Donald Trump a recunoscut Ierusalimul drept capitala a Israelului si a anuntat mutarea ambasadei SUA in acest oras

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 6 decembrie 2017, 20:15 Actualitate | Internaţional

Donald Trump
Foto: Wikipedia
Donald Trump a recunoscut miercuri "oficial Ierusalimul drept capitala a Israelului", o ruptura radicala cu decenii de diplomatie americana si internationala, scrie AFP.

Presedintele american a revendicat o "noua abordare" asupra conflictului israeliano-palestinian, asigurand ca respecta o promisiune pe care predecesorii sai au "esuat" sa o respecte.



De asemenea, presedintele american a ordonat inceperea pregatirilor pentru transferarea ambasadei americane in Ierusalim.

In aceasta alocutiune rostita la Casa Alba si extrem de asteptata, Donald Trump a facut un apel la "calm" si la "Toleranta", anuntand ca vicepresedintele sau Mike Pence se va deplasa in Orientul apropiat "in zilele urmatoare".

"Astazi facem un apel la calm, la moderatie si ca vocile tolerantei sa prevaleze asupra propavaduitorilor urii", a spus acesta.

"A venit timpul sa recunoastem oficial Ierusalimul drept capitala a Israelului", a spus acesta, fiind vorba de a recunoaste o simpla "realitate".

"Dupa peste doua decenii de derogari" fata de o lege americana din 1995 care impunea deplasarea ambasadei, "nu suntem mai aproape de un acord de pace intre Israël si palestinieni", a argumentat el.

"SUA raman hotarate sa ajute la facilitarea unui acord de pace acceptabil pentru cele doua parti. Am intentia sa fac tot ce e in puterea mea pentru a ajuta la incheierea unui astfel de acord", a continuat miliardarul american, in picioare la biroul situat in fata unui portret al lui George Washington.

Acesta a subliniat ca, daca cele doua parti cad de acord asupra acestei chestiuni, SUA vor sustine "solutia celor doua state".





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

13856 vizualizari

  • -31 (71 voturi)    
    In your face! (Miercuri, 6 decembrie 2017, 20:18)

    Nyk1 [utilizator]

    Continuați numai cu terorismul, căci așa ăsta va fi doar începutul!
    • -7 (27 voturi)    
      nuuuu (Joi, 7 decembrie 2017, 11:07)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Trebuie sa se plece intreaga planeta in fata unor papucari care isi trimit copii sa bage cutitul in oameni nevinovati, oameni care de altfel le platesc curentul, apa, tot.
      Situatia este foarte clara: bucata aia de pamant este mai prospera cu evrei decat cu musulmani.
      • +7 (19 voturi)    
        mai prospera (Joi, 7 decembrie 2017, 12:07)

        MConstantin [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Am inteles bine ce vreti sa ziceti:

        Romania ar fi mai prospera cu nemti decit cu romani, deci romanii ar trebui inchisi in lagare, iar Romania populata cu nemti.
      • +14 (16 voturi)    
        Da..... (Joi, 7 decembrie 2017, 12:24)

        marius67 [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        sigur acum vom avea liniste. Se stie ca Trump e porumbelul pacii. Sa vezi acum cum se raspandeste "pacea" in lume.
  • +19 (83 voturi)    
    Sunt curios (Miercuri, 6 decembrie 2017, 20:23)

    banel [utilizator]

    Cu ce ajuta aceasta decizie situatia din zona?

    Daca la iesirea din tratatul de la Paris am inteles, exista niste ratiuni economice si niste dispute cu privire la cauzele incalzirii globale, aici vorbim de o decizie simbolica ce nu ajuta in vreun fel Israelul, in schimb ii intarata pe vecinii sai.
    • -10 (106 voturi)    
      In primul rand (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:18)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui banel

      respecta istoria. Ierusalim a fost capitala ragatului Iuda
      din antichitate. In acea capitala regele Solomon a construit Templul.
      In al doilea rand respecta o Lege data de Congresul USA in 1995.
      • +26 (58 voturi)    
        Hm... (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:37)

        anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        Nu "din". "În". De asemenea, ar fi prima şi singura ocazie în care încercăm să reînviem situaţia de jure din urmă cu mai bine de 2000 de ani.
      • +18 (72 voturi)    
        Respecta istoria (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:39)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        si tu, si amintește-ne și de canaaniţii, sau fenicienii, anihilați de triburile isralite conduse de Joshua.
        Ierusalim este orasul sfant al evreilor, crestinilor si
        musulmanilor in egala masura si este(ar trebui sa fie) un simbol al pacii. Donald Trump este un nechibzuit.
        • +4 (4 voturi)    
          cananiti (Vineri, 8 decembrie 2017, 0:55)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

          , ebusiti, amaleciti,horiti,elamiti, etc.
      • -18 (50 voturi)    
        + & + (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:51)

        Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        Aveti dreptate in cele doua puncte prezentate.

        Titus a distrus Ierusalimul in anul 70, iar Trump reconstitue Adevarul.
        • -4 (8 voturi)    
          pentru Joseph (Vineri, 8 decembrie 2017, 0:50)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

          Traim o vreme in care Adevarul este inabusit de Minciuna si Dreptatea este acoperita de Nedreptate.Dar Dumnezeu nu ne-a parasit . Trump reconstituie Adevarul, dupa cum bine ziceti.
      • +26 (64 voturi)    
        Asta a fost acum mii de ani (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:52)

        sucar [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        si chiar si atunci mai erau si alte popoare prin zona. Dar a trecut mult timp de atunci, nu se poate invoca o realitate atat de veche pentru decizii politice actuale pentru ca nu mai corespunde realitatii. E ca si cum romanii ar revendica Bulgaria, Ungaria si Ucraina pentru ca daciii stapaneau un teritoriu extrins acum mii de ani.
        • +11 (33 voturi)    
          asa este... (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:52)

          Fraier cu geaca de piele de vaca [utilizator] i-a raspuns lui sucar

          Iar romanii, numai daci nu mai sunt.. dupa atatea natii de migratori care ne-au cotropit.
          • -12 (20 voturi)    
            Cred ca doar vaca (Joi, 7 decembrie 2017, 10:31)

            alxdava [utilizator] i-a raspuns lui Fraier cu geaca de piele de vaca

            Esti babalau. Conform studiilor in ziua de azi avem aceleasi gene cu stramosii nostri chiar mai vechi de 2000 de ani. Interesant este faptul ca ungurii si bulgarii au in proportii de peste 90% aceleasi gene cu romanii, deci in afara limbii diferite, fizic, avem aceiasi stramosi.
        • +14 (26 voturi)    
          Pe la 1700 nu era picior de evreu in Ierusalim (Joi, 7 decembrie 2017, 10:52)

          cartofil [utilizator] i-a raspuns lui sucar

          Am citit o istorie a evreilor scrisa chiar de un evreu. Un recenzamant facut acum vreo 300 de ani arata ca nu mai exista nici o familie de evrei in Ierusalim. Deci treaba cu drepturile istorice nu tine. Aici este vorba de drepturile ocupantului. Si, binenteles, cei ocupati nu se vor lasa prea usor, daca comportarea ocupantului este abuziva. In aceste conditii lupta palestinienilor devine legitima. Sa nu mai spunem de rezolutia ONU din 48 care da jumate din Ierusalim palestinienilor. Semnata si de SUA.
          • -11 (17 voturi)    
            pe bune? rezolutia ONU din 48? (Joi, 7 decembrie 2017, 13:06)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

            Si cine i-a impiedicat pe arabi sa isi infiinteze propriul stat cu capitala in jumatatea lor de Ierusalim in '48?
            Aa erau prea ocupati sa desfiinteze Israelul?
            Pana in 67 Iordanienii au ocupat bine mersi toata zona care se presupune a deveni acum "Palestina". Asa zisii palestinieni nu au zis nici miau vreme de aproape 20 de ani. Si nici arabetii din jur nu au avut vreo tentativa sa le infiinteze statul.
          • -3 (7 voturi)    
            Pe la anul 0 era plin de evrei in Ierusalim (Joi, 7 decembrie 2017, 19:14)

            socialismic [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

            nu? sau poate ar trebui sa apartina Romei ....
          • -3 (9 voturi)    
            Drepturile ocupantului ? (Vineri, 8 decembrie 2017, 0:59)

            adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

            Pai evreii au ocupat Cisiordania si Gaza dupa razboiul de 6 zile. Deci sunt ale lor.
            P.S. Ce carte ai citit ?
        • -10 (16 voturi)    
          da, dar (Joi, 7 decembrie 2017, 11:13)

          stefansb [utilizator] i-a raspuns lui sucar

          putem spune ca e o realitate a zilelor noastre ca acolo e acum majoritar un popor si el are dreptul sa isi aleaga unde vrea capitala, nu unde vor alte state.
          E o absurditate sa nu aiba dreptul. Daca maine vrem sa ne mutam capitala la Cluj, ar trebui sa se opuna alte state? Nu ar trebui sa fie dreptul nostru sa facem asta?
          • +7 (17 voturi)    
            Israelul nu are dreptul (Joi, 7 decembrie 2017, 12:58)

            ganz [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

            sa-si stabileasca capitala pe teritorii ocupate cu forta. Nu tot ce e acolo apartine Israelului. Mai traiesc si altii pe acolo.
            • -5 (9 voturi)    
              Ocupate cu forta... (Vineri, 8 decembrie 2017, 1:01)

              adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui ganz

              Ocupate in urma razboiului de 6 zile , pornit de tarile arabe din jur. Si care au pierdut si razboiul si teritorii.
        • -4 (8 voturi)    
          E ca si cum (Vineri, 8 decembrie 2017, 0:56)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui sucar

          romanii ar revendica Roma.
      • +20 (78 voturi)    
        in primul rand.. (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:56)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        orasul poarta numele unui zeu - Shalim - care nu are nici o legatura cu religia iudaica. orasul nu a fost construit de evrei, din contra, evreii au invadat zona si au macelarit populatia locala, canaanitii. apoi au fost si ei alungati de babilonieni.

        in al doilea rand, decizia maimutoiului nu respecta rezolutiile ONU.
        • -10 (82 voturi)    
          "Maimutoiul"... (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:24)

          mprodanus [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          ...e Presedintele SUA si nu este subordonat ONU!
          In plus, decizia lui a fost de a pune in aplicare o lege votata de Congres in 1995, reconfirmata recent de Senat si pe care toti Presedintii de atunci incoace au blocat-o, fara vreo consecinta pozitiva.
          Toata propaganda stangista, care le plange de mila palestinienilor si ii injura pe israelieni (UE, Partidul Democrat, etc.) s-a inflamat ca inamicul lor public nr. 1 a dovedit, din nou, ca are co..ie.
          • +15 (63 voturi)    
            Legea a fost blocata (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:12)

            marius67 [utilizator] i-a raspuns lui mprodanus

            tocmai pentru a preintampina tensionarea situatiei din Orientul Mijlociu. Toti presedintii dinaintea lui Trump au avut minte, asta de acum e prea idiot ca sa inteleaga ratiunile de securitate nationale ale SUA si pana la urma ale intregii lumi.
          • +13 (23 voturi)    
            Propaganda stangista... (Joi, 7 decembrie 2017, 10:17)

            banel [utilizator] i-a raspuns lui mprodanus

            Suna putin a statul paralel, Soros, binomul...
            • -4 (6 voturi)    
              aoleu! (Joi, 7 decembrie 2017, 19:09)

              omul.rau [utilizator] i-a raspuns lui banel

              doar pentru moroni propaganda 'stangista' si statul paralalel e aceeasi chestie
        • -1 (7 voturi)    
          pentru pehash (Vineri, 8 decembrie 2017, 0:44)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Orasul se numea , Salem. Nu e nume de zeu ! Si regele Salemului .Melhisedec,a iesit inaintea lui Avram si l-a binecuvantat.Cred ca nu trebuie sa-ti explic si cine a fost Avram.
      • +14 (52 voturi)    
        OK (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:56)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        Puteai sa incepi cu legea data de congres (desi lipsesc niste informatii - care lege?). Prima parte suna a fabule din "biblia" de clasa a cincea.
        • +38 (42 voturi)    
          lege 1995 (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:09)

          paniri [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          In 1995, the US Congress passed a law requiring America to move the embassy from Tel Aviv to Jerusalem. Proponents said the US should respect Israel's choice of Jerusalem as its capital, and recognize it as such.
          Every President since 1995 -- Presidents Clinton, Bush and Obama -- has declined to move the embassy, citing national security interests. Every six months, the President has used the presidential waiver to circumvent the embassy move.
          Sursa: http://edition.cnn.com/2017/12/05/middleeast/trump-jerusalem-explainer-intl/index.html
        • -4 (8 voturi)    
          prima parte (Vineri, 8 decembrie 2017, 1:04)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          este istorie antica. A doua este prezent. Normal incepi cu trecutul si ajungi la prezent.
      • -8 (70 voturi)    
        Total de acord (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:04)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        Sunt total de acord cu ce ai scris. Dreptul de a-ti stabilia capitala este o chestiune esentiala pentru orice stat suveran. Pentru realitatea evreilor din Israel poate ca anuntul lui Trump nu schimb nimic, deoarece oricum toti consider Ierusalimul drept unica lor capitala, insa pentru toti ceilalti discursul din seara asta cred ca inseamna o vizibila schimbare de paradigma. La butoane a venit un jupan care a ales clar o tabara. Pana la urma ce vreti? Era de asteptat ca cei abili, care au stiut sa-si aleaga cu grija ”prietenii”, sa aiba din ce in ce mai mult de castigat. Sunt siderat de retorica europenilor, de vorbele lor sforaitoare, de apelul absolut redundant la dialog. De ce? Pentru mine este simplu: este tara lor. De facto toate aceste tari ipocrite stiu ca Ierusalimul este capitala. Toti sunt primiti in vizitele oficiale in Ierusalim, nu Tel Aviv, unde au strainii ambasadele.
        • -10 (56 voturi)    
          corect (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:17)

          Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

          Logic si absolut coret!
        • +11 (59 voturi)    
          "Jupanul" a ales o tabara (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:20)

          canavaro [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

          sa nu se mire apoi de ce imaginea SUA in lume se va inrautati, sa nu se mire de ce vor porni conflictele si violentele.

          Se pare ca unora dialogul si diplomatia li se par tampenii, in schimb razboiul e ceva cool. Asta e gandire infantila si rupta de realitate. Cineva ar trebui sa fereasca valiza aia cu butonul rosu de Trump, ca ma tem ca vom sfarsi cu toti rau.
          • -10 (34 voturi)    
            Dincolo de cuvinte (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:58)

            Popescul [utilizator] i-a raspuns lui canavaro

            Poate am exagerat, dar n-am nici cea mai mica indoiala ca Trump chiar e in tabara evreilor intr-un mod mult mai angajat decat predecesorii sai. De ce? Pentru ca oamenii aceia conteaza in politica de nivel inalt si in lumea celor cu bani. Poate ca n-a ajuns presedinte doar gratie carismei sale. Poate ca au fost niste baieti ”adevaratii jupani” care in spatele usilor inchise i-au cam zis la modul asta ”Sefule sa zicem ca suntem interesati sa ajungi presedinte. Sa zicem ca vom face tot ce depinde de noi sa castigi. Uite lista cu ce trebui sa faci dupa ce ai ajuns la Casa Alba. Daca o realizezi, pe langa poti sa faci ce vrei. Suficient de clar?”. Iar pe acea lista se afla la loc de cinste - cap de serie nr.1- gestul facut astazi. Pe principiu ”noi am fost baieti cu tine, acum e randul tau”. Daca face pe nebunu si incepe sa uite de lista, hmmm...Nu stiu ce sa zic. Poate se descopera ca rusii s-au implicat in campania lui. Poate din intamplare se afla ca ginerele are niste relatii nu tocmai ortodoxe cu rusii. Poate ca apare o Monica Lewinski 2. Ehe... Dar cate nu pot sa apara. Desigur, totul intamplator. Acum nu cred ca s-ar mai impusca a la Kennedy. Nu tati. Te suspenfam si te terfelim prin tribunale in asa fel incat singurele prelegeri pe care le vei mai tine vor fi in fata vecinilor din cartierul tau de lux. Si poate descoperim ca ai facut si evaziune fiscala.
          • -11 (21 voturi)    
            pai.. (Joi, 7 decembrie 2017, 9:09)

            Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui canavaro

            cat timp s-a incercat diplomatia si dialogul si nu a functionat?de cat timp exista aceasta disputa pentru Ierusalim?
            Si dupa tine cat ar trebui sa mai dureze de acum incolo ?
            Diplomatic nu exista solutie . Pentru-ca nici una din parti nu a lasat si nu va lasa de la ea nimic..
            • +7 (13 voturi)    
              Trump nici macar nu a incercat (Joi, 7 decembrie 2017, 14:26)

              helvig [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

              cu diplomatia. A trecut direct la declaratii razboinice. Asta pana nu porneste un razboi nu se lasa. Cand vor muri oameni sa-i multumiti lui Trump.
              • -3 (9 voturi)    
                Lasa ca au incercat toti ailalti cu diplomatia (Joi, 7 decembrie 2017, 19:20)

                socialismic [utilizator] i-a raspuns lui helvig

                Au incercat toti ailalti cu diplomatia, de la Neville Chamberlain incoace. Peace in our time, nu tata ? A fost bine cand s-a facut diplomatie cu Stalin la Ialta ? Intreaba-ti bunicul ce bine a fost.
          • +10 (16 voturi)    
            jupanul isi apara pielea (Joi, 7 decembrie 2017, 13:38)

            revo [utilizator] i-a raspuns lui canavaro

            Eu cred ca aceasta bezmetica si inflamanta miscare este doar raspunsul familiei Trump la amenintarea anchetei privind legaturile cu Rusia si influentarea alegerilor din SUA de catre rusi.

            Asa cum famiglia PSD-ALDE-UDMR, aflata sub conducerea lui Dragnea, se foloseste de puterea data de alegeri pentru a-si rezolva problemele cu justitia, tot asa familia Trump foloseste parghiile politice si militare, date de functia prezidentiala, pentru a-si apara pielea si averea.

            Si Administratia Trump, si PSD taie legaturile care mai tin tarile lor legate de lumea civilizata, izolandu-le, ei insisi indreptandu-se catre marele prieten si protector din Est, Rusia lui Putin.

            Asa cum Dragnea actioneaza pe fata, trimitandu-si batausii in Guvern, Parlament si pe emisarul securist, Patriarhul Daniel, la Moscova, tot asa Trump isi asigura protectia Statului Israel prin penalul Netanyahu.
            Uite ca sunt multe lucruri care-i apropie, inclusiv "consiglierii" evrei.

            Oricum, un cadou otravit facut Israelului si lumii intregi, taman de Mos Nicolae!
            • +6 (12 voturi)    
              Diversiunea asta pica la fix (Joi, 7 decembrie 2017, 14:17)

              jam.jam [utilizator] i-a raspuns lui revo

              pentru Trump. Daca o sa fie pus sub acuzare o sa zica ca e din cauza antisemitilor.
              • -5 (5 voturi)    
                Eu cred ca e mana reptilienilor aici... (Joi, 7 decembrie 2017, 19:22)

                socialismic [utilizator] i-a raspuns lui jam.jam

                E clar conspiratie intergalactica de gradul patru. Defapt trump e alian deghizat ca in MIB2.
                E sfarsitul lumii...!11oneone
        • +1 (1 vot)    
          Fascist, (Vineri, 8 decembrie 2017, 23:51)

          arno [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

          Este?!
      • +11 (25 voturi)    
        Ce treaba are Congresul sa stabileasca (Joi, 7 decembrie 2017, 10:42)

        cartofil [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        ce capitala sa-si faca o alta tara ???? Oare Trump o sa ne spuna maine care este capitala Bulgariei ????
        • -8 (22 voturi)    
          Si care e capitala Israelului in prezent? (Joi, 7 decembrie 2017, 11:00)

          Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

          Tinand cont ca toate structurile guvernamentale isi au sediul la Ierusalim.
          Americanii recunosc ce zic evreii, nu stabilesc ei unde e capitala.
          Israel spune dintotdeauna ca are capitala la Ierusalim.
          • +10 (18 voturi)    
            Nimeni nu recunoaste (Joi, 7 decembrie 2017, 12:27)

            marius67 [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

            dreptul Israelului asupra intregului teritoriu al Ierusalimului, doar asupra unei parti. De aceea decizia lui Trump agita apele in mod inutil, palestinienii nu vor accepta niciodata asa ceva.
        • +4 (10 voturi)    
          E vorba de recunoastere, (Joi, 7 decembrie 2017, 11:12)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

          nu de stabilire.
          • +9 (17 voturi)    
            Asa e, e vorba de recunoastere (Joi, 7 decembrie 2017, 11:37)

            zanax [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

            dar aceasta recunoastere nu e sustinuta de comunitatea internationala pentru ca ii ignora pe palestinienii de acolo. In orice caz nu rezolva nimic si nu aduce pacea, ba dimpotriva.
            • -4 (18 voturi)    
              ca multa pace a fost in zona pana acum (Joi, 7 decembrie 2017, 13:11)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui zanax

              Pace care a fost tulburata de mutarea unei ambasade.
              • +7 (11 voturi)    
                Nimeni nu a zis ca a fost pace (Joi, 7 decembrie 2017, 14:16)

                jam.jam [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                dar asta nu inseamna ca nu poate fi mai rau. Tu crezi ca masura e de natura sa calmeze spiritele sau sa le inversuneze si mai mult ? E o vorba nu te lega la cap daca nu te doare.
          • +4 (6 voturi)    
            Anexarea ilegala (Vineri, 8 decembrie 2017, 23:59)

            arno [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

            a Ierusalimului Al Quds din 1967 (militarmente samavolnic ocupat de Israel) nu are drept consecinta logica vreo "recunoastere"!
    • -10 (44 voturi)    
      Incepe negocierea (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:57)

      Anonym [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Trump a deschis negocierile printr-o miscare clasica din repertoriu.
      E o miscare brusca, socanta, care sa inflameze adversarii in negociere
      E un high ground maneuver care permite US si Israel sa negocieze de pe o pozitie de forta 2 state solution

      Desigur are si riscuri, gen terorism, proteste, dar puteti nota debutul noilor negociri de pace palestino-israeliene care vor fi dure evident si relentless. A la NK ;)
      • +10 (36 voturi)    
        "Desigur are si riscuri, gen terorism" (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:32)

        jam.jam [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

        Dar ce conteaza atata timp cat timpitul isi face damblaua, nu ? Ca doar nu el o sa fie victima. El doar da foc si ii lasa pe prosti sa sufere consecintele. Nu aveam destule atentate, asta ne mai trebuia acum, un nebun care se plimba cu aruncatorul de flacari printre canistrele cu benzina.
    • -11 (63 voturi)    
      in al doilea rand respecta o lege adoptata de (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:57)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Congres in 1995 care a fost amanata de toti presedintii de pana acum.
      Cat despre pacea de acolo si intaratatul vecinilor as dori sa stiu cand au dorit vecinii aia pacea cu adevarat.
      • -7 (51 voturi)    
        ok (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:19)

        Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Frumos si corect!
      • +11 (35 voturi)    
        Asa e mestere (Joi, 7 decembrie 2017, 0:20)

        ankido [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        hai sa pornim razboiul cu arabii ca oricum nu aveam destule probleme. Fanatici mai sunt suporterii astia trumptarzi, il sustin pe idolul lor pana-n panzele albe.
        • -5 (5 voturi)    
          Nu sustin nici un idol (Joi, 7 decembrie 2017, 19:09)

          wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui ankido

          ci doar normalitatea si firescul lucrurilor. Ceea ce a devenit o raritate in zilele noastre. Acum "normal" este sa fii corect politic, sa nu spui lucrurilor pe nume si sa nu-ti asumi nici o decizie.
          Pana acum oricum a fost o "pace" in zona....
        • -4 (6 voturi)    
          care razboi Hillary? (Joi, 7 decembrie 2017, 19:19)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui ankido

          La primavara araba te referi? aia sustinuta de mos Obama pacifistul?
          Cine vrea sa porneasca un razboi cu arabii in afara de arabi? Tocmai ce cretinii din Gaza au inceput sa traga cu rachete spre Israel!
          Asta e tipul de negociere pe care il inteleg ei.
    • +32 (44 voturi)    
      Comentariile... (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:58)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui banel

      ... sunt geniale. Se vede ca majoritatea nu au notiuni de geopolitica. Dar e suficient daca se documenteaqza de pe luju si GhitaTV.
    • -12 (56 voturi)    
      cu ce (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:08)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui banel

      a ajutat amanarea aplicarii legii pentru mai mult de 2 decenii? pana la urma adevarul istoric e ca musulmanii au ocupat un oras care nu le apartinea si acum au pretentia sa le fie capitala....cam cum ar vrea ungurii sa aiba capitala la Cluj pe motiv ca l au ocupat cateva sute de ani
      • +12 (50 voturi)    
        Si evreii au ocupat orasul (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:48)

        ganz [utilizator] i-a raspuns lui martel55

        in antichitate. Prima oara a fost locuit de canaaniti pe care evreii i-au omaorat si le-au ocupat teritoriile. Istoria este redata in Biblie. Folosind acest argument nici ei nu au dreptul sa stea acolo. Nu te apuci sa rescrii istoria ca se ajunge la epurari etnice ca in fosta Iugoslavie. Trump face o greseala istorica care ar putea sa coste SUA scump.
        • -5 (27 voturi)    
          Nu-l costa, ci dimpotriva (Joi, 7 decembrie 2017, 2:42)

          IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui ganz

          In Israel sint doar vreo 6,5 mil suflete (din care 1,5-2 mil de "strinsura", adica rusi, yemeniti, etc), pe cind in SUA sint peste 10 mil israeliti, majoritatea din cei care invirt banii lumii...
          • +12 (18 voturi)    
            Adica Trump a facut chestia asta (Joi, 7 decembrie 2017, 11:24)

            zanax [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

            pentru voturi ? Pai e si mai grav atunci. Arunci in haos Orientul Mijlociu pentru scopuri personale marunte ? Nu asta face si PSD ?
          • +9 (15 voturi)    
            Pe Trump nu-l costa (Joi, 7 decembrie 2017, 12:54)

            ganz [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

            dar pe americani ii va costa ? Dar pe europeni ? Cine va plati factura lui Trump ? Cine va suporta consecintele pornirii unui conflict cu victime omenesti ?
        • -3 (5 voturi)    
          Deci , (Vineri, 8 decembrie 2017, 22:12)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui ganz

          dupa opinia ta , Ierusalimul ar trebui sa fie capitala canaanitiilor. Unde sunt canaanitii ?!
      • +16 (34 voturi)    
        Just (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:07)

        anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui martel55

        Evreii au Zidul Plângerii şi o întreagă istorie scrisă din mai multe perspective care să ateste faptul că sunt o naţie în exil şi că Ierusalimul obişnuia să fie capitala lor. Românii au de asemenea ruinele unui edificiu roman peste care au pus sticlă, imediat lângă ditai catedrala catolică din secolul 15, într-o piaţă înconjurată de clădiri proiectate de arhitecţi maghiari, italieni şi austrieci, în mijlocul unei cetăţi ridicate de maghiari. Ceea ce bineînţeles că nu contează. Ungurii doar au ocupat oraşu, evident. Napoca Forever, wtf, toate răspunsurile sunt simple.
    • -9 (17 voturi)    
      banele tata (Joi, 7 decembrie 2017, 11:00)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui banel

      lasa propaganda stangista cu incalzirea globala ca nu tine de cald, mai mult tot mai multa lume se trezeste si nu mai pune botul la aberatiile astea infirmate stiintific.
      Apropo, iti faci prost datoria, trebuia sa ne zici de schimbari climaterice, asa se numesc acum, dupa ce incalzirea globala a fost demascata ca fiind de fapt de -0.4C pe ultima suta de ani. Eu zic sa mai studiezi pe hillary2020 dot com si sa o faci temeinic. Pana atunci iti suspend funding-ul.
      • +9 (15 voturi)    
        Lasa propaganda anti-stiintifica (Joi, 7 decembrie 2017, 12:29)

        marius67 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        de doi lei. Incalzirea globala e reala si e demonstrata stiintific. Numai conspirationistii cred ca e inventata.
    • +13 (19 voturi)    
      cu ce ajuta? (Joi, 7 decembrie 2017, 11:09)

      stefansb [utilizator] i-a raspuns lui banel

      tensiunile creaza teama. raspunsul la teama e inarmarea. Ghici cine vinde arme? Ghici cine creaza locuri de munca noi, daca va creste cererea de armament undeva pe glob?
      La fel fac si SUA si Rusia: creaza din cand in cand tensiuni, pt a crea cerere de inarmare.
      Uneori lucreaza si una pt alta. Rusia ataca Ucraina si pune in garda intreaga Europa de Est, care cumpara de la amricani. Apoi americanii alimenteaza un conflict cu Nord coreeni si rusii vand armament si materie prima nord coreenilor (iar americanii japoniei si sud coreenilor).
      Acum, cu noile tensiuni, probabil si rusii si americanii isi vor vinde stocurile de aramament in tot orientul mijlociu.
      Win-win pt ei.
  • +18 (88 voturi)    
    mda... (Miercuri, 6 decembrie 2017, 20:25)

    Traficantu_De_Influentza [utilizator]

    ...pentru cand ne vom intreba de la ce a inceput WWIII...
    • -23 (33 voturi)    
      Insa (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:57)

      Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

      Mai corect spus, este vorba de apropiatul conflict descris in Gog si Magog [Apocalipsa Cap. 20:8-9]
      • +15 (31 voturi)    
        si cind se va intimpla, (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:17)

        lukuss [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

        va fi doar "conincidenta".
        Wait and see! :)
    • -11 (47 voturi)    
      Nu cred ca-i asa (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:09)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

      Eu nu cred ca-i asa, pentru ca americanul s-a priceput de minune sa dezbine toata zona araba. Arabia Saudita si Qatarul tocmai ce i-au platit tribut lui Trump cu acele avioane cumparate pe o caruta de bani de la americani, Siria e cum e, Egiptul merge pe varfuri, Iranul n-are forta necesara, iar Iordania e poate singura tara arava normala din zona aceea, care a inteles ca nu traim de doua ori si ca n-are rost sa porti niste razboiae stupide. Nu cred ca vreun stat nemusulman ar sari sa ajute cauza araba. Chinezului ii pasa de bani, asa cum bine o spunea Den Xiaoping - ”Atata timp cat pisica prinde soareci, nu ma intereseaza culoarea ei”. Arabii au stiut sa se faca destestati de toate celelalte natiuni normale care conteaza cat de cat in lumea asta. Parerea mea.
  • +15 (105 voturi)    
    Intristator (Miercuri, 6 decembrie 2017, 20:27)

    UpNext [utilizator]

    jenant, dezamagitor...America devine bataia de joc a lui Trump! Pacat...
    • +12 (60 voturi)    
      .... confirmare ..... (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:28)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      O confirmare pentru cei care stiu ca lui Trump ii lipseste o doaga.
    • -6 (52 voturi)    
      De ce crezi asta? (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:16)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      De ce crezi asta? Mie mi se pare ca Trump n-a facut decat sa recunoasca un fapt. Toata administratia israeliana trateaza acest oras ca fiind capitala Israelului. Intr-un final n-are nicio importanta ce spune USA sau orice alt stat. Daca UE nu recunoaste aceasta capitala, nu se va schimba nimic, pentru ca evreii vor renunta la capitala lor doar peste propriile cadavre. S-a vazut asta in ultimele razboaie cu palestinienii.
      • +14 (40 voturi)    
        Nimeni nu cere Israelului (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:52)

        ganz [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        sa renunte la Ierusalim, dar nici Israelul nu poate revendica intreg orasul pentru ei. Acolo traiesc si arabi si s-ar ajunge la razboi.
        • -10 (32 voturi)    
          Sa facem o paralela (Joi, 7 decembrie 2017, 0:07)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui ganz

          Sa facem o paralela cu cele trei judete de la noi. In punctul T0 ungurii vor autonomie, Odata primita, in T1 vor continua cu cererile, inclusiv intr-un Tn poate cu independenta pe principiul Kossovo. Cum ar reactiona poprul roman? Iritat si cu mainile spre cer a indignare, fireste. Nici n-am vrea sa auzim macar de T0. Le-am spune raspicat ca sunt liberi sa traiasca in zona aceea daca vor, ca le respectam drepturile, bla bla bla. Cam asa cred ca e si in cazul Ierusalimului unde evreii sunt romanii, iar palestinienii sunt ungurii. Evreul ce spune? Frate, asta pana la urma e orasul meu, pe care l-am cucerit dupa un razboi. Ca sa vezi ca nu-s de la tara, te lasi sa te gestionezi singur in cartierele tale arabe din Ierusalim. Te poti ruga fara probleme la cele doua moschei sfante etc sub conditia sa nu sari calul (ruperea orasului in doua parti). E natural sa gandeasca asa evreul. A castigat toate razboiaele care au contat cu vecinii sai. E ca si cum ai spune ca dupa WWII polonezii nu aveau voie sa recupereze Silezia, ptr ca acolo traiau nemti. Poate nu e tocmai moral ce spun eu, dar asa cred ca stau lucrurile in politichie. Invingatorul ia mereu potul cel mare. Cred ca-i asa de pe vremea romanilor. Pax romana ca pax romana, dar in conditiile impuse de Roma.
          • +13 (25 voturi)    
            Exemplu mai bun (Joi, 7 decembrie 2017, 1:51)

            veratec [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            ar fi daca Romania ar lua decizia sa declare Harghita capitala Romaniei. Sa vezi atunci veselie, la fel ca si in cazul de fata palestinienii isi ies din pepeni de bucurie.
          • +11 (13 voturi)    
            Paralela e gresita (Joi, 7 decembrie 2017, 12:51)

            ganz [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            Autonomia pe criterii etnice nu e acceptata nicaieri in lume, la fel cum nu e acceptata decizia Israelului de a declara de unul singur capitala in teritorii care nu i-au apartinut.

            Israelul are dreptul numai asupra unei parti din Ierusalim, restul l-a invadat si l-a incoorporat abuziv in teritoriul sau.
      • +10 (34 voturi)    
        Ba ceva se schimba radical (Joi, 7 decembrie 2017, 0:03)

        fornade [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        Palestinienii si statele arabe din zona or sa radicalizeze si mai mult in fata de gestul necugetat al lui Trump, Uneori si o vorba aruncata-n vant poate avea consecinte catastrofale. Zona aia e ca un magazin cu portelanuri, nu lasi elefantul inauntru.
  • -11 (111 voturi)    
    bravo Trump (Miercuri, 6 decembrie 2017, 20:40)

    AliKimiku [utilizator]

    In sfarsit un presedinte american cu 'oaie.
    • -36 (52 voturi)    
      :) (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:00)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      Sa vedem acum cine i le numara :)
      • +24 (34 voturi)    
        cine? (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:59)

        Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        Melania Trump!
    • +24 (78 voturi)    
      Si Hitler a avut oaie... (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:18)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      Asta ca tot consideri oaiele un criteriu in evaluarea pozitiva a unui presedinte cu o influenta imensa.

      Insa capacitatea de a aduce stabilitate, acolo unde exista conflict de zeci de ani, e o calitate mult mai importanta, nu crezi?
      • +19 (19 voturi)    
        Corecţie (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:27)

        anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Nu ştiu de Trump, însă Hitler a avut un 'oi.
      • -10 (58 voturi)    
        cu tot respectul (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:02)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Decizia de a muta ambasada la Ierusalim a fost luata de Congresul US in 1995. Toti presedintii pana la Trump au amanat intrarea in vigoarea in perspectiva unei paci iluzorii.
        Deci au trecut 27 de ani de cand americanii asteapta o pace acolo, si 70 de ani din '47 de cand arabii puteau sa isi faca propriul stat fara nici-o problema.
        Comparatia cu Hitler e de prost gust. Ai putea intreba si niste evrei eventual.
        • +17 (59 voturi)    
          Si de ce crezi tu ca a fost amanata mereu ? (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:23)

          vorbis [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Pentru ca mutarea ambasadei trebuia sa aiba loc cand lucrurile se lamureau intre palestinieni si evrei, cat si ce teritoriu ocupa. Decizia unilaterala a lui Trump nu e sustinuta de nimeni in afara Israelului, pentru ca toata lumea are suficienta minte ca sa-si dea seama ca asta nu va duce decat la conflict. E un mesaj prost trimis palestinienilor, ca ei nu conteaza, ca nu exista.

          In loc de diplomatie Trump provoaca haos si tensiuni. Dar asta e efectul lipsei de experienta politica al egomaniacului Trump
          • -9 (13 voturi)    
            foarte corect (Joi, 7 decembrie 2017, 13:45)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui vorbis

            Mesajul transmis palestinienilor este ca nu conteaza si nu vor conta pana cand nu vor fi in stare sa negocieze la modul serios.
            Nu ti se pare ca 22 de ani e cam mult? numai 95 de cand e hotararea Congresului.
            La asta adaugam aproape 30 de ani din 67 + 20 din 47. In total sunt aproape 70 de ani de cand arabii puteau sa isi faca propriul stat in zona.
            De ce nu l-au facut? Fiindca scopul lor e in primul rand desfiintarea Israelului si nu pacea cu Israelul.
            Deci mesajul trasnmis "palestinienilor" e cel corect.
            • +8 (8 voturi)    
              Cam greu sa negociezi (Joi, 7 decembrie 2017, 14:13)

              jam.jam [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              cand Israelul ti-a ocupat teritoriile si nu doreste sa le elibereze. Anexarea Israelului in 1967 a Ierusalimului de Est a West Bank si a Gasiei Gaza e ilegala, nu e recunoscuta de nimeni pe plan international si e condamnata de ONU in rezolutia 478

              https://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_478

              Israelul nu are nici un drept asupra acelor teritorii care apartin palestinienilor. Trump nu a gasit rezolvarea la problema israeliano-palestiniana, ci a agravat-o.
              • -5 (5 voturi)    
                ia mai zi ca zici bine (Joi, 7 decembrie 2017, 19:29)

                AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui jam.jam

                Deci va sa zica intre 1949 si 1967 WestBank si Ierusalimul de est au apartinut Iordaniei iar in urma razboiului de 6 zile Israelul le-a ocupat.
                Poti sa imi spui de ce iordanienii nu au infiintat statul palestinian in acele teritorii vreme de 20 de ani?
                Deci daca cineva ar putea clama ca acele teritorii aceia sunt iordanienii si nu "palestinienii" care si-au descoperit vocatia de popor de-abia dupa Israelul le-a aratat pisica.
  • -10 (82 voturi)    
    Logic (Miercuri, 6 decembrie 2017, 20:47)

    Soarele [utilizator]

    Dacă ceva nu funcţionează timp de "decenii de diplomaţie" (citat din articol), atunci trebuie schimbat.
    Deci, go Trump!
    • +13 (53 voturi)    
      Logic (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:45)

      anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

      Dacă motorul nu porneşte, maşina trebe împinsă în prăpastie.
    • +8 (26 voturi)    
      Aha... (Joi, 7 decembrie 2017, 0:00)

      fornade [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

      Si ce-a facut Trump o sa aduca pacea intre palestinieni si evrei ?
  • -17 (81 voturi)    
    Tot respectul pentru Donald Trump... (Miercuri, 6 decembrie 2017, 20:59)

    Lucky1 [utilizator]

    ...o adavarata personalitate care, in primul rand isi respecta angajamentul luat in timpul campaniei electorale, si, nu mai putin important, isi afirma totalul sau sprijin celui mai fidel aliat al Statelor Unite in Orientul Mijlociu.
    Fara indoiala, acesta este un moment istoric iar Presedintele Trump va fi amintit de-alungul timpului pentru acest act de curaj si justitie.
    Este o ocazie pentru ceilalti aliati ai Statelor Unite sa remarce ca, odata promis, vor putea sa conteze fara rezerve pe sprijinul Presedintelui American. In egala masura, aceast moment va fi important si pentru adversarii Americii care vor trebui, de acum inainte sa dea mai mare atentie cuvintelor rostite de Presedintele Trump, si anume ca nu sunt vorbe goale ci ele vor fi urmate de fapte.
    Sper ca lucrurile sa evolueze pasnic astfel incat atat populatia evreiasca cat si cea palestiniana sa se poata bucura, in fine, de o pace trainica urmata de prosperitate.
    • -10 (52 voturi)    
      plus (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:01)

      Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      Absolut corect!
    • +11 (29 voturi)    
      Una e sa acorzi ajutor Israelului (Joi, 7 decembrie 2017, 0:10)

      fornade [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      ceea ce SUA face an de an, are un fond de cateva miliarde de dolari pe care-l acorda statului evreu. Insa cu totul altceva este sa calci in picioare stabilitatea Orientului Mijlociu prin decizii neinspirate pe care toti fostii presedinti s-au abtinut sa le faca, din considerente de securitate.

      Aceatsa decizie nu va aduce pacea si prosperitatea, dimpotriva va inrautati climatul politic din zona cu repercursiuni si in spatiul occidental.
      • -6 (8 voturi)    
        vorbiti ca si cum pana acum (Joi, 7 decembrie 2017, 13:54)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui fornade

        Zona era un paradis al pacii si prosperitatii.
        • +4 (4 voturi)    
          Si asta e un motiv (Joi, 7 decembrie 2017, 16:47)

          kent8 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          ca Trump sa sporeasca si mai mult tensiunea in Orientul Mijlociu ?
          • -5 (5 voturi)    
            care tensiune mai omule (Joi, 7 decembrie 2017, 19:33)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui kent8

            tensiune e la Baia mare in cartierul ala de romi separat de un zid
            In zona e un conflict neintrerupt in care banii UE si US platesc vaduvele si copii sinucigasilor palestinieni.
            Repet intrebarea ca va faceti toti ca nu intelegeti:
            De ce Iordanul, in cei 20 de ani de ocupatie a Ierusalimului de Est si a Cisiordaniei nu a infiintat statul palestinian cu capitala la Ierusalim?
            Parerea mea? ca pentru ei palestinienii nu existau, erau doar niste triburi de arabi care locuiau pe vechiul teritoriu al Palestinei.
  • -14 (82 voturi)    
    Ierusalimul este capitatala de drept (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:04)

    soundtrack [utilizator]

    a Israelului. Cred ca i-am protejat pe islamisti destul si am jucat cartea victimei si a impaciuitorului destul in timp ce salbaticii astia ne rad in nas, arunca in aer oameni nevinovati. Cea mai buna aparare e atacul. Erdogan, sultanul, scoate flacari pe nas de i-a luat foc basmaua nevestei. E o miscare periculoasa, dar destul cu sensibilitatile lui allah si cu amanetarea viitorului Europei si al lumii civilizate. Poate vor exista replici urate, dar pana nu faci ceva, nu afli. Iranul se umfla si de-aia trebuie sa tremuram toti?
    S-a dus Bombonel prin China, cu inteleapta 'judecata' sa puna lucrurile la cale sau tara. Psd-ul isi face de cap si face ceva pe cetateni, nu mai am chef de cetateni docili care accepta crucea unei vieti umilite si macar ma uit la cei mai cu "balls".
    • -10 (42 voturi)    
      corect (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:03)

      Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

      Aveti dreptate, totul are o limita a tolerantei!
    • +11 (37 voturi)    
      Te plangi de violentele cauzate de musulmani (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:52)

      cabora [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

      dar crezi ca acum se vor potoli sau va fi si mai rau ? Cat timp nu va fi pace in Orientul Mijlociu, nu va fi pace in lume. Trump in loc sa aduca pacea in acea zona a ales sa porneasca razboiul.
  • -24 (56 voturi)    
    Un gest simbolic (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:08)

    anton_carpati [utilizator]

    din care absolut toată lumea va avea doar de câştigat. Acum cu siguranţă lucrurile se vor schimba ÎN BINE şi atât israelienii cât şi arabii vor trăi în linişte. Mulţumim, Trump!
    Gata, arabi. Aţi purtat o luptă lungă, aţi dat tot ce-aţi avut, aţi comis şi atrocităţi, hai să recunoaştem, nu sunteţi chiar inocenţi. Nu, nu, nici cealaltă parte nu e nici ea fără vină, dar ce-a fost a fost. Consolaţi-vă cu satisfacţia faptului că aţi încercat. Allah Akbar.
    • -23 (31 voturi)    
      OK (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:05)

      Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui anton_carpati

      Allah Akbar insa astazi el iubeste pe Israel.
      • +16 (36 voturi)    
        Aşa este (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:18)

        anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

        Dumnezeu iubeşte Israelul şi numele lui Dumnezeu este Donald J(esus) Trump.
        Le-a dat israelienilor dreptul să spună că America recunoaşte Ierusalimul ca şi capitală a Israelului. Acest drept este mult mai important decât acea fărâmă de încredere pe care arabii/palestinienii o mai aveau în Statele Unite.
  • -13 (69 voturi)    
    era un lucru asteptat (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:12)

    Razvan_M [utilizator]

    Inca o promisiune de campanie indeplinita.

    De retinut ca americanii au amanat timp de 20 de ani aceasta recunoastere in beneficiul negocierilor dintre musulmani si Israel pe tema zonei numita generic Palestina. Dupa cum stim, buna-credinta americana nu a dus la niciun progres real; din contra, organizatiile teroriste musulmane din zona tin ostatici milioanele de musulmani ce traiesc in mizerie in acele teritorii si se folosesc de ei ca scuturi umane pentru a lansa atacuri contra israelienilor si a se ascunde de riposta.
    • -15 (35 voturi)    
      Pace (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:09)

      Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Palestinienii sunt PRIMII care sunt multumiti de dezvoltarea economica promulgata de Israel caci, numai ea, ofera locuri de munca si prosperitate economic pentru familiile lor.

      Dar ce te faci cu interesele internationale?
      • +14 (32 voturi)    
        Sa vezi ce "multumiti" (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:48)

        cabora [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

        vor fi palestinienii de acum inainte. Inca un gest ca asta si "multumirea" se va raspandi in intreaga lume.
  • -18 (52 voturi)    
    Cu tot respectul pentru comentatorii de mai jos (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:20)

    accidutzu13 [utilizator]

    Dar habar nu aveti care e adevarata semnificatie a recunoasterii Ierusalimului drept adevarata capitala a Israelului. Zaharia 14.
    • -20 (26 voturi)    
      Mai exact (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:12)

      Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui accidutzu13

      Este vorba de Zaharia 14:2 si desigur si 14:21.

      Pe curand!
  • +18 (46 voturi)    
    E ca şi Judecata lui Solomon. (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:22)

    anton_carpati [utilizator]

    Trump tocmai a tăiat bebeluşul în două, iar partea cu capu revine Israelului. Să crească sănătos!
  • -18 (40 voturi)    
    Stati asa ! Pare ciudat, dar atat timp (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:27)

    Rahan5 [utilizator]

    cat Trump nu explica OFICIAL ce inseamna termenul de ,,Ierusalim", se poate intelege ,,capitala evreilor Ierusalim" - ca doar partea din Vest.
    Daca nu se stabileste ambasada SUA (ca locatie) pe partea araba a Ierusalimului, atunci, de fapt poate ca nu se modifica nimic din pozitia SUA fata de Israel si statutul Ierusalimului. SUA prin asta, doar recunosc la o cerere a evreilor, ca partea lor de Ierusalim poate fi recunoscuta ca o ,,Capitala" la lor.
    Totul tine de stabilirea locatiei ambasadei. Daca o pun in zona araba, cei din SUA ,,si-au dat foc la valiza". Dar am eu informatile mele, ca va fi stabilita in vechiul amplasament al unui consulat al SUA din partea evreiasca a Ierusalimului. O sa fie construite niste cladiri anexe acolo. Deci nu iese nimic rau cu asta.
    • +14 (36 voturi)    
      Exact. (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:36)

      anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      E ca şi când l-ai trimite pe poliţistul care te amendează în mă-sa. Atâta timp cât nu adaugi că e vorba în mod specific de "p*#da lui mă-sa", se poate înţelege că nu eşti vinovat de ultraj şi nu există nici un motiv pentru care să ieşi din maşină cu mâinile după ceafă.
      • -14 (26 voturi)    
        Te poate scoate ,,legal" din masina politistul (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:08)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui anton_carpati

        si fara sa injuri.
        Te contrazici putin. Tu zici ca il trimiti pe politistu in
        ... ma-sii si nu se intelege ca il injuri. Ia fi atent :
        Tu : ,,E ca şi când l-ai trimite pe poliţistul care te amendează în mă-sa".
        Daca l-ai trimis ,,in ma-sa" este clar ca l-ai injurat pe exact pe el.
        • +12 (20 voturi)    
          Stai liniştit (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:25)

          anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

          E vorba de semantică aici, exact ca în cazul Ierusalimului. Mergi acum şi spune-i unui poliţist "du-te-n mă-ta" şi ai să vezi că nu poate să-ţi facă nimic.
    • +13 (33 voturi)    
      Si-a dat foc la valiza (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:47)

      cabora [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      "Daca o pun in zona araba, cei din SUA ,,si-au dat foc la valiza".
      Pai asta a facut Trump, a recunoscut tot teritoriul Ierusalimului drept capitala a Israelului, desi acolo locuiesc si palestinieni. Trump a aruncat SUA intr-o aventura periculoasa in care nu e sustinut de nimeni de pe scena internationala.
      • -9 (15 voturi)    
        Arata-mi dovada ca Trump (Joi, 7 decembrie 2017, 10:12)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui cabora

        a recunoscut
    • -4 (8 voturi)    
      Uite ca am gasit citatul cel mai (Joi, 7 decembrie 2017, 11:03)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      important din Declaratia lui Trump (restul discursului este neimportant) :
      ,, We want an agreement that is a great deal for the Israelis and a great deal for the Palestinians. We are not taking a position of any final status issues including the specific boundaries of the Israeli sovereignty in Jerusalem or the resolution of contested borders. Those questions are up to the parties involve"
      Adica, se intelege ca nu se recunoaste nici o pozitie asupra suveranitatii evreilor pentru intreg Ierusalimul.
      Concluzie : Desi Trump, impreuna cu evreul sau de ginere Jared Kushner si cu Tillerson, iau partea Isarelului, SUA nu recunoaste explicit ca intregul Ierusalim apartine evreilor.
  • -22 (28 voturi)    
    Informatia inseamna putere. (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:29)

    Nickname agresiv si jignitor, conform hotnews [utilizator]

    https://saccsiv.wordpress.com/2017/12/06/a-inceput-sfarsitul-donald-trump-recunoaste-ierusalimul-drept-capitala-a-israelului-si-a-ordonat-inceperea-pregatirilor-pentru-transferarea-ambasadei-americane/
  • -23 (27 voturi)    
    . (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:31)

    Nickname agresiv si jignitor, conform hotnews [utilizator]

    P.S. Inca de cand trumpyy a fost ales, saccsiv a prevazut in parte cam ce rol i-a fost incredintat acestui individ... : https://saccsiv.wordpress.com/2016/11/10/de-ce-papusarii-l-au-desemnat-presedinte-sua-pe-mister-brexit-adica-pe-donald-trump/
  • +13 (59 voturi)    
    stiam ca Trump e imbecil, (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:39)

    __alex__ [utilizator]

    dar nu ma asteptam sa aiba atatia emuli in Romania.

    Pe principiul istoric respectat, de ce nu pleaca toti din America si ii lasa pe amero-indieni cu compensatii financiare (cum au pretentia evreii de la germani)?
    • +19 (39 voturi)    
      si sa restituie Texasul (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:14)

      viorelvioleta [utilizator] i-a raspuns lui __alex__

      Mexicului. De exemplu.
    • -8 (14 voturi)    
      Ti-a pierit cineva din familie in vreun accident? (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:38)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui __alex__

      Ce crezi, daca era cineva apropiat, care te hranea si educa, aveai dreptul la compensatie? Dar daca nu era accident ci chiar crima? Sau tu nu "pretindeai" nimic daca iti macelarea cineva copiii si bunicii? Vezi sa nu ai parte si tu de istoria altor pe care ii ratezi cu aroganta.
  • +17 (59 voturi)    
    Trump toarna gaz pe foc (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:40)

    kent8 [utilizator]

    in Orientul Mijlociu. Cu Coreea de Nord n-a rezolvat nimic, ba chiar a agravat situatia, acum calca pe bec din nou. Cu cat este indepartat de la putere mai repede cu atat mai bine, altfel americanii vor trage mult ca sa repare ceea ce strica acest incompetent sadea.
    • -11 (45 voturi)    
      Curiozitate (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:31)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui kent8

      In baza a ce sa fie indepartat de la putere? Daca nu incalca Constitutia sau legea, de ce sa fie indepartat? Astazi nu a facut altceva decat sa aplice o decizie adoptata in 1995 si reconfirmata in unanimitate de Senat acum cateva luni (cf.declaratiei lui Trump pe care am vazut-o la CNN).
      • +15 (43 voturi)    
        pai (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:40)

        sadestwank [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        pe baza dosarului pe care il construieste Mueller? Tare mi-e teama ca niste membrii din familia Trump vor merge la parnaie.
        • -10 (40 voturi)    
          Ramane de vazut (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:51)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui sadestwank

          Ramane de vazut. Intr-un tribunal (chiar si lato sensu) nu conteaza ceea ce stie ”acuzarea”, ci ce poate demonstra mai presus de orice dubiu rezonabil. Iar ultimele doua cuvinte cred ca sunt cheia. Daca exista un dubiu, acuzatia pica. Ca sa-si suspende prorpiul presedinte, cred ca trebuie sa fi comis ceva foarte grav, altfel cred ca va fi ceva de genul business as usual. Pana atunci se bucura totusi de prezumtia de nevinovatie. Vom vedea.
      • +12 (42 voturi)    
        Trump minte de ingheata apele (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:55)

        ganz [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        Trump poate fi suspendat pentru legaturile cu Rusia din campania electorala.
        • -11 (19 voturi)    
          Poate (Joi, 7 decembrie 2017, 0:16)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui ganz

          Poate, dar sper ca n-a fost asa tuta sa nu-si fi ascuns urmele daca omu chiar a facut-o. Indiferent daca rusul s-a implicat sau nu, la sfarsitul zilei nimic nu poate schimba faptul ca americanul chiar a votat masiv cu Trump. Da, pentru mine jumatate inseamna masiv in cazul sau tinand cont de cat de mult a fost diabolizat in mass media. Faptul ca Hillary a strans mai multe voturi ale cetatenilor nu inseamna nimic, ptr ca in conformitate cu legea aplicabila in acel moment, Trump a iesit presedinte. N-au decat sa schimbe sistemul electoral, dar asta nu cred ca s-ar intampla. Pana la urma e un stat federal, iar cuvantul fiecarui stat trebuie sa conteze ptr binele natiunii chiar daca in California traiesc mult mai multi oameni decat in Rhode Island de exemplu. Am divagat. FBI sa ancheteze si sa ajunga la o concluzie. Dupa aceea Camera Reprezentantilor n-are decat sa-l puna sub acuzare, iar Senatul sa judece cazul Din cate stiu, cei doi presedinti pusi sub acuzare pana acum au fost achitati de Senat. Aaaa, sa nu uit: in ambele camere majoritatea e formata din republicani. In fine.
          • +9 (29 voturi)    
            Americanii au votat cu Trump (Joi, 7 decembrie 2017, 1:59)

            ariste [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            din acelasi motiv pentru care britaniciiau votat Brexit: pentru ca au fost mintiti. Americanii au fost mintiti de un candidat sprijinit de Rusia. Care face totul sa discrediteze SUA.
            • -4 (8 voturi)    
              Mai ganditi cu capul vostru (Joi, 7 decembrie 2017, 19:29)

              wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui ariste

              nu mai repetati ca robotii toate cliseele minicinoase prin care presa mainstream incearca din rasputeri sa-l compromita pe Trump.

              Pana una alta economia si bursa americana merg mai bine ca niciodata.

              Trump va bifa mai repede sau mai tarziu toate promisiunile din campanie. Este un lider inascut, caruia nu ii este teama sa ia decizii.
  • +19 (59 voturi)    
    O greseala mare (Miercuri, 6 decembrie 2017, 21:54)

    CezarN [utilizator]

    Cand ai dosarul nord-corean nerezolvat, iar acolo este o confruntare nu cu Kim Jong Un, ci cu China si Rusia care sunt sponsorii sai, este absurd si total contraproductiv sa-ti tensionezi la maxim si relatiile cu lumea araba.
    In Coreea de Nord se joaca credibilitatea SUA de a asigura pacea si securitatea aliatilor sai (Coreea de Sud si Japonia, in acea zona). Odata pierduta aceasta credibilitate, lumea nu va mai fi asa cum o cunoastem, pax americana va falimenta.

    Este aproximativ aceeasi greseala pe care a facut-o Hitler in WWII cand, in mod gratuit si din considerente de mandrie si onoare (care nu prea isi gasesc locul in politica) a declarat razboi SUA, aducandu-i pe americani in Europa in care el inca nu rezolvase problemele Rusia si UK.

    Imaginati-va ca din Cipru de Nord si pana in Vladivostok, Beijing si Manila toata lumea este ostila SUA. Adaugati America Latina unde exista filoane consistente anti-SUA, Europa care isi reconsidera relatiile de securitate cu SUA si veti avea masura unei politici externe "intelepte" a administratiei Trump.

    P.S. Sa lasam deoparte fabulatiile cu regatul lui Iuda care nu au nicio legatura cu sitatia actuala si nu reprezinta nicio baza juridica pentru a justifica nimic din prezentul regiunii.
    • -10 (44 voturi)    
      Cred ca sunt lucruri diferite (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:40)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Poate ca SUA nu poate sa faca mare lucru impotriva NK atata timp cat nu este atacata de Kim, dar ma indoiesc de faptul ca ar putea fi apatici daca evreii ar avea nevoie de ei. Poate ca Trump nu e prea popular in lume, dar aversiunea fata de arabi si islam este infinit mai mare in tarile nemusulmane. Nimeni nu-i sufera cu adevarat. Nu neglijati evreimea mondiala. N-am nici cea mai mica indoiala ca in spatele usilor oamenii astia pot discuta altfel cu Theresa May, Macron, Merkel etc, poate mai putin cu Putin, care are alta anvergura in propria tara. Vom trai si vom vedea. Eu cred ca nu risca asa mult Trump. Chiar si Europa e divizta in privinta americanilor. Acestia din urma sunt departe de a fi pierdut-o din mana. Sunt atatea tari (din esalonul doi) in UE care ar face oricand jocul americanilor blocandu-i in tot felul de proiecte pe sefii cei mari (Germania, Franta, Italia). Prima tara la care ma gandesc e Polonia, a doua cred ca poate fi Ungaria. Si daca ma mai gandesc, imi mai vin niste nume. Cred ca trebuie sa fie minunat sa fii mare si sa vezi ca-ti poti dezbina adversarul just for fun :). Exagerez putin, dar ideea de baza ramane: lumea ar alege oricand SUA in fata arabilor.
      • +17 (41 voturi)    
        Decizia lui Trump (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:04)

        marius67 [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        nu ii divizeaza pe arabi, dimpotriva ii uneste si ii inversuneaza si mai tare. SUA tocmai ce si-a ostilizat si mai tare statele arabe din zona.
        • -11 (19 voturi)    
          Adevarat (Joi, 7 decembrie 2017, 0:26)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui marius67

          Adevarat, dar eu cred ca ostilitatea lor se manifesta in spatele usilor inchise si doar intre arabi. Radem, glumim, dar nu parasim incinta, pentru ca altfel poate sa apara o primavara si in Arabia Saudita. Chiar asta e un stat infinit mai retrograd si nedemocratic decat Irakul lui Sadam, Siria, Egipt sau Libia, toate inainte de nebunia din ultimii 10-15 ani. Da, vor carcoti un timp. Erdogan isi va arata muschii, dar nu cred ca va rupe realtiile cu Israelul. Cred ca nici macar el nu-i atat de tuta.

          Eu nu cred ca gestul lui Trump ii va uni pe sauditi cu persii. Ii despart secole de ura. Acum cateva luni parca a fost un mare atentat ISIS in Teheran. Rebelii Houthi din Yemen au fost la un pas de a lovi mai serios aeroportul internatiopnal din Riad cu ajutorul unei rachete pe care au primit-o de la persi. Dincolo de cele de mai sus, sauditii stiau din campania lui Trump de intentiile sale si totusi au platit tributul sub forma cumpararii de armament in valoare parca de aprox. 100 de miliarde de USD. Mi-e greu si sa scriu cifra asta. Arabii daca s-ar uni ar fi o forta de luat in calcul, insa albul a stiut parca mereu in ticalosia lui sa-l dezbine si sa-l ațâțe unul impotriva celuilalt. Nu sunt suficienti de deschisi la minte sa se uneasca si sa renunte la povestile cu suniti si siiti. Poate asta e spre bine civilizatiei de tip occidental.
          • +8 (12 voturi)    
            Naivitati (Joi, 7 decembrie 2017, 12:06)

            marius67 [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            "eu cred ca ostilitatea lor se manifesta in spatele usilor inchise si doar intre arabi."
            UIta-te in jurul tau. Conflictul din Orientul Mijlociu afecteaza intreaga lume, atentatele au loc la Paris, Berlin, in SUA. Cum naiba poti sa afirmi ceva asa de fals ?

            Cand e vorba de Israel si palestinieni arabii musulmani uita de conflictele dintre ei si se unesc impotriva SUA si Israel. Trump tocmai ce a coalizat lumea araba impotriva SUA.
            • -4 (6 voturi)    
              chiar ca naivi... (Joi, 7 decembrie 2017, 22:11)

              socialismic [utilizator] i-a raspuns lui marius67

              Atentatele au loc la Paris/Berlin/Sua pt ca au ajuns mujahedinii acolo. Nu se stie cum.

              Drobu de sare.
    • -9 (21 voturi)    
      Prezentul musulman in Europa cum ti se pare? (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:40)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      arabii au dreptul sa fie peste tot, in mijlocul lor nimic altceva decat muslimi si arabi. Restul le face alergie. Si da, si eu cred ca Trump nu trebuia sa-si bage tampenia in Orientul Mijlociu.
  • +14 (56 voturi)    
    In afara de conflicte (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:01)

    zanax [utilizator]

    omul cu mainile mici dar cu gura mare nu a facut nimic in primul an de mandat. A tinut-o numai in scandaluri, dar acum a trecut la un alt nivel, vrea sa ramana in istorie cu orice pret, chiar si acela al unui razboi. Unealta lui Putin lucreaza din greu pentru distrugerea stabilitatii si credibilitatii SUA.
    • -10 (16 voturi)    
      bla bla /.. (Joi, 7 decembrie 2017, 9:27)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui zanax

      a castigat alegerile,ramane in istorie ..pe veci..nu cred ca are nevoie de razboaie ca sa ramana in istorie
      • +8 (12 voturi)    
        Depinde si cum ramai in istorie (Joi, 7 decembrie 2017, 11:30)

        zanax [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

        Poti sa ramai ca Dragnea sau poti sa ramai ca Regele Mihai.
  • -13 (41 voturi)    
    AntiSemites TRIGGERED (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:16)

    Yahve 2.0 [utilizator]

    Ia uite ce se trigger-uiesc antisemitii :))))
    • +15 (29 voturi)    
      Bineînţeles (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:51)

      anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui Yahve 2.0

      E ok să critici orice guvern cu tendinţe autoritare. Dar dacă acel guvern este condus de Beni Netanyahu, atunci în mod sigur eşti de-ăla care crede că evreii controlează băncile. Are logică ce spui acolo. De asemenea, şi arabii sunt tot fiii lui Shem, însă cui îi mai pasă?
    • +19 (41 voturi)    
      Care antisemiti ? (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:02)

      marius67 [utilizator] i-a raspuns lui Yahve 2.0

      Lumea recunoaste dreptul statului evreu de a exista, de a se apara, unde ai vazut tu comentarii antisemite ? Oamenii nu sunt de acord cu abordarea hei-rupista a lui Trump. SUA isi pierde rolul de negociator daca e perceput ca tanand partea Israelului in chestiuni sensibile. Ierusalimul e locuit si de musulmani, nu pot fi ignorati.

      Mai bine ai aduce argumente in loc sa ii acuzi in mod absurd si mincinos pe cei care critica decizia.
  • +12 (52 voturi)    
    Nu aveam destule probleme cu musulmanii ? (Miercuri, 6 decembrie 2017, 22:36)

    jim.beam [utilizator]

    Acum mai baga si Trump batul prin gard ! Orientul Mijlociu e un butoi cu pulbere si Trump tocmai ce-a aprins scanteia. Sper ca Congresul sa faca ceva sa opreasca nebunia asta.
    • -10 (38 voturi)    
      Congresul a facut. (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:07)

      freejack [utilizator] i-a raspuns lui jim.beam

      a recunoscut Ierusalimul ca si capitala a Israelului din 1995.
      https://www.congress.gov/104/plaws/publ45/PLAW-104publ45.pdf

      Public Law 104–45
      104th Congress
      An Act
      To provide for the relocation of the United States Embassy in Israel to Jerusalem,
      and for other purposes.
      Be it enacted by the Senate and House of Representatives of
      the United States of America in Congress assembled,
      SECTION 1. SHORT TITLE.
      This Act may be cited as the ‘‘Jerusalem Embassy Act of
      1995’’.
      SEC. 2. FINDINGS.
      The Congress makes the following findings:
      (1) Each sovereign nation, under international law and custom, may designate its own capital.
      (2) Since 1950, the city of Jerusalem has been the capital of the State of Israel.
      ........................................
      • +9 (35 voturi)    
        Legea aia nu a fost niciodata (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:42)

        cabora [utilizator] i-a raspuns lui freejack

        promulgata de nici un presedinte SUA din cauza potentialului sau exploziv. Crezi ca toti au fost idioti si numai Trump e genial ? Sau e exact pe dos ? Congresul a votat de curand o lege care-i interzice presedintelui sa anuleze sanctiunile impotriva Rusiei. Cam asta e nivelul de incredere in Trump.
        • -10 (22 voturi)    
          Interesant! (Joi, 7 decembrie 2017, 7:42)

          A.Corneliu [utilizator] i-a raspuns lui cabora

          Legea exista. Punct.
          Iar realitatea ca Ierusalimul este capitala Israelului depinde numai de legile israeliene..
          • +7 (9 voturi)    
            care lege priveste Ierusalimul? (Joi, 7 decembrie 2017, 13:04)

            viorelvioleta [utilizator] i-a raspuns lui A.Corneliu

            Poti da un link cu legea care decide ca Ierusalimul e israelian?
            • -4 (6 voturi)    
              nu e nevoie (Joi, 7 decembrie 2017, 19:31)

              freejack [utilizator] i-a raspuns lui viorelvioleta

              poti sa cauti si singur eu iti spun care e:
              TORAH
  • +20 (38 voturi)    
    si cata reclama turistica (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:17)

    viorelvioleta [utilizator]

    si-a facut Israelul aici in ultima saptamana. Mai .....mai.....sa cred ca totul e roz acolo. O fi, dar las pe altii sa se bucure!
    • +9 (33 voturi)    
      Trumpistii ar trebui (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:38)

      jam.jam [utilizator] i-a raspuns lui viorelvioleta

      sa viziteze Israelul in urmatoarea perioada, sa simta pe pilea lor "binefacerile" politicii tatucului lor drag.
    • -11 (17 voturi)    
      Mai bine la Moscova de Paste si de Craciun (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:41)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui viorelvioleta

      .
  • +13 (23 voturi)    
    Nu inteleg, de ce trebuie sa recunoasca asta? (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:27)

    LiviuX [utilizator]

    Adica daca Romania decide sa-si faca capitala la Cluj, trebuie sa cerem aprobarea lui Trump?? Sau a Austriei sau Ungariei?
    Partea cu frica si conflictele nu tine, doar nu o sa trebuiasca de acuma sa cerem aprobarea musulmanilor pentru tot dce facem, ca nu cumva sa-i suparam.
  • -8 (30 voturi)    
    Un presedinte serios (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:37)

    area51rmc [utilizator]

    Ma bucur pentru ca dl. Trump a facut anuntul recunoasterii Ierusalimului drept capitala a statului evreu.
    Ma bucur ca SUA isi va deschide imediat ambasada in Ierusalim.
    Se deschid astfel perspectivele reale si practice pentru a contrabalansa expansionismul marxismului mizerabil catre singura lume libera cu adevarat ramasa pe planeta, SUA.
    Europa e compromisa de regimurile socialiste (marxiste), Rusia isi manifesta fatis intentiile expansioniste prin promovarea ideii eurasianismului si prin folosirea gazului ca mijloc de impunere a vointei in acest scop, iar regimurile criminale din importante tari din Orientul mijlociu nu vor mai putea actiona cu atata lejeritate in bazinul mediteranean si nici nu vor mai putea sustine eforturile Rusiei de a avea acces in Atlantic. Mai ramane o singura batalie de dus: controlul comertului cu rahaturi chinezesti, care incalca drepturile de proprietate intelectuala.
    Doar astfel umanitatea va mai avea o sansa sa supravietuiasca pe o planeta ale carei resurse se epuizeaza cu o viteza de neimaginat si va putea fi stavilit multiculturalismul marxist generator de migratii de populatii uriase dintr-un loc in altul, afectand valorile si cultura occidentala la care toti vor sa aiba acces. Nu-i asa, domnilor socialisti, ca toti vreti sa traiti ca in Occident pe gratis? Nu-i asa ca, pentru a obtine asta, sunteti dispusi sa uzati in mod abuziv de ideea "umanismului" si a "drepturilor omului"?

    S-a terminat cu ce vreti voi, pentru ca prea mult ati trait prin minciuna si pe spinarea creatorilor de valoare reala. Tuturor va place sa va jucati la computere, pe net, sa aveti acces la satelitii care va dau acces la comunicatii, sa va jucati cu tehnologiile create de altii pe gratis ... trebuie sa invatati o data ca oamenii care gandesc ca sa va asigure confortul existential trebuie platiti ...
    • +12 (22 voturi)    
      Putin iti trimete salutari (Joi, 7 decembrie 2017, 1:40)

      kent8 [utilizator] i-a raspuns lui area51rmc

      si mii de multumiri pentru propaganda anti-UE pe care o faci aici.
      • -5 (5 voturi)    
        citat din MPC de KM (Joi, 7 decembrie 2017, 20:19)

        area51rmc [utilizator] i-a raspuns lui kent8

        "Toate miscarile de pana acum au fost miscari ale unor minoritati sau in interesul unor minoritati... Proletariatul, stratul cel mai de jos al societatii actuale nu se poate ridica si libera fara sa arunce in aer intreaga suprastructura a paturilor care alcatuiesc societatea oficiala.
        Desi nu in fond, totusi in forma lupta proletariatului impotriva buirgheziei este mai intai o lupta nationala. Proletariatul din fiecare tara trebuie sa ajunga la capat, fireste, in primul rand cu propria sa burghezie. Descriind fazele cele mai generale ale desvoltarii proletariatului, am urmarit razboiul civil, mai mult sau mai putin ascuns, inlauntrul societatii actuale, pana la punctul cand aceasta izbucneste intr-o revolutie deschisa si cand, prin rasturnarea cu forta a burgheziei, proletariatul isi intemeiaza stapanirea sa.
        Comunistii pot rezuma teoria lor intr-o singura formula: desfiintarea proprietatii private.
        Comunistilor li s-a mai imputat ca ar voi sa desfiinteze patria, nationalitatea. Muncitorii nu au patrie. Lor nu li se poate lua ceea ce nu au. Proletariatul trebuind sa cucereasca mai intai puterea politica, sa se ridice la rangul de clasa nationala, sa se constituie el insusi ca natiune, este national prin acest fapt ..."

        Cred ca e suficient ca sa intelegeti ca de 150 de ani se duce acelasi razboi, iar acum este momentul critic.
      • -5 (5 voturi)    
        Teorii (Joi, 7 decembrie 2017, 20:23)

        area51rmc [utilizator] i-a raspuns lui kent8

        Stimate kent8, ar trebui sa inveti ca lumea se imparte in oi, lupi si caini ... eu cred ca sunt vreo 7,5 miliarde de victime gata sa actioneze pentru satisfacerea propriilor lor mate (intestine). Ce zici, esti si tu in tabloul asta?
    • -7 (7 voturi)    
      Corect! (Joi, 7 decembrie 2017, 14:50)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui area51rmc

      .
  • -12 (30 voturi)    
    foarte bine! (Miercuri, 6 decembrie 2017, 23:43)

    Stapanu [utilizator]

    _
  • -7 (31 voturi)    
    Inca ceva (Joi, 7 decembrie 2017, 0:22)

    area51rmc [utilizator]

    Lumea nu vrea sa inteleaga ca planeta nu ii mai poate asigura resursele pentru confortul la care nu vrea sa renunte. Lumea vrea marxisme de genul redistribuirii bogatiei ... adica daca unul e istet si creaza resurse care il ajuta sa supravietuiasca si sa isi formeze o avere, in mod necesar el trebuie sa suporte impartirea averii sale cu cei care habar n-au sa faca asta ... Ei spun ca ala s-a imbogatit pe spinarea si pe munca lor, dar ei nu vor sa inteleaga ca munca lor a existat pentru ca ala istet a creat ceva care a facut posibila munca celorlalti.
    In Romania se uzeaza des afirmatia ca guvernul trebuie sa creeze locuri de munca ... dar nimeni nu-i intreaba pe aia care fac afirmatia daca crearea de locuri de munca trebuie facuta cu scopul de a crea valoare reala sau cu scopul de a da de munca cu orice cost unora. Pe nimeni nu intereseaza daca locul de munca respectiv presupune costuri si daca el genereaza valoare adaugata. Asta au facut guvernele socialiste si au dus lumea astazi in pragul extinctiei pentru ca guvernele socialiste sunt supraindatorate si nu mai exista perspectiva rambursarii datoriilor suverane.
    De aia state precum Rusia, China, Coreea de Nord, Venezuela, Pakistan, Iran, Siria se manifesta prin santaj militar, iar state precum Franta, Germania si Anglia se simt amenintate pentru ca ele au suportat costuri imense in razboiale mondiale anterioare.
    SUA stiu asta si inteleg foarte bine ca, daca nu risposteaza cat mai repede, risca sa nu mai poata controla consecintele generate de marxism si de multiculturalism. America a fost si este idealul oricarui ins de pe planeta, dar America nu poate risca sa asume povara altora.
    • +9 (29 voturi)    
      Marxismul, pericol, sariti (Joi, 7 decembrie 2017, 1:41)

      kent8 [utilizator] i-a raspuns lui area51rmc

      si in timpul asta marioneta lui Putin scufunda America putin cate putin.
      • -4 (10 voturi)    
        marioneta lui Putin? (Joi, 7 decembrie 2017, 14:37)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui kent8

        La Obama sau la madam Hilarry te referi?
        Mai exact nu tin minte ca Trump sa-i fi promis lui Putin ca in al doilea madnat va fi mai maleabil.Nici ca Trump sa tina conferinte platite de 500000 dolari ca mos Clinton.
  • -10 (32 voturi)    
    super! GO ISRAEL! (Joi, 7 decembrie 2017, 0:24)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    Nu imi place deloc Trump, dar de data asta da, faptul ca sprijina Israelul este foarte pozitiv!
  • -7 (31 voturi)    
    Iata ce zice Legea din 1995 (Joi, 7 decembrie 2017, 1:17)

    Popescul [utilizator]

    Iata ce zice Legea din 1995 prin care Congresul a recunoscut Ierusalimul drept capitala NEDIVIZATA a statului evreu. Citez: ”SEC. 3. TIMETABLE.[edit]
    (a) Statement of the Policy of the United States.—
    (1) Jerusalem should remain an undivided city in which the rights of every ethnic and religious group are protected.
    (2) Jerusalem should be recognized as the capital of the State of Israel; and
    (3) the United States Embassy in Israel should be established in Jerusalem no later than May 31, 1999.„.
    In senat a trecut cu 93-5 (unu n-a votat), iar in Camera Reprezentantilor i-a scos din ghete cu un sec 374-37. La fotbal asta s-ar numi ca tabara „pro lege„ a scos-o din ghete pe cea „contra„. Adica i-a executat in coltu lung al portii. Mai glumesc si eu. Nu mai fiti asa sobri.
    Trump n-a facut decat sa puna in practica o lege adoptata de Congres de cand îi hăul și bârgăul. Pe principiul nebuniei lui Trump invocat de cineva mai sus si eu ma pot intreba tot congresul a fost nebun si doar Clinton, Bush si Obama normali. Bine la Hussein Obama cred ca e destul de clar. I rest my case.
    • +11 (31 voturi)    
      Dar de ce (Joi, 7 decembrie 2017, 1:44)

      kent8 [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      nu a fost pusa in practica o lege asa de magnifica si de larg votata ? Raspuns: pentru ca la Casa Alba au fost presedinti responsabili, nu imbecili care conduc tara prin Twitter.
  • -6 (38 voturi)    
    hotnews (Joi, 7 decembrie 2017, 1:54)

    funky_alex [utilizator]

    Fratilor, este ireal. Absolut toate comentariile pro Trump sunt down-voted in prostie. Zici ca in redactia Hotnews sunt angajati oamenii de campanie ai lu Killary sa faca special asta.

    Bai, reveniti-va! Chit ca va place, chit ca nu, chit ca cititi si inghititi fara sa mestecati tot ce debiteaza CNN si restul lingailor, Trump este un presedinte foarte abil, incisiv in actiuni, sumar si eficient in discurs si care livreaza ce-a promis.

    Serios... ce dumnezelui tot votati in minus? Respectarea unui program? Masuri pro-America? Masuri normale, legale si sustinute de electorat?

    Cred ca ati uitat ce inseamna de fapt o lume libera, o democratie si respectarea legilor. Va invit in Rusia daca vi s-a urat cu binele.
    N.R. Postarile sunt votate doar de cei ce comenteaza
    • +11 (33 voturi)    
      "sumar si eficient in discurs", wtf? (Joi, 7 decembrie 2017, 5:02)

      TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui funky_alex

      Cand de fapt ramolitul de Trump are numai fraze interminabile si fara niciun sens?

      https://www.youtube.com/watch?v=WotiVvyS1yk

      "You know what irks me, look, having nuclear, my uncle was a great professor and scientist and engineer, doctor John Trump, at MIT, good, good genes, very good genes, OK, very smart, the Wharton school of finance, very good, very smart, you know IF YOU'RE a conservative republican, IF I WERE A LIBERAL, if like, OK, if I ran as a liberal democrat they would say I'm one of the smartest people anywhere in the world, IT'S TRUE, but when you're a conservative republican they try, oh, do they do a number, that's why I always start off, went to Wharton, was a good student, went there, went there, did this, built a fort, you know I have to give like my credentials all the time, cause we're at a little disadvantaged, but, you look at the nuclear, the thing that REALLY BOTHERS me, it would have been so easy, and it's not as as important as these lives are, NUCLEAR IS SO POWERFUL, my uncle explained that to me many, many years ago, the power, and that was 35 years ago, he would explain, the power of what's going to happen AND HE WAS RIGHT, who would have THOUGHT, but, when you look at what's going on with the, eh, four prisoners, now, it used to be THREE, now it's FOUR, but when it was three, AND EVEN NOW, I would have said 'it's all in the messenger, FELLAS', and it is fellas because you know, they don't, they haven't figured out that the women are smarter right now than the men so, you know, it's gonna take 'em about another 150 years, BUT the PERSIANS are great negotiators, the IRANIANS are great negosh, so, and they they just killed, they just killed us, this is horrible, but I would have said at the beginning: 'FELLAS, you gotta let our prisoners go', 'it's good for,' 'look, you don't need 'em, you don't want 'em', it would send a great signal to the United States and it would make the rest of it easier, NOTHING."
      • +4 (4 voturi)    
        Bun, multumiri! (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 0:18)

        arno [utilizator] i-a raspuns lui TheBorg

        Excelenta contributia dvs!
        Aveti o perspicacitate de invidiat, bravo!
    • -10 (28 voturi)    
      Asa e cu brainwashing-ul (Joi, 7 decembrie 2017, 8:48)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui funky_alex

      Te ia cu fiori cand vezi cum au sarit toti pe Trump, desi nu el e ala care muta capitala aia ci israelienii. El doar e de acord si gata. Daca romanii ar muta capitala la Iasi si Phutin ar fi de acord....it will be a problem???
      • +12 (20 voturi)    
        Atat te duce mintea ? (Joi, 7 decembrie 2017, 10:53)

        barny [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        Ca Trump a zis ceva si gata ? Nu-ti dai seama ca orice lucru spus poate avea consecinte teribile pentru toata lumea ? SUA tocmai ce a luat partea Israelului si i-a scos din ecuatie pe palestinieni. Lumea intreaga intelege ca asta nu va duce la pace, ci dimpotriva. De aceea nimeni nu sustine decizia.

        Dar Trump e un analfabet in materie de diplomatie si politica externa, ce dracu sa inteleaga el ? Acum cand toti il critica o sa-i bage la fake news si pe europeni, canadieni, japonezi etc. Asta e nivelul lui.
        • -6 (12 voturi)    
          Care e treaba lumii??? (Joi, 7 decembrie 2017, 12:16)

          Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui barny

          Ca Israelienii vor capitala la Ierusalim????
          • -4 (8 voturi)    
            pai e (Vineri, 8 decembrie 2017, 18:50)

            freejack [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

            ca o parte a lumii vrea sa dispara Israelul cu totul. dar prin capitalele europene inca nu s-a aflat asta. palestinienii vor pace dar nu vor sa recunosca pe ala cu care vor sa faca pace.
            ia sa se puna ca prim pas in drumul spre pace obligatia de a recunoste dreptul la existenta a statului Israel. dispare unu din partenerii de negociere?
    • +14 (20 voturi)    
      tocmai asta e esenta democratiei! (Joi, 7 decembrie 2017, 9:09)

      viorelvioleta [utilizator] i-a raspuns lui funky_alex

      Dreptul de a avea o opinie si de a exista pareri contrare!
      Vrei sa existe o siingura viziune, vrei unanimitate, du-te tu in Rusia!
    • +10 (18 voturi)    
      Cum sa sustina oamenii normali la cap (Joi, 7 decembrie 2017, 10:57)

      barny [utilizator] i-a raspuns lui funky_alex

      deciziile inepte ale lui Trump ? E ca si cum te-ai mira de ce replicile lui S. Nicolae sau ale lui Nicolicea primesc atatea comentarii negative. Pentru ca sunt tampite, de aia. Dar ma indoiesc ca unul ca tine care ataca CNN in felul care o faci o sa inteleaga asta. Tu traiesti in lumea paralela a lui Trump cu fake media, Soros si alte prostii de genul asta.
    • -9 (15 voturi)    
      pai (Joi, 7 decembrie 2017, 12:24)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui funky_alex

      nu ai inteles inca ca in redactia asta e un cuib progresist? orice articol care deranjeaza progresismul si marxismul cultural promovat de acestia are aceeasi soarta....doar nu credeai ca doar rusii au troli
    • -4 (4 voturi)    
      Din pacate (Joi, 7 decembrie 2017, 19:42)

      wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui funky_alex

      nu cred ca cei din redactie dau minusuri, ci doar cititorii acestui site.

      Ceea ce are si o latura pozitiva, ne putem da seama cat de usor de influentat si de manipulat sunt niste oameni educati, multi dintre ei fara indoiala bine intentionati.

      Au ajuns sa inghita nemestecate toate cliseele din presa mainstream.

      Normalitatea, asumarea unor decizii, respectarea cuvantului dat si a promisiunilor acum sunt considerate defecte.
  • -13 (15 voturi)    
    xxxxl (Joi, 7 decembrie 2017, 3:47)

    vorbeste lumea [utilizator]

    ca marea majoritate a deciziilor administratiei de pavilion, hotararile luate se bazeaza pe interesele personale, de grup, nationale, sau ale colectivitatii largite incluse in atentia acordata. noi pe aici spunem: 'cine poate, oase roade'. ca se uita-n jur sau nu, depinde multi factori.
  • -10 (22 voturi)    
    in ro e greu sa se inteleaga (Joi, 7 decembrie 2017, 9:05)

    pb80tm [utilizator]

    democratia si efectele sale. dupa 100 de ani de ignoranta politica si 70 de ani de comunism si postcomunism-mitangeala-pomanageala va asteptati ca comentatorul roman cu rate la pc sa fie in stare sa inteleaga politicile lu trump? cine astia care vad america doar la tv? bravo trump tocmai ti-ai asigurat inca un mandat. toti evreii vor pushuii toate parghiile pt realegerea si sprijinirea programului trumpian. nu a-ti vazut cum a iesit basescu ales in fata lu geoana? evreii asi platesc datoriile. iar pt ierusalim israel va face totul. daca rusia s-a apropiat fizic prin siria de israel, trump s-a apropiat logistic prin aceasta miscare. semnele arata ca armaghedonul nu e o o poveste.
    • +12 (26 voturi)    
      In .ro se intelege foarte bine (Joi, 7 decembrie 2017, 10:47)

      barny [utilizator] i-a raspuns lui pb80tm

      ca decizia lui Trump e gresita. Si pe plan extern se intelege la fel de bine. Singurul care nu intelege e Trump insusi. A, si sustinatorii lui fanatici.

      Acest gest va ostiliza lumea musulmana impotriva Americii si va izola SUA fata de comunitatea internationala care nu e dispusa sa se arunce cu capul inainte in acest joc periculos cu focul.
      • -8 (20 voturi)    
        O izoleaza pe naiba (Joi, 7 decembrie 2017, 12:18)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui barny

        Toti vor sa faca afaceri cu America sau in America, e ca si cum s-ar impusca singuri in picior.
        • +5 (17 voturi)    
          Si America are nevoie de restul lumii (Joi, 7 decembrie 2017, 14:48)

          barny [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          Daca se izoleaza unde mai exporta ? Trump a izolat America rupand-o de partenerii europeni, atacand Germania, Canada, laudand Brexit-ul, laudandu-l pe Putin, a scos SUA din tratate comerciale internationale, din tratate de mediu, isi alieneaza proprii cetateni prin politicile sale, ataca presa. E un dezastru pentru America, iar prin aceasta decizie devine un pericol pentru lumea intreaga.
      • -10 (18 voturi)    
        esti sigur? (Joi, 7 decembrie 2017, 12:26)

        martel55 [utilizator] i-a raspuns lui barny

        lumea aia e deja ostilizata, nu viseaza decat sa cucereasca tot ce e cruciat indiferent de costuri, comite crime peste crime, chiar genocid impotirva nemusulmanilor si voi tot lor le duceti griaj?cand va vor muri rude/cunsotinte in asasinetele lor probabil ca veti gandi la fel
  • +9 (23 voturi)    
    wag the dog (Joi, 7 decembrie 2017, 11:05)

    revo [utilizator]

    Cand lucrurile incep sa se imputa in propria batatura, porneste un razboi undeva aiurea, cat mai departe de casa! Asa se abate atentia prostimii si i se da de lucru Armatei. Asta il salveaza inclusiv pe premierul israelian, ai carui apropiati sunt anchetati pentru infractiuni financiare.
    Totusi, a intrebat cineva si poporul israelian daca isi doreste asa ceva si este de acord cu un razboi armat in propria casa? Pentru ca la acolo se va ajunge.
  • +10 (18 voturi)    
    cam atat despre capacitatea de mediere a SUA (Joi, 7 decembrie 2017, 12:00)

    viorelvioleta [utilizator]

    poate asa se intelege si de ce "procesul de pace" mediat de SUA nu a inaintat. Cand arbitrul are tricoul unei echipe, e clar cat de echidisatnt este!
    • -6 (14 voturi)    
      nu doar SUA (Joi, 7 decembrie 2017, 13:30)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui viorelvioleta

      a fost arbitru acolo,ci intreaga lumea.
      Dar na..probabil trebuiau sa mai astepte in vreo 60 de ani sa se inteleaga partile intre ele..nu ?
      Acolo nu poate exista intelegere..nimeni nu e dispus sa faca concesii
      • +6 (12 voturi)    
        Si daca nu se inteleg (Joi, 7 decembrie 2017, 14:52)

        barny [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

        sa-l lasam pe Trump sa mai arunce niste paie pe foc, nu ? Logica infantila !
  • -7 (13 voturi)    
    it is time! (Joi, 7 decembrie 2017, 14:43)

    ..13 [utilizator]

    Unul dintre discursurile care vor ramane si dupa plecarea lui Trump de la Casa ALba- este o declaratie care transeaza lucrurile.

    1. Capitala Ierusalim a fost declarata de Israel.

    2. USA niciodata nu a recunoscut o capitala a acestui stat.

    3. Congresul in 1995 a recunoscut capitala si a cerut executivului sa ia masurile necesare pentru a muta Ambasada la Ierusalim.

    4. pana la aceasta data nici un presedinte nu a impins mai departe hotararea Congresului - in ciuda promisiunilro electorale - asteptand si sperand ca partile, implicarte intr-un conflict vechi in zona, vor ajunge la o intelegere care va aduce pacea in regiune - nu s-a intamplat si deci cauza nu este
    a. recunoasterea capitalei de catre USA si
    b. nici mutarea ambasadei la Ierusalim.

    5. Toate institutiile guvernamentale sunt in Ierusalim - imi inchipui ce tranzit este intre Tel Aviv si ierusalim pentru diplomatii americani. Iote ca decizia lui Trump le poate face viata mai usoara.

    6. Este o sarcina noua transmisa lui Pence - Vice President. Poate sa fie inceputul iesirii la rampa a unui nou lider - putin diferit... Poate sa fie insa si un calcul pe care il face Trump - nu ma bag in aceasta chestiune trimit un om care poate gresi, dar nu gresesc io, sau poate iesi invingator si asta este...

    7/ Pence se bucura de o excelenta reputatie in randul unei anume comunitati si poate sa fie cel care ar putea, in final, sa accelereze procesul de pace in zona.

    8. Frumos a subliniat Trump ca ceea ce nu functioneaza in zona este cauzat de ignoranta - io as spune prostie - si de ura. USA va continua eforturile pentru a aduce pacea in zona - exprimat clar intre evrei si palestinieni.

    Extrem de multe comentarii postate aici alimenteaza ideea unui conflict vesnic - a urii dintre palestinieni si evrei - nu cred in chestiunea asta daca gandesti limpede.

    Cine doreste sa aiba mintea intunecata de ura sau de ignoranta? Daca exista astfel de persoane clar personal ma disociez de ele.

    recomand urmarirea discursului.
    • +6 (14 voturi)    
      Va faceti ca nu intelegeti (Joi, 7 decembrie 2017, 15:32)

      petre20 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Nici un stat nu are ambasada la Ierusalim pentru ca Israelul considera ca fiind ale sale si teritoriile ocupate ale palestinienilor. Trump s-a bagat ca prostul intr-o disputa de partea statului evreu ale carui pretentii sunt respinse de ONU si nerecunoscute de nici un stat din lume.
      • -4 (8 voturi)    
        a subliniat clar coordonatele in care se misca (Joi, 7 decembrie 2017, 18:28)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui petre20

        Oare ati vazut/ascultat/citit mesajul transmis?
        sunt punctate clar limitele in care sconsidera USA ca se va incadra... Zau...

        dupa capul meu este foarte clar ce se spune acolo, dar fiecare are dreptul la o opinie.IUstoria nu se mai poate schimba dar se poate actiona asupra viitorului - este o parere.

        Oare este mai bine ramanem asa ca sa ne bagam capul in nisip si sa asteptam sa cada drobul de sare sau facem ceva care sa fie asigurata siguranta in casa aia??? cred ca aceasta este dilema.

        Sigur - se vede ce reactie a starnit, daca nu se pot depasi anumite limite pe calea normala, a diplomatiei, atunci se poate actiona si putin altfel...asta a starnit atata panica?

        SI daca unii sau altii nu vor, nu se va intampla - dar lasa-ma sa incerc intai si apoi mai vedem,,

        Oare de ce ne este asa multa frica si aversiune?
        conform proverbului romanesc de ceea ce te temi nu scapi si atunci nu ar trebui sa iti tratezi frica ca sa scapi de ea???

        PS - uimire maxima fata de ploaia de minusuri,dar inca #rezist
  • +10 (14 voturi)    
    Distractiv (Joi, 7 decembrie 2017, 14:59)

    Doaroparere [utilizator]

    Ce e distractiv e ca RO se afla in aceiasi situatie si Ucraina la fel. O forta straina ocupa un teritoriu si apoi isi impune - nu e asa - dreptul suveran de a face ce vrea in acel teritoriu, inclusiv executii.
    Ma refer bineinteles la Rusia.
    Dar romanii verzi o tin cu dreptul Israelului. Ce o sa faceti daca Rusia ocupa Moldova si zice ca e a ei?
    Din pacate pt. Israel calea cea mai buna era cea a negocierii, aceiasi ca si pt. arabi.
    Suntem in sec. 21.
    Ierusalim este de mult teritoriu international, doar ca nu recunoscut ca atare.
    Era vb de un status quo care se pastra pt timpuri mai pacifiste. Pana si OEP a recunoscut Israelul. In timp se rezolva.
    Dar zanzania asta nu aduce nimic bun, doar alti morti probabil.
    • -5 (7 voturi)    
      poate ne aduci aminte cand a recunoscut OEP (Joi, 7 decembrie 2017, 19:40)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Doaroparere

      Israelul.
      Asa ca chestie.
      Chestia cu Moldova si Rusia e un pic de diversiune dar treaca mearga.
  • -4 (8 voturi)    
    Romanii comenteaza (Joi, 7 decembrie 2017, 19:21)

    soundtrack [utilizator]

    din tara lor pe care n-o pot salva din ghearele unor mafioti si fac pe expertii in ale politicii americane. Pana sa ajungeti un Trump, eu zic sa iesiti in strada si sa aparati justitia de hotii pe care i-ati ales!!!
  • -1 (5 voturi)    
    L'Shana Haba'ah B'Yerushalayim (Joi, 7 decembrie 2017, 19:32)

    freejack [utilizator]

    Ierusalimul nu a fost împărțit între triburi - Yoma 12a
    • +2 (4 voturi)    
      Judaism is not Zionism! (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 0:07)

      arno [utilizator] i-a raspuns lui freejack

      Afrikaaners!
  • -2 (8 voturi)    
    pt toti papagali (Joi, 7 decembrie 2017, 20:26)

    pb80tm [utilizator]

    care sunt fani clintonieni si neostangisti, sa vedeti cand o sa recunoasca si romania chestia asta. vedeti ce a declarat netanyahu pe subiect. sa vedeti cand tot mainstreamul controlat de evrei o sa cante osanale lu trump pt asta. cum o sa ramaneti nedumeriti cu logica in pana si ideile altora nemestecate. o sa aratati ca antenisti care acum trebuie sa abureasca poporul sarac si cinstit de ce trebuie eliberati infractorii si bogatani socialisti democrati evoluati din pedisti imbarligati cu udrea.
    • -3 (9 voturi)    
      reactii de ura controlata (Vineri, 8 decembrie 2017, 18:36)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui pb80tm

      Observ ca articolele pe tema Trump nu raporteaza corect ce zice sau ce face Trump si induc in eroare voit citand dintr-o agentie de presa de stanga despre "o ruptura radicala cu decenii de diplomatie americana, scrie AFP". Traducerea asta vine din citatul "would upend decades of careful US policy" care inseamna "va schimba decenii de prudenta" (in a schimba starea de fapt in privinta Ierusalimului, din dorinta de a facilita procesul de pace). Directia diplomatiei americane se stabileste politic si strategic si este apanajul Presedintelui ales. Sensul corect a ceea ce a facut Donald Trump este: dupa decenii de miscari timide in scopul de a favoriza procesul de pace, dar care nu au dus la niciun progres, ba dimpotriva, actualul Presedinte a avut curajul sa ceara punerea in practica a ceea ce a fost votat de Congres in urma cu 20 de ani.

      Inca din 1995, Congresul SUA a trecut o lege prin care cere mutarea ambasadei la Ierusalim: https://en.wikipedia.org/wiki/Jerusalem_Embassy_Act (google search).

      Deci cum era cu "o ruptura radicala cu decenii de diplomatie americana"? Fake News by Hotnews?
      • -3 (7 voturi)    
        am observat (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 1:38)

        pb80tm [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

        am un prieten in michigan acolo trump e zeu. tot ce zice si face e sincron cu populatia. romania e contaminata de stangism si adera pe nemestecate la politicile clintoniene. oricum trump merge pe linia clasica a republicanilor si are o fundatie beton. coreea de nord prin rusia vrea acum convorbiri bilaterale cu washingtonul pt ca trump a decis sa le dea bombardamente clasice de o sa-i capieze. armata sua e chitita pe coreea de nord si irak o sa para pistol cu apa pe langa ce i-o trage la kim. toti cred ca sua e clintoniana si inclinata spre chit chat. au trecut vremurile alea. abia asteapta us army motiv ca trump le si da liber. iar china si rusia o sa puna batista pe tambal. apropo arabia saudita au incalcat pactul cu us pe tema petrolului si s-au dat in barci cu putin. rezultatul e ca us recunoaste ierusalimul iar armata israelului are verde la orice actiuni in zona. iar asu ai cam cade greu acum acest lucru. e o chestie in mng care zice daca ai o problema aparent nerezolvabila atunci du-o la extrem ca sa aiba solutii extreme. de fapt trump face o politica republicana clasica, dura si ireversibila. cum zicea roosvelt: "speak softly, and carry a big stick."
  • +3 (7 voturi)    
    Al Quds, Jerusalem, da! (Sâmbătă, 9 decembrie 2017, 0:03)

    arno [utilizator]

    Fiindca e Palestina, fiindca nu se poate consfinti anexarea de catre Israel a Palestinei!
    • -3 (9 voturi)    
      Palestina e ceva artificial (Duminică, 10 decembrie 2017, 13:44)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui arno

      creat pentru arabi!! Canaanitii nu mai exista in Ierusalim ca sa spui ca furi pamanturile cuiva!!
      Ierusalim este capitala Israelului fie ca va place, fie ca nu.
      Toti cei ce tremura de frica si furie sa alerge la supermarketuri ca se face reducere la pampers de sarbatori!!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version