New York Times: Aviatia israeliana a repetat un posibil atac impotriva Iranului

de A.N.     HotNews.ro
Vineri, 20 iunie 2008, 11:16 Actualitate | Internaţional

Oficiali americani au afirmat ca aviatia israeliana a efectuat in aceasta luna un exercitiu major care pare sa fi fost o repetitie pentru un posibil atac impotriva instalatilor nucleare ale Iranului, informeaza New York Times.

Informatia pe scurt
  • peste 100 de avioane israeliene au participat la exercitii deasupra Marii Mediterane si a Greciei
  • manevrele par sa transmita un semnal Statelor Unite, europenilor si iranienilor
  • un ministru israelian a afirmat recent ca un atac impotriva Iranului este iminent
  • SUA au sugerat si ele ca ar putea lansa atacuri impotriva unor facilitati nucleare ale Iranului
Potrivit unor surse anonime americane, exercitiul, concentrat pe atacuri la mare distanta, indica modul "foarte serios" cu care Israelul priveste programul nuclear al Iranului.

Exercitiul s-a desfasurat la inceputul lunii iunie deasupra Greciei si a partii de rasarit a Marii Mediterane. Peste 100 de avioane militare israeliene au luat parte la manevre si au efectuat zboruri de 1.450 de km, exact distanta care separa Israelul de uzina de imbogatire a uraniului de la Natanz.

"Au vrut ca noi sa stim, au vrut ca europenii sa stie si au vrut ca iranienii sa stie", a declarat un oficial de la Pentagon citat de New York Times. "Exista, de asemenea, numeroase semnale la diferite niveluri ale administratiei israeliene", a afirmat oficialul.

Publicatia americana a precizat ca oficialii israelieni nu au dorit sa comenteze informatiile, in timp ce un purtator de cuvant al Ministerului Apararii de la Ierusalim a declarat ca "armata se antreneaza in mod regulat pentru diferite misiuni cu scopul de a infrunta amenintarile la adresa Isrealului".

Israelul a  avertizat recent Iranul

Ministrul israelian al transporturilor, Shaul Mofaz, a declarat recent ca Israelul ar trebui sa atace Iranul daca regimul de la Teheran isi continua programul nuclear. Potrivit unei declaratii publicate de cotidianul Yediot Ahronot, Mofaz a afirmat: "Daca Iranul va continua cu planurile sale de realizare a armelor nucleare, il vom ataca". Ministrul israelian a adaugat ca sanctiunile economice impotriva regimului iranian nu sunt "eficiente".

Potrivit cotidianului israelian, Mofaz a precizat ca Statele Unite vor sustine orice atac al Israelului impotriva Iranului. La randul sau, premierul Ehud Olmert a afirmat ca programul nuclear al Iranului "trebuie oprit prin toate mijloacele".

SUA, ingrijorate de planurile Teheranului

Intr-o declaratie facuta recent in fata Knesset-ului israelian, presedintele George W. Bush a spus ca "presedintele iranian viseaza la intoarcerea Orientului Mijlociu in Evul Mediu".

"America va sprijini ferm in lupta impotriva ambitiilor nucleare ale Iranului", le-a declarat Bush politicienilor israelieni. "Sa ii permitem celui mai important sponsor al terorismului sa detina cea mai letala arma din lume ar fi o tradare de neiertat a generatiilor viitoare. Pentru triumful pacii, comunitatea internationala nu trebuie sa-i permita Iranului sa aiba o arma nucleara", a declarat Bush.

Cotidianul Ierusalim Post a afirmat ca presedintele american intentioneaza sa atace Iranul lunile urmatoare, inainte de finalul mandatului sau, care se termina in ianuarie 2009. Casa Alba a negat informatia, afirmand ca, desi optiunea militara nu e exclusa, prefera sa rezolve chestiunea iraniana prin mijloace diplomatice.

SUA sunt preocupate de implicarea iraniana in Irak, de continuarea programului nuclear de catre regimul de la Teheran dar si de violentele din Liban, puse pe seama organizatiei Hezbollah, sprijinita de Iran. "Boala, si nu simptomele, trebuie tratata", ar fi afirmat liderul de la Casa Alba referindu-se la amenintarea iraniana.

La randul sau, publicatia The Times anunta ca militarii americani pregatesc planurile in vederea aplicarii de "lovituri punctuale" impotriva unei tabere de pregatire a combatantilor irakieni de pe teritoriul Iranului.























3351 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Hmmm (Vineri, 20 iunie 2008, 12:02)

    666 [utilizator]

    La cele 70 de milioane ale lor, iranienii au, probabil, numai bucatari cat intreaga populatie a Israelului.
    Interesant raport de forte.

    Oops... sau n-or fi facand parada asta asa, de capul lor?
    • 0 (4 voturi)    
      Si evreii (Vineri, 20 iunie 2008, 15:06)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui 666

      Si evreii au oameni de afaceri cam cati ospatari au iranienii.
      • 0 (2 voturi)    
        Corect Alex (Vineri, 20 iunie 2008, 22:02)

        Vlad I [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Mai au si oameni de stiinta de valoare cat toti musulmanii la un loc.
        • -1 (1 vot)    
          Corect vlad (Sâmbătă, 21 iunie 2008, 15:45)

          Alex [anonim] i-a raspuns lui Vlad I

          In caz ca nu stiati, einstein era nascut in Germania dar era de origine evreu.Evreii au cel mai mare procentaj de ingineri din lume.
          • 0 (2 voturi)    
            te rog (Sâmbătă, 21 iunie 2008, 16:08)

            moinescu [anonim] i-a raspuns lui Alex

            spune-ne te rog despre procentajul de criminali si poate si de procentajul victimelor, multumesc
  • -2 (6 voturi)    
    da, (Vineri, 20 iunie 2008, 12:07)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    da, jes post, nyt, si alte pravde si izvestii, cum le stiu ele pe toate....
    Mai mare scirba....
  • +4 (8 voturi)    
    alte urgente (Vineri, 20 iunie 2008, 12:13)

    Rudolf [anonim]

    S-ar putea sa fiu eu naiv si visator dar cred ca alte urgente ar trebui sa aiba idiotii astia carora li s-au pus arme in maini. Mi se pare incredibil cum, dupa doua razboaie mondiale, inca traim cosmarul iminentei celui de-al treilea. Cateodata mi-e rusine de fiica-mea pentru lumea in care am adus-o si pentru viitorul pe care ii intrezaresc.
  • 0 (8 voturi)    
    astia sunt disperati dupa petrol (Vineri, 20 iunie 2008, 12:19)

    paul [anonim]

    eu n-am vazut pana acum sa ia Iranul cine stie ce pozitii ostile sau sa ameninte securitatea internationala. Nu vad in Iran nici pe departe imperialismul american, n-am vazut sa fie oprimati iranieni la ei acasa, eu cred ca ei sunt fericiti pe ce bogatii naturale stau vor sa le exploateze, si sa traiasca bine. Zvonuri despre atac asupra iranului s-au tot lansat. Este penibil cum americanii intra in fiecare tara unde exista petrol. Probabil daca am avea noi rezerve semnificative ar intra si peste noi fara macar sa cugete vreun pic. Rusineee !!
    • +3 (3 voturi)    
      si totusi... (Vineri, 20 iunie 2008, 14:31)

      newfmc [utilizator] i-a raspuns lui paul

      De acord, americani fac asta doar pentru resurse, dar parca ii înţeleg oleacă pe israelieni. Iranieni au declarat (si nu o data...) ca Israelul ar trebui ras de fata pământului. Eu cred ca e de inţeles teama lor de programul nuclear iranian.
    • +1 (1 vot)    
      Komeini (Vineri, 20 iunie 2008, 19:16)

      Dobrotescu [anonim] i-a raspuns lui paul

      Asta pentru ca esti mic sau nu prea esti informat. Nu mai ai habar de republica religioasa terorista, de statul islamic, creat de Popa (Ayatolahul) Komeini. Erai mic sau nu te nascusei. Astia ameninta restul lumii, si ameninta rau!!! Pentru fundamentalistii lor, daca tu nu esti islamic trebuie sa fii omorit chiar si numai pentru acest motiv!!
      • +1 (1 vot)    
        Exact (Sâmbătă, 21 iunie 2008, 15:58)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Dobrotescu

        Aia nu sunt sanatosi.Theo Van Gogh i-a criticat pe musulmani.Toti ziceau ca exagereaza.Asta pana cand l-a decapitat un musulman pe strada pentru ca a indraznit sa le insulte religia.
  • 0 (8 voturi)    
    cum sa nu-i iubesti? (Vineri, 20 iunie 2008, 12:24)

    inginer [anonim]

    Dragii de ei... Daca nu fac iranienii cum vor muschii lor (ai evreilor), le vor da in cap pe motiv ca s-ar putea sa fabrice bombe, si-apoi eventual isi vor cere scuze daca se dovedeste, ca si in Irak, inexistenta in realitate a "amenintarii" teroriste. Poate dup-aia le mai construiesc si cite-un gardut, asa cum au facut cu palestinienii.
    Cum sa nu-i iubesti ?
    Nu exista terorism, ci mai degraba terorism sponsorizat de stat, si in urma bau-bau-lui cu lupta impotriva terorismului (scuzati repetitia), se mai da cite-o lege care le permite ori sa te aresteze doar pe premiza ca ai putea fi suspect de terorism, ori sa-ti asculte telefonul doar printr-o simpla formalitate, ori sa te supravegheze pina si la toaleta pina vom trai ca intr-o uriasa puscarie. Intre timp puterea si bogatiile lumii se concentreaza din ce in ce mai putine miini.
    Lupta pentru pace este un paradox, dar pe care doar cei inteligenti il sesizeaza. Violenta nu genereaza decit violenta. Intotdeauna.
    Despre taica Bush ce sa mai vb. ? Mi-e sila numai cind aud despre acest imbecil.
    • 0 (2 voturi)    
      istoria... (Vineri, 20 iunie 2008, 13:17)

      L [anonim] i-a raspuns lui inginer

      daca ar fi sa ne uitam la faptele istorice.. 1967 de ex... israelul poate fi un inamic serios la adresa iranului, dar chiar si cu sprijinul americanilor e doar un razvoi de uzura... riscul celui de-al treilea razboi mondial, e sa fim seriosi, limitat de descurajarea nucleara... poate sa vb de o amenintare cu un al doilea razboi rece.. si pt americani e de fapt un puct cheie de geostrategie..
    • +1 (1 vot)    
      Pt. inginer (Vineri, 20 iunie 2008, 22:12)

      Vlad I [anonim] i-a raspuns lui inginer

      Domnule inginer, probabil ai fost ocupat cu examenele sau cu petrecerile studentesti, cand Sadam se falea ca are arme de distrugere in masa. Ca sa nu mai supun ca un ginere de-al sau a fugit din tara si a declarat intregii lumi ca Irakul are arme de distrugere in masa. Apoi dupa un timp a spus ca-l iarta si sa se intoarca in Irak, acesta s-a intors si chiar in prima zi trupele speciale irakiene au atacat vila ginerelui ziua in amiaza mare cu arme automate si l-au ucis. Sa-ti aduc aminte ca Sadam omora kurzii cu arme chimice? sau ca uneori de forma puntuala a fost folosit in razboiul cu iranul gaz mostaza, sarin, tabun si VX. Armele biologice nu ai nevoie sa le ai intr-o mare cantitate iti ajung un mg de bacterii, chiar nu-i crezi in stare pe mafiotii rusi sa vand cava?
  • -2 (6 voturi)    
    Pintea:a Hero for all of you... (Vineri, 20 iunie 2008, 12:33)

    Pintea Haiducul [anonim]

    Bai,A.N.,observ cu circumspectie monoton crescatoare fata de probitatea ta moral-profesionala ca de ceva vreme tot reiei cu tendentiozitate demna de o cauza mai buna aceeasi tema rasuflata a iminentei unui atac asupra Iranului.Da-mi voie te rog sa te updatez cu niste informatii proaspete de pe "frontul din umbra":exercitiul israelian de care vorbesti a avut loc in prima saptamana din iunie;in noaptea de 5-6 iunie aviatia militara franceza patrula si ea,asa--la oha!--deasupra Balticii,ca sa-i disuadeze pe Rusi,desigur(intre Franta si Polonia,calul troian al Israelului in UE,exista un parteneriat strategic foarte strans).In aceeasi noapte,Consiliul de Securitate al ONU a fost informat de acest complot parsiv israeliano-american care viza atacarea preventiva a Iranului;a doua zi toata planeta stia(mai putin tu,dupa cum vad!),barilul de petrol salta brusc cu 11$,indicele Dow Jones suferea cea mai abrupta cadere din ultimele 15 luni iar USA erau indepartate cu indignare din Consiliul ONU pt Drepturile Omului.A urmat apoi turneul ratat al lui Bush in Europa,dar Franta se daduse deja pe brazda,la fel si Britania,asa ca Pentagonul a reactionat cu ura viscerala,doborand radioelectronic un avion francez "Mirage" din forta nucleara si unul britanic "Harrier"(la interval de 5 zile!).Londra si Parisul au aflat cine le-a doborat cele doua avioane militare si au strans imediat randurile,in data de 19 iunie apareau zvonuri plauzibile din surse multiple ca s-a decis unificarea marinei britanice cu cea franceza.Intre timp,israelienii morcoviti de ONU au incheiat armistitiul cu Hamas si vor acuma sa faca urgent pace si cu Siria,si cu Hizbollah,si cu Allah,au inteles si ei intr-un final deznadajduit ca Iranul e tabu,Rusia nu permite asemenea magarii oculte!! Iranul,impresionat de noua rivalitate trans-atlantica dintre USA si "Alianta Formidabila" perfectata de Brown si Sarkozy sub privirea tutelara satisfacuta a Kremlinului,e dispus acum si el sa o lase mai moale,deci...?
    • +2 (4 voturi)    
      Surse? (Vineri, 20 iunie 2008, 12:53)

      gi [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      in afara de presa Iraniana...?
      suna fantasmagoric ce spui matale acolo
    • +1 (5 voturi)    
      deci eu zic sa mergi sa te culci ... (Vineri, 20 iunie 2008, 13:00)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      sau sa mergi la doctor.

      "exercitiul israelian de care vorbesti a avut loc in prima saptamana din iunie;in noaptea de 5-6 iunie aviatia militara franceza patrula si ea,asa--la oha!--deasupra Balticii,ca sa-i disuadeze pe Rusi,desigur(intre Franta si Polonia,calul troian al Israelului in UE"

      "in data de 19 iunie apareau zvonuri plauzibile din surse multiple ca s-a decis unificarea marinei britanice cu cea franceza.Intre timp,israelienii morcoviti de ONU ..."

      De unde le-ai scos astea? :))
      • -2 (4 voturi)    
        La stomatolog?No,thanks! (Vineri, 20 iunie 2008, 13:30)

        Pintea Haiducul [utilizator] i-a raspuns lui Dan

        Citeste articolul original de pe jpost.com ca sa te convingi ca exercitiul in cauza a avut loc acum mai bine de 2 saptamani.Restul informatiilor mele sunt luate exclusiv de pe Rompres,degeaba zici ca fantazez data fiind verificabilitatea lor evidenta,nu faci decat sa te pui singur intr-o postura compromitatoare.Probabil ca faci parte dintre aceia care citesc o stire fara sa o coroboreze cu alte stiri precedente din aceeasi categorie,n-o sa-mi pierd timpul cu unii ca tine pentru care "a rationa" implica un efort mult prea mare...Hai pa!
    • +2 (6 voturi)    
      Bai Pinteo, (Vineri, 20 iunie 2008, 13:06)

      Iosif [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      nu stiu exact cine e ilustrul A.N., magistralul scriitor al articolului, dar comentariul tau e demn de pana tastaturii lui Corutz, deci la nivel mai inalt decat articolul. Adica plin de voioasa fantezie, neasteptate conexiuni, informatii indoielnice, concluzii stabilite din capul locului si sfantul principiu al conspiratiei.
      Deci continua asa si pana la urma te vor invita la sait sa le scrii tu articolele.
      Numai bine si un weekend reusit.
      • +2 (2 voturi)    
        Pintea, de unde le scoti? (Vineri, 20 iunie 2008, 15:17)

        Preemtptive Strike [anonim] i-a raspuns lui Iosif

        Am citit si eu articolul din jpost.com si ma intreb de unde ai inteles tu toate aiurelile alea pe care le debitezi voios.

        Obisnuiesti sa servesti tarie de dimineata, sau esti crescut la scoala lui Corut, cum presupunea Iosif (probabil pe buna dreptate)?

        In rest, cred ca la taranusul ala isteric de Ahmenajad se potrivea vorba aia: "cine seamana vant culege furtuna". Asta este, il mananca in fund, s-ar putea sa il scarpine bine evreii.

        Anul trecut, Israelul a bombardat niste pozitii siriene aflate la granita de est a Siriei si au zburat fara sa fie detectati peste tot teritoriul sirian, impanzit cu cele mai noi rachete AA si radare rusesti. Nimeni nu a comentat nimic, dar la Teheran se intrebau toti: "credeti ca ne bombardeaza azi sau maine". A mai trecut putin timp, li s-au uscat izmenele si au inceput sa uite.
    • -1 (1 vot)    
      bune informatii ai (Sâmbătă, 21 iunie 2008, 3:23)

      Lucifer [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      chiar mai bune ca ale mele
      Desigur,eu ma asteptam inca din 2005 ca America si Israelul sa atace Iranul
      Asa vad ca va urma un atac contra Americii
      Nu cred ca Persia va ceda
      Cred ca va urma un razboi global
  • -3 (7 voturi)    
    poate se sfarseste criza petrolului (Vineri, 20 iunie 2008, 13:00)

    eeeuuuu [anonim]

    ... si incepe al treilea razboi mondial!
  • -1 (5 voturi)    
    Pace (Vineri, 20 iunie 2008, 13:13)

    alex [anonim]

    Franta si polonia calul troian al evreilor? una tara musulmana alta tara catolica...hai domnule fi serios. recunosc ca franta a pus bomba nucleara mana evreilor si sper sa regrete amarnic. Agitatorii internationali sunt Israelul(stat evreu) si USA(stat evreu) si provoaca si vor provoca probleme grave internationale. Iranul nu aderanjat pe nimeni si trebuie lasat in pace. Nu am inteles sunt mai indreptatiti evreii sau indienii sau mai stie cine sa detina bomba nucleara? Toti cei care detin asa arme de distrugere in masa sunt potentiali asasini planetari . Ce se va intampla daca o scapa unul?....... murim toti idiotilor!!! desi mi-ar placea sa primessca o lectie memorabila israelul pentru atrocitatile comise si rachetele date in capul vecinilor si cat tam-tam cu holocaustul. Comunicat: Dragi evrei nu sunteti singurele victime ale celui de-al doilea Razboi Mondial, au murit de o parte si de alta foarte multi in chinuri grele, nu mai fiti asa rasisti, ca din cauza voastra exista terorism. USA este catelul fidel al evreilor, sper ca EU sa isi mentina suveranitatea si sa le dea cu flit acestor caini imperialisti. Jos mana de pe iran si resursele lor, astia nu is IRAK , KUWEIT etc. Rusia, China ar trebui sa ia atitudine impotriva acestor rasisti
  • 0 (2 voturi)    
    Alex, ai omis din graba... (Vineri, 20 iunie 2008, 14:12)

    Iosif [anonim]

    ... Rusia, (stat evreu cu Abramovici guvernator), Anglia (stat evreu cu niste evrei in guvern), Franta (stat evreu, nu musulman, cu Sarkozy), chiar si Romania cu cei cativa evrei care au ramas, ultra periculosi prin definitie, care au acaparat economia... Nu mai e nicio scapareeeee !
    Alex, cauta bine printre ascendentii tai, poate fereasca Dumnezeu...
    Dar esti un caraghios.
    Iar Israelul, dupa tine, trebuie sa primeasca o lectie pentruca nu se lasa macelarit, asa cum te-au obisnuit evreii in ultimii 2000 de ani.
  • -2 (2 voturi)    
    pt iosif (Vineri, 20 iunie 2008, 14:50)

    alex [anonim]

    Daca privim lucrurile asa, ei sunt prezenti peste tot..clar si nu neg. Insa am indoiala ca au control asupra Frantei . De Abramovici nu stiam, ca e evreu cel putin asta am inteles din comentariu si sincer nu stiu ce fel de guvernator este si unde. Insa nu il vad eu cu toti banii lui sa comenteze in Rusia sunt altii mai puternici ca el. Daca facem asocieri, atunci probabil de accea prefera Londra , care este pro americana, americanii sunt cum ii stim..etc. In ceea ce priveste arborele geanealogic...il cunosc in mare masura si ceea ce este sigur nu am inclinatii cum sa spun sa nu jignesc..........ma rog cred ca s-a inteles. In ceea ce priveste istoria....putem sa filozofam pe tema asta doar este material de propaganda si fiecare are varianta lui. Dar sa nu ii mai facem asa importanti ca nu sunt, macelariti au fost si japonezii, iordanienii, afganii, evreii( macelariti de ai lor, holocaustul opera unor evrei nebuni), vietnamezii iar de africani ce sa zic, imbolnaviti si exterminati de HIV(arma diabolica menita sa reduca populatia globului) si toti amerindienii, exemple sunt cu multe. Ii vezi pe japonezi sa dea cu rachete dupa americani sau sa dea dovada de agresiune vehementa? Razboaiele pentru asta sunt creeate sa mai diminueze din populatia mondiala, sunt bine planificate dinainte, asa dispar si apar alte popoare. Am divagat destul si vorba lunga saracia omului. weekend placut
    • +1 (1 vot)    
      goim alex (Vineri, 20 iunie 2008, 15:52)

      bugsy [anonim] i-a raspuns lui alex

      Sa te ajut sa intelegi ce a vrut sa zica Iosif cand iti recomanda sa/ti verifici atent arborele genealogic. Exista o stiinta genetica, despre care cred ca ai auzit care se ocupa, printre altele, si cu studiul ADN/ului. Ei bine, una din cele mai recente si revolutionare realizari ale geneticii este harta genomului uman. Mai pe inteles, fiecare om are o anumita structura genetica, care se transmite din generatie in generatie. Ei bine, conform acestei teorii se poate presupune ca toti oameni de pe Terra au in structura lor genetica structura primilor oameni de pe pamant, adica ... Adam si Eva, care, aici e chestia tare, erau evrei. Daca vrei mai multe info, inceacra sa cauti ce inseamna Cohen in ebraica si vezi apoi si ce vrea sa inseamne si coheimi.
      Asa ca, draga Alex, Sabath Shalom !
      Nu se stie niciodata
      • -2 (2 voturi)    
        bancul zilei (Vineri, 20 iunie 2008, 17:05)

        goe [anonim] i-a raspuns lui bugsy

        Adam si Eva erau evrei??? Muhahahaha
        In cazul asta ma gandesc ca s-ar cuveni plata unor drepturi de autor pt genele respective, nu? Haha!
        A, stai ca mai am o idee: Adam si Eva erau practic proprietari pe toata planeta! Evrei, cere-ti-va drepturile. Sunteti mostenitorii planetei, ce naiba, iar noi chiriasi. Si acum trezirea, bre, ca visezi cu ochii deschisi. Ce fac evreii in Palestina n-au facut nici nazistii cu evreii. Rusine!
        • 0 (0 voturi)    
          Domnul' GOE (Vineri, 20 iunie 2008, 17:17)

          bugsy [anonim] i-a raspuns lui goe

          Palestina???!!? Ce este Palestina? Asa ceva nu exista.
          Este Israel, Gaza, Cisiordania, West Bank.
          • -1 (1 vot)    
            one way (Vineri, 20 iunie 2008, 18:34)

            cristian [anonim] i-a raspuns lui bugsy

            daca tu nu stii ca exista asta nu inseamna ca restul lumii e de acord cu tine :D
            • +1 (1 vot)    
              ....anyway (Vineri, 20 iunie 2008, 20:33)

              bugsy [anonim] i-a raspuns lui cristian

              Daca tu stii ca exista, de ce nu incerci sa iei un one way ticket pana acolo. Sa ma anunti cu ce companie zbori si de la ce agentie iei biletul. Succes!
              • 0 (0 voturi)    
                Benji, aici nu sunt de acord (Vineri, 20 iunie 2008, 22:57)

                Dolfi :) [anonim] i-a raspuns lui bugsy

                Pana acum 60 de ani cand s-a format Israelul, era vorba de Palestina, teritoriu sub sub mandat britanic (1920-1948).
                Palestina cuprindea actualul teritoriu al Israelului, actualele teritorii palestiniene, precum si o parte din Iordania, Siria si Liban.
                Ca dupa 1948, evreii au reusit sa-si formeze un stat pe pamanturile locuite inainte atat de evrei cat si de arabi e adevarat. Se poate discuta mult pe tema sionismului.
                Ca dupa aceea au dorit sa fie doar ei stapani pe acele teritorii, iar e adevarat. Problema este ca nu i-au lasat si pe palestinieni sa aiba o tara a lor.
                E greu sa se faca pace, dar nu imposibil. Din pacate, de prea multe ori se ajunge la pace dupa ce mor intai multi oameni. Probabil asa va fi si intr-un anumit viitor. Un razboi distrugator, apoi se va asterne linistea. Cu ce pret, din pacate, ramane de vazut.
                • +1 (1 vot)    
                  cele doua state (Vineri, 20 iunie 2008, 23:41)

                  bugsy [anonim] i-a raspuns lui Dolfi :)

                  Meine Herr Dolfi,
                  daca e sa ne luam dupa ce zic istoricii, in 1948, Natiunile Unite au propus doua variante, una dintre ele prevedea si existenta a doua state, Israel si Palestina. Arabii nu au fost de acord cu impartirea propusa de NU. Evreii, da. Se mai spune, nu stiu daca este adevarat sau legenda, ca David Ben Gurion, primul presedinte al statului Israel, ar fi spus ceva de genul: " Dati/mi o singura cladire in Tel Aviv, si acolo voi proclama statul Israel".
                  Asta este, in OM totul se negociaza. Arabii , surprinzator, nu au vrut sa negocieze. Evreii, da.

                  In rest, sunt total de acord cu tine, e greu sa se faca pace, dar nu imposibil si, intr/adevar, de multe ori mor multi nevinovati, de o parte si de alta, pana cand se face pace.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Ierusalimul ocupat (Sâmbătă, 21 iunie 2008, 0:08)

                    Dolfi [anonim] i-a raspuns lui bugsy

                    Evreii sa elibereze Ierusalimul de Est ocupat in '67 si sa recunoasca independenta Palestinei ca stat, iar palestinienii la randul lor sa recunoasca existenta statului evreu.

                    Sa nu ne ascundem dupa degete, prolema Orientului Mijlociu consta in problema israeliano-palestiniana. Daca se rezolva asta, s-a terminat atat cu fanatismul islamist cat si cu sentimentele anti-israeliene din lume.
      • -2 (2 voturi)    
        si homosexualii tot din evrei sa trag??? (Vineri, 20 iunie 2008, 18:33)

        cristian [anonim] i-a raspuns lui bugsy

        mai lasati bancurile astea cu evreii, adam si eva si maretia si inteligenta neamului evreiesc. halal sa le fie, asa natiune mareata nu resueste sa 'evaporeze' 1,5 milioane de palestinieni, incercand din rasputeri de vreo 100 de ani sa urmeze calea imperialismului vestic nereusind nici macar sa atraga majoritatea evreilor din lumea larga. evreii = pribegi, au fost, sunt si vor fi. de cand si-au infiintat statul ala rasist si izolat ( de ex participa la evenimente sportive in europa nu in OM deoarece ... au relatii bune cu vecinii ...).
        si acum viseaza la dominatia rasiala a planetei, genomul uman se trage din adam si eva. lolzaaaaaaa . doamne apara si feresti de mintea umana cand o ia razna. iaca ce facu hitler cand ajunse la putere, politica bazata pe suprematia rasei albe, in special nordicii.
        noah amu se trezira evreii ca ... iaca ni , jenetica ne arata ca toti (deci absolut toala lumea, nu e loc de intors ) se trage din doua persoane. scoala de cadre a pcr.
        ei nu-s in stare sa-si aranjeze relatii diplomatice normale cu natiunile conlocuitoare si viseaza suprematie si atacuri militare .... vai si amar de tara care are nevoie de asemenea dezinformari zilnice (vezi si declaratiile presedintelui Iranian) care mereu, nush cum isi fac aparitia in mass media. lolzaaa mai de un infinit de ori
        • +1 (1 vot)    
          pai, sa vedem..... (Vineri, 20 iunie 2008, 20:49)

          bugsy [anonim] i-a raspuns lui cristian

          1. Cum sa evaporeze 1,5 din proprii locuitorii? Cred ca stii ca cei 1,5 milioane de palestinieni sunt cetateni ai statului Israel, cu drept de vot, asigurari de sanatate samd.

          2. Israelul tocmai a implinit 60 de ani de la infiintare, deci chestia cu 100 de ani de cand incearca...... tine de artimetica elementara, dar cred ca stii si asta.

          3. Participa la evenimente sportive in Europa pentru ca este invitat sa participe si penru ca este o democratie de tip occidental. Apropo, imi spui te rog un mare eveniment sportiv din OM? Tirul cu rachete quassam si detonarea de centuri cu TNT nu sunt sporturi, sa stii!

          4. Apropo de relatiile diplomatice "slabe" ale Israelului cu vecinii din zona. Cu siguranta esti la curent cu recent acordul incheiat cu Siria , Hamas si Autoritatea Palestiniana, nu/i asa? Sa dea Domnul sa tina acest acord.

          In fine , probabil sunt multi homosexuali evrei, dar sigur iti spun ca ignoranti sunt foarte putini printre ei.
          De aceea, stai linistit, ai sanse foarte mari sa nu fi evreu.
  • -1 (3 voturi)    
    Adio, Shalom (Vineri, 20 iunie 2008, 16:48)

    Adolf [anonim]

    Iranienii o sa rada Israelul de pe suprafata pamantului daca vor fi atacati.
    Iosif si ceilalti iubitori ai poporului sfant, ce-ar fi sa mergeti si voi acolo.
    Poate scapam de voi.
    Adio, Shalom.
    • +1 (1 vot)    
      Kleine Dolfi... (Vineri, 20 iunie 2008, 17:03)

      bugsy [anonim] i-a raspuns lui Adolf

      .....cand fratii musulmanii vor invada Europa (mai e putin, vezi ce se intampla in Anglia, Franta, Kossovo) e psoibil sa cauti si tu un coltisor din Tara Sfanta.

      Nu te amagi, Israelul no sa fie never ever ras de pe fata Pamantului!
      • -1 (1 vot)    
        Benjamin, draga (Vineri, 20 iunie 2008, 17:35)

        Adolf [anonim] i-a raspuns lui bugsy

        Nu baga mana in foc. O racheta bine tintita a arabilor si kaput Israel.
        Chestia e ca fanatismul musulman poate merge pana acolo incat arabii sa se autodistruga, daca prin asta ii vor praji si pe fratii lor iudei.
        Cu voi e altfel ... cam faceti pe voi cand se impute treaba. Fac pariu ca daca se nasolesc lucrurile in Orientul Mijlociu, Europa si America o sa fie invadate de reprezentantii poporului sfant care vor dori sa-si apere pielea.
        • +1 (1 vot)    
          Dolfi liebe..... (Vineri, 20 iunie 2008, 20:28)

          bugsy [anonim] i-a raspuns lui Adolf

          Ai dreptate, arabii pot lansa o racheta, si spre binele lor ar trebui sa tinteasca bine, pentru ca nu vor mai avea o a doua sansa. Nu/si pot permite sa lanseze si un al doilea atac! Iranul si Siria stiu foarte bine aceset lucru, anume ca nu pot sustine un conflict armat nuclaer cu Israelul. Oricat ar fi de fanatici si oricat de mult ura au pe Israel, sunt totusi constienti ca nu au sanse. Ahmadi, circarul de la Teheran, este doar un bufon trist. Va fi dat jos chiar de poporul sau.
          • -1 (1 vot)    
            Benji, Benji, draga Benji (Vineri, 20 iunie 2008, 21:00)

            Dolfi :))) [anonim] i-a raspuns lui bugsy

            Benji, dragul meu, e suficienta o racheta adevarata ca sa prajeasca tot Israelul.
            Apoi, daca totusi iudeii vor mai putea riposta, cu atat mai bine.
            Scapam de doua rele dintr-un foc.

            Sa ramana cati am botezat eu.
            Si unii si altii.
            • 0 (0 voturi)    
              Herr Dolfi,....... (Vineri, 20 iunie 2008, 21:39)

              bugsy [anonim] i-a raspuns lui Dolfi :)))

              ..... adevarul este ca un conflict nuclear ne va praji pe toti.


              Botezati, nebotezati,.....

              Chain reaction!
              • 0 (0 voturi)    
                Shalom, Benji (Vineri, 20 iunie 2008, 22:40)

                Dolfi [anonim] i-a raspuns lui bugsy

                Ai dreptate, Benji.

                Asa ca mai bine, Shalom.
                Fie pace pentru toti. Si pentru evrei si pentru arabi si pentru ceilalti.
          • -1 (1 vot)    
            @bugsy (Sâmbătă, 21 iunie 2008, 16:28)

            ich liebe [anonim] i-a raspuns lui bugsy

            frate vezi ca ti s-a incins tastatura. daca vrei si tu sa omori vreun arab, vezi ca se fac inscrieri si la tel aviv si la ny. daca nu vrei, shut up ca poluezi.
            • 0 (0 voturi)    
              unde erati? (Sâmbătă, 21 iunie 2008, 16:52)

              si m-am enervat [anonim] i-a raspuns lui ich liebe

              apropos, ca m-am enervat, acu vreo 50 de ani unde erati? cand comisarii cu cioara vopsita ne invatau socialismul si milioane precum bunicul erau in puscarie, cand ne invatati la pitesti cum sa ne mancam rahatul si la canal sum sa murim, atunci unde erati? va puneati nume cu -escu si va dadeati la fund. poate daca ati fi deschis atunci gura aveati acum dreptul sa vorbiti. Dar pt ca atunci mergeati pe burta si nu ziceati nici pas, acum GURA. Daca esti mare suporter al Israelului, du-te acolo ca aici avem destule si destui pe cap. Ca inca n-am scapat de omul vostru Iliescu, care si-a batut joc de o tara intreaga. Slava Domnului ca a murit Bruckner. Asteptam sa raposeze in pace si bunicutza. IN rest... pace ... cum ziceti voi.
  • -1 (1 vot)    
    culmea prostiei (Vineri, 20 iunie 2008, 17:20)

    goe [anonim]

    zburam in spatiu dar ne omorim intre noi pentru niste carti cu povesti.
    religia e cea mai mare porcarie pe care a inventat-o omul vreodata.
    • -1 (1 vot)    
      re: (Vineri, 20 iunie 2008, 21:17)

      boogeyman [anonim] i-a raspuns lui goe

      Uite singura idee desteapta din toate comentariile astea (pe bune, nu glumesc)
  • +1 (1 vot)    
    Poate sunt eu mai copil dar... (Vineri, 20 iunie 2008, 19:20)

    mANGo [anonim]

    Voi nu vedeti ca Iran doreste sa fac pac-pac ? Eu nu cred ca este vorba numai despre interesele americanilor. Iran nu sa oprit si continua procesele pentru a-si creea cea mai puternica arma din lume si oare ce vrea sa faca cu ea? sa se laude? Mai bine sa le dea o mama de bataie Israel si SUA sa isi bage mintile in cap cu progamul asta nuclear. De ce sa aiba ei bomba si sa o trimita unde vor muschii lor...Oricum al 3-lea razboi mondial e iminent si nu e foarte departe...
  • -1 (1 vot)    
    ii manca'n ...pardon pe izraielitzieni (Vineri, 20 iunie 2008, 22:15)

    jorj [anonim]

    can' o cadea raketili, mai multe ca ale sadamului, o sa sa vaite de antisemitizm...
    placa veche, da tzine.
    mai ales cu rezonantze pe potomaq.
    altfel, aceiashi muzica, aceiashi lautari.
    • 0 (0 voturi)    
      jorj, (Sâmbătă, 21 iunie 2008, 0:12)

      haril [anonim] i-a raspuns lui jorj

      pari a nu fi inteles,care este riscul,ca o racheta si numai una, sa paraseasca solul Iranului,Siriei,Libanului sau al altei tari dusmane Israelului.Sa te banuiesc ca respecti zicala cu "capra vecinului",pe care doresti sa o stii moarta,chiar daca aceasta ar duce la moartea oii dumitale?Mai intreaba si tu pe altii,mai bine cunoscatori in ale stintelor,daca este posibil ca un viitor presupus macel nuclear,sa fie limitat la zona OM.Pana vei intalni pe cineva capabil sa te lamureasca,voi incerca sa-ti raspund eu:un razboi nuclear se va intinde ca efecte distrugatoare la nivelul intregii planete.Bucuria atacarii Israelului va fi de scurta durata pentru toti locuitorii fara minte ai acestei planete,pentru cei care au ceva in cutia craniana nu va exista nici macar acel moment de bucurie simtita de idiotii ,care salasuiesc pe aceasta planeta.
      • 0 (0 voturi)    
        De ce sa nu fie Shalom & Salaam? (Sâmbătă, 21 iunie 2008, 1:21)

        Dolfi [anonim] i-a raspuns lui haril

        Atunci, daca se stie ca nu scapa nici unii nici ceilalti, de ce dracu nu fac pace.
        Se trezesc si unii si ceilalti sa faca declaratii razboinice.
        Evreii sa nu creada ca sunt mai iubiti decat arabii. Nu sunt cu nimic mai breji fata de fanaticii islamisti. Dar nu asta-i important.
        Important este sa se incheie o pace durabila, pe baze solide, apoi fiecare sa-si vada de ale sale. Sunt necesare multe sacrificii pentru asta si de-o parte si de cealalta si nu trebuie sa fie neaparat sacrificii umane.
        Nu va fi pace in Orientul Mijlociu pana nu se rezolva pe deplin problema israeliano-palestiniana.
        Daca, nu se va rezolva aceasta problema, al treilea razboi mondial ar putea izbucni, pornind din Orientul Mijlociu.
        • +1 (1 vot)    
          Dolfi, nicio grija... (Sâmbătă, 21 iunie 2008, 14:49)

          Iosif [anonim] i-a raspuns lui Dolfi

          ... caci evreii n-au crezut niciodata ca sunt mai iubiti decat altii. Au stiut intotdeauna ca sunt subiectul unei uri animalice care i-a insotit in ultimii 2000 de ani, incepand de la cumplita minciuna prin care li s-a atribuit moartea lui Cristos, asasinat de gloriosii Romani ce se instapanisera pe atunci in Iudeea antica.
          Aceasta ura a luat in timp diferite forme si intensitati, iar crimele consecutive sunt cunoscute. Ea a fost preluata mai departe si de Islam prin radacinile sale.
          Iar azi capata si dimensiunea urii fata de Israel.
          Sa nu creada cineva ca ma plang de asta.
          Constat numai ca aceasta ura animalica continua, insotita de alte minciuni, deformari si pseudo-luminate argumentari, care se pot citi le unii "comentatori" de balci.
          Oameni buni, nu va osteniti. E clar ce aveti in minte si in inima. Caci altfel subiectele atingand Israelul nu v-ar suscita atata interes.
          • -1 (1 vot)    
            De-asta sunteti "iubiti" (Sâmbătă, 21 iunie 2008, 16:07)

            Dolfi [anonim] i-a raspuns lui Iosif

            E curios cum stiti voi sa va sustineti nevinovatia chiar cu o minciuna, daca este in folosul vostru. Ati incerca sa va victimizati prin orice mijloace, daca va foloseste.
            Istoria nu se uita insa. Raul a fost facut si asa va fi in veci.

            Fie totusi Pace pentru toti.
            • 0 (0 voturi)    
              Citeste-ti mai bine evangheliile... (Sâmbătă, 21 iunie 2008, 16:39)

              Iosif [anonim] i-a raspuns lui Dolfi

              Da, Dolfica, ai ajuns sa contesti ceeace scrie in evanghelii, caci orice e bun de folosit impotriva evreilor. Acei soldati si calai care l-au asasinat pe Cristos erau ROMANI, din "nobila" ginte latina. Si desigur ca ei nu actionau in serviciul evreilor ce aveau statut de supusi.
              Pedeapsa cruda a rastignirii era eminamente romana si nu a fost niciodata folosita de evrei.
              E un raspuns cu care nu esti obisnuit, caci niciun preot care se respecta nu ar dezvalui credinciosilor acest adevar.
              Dar pe baza minciunii raul a fost facut, si de fapt stii si tu in ce sens. Istoria nu va uita asta.
              • 0 (0 voturi)    
                Ceea ce va caracterizeaza ... (Sâmbătă, 21 iunie 2008, 17:16)

                Dolfi [anonim] i-a raspuns lui Iosif

                Voi cu adevarul vostru, noi cu al nostru.
                Doar ca romanii l-au rastignit pe Isus la alegerea voastra intre un om drept si un complotist.
                L-ati sacrificat pe Isus cel drept preferandu-l pe complotist doar pentru ca va aducea un beneficiu.
                Dar n-aveti nici o vina, este ceva ce va caracterizeaza ca natie, face parte din insasi structura voastra.
                • 0 (0 voturi)    
                  Da, ceeace va caracterizeaza... (Duminică, 22 iunie 2008, 19:26)

                  Iosif [anonim] i-a raspuns lui Dolfi

                  ...este ancorarea intr-o mentalitate medievala, cu legende neverosimile istoric si minciuni sacre, care va absolva de orice pacate trecute si viitoare, decretand un unic vinovat pentru toate: evreul.
                  Psihologic vorbind, este calea cea mai buna de a trai impacat cu tine indiferent ce faptuiesti. Intotdeauna este un "altcineva" raspunzator pentru rele.
                  Dar pe plan moral, milioanele asasinate in numele credintei in decursul celor 2 milenii sunt o stanca uriasa ce apasa pentru vesnicie asupra constiintei faptasilor si a urmasilor lor.
                  Dumnezeu ii stie bine.
                  Adevaratul Cristos, cel sacrificat generatie dupa generatie este poporul evreu insusi.
                  Si nu uita, Cristos s-a nascut evreu, a fost ucis ca evreu (INRI) si toti apostolii sai au fost evrei.
                  Dumnezeu sa te lumineze. Amin.
                • 0 (0 voturi)    
                  Dolfi, (Vineri, 27 iunie 2008, 10:08)

                  haril [anonim] i-a raspuns lui Dolfi

                  a invinui un popor contemporan pentru o presupusa crima legendara,este o dovada de justitie,in intelesul pe care il are acest cuvant?Facand abstractie ca daca ptr. evrei voi considerati ca un patriot, impotriva ocupatiei ROMANE,este un complotist,cum mai puteti voi sa mai gasiti patrioti in randul romanilor,care sa nu fi complotat impotriva stapanirii atator cotropitori ai Romaniei?Dinosaurii au pierit,in totalitate,pedepsiti pentru ca erau criminali?Oare chiar toti dinosaurii erau criminali?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi