Astronomii cred ca sunt foarte aproape de descoperirea fratelui geaman al Pamantului

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 25 iunie 2008, 13:05 Actualitate | Internaţional

Astronomii spun ca este doar o problema de timp descoperirea geamanului Terrei, dupa ce, saptamana trecuta, au anuntat ca au identificat trei "super-Pamanturi" - planete mai masive decat a noastra, cu o suprafata solida si care orbiteaza in jurul unui soare unic.

"Descoperirea a trei planete cu o masa similara Pamantului si care orbiteaza in jurul unui soare unic arata nu doar ca multe stele au planete similare celei pe care traim, dar e posibil ca in jurul acestor stele sa orbiteze doua planete asemanatoare Terrei", spune Alan Boss, de la Institutul Carnegie din Washington, citat de foxnews.com.

In cautarea planetelor mici

Incepand cu anii '90, cand primele planete din afara sistemului nostru solar au foste descoperite orbitand un jurul pulsarului PSR 1257, astronomii au identificat aproape 300 astfel de lumi.

Marea majoritate sunt giganti gazosi, aflati la distante mici de steaua de care apartin.
"Pana acum, am descoperit planete de genul Jupiter si Saturn, dar tehnologia a avansat suficient in acest moment pentru a detecta planetele mai mici, de o marime apropiata de Uranus si Neptun, sau chiar si mai mici", afirma Geoff Marcy, de la Universitatea Berkeley, unul dintre cei mai cunoscuti "vanatori de planete".

Marcy, Boss si alti oameni de stiinta sunt optimisti ca in urmatorii cinci ani va fi anuntata descoperirea unui geaman al Terrei intr-un alt sistem solar.

"Ceea ce mi se pare uluitor este ca, timp de mii de ani, umanitatea a studiat stelele, intrebandu-se daca ar putea exista un alt pamant acolo. Acum, stim destul pentru a spune ca planete asemanatoare Pamantului orbiteaza intr-adevar in jurul acelor stele, nevazute poate, dar sunt acolo", a declarat Boss, pentru Space.com.

Viata in afara Pamantului

Scopul final al vanatorilor de planete este descoperirea unor corpuri asemanatoare Pamantului, cu o compozitie chimica similara si a caror orbita se permita starea lichida a apei - nu atat de fierbinte ca Venus, dar nici prea rece, ca Neptun sau Pluto.

Astronomii au gasit, pana in prezent, planete care orbiteaza in apropierea "zonei locuibile", dar nici una in interiorul acestei zone.

Descoperirea unei planete care orbiteaza in "zona locuibila" este primul pas spre gasirea unor forme de viata extraterestre.

"Cand spunem ca o lume este locuibila, spunem, de fapt, ca acea planeta poate gazdui viata", afirma Boss.

deci... (Miercuri, 25 iunie 2008, 13:29)

johny [anonim]

pana la urma nu prea s-a gasit nimic... e unu' care zice ca s-ar pute sa fie probabil ca in cazul in care....

In rest... doar un titlu umflat ...
      si totusi... (Miercuri, 25 iunie 2008, 14:08)

john [anonim] i-a raspuns lui johny

m-as fi mirat sa nu apara vreun conservator sceptic cu privire la realizarile stiintei pe forum pentru a bagateliza totul, trambitandu-si ignoranta.
    poate chiar exista... (Miercuri, 25 iunie 2008, 14:45)

zuzu [anonim]

mereu s-a vorbit ca exista viata pe o alta planeta,decat Terra.In opinia mea ar fi foaaaarte interesant sa apucam sa vedem asa ceva...este un subiect cu multe valente
    ce se vede (Miercuri, 25 iunie 2008, 16:18)

astronomu [anonim]

In final, oamenii de stiinta vor descoperi o planeta identica cu pamantul. Prin perfectionarea aparatelor de detectare vor constata intr-un tarziu ca e chiar Terra. Explicatie: la marginea universului e o oglinda mica.
    Concluzia: Nu suntem singuri in univers, suntem cu impreuna cu noi...
    DA! (Miercuri, 25 iunie 2008, 17:20)

m [anonim]

Da, ar trebui gasita repede o alta planeta de stricat ca asta scartaie rau din tzatzani!
    a (Miercuri, 25 iunie 2008, 18:01)

a [anonim]

dar de unde vor recunoaste ei acele forme de viata? din moment ce pot fi dezvoltate cu totul si cu totul diferit, fiind inconjurate de un alt mediu, un alt echilibru. parerea mea e ca poate sa fie si o roca....ce chiar gandeste. aiurea cu universu' asta...cine stie ce-i prin el si ce-a fi....
    Romania din Aldebaran Vale (Miercuri, 25 iunie 2008, 18:04)

patraulea [anonim]

Ce ar fi sa trimitem parlamentarii romani acolo? Facem un Referendum sa le facem un Senat si Camera Deputatilor acolo.
    Pfffffffff, ce caldura, cred ca visez la o Romanie ideala, cred ca e de la canicula.
    Am depasit planul la planete... (Miercuri, 25 iunie 2008, 18:07)

Michel de Astronomus [anonim]

Se vor tot descoperii planete ,tot mai departe si mai departe ,pacat ca umanitatea nu va avea niciodata ocazia sa circule cu pasaportul in ordine de pe o planeta pe alta
    cucerirea spatiului s-a limitat la aselenizari ,ceva sonde trimise sa faca poze ,multa vorbarie si multe ipoteze in rest nimic ,nimic ,nimic ..
    CE BINE (Miercuri, 25 iunie 2008, 22:37)

Iuliana [anonim]

In sfarsit un al doilea stat pentru evrei.
    Habemus presidente (Joi, 26 iunie 2008, 8:21)

Dan [anonim]

Gasiti odata planeta (chiar si cu atmosfera amonia-cala) si trimitem un presedinte,eventual cel in functie la noi! Sunt sigur ca va incepe prin construi- rea unor mori de vant...
    unii dintre noi (Joi, 26 iunie 2008, 9:18)

Iosif Stalin [anonim]

astronomu si iuliana, luati-va de mana si aruncati-va in prima prapastie pe care o intalniti in cale si scutiti-ne de comentarii tembele.
    terra (Joi, 26 iunie 2008, 10:15)