Scad sansele proiectului Nabucco

Bulgaria devine centru energetic regional cu ajutorul Rusiei

de Carla Antonescu     HotNews.ro
Vineri, 18 ianuarie 2008, 8:02 Actualitate | Internaţional


Bulgaria si Rusia au semnat contracte energetice de 10 miliarde de euro, prin care Sofia isi va consolida pozitia de centru energetic regional. Incheierea contractelor are loc in cadrul vizitei presedintelui Vladimir Putin la Sofia, ultima sa deplasare in strainatate in calitate de sef al statului. Bulgaria a fost de acord sa semneze acordul privind South Stream, depasirea divergentelor fiind anuntata de premierul Serghei Stanisev. Cele doua tari vor detine cate 50% din actiunile companiei-constructoare a gazoductului.

Rusia si Bulgaria vor detine cate 50% din actiunile companiei-constructoare a gazoductului South Stream, a anuntat, vineri dimineata, dupa o sedinta extraordinara a guvernului bulgar, premierul Serghei Stanisev. "Interesele bulgare sunt reflectate in totalitate in proiect, pentru ca aceasta companie care va fi construi si manageria conducta pe teritoriul Bulgariei, se creaza printr-o participatiune egala, de 50%, a fiecarei dintre parti", a spus el

Prim vicepremierul rus, Dmitri Medvedev s-a declarat, la randul lui, multumit de compromisul la care s-a ajuns in cadrul negocierilor. "Este foarte important faptul ca partile au manifestat disponibilitate pentru compromis si ca proiectul reflecta balanta de inerese si permite smulgerea din loc a acestei teme", a subliniat Medvedev.

Acordul va permite constituirea companiei ruso-bulgaro-elene, care va construi si va exploata conducta Burgas-Alexandropoulis, ce va transporta petrol rusesc la Marea Egee.

In timpul vizitei presedintelui Putin urma sa fie semnat si acordul pentru reluarea constructiei celei de-a doua centrale nucleare bulgare cu o putere de 2.000 de megawati situata la Belene, in nordul tarii. Lucrarile vor fi realizate de societatea rusa “Atomstroyexport” impreuna cu companiile “Areva” din Franta şi “Siemens” din Germania  care ar urma sa furnizeze echipamentele de securitate si sistemele de control.  Primul reactor ar urma sa fie functional in 2013, iar cel de-al doilea  un an mai tarziu.

Negocieri intense

Pana vineri dimineata s-au desfasurat negocieri intense pentru obtinerea participarii Bulgariei la unul dintre cele mai mari proiecte energetice ale Rusiei -  Magistrala de Sud (South Stream), concurentul direct al proiectului Nabucco de care este interesata Romania. Magistrala de Sud ar urma sa aduca gaze rusesti printr-o conducta subacvatica, prin Marea Neagra, in Bulgaria si mai departe, prin doua ramificatii, in Grecia si Serbia. Compania Gazprom discuta cu partea bulgara despre taxele de tranzit si despre proprietatea asupra conductei, teme asupra caroara nu s-au inteles pana acum.

Scad sansele proiectului Nabucco

Miza este de altfel si mai mare pentru ca Gazprom vrea sa preia 51% din actiunile Companiei sarbe de petrol si gaze - NIS, contract pentru care guvernul de la Belgrad ar urma sa-si dea acordul in zilele urmatoare. Serbia va fi astfel conectata la South Stream si va deveni un punct cheie al retelei de distributie de gaze naturale a Gazprom in sud-estul Europei.

Realizarea magistralei South Stream scade considerabil sansele proiectului Nabucco, cel putin in urmatorii ani, sunt de parere analistii.

Acorduri in domeniul nuclear si al constructiilor

Numarul blocurilor energetice de la centrala atomica Belene, in curs de constructie in Bulgaria, ar putea creste de la doua la patru, a anuntat vineri directorul general al companiei ruse Rosatom, Serghei Kirienko. Totodata, presedintele rus, Vladimir Putin, a declarat dupa intalnirea cu presedintele bulgar, Gheorghi Parvanov, ca Rusia este gata a acorde Bulgariei un credit de 3,8 miliarde de euro pentru constructia centralei atomice de la Belene.

"In opinia noastra, ar fi absurd sa ne limitam doar la doua blocuri. Asta va fi o prima etapa, ducerea ei la bun sfarsit permitand construirea unui al treilea bloc, al patrulea", a aratat Serghei Kirienko la o conferinta de presa la Sofia.

Tot vineri a fost semnat, la Sofia, un alt acord in domeniul nuclear. In luna iunie 2008, Rusia va prelua uranul inalt imbogatit de la institutul pentru fizica atomica din Sofia si va ajuta la reprofilarea institutului pe uran slab imbogatit, a anutat directorul Rosatom, Serghei Kirienko. Potrivit afirmatiilor sale, uraniul putenic imbogatit are un singur dezavantaj - din el pot fi fabricate arme nucleare.

In ceea ce priveste colaborarea din sectorul constructiilor, presedintele Bulgariei, Gheorghi Parvanov, s-a aratat incantat de sansa care le-a fost acordata constructurilor bulgari de a contrui obiective olimpice la Soci si asteapta in saptamanile urmatoare achitarea de catre Rusia a "neinsemnatei" datorii pe care Moscova o mai are de restituit Sofiei. La conferinta de presa dupa convorbirile cu Putin, el a precizat ca problema acestei datorii va fi rezolvata in foarte scurt timp.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


2916 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    este (Vineri, 18 ianuarie 2008, 9:21)

    heraasku [anonim]

    Rusia, frate.
    Asta pe care o injura toti cretinii dar nu se uita cat e si ce are si cat are si ce vrea. Vai e ei de UE si de cretini. Daca sufla Tarul odat ingheata apele.
  • +1 (5 voturi)    
    Erori (Vineri, 18 ianuarie 2008, 10:05)

    Nikolai [anonim]

    Intr-adevar Bulgaria tinde sa devina un centru regional cu ajutorul Rusiei. Problema se pune nu ca bulgarii au reusit, ci de ce Romania nu a fost capabila sa devina interesanta pentru rusi? Raspunsul este simplu: politica externa a Romaniei NU tine cont de realitatile regionale, de realitatile geopolitice. Politica esterna a Romaniei INCA traieste in trecut si INCA NU este capabila sa vada faptul ca Rusia devine din ce in ce mai importanta! Romania nu este capabila sa vada ca Rusia are resursele energetice. Pana si Germania are un discurs moderat si prudent! Romania suduie si injura, doar doar Putin se va speria! Gresit!
    • +1 (5 voturi)    
      Se pare ca uiti de Moldova (Vineri, 18 ianuarie 2008, 10:39)

      Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui Nikolai

      si de trupele din Transnistria. Pana nu se va rezolva problema prin retragerea trupelor si unirea cu Romania relatiile cu rusii nu au cum sa se imbunatateasca.

      Rusii au inceput magaria asta in al doilea razboi mondial. Romania nu poate decat sa continue ceea ce au inceput rusii. Romania trebuie sa devina foarte puternica din punct de vedere economic ca sa nu le mai convina la rusi sa se joace cu noi.
      • +2 (2 voturi)    
        unirea cu Romania (Vineri, 18 ianuarie 2008, 12:51)

        nikolai [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

        Sa fim seriosi! Nu vad nici o motivatie pentru acest lucru! In fond, cetatenii Republicii Moldova nu doresc acest lucru!Este o imbeclitate a politicii externe romanesti! Toate mesajele de la Chisinau sunt contrare acestei teze!

        In ceea ce priveste afirmatia ta cu al doilea razboi mondial, cu siguranta ca lucrurile stau asa. numai ca, traim in 2008 si nu in perioada razboiului mondial. De ce Romania nu a fost de acord sa creeze un joint venture cu rusii pe energie? De ce intre Bucuresti si Kremlin nu exista o comunicare eficienta? Pentru ca Romania nu cunoaste realitatile spatiului ex sovietic! Realitati care sunt diferte de anii 1990! Romania NU CONTEAZA PENTRU RUSI! Este o realitate! Iar, motiatia acestui fapt este tocmai politica externa care are o puternica influenta americana!

        In ceea ce priveste puterea economica a Romaniei, sunt sceptic pentru ca in mod evident Romania este dependenta de energie! Or, fara un dialog politic coerent nici pretul energiei nu va fi avantajos! Romania nu este in pozitia de a striga la rusi!
      • 0 (0 voturi)    
        Aberatii (Duminică, 20 ianuarie 2008, 9:50)

        SOVinVEST [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

        "Romania trebuie sa devina foarte puternica din punct de vedere economic ca sa nu le mai convina la rusi sa se joace cu noi."
        Asta trebuie postat la rubrica "Bancul zilei"! E buuuuna!
    • 0 (4 voturi)    
      Strategie (Vineri, 18 ianuarie 2008, 10:53)

      Nicolae [anonim] i-a raspuns lui Nikolai

      Indiferent de politica Romaniei, rusii ar fi mers pe mana slavilor ...
      Au planuri facute pe 20-40 ani si se tin de ele.
      Ce atata importanta pe 'suduielile' si 'injuraturile' din politica romaneasca. Realitatea geopolitica este ca Rusia nu a renuntat niciodata la expansiune, nu in ultimii 300 ani.
      Cat mai are resurse energetice (30-50 ani) va merge pe cartea asta: nu au lasat nici un occidental sa se infrupte din resursele subsolului rusesc. Au dat Germaniei ce avea nevoie ca sa dezbine un pic Occidentul, nu pentru va vezi doamne are Germania nu stiu ce politica favorabila Rusiei.

      Iar Nikolai, vrei tu sa ne dam dupa rusii? Adica sa schimbam din strategia pro-occidentala, pe ici pe colo? Ar vrea unii ... sa dansam dupa cum ne canta rusii. Se numeste respect pentru altii, nu? De ce sa decida singur fiecare, ia sa impunem noi politica noastra expansionista.

      Numai ca resursele cele mai importante nu sunt cele ale subsolului de care dispun rusii, aparent multe ... iar rusii 'scirtie' la capitolul valori umane.
      Oricum partea buna este ca se creaza o dependenta a celui care livreaza de cel care beneficiaza de livrari de gaze/petrol.
      Iar petrolul se va termina in timpul vietii noastre. Sa vedem atunci valori si adaptare din partea ursului rus ... Cum va baga botul la miere ...
      • +2 (2 voturi)    
        Politica (Vineri, 18 ianuarie 2008, 11:48)

        gabone [utilizator] i-a raspuns lui Nicolae

        Cred ca ceea ce voia sa spuna Nikolai este faptul ca Romania a intors total spatele rusilor, ceea ce din punct de vedere geopolitic nu este chiar atat de.. diplomatic.
        Nu, nu trebuie sa jucam dupa cum ne canta rusii, iar faptul ca avem o strategie pro-occidentala nu inseamna ca tre sa ne dam mari si tari fata de rusi. O politica ponderata e mai mult decat binevenita! Parerea mea...
      • +2 (2 voturi)    
        strategie (Vineri, 18 ianuarie 2008, 12:55)

        nikolai [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

        Rusii gandesc si actioneaza pe termen lung! Este o realitate pe care Romania o ignora! Aici nu este vorba de a juca dupa cum canta rusii! Este vorba de a-ti urmari interesul!
        Cum se explica faptul ca SUA, Germania (state puternice dpdv economic) au un dialog moderat cu Federatia Rusa?
        Parerea mea este aceea ca miscarea lui Putin de a merge la Sofia, pe langa componenta economica si strategica, este un mesaj destul de clar in ceea ce priveste dezinteresul fata de Romania!
      • 0 (2 voturi)    
        mana slavilor (Vineri, 18 ianuarie 2008, 13:06)

        nikolai [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

        Nicolae stii care este intregul mister? In spatiul fostei URSS, fuctioneaza un concept extrem de eficient si de actualitate: SOVIETISMUL.
        Aparent, din viziunea americana, este dracu' pe pamant.
        Din punctul de vedere al locuitorilor acelui areal este o stare de fapt, o stare spirituala.
        Sovietismul este ceea ce ii uneste: cultura, muzica, limba etc.
        Prin sovietism se cultiva sentimentul de aparteneta la un imperiu glorios, cu toate perioadele lui negre, incere si de contestat!
        In ceea ce priveste resursele lor, lucrurile sunt si mai simple: reusrsele energetice rusesti sunt bunurile lor. Atat timp cat companiile rusesti nu au acces pe diverse piete occidentale, de ce altii ar avea acces in Federatia Rusa? De ce? Ca se numesc americani? Sau britanici?
        Se pare, Nicolae ca uiti un lucru foarte interesant: tramsformarea Shanghai Coperation Organisation in centru energetic. Altfel spus, Federatia Rusa a devenit interfata interesului american in respectiva zona! Este o miscare strategica care ar fi trebuit sa ridice semne de intrebare Romaniei, in ceea ce priveste pozitionarea fata de Rusia!
      • +1 (1 vot)    
        Scirtiieli. (Vineri, 18 ianuarie 2008, 15:04)

        gaby [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

        Nu e vorba sa ne dam dupa rusi. E vorba sa ne distantam rapid si fara ambiguitati de americani. Nu e bine sa stai in preajma vasului care se scufunda! Te trage la fund!
        De acord, rusii scirtiie la capitolul valori umane daca te referi la politica pumnului de fier. Dar hai sa incepem sa cunoastemi occidentul! Lor le lipseste cu desavirsire capacitatea de a fi parteneri. Sint aroganti si dispretuitori.
        Nu trebuie sa fim prieteni cu rusii, trebuie doar sa fim practici. Tot injurind pe cineva iti va da doar peste bot. Si rusii pot sa ne dea peste bot cind vor dorii. Nici UE nici NATO nu va spune nici PIS! Sint incomparabil mai slabi decit rusii sub toate aspectele!
  • 0 (2 voturi)    
    Bravo (Vineri, 18 ianuarie 2008, 10:09)

    ..escu [anonim]

    Bravo bulgarilor, lucreaza la nivel mare in timp ce noi ne batem capul cu caltabosi, Norica, taxa auto si alte treburi de genul asta...
  • -1 (1 vot)    
    Cernobal , NATO , UE (Vineri, 18 ianuarie 2008, 11:18)

    Petru Asan [anonim]

    Vorba e , ce facem cu Cernobalul pe care astia
    ni-l vor construi la 120 km de Bucuresti ?
    E ciudat ca toti oamenii politici din Romania tac malc vizavi de Belene .
    Noi am intrat in NATO si UE , platind gros biletul de intrare , tocmai ca sa fim la adapost de porcarii cum ar fi Belene , Kozlodui , Bastroe , Insula Serpilor , Voronin si lista poate continua.
    Si cand colo astea ( porcariile )ni se fac de catre rusi si verisorii lor bulgari si sarbi , in stransa alianta cu occidentalii .
    ????????????????????????
  • -3 (3 voturi)    
    Felicitari Bulgaria! (Vineri, 18 ianuarie 2008, 11:25)

    nelu [anonim]

    Bravo bulgarilor! Dovediti inca o data ca sunteti deasupra miticilor de pe malul celalalt al Dunarii! Si ca aveti snaga in voi, baieti, ca nu v-ati cacat pe voi de frica cu cacialmaua asta ordinara numita UE!

    In fudulia lor mioritico-tiganeasca, doldora de prostie funciara, incompetenta crasa si borfasie patentata, romanii se afunda tot mai vartos in mocirla. Sufocarea Romaniei in propria-i nimicnicie nu este departe.
  • 0 (4 voturi)    
    un iresponsabil ajuns presedinte (Vineri, 18 ianuarie 2008, 11:41)

    dacii si romanii [anonim]

    Si uite asa, in timp ce d-l Goe sta si toarna dulceata in pantofii adversarilor politici, toate rutele energetice ocolesc, ca un facut, Romanica. Poate are vreo explicatie iresponsabilul pe care cu rushine trebuie sa recunosc ca l-am votat...Shi nu uitati: vine o noua scumpire a gazului...! Sa traiti bine!
    • 0 (2 voturi)    
      Despre gaz si iresponsabili (Vineri, 18 ianuarie 2008, 12:56)

      Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui dacii si romanii

      Scumpirea gazului este o consecinta a intrarii in EU, deorece s-a hotarat alinierea pretului la gaze in toate tarile EU.

      Binenteles ca trebuia sa apara un berbec care nu intelege nimic si care ii arunca in spate lui Basescu si aceasta problema.

      Pe urma mai este un aspect: puterea executiva *nu* ii apartine lui Basescu. Daca nu ar fi fost intelegerea la nivelul EU si gazul s-ar fi scumpit totusi, atunci vina ar fi revenit in exclusivitate puterii executive (guvernului).

      Iti sugerez sa citesti mai mult si sa scrii mai putin. Parerea mea este ca tu esti iresponsabil pentru ca esti extrem de prost informat, dar asta nu te opreste sa emiti judecati finale.
    • 0 (0 voturi)    
      iresponsabilul Basescu (Vineri, 18 ianuarie 2008, 13:25)

      nikolai [utilizator] i-a raspuns lui dacii si romanii

      Aici nu se pune problema de Traian Basescu! Cu siguranta ca si el are partea lui de vina in relatia cu Federatia Rusa! Este vorba si e Guvernul Tariceanu...De fapt, de intreaga clasa politica din Romania care este anchilozata in niste clisee specifice anilor '80.
      De vina este si mediul de afaceri din Romania care nu a avut inteligenta de a recuceri pietele traditionale (si aici, nu discutam numai de Rusia, ci si de Orientul Mijlociu). Rezultatele sau mai bine spus performantele economice ale mediului de afaceri se vad si chiar se simt!
      Este foarte usor sa il acuzi pe Basescu! Dar, daca Basescu avea un discurs gresit de ce Premierul sau clasa politica nu a reactionat?
      • 0 (0 voturi)    
        Nikolai, ai mare dreptate (Vineri, 18 ianuarie 2008, 13:38)

        dacii si romanii [anonim] i-a raspuns lui nikolai

        Ceea ce este cel mai deranjant intradevar este faptul ca politicienii nostri nu reusesc sa termine cu certurile acestea si sa inceapa sa vada mai departe de propriile interese. Cand oare vom avea si noi adevarati oameni de stat?!
        • 0 (0 voturi)    
          probabil la p. cailor (Sâmbătă, 19 ianuarie 2008, 9:47)

          sceptic [anonim] i-a raspuns lui dacii si romanii

          Imediat dupa victoria rasunatoare a Presedintelui la referundumul din mai am lansat in spatiul public apelul de a lasa toata galceava partizana in urma, a intinde mana contrahentilor de toate culorile - a se transforma din politician in om de stat. In lumina celor ce au urmat, cred ca ma declar pe drept sceptic.
      • 0 (0 voturi)    
        base (Sâmbătă, 19 ianuarie 2008, 9:32)

        alex [anonim] i-a raspuns lui nikolai

        normal. nu este vina lui bbasescu, este a guvernului tariceanu. basescu nu tre sa-si bata capul cu politica externa. ar trb sa ia exemplu bush de la el, care aduce contracte de zeci de mld de dolari in tara, sarkozi care vinde avioane pe bani grei pe plan extern, aia nu stiu ce inseamna sa fii presedinte.
        tre sa invete de la noi. guvernul tre sa faca tot si inghite toate castanele, iar presedinte aplica sloganul stalinist, apropo de rusi, divide et impera!
  • -1 (1 vot)    
    despre servitori(razvan (360romania.eu)) (Vineri, 18 ianuarie 2008, 13:26)

    tot dacii si romanii [anonim]

    Ce s-ar face acelasi domn Goe fara slugoii sai care au pretentii de comentatori fara a fi catusi de putin informati. Ii reamintesc servitorului razvan, caruia ii recomand hartia higienica in loc de servetele la masa de pranz, ca datorita declaratiilor iresponsabilului mai sus amintit Romania plateste la aceeasi Gazprom(nu ne da UE gaz ci Rusia, sic!) cel mai mare pret la gaz(pt informatia ta "doar" 365$/1000mc). Cu UE am negociat doar nivelul de subventii, dar in orbirea sa un slugoi nu poate sesiza aspecte de genul asta pt ca ar fi trebuit sa treaca pe la scoala, sa mai citeasca si altceva decat tabloide.
    • +2 (2 voturi)    
      Lasa nervii (Vineri, 18 ianuarie 2008, 13:51)

      Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui tot dacii si romanii

      Lasa nervii: prostia nu tine loc de logica.

      Deci, fii atent: contractele cu Gazprom s-au semnat in timpul lui Nastase.

      Noi platim un pret foarte mare la gaze deoarece aceste contracte nu s-au semnat direct cu Gazprom ci prin intermediari. O firma de acest gen (nu ii mai retin numele) are doar o secretara si o cifra de afaceri de milioane de dolari.

      Basescu a facut aceste chestiuni publice si a atacat in nenumarate randuri mafia din energie.

      Atentie: nu ai un IQ prea ridicat. Cu cat te enervezi mai tare cu atat mai mult il diminuezi.
  • 0 (2 voturi)    
    stupid people... (Vineri, 18 ianuarie 2008, 13:43)

    YO [anonim]

    spune o vorba dhinezeasca....focul se stinge cu vecini......si nu cu americani de pe alt continent.....in 44 americani ne-au vandut rusilor iar in 89 rusi ne-au vandut americanilor.....care e diferenta....
    • +1 (1 vot)    
      Ai mare dreptate YO (Vineri, 18 ianuarie 2008, 14:05)

      nikolai [utilizator] i-a raspuns lui YO

      Ai pus punctul pe I. Asa stau lucrurile. Decat sa ceri sprijinul peste mari si tari, mai bine bati la usa vecinului, cu respectul cuvenit, si soliciti ajutor! Rusii sunt aici! Americanii sunt la mare departare si nu vor rata ocazia sa foloseasca Romania pe post de moneda de schimb! Decat sa fim slugile lor, mai bine am cauta sa dialogam cu rusii. Numai sa vrem si sa putem!
      • 0 (2 voturi)    
        Mai, in principiu sunt de acord ! (Vineri, 18 ianuarie 2008, 14:13)

        Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui nikolai

        Singura problema este ca dupa ce te ajuta, rusii nu mai vor sa plece.

        Iar daca le dai ceva pe mana atunci nu mai vor sa iti dea inapoi. Nu era mai bine sa ardem noi tezaurul si sa aruncam cenusa in munti decat sa il punem in "siguranta" la rusi ?

        Istoria se repeta tocmai pentru ca oamenii nu invata niciodata. Poate ca rusii s-au schimbat. Hai sa le mai dam o sansa ... hai sa avem din nou increde in ei. Cu tot respectul: asta e sinucidere curata.
  • +1 (1 vot)    
    Melodrame si gaze (Vineri, 18 ianuarie 2008, 14:14)

    Quiet Guy [anonim]

    Clasa politica romaneasca se pare ca nu prea o intereseaza relatii economice normale cu Rusia, preferind balacareala pentru ca orice in Romania trebuie sa fie un show televizat, o telenovela, o drama, un vodevil.

    Relatiile dintre rusi si romani au fost cele care au fost, dar dupa 1989 se puteau normaliza (economic vorbiind) dar nu s-a vrut. Ce a iesit se vede de citiva ani.

    Relatiile dintre rusi si alte tzari au fost poate si mai rele si totusi s-au gasit mijloace de a se depasi anumite bariere.

    Germani s-au omorit cu rusii cu milioanele si totusi isi cunosc interesele economice si politice.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu e asa, taticu! (Vineri, 18 ianuarie 2008, 18:24)

    Vergil [anonim]

    Relatii normale cu rusii?! Verbosti prostii! "Rusii gandesc pe termen lung!" Pe naiba! O sa vedem ce fac din 2040, fara petrol si gaze naturale. Si ei si cei ca ei, arabii! Neam de puturosi si betivi! Asta-i adevarul, imi cer scuze pt atatea epitete, dar cand descriu Maica Rusie nu le pot evita.
  • 0 (0 voturi)    
    Amintirile ne chinuieeeeesc! (Sâmbătă, 19 ianuarie 2008, 10:08)

    Cristian [anonim]

    Daca imi amintesc eu bine, in ultimii 180 de ani, de la rusi am luat numai tepe si palme peste ceafa. Nu vad de ce s-ar schimba ceva, in acest domeniu....
  • 0 (0 voturi)    
    cheia: mai multa energie nucleara (Sâmbătă, 19 ianuarie 2008, 11:44)

    dragos [anonim]

    Rusii ar fi ales Bulgaria si nu Romania indiferent de ce am fi facut noi. Legaturile dintre tarile astea sunt vechi.
    Apoi, nu putem avea o relatie normala cu Rusia cat timp nu se rezolva problema cu Moldova. Daca vrem relatii bune sau privilegiate cu Rusia inseamna sa acceptam ce se intampla in Moldova, ceea ce, evident, nu putem face. Iliescu a incercat asta si pe urma a fost acuzat ca a ratat 'momentul' din 91. Asa ca o relatie servila cu Rusia nu ne-ar aduce nici energie si nici Moldova.
    Ce putem incerca e sa ne diversificam sursele de energie, in special sa intarim sectorul nuclear. Bulgarii fac una la Belene, toate tarile mari au multe centrale nucleare. Daca altii isi asuma riscurile si merg pe calea nucleara de ce nu am face si noi la fel.
    Sunt curios de un singur lucru. Ce parere are UE de faptul ca bulgarii au dat contractul Belene pe mana rusilor?
  • 0 (0 voturi)    
    Polonia are probleme similare. (Sâmbătă, 19 ianuarie 2008, 12:14)

    dragos [anonim]

    Citi articolul din The Economist:
    http://www.economist.com/world/europe/displaystory.cfm?story_id=10534669
    • 0 (0 voturi)    
      articolul din The Economist (Sâmbătă, 19 ianuarie 2008, 18:36)

      ivan [anonim] i-a raspuns lui dragos

      daca te uiti atent prin art de langa o sa vezi ca si Polonia isi trimite prim-ministrul si ministrul de externe la Moscova pentru a rezolva neintelegerile dintre cele 2 tari.. cine analizeaza putin situatia politica din Europa realizeaza ca Rusia dicteaza ce se intampla in Est iar Vestul tace si aproba pentru ca nu prea are alternative.. si celui care zicea ca ce o sa se intample cu Rusia cand se termina gazul si petrolul ii adresez urm intrebare? Ce o sa se intample cu Romania care nu are bani pentru a retehnologiza totul, sau cu SUA care are motoare de la 3L benzina in sus? Cand sunt bani se gasesc si solutii, iar rusii au gaz si petrol pt consum propriu pt muuuuult timp de-acu incolo


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by