UE preseaza producatorii de masini sa reduca emisiile de CO2 cu 30%, pana in 2030

de Ioana Birsan     HotNews.ro
Miercuri, 8 noiembrie 2017, 22:10 Actualitate | Internaţional

emisii CO2
Foto: Wikimedia Commons
Comisia Europeana a publicat propunerile menite sa reduca emisiile de dioxid de carbon, generate de autovehicule, pana in 2030, potrivit BBC.

​Miscarea isi propune sa puna presiuni asupra producatorilor de masini, incurajandu-i sa dezvolte mai multe vehicule hibrid si electrice. Planul comisiei este ca masinile si dubele sa emita cu 15% mai putin CO2 pana in 2025, raportat la statisticile din 2021, si cu 30% mai putin pana in 2030.

Comisia admite ca modificarile tehnice necesare pentru a atinge acest prag redus al emisiilor de CO2 s-ar traduce prin costuri mai mari de productie care, pe termen scurt, ar determina cresterea preturilor vehiculelor. "Insa aceste costuri aditionale sunt semnificativ mai mici decat economia de combustibil de care consumatorii vor beneficia de-a lungul vietii masinii", afirma Comisia.

Stimulentele pe care UE vrea sa le ofere producatorilor de masini au si rolul de a creste competivitatatea UE la nivel global in ceea ce priveste industria automobilelor. "Pentru a ne mentine conducerea la nivel global si pentru binele mediului si al sanatatii publice, industria auto trebuie sa investeasca in tehnologii noi si curate", afirma Elżbieta Bieńkowska, comisar european.

Militantii pentru un mediu mai curat nu sunt impresionanti de prevederile propuse de UE, in special pentru ca acestea nu includ cote minime pentru productia vehiculelor cu emisii scazute (masini hibride, electrice si cele pe baza de hidrogen).

De asemenea, Comisia pare sa ofere stimulente pentru producatorii de masini, dar nu exista penalitati in cazul in care acestia esueaza sa atinga cotele propuse.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

730 vizualizari

  • -9 (15 voturi)    
    Stați măi tovarăși că ceva nu de leagă! (Joi, 9 noiembrie 2017, 0:15)

    Amerlocu [utilizator]

    Păi nu era vorba că atât Franța, Italia cât și Germania vor fabrica exclusiv mașini electrice din 2030 încolo? Cine o să mai fabrice mașinile alea cu motoare pe petrol ce emit CO2? Cipru? Malta? Sau te pomeni că tocmai și-au băgat picioarele în ideea genială a renunțării la producerea motoarelor cu combustie pana in 2030? Că practic asta spun: Angajamentul de a reduce demisiile de CO2 cu 100% e înlocuit de cel al reducerii cu 30% din care se va alege reducerea emisiilor cu 3% + un vagon de taxe ecologice ca sa nu creadă europenii că nu se mișcă nimic...
    • +6 (8 voturi)    
      N-ai citit cu atentie (Joi, 9 noiembrie 2017, 13:23)

      marius67 [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      e vorba de reducerea emisiilor PANA in anul 2030, unii producatorii auto au zis ca vor produce exclusiv automobile electrice DUPA 2030.
  • -5 (7 voturi)    
    le reduc pe hartie (Joi, 9 noiembrie 2017, 12:11)

    Doru490348 [utilizator]

    si in teste, in anumite conditii. Cand se masoara in conditii reale de trafic, de fapt avem depasiri de sute de ori, chiar la masinile noi. Vezi WV, dar nu e singurul, majoritatea producatorilor fac la fel. Si chiar daca reduc CO2, au depasiri la alte substante nocive, particule, etc.
    • +4 (6 voturi)    
      Volkswagen a inselat masuratorile (Joi, 9 noiembrie 2017, 13:38)

      canavaro [utilizator] i-a raspuns lui Doru490348

      printr-un soft instalat ilegal si va plati miliarde de euro atat in UE cat si in SUA. Limitele impuse la emisii au dus in timp la automobile mai putin poluante.
      • -2 (4 voturi)    
        mai documenteaza-te (Joi, 9 noiembrie 2017, 15:38)

        Doru490348 [utilizator] i-a raspuns lui canavaro

        o data cu scandalul ala au iesit la iveala mai multe informatii legate de adevaratele valori, chiar si fara softurile alea, si nu numai la WV.

        Apoi, cu ce ne incalzeste pe noi ca platesc ei nu stiu cati bani si noi ramanem cu masinile alea pe strazi?
      • 0 (0 voturi)    
        in US va plati, in UE mai putin (Marţi, 21 noiembrie 2017, 11:21)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui canavaro

        atat timp cat Germania ramane la butoane.
        E interesant ca desi americanii sunt priviti ca niste poluatori lipsiti de scrupule care folosesc truck-uri de 5 litri in loc de bicicleta, atunci cand vine vorba de respectarea regulilor, nu se joaca.
        UE e super-progresista in ceea ce priveste legislatia anti-poluare, dar VW isi face de ani de zile de cap bine merci, fara sa fie deranjat. Cum vine treaba asta ca eu nu o inteleg ? Un raport de ancheta al registrului rutier din Franta releva ca dieselurile Renault emit in conditii reale cantitati mai mari de oxizi de azot cu pana la 30 de ori fata de ceea ce se obtine la testul oficial. Macar francezii folosesc acelasi software.... Drama e ca emisiile scad in laborator cu 30%, dar daca in viata reala NxOx-ul emis e de zeci de ori peste ceea ce se masoara in laborator, ori treaba asta nu ma incanta absolut deloc.
        Ar trebui fie sa renunte la target-urile din pix, fie sa impuna o data, de exemplu 2030, de la care nu vor mai permite comercializarea de motoare termice, si gata, s-ar lamuri lucrurile, dar cine a zis ca intentia birocratiei brucseleze e sa simplifice, sa clarifice si sa ofere predictibilitate.
        Pana una alta, ungeti lantul la bicicleta ca se anunta vremuri grele.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică