Expertii internationali: Dupa Georgia, urmatoarea victima a Rusiei va fi Ucraina

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Miercuri, 13 august 2008, 17:19 Actualitate | Internaţional

Expertii internationali care au analizat evenimentele din Georgia din ultima saptamana atrag atentia - si lanseza simultan un avertisment - ca, dupa ce a umilit Georgia, Rusia isi va concentra atentia asupra Ucrainei, o alta tara cu orientarea pro-occidentala din fosta sa sfera de influenta. Autoritatile de la Moscova vor folosi aceasta ocazie sa ii reaminteasca Ucrainei dezavantajele aderarii sale la NATO, au declarat mai multi experti pentru Bloomberg.

In acelasi timp, Washington Post consemneaza opiniile unui fost adjunct al secretarului de stat american al administratiei Clinton si al unui fost ambasador SUA la ONU, care sustin amandoi ca Ucraina va fi urmatoarea tinta a Moscovei in eforturile de a-si manifesta hegemonia in zona si ca cele doua tari, Ucraina si Georgia, nu trebuie lasate de Occident sa "cada intr-o zona gri".

Rusia a umilit Georgia printr-o ofensiva militara punitiva si acum este posibil sa-si indrepte atentia spre Ucraina, un alt aliat al americanilor dintre tarile fostei Uniuni Sovietice. Obiectivul tandemului Putin-Medvedev va fi sa descurajeze aspiratiile Ucrainei de a deveni membru al NATO. "Autoritatile de la Moscova vor folosi aceasta ocazie pentru a-i reaminti Ucrainei dezavantajele aderarii sale la NATO", a declarat Geoffrey Smith strateg la banca de investitii Renaissance Capital din Kiev.

In decembrie, NATO trebuie sa reanalizeze candidatura Ucrainei si Georgiei la NATO, iar un inalt oficial american declara marti ca NATO trebuie sa reafirme faptul ca cele doua tari pot deveni membre aie Aliantei, in conditiile in care trupele ruse au avut aceste incursiuni in Georgia. De altfel, Secretarul General al NATO, Jaap de Hoop Scheffer, a fost clar in declaratii: "Comunicatul de la Bucuresti este in continuare valabil. Aliatii au spus la Bucuresti ca, intr-o zi, Georgia va deveni membru al NATO". Este adevarat insa ca asta nu inseamna ca in decembrie Georgia va primi MAP (Membership Action Plan), care sa o transforme intr-un candidat la aderarea la NATO.

"Rusia poate sa considere ca este in favoarea ei sa intensifice tensiunile cu Ucraina inainte de analiza din decembrie a NATO", au scris, potrivit Bloomberg, intr-o nota pentru clienti David Lubin si Ali Al-Eyd, de la Citigroup Inc. "Daca acest conflict cu Rusia incetineste sau chiar impiedica integrarea Georgiei in Occident, o soarta similara ar putea avea si Ucraina", sustin cei doi experti.

Operatiunile militare din Georgia vor servi drept avertisment pentru Ucraina daca ea continua sa isi doreasca integrarea in NATO, crede si Janusz Bugajski, director unui think-tank din Washington, New European Democracies Project at the Center for Strategic and International Studies. "Moscova ar putea interveni sa protejeze presupusele interese ale populatiei ruse, care s-ar simti astfel amenintata", argumenteaza Bugajski.

Insa o miscare prea agresiva a Rusiei impotriva Ucrainei ar putea duce la o reactie pe masura, mai spune analistul de la Renaissance Capital, Geoffrrey Smith. "Daca va reactiona prea violent impotriva Ucrainei atunci risca sa provoace reactia pe care si-o doreste cel mai putin: se vor ridica bariere privind comertul si investitiile in fata companiilor sale, se va confrunta cu o abordare mai antagonica a tranzitului energiei si, mai mult, risca sa sperie Ucraina si sa o determine sa caute protectia occidentala", a argumentat el.

Germania si Franta s-au opus aderarii celor doua state la NATO din cauza disputelor georgiene cu regiunile separatiste, iar acum aceasta opozitie pare justificata, crede Cliff Kupchan, de la firma de consultanta politica Eurasia Group. El spune ca aderarea lor la Alianta Nord-Atlantica este o chestiune care va mai avea de asteptat, in conditiile in care exista temeri ale europenilor si ingrijorari suscitate si de Ucraina.

Ron Asmus - fost adjunct al Secretarului de Stat Madeleine Albright - si Richard Holbrooke, fost ambasador al SUA la ONU, sustin, intr-un articol din Washington Post, ca Occidentul trebuie sa "contracareze presiunile pe care Rusia le pune asupra statelor vecine, mai ales asupra Ucrainei - cel mai probabil noua tinta a eforturilor Moscovei de a crea o noua sfera de hegemonie. Statele Unite si Uniunea Europeana trebuie sa fie foarte clare (n.r. in dialogul cu Rusia), pentru ca Ucraina si Georgia sa nu fie condamnate sa ramana intr-o zona gri", spun cei doi.

Ucraina are o mare minoritate rusa, care se opune aderarii la NATO, iar Moscova sustine ca daca Iuscenko va insista cu aceasta idee ar putea diviza Ucraina in doua. Pe de alta parte, presedintele ucrainean s-a deplasat marti la Tbilisi in semn de solidaritate cu Saakasvili, alaturi de presedintele polonez si al tarilor baltice foste republici sovietice. Ucraina au avertizat Rusia ca nu va permite navelor aflate de-a lungul coastei georgiene sa se intoarca in baza navala de la Sevastopol daca vor lua parte la ostilitatile impotriva Georgiei.

"Merita sa lupti pentru libertate", a spus Iuscenko la mitingul din capitala georgiana. "Nu sunteti singuri. Noi am venit pentru a va confirma independenta si integritatea teritoriala. Georgia este o tara independenta si asa va ramane intotdeauna", a spus presedintele ucrainean.

Fostul consilier american pe probleme de securitate Zbigniew Brzezinski, ale carui carti si analize sunt o referinta in sistemul international, trage o concluzie privind legitimitatea aspiratiilor occidentale ale celor doua tari: "Cred ca acest gen de confruntare este cel mai bun raspuns la intrebarea de ce vor cele doua tari sa devina membre ale NATO", a spus Brzezinski.























4844 vizualizari

  • -6 (12 voturi)    
    Daca Nato si UE vor... (Miercuri, 13 august 2008, 17:50)

    jos_taxa_auto [anonim]

    Jocul marilor puteri europene ne-a vrut in UE; daca asa va fi si in cazul Ucrainei si ea va ajunge in UE; s-au refacut marile imperii, mai intregite decat acum cateva sute de ani: ba mai mult, ademenirea este de aderare de buna voie! dar ce sa faci? daca asa vrea valul?! stopglobalizarea
  • +1 (13 voturi)    
    Haha (Miercuri, 13 august 2008, 17:53)

    Alex [anonim]

    Ucraina e o tara mare.Are 47 de milioane de locuitori, au o armata destul de puternica si au chiar si arsenal nuclear pt ca in URSS au adus multe bombe nucleare in Ucraina pt a fi mai aproape de Europa.

    Nu s-ar baga rusii peste Ucraina.Ucraina e de 10 ori mai mare ca Georgia.
    • -1 (7 voturi)    
      e bun rahatu din care maninci ? proaspat ? cald ? (Miercuri, 13 august 2008, 18:35)

      meh [anonim] i-a raspuns lui Alex

      rusia si-a retras TOT arsenalul nuclear de pe teritoriile republicilor care si-au declarat independenta: ucraina, bielorusia si kazakhstan daca nu ma insel. acum nu mai au arsenal nuclear decit in rusia. nu erau prosti sa riste sa se intoarca vreo republica din asta brusc impotriva lor.

      in plus in ucraina e suficienta populatie rusofona sau rusofila ca sa ii sustina in cazul unei "misiuni de mentinere a pacii". daca folosesc acelasi scenariu, poate fi razboi civil in ucraina. de altfel daca nu ma insel nu erau foarte departe nici acum citiva ani. jumatatea de est e puternic rusofona, jumatatea de vest are destul de multi etnici polonezi care trag spre vest, spre ue, spre nato. daca rusii incep si dau pasapoarte in est si aia incep sa ceara autonomie/independeta bla bla bla, scenariul se poate repete f usor.

      rusii nu au avut NICIODATA vreo jena in a invada pe cineva. iar faptul ca ucraina e de 10 ori mai mare nu conteaza, pt ca tot nu ar avea ce face impotriva rusiei. da, ar fi ceva mai greu, ucrainienii ar produce ceva mai multe pagube, dar daca juma de tara sare de partea rusilor, it's over.
  • +5 (11 voturi)    
    cam grea treaba cu Ukraina (Miercuri, 13 august 2008, 17:53)

    Anonim [anonim]

    Ukraina ar fi maturat pe jos cu fortele rusesti daca ar fi intervenit... :
    Armata Ukrainei :

    149,000 personal activ
    1,000,000 de rezervisti

    Avioane de vanatoare:
    217 Mig29-Fulcrum
    80 Su-27
    250 Su-24

    Avioane de atac la sol:
    78 Su-25

    Elicoptere de atac:
    245 Mi-24

    Deci Rusia nu poate sa stranga o forta suficienta incat sa-si permita sa atace Ukraina in urmatorii 1000 de ani (adica fara sa se descopere pe alte fronturi la un alt atac).

    Rusia poate doar sa sicaneze Ukraina cu gazele... dar gazele catre Europa trec prin Ukraina si ukrainienii se pot infrupta in voie din ele... deci asta e cam fumata.
    In rest ciocul mic si joc de glezne...
    • -9 (9 voturi)    
      ooo da (Miercuri, 13 august 2008, 18:24)

      smen [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      rusii dardaie de frica la vederea tancurilor ucrainene,in 2 zile sunt la kiev
    • -4 (4 voturi)    
      usoara tare... (Miercuri, 13 august 2008, 19:54)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Ukraina ar fi trebuit sa mature o parte din urmatoarele:
      - Tancuri (MBT-main battle tank) - aprox. 12000. Cel mai vechi este T-64. Cautati pe net si o sa vedeti ce inseamna, din pacate, T-64.
      - Vehicule de lupta a infanteriei - aprox. 10000
      - Artilerie tractata - aprox. 9000
      - Artilerie autopropulsata - aprox. 5000
      - Lansatoare multiple de rachete - aprox. 5000
      - Mortiere - aprox. 6000
      - Avioane si elicoptere - aprox. 1700
      - Personal activ - aprox. 1200000

      Urit dar adevarat!
      • +4 (4 voturi)    
        Prost mai esti! (Joi, 14 august 2008, 0:12)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui catalin

        In postarea l a care raspunzi au fost trecute doar fortele aeriene ale armatei Ucrainei, iar tu stai si enumeri tancurile si blindatele rusilor!
        • 0 (0 voturi)    
          eu cred (Joi, 14 august 2008, 8:55)

          Crisis [utilizator] i-a raspuns lui un roman

          Ca toti sunteti dilii. Chestia asta cu publicarea efectivelor militare pe internet imi aduce aminte de Anuarul Societatilor Secrete :))))
        • -1 (1 vot)    
          Fii atent romane... (Joi, 14 august 2008, 23:11)

          catalin [anonim] i-a raspuns lui un roman

          De ce zici ca esti prost? Eu nu cred... Asa esti tu... Fii antena, am auzit ca in Rusia, tancurile, tunurile si categoriile de armament altele decit fortele aeriene nu sint pe post de curse preorasenesti! O fi adevarat? Ce zici?
      • +2 (2 voturi)    
        Nu ai inteles nimic.. (Joi, 14 august 2008, 10:39)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui catalin

        Asa cum zicea si altcineva eu vorbeam strict de aviatie, in fine:

        Ukraina:
        3784 Main Battle Tanks:
        incluzand:

        2,215 T-64,
        1,180 T-72
        271 T-80,
        6 T-84
        112 T-55

        ITI GARANTEZ ca Rusia poate sa se screama cat vrea ea, ca nu osa poata sa dizloce numarul asta de tancuri impotriva Ukraine.
        Iar despre T-64 si tancurile rusesti in general... ce sa zic... s-a vazut in primul razboi din Golf, cand un proiectil americane (uraniu saracit) tras de M1A2 a trecut prin DOUA(!!!!!!!) T-72 stationate unul langa altul (in timpul operatiunilor militare reale, nu un test special).

        Rusia a de-abia a scremut 2-300 (rapoartele zic de 150...) de tancuri sa le trimita in Georgia (probabil au fost si alea suficiente), majoritatea T-64 daca te-ai uitat la stiri si le-ai recunoscut turela diferita de cea a T-72.
        • -2 (2 voturi)    
          esti bata (Joi, 14 august 2008, 13:20)

          ciucur [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          pai asta inseamna ca ukraina va reusi sa dizloce toate tancurile,tipic abureala de umflat american,rusii au 7000 de t-80 care sunt la paritate cu m1 abrams citeste pe wikipedia,in total au 20000 de tancuri,nu mai garanta atat ca semeni cu un supermarket,
        • -2 (2 voturi)    
          esti bata (Joi, 14 august 2008, 13:20)

          ciucur [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          pai asta inseamna ca ukraina va reusi sa dizloce toate tancurile,tipic abureala de umflat american,rusii au 7000 de t-80 care sunt la paritate cu m1 abrams citeste pe wikipedia,in total au 20000 de tancuri,nu mai garanta atat ca semeni cu un supermarket,
        • +1 (1 vot)    
          Ce ar fi trebuit sa inteleg? (Joi, 14 august 2008, 23:57)

          catalin [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          Sint de acord cu cel care spunea ca sintem dilii, parca citam din Anuarul Societatilor Secrete. Nu vreau sa fiu inteles gresit: fac doar un comentariu referitor la o stare de fapt si nu-mi propun sa declar Rusia superputerea nr-ul 1 in lume! Problema este ca are toate resursele si mijloacele sa devina! Sint perfect constient ca o asemenea nebunie poate duce, de exemplu, la introducerea limbii ruse ca limba unica in scolile din Romania. Dar asta nu schimba datele problemei, statisticile si analizele unor agentii specializate aratind ca "uriasul" asta numai picioare de lut nu are... Ca un APFSDS tras de un Abrams a strapuns 2 T-72 deodata asta nu inseamna nimic! Absolut nimic! Crezi, si gindeste logic, ca exista o tara pe pamintul asta care sa riste un razboi total cu astia, fie ea America de exemplu, atunci cind este vorba de un vecin amarit al astora? Ce s-a intimplat in primul razboi din Golf? Un troc ordinar: voi ne lasati sa ne rezolvam problemele aici, pe voi nu va intereseaza Irakul pentru ca la voi curge petrolul la chiuveta de la bucatarie iar pentru noi ceea ce se intimpla in Cecenia sint minciuni sfruntate lansate de cei care vor sa denigreze Rusia, etc, etc...Este un razboi pentru controlul rutelor de tranzitare a petrolui si gazelor catre Vest si al controlului extinderii NATO, iar rusii, DIN PACATE, vor cistiga pentru simplul fapt ca nu-i poate opri nimeni si nimic. Nu-i iubesc mai mult decit unul sau altul din cei 22000000 de romani dar asta este realitatea! Si eu, ca si tine si ca multi altii, sper sa fie doar un vis urit...
  • +6 (6 voturi)    
    Ucraina (Miercuri, 13 august 2008, 18:04)

    Stiu ei de ce... [anonim]

    Adevarul pe care se feresc sa-l spuna geostrategii este ca Ucraina oricum este compusa din decupaje substantiale din Polonia, Rusia si Basarabia, fara de care ar ramane practic o tara mica (si nu ar mai exista problema Bastroe). Cadouri facute de Uniunea Sovietica fratilor lor slavi. Ivan a dat, Ivan a luat...
  • +6 (12 voturi)    
    e alta mancare de peste (Miercuri, 13 august 2008, 18:15)

    kllaus [anonim]

    este foarte adevarat ca Putin in idiotenia lui poate ataca in orice clipa si Ucraina. Datele problemei se schimba , asa cum se prezinta si mai sus. Spre deosebire de Georgia este un stat inca militarizat, care nu asteapta de la altii ajutor, asa cum au facut-o georgienii. Raportul de forte este mult mai echilibrat, trebuie luat insa in calcul si faptul ca prin atacarea Ucrainei conflictul este adus chiar la granita NATO, lucru care are implicatii mult mai grave. Este adevarat ca Rusia are o armata mult mai mare, insa efectivul pe care-l poate implica intr-un eventual razboi este mult redus de teritoriul mare pe care este dispersata. Poate fi insa si un lucru bun in toate astea: ar fi sansa Moldovei sa-si recupereze teritoriul transnistrean. Problema este ca ei nici nu vor.
    • +9 (9 voturi)    
      Georgia este la granita NATO cu Turcia. (Miercuri, 13 august 2008, 18:39)

      Piter [anonim] i-a raspuns lui kllaus

      Georgia este la granita NATO cu Turcia. Turcia este membra NATO.
    • +2 (6 voturi)    
      Aceiasi mancare (Miercuri, 13 august 2008, 18:56)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui kllaus

      Ce vor rusii din Ucraina e Crimeea si regiunea Donet, adica locuri strategice si cu resurse naturale. Crimeea e geografic aproape de Transnistria. O unire intre Crimeea si Transnistria ar izola Ucraina prin taierea cailor de comunicatie si transport (Dunare) cu Europa de est. Putin a sugerat ca si Romania poate fi vizata prin desprinderea Dobrogei.
    • -3 (9 voturi)    
      haha (Miercuri, 13 august 2008, 19:28)

      smen [anonim] i-a raspuns lui kllaus

      daca putin este prost inseamna ca stapanul tau bush nici macar nu e primata
      • +2 (2 voturi)    
        Nu pot intelege (Joi, 14 august 2008, 7:37)

        gabifm [utilizator] i-a raspuns lui smen

        cum de sunt admiratori ai rusilor! Evident anonimi dar exista!
        Chiar atat de activ sa fie Iliescu si ai lui KGB-isti pe teritoriul acestei tari?
        Se pare ca asa este.
    • -3 (7 voturi)    
      vai vai (Miercuri, 13 august 2008, 20:34)

      ticaloasa [utilizator] i-a raspuns lui kllaus

      putin prost?! cre' ca nu stii ce vorbesti. poti sa spui orice despre putin, dar nu ca e prost.
      fiecare-si urmareste propriul interes si e normal sa fie asa, asta nu vreti voi sa intelegeti. probabil ca la fel am face si noi, asta daca am avea vreun interes. interesul nostru este sa fim bataia de joc a europei si a intregii lumi. in loc sa ne vedem de treaba noastra in tara asta care a ajuns asa cum a ajuns si care este vazuta in exterior ca o paria, ne freaca grija ce face tufis si putin.
  • 0 (10 voturi)    
    Ucraina nu e vizata (Miercuri, 13 august 2008, 18:18)

    jos_taxa_auto [anonim]

    Ucraina nu e vizata - doar speculatii; mai vizat e Iranul de americani
  • +8 (12 voturi)    
    Re: lectia din Georgia (Miercuri, 13 august 2008, 18:30)

    Code Blue [anonim]

    Concluzia e exact pe dos. Conflictul din Georgia a demonstrat ca intrarea in NATO si UE nu mai este optionala, ci obligatorie pt cine vrea sa isi mentina o bruma de independenta si identitate nationala. Daca se supara Rusia ca intra Georgia si Ukraina in NATO, ce? O sa atace NATO? Sa fim seriosi! Daca Georgia intra in NATO in Martie, ce se intimpla acum ar fi fost de ne-imaginat. Rusii trebuiau sa faca pe democratii vreo citiva ani buni, sa aiba timp sa isi modernizeze armata, si dupa aia sa se apuce sa atace in dreapta si in stinga. Mare victorie, sa bati o armata care fuge de tine!

    Insa, jos palaria re propaganda rusa. Cind au vazut ca nu mai pacalesc pe nimeni cu fata umana a neo-tarismului rus, au intors foaia si vor sa ne ia cu babau. Problema e ca armata lor e inapoiata, si fara sa cumpere/fure din vest tehnologie noua nu o sa faca fata unei armate moderne care pe deasupra are moralul ridicat pt ca isi apara propria tara. Rusii sint buni cind isi apara tara, nu cind ataca pe altii, ca si Romanii. Armata Rosie a cistigat WWII pt ca Stalin impingea soldatii cu o cruzime egala cu cea fata de soldatii dusmani - si pt ca era aliata cu Occidentul. Nu ii vad pe Putin si Medvedev sa indrazneasca sa repete tactica lui Stalin. Sau mai stii?!
    • -2 (8 voturi)    
      Rusia si cruda realitate (Miercuri, 13 august 2008, 19:24)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui Code Blue

      Cruda realitate este ca fostul "mare prieten de la rasarit" ne este vecin. Noua si altora. Consecintele le-am simtit, le simtim si le vom simti. O vesnicie? Doamne fereste... Apropo de o armata rusa inapoiata, furt de tehnologie, etc. va sugerez sa cautati pe net. De exemplu: Edmund Pope (cine nu cunoaste subiectul se va minuna de ceea ce a incercat asta sa fure de la rusi), 3M82 MOSKIT, etc, etc. Cautati rapoarte ale agentiilor de studii strategice din vest inclusiv SUA. Vi se face parul maciuca. NASA cumpara motoare racheta (tehnologia) din Rusia, Pentagonul se chinuie de 8(opt) ani SA CUMPERE 3M82 MOSKIT de la interpusi pentru a gasi o modalitate de a o contracara, etc. Din pacate pentru noi asta e armata aia rusa inapoiata... O armata considerata de analistii Pentagonului ca avind aprox. 10 (zece) ani avans in domeniul aerospatial fata de urmatorul, oricare ar fi el... Din pacate, iarasi, armata rusa este doar unul din puii cei mici bestiei. Aia mari se cheama petrol, gaze, etc, etc... Urit dar real!
      • 0 (4 voturi)    
        ce se intampla... (Joi, 14 august 2008, 10:12)

        nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui catalin

        ... daca incerci sa ponegresti americanii. negative la greu pentru ingropare comentariu. dar sa auzim chiar din gura americanilor: "Here is where the story thickens: Summer Pulse amounted to a tacit acknowledgement, obvious to anyone paying attention, that the United States has been eclipsed in an important area of military technology, and that this qualitative edge is now being wielded by others, including the Chinese; because those otherwise very ordinary destroyers were, in fact, launching platforms for Russian-made 3M-82 Moskit anti-ship cruise missiles (NATO designation: SS-N-22 Sunburn), a weapon for which the US Navy currently has no defense. Here I am not suggesting that the US status of lone world Superpower has been surpassed. I am simply saying that a new global balance of power is emerging, in which other individual states may, on occasion, achieve “an asymmetric advantage” over the US. And this, in my view, explains the immense scale of Summer Pulse. The US show last summer of overwhelming strength was calculated to send a message.
        ".... iar acum va rog cu negativele:)
        • +1 (3 voturi)    
          Hahaha :) PR pentru vanzari de arme... (Joi, 14 august 2008, 10:25)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui nu conteaza

          ... daca ai urmarit istoria ultimilor 50 de ani, Rusia (URSS) MEREU a detinut astfel de arme, ridicate in slavi, mai ales de vestici.
          In tot acest timp Rusia si-a tot furat-o la poponet.
          Asa ca, stai linistit, ce ai citat tu acolo e /// mentala a unui comunist european/american.
          Probabil baietii de la Pentagon isi sorb cafeaua in tihna si mustacesc la astfel de articole, stiu ei mai bine de ce....

          Povestea asta seamana cu povestea lui Morcoveata si a fratelui sau: lui Morcoveata i se acorda privilegiul de a cara arma de vanatoare, dar.... potarnichiile le impusca fratele sau.
          Te las pe tine sa ghicesti in lumea reala cine e Morcoveata si cine e fratele sau mai Mare...
          • 0 (4 voturi)    
            ma scuzati domnule expert militar (Joi, 14 august 2008, 11:33)

            nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui Anonim

            daca v-am deranjat cumva in intelepciunea dvs. Nu ma pricep la morcovi, dar, desi prefer sa nu spun si de unde, la tehnica militara am un pic mai mult habar decat domnia voastra si nu din "istorii" gen laserul Coanda. Citatul dat nu provine din PRul rusesc ci dintr-o analiza americana. Baietii de la Pentagon garantat isi sorb linistiti cafeaua ca de obicei fiindca nu ei ajung pe front ci dobitoci care sunt atat de incapabili sa-si croiasca un viitor in State incat n-au de ales decat sa imbrace uniforma pentru 1000 de dolari plus prada de razboi. Cat despre tehnica militara rusa, chiar nu am ce comenta in plus cu amatori.
          • -1 (3 voturi)    
            esti bolnav rau (Joi, 14 august 2008, 13:25)

            smen [anonim] i-a raspuns lui Anonim

            teai uitat prea mult la discovery stai linistit mananca-ti big macul si lasa altii sa verifice forta militara a rusiei acum esti mai destept ca un analist din pentagon,mama esti o raritate ma mir ca nu tea luat nasa,da de ss27 topol m ai auzti fara analog in lume de asta ce mai zici,toate razboiale in care tehnica rusa s-a lupta cu cam americana au fost disproportionale iar tarile atacate nepregatite,pai 2 mig 29 contra 1000 de f16 au vreo sansa lasa-ne cu aburelile
        • 0 (0 voturi)    
          Stiu, da' ce sa fac... (Vineri, 15 august 2008, 0:56)

          catalin [anonim] i-a raspuns lui nu conteaza

          Ce sa-i faci, se mai intimpla sa nu ai cu cine... Sa stai de vorba...Puterea exemplului in a contura o situatie reala perceptiei unora sau altora e chestiune adinca... Multi vad/aud, putini cunosc... Ne luam negative la greu? Vai de mine, da' viata e mult mai frumoasa si interesanta! Te mai face prost unu' si altu', care ajung acasa stresati de traficul din oras, cu distonie neurovegetativa, balonari, greata, etc si asa descoperi ca avem o tara frumoasa da' locuita... Eu am terminat Academia Militara Tehnica, Vehicule Militare si Logistica, si un nene ma intreba daca am vazut ca in Georgia rusii au T-64 pentru ca au turela diferita de T-72... S-a potrivit la fix! Nici daca il cautam nu se intimpla asa! Ce raspuns as putea da la o intrebare formulata astfel? Nu stiu... Aaa, nici unul, nici altul, in Georgia fortele armate ruse au folosit extensiv in teatrul de operatii pe Chiorny Oriol... Sa vedem daca stie de asta...
          • 0 (0 voturi)    
            N-am prea priceput:) (Vineri, 15 august 2008, 10:09)

            tot nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui catalin

            ...daca asta se vroia critica sau sustinere la adresa mea... dar intrucat sustii ca ai pregatire militara, iti voi spune de imi mai permit si eu sa-mi dau cuparerea cateodata... asa, in dorul lelii... fiind de specialitate, presupun ca vei intelege acronimul SMFA - BPTAI
    • +3 (3 voturi)    
      din pacate se mai practica (Joi, 14 august 2008, 9:49)

      Gabriel din Deva [anonim] i-a raspuns lui Code Blue

      Am vazut ieri pe Euronews soldati rusi si oseti imbracati in haine militare rusesti beti, si despre care se spunea si pe CNN ca s-au dedat la jafuri si incedieri in orasul cucerit Gori. Un oficial rus afirma ca astfel de soldat vor fi impuscati. Din pacate cred ca se mai folosesc astfel de metode. Rusine armatei ruse ca permite astfel de manifestari.
  • +5 (9 voturi)    
    N-au curaj (Miercuri, 13 august 2008, 18:35)

    Alin [anonim]

    Ucraina nu e Georgia.
  • +2 (8 voturi)    
    Rusia-Ucraina (Miercuri, 13 august 2008, 18:38)

    gi [anonim]

    Rusia-Ucraina ar fi un razboi fraticid; cand limbile difera cu 15% si mai ai si populatie amestecata se cheama razboi civil. Nu se va intampla niciodata
    • +5 (7 voturi)    
      mai citeste istorie inainte sa vorbesti aiurea (Miercuri, 13 august 2008, 19:44)

      meh [anonim] i-a raspuns lui gi

      si vezi de cite ori s-au sfiit rusii sa omoare alti rusi sau vecini de-ai lor. vezi
      - armata rosie vs armata alba
      - colectivizarea in URSS
      - al 2-lea razboi mondial (parte din ucrainieni s-au aliat cu nazistii)
      etc
      • -2 (4 voturi)    
        citesc, citesc, n-am terminat (Miercuri, 13 august 2008, 20:17)

        gi [anonim] i-a raspuns lui meh

        - armata rosie vs armata alba: in ambele au fost si rusi si ucrainieni; ala a fost un razboi civil intre categorii sociale si convingeri politice
        - colectivizarea a nenorocit la fel in ambele regiuni, doar ca la ucrainieni a fost ceva mai mare
        - al 2-lea razboi mondial: aia au fost nationalisti ucrainieni care nu doreau colectivizare; cei mai multi au fost prizonieri de razboi la germani; un fel de divizia "Tudor Vladimirescu" varianta germana. Au sfarsit-o fff prost: au fost transferati de britanici catre sovietici cu familii cu tot - cea mai mare crima din razboi....
      • 0 (0 voturi)    
        de acord (Joi, 14 august 2008, 9:11)

        Crisis [anonim] i-a raspuns lui meh

        Aceste 2 state sunt aproape acelasi lucru. Aproximativ aceeasi situatie este si cu Bielorusia. Impartasesc aceleasi valori, diferentele de limba sunt minore, au aceeasi religie. Atata doar ca URSS era o placinta mult prea mare ca sa ramana doar la un stapan. In baza unor argumente istorice , smecherii de la Kiev si Minsk si-au tras tara ca sa fie stapani pe tarlaua lor ca la Kremlin era cam inghesuiala. Asa ca nu vad un megaconflict intre rusi, ucrainieni sau bielorusi. cel mult o scaramaneala intre verii din acelasi sat care la o adica se impaca si se duc sa-l bata pe smecherul din satul vecin.
  • 0 (8 voturi)    
    destinul Rusiei (Miercuri, 13 august 2008, 18:49)

    Rica [anonim]

    Ganditi-va la o haita mare de lupi care dau tarcoale, intr-o iarna geroasa, unei cabane izolate in care stiu ca sunt oameni dar si animale. Rupti de foame, pana la urma tot o vor ataca.

    Acesta este destinul Rusiei din cauza rezervelor energetice si de materii prime. Cand nevoia va fi suficient de mare, vor fi sfasiati si de la est si de la vest si daca au ghinion si de la sud de 1 miliard de indieni.

    Pana atunci insa, mai este mult timp si mai sunt multe conflicte de purtat.
    • 0 (10 voturi)    
      Re: haita de lupi (Miercuri, 13 august 2008, 19:45)

      Code Blue [anonim] i-a raspuns lui Rica

      Draga Rica, mi-a placut metafora cu lupii. Si eu simpatizez cu Rusia, dar nu pt ca ar fi in pericol sa o atace cineva. Ci pt ca paranoia de care sufera clasa ei politica (si care se pare ca e molipsitoare) va distruge tara aia superba si sufletul rusilor, si in cele din urma va da o justificare valabila cind alte tari vor incerca in legitima aparare sa o puna in 'camasa de forta'. Deja rusilor din diapora le e frica sau jena sa spuna de unde sint. Tara lor e iar babaul lumii, si ei trebuie sa ii justifice pe niste indivizi care nu numai ca au halucinatii paranoide care ii fac sa nu isi mai controleze agresiunea, dar mai raspindesc si la altii nevinovati viziunea apocaliptica despre mama Rusie in primejdie de moarte. Primejdia pt Rusia e mare, dar vine din ea insasi.
      • +2 (2 voturi)    
        diapora le e frica sau jena sa spuna de unde sint (Joi, 14 august 2008, 8:00)

        MrSecret [anonim] i-a raspuns lui Code Blue

        diapora le e frica sau jena sa spuna de unde sint

        Aceasta chestie mi s-a intamplat cu turisti americani prin 2004.
        Cand aus spus ca sunt din SUA au zis chiar ca nu sunt de acord cu Bush ;-)
        Foarte simpatici au fost si mare a fost mirarea lor cand am spus ca eu simpatizez politica SUA.
        In fine nu oameni de rand tre sa dea socoteala pentru politicieni lor.
        Ci polticieni tre sa dea socoteala oamenilor de rand.
      • -3 (5 voturi)    
        nu sunt de acord (Joi, 14 august 2008, 9:20)

        Crisis [anonim] i-a raspuns lui Code Blue

        Rusii din diaspora erau jenati atunci cand rusia era de rasul lumii. Acum datorita in mare parte lui Putin (KGBist sau nu), incep sa scoata capul si sa il tina sus. Sincer sunt perfect de acord cu pozitia lor in Georgia. Vad o sumedenie de acuzatii la adresa rusilor. Nu am vazut nici o acuzatie la adresa americanilor cand cu Serbia. doar pentru ca inca 7 state, cateii de salon ai USA , asa cum este UK au fost desemena de acord cu interventia lor cretina. Cu ce este mai justificat NAto sa intervina intr-o zona decat Rusia. Doar ca are mai mult membrii? NAto reprezinta ceva doar pentru membrii sai si prin puterea militara pe care o poate mobiliza. In rest nua re nici un drept legitim de a interveni nicaeri. Dar o face. De ce nu ar face-o si Rusia?. E drept, SUA detine cea mai periculoasa arma din lume, mai periculoasa decat tot arsenalul. Si aceasta este MEDIA. De aceea Rusia e sperietoarea lumii in acest moment. Ah da si sa nu imi spuneti de rezolutiile ONU. ONU e o gluma sinistra,asa cum a fost Liga Natiunilor, acum 50 de ani. Are niste fameni pe post de secretari generali, pusi acolo doar sa faca frumos asa cum a fost Kofi Anan si cum e neica nimeni asta de Ban Ki-moon. ONU nu a reusit sa ia o pozitie niciodata ci doar sa - taraganeze iar pana la urma sa gireze pozitia SUA
  • +1 (5 voturi)    
    chiar daca NATO si SUA vor face jocul rusilor.... (Miercuri, 13 august 2008, 20:31)

    judex [anonim]

    cizma ruseasca is va pierde talpa in Ucraina, daca mintile infierbantate de la Kremlin fac o noua prostie. cel mult vor obtine doua Ucraine, dar ma indoiesc ca vor avea succes in fata nationalistilor ucraineeni. Ucraina nu-i Georgia,
    • -1 (1 vot)    
      Nato (Joi, 14 august 2008, 8:34)

      seby [anonim] i-a raspuns lui judex

      si Usa ar trebui sa instaureze democratia si pe la rusi, dar nu se poate ei sunt singurul adversar redutabil, in afara de citeva declaratii nu au facut nimic....Ce sa-i faci nea Putin nu e un pacalici ca Saddam , Putin chiar are arme de distrugere in masa, chiar are armata mai performanta, cu toate ca rusii de rand traiesc f modest , in armata sunt pompati miliarde de ruble,plus sa nu uitam siguranta energetica....
  • +6 (6 voturi)    
    astia s-ar putea sa le ramana in gat (Joi, 14 august 2008, 7:21)

    eeeuuuu [utilizator]

    ucraina este cam de 10 ori mai mare decat georgia si ca teritoriu si ca populatie, iar actualul presedinte de la kiev (asupra caruia s-a incercat un atentat cu substante toxice, actiune in care si moscova ar putea fi implicata) i-ar "iubi" pe medvedev di pe putin pana i-ar cracana si-ar mai fata si cate 2 copii fiecare! p-lus ca, de data asta ma astept la o alta reactie internationala! curaj, putinica, baga-ti singur capu-n streang, ca la scaunel are cine sa-i dea un sut!
  • +1 (1 vot)    
    Daca comunitatea (Joi, 14 august 2008, 7:32)

    gabifm [utilizator]

    internationala va avea o reactie ferma urmare a invadarii Georgiei, Rusia poate va constientiza ca trebuie sa isi schimbe atitudinea. Totul depinde de UE, SUA si NATO.
  • +1 (1 vot)    
    - (Joi, 14 august 2008, 7:59)

    Leonidas [anonim]

    Si Ucraina are arsenal nuclear, si ei au tehnologie militara destul de buna, iar rusii au conductele de baza care trec prin Ucraina catre UE, si mai au si unele polite vechi de plata la adresa rusilor, asadar, mai cu frana la ucrainieni, iar in plus mai sunt si tarile baltice, chiar si Polonia care chiar ii uraste cu adevarat pe bolsevici, asa ca....Putin poate sa se umfle doar in pene nu si in muschi.
  • +2 (2 voturi)    
    cu totul alta este situat ucrainienil de georgieni (Joi, 14 august 2008, 9:36)

    Gabriel din Deva [anonim]

    Militar si tehnologic, ucrainienii stau foarte bine.Nu au flota rusilor si arsenalul lor nuclear, dar au o aviatie foarte puternica (impresionanta prin numarul aparatelor de lupta si a calitatii pilotilor), chiar cred ca stau mai bine decat rusii la acest domeniu. Nu cred ca se pune problema unui conflict militar. Daca rusii vor sa faca probleme ucrainienilor, o pot face numai speculand faptul ca majoritatea populatiei se opune aderarii Ucrainei la NATO, practic prin manifestari ample impotriva actualei conduceri ucrainiene si prin stoparea livarilor de gaze si petrol. Dar, spre deosebire de noi, ucrainieni sunt excelenti negociatori.
    • 0 (2 voturi)    
      Negociatori romani (Joi, 14 august 2008, 14:44)

      TNT [anonim] i-a raspuns lui Gabriel din Deva

      Cum adica spre deosebire de noi , ucrainieni is excelenti negociatori? Pai o trimite Base pe blonda de la Cotroceni cu o sticla de whisky si un bilet lowcost Bukarest-Moscova tur-retur platit de Cocos si a rezolvat problema. Sau merge tataia Iliescu poate gaseste vreun fost coleg de facultate care e PR la Kremlin si cu o sticla de votca din vremea studentiei primim tezaurul inapoi. Mitrea are sansa lui , ca fost lider de sindicat dovedit ca ,din om sarac a ajuns bogat doar prin negocieri . Si sa nu-l uita pe Vadim care imediat ar baga Romania in CSI si toti am avea curent si gaz pe moca , plus ca ar negocia si un tratament gratis la Moscova pentru el !
  • 0 (2 voturi)    
    SUA-succes politico-diplomatic major (1) (Joi, 14 august 2008, 14:48)

    Generalul Store [anonim]

    Trebuie sa marturisesc ca,desi nu-i iubesc deloc pe yankei, au fost artizanii unei lovituri de maestru. Dupa ce in etapa precedenta le-au bagat in casa fraierilor de vest-europeni un mort extrem de saltaretz (Kosovo, stat musulman mafiot in inima Europei), yankeii au obtinut un succes politico-diplomatic major. In ce consta acesta? sa vedem:
    1)Sistemul bipolar, existent inainte de 1990, a fost resuscitat. Un intreg sistem (armata, servicii secrete, sistem politic, industrie de armament, sistem financiar etc), aflat in cadere libera dupa sfarsitul -presupus- al razboiului rece si revenit la viata odata cu razboiul impotriva terorismului islamic, va fi din nou functional pe termen lung. Tineti minte, acesta e momentul de cotitura. Scutul antiracheta va avea mana libera, instalarea bazelor militare in tarile foste comuniste - la fel, Vestul, trezit din dulcea poveste de dragoste cu o ipotetica Rusie democratica se va alinia cu siguranta in spatele unchiului Sam.
    2) Impingandu-i pe gruzini (de fapt pe amaratul ala de Saakasvili) sa declare razboi indirect Rusiei, americanii s-au asigurat ca Gruzia portocalie nu va aluneca in sfera de influenta a Rusiei (asa cum exista pericolul in Ucraina, alta tara "portocalie") si si-au asigurat 100% certitudinea aderarii Gruziei la NATO, deci PREZENTA ALIANTEI IN COASTA RUSILOR in Caucaz. In plus, prin aceasta miscare,yankeii i-au obligat pe rusi sa-si dea definitiv jos masca si sa-si arate adevarata fata, pentru optimistii care se mai indoiau de intentiile Rusiei. Conteaza prea putin daca Saakasvili e agent american, patriot sau doar un dobitoque fara margini. Important e ca tipul a facut, constient sau nu, jocul SUA.
  • +1 (3 voturi)    
    SUA-succes politico-diplomatic major (2) (Joi, 14 august 2008, 14:49)

    Generalul Store [anonim]

    3) Cu putin timp inainte de finalul mandatului, Bush (sau mai degraba consilierii sai) i-au acordat un sprijin imens lui McCain, candidatul republican la presedintie. Erodata de razboaiele din Afganistan si Irak, de scandalurile cu implicarea oamenilor politici si de afaceri republicani in afacerile cu petrol (si nu numai) din Irak, de "afacerea Guantanamo", de recesiunea economica evidenta (caderea pietei imobliare, a sistemului de credit imobiliar, situatia dezastruoasa a industriei auto american etc etc), imaginea Partidului Republican era destul de sifonata, in timp ce "Obamamania" devine din ce in ce mai ingrijoratoare pentru republicani. Mutarea strategilor republicani aduce din nou in atentia alegatorilor americani "amenintarea fantomei". Pericolul rusesc a fost, in perioada postbelica, un subiect cu mare "succes la public", sa zic asa. Sunt convins ca in discursul politic al lui McCain isi va face aparitia aceasta tema, iar alegatorii americani vor reactiona cu siguranta.
  • 0 (0 voturi)    
    Ne pregatim (Vineri, 15 august 2008, 14:41)

    Bai_mare [anonim]

    Se incinge butoiul cu pulbere din ..vecini. Daca Rusii fac un scurt-circuit si pe relatia Ukraina, am tulit-o din RomaNIKA.....Destul am avut "tavarisci", Cernobal, etc...nu vreau sa miros si praf de pushka....Iar baza americana din Constanta e ..."un pod prea indepartat"
    Pasapoartele sunt gata. Aici pot ramane Nastase Iliescu si votantii lor. LOL
  • 0 (0 voturi)    
    sa fim pregatiti (Luni, 8 decembrie 2008, 0:20)

    gabi [anonim]

    vai fratilor ce explicatii ukraina e jumatate rusia cati din ucrainieni vor ajuta pe rusi?
    50 la suta restul ? a se intelege ucrainieni romani bulgari unguri ect . soarta ukrainei va fi dezmembrarea daca se opune rusiei sau intra in ue si nato care tara ukraina e artificiala si va disparea cu forta prin razboi sau pasnic vom vedea asa e normal sa fie nu are nimic in comun cu un stat


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri