Germania prelungeste pana in anul 2011 restrictiile pe piata muncii pentru romani si bulgari

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 16 iulie 2008, 17:00 Actualitate | Internaţional

Guvernul german a decis, miercuri, sa mentina pana in anul 2011 restrictiile pentru muncitorii romani si bulgari slab calificati, anunta Novinite.com. In schimb, Germania isi va deschide portile mai devreme, incepand din 2009, pentru est-europenii cu diplome universitare care vor sa munceasca in aceasta tara.

Pe de alta parte, nici restrictiile pentru muncitorii necalificati din Polonia, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Estonia, Letonia si Lituania, tari care au aderat la Uniunea Europeana in 2004, nu vor fi ridicate mai devreme de 30 aprilie 2011.

Germania anuntase, odata cu aderarea Romaniei si Bulgariei la Uniunea Europena, ca va impune restrictii muncitorilor din aceasta tara doar pana in 2009.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

10609 vizualizari

  • 0 (8 voturi)    
    Pacat....... (Miercuri, 16 iulie 2008, 17:16)

    dan [anonim]

    Pacat. Cred ca pur si simplu nu trebuia sa intram in UE decat cu drepturi depline.
    "Multumim" UE, "Multumim" guvernelor Romaniei de tot felul, ca au acceptat intrarea in UE ca cetateni de mana a doua.
    Puteam sa aderam la UE si in 2009 sau 2010, dar sa fi intrat cu drepturi depline, asa suntem cetateni mai putini europeni decat ceilalti europeni. E penibil.
    • 0 (6 voturi)    
      esti tu degeaba (Miercuri, 16 iulie 2008, 18:01)

      eu [anonim] i-a raspuns lui dan

      odata cu aderarea la UE mi-a fost foarte usor sa imi gasesc de lucru la nemti. Daca ai diploma si te si pricepi la ceea ce faci nu exista termenul de "cetatean de mana a doua". Iti rezolva angajatorul cu dreptul de munca si e totul ok. Dar tu de unde naiba sa stii daca stai toata ziua si comentezi toate articolele aparute pe net.
      • 0 (4 voturi)    
        de ce jignesti (Miercuri, 16 iulie 2008, 18:08)

        dan [anonim] i-a raspuns lui eu

        @eu,
        Nu cred ca te-am jignit cu ceva sau am jignit pe cineva. Ramai sanatos atunci.
        Daca nu esti in stare sa respecti un punct de vedere........atunci.......
        • +3 (3 voturi)    
          Fals (Joi, 17 iulie 2008, 10:44)

          T [anonim] i-a raspuns lui dan

          Dan,

          haide sa stabilim cateva aspecte.

          In primul rand, dupa cum vezi, Germania are restrictii si pentru alte nationalitati cu MUUULT mai civilizate decat romanii. Fiecare tara incearca pe cat posibil sa isi si protejeze cetatenii. Ce s-ar intampla daca 1.000.000 de romani ar invada Germania sau UK acum, acceptand sa traiasca in conditii proaste si sa lucreze pe doar 1.000 de euro pe luna? Nemtii care lucreaza pe 3.000 de euro pe luna ar ramane fara job-uri, ar incepe dracului razboaie civile, lucrurile astea trebuie facute cu cap, nu asa deodata.

          In al doilea rand, de cand am intrat in UE, mi-a fost mai usor sa fiu acceptat in multe tari. Deja intru doar cu buletinul, nu mai stau pe la coade pe la vize. Sa fi incercat sa vizitezi UK inainte de aderare si sa incerci sa il vizitezi acum.

          Am reusit sa otbin mult mai usor work permit in UK prin programul Highly Skilled Migration, prin faptul ca sunt roman, este un formular special, simplu fapt ca nu mai trebuie sa sustii test de limba engleza (IELTS) ca roman, este un MARE AVANTAJ (140 de euro cost examen + 2-3 luni pierdute ca sa inveti si sa sustii examenul).

          Si hai sa fim seriosi: eu, ca cetatean roman care muncesc cinstit si legal intr-o oarecare tara civilizata din UE, EU PERSONAL, nu imi doresc ca romanii sa fie acceptati fara restrictii in orice tara. Aici s-a intamplat asta si au inundat toti cocalarii, manelarii, au inceput sa scrijeleasca injuraturi pe ziduri si stalpi, au aparut furturile, stau cate 10 intr-o casa provocand mizerie si galagie, asculta manele la telefonul mobil in parcuri si in locurile publice unde oamenii vor sa se recreeze in liniste, beau bere si fumeaza in botul copilului meu, se injura pe strazi si in supermarketuri. Deci NU, chiar nu ii vreau pe toti romanii in UE.

          Daca esti decent si tara respectiva are nevoie de forta de munca in domeniul respectiv, da. Altfel, ce inseamna sa ai drept de munca in orice tara? Sa vii sa dormi in parcuri?
          • 0 (0 voturi)    
            te contrazic (Joi, 17 iulie 2008, 15:36)

            adela, uk [anonim] i-a raspuns lui T

            tocmai de aceea vezi atatia galagiosi prin parc ascultand manele, pentru ca au intrare libera in aceste locuri dar nu access la piata de munca decat cu hartogarii si aplicatii (pe care nu orice angajator e dispus sa le faca)
            pun pariu ca esti platit sub minimul pe economie de angajatorul tau a fost dispus sa iti faca contract.
            iti doresc succes mai departe.
            • 0 (0 voturi)    
              helo (Vineri, 12 noiembrie 2010, 1:08)

              pikkkk [anonim] i-a raspuns lui adela, uk

              bai oameni buni de cate ori intru pe cate un site vad numai idioti care isi dau cu parerea si care nici macar nu au iesit din judetul lor...sunteti penibili cate unii. nu mai comentati ce nu stiti.toti care ati intrat pe acest site ati intrat sa vedeti cum se da dreptul de lucru in germania, deci nu aveti asa ceva si nici drept sa comentati. daca veniti aici si sunteti oameni si va vedeti de treaba primiti tot ceea ce va doriti
          • 0 (0 voturi)    
            bravo (Luni, 2 mai 2011, 16:15)

            aurel istina [anonim] i-a raspuns lui T

            cinste tie . sa stii ca ai dreptate. eu am locuit in portugalia timp de 8 ani de zile , si alti romani , ca imi este rusine sa spun ca sint roman au facut natiunea asta de rusine .... cinste tie
      • +2 (2 voturi)    
        mare e gradina... (Miercuri, 16 iulie 2008, 18:32)

        tu [anonim] i-a raspuns lui eu

        INAINTE de aderarea la UE era la fel de simplu cum a fost si dupa sa-ti gasesti de lucru la nemti. Si asta iti spun din proprie experienta.

        Nu din cauza intrarii in UE ai reusit tu sa gasesti un loc de munca. Cand a fost nevoie de oameni s-au putut face concesii cu ajutorul angajatorilor.

        Cat despre "cetatenii de mana a doua" poate ca ei nu exista, dar sigur ne-au ajutat unii altii sa avem o astfel de imagine.
      • 0 (0 voturi)    
        to eu (Joi, 17 iulie 2008, 15:17)

        adela, uk [anonim] i-a raspuns lui eu

        mai desteptule. din principiu trebuie sa fi importriva acestei decizii. si la cum postezi pe blog esti chiar cetatean de mana a doua.
      • 0 (0 voturi)    
        SI TU (Joi, 17 iulie 2008, 20:07)

        MUKY [anonim] i-a raspuns lui eu

        rade ciob de oala sparta;tu ce faci acum?
      • 0 (0 voturi)    
        plss (Vineri, 3 septembrie 2010, 23:57)

        corina [anonim] i-a raspuns lui eu

        Si ce exact trebuie sa faca angajatorul,ca angajatul sa primeasca dreptul de munca? Eu am o firma in Germania si as dori sa angajez un prieten abia venit din Romania,ca asa sa intre in rand cu lumea si sa fie asigurat medical. Totusi mi-e frica sa nu-mi fac probleme,pentru ca am inteles ca romanii au doar dreptul la sedere,nu si dreptul la munca. Dreptul la munca revine la 3 ani de la intrarea in Germania (legal). Spun asta din proprie experientza. Prietenul meu a vrut sa ma angajeze pe mine in firma lui ,si astia de la fortzele de munca i-au facut circ .Era pe punctul de a primi o amenda de 50.000 euro. Tocmai din acest motiv,mi-am deschis firma proprie,dar nu e chiar floare la ureche. Daca ma potzi ajuta,te rog sa-mi raspunzi. Plzzzz
    • +3 (5 voturi)    
      mâna doua (Miercuri, 16 iulie 2008, 18:51)

      the [anonim] i-a raspuns lui dan

      exagerati in mod proletcultist ... :)))
      (vorbesc cu voi, aia toti, care "multumiti" )
      ... scrie clar
      "restrictiile pentru muncitorii romani si bulgari SLAB CALIFICATI..."
      nu trebuie sa confunzi Uniunea Europeana cu dreptul "legitim" al fiecarui tinichigiu de ligheane sau zugrav de case român, de a da navala la o plata confortabila, dar fara sa aiba nici cele mai elementare cunostinte tehnice ale procedeelor si materialelor, ce sa mai vorbesc de norme europene, locale, ecologie, organizare, corectitudine, respectul termenilor si (hahaha) "regulilor artei" ???
      Nu uita ca Germania a recunoscut întotdeauna diplomele medicilor români, în timp ce Franta a asteptat sa ramâna fara doftori, ca sa dea dreptul de practica medicilor români, chiar si celor naturalizati ...
      de ce sa aiba un cârpaci - improvizat faiantar, din Rosiori, sau Cuca Macai, care nu stie sa-mi puna faianta dreapta pe perete, "dreptul deplin" sa munceasca cu aceeasi retributie ca si faiantarul cetatean francez, de orice origine, care o face perfect, lasa peretele oglinda si curata santierul luna când pleaca ?
      E ceva penibil în povestea asta ? Ia vezi mai bine, CE ?
      • 0 (0 voturi)    
        deocamdata ne scrii,nu ne vorbesti (Joi, 17 iulie 2008, 20:39)

        muky [anonim] i-a raspuns lui the

        crezi ca nemtii sunt asa de dobitoci,incat sa nu-i puna la o proba practica inainte sa-i angajeze;asa,oricine poate merge sa spuna ca se pricepe la orice,si cand colo,nu se pricepe la nimic si atunci ce face neamtul cu el dupa ce l-a angajat cu acte?;dar daca mai are si un accident de munca;asta inseamna paguba;mai gandeste-te inainte sa ne scrii (vorbesti) Multumim(in numele alora toti)
    • 0 (0 voturi)    
      I I I(3) (Joi, 17 iulie 2008, 20:05)

      muky [anonim] i-a raspuns lui dan

      mai degraba mana a 3-a,caci nu le trebuie numai cu studii superioare(creerele),probabil la munca de jos ii au pe fosti rdg-isti;sau imigranti de dinainte de'89;asta e
  • 0 (4 voturi)    
    cu diplome universitare (Miercuri, 16 iulie 2008, 17:29)

    tita [anonim]

    asta inseamna ca trebuie s alucreze doar in domeniul in care au diploma sau cum?Unde gasim mai multe detalii?
  • -2 (6 voturi)    
    Eu zic nici sa nu ne mai anunte ... (Miercuri, 16 iulie 2008, 17:41)

    Ramon [anonim]

    Mi-e lehamite de un asa UE cu 2 fete.

    FELICITARI irlandezilor care au spus NU tratatului de la Lisabona.

    E o MARE magarie ceea ce se intampla in UE!

    noi, romanii, am crezut ca scapam de coruptie ca se pune UE cu gura pe hoti (cei mari din Parlament si Guvern) DAR de unde ... acum FURA IMPREUNA!

    Pe toate partile.

    Cel mai ilegitim contract: cea mai scumpa autostrada din lume se construieste la noi: Bechtel. Si in fiecare trimestru aloca sume suplimentare pentru ca nu ajung banii sa construiasca ... SE FURA PE RUPTE.

    cat despre a muncii in Vest: NIET ROMANSCHIE!!!
    • +2 (2 voturi)    
      Patetic (Joi, 17 iulie 2008, 10:48)

      T [anonim] i-a raspuns lui Ramon

      N-ai inteles un principiu foarte clar: UE nu fura de la tine, ci face afaceri cu Guvernul Romaniei. Pe tine te fura ai tai prietene, fratii tai romani.

      UE iti da grau si iti ia porumb, si daca e afacerist bun, iese un pic mai in castig decat tine, dar asta nu inseamna automat ca tu pierzi. Intr-o afacere intre doi parteneri, exista si situatiile fericite in care amandoi au de castigat.

      Statul roman iti schimb iti ia si graul si porumbul si iti da UE la bot ;-).

      Da ce sa intelegi tu ...
  • +2 (2 voturi)    
    intrebati pe cine trebuie pentru a sti exact ... (Miercuri, 16 iulie 2008, 17:45)

    anonim [anonim]

    eu lucrez de cativa ani in Germania si am terminat facultate tehnica. Nu am intampinat nici o problema la angajare aici desi cand m-am angajat Romania nu era in UE. De obicei daca ai terminata o facultate de profil tehnic nu o sa intampini nici o greutate la angajare sau la Inspetoratul de Munca German caci e o meserie cautata. Nu te poti angaja ca si muncitor necalificat in rest daca ai o diploma si o calificare nu cred sa fie greutati la o eventuala angajare in Germania. De cand am intrat in UE am primit si drept de munca peramanent in Germania pentru orice domeniu de activitate, nu numai pentru specializarea trecuta pe diploma. Desi ptr a fi mai siguri ar trebui luata legatura cu Inspectoratul de munca German si intrebat daca meseria respectiva este restrictionata sau nu si asa sti sigur daca poti sa te angajezi in Germania sau nu. Bineinteles trebuita stiuta si limba cat de cat. Eu zic sa nu mai tot dati crezare diferitelor articole aparute prin presa Romaneasca. Cel mai bine e sa luati legatura cu autoritatile competente cand vreti sa aflati ceva.
  • 0 (2 voturi)    
    contabil (Miercuri, 16 iulie 2008, 18:21)

    cip [anonim]

    eu am terminat contabilitate in tara, facultate la iasi in 1997, dar de 2ani lucrez in UK ca vopsitor,maler, dar as vrea sa vin in Germania din motive personale. Oare daca ma duc la arbeitsagentur imi vor spune daca am drept de munca ? In articol scrie ca cei cu diplome universitare pot munci? dar nu este specificat daca doar in domeniul respectiv?!
    • +1 (1 vot)    
      Internet sites (Miercuri, 16 iulie 2008, 18:42)

      americanu [anonim] i-a raspuns lui cip

      cel mai bine e sa aplici pe net pe sit-urile cu joburi; monster, etc...si daca te contacteaza se ocupa ei de dreptul de lucru si tot ei vor sti daca te poti angaja acolo sau nu.
  • -1 (5 voturi)    
    e o magarie... (Miercuri, 16 iulie 2008, 18:42)

    popescue [anonim]

    restrictiile din Germania, UK sau alte tari vestice sunt contra alora cu scoala. daca vrei sa speli veceuri, sa dai la sapa, poti sa o faci lejer, daca vrei sa ai un job decent, in fata unui computer, la un birou, sa iti folosesti cunostintele invatate la facultate:NO!!!
    aia 4 milione de romani plecati sunt calificati? nu. deci restrictiile nu sunt pt munci necalificate. sunt pt contabilul din iasi care nu poate fi contabil bine platit in UK, dar poate fi vopsitor.
    vine cate un inginer care se lauda ca e OK asa ca el are job in germania. el are job nu pt ca e in UE ci pt ca a luat un permis de munca acolo ca nu au gasit aia un inginer pe specialitatea lui.
    • +3 (3 voturi)    
      De ce magarie? (Miercuri, 16 iulie 2008, 20:12)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui popescue

      Pianissimo,Popescule,nu te ambala prea mult.
      In Germania chiar cei ca "spalatori de WC"nu sunt dezirati..Se cauta forte de munca calificate.
      Daca ai studii superioare(nu neaparat istorie si geografie,sau economie si limba romana)si-n domeniul respectiv este o gaura,fi sigur ca vei gasi un job si cu calculator si cravata obligatorie.
      Nu are nimic cu romanul sau bulgarul.
      Poloniei,Cehiei,abia dupa 4 ani li s-a ridicat restrictia.
      Daca piata este inchisa ,saturata,care ar fi motivatia de a lasa pe oricare in tara?
      Nici aici numai umbla caini cu covrigi in coada.
      Economia abia incepe sa-si revena,somajul a mai scazut,dar inca nu este totul perfect!
      Neamtul nu este unul spontan ,ci-si calculeaza exact capacitatea.
  • +1 (1 vot)    
    Germania (Miercuri, 16 iulie 2008, 18:43)

    Victor [anonim]

    Adevarul este ca Bundeskabinet-ul a aprobat astazi aceasta lege si ca-n Germania ,in industrie,lipsesc peste 400000 de cadre calificate(focus.de).
    Se cauta in sectorul tehnic(ma refer si la IT) si dupa cate imi aduc aminte in anumite zone si cel medical.
    Germania are si ea milioanele de someri necalificati,de acea inca restrictia ptr.fortele necalificate.Cu santiere de constructii si chestii de genul acesta,mai bine sa nu va aventurati,
    deoarece si aici se simte cum se bate pasul pe loc.
    Nu ma intelegeti gresit,cei cativa dezamagiti de mai sus,Germania a spus de la bun inceput ca nu este inca matura sa deschida portile oricarui.
    In acea perioada,Germania a avut oficial peste 4 milioane de someri si intr-un fel trebuia sa se gaseasca ptr.ei o solutie!
    Prin calificare nu trebuie inteles numai studii superioare,ci calificati la o meserie cautata in Germania si cu o vechime serioasa!
    Dar cel mai bine,interesati-va la Ambasada sau Consulatul german sau cum spune si anonimul,la Inspectorat.
    Dar fiti siguri ca,vor mai trece cel putin 2 luni,pana aceasta lege va fi aplicabila si cineva se va crede abil sa va dea raspunsuri coerente.
    Intre timp(cei interesati) faceti crash cursuri de lb.germana,ca sa aveti cel putin o baza.
  • +1 (1 vot)    
    LIMBA GERMANA (Miercuri, 16 iulie 2008, 20:41)

    edu [anonim]

    la nemti este cel mai important sa stii limba germana,daca stii limba si esti ambitios gasesti de lucru
    • -1 (1 vot)    
      germana (Joi, 17 iulie 2008, 1:22)

      the [anonim] i-a raspuns lui edu

      aaaaaaa, nu sunt de acord !
      nici Mark Twain n-ar fi putut sa lucreze în germania din cauza de limba ...
      Sa se declare româna limba oficiala în UE si mai ales Germania ... în Ungaria ne descurcam, ca se traverseaza ziua ... iar in rest, o mai rupem ...
  • -1 (1 vot)    
    Sa dea liber la arabi, imbecilii! (Joi, 17 iulie 2008, 8:06)

    BEDE [anonim]

    Cati turci si cati arabi slabi calificati muncesc in Germania?
    Daca da liber la romani, bulgari si polonezi, sigur ca astia nu or sa comita atentate teroriste. Nici "crime pentru onoare" cum au obiceiul unii dintre imigrantii turci cand femeile lor vor sa traiasca in stil occidental (adica sa aiba un job si sa se imbrace ca cei din Germania).
    Asta inseamna ca piata fortei de munca nu este libera la nivelul UE... Sa vedem cat va mai fi asa. Pt ca sunt interese pentru lberalizarea pietei fortei de munca, ca sa ajunga sa coste mai putin acolo unde costa mult. Adica in Germania, de pilda. Si cu o asemenea chestie or sa fie tare suparatzi nemtzii si proabil o sa creasca audienta nazistilor.
  • 0 (2 voturi)    
    Nelamurire (Joi, 17 iulie 2008, 10:56)

    T [anonim]

    Eu nu inteleg o chestie destul de importanta:

    ce ati vrea voi sa faca Germania, Olanda, Luxemburg si UK, tari care au un nivel de trai extrem de bun si asta fara sa fi avut nevoie de ajutorul romanilor? Sa isi concedieze cetatenii, contabili, profesori, maistrii, bucatari, agricultori, sa ii puna intr-o nava si sa-i trimita fie pe Luna, fie la minerit in valea Jiului, si sa aduca romani in schimbul lor? Pai in 3 ani ar avea tara praf.

    Ar trebui sa va fie clar: in Romania la ora actuala e mai mult de munca decat in Germania sau UK, si se pot face mult mai multi bani. Problema sunt romanii, nu nemtii. Am fost in multe tari din Europa, cel mai prost posibil am fost tratat de chelnerii romani, din toate punctele de vedere. Muncitorii romani, cand au aparut la o lucrare pe langa zona mea, stateau toata ziua si se scarpinau la oua si fluierau femei. Iar in timpul liber veneau in parc si beau bere si fluierau MAME CU COPII DE MANA. Scarbos, penibil, jenant !

    In acelasi timp, intr-o vizita de o saptamana in Germania, la casa de vizavi era un copil, stiti cum se juca? Avea un tractor de copil, cu remorca. A iesit la 10 dimineata cu el pe trotuarul din fata casei, a scos mini unelte din mini remorca, a plivit si curatat cei 20m de trotuar din jurul casei, pana la 12, a incarcat toate resturile in remorca, le-a dus in curte si le-a pus in pungi mari de gunoi. Hmmm, ati inteles ceva? Faceti analogia cum se joaca tiganusii nostri in fata blocului si o sa intelegeti mai multe.

    Cat despre ipocrizia voastra, ce veti comenta cand va vor veni nevestele acasa fara serviciu, pentru ca o chinezoaica/indianca/filipineza a fost preferata la locul de munca doar pentru ca accepta un salariu mizer? Atunci ce veti mai zice?
  • 0 (0 voturi)    
    àia care au 2 clase mai mult ca trenul (Luni, 30 noiembrie 2009, 16:11)

    anonim [anonim]

    bunàziua ..àia care au cu 2 clase mai mult ca trenul pentru voi îi bine sà veniti sà munciti aici si sà và înoarceti repede în bîrlogul vostru unde sunteti sefi de sefi pentru cà nu và puteti obisnui cu mediul de aici ...... cà aici este civilizatie iar vouà và trebuie 200 de ani....poate sà intre ROMANIA cu dreptul si cu stîngul în UE voi tot sclavi ràmîneti....fàrà nici o meserie ...,scoalà....numai din cauza voastrà ROMANIA a intrat ultima tarà în UE pentru cà ati venit aici numai pentru furat... tîlhàrii....crime...... de ati speriat lumea... stiu cà adevàrul deranjeazà dar.......
  • 0 (0 voturi)    
    Romanu - canceru europei (Duminică, 17 ianuarie 2010, 15:20)

    Ciolanu [anonim]

    Bumaziua

    eu traiesc in romania de 5 ani lucrez aici si pot sa va spun ca imi e frica can aud romaneste pe strada... si imi e frica sa intorca capu ca sa nu imi dea in cap... banditii de smecherasi.
  • 0 (0 voturi)    
    informatie (Duminică, 16 mai 2010, 2:35)

    eu [anonim]

    cine ma poate ajuta si pe mine cu o problema :Am 2 am de cand sunt in germania si muncesc ,iar acum in septembrie mi se termina contractul de munca si as vrea sa pot obtine un permis de munca sau asa ceva ca sa mai pot sa lucrez si sa imi fac un viitor. va multumesc ptr orice sfat. Ca eu m-am mai interesat dar mno stau mai rau la capitolul "LIMBA GERMANA" ptr ca muncesc de 2 ani cu ITALIENI si mno ii mia greu sa inveti germana ,si nu nici nu stiu unde sa merg sa ma informez mai bine ,cine imi poate da un ajutor il ast cu mare placere .VA MULTUMESC SI AST MAIL papapa
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Luni, 25 octombrie 2010, 0:14)

    diana [anonim]

    cum sa ti zica cineva daca ai drep de munca sau nu? :)) , totusi sa te ajut. metoda sta in felul urmator , gasesti un angajator (in primul rand trebuie sa sti minim nivel mediu germana ) dispus sa te angajeze , el va merge cu tine la fortele de munca ce rand dreptul de munca , ti se va da pe 3 sau 6 luni , daca treaba merge si angajatorul este multumit va cere prelungire pana la un an sau fortele de munca iti va oferi nelimitat asta difera de la un caz la altul . dar nu merge in toate domeniile , spre ex in contabilitate este greu
    asta stiu eu , multi pe asta merg . Bafta eu sunt in Germania :D


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică