai zice cineva mai sus, SUA nu aveau acordul ONU, asa cum explicit a declarat Kofi Annan in septembrie 2004.
        Deci, lasa propaganda asta de 2$.
      • +1 (1 vot)    
        democratia (Joi, 14 august 2008, 13:58)

        unu mic [anonim] i-a raspuns lui Mda

        singura diferenta intre un regim democratic si unul totalitar e ca in cel democratic ai impresia ca parerea ta conteaza sau ca esti liber
        e... doar o ILUZIE

        confictul vazut la rece
        http://cafeina.ro/putin-teapa/
        nu-mi apartine blogul.
        • 0 (0 voturi)    
          bravo! (Joi, 14 august 2008, 17:15)

          guardia [anonim] i-a raspuns lui unu mic

          total de acord cu tine!
        • 0 (0 voturi)    
          Si ce propui? (Vineri, 15 august 2008, 3:57)

          George CA [anonim] i-a raspuns lui unu mic

          Ai tu o iluzie mai buna decat cea pe care ti-o da un regim democratic? Te pomenesti ca verianta cea mai buna este lipsa de orice iluzie, pe care ti-o da regimul totalitar.
    • -4 (8 voturi)    
      ma asteptam (Joi, 14 august 2008, 11:47)

      anti-tufe [anonim] i-a raspuns lui anti-tufe

      HA HA HA.... dati repede cu negative.... doamne dar vigilenti mai sunteti... nu va suparati... mai sunt locuri llibere? ca motivatie financiara se pare ca exista=))
      • -1 (5 voturi)    
        . (Joi, 14 august 2008, 12:56)

        Mda [utilizator] i-a raspuns lui anti-tufe

        atata timp cat aberezi, nu e normal sa ti se dea minusuri? ;)
        • -1 (3 voturi)    
          da (Joi, 14 august 2008, 14:31)

          dedeiu [anonim] i-a raspuns lui Mda

          nu il mai baga in seama caci tare singur se simte.
      • 0 (2 voturi)    
        Sa radem cu americanii (Joi, 14 august 2008, 15:13)

        fane [anonim] i-a raspuns lui anti-tufe

        http://users.skynet.be/fa018426/Georgia.jpg

        Sper sa se vada linkul.
        • +1 (1 vot)    
          . (Joi, 14 august 2008, 19:56)

          Mda [utilizator] i-a raspuns lui fane

          1. e scris la misto
          2. ala nu e american (vezi engleza, 7 greseli intr-o fraza)
          3. e scris la misto

          acum ai inteles?
          • 0 (0 voturi)    
            misto... (Vineri, 15 august 2008, 13:49)

            ioio [anonim] i-a raspuns lui Mda

            matale n-ai cunoscut americani sadea....
            daca i-ai stii... nu te-ar mira deloc
            :D
  • +2 (10 voturi)    
    Mai dati-va dracu cu interesele (Joi, 14 august 2008, 11:11)

    Alex [anonim]

    Mai dati-va dracu cu interesele voastre energetice.Mai mergeti si la munca betivanilor.
    • 0 (0 voturi)    
      erai in piata la mitingurile din '90? (Joi, 14 august 2008, 17:18)

      guardia [anonim] i-a raspuns lui Alex

      corect: noi muncim , nu gandim ;)
  • +6 (12 voturi)    
    se repara astfel o eroare istorica (Joi, 14 august 2008, 11:12)

    eeeuuuu [utilizator]

    in 1989, rusia n-ar fi trebuit sa incheie o pace pe picior de egalitate cu nato, ci sa capituleze! astazi rusii isi arata din nou adevarata fata: frustrati sexual, indobitociti de vodca si dispusi oricand la brutalitati expansioniste! sa speram ca macar de data asta conflictul se va incheia cu dezmembrarea definitiva a rusiei!
    • +2 (6 voturi)    
      . (Joi, 14 august 2008, 11:41)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui eeeuuuu

      din pacate e destul de departe visul asta.
      • +3 (7 voturi)    
        ei si tu! (Joi, 14 august 2008, 14:40)

        eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui Mda

        ce ne impiedica totusi sa speram?
        • -2 (2 voturi)    
          Realitatea (Joi, 14 august 2008, 15:14)

          fane [anonim] i-a raspuns lui eeeuuuu

          ... nu aia TV
    • -4 (12 voturi)    
      eeeuuuuu esti sigur? (Joi, 14 august 2008, 12:34)

      Ivan [anonim] i-a raspuns lui eeeuuuu

      rusii frustrati sexual la cum arata rusoaicele? :))
      sa vezi femei americane de nu mai ai nici erectia de dimineata :))
      • +2 (8 voturi)    
        nu de rusoaice e vorba! (Joi, 14 august 2008, 14:39)

        eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui Ivan

        la cata vodca beau ei, nu aspectul rusoaicelor e cauza, ci "incapacitatea functionala". si mai sunt si ele frustrate dula aia, saracele!
    • -7 (11 voturi)    
      umflatilor nicagda (Joi, 14 august 2008, 13:10)

      smen [anonim] i-a raspuns lui eeeuuuu

      america va fi prima care va intra in colaps si iar cei care isi doresc eliminarea unei natii sunt niste adepti ai lui hitler si niste sclavi ofticati
      • +1 (5 voturi)    
        . (Joi, 14 august 2008, 13:22)

        Mda [utilizator] i-a raspuns lui smen

        esti dus frate!
        • -1 (3 voturi)    
          frate (Joi, 14 august 2008, 17:11)

          dmrn [anonim] i-a raspuns lui Mda

          io nus frate cu un obez drogat
  • +4 (8 voturi)    
    Mujikul Putin (Joi, 14 august 2008, 11:36)

    Tzarevici de kirpici [anonim]

    Putin a demonstrat cu brio ceea ce orice est-european stie deja si vest-europenii inca nu pricep prea bine: grosolania si agresivitatea militarista fata de orice vecin care vrea sa iasa de sub influenta nefasta a Kremlinului.

    Rusia e singura "mare" putere care nu a ezitat niciodata sa dea cu bocancul in capul unui aliat daca acesta nu mai vroia sa fie aliat cu Moscova. Americanii, la fel de agresivi cand e vorba sa-si apere interese de securitate nationala, au macar meritul ca nu au atacat si devastat tari aliate sau vecine.

    Mai mult, Rusia nu a ezitat niciodata in istorie sa-si masacreze proprii cetateni, cu zecile de mii, daca le trecea prin cap sa ceara secesiune.
    Cecenii au vrut sa faca ceea ce fac azi osetinii, sa iasa din Federatia Rusa. Raspunsul rus a fost un genocid, circa 100.000 de ceceni exterminati, orase facute una cu pamantul, ocupatie militara!
    Evident, Rusia a declarat atunci ca " e o problema interna" si nimeni pe planeta n-are dreptul sa-si dea cu parearea sau sa ii apere pe ceceni.

    Insa cand Georgia a intrat si ea in Osetia sa impuna legea si constitutia de stat, Rusia a lasat deoparte propriul exemplu si a lovit cu cruzime si sadism, comportandu-se violent si dispretuitor.
    Un "mascat" de 120 kg care bate cu pumnii si picioarele un copil care l-a deranjat, asta e Rusia fata de Georgia.

    E o mare eroare a Rusiei, a ales calea confruntarii directe, ori nu e vorba doar de a arunca in aer cateva tancuri in Georgia, vesticii vor purta razboiul pe alt teren, economic, diplomatic, informational, etc.

    Asa s-a prabusit si URSS, asa va muri si Rusia, din prea mare aroganta, urata de toti vecinii sai.
    • +1 (5 voturi)    
      Rusia nu invata din greseli (Joi, 14 august 2008, 13:18)

      georgio [utilizator] i-a raspuns lui Tzarevici de kirpici

      Poate spre binele nostru rusia nu a invatat din caderea URSS aproape nimic. WW3 nu se mai face cu tancuri si soldati, ci cu televiziune, presa, internet, lobby economic si diplomatic. WW3 va fi un razboi de izolare pe toate planurile a rusie si demonizare a ei prin toate mijloacele. O sa vedeti ca primii care vor sari in baraca vestului vor fi Chinezii care sunt fericiti sa mai lase in urma un vecin si competitor incomod. China deja stie ca o imagine buna face cat 1mil de soldati , vezi efortul de la olimpiada. E de remarcat lipsa totala de reactie a Chinei fata de actiunile rusiei in georgia, o tacere care ne arata ca se bucura ca rusii intra singuri in rahat. Atitudinea chineza va fi ceva de genul "vedeti ce cuminti si civilizati suntem noi pe langa barbarii aia de rusi ?, ce sa mai faceti investitii la ei veniti la noi ca va oferim conditii mai bune". Sunt convins ca absolut toata lumea care era in dubiu unde sa investeasca, in Rusia sau in China, deja au ales evident China fara sa clipeasca.
    • +1 (3 voturi)    
      Osetini au cerut sa iasa din Rusia? (Joi, 14 august 2008, 13:25)

      Un Om Linistit [anonim] i-a raspuns lui Tzarevici de kirpici

      Osetini au cerut sa iasa din Rusia?
      • 0 (6 voturi)    
        Bai fazanule, mai lasa propaganda KGB-ista (Joi, 14 august 2008, 14:05)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Un Om Linistit

        In Osetia de Sud, la ultimul recensamant (impartial :) ) erau 2.5% etnici rusi.

        Acum cand rusii iti intra in sufragerie cu tancul si iti intind pasaportul rusesc, tu cam ce faci?
        Ii refuzi?
        Le zici ca de fapt Osetia de Sud e parte a Georgiei?

        NU PREA CRED!!!
  • 0 (8 voturi)    
    WW3 (Joi, 14 august 2008, 12:23)

    C.D. [anonim]

    World War 3 is about to begin !
    Cred ca asta ar rezulta din titlul "Prietenia ruso-americana este de domeniul trecutului, apreciaza presa rusa ".
    • +1 (3 voturi)    
      Prietenie?? (Joi, 14 august 2008, 13:59)

      TNT [utilizator] i-a raspuns lui C.D.

      "Prietenia ruso-americana este de domeniul trecutului," ? Da cand dracu au fost astia prieteni?Pe vremea cand Nastase juca chiloteii cu Base?Sau cand Mos Iliescu la studii in URSS trimitea cereri de acceptare cu bursa inclusa la Harvard? Ne panimaiu nothing !
  • -1 (1 vot)    
    Un articol complet despre cum a inceput totul (Joi, 14 august 2008, 13:36)

    albereto [anonim]

    http://www.newsweek.com/id/152254
    • +2 (4 voturi)    
      ptr smen (Joi, 14 august 2008, 14:03)

      cornell [anonim] i-a raspuns lui albereto

      "cei care isi doresc eliminarea unei natii sunt niste adepti ai lui hitler" ai uitat sa il pui si pe stalin! asta din cauza ca ori interpretezi istoria cu grila comunista ori esti ignorant!
      toata povestea cu georgia a inceput de la lenin si stalin cu deportarea, amestecarea, rusificarea, uciderea popoarelor fara istorie sau cu istoria furata de rusi
  • 0 (2 voturi)    
    'episodul' Georgia (Joi, 14 august 2008, 13:47)

    directia 5 [anonim]

    ca si 'episodul' 11 sep. v a conduce la o reasezare a fortelor politice pe esicherul international ,cred ca Rusia v a continua sa saboteze Georgia,Ucraina,Polonia,Romania,Tarile Baltice, fie din interior, sustinand fortele politice pro ruse [sunt destui felixi,patrici,iliesti in aceste tari] sau folosind arma ,traditionala de acum, a 'energiei',comunitatea internationala v a privii de acum, furnizarea de arme si material nuclear catre Iran,nu ca pe o 'rotunjire' a bugetului rus ci ca pe un act de agresiune,democratii americani au sanse mai mici in fata republicanilor la alegerile din toamna ,republicanii au 'dovada' ca Rusia inca constituie o amenintare [poate asa se explica reactia tarzie a lui Bush ,'oferandu i 'Rusiei sansa sa i si arate adevarata fata ],in UE revenirea conservatorilor in Anglia,v a insemna diminuarea influentei 'troicii' Franta-Germania ,[multi vad ca uita faptul ca Germania a facut presiuni alaturi de Austria pentru recunoasterea Sloveniei si Croatiei ,dand astfel startul pentru dezmembrarea Yugoslaviei,deasemenea aderarea Croatiei la UE este acum incerta tocmai pentru a nu intarii pozitia Germaniei in int. UE,si aderarea Serbiei nu cred ca mai este de actualitate, UE are deja un 'cal Troian' al Rusiei in interiorul ei prin Germania.
  • -1 (3 voturi)    
    ..si cat va dura acest sictir? (Joi, 14 august 2008, 14:14)

    judex [anonim]

    Ambele superputeri au aceleasi interese si aceiasi inamici: pe plan economic - China, Japoni si Corea, iar pe plan politico-militar - islamismul. Ma indoiesc ca se vor ignora una pe alta prea mult timp.
  • -3 (3 voturi)    
    din totdeauna.... (Joi, 14 august 2008, 15:49)

    dorinteodor [anonim]

    rusia dintotdeauna a fost incapabila sa se integreze in lumea civilizata. nu este singura tara europeana de acest tip.nici germania nu s-a putut integra iar conditiile umilitoare de dupa primul razboi mondial a facut-o sa-l declanseze pe al doilea. in mod ingrijorator, rusia, respinsa de occident (ne-admiterea in OMC...), este cam in situatia germaniei de dupa primul razboi mondial. rusia a pierdut totul in est iar china, admisa in OMC are alta orientare si e tot mai integrata in lumea civilizata. rusia acum este singura, este incapabila sa se integreze in lumea civilizata si din cauza asta este foarte periculoasa iar dupa aventura din georgia, va fi si mai izolata deci si mai periculoasa. eu sint ingrijorat pe bune. daca, de exemplu, rusia ar invada romania, ar risca america un ww3? ar aparea aceasi analiza care a fost facuta de europeni dupa ce hitler a intrat in sudeti si in austria...chiar este socanta analogia...
  • -2 (2 voturi)    
    Rusia (Joi, 14 august 2008, 16:03)

    Johann [anonim]

    Ma intreb ce se va face cu Romania daca a inceput rescrierea granitelor cu acordul SUA..
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Joi, 14 august 2008, 17:25)

    Opposite [anonim]

    Gestul SUA de a aduce trupele georgiene acasa este iresponsabil.
    • 0 (2 voturi)    
      . (Joi, 14 august 2008, 19:59)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui Opposite

      si ce ai fi vrut? sa ii lase fara armata ca sa lupte in irak?! destept esti!
  • -1 (1 vot)    
    Georgia rusa si Georgia americana (Vineri, 15 august 2008, 10:33)

    arno [utilizator]

    Care-i diferenta? Daca Georgia USA si-ar manifesta militar vrerea de a parasi statul federal nordamerican,n-ar interveni numaidecat Washingtonul,oare ? Pana una alta,Georgia ,fosta republica sovietica,este membra a Federatiei Ruse,deci ,Saakashvili este subordonatul natural al Kremlinului !
    • 0 (0 voturi)    
      Mai informeaza-te (Vineri, 15 august 2008, 14:34)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui arno

      Georgia, fosta RSS Gruzina, este un stat independent, care avea in comun cu Federatia Rusa doar apartenenta la Confederatia Stelor Independente, organizatie regionlala si nu stat federal. Acum s-aretras si din CSI, deci nu mai au nimic in comun, in afara lucraturilor rusesti.
    • 0 (0 voturi)    
      federatia rusa... (Vineri, 15 august 2008, 16:20)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui arno

      sealm, "un roman anonim" ti-a raspuns. eu mai vreau sa adaug ca 'rusia" se refera la un mare numar de gubernii, adica zone geografice in care traiesc rusi cu particularitatile lor. si romania ar putea fi numita "federatia romana" daca am considera zonele noastre istorice (muntenia, ardeal, moldova....). pe vremea lui ieltin au existat tendinte autonomiste in federatia rusa dar au fost reprimate de putin (chiar asasinarea generalului lebed, atunci guvernator in siberia, intr-un accident de elicopter, poate fi legata de reprimarea tendintelor autonomiste ale guberniilor....)
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 16 august 2008, 13:32)

    festinalente [utilizator]

    rusii vor trebui izolati economic din toate punctele de vedere. Vor trebui sa fie inchisi la ei in tara...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi