Echipajul avionului implicat in acidentul de saptamana trecuta de pe aeroportul Heathrow din Londra este eleogiat de presa din regat, iar copilotul este laudat dupa ce informatii diverse au confirmat ca el s-a aflat la mansele aeronavei.

Capitanul aeronavei, Peter Burkill, a declarat de altfel, la o zi dupa incident, ca primul ofiter John Coward, copilotul avionului, a fost cel care a efectuat manevrele de aterizare.

Aparatul companiei British Airways efectuase o cursa Beijing-Londra si se pregatea de aterizare, cand pilotul se pare ca a raportat pierderea completa a motoarelor si a puterii electrice.

Avionul a depasit pista aeroportului, oprindu-se la doar cateva sute de metri de o zona comerciala aglomerata.

Pasagerii si membrii echipajului au fost evacuati de urgenta din aparatul Boeing 777, 13 din cei 150 de oameni de la bord fiind raniti usor.

Publicatia The Telegraph il citeaza pe unul dintre angajatii aeroportului care afirma ca cel care a realizat aterizarea "merita o medalie mare cat o tigaie" pentru ca a realizat "o treaba fantastica".

Compania a refuzat sa comenteze cauza accidentului, o ancheta aflandu-se in desfasurare. Aeronava a suferit distrugeri importante in urma incidentului, atat la trenul de aterizare, cat si la aripi.

Un alt martor al incidentului a declarat pentru BBC24 ca "pilotul incerca cu disperare sa tina avionul drept. Cred ca a facut o treaba minunata".

La randul sau, publicatia The Times il citeaza pe seful executiv al companiei BA, Willie Walsh, care a felicitat efotrturile echipajului si ale echipelor de interventiii, ce au evitat producerea unui dezastru.

Premierul Gordon Brown, citat de The Guardian, a afirmat ca "e normal sa platim tribut calmului si profesionalismului echipajului si capitanului British Airways si ce au realizat ei prin aterizarea sigura a avionului".

Incidentul de pe aeroportul Heathrow a fost al treilea eveniment ce a implicat un aparat Boieng 777 al companiei British Airways in ultimii sapte ani.

In septembrie 2001, o persoana a murit carbonizata dupa ce furtunul de alimentare cu combustibil al unui aparat s-a desprins iar vaporii au luat foc. In iunie 2003, o usa de acces a unui aparat Boeing 777 a cazut de pe avion, ancheta stabilind ca nu fusese inchisa in mod corespunzator.