Industria americană a armelor de foc a fost acuzată miercuri, în cadrul unei audieri tensionate în Congres, că a stimulat vânzările de puști de asalt cu reclame "periculoase", care le-au adus peste un miliard de dolari într-un deceniu, potrivit AFP.

HotNews.roFoto: Hotnews

Puștile semiautomate de tip AR-15 "sunt arme extrem de letale concepute pentru a ucide soldați inamici pe câmpul de luptă", a declarat Carolyn Maloney, care prezidează Comisia de supraveghere din Camera Reprezentanților.

"Cu toate acestea, industria ne-a inundat cartierele, școlile, chiar și bisericile și sinagogile noastre cu aceste arme mortale", a adăugat democrata, referindu-se la valul de crime comise cu aceste arme în ultimii ani.

"Ea a continuat acuzând producătorii de armament că își sporesc vânzările prin "tactici de marketing periculoase" care vizează "nesiguranța tinerilor".

Potrivit unui raport publicat de comisia sa, vânzătorii au jucat pe moștenirea militară a acestor arme pentru a atrage cumpărători în căutare de "masculinitate", chiar dacă aceasta însemna să flirteze cu codurile extremei drepte.

Datorită succesului campaniilor lor, cei mai mari cinci producători au câștigat peste un miliard de dolari în zece ani din vânzarea de puști de asalt, cu o accelerare accentuată în ultimii ani.

Ruger, principalul producător de AR-15, a câștigat peste 100 de milioane de dolari din vânzarea acestui tip de puști în 2021, de două ori mai mult decât în 2020, iar Daniel Defense și-a triplat veniturile din aceste arme între 2019 și 2021, potrivit raportului.