VIDEO Parlamentul din Catalonia a votat independenta fata de Spania/ Madridul anunta preluarea controlului direct al regiunii: destituirea lui Carles Puigdemont si a guvernului sau, dizolvarea parlamentului catalan si alegeri anticipate pe 21 decembrie

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 27 octombrie 2017, 13:47 Actualitate | Internaţional

Carles Puigdemont
Foto: president.cat
Parlamentul Cataloniei a adoptat vineri o rezolutie care declara ca regiunea devine un "stat independenta sub forma unei republici", inainte de a intona imnul partizanilor independentei, in absenta celei mai mari parti a deputatilor de opozitie, scrie AFP. Zeci de mii de catalani aflati pe strazile Barcelonei au izbucnit in urale. La scurt timp, Senatul spaniol a votat ca Madridul sa preia controlul direct al regiunii din nord-estul tarii. Apoi, in cursul serii, premierul Mariano Rajoy a anuntat destituirea presedintelui catalan Carles Puigdemont si a guvernului sau, dizolvarea parlamentului regional si convocarea de alegeri anticipate pe 21 decembrie.



Rezolutia cere executivului catalan sa negociere recunoasterea republicii in strainatate, in conditii in care niciun stat nu si-a manifestat sprijinul pentru separatisti.

Aceasta rezolutie afirma ca se constituie "o republica catalana, ca stat independent si suveran, de drept, democratic si social".

Catalonia nu este la primele tentative de rupere de guvernul central. Dar executivul sau nu a ajuns niciodata atat de departe. Ultimul episod vine de acum 80 de ani.

In 1934, in 6 octombrie, presedintele guvernului autonom al Cataloniei, Lluis Companys, proclama un "stat catalan in cadrul unei republici federale a Spaniei".

Raspunsul guvernului central nu s-a lasat asteptat: comandantul militar din Catalonia a proclamat starea de razboi. Confruntarile s-au soldat cu 46 pana la 80 de morti, potrivit diferitilor istorici.

Desfasurarea evenimentelor de vineri:

21:33 Premierul Spaniei, Mariano Rajoy, a anuntat destituirea presedintelui catalan Carles Puigdemont si a guvernului sau, dizolvarea parlamentului regional si convocarea de alegeri anticipate pe 21 decembrie.

"Consideram ca este urgent sa ii ascultam pe cetatenii catalani, pe toti cetatenii catalani, astfel ca ei sa isi poata decide viitorul si nimeni sa nu poata actiona in afara legii in numele lor", a declarat premierul spaniol Mariano Rajoy intr-un discurs televizat.

"Sunt primele masuri pe care noi le intreprindem pentru a evita ca cei care au fost pana acum responsabili (executivul catalan) sa mai poata continua cu escaladarea nesupunerii", a mai declarat Rajoy la finalul Consiliului de Ministri, convocat dupa ce Senatul spaniol a dat unda verde pentru punerea sub tutela a regiunii din nord-estul tarii.



20:50 Guvernul autonom al Scotiei a anuntat ca respecta pozitia executivului catalan si a subliniat ca poporul din aceasta regiune are dreptul sa isi determine propriul viitor

20:45 Circa 15.000 de oameni s-au strans in piata Sant Jaume din Barcelona, in fata Parlamentului catalan, pentru a sarbatori declaratia de independenta.

19:46 Parchetul general al Spaniei va incepe saptamana viitoare o procedura impotriva liderului catalan Carles Puigdemont pentru "rebeliune", o infractiune pentru care pedepsele pot ajunge pana la 30 de ani de inchisoare.

19:32 Londra a anuntat ca nu "nu recunoaste si nu va recunoaste" independenta Cataloniei

19:15 Si presedintele francez Emmanuel Macron a afirmat ca premierul spaniol Mariano Rajoy are "sprijin deplin" pentru a face sa fie respectat statul de drept in Spania.

"Am un interlocutor in Spania, este premierul Rajoy.(...) Exista un stat de drept in Spania, cu reguli constitutionale", a spus Macron.

19:00 Guvernul german a anuntat ca nu recunoaste independenta Cataloniei

18:30 Oficial al NATO, citat de Reuters: "Spania este un aliat implicat, ce aduce contributii importante la securitatea noastra comuna. Chestiunea privind Catalonia este o problema interna, care ar trebui rezolvata in conformitate cu prevederile constitutionale din Spania"

18:08 Spania ramane "singurul nostru interlocutor", a declarat Donald Tusk, presedintele Consiliului UE.

"Pentru UE, nu se schimba nimic. Spania ramane singurul nostru interlocutor", a scris Tusk pe contul sau de Twitter, cerand totodata guvernului spaniol sa "favorizeze forta argumentului mai degraba decat argumentul fortei".

18:00 Departamentul de Stat al SUA afirma ca regiunea Catalonia este parte integranta din Spania, Washingtonul sustine masurile guvernului spaniol de a mentine Spania unita

17:06 Bancile catalane isi accentueaza caderea, vineri, pe Bursa din Madrid: CaixaBank, a treia banca spaniola, pierdea 5% iar Banco Sabadell 6% in jurul orei 13,50 GMT.

17:04 Senatul spaniol a votat ca Madridul sa preia controlul direct al Cataloniei

16:47 Premierul spaniol Mariano Rajoy a facut apel la calm dupa declaratia de independenta a parlamentului catalan, spunand ca domnia legii va fi reinstaurata in Catalonia.



16:30 Parlamentul Cataloniei a votat independenta

16:20 Unii dintre deputatii ostili independentei au ramas mai departe in sala s si-au aratat buletinele marcate cu "NU" in fata camerelor de luat vederi ale ziaristilor

16:13 Parlamentarii catalani au inceput sa voteze rezolutia privind independenta. Votul este secret. Deputatii Ciudadanos si PSC, ostili independentei, au parasit hemiciclul inaintea scrutinului.

"Declaram Catalonia drept stat independent sub forma de Republica", scrie in preambulul acestei rezolutii, prezentata de partidele separatiste, care au majoritatea absoluta in parlamentul regional, a precizat acest purtator de cuvant.

Rezolutia ar urma sa fie supusa votului intr-o sedinta prevazuta vineri.


Citeste mai multe despre   






















VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

20180 vizualizari

  • +20 (92 voturi)    
    haha (Vineri, 27 octombrie 2017, 14:54)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    stiam ca spaniolii sunt prostanaci, dar parca astia din zona cataloniei deja au inceput sa miroasa urat de atata prostie cata e acolo!
    • -13 (45 voturi)    
      Ah, dar statele mari au voie la independenta ? (Vineri, 27 octombrie 2017, 16:54)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Pai mai bine sa fi ramas si noi in Imperiul Otoman.
      • +8 (14 voturi)    
        voi rusii... (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 10:08)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        tu nu prea esti cu noi.
        • +3 (3 voturi)    
          ma umfla rasul (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 12:45)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui rov

          cica catalanii zic

          " Rezolutia cere executivului catalan sa negociere recunoasterea republicii in strainatate "

          CINE sa ii recunoasca ???

          Uniunea Europeana a spus clar ca in NICI-un CAZ !

          State Unite au spus clar ca in nici-un caz !

          UK a spus clar ca nu !

          Franta si Italia au spus si ele (separat de UE) direct ca nu sustin independenta Cataloniei sub nici-o forma !

          Cine???

          China nu se baga, Rusia doar isi baga coada... dar (FEDERATIA) Rusia nu va recunoaste niciodata pentru ca au o gramada de republici si regiuni, unele chiar cu autonomie considerabila !

          Ati uitat de Cecenia si razboiul cu rusii intern ??
    • -15 (33 voturi)    
      sa vezi ce bataie isi vor lua catalanii (Vineri, 27 octombrie 2017, 16:55)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      de la politia spaniola....le va trece cheful de independenta
      • -15 (31 voturi)    
        Pai aparent ... (Vineri, 27 octombrie 2017, 23:17)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        ... cam la atata se pricepe Rajoy: sa trimita batausii.
      • +4 (12 voturi)    
        heheh (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 1:23)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Si armata spaniola abia asteapta sa-i jupoaie pe comunisti.
    • -1 (21 voturi)    
      Bine că ești tu deștept, rrromânule (Vineri, 27 octombrie 2017, 16:56)

      Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Ce ne-am face noi fără tine?
      • -1 (7 voturi)    
        dar (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 1:34)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

        fara tu the first ori the second chiar nu stiu ce te-ai face. Ai fi, ca antiroman , extrem de trendy si cool.
        Mai trebuie sa te prefaci ca bei otrava si te tavalesti pe jos imbracat in schelet.
    • +7 (33 voturi)    
      Rade ciob de ... (Vineri, 27 octombrie 2017, 17:24)

      SebastianD [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Cand spaniolii faceau inconjurul lumii, noi ne otraveam fantanile.
      Daca iti miroase a prostie, recomand sa deschizi geamul din camera.
    • +8 (22 voturi)    
      cand vor chitai de foame vor cere Spania (Vineri, 27 octombrie 2017, 17:31)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      inapoi..lasa I in pace...vai de cei care si au luat bilete in pereioada urmatoare si vara 2018...vor vedea zomballai pe strazi !
    • -8 (44 voturi)    
      Lasa, ma (Vineri, 27 octombrie 2017, 18:02)

      ICosmin [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      ...suntem noi uniti, destepti si bogati.
    • +14 (38 voturi)    
      Sa dea afara si spionii rusi care au sponsorizat (Vineri, 27 octombrie 2017, 18:22)

      Un Nene [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Separarea. Nu stai zeci de ani linistit si ti se scoala dintr-o data de rupere fara un motiv clar.
      • -12 (28 voturi)    
        se putea... (Vineri, 27 octombrie 2017, 23:02)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Un Nene

        ...fara postacul mercenar antirus?
        • +9 (19 voturi)    
          ai oarecum dreptate (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 1:05)

          Un Nene [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          Pe mine nu banii ma aduc aici, ci perspectiva ca in viitor sa fiti doar o amintire trista.
          • -6 (10 voturi)    
            "sa fiti o amintire"? (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 10:25)

            srpc [utilizator] i-a raspuns lui Un Nene

            gunoi tradator, asta ne doresti tu noua, romanilor?
            • +6 (10 voturi)    
              )))) tu, roman? (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 10:53)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui srpc

              ))))) de la sputnik citire, tu roman?)))) umorul sovietic de autobaza
            • +8 (10 voturi)    
              Suntem 20 milioane de gunoaie tradatoare (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 12:07)

              Un Nene [utilizator] i-a raspuns lui srpc

              Care regreta pierderea de la Cotul Donului si doresc sa se razbune pentru cei 50 ani de regres care ne-au aruncat 100 inapoi.
              Cu limba de moarte, bunicul m-a rugat sa repar istoria si sa vindec ciuma de pe pamant. Oriunde e coruptie, secesiune sau nedreptate, sunteti voi in spate. Fiintele Diavolului.
              Romania era o tara mandra si bogata pana sa intre parazitii rusi in ea.
              Sunteti o natie care nu ati trait decat din a fura de la tarile de jur imprejur. Nu produceti nimic, nici macar propria mancare. Ma mir cum mai supravietuiti, dar asta nu va mai dura mult.
              • +4 (8 voturi)    
                Corect (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 13:53)

                un domn [utilizator] i-a raspuns lui Un Nene

                Asa mi s a spus si mie!
          • +4 (6 voturi)    
            Un energizant este Motivatia @srpc (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 10:47)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui Un Nene

            visul lui de a avea propriul izvor nesecat de Pufoiaka
          • 0 (2 voturi)    
            ha, ha ha!!erios? (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 18:22)

            Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui Un Nene

            si daca nu banii te aduc, atunci ce convingeri te definesc, astfel incat sa iti permiti sa vorbesti asa despre un neam sau altul? Iti doresc tie sa fii o amintire trista... sau mai bine sa dispari din orice amintire
    • +12 (34 voturi)    
      stai asa (Vineri, 27 octombrie 2017, 18:47)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Nu ti se va mai parea asa amuzant cand Parlamentul Teleormanului va vota si el independenta.
      • +19 (23 voturi)    
        Ar fi formidabil, (Vineri, 27 octombrie 2017, 21:46)

        gayon [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        pt. integritatea Romaniei. Bineinteles cu conditia ca si tuticeanu sa ramana acolo. Mare paguba. Nu exista castig, fara pierdere, poate castigam Dacia Mare.
      • +9 (9 voturi)    
        niciodata ! (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 8:05)

        silviu_dumitrescu [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        pai domnu' Dragnea a prins de mult gustul bugetului Guvernului Romaniei - cum sa se intoarca stapan doar pe saracia pe care a programat-o in Teleorman ??
    • -4 (10 voturi)    
      ? (Vineri, 27 octombrie 2017, 22:15)

      uzu [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      ok. ei sunt prsti, tu esti inteligent. explica-ne de ce sunt "spanilii" prostanaci si astia din catalunia si mai prosti ?
      • +9 (11 voturi)    
        "toti suntem prosti cateodata" (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 8:09)

        silviu_dumitrescu [utilizator] i-a raspuns lui uzu

        inclusiv popoarele !
        nici nu a trecut un an de cand poporul roman a adus PSD la putere cu un vot distrugator - este asta vreun semn de inteligenta ?
        despre britanicii care au votat Brexit ce sa mai vorbim ? etc, etc,
  • -8 (18 voturi)    
    Smiley (Vineri, 27 octombrie 2017, 16:32)

    Godzillagrrr [utilizator]

    Undece smiley-ul ala cu ochii dati peste cap? ��
  • +35 (53 voturi)    
    singura piezatoare o sa fie exact catalonia... (Vineri, 27 octombrie 2017, 16:41)

    liviu_ [utilizator]

    nici un stat european serios nu o sa recunoasca independenta... practic NU o pot face!!!

    pe langa asta spania o sa i-o deea cataloniei ....
    nimeni nu o sa-i bage in seama
    firmele se vor gandea sa pelce sau vor pleca...

    sa nu uitam ce probleme are anglia si e "ceva" mai mare decat catalonia...

    o sa aiba mari probleme, si din propria prostie...
    nici macar nu e un procent covarsitor care doreste independneta (si referendum ala nu se pune, a fost o gluma proasta)
    • -14 (26 voturi)    
      mare paguba (Vineri, 27 octombrie 2017, 23:10)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      lumea nu se reduce la Occident, spre uluirea tefelistilor si a postacilor mercenari
      • +8 (8 voturi)    
        ce e (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 1:37)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        aia terfelisti, maica, ca io n-am prea inteles
      • +9 (9 voturi)    
        zise postacul rublar (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 9:57)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        si mai lua o gura de votca in beciul lui din Siberia.
        • -9 (9 voturi)    
          daaa (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 10:26)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          cine nu e pro-occidental e pro-rus, asa-i, Capitane? sau tovarase, ca aveti aceeasi ideologie, in esenta?
          • +4 (6 voturi)    
            Identitatea Ta pe Hotnews, cea in scris (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 10:55)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui srpc

            Mai exact este 100 % influentza sovietica, mai exact Mujica ( curent doctrinar care ingemaneaza teoriile de la stalin pana in prezent repudiind pe Gorbachev)
          • +4 (4 voturi)    
            ha, ha, buna aia cu capitanul (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 12:37)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui srpc

            si tovarasul. Dar cred ca te-ai uitat in oglinda cand ai spus asta.
            Nu, nu cred ca toti care sunt anti-occidentali sunt pro-rusi ci doar ca tu esti pro-rus.
            Mai sunt pro-cinezi, pro-coreea de nord, pro-islamisti, dacopati, etc. dar tu personal esti un postac rus.
      • +2 (4 voturi)    
        Cica niste Outlet uri noi in URSS (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 10:50)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        Vor acapara turismul Occidental, in vitrina lor se vor vedea Canibalii de la Krasnoda, precum si audio video cum au savurat carnitza victimelor din 1999 ytd; pentru cei care nu stiau, tastati pe google mirror canibale couple Krasnodar
    • +8 (10 voturi)    
      hei (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 1:26)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Cred ca Transnistria i-a recunoscut deja.Si Statul Islamic., care oricum isi muta capitala la Barcelona.
    • +10 (10 voturi)    
      Tu nu realizezi (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 2:27)

      BuzzBuzzard [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Ca tot ce se intampla de ceva timp in lume este rezultatul numai al PROSTIEI aduse la rand de Virtute ?
    • -1 (3 voturi)    
      SI ATUNCI?!? (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 9:19)

      un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Ceea ce spui este adevarat, si atunci DE CE?
      De ce vor catalanii indeoendenta, daca bilantul este covarsitor negativ?!

      Numia pentru ca ar vrea neaparat sa faca parte din Federatia Mujica?!

      Ce explicatie RATIONALA poate exista?
      • +1 (1 vot)    
        explicatia rationala: Catalunya contribuie (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 17:15)

        ilex2013 [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

        la bugetul national al Spaniei cu vreo 10 miliarde de Euro mai mult decat primeste inapoi de la Madrid. Catalunya din 2006 incearca sa obtina autonomie fiscala - pe care nu o are si care o face sa aiba putini bani de investitii desi produce cam 19% din PIB-ul Spanie cu o populatie de 16% din populatia Spaniei. Ca in Romania unii muncesc iar Teleormanul sta pe ajutoare sociale de la prostii care muncesc. Declararea independentei s-a facut ca sa forteze Madridul sa negocieze o autonomie fiscala sau scaderi de taxe asa cum vor si Veneto si Lombardia in Italia. Faptul ca Madridul a refuzat constant sa negocieze a generat criza actuala pe care tot Madridul a inteles sa o rezolve cu bata.
  • +20 (58 voturi)    
    este cazul unei riposte... (Vineri, 27 octombrie 2017, 16:43)

    mitocanu [utilizator]

    ferme si dure din partea statului spaniol...catalanii separatisti isi bat joc de legi si de constitutia spaniei...tineti-va bine...intr-un oras din cataluña, regele spaniei a fost declarat "persona non-grata"...poti sa-ti inchipui asa ceva?....
    • -5 (9 voturi)    
      Republica/regat (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 4:32)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui mitocanu

      Catalanni doresc o republica. Poate si Spania ar trebui sa faca acest pas.
    • -2 (4 voturi)    
      Precum si incasii (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 12:03)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui mitocanu

      care au incercat sa-si bata joc de legile Spaniei.Dar noroc cu Pizzaro, cel ferm si dur.
  • -12 (24 voturi)    
    Al de spune ca stie la ce se va ajunge in Spania (Vineri, 27 octombrie 2017, 16:43)

    Susufler0 [utilizator]

    e un mincinos ! Adica un laudaros !
  • -22 (32 voturi)    
    să ne grăbim (Vineri, 27 octombrie 2017, 16:47)

    Mazeta [utilizator]

    să nu rămânem ultimii în UE.
    • +15 (19 voturi)    
      Tu oricum... (Vineri, 27 octombrie 2017, 22:48)

      blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      esti ultimul pe-aci , nu stiu de ce te mai obosesti...
    • +9 (9 voturi)    
      Moscova parca nu e in UE, (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 9:02)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      nu mai vb in numele nostru aratare
  • +7 (27 voturi)    
    Poate inteleg eu gresit... (Vineri, 27 octombrie 2017, 16:51)

    vio7 [utilizator]

    Oficial FC Barcelona a iesit din competitiile europene...right??Au sa regrete fix ca si englezii dupa Brexit.Macar Anglia e toata ,ei sunt un muc in nasul Spaniei si se fac din ce in ce mai mici!!
    • -8 (12 voturi)    
      si cine ti-a spus (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 1:39)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui vio7

      ca in afara de lepre si imbecili regreta cineva brexitul?
  • +15 (31 voturi)    
    Sa te tii (Vineri, 27 octombrie 2017, 16:51)

    alegzandru [utilizator]

    Guvernul nu va lasa lucrurile asa, si pe buna dreptate. Va pune ordine si vor pierde si autonomia, din pacate asta se va intampla cu violenta. Dar na, asa e cand nu iti ajunge ca primesti cu 2 polonice in plus la masa de seara, tu vrei tot cazanul cu mancare.

    In urmatoarele zile vom asista la scene urate in Barcelona.
    • +2 (24 voturi)    
      Aici e marea problema (Vineri, 27 octombrie 2017, 23:35)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

      Cand guvernul central spaniol a mai "dezbatut" in mod violent diferente de opinie cu una dintre regiuni - Tara Bascilor - a durat aproape patru decenii, dar pana la urma bascii au primit ce-au vrut. Alea doua decenii numa' moi n-au fost pt. Madrid.

      Ca idee, e documentat si faptul ca in vremea aia guvernul central a finantat teroristi pentru a ucide membri ETA. Asa ca dupa parerea mea bine zice cine zice ca in Spania Franco n-a murit - da' UE se incapataneaza sa considere Spania un stat democratic.

      Daca se ajunge la o situatie similara in Catalonia, care e de vreo trei ori cat Tara Bascilor, si incep din nou sa bubuie masini si sa fie impuscati oameni in Madrid, frica mi-e ca n-o sa le fie deloc usor celor din guvernul central sa explice propriilor alegatori de ce vreme de sapte ani, din 2010 pana in 2017, au dormit pe-o ureche, in loc sa vada de ce-s nemultumiti catalanii, si de ce, desi in repetate randuri Puidgemont a aratat ca vrea doar sa discute, nu sa declare unilateral independenta, tot ce-a facut Rajoy a fost sa trimita batausi.
      • +3 (5 voturi)    
        Ai dreptate dar e fix pe dos (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 4:49)

        The Wisest Fool [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Dupa caderea lui Franco, ETA nu a mai fost sustinuta de catre basci, in afara de un numar redus de extremisti (tot timpul se gasesc unii).

        Dincolo de lipsa de sustinere din partea bascilor, eficienta cu care Guardia Civil aresta capii bandei (chiar la zile distanta de la numire desi se ascundeau prin Franta de ani buni) a avut un aport semnificativ la incetarea definitiva a focului, predarea armelor si dizolvarea neconditionata. Nici macar cea mai "banala" dintre cerinte nu le-a fost indeplinita, aceea ca prizionerii ETA sa isi execute pedeapsa in inchisorile din Tara Bascilor.

        Ba mai mult, in ciuda faptului ca banda terorista s-a dizolvat, membrii ei sunt in continuare arestati si adusi in fata justitiei. Chiar azi au fost arestati doi in Berlin.

        Spania a suferit, da. Dar teroristii nu au obtinut nici pe departe ceea ce au vrut.

        Asadar un lucru le este clar catalanilor: terorismul nu e o solutie. Mai au un motiv pe langa esecul ETA, incercarea disperata de a poza in victime si proiectarea imaginii de stat opresor asupra Spaniei ca unica forma de a incerca sa atraga simpatia vreunui lider mai ignorant.

        Puigdemont trebuie sa aiba acum exact acelasi sentiment pe care l-a avut Geoana cand s-a culcat presedinte si...s-a trezit. Pacat ca sotia lui romanca nu i-a povestit patania lui Geoana din timp, poate n-ar fi repetat-o.
        • +1 (1 vot)    
          nu e chiar asa. Tara Bascilor are (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 17:19)

          ilex2013 [utilizator] i-a raspuns lui The Wisest Fool

          autonomie fiscala iar Catalunya nu! Si diferentele
          existente intre autonomiile diferitelor regiuni sunt
          subiect de nemultumire ....
          • 0 (0 voturi)    
            e cum e (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 20:17)

            The Wisest Fool [utilizator] i-a raspuns lui ilex2013

            Obtinerea autonomiei fiscale din Tara Bascilor nu are nicio legatura cu ETA. Nu a fost nici dorita, nici negociata, nici castigata de ETA.

            Guvernul de la Madrid a repetat in mai multe randuri ca este dispus sa dialogheze pe tema autonomiei fiscale din Catalunya. Insa ceea ce Puigdemont numea dialog era doar incercarea de a impune conditiile proprii de declarare a independentei.
  • +14 (32 voturi)    
    . (Vineri, 27 octombrie 2017, 16:51)

    theo667 [utilizator]

    Buuun Si acum sa-si lumineze fata sa se dea in fapt cine-i sustine, ia sa vedem ce tara se grabeste sa-i recunoasca? Pun pariu ca Ungaria e in primele trei (doua pot fi niste africani,asiatici sarantoci cumparati cu ceva export din varzelona)
    • -10 (26 voturi)    
      , (Vineri, 27 octombrie 2017, 19:21)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui theo667

      așa cum s-au grăbit SUA să recunoască independența Kosovo?
    • +1 (3 voturi)    
      Cu ungaria nu realizeza mare lucru! (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 9:22)

      un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui theo667

      Nu tin pariul, este irelevant: poate ca minuscula Ungarie va recunoaste Statul Catalania, si ce daca? Cu ce o sa ii ajute?
      Ei, atunci cand Federatia lui Putin va recunoaste noul stat, va fi cu totul altceva!
  • +7 (23 voturi)    
    Asa e cand alegi Puidedement la conducere (Vineri, 27 octombrie 2017, 16:55)

    vio7 [utilizator]

    Sa vezi tupeu si pretentii pe unguri,sau pe UDMR...ca nu e acelasi lucru.
  • +13 (29 voturi)    
    . (Vineri, 27 octombrie 2017, 17:10)

    Ingwar [utilizator]

    dar pe ce baza s-au autoproclamat separatistii ? faptul ca singuri unilateral au facut un pseudo-referendum fara observatori externi acreditati si fara participarea intregii Spanii inseamna ca sunt escroci care trebue judecati prin lege. sa presupunem ca cumva prin minune Madridul ar permite un plebiscit legal cu observatori, atunci votarea tre sa se faca in toata Spania de catre toti 40 milione de cetateni, si atunci rezultatele ferm vor fi contra independentei.
    deja sute de companii si-au mutat sediile centrale din Barcelona in alte regiuni, sfatuesc separatistilor din "Catalunia" sa vina iin excursie in asa regiuni separatiste ca transnistria, donbas, abhazia sa vada la ce poate duce asa aventuri ale unor escroci nesabuiti. Sper ca in final sa se rezolve si Spania sa ramina o tara unita, iar daca Barcelona isi va pierde si autonomia va fi o lectie de invatat
    • +1 (17 voturi)    
      Nu-i chiar asa (Vineri, 27 octombrie 2017, 23:46)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Ingwar

      In forma in care apare in carta ONU, dreptul la autodeterminare zice ca un grup de oameni au dreptul de a-si manifesta liber suveranitatea si de a-si alege statutul politic international.

      Ori tocmai aici e marea problema: constitutia Spaniei interzice dreptul asta, da' UE, SUA sau alte entitati statale si supra-statale aparent n-au nici o problema cu treaba asta.

      Probabil pe termen scurt sau mediu Barcelona isi va pierde autonomia, daca nu le vine mintea la cap celor din comunitatea internationala sa-l oblige pe Rajoy sa discute cu catalanii - alegeri proaspete foarte probabil vor duce la formarea unui parlament si mai pro independenta in Catalonia, si trimiterea mai multor politisti spanioli in Catalonia in nici un caz nu e de natura sa-i faca pe catalani mai putin nationalisti. Dar pe termen lung nu poti ignora vointa unui grup atat de mare cum sunt catalanii. Daca intra in greva fiscala, cu toata pierderea autonomiei, economia spaniola pe ansamblu e pe butuci, asa ca ceva-ceva trebuie sa le dea guvernul central. Care ceva-ceva e de fapt toata miza circului.

      Cu turismul in Catalonia nu cred c-ai nimerit-o. Barcelona e orasul cel mai vizitat de turisti in Spania - Madridul e doar punct de trecere. Coasta cu plajele cele mai vizitate e tot in Catalonia.
      • -2 (12 voturi)    
        despre (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 1:43)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        ce carta onu delirezi, postacule sorosist. Aia unde libia si north koreea sint membre ale komisiei pentru human rights, asta e carta ta onu.
      • -2 (6 voturi)    
        Francezii (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 4:36)

        aniod [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        si altii au cumparat masiv proprietati in Catalunia. Evident ca turismul nu va scadea
        • +4 (6 voturi)    
          si englezii au cumparat proprietati (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 10:02)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui aniod

          chiar si romanii.
          Dar asta nu are legatura cu turismul si cifrele lui.
      • +2 (8 voturi)    
        Dezinformezi (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 5:24)

        The Wisest Fool [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Din toate statele lumii, doar constitutia Etiopiei si a federatiei Sfantul Cristofor si Nevis contin dreptul la care te referi tu. Atat, niciun alt stat.

        Doctrina ONU in privinta autodeterminarii considera acest drept doar in cazul "popoarelor din teritorii coloniale sau supuse subjugarii, dominarii sau exploatarii straine"

        Iar in continuare precizeaza ca "nimic din pactele internationale din 1966, in niciun tratat de drepturi umane nici jurisprudenta internationala nu confera dreptul comunitatilor teritoriale sau autonome sa se pronunte cu privire la independenta si separarea de stat".

        Daca ar fi cum zici tu, UE ar fi recunoscut in mod automat independenta dar singura afirmatie corecta pe care o faci este in titlu: "nu-i chiar asa" cum zici tu.
  • +20 (32 voturi)    
    taticu (Vineri, 27 octombrie 2017, 17:14)

    dum_i [utilizator]

    Stati calmi.

    Independenta a fost votata de 90%...din vreo 40%.

    Restul au stat acasa, pentru ca referendumul era ILEGAL.

    Implicit, independenta e declarata de un grup de pucisti care merita sa putrezeasca in carcera.

    Pentru ca majoritatea NU au votat-o!
    • +1 (5 voturi)    
      Aproape corect (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 4:52)

      The Wisest Fool [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      Trebuie sa ii scazi pe ce care au votat multiplu din acei 90% pentru a da cu procentul corect, evident sub 40%.
    • 0 (2 voturi)    
      Nu e asa (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 12:00)

      xulu [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      "Independenta a fost votata de 90%...din vreo 40%.
      Restul au stat acasa, pentru ca referendumul era ILEGAL."

      Restul au fost opriti sa voteze, nu au stat acasa.
  • -15 (29 voturi)    
    A șasea națiune (Vineri, 27 octombrie 2017, 17:26)

    Nyk1 [utilizator]

    Până acum, la lecțiile de istorie și de română, elevii au învățat că există cinci limbi romanice, derivate din latină: spaniola, italiana, franceza, portugheza și cu voia dv., română.

    De acum înainte sunt șase!

    Trăiască frații noștri latini catalani!
    • +10 (14 voturi)    
      Sa nu fii surprins, (Vineri, 27 octombrie 2017, 23:36)

      gayon [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      cand o sa afli ca la nivel mondial, cele mai multe cuvinte in comun intre doua limbi, o sa le intalnesti intre limba Romana si cea Catalana.
      Si totusi Romanii din Catalunia, prefera sa invete Limba Spaniola. De ce oare?
    • +3 (7 voturi)    
      ma (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 1:46)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      baiatule, o fi putin destept si versat, dar deja e invechit in functie si asta e prima mare greseala pe care o face. Si il va costa. Atit pe el cit si pe voi.
    • +1 (1 vot)    
      Sarda, corsicana (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 4:37)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      etc
      • 0 (0 voturi)    
        Sardinia are jurisdictie Italiana, Corsica (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 11:18)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui aniod

        Franceza, Oamenii De Acolo isi vad de AutonomiaLor fara declaratii belicoase la adresa Statului de Drept
    • +1 (1 vot)    
      catalana este cea mai apropiata de (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 17:24)

      ilex2013 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      romana din toate celelalte limbi latine . Apropo mai e si
      romanche vorbita in sudul Elvetiei.
  • +11 (13 voturi)    
    Mda...UE (Vineri, 27 octombrie 2017, 17:35)

    tudorborisev [utilizator]

    Si UE e de vina. Europa oricum are multe regiuni problema de genul acesta. Nu ar trebui incurajate miscarile acestea secesioniste in sensul ca orice regiune care face asta sa iasa din UE definitiv, cu interdictia de a mai face parte pe viitor din spatiul comunitar.
    • +5 (15 voturi)    
      In mod cert ... (Vineri, 27 octombrie 2017, 23:53)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui tudorborisev

      ... asemenea miscari n-ar trebui incurajate, dar nici ignorate. Cand vreme de sapte ani guvernul si parlamentul catalan au cautat dialogul cu guvernul central pentru a facilita o revenire macar partiala la situatia de dinainte de 2010, dar n-au avut parte de nici un pic de atentie, era clar ca la un moment dat se va sparge buba si puroiul va da pe dinafara.

      Inainte de sentinta curtii constitutionale spaniole din 2010, suportul pentru independenta Cataloniei era foarte scazut - sub 15%. Inainte de referendum cu un an ajunsese la aproape 50%. Toate sondajele ziceau ca scazuse din nou la vreo 40-45%, inainte de referendum, dar ca suportul pentru o autonomie largita, dupa modelul Tarii Bascilor si al Navarrei (deci nu ceva nemaivazut in Spania), crescuse pana la 80% - asta in conditiile in care in Catalonia, din cauza migratiei masive, nu stiu daca 50% din populatie mai e etnic catalana. M-as mira ca acuma, dupa ce oamenii s-au trezit batuti pentru c-au vrut sa voteze, dupa ce sunt amenintati cu preluarea controlului de catre Madrid, sentimentul anti-independenta o sa mai scada vreodata sub 50%, cata vreme guvernul central continua politica de tip franchist, bazata pe forta, in loc de dialog.
      • +1 (5 voturi)    
        ZIci tu ceva... (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 5:04)

        The Wisest Fool [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Insa, te rog sa nu ignori rolul jucat de criza economica. Atunci cand Spania era lovita din plina de criza, liderii catalanii au aruncat pisica in ograda Madridului fara sa isi asume vreo responsabilitate desi Catalunya era in cea mai mare criza de lichiditate in perioada aia iar guvernul spaniol a injectat mii de miliarde (mai mult decat in oricare alta comunitate autonoma) pentru a evita o aterizare brutala a economiei catalane.

        Dar a fost mai simplu sa o tina pe a lor: daca eram independenti, nu ne-ar fi lovit criza. A fost pura propaganda din partea unor lideri oportunisti diferiti de extremistii din CUP care intr-adevar doresc independenta cu orice pret. Majoritatea partidelor, insa, au folosit independenta din oportunism pentru a se albi in fata electoratului si folosind televiziunea publica locala ca mediu de propaganda.
    • +3 (5 voturi)    
      hei (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 1:31)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui tudorborisev

      Cred ca ungurii vor accepta targul asta.
  • +22 (34 voturi)    
    Cadere libera (Vineri, 27 octombrie 2017, 17:47)

    EU_e_cu_noi [utilizator]

    Firmele isi muta sediille din regiune si pana la urma cetatenii Cataloniei sunt cei care vor pierde.
  • +11 (21 voturi)    
    stim noi a cui e vina! (Vineri, 27 octombrie 2017, 18:17)

    tahomir [utilizator]

    E mana lui Putin care si-a bagat piciorul in capul lui Puigdemont. Ca avea loc.
  • +10 (22 voturi)    
    bleah (Vineri, 27 octombrie 2017, 18:24)

    razeshu [utilizator]

    PuieMonta@Barcelona e un diletant populist fara viziune si cu agenda de ziarist de presa de scandal. Un fel de Boris la Brits-ilor. Un soarece care se teme de alegeri anticipate mai rau ca Dragnea si gasca lui diletanta de la putere. Din pacate pentru el a reusit sa atzatze niste babe ramolite si niste tineri visatori, biznizu a zis pas. Si daca marile firme impacheteaza si se cara din provincie chiar o sa se bucure ca baga parnaie si singurul lui ghinion poate fi scapatul sapunului la dush fata de furia fomistilor care vor iesi in strada satui de independenta fara paine. Din pacate europa e pe cale sa culeaga furtuna pe care-a cultivat-o minutios in Kosovo(si in fosta Yugoslavie in general) si nu numai. Sa ii vad acum cum isi aliniaza mesajul la principiul autodeterminarii. Pentru ca miscarea asta Catalana cam zguduie piata. Iar Germania si cu restul Nordicilor productivi si ordonati au nevoie de o piata linistita pe care sa poata vinde fara numar.
  • +14 (38 voturi)    
    mai sunt unii care se bucura ca... (Vineri, 27 octombrie 2017, 18:27)

    Zalmoxis [utilizator]

    ...prostii
    ..undeva in zona Transilvaniei :))
    Sigur ca acestia o sa se napusteasca cu minusurile :))))
    • +1 (15 voturi)    
      Asculta Zamolxe! (Vineri, 27 octombrie 2017, 23:05)

      gayon [utilizator] i-a raspuns lui Zalmoxis

      I-mi permit sa-ti spun Zamolxe si nu Zamolxis.

      Traiesc zeci de ani departe de izvor, adica de casa, dintre care multi, petrecuti in Spania. Am cunoscut Oameni din diferite parti ale Spaniei. Oameni si oameni.Iubesc Spania ca si propria mea tara, chiar daca in momentul actual nu mai traiesc acolo. Dar situatia, in fata caruia se afla in momentul actual Spania se datoreaza unui guvern corupt, care macina Spania, ajuns la putere cu minciuni si promisiuni electorale neonorate, ce numai pdsr-ul de la noi poate sa-l concureze.

      Mare pacat de sangele varsat in razboiul civil al Spaniei de Romanii Mota-Marin, dar si mai mare pacat de conationalii nostrii contemporani, impreuna cu poporul simplu spaniol, care indura consecintele acestui guvern de dreapta putred de corupt. Mare rusine pt. dreapta din intreaga lume. De acest putregai corupt au profitat separatistii catalani.
      Aviz amatorilor!!!
      Nu se poate vorbi de o Democratie viabila, atata timp cat partidele care nu isi respecta promisiunile electorale, sa nu fie trecute in ilegalitate. Minciuna si dezinformarea au fost intotdeauna frana progresului Omenirii.
      • +4 (8 voturi)    
        ciudat (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 1:49)

        razeshu [utilizator] i-a raspuns lui gayon

        dar separatistii au si ei la randul lor la varf niste corupti. care mai nou vor o tara a lor unde sa nu ii poata judeca nimeni. pana si produc noua constitutie si legile de baza li se prescriu toate nelegiuirile, nu ? Mai ales ca vor poza in eroi - doar au furat de la Spanioli :)
        • -2 (2 voturi)    
          Nu exista spanioli (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 10:54)

          Lucian Ilea [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

          dupa cum nu exista nici romania sau catalani asu ardeleni
          doar civilizatiile mari gen Atlantia sau Hyperboreea exista
          dar ele de mult s-au dus pe copca
          natiunile moderne nu exista
          epoca actuala e un rahat
      • +3 (5 voturi)    
        nu sunt in masura ssa apreciez (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 9:28)

        un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui gayon

        Cum nu traiesc in Spania, NU am dat destule sa comentez TOT ce ai zis tu, insa un punct pare cu certitudine valid:

        "De acest putregai corupt au profitat separatistii catalani."

        de dreapta sua de stinga, nu am idee, insa este clar ca ambitiile separatiste au profitat foarte mult de porcariile Guvernului, altfle nu aveua succes!

        Dar esti sigur ca traiesti in Spania?
        Cand spui de "guvern corupt, care macina Spania, ajuns la putere cu minciuni si promisiuni electorale neonorate", mi se pare ca descrii perfect situatia de la noi!!!!
        • +1 (3 voturi)    
          Lenea e cucoana mare. (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 11:15)

          gayon [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

          Da mai bine sa fim sarcastici, punand sub semnul intrebarii veridicitatea altora, numindu-i astfel mincinosi. Nu e neaparata nevoie sa traiesti in Spania, ca sa fii la curent cu evenimentele politice din orice perioada doreste domnia voastra.
          Noua tehnologie, internet ,prin instrumentele sale de cautare cum ar fi google de exemplu, iti pune la dispozitie toate informatiile necesare. Important, e sa vrei si sa poti sa le folosesti.
          Si... poti sa incepi sa cauti alegeri generale din Spania 2011. Pe ce fundal politico-economic au fost castigate detasat de PP, alegerile generale.Ce promisiuni electorale au fost facute si cum au reusit sa faca total contrariul a ceea ce s-a propus. Cauta apoi care a fost situatia economica dupa. Mult mai rea. Cazuri de coruptie care au scuturat din temelii partidul, printre care si cazul celebru, Gurtel. ,,Spania, mai coruptă ca România?/ Premierul Rajoy depune mărturie în cazul Gürtel"- asta e doar un titlu din presa romana din aprilie 2017. Apoi arunca o privire pe alegerile din 2015. PP este la guvernare in minoritate, castigand alegerile cu 28,71%, fata de 68,94% din 2011.
          Tataie daca daca nu evorba de comoditate, ci
          doar defaptul ca internetul e o tehnologie prea complicata pentru unii, roaga un nepot sa te ajute. Numai bine.
          • +1 (1 vot)    
            Multumesc de recomandari! (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 12:06)

            un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui gayon

            ASuze, asa cum am spus, nu cunosc situatia din Spania.
            Nu o stiu nici pe cea din Burkina Fasso!

            Insa din unct de vedere strict statistic, este extrem de improbabil ca o tara DEZVOLTATA sa aiba exact, exact aceleasi probleme de coruptie ca si Romania lui Dracnea!

            Imi pare rau, nu am nepoti ...
            • 0 (0 voturi)    
              Imi plac replicile cu (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 21:05)

              gayon [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

              nuanta de ironie si in acela-si timp inteligente. Le savurez, chiar daca ma afecteaza, dar nu e cazul tau. Comparand Spania cu Burkina Fasso ai demonstrat unde ajunge nivelul IQ-ului. Iar in cazul nepotilor, sa-mi permiti o recomandare, daca nu ai infiiaza-i. O sa-ti fie de folos cand o sa ajungi la pensie. Bineinteles ca sa ti-o plateasca. Si cu Ascuze,, suna ca musca ce intra de dragul de-a intra, chiar daca nu stie unde si nici pt. ce.
              • 0 (0 voturi)    
                multumesc, dar am ajuns OT! (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 22:09)

                un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui gayon

                MUltumesc inca o data pentru recomandarea cu nepotii!
                Am ajuns in Off-Topic, dar v-as ruga sa ma lamuriti ce inseamna:

                "cu Ascuze,, suna ca musca ce intra de dragul de-a intra, chiar daca nu stie unde si nici pt. ce."

                ???
  • +17 (35 voturi)    
    incepe (Vineri, 27 octombrie 2017, 18:30)

    nahir [utilizator]

    "distractia".
    putin cred ca jubileaza.
    dupa brexit, acuma e randul Spaniei.
    ungurii si ei joaca cazacioc.
    sa vedem ce mai urmeaza.
    sunt curios daca Messi mai semneaza contract pe viata cu echipa de fotbal a Barcelonei, care, apropo, in ce liga a campionilor va mai juca?
    • +13 (19 voturi)    
      incepe din parti (Vineri, 27 octombrie 2017, 19:26)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Comparatia cu Brexitul este prosteasca. UK e stat independent, suveran si inca o mare putere economica etc, etc si a iesit dintr-un tratat economic si politic. Catalonia e o provincie semi-autonoma(nici macar un stat intr-un stat federal) a unei tari unitare.
      Ungurii jubileaza degeaba fiindca dupa ce vor pati catalanii visele lor de autonomii se vor duce drept in Buda.
      Cu Messi ai dreptate.
      • -2 (4 voturi)    
        apreciez mult optimismul tau! (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 9:30)

        un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Tare , tare mult as vrea sa iti impartsesc si eu optimismul!

        Ma tem insa ca situatia este mult mai rea ...
  • +9 (21 voturi)    
    independenta Cataloniei este pe principii (Vineri, 27 octombrie 2017, 18:33)

    Ed___ [utilizator]

    independenta Cataloniei este pe principii pur ECONOMICE, meschine !

    ei daca cred ca au 20% din PIB-ul Spaniei, gata vor sa faca Brexit !!

    nu merita nici-un sprijin de la nimeni, si cum bine s-a exprimat si liderul UE, liderul SUA, dar si Franta si Italia au spus clar ca sprijina SPANIA si in nici-un caz Catalonia !

    Asa incat proiectul lor, de indepnedenta, care e plin de bube si minciuni, sper sa fie sortit esecului !


    Din cate stiu au votat sub 50% la referendum, si oricum acel spus 43% este total nerealist, plus ca au fost manifestatii de sute de mii de oameni impotriva independentei - in BARCELONA !! - dar care nu a fost asa mediatizat precum intervenita jandarmilor...
  • +13 (17 voturi)    
    Puigdemont e insurat cu Marcela Topor (Vineri, 27 octombrie 2017, 18:37)

    soundtrack [utilizator]

    din Vaslui!!!
    Romanilor din Spania nu li s-a negociat dubla cetatenie de catre vreun politician roman, asa ca...! Jumatate de milion de romani lucreaza acolo legal, umnezeu cu mila!
    • +3 (9 voturi)    
      Absolut normala casatoria cu (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 0:51)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

      Marcela Topor. Imparatul Traian era si el catalan (nascut pe langa Barcelona). Romanii sunt mai inruditi cu catalanii, decat spaniolii. (romanii sunt mai muncitori si mai putin vorbareti, dar mai putin ,,imperiali" decat spaniolii). Spaniolii in general vorbesc intr-una, cu greu poti sa-i opresti. (de aia nu au timp sa munceasca atat de mult).
      • +6 (6 voturi)    
        Trajan, (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 1:47)

        gayon [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        nu era catalan ci andaluz.
        • +4 (4 voturi)    
          Corect (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 11:21)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui gayon

          @rahan pune mana si citeste , sau mai usor pentru inapetenta ta la istorie, viziteaza Sevilla, acolo sunt dovezi in sprijinul afirmatiilor Comentatorului Gayon
        • +1 (1 vot)    
          Intrdevar, Traian s-a nascut (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 12:03)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui gayon

          in sudul Spaniei in portul Sevilia.(nu stiu de unde aveam impresia ca era din Barcelona)
          Dar sa nu uitam ca marea majoritate a populatiei romanice in anii 50 en.din Peninsula Iberica era nascuta in porturile de pe coasta Mediteraneana. Mai tarziu s-a populat interiorul. Asta arata o ridicata omogenitate etnica dea lungul coastei Spaniei Mediteraneene in acei ani. Adica, cam aceiasi romani din Barcelona erau si in Sevilia.
          Imparatul Traian, la frizura ,,breton" pe care o are, seamana la chip cu Carles Puigdemont ! (dar mai scurt) Bine, dar pe timpul ala romanii se tundeau mai mult decat catalanii de astazi :--))))))
          In plus, Traian era un militar ca profesie.
          • 0 (2 voturi)    
            Daca Nu tastai acest comentariu (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 13:56)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

            filozof Ramaneai
          • 0 (2 voturi)    
            Baiatule. (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 21:15)

            gayon [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

            Profilul tau imi aminteste de un coleg de scoala care mereu era intarzaiat, mereu cu temele nefacute, iar cand era pe dinafara de subiect, indiferent de materie, el era responsabil cu intrebarile stupide. El era si responsabilul cu filozofia, demonstrand cu fermitate de ce laptele trebuie sa fie maroniu si nu alb. Sunt ferm convins ca fiecare dintre noi a avut un coleg ca tine. Chiar daca parea simpatic, de cele mai multe ori era mai deranjant ca un viespe neastamparat.
  • -2 (26 voturi)    
    Prostia.... (Vineri, 27 octombrie 2017, 18:51)

    Nonidem [utilizator]

    Prostia nu-i a catalanilor, ci a neispravitului de la Madrid!Daca nu sabota referendumul, datorita imigratiei interne care a adus multi spanioli in Catalonia, si divizarii societatii catalane, ar fi prevalat " NO" -vezi Scotia si Quebec.Acum, hai sa desfiintam acest popor, Nu asa, va avea dreptul la autodeterminare la Invierea a doua-pentru a fi corecti politic.Daca s-ar fi aplicat aceasta "corectitudine" probabil ar fi supravietuit toate imperiile din Europa pana in zilele noastre.
    • +9 (19 voturi)    
      Creand si mai multa confuzie (Vineri, 27 octombrie 2017, 22:43)

      mullard [utilizator] i-a raspuns lui Nonidem

      Nu vei reusi sa te faci ascultat. Nici macar auzit. Cumva nu iti este clar ca referendumul din Catalonia nu este echivalent cu cel din Scotia. Scotienii au acest drept pentru ca nu sunt stat separat intr-o uniune monarhista. Pot decide oricand sa iasa din uniune. Catalonia este o provincie intr-un stat unitar si nu are dreptul sa iasa din acesta. Ceva ma face sa cred ca pricepi ca faci o confuzie, dar refuzi sa accepti. Faptul ca adaugi ca argument imperiile de secol 19 din Europa nu te ajuta absolut deloc. In ce versiune a realitatii a fost Catalonia inglobata intr-un imperiu impotriva vointei sale? In ce fel este Catalonia drenata de resurse de imperiul malefic? Cum este condusa Catalonia autoritar si cetatenii sai transformati in "mana a doua" de imperiul rau?

      Oricat il acuzi tu pe Rajoy de prostie (oare pe ce considerente - cat de indeaproape urmaresti politica spaniola? La o adica, de ce ai face-o?) probabil ca iti e clar - acesta are legea spaniola de partea lui - cea definita impreuna cu Cataonia, nu impotriva ei. Puigdemont incalca legea cu buna stiinta si spera sa fie salvat de strada. Vom vedea - dar la cum se arata viitorul, acesta nu ii e favorabil.
      • -2 (10 voturi)    
        Modul in care e formulat ... (Vineri, 27 octombrie 2017, 23:59)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui mullard

        ... principiul autodeterminarii in carta ONU nu face distinctii in functie de structura administrativa sau legislatia tarii in care se afla grupul care vrea sa-si manifeste dreptul la autodeterminare. Structura administrativa poate fi impusa, legislatia poate fi stramba. Principiul de-aia tot e aplicabil.

        Toata opozitia UE e de conjunctura. Daca nu existau tensiuni interne majore, daca nu era Rusia in ofensiva, daca nu era criza imigrantilor in toi, poate-poate nu uitau atat de usor de principii.

        In plus, Catalonia, chiar si la nivelul conducerii politice, nu vrea independenta - vrea doar o autonomie largita, dupa modelul Tarii Bascilor si a Navarrei. Adica nu vrea nimic din ce nu exista deja in Spania - dar se poate doar pentru altii, pentru ei nu. Doar ca nu au cu cine discuta treaba asta - Rajoy nu stie decat sa trimita politisti, n-a aratat nici cea mai mica urma de aplecare spre discutii.
      • +2 (6 voturi)    
        Impresionat... (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 8:33)

        Nonidem [utilizator] i-a raspuns lui mullard

        Impresionat de atata cunoastere a problematicii in speta, cu umilinta va sesizez urmatoarele:
        -Constitutia spaniola a fost facuta cum au dorit spaniolii, nu catalanii;ca dovada, modificarea ei abuziva la adresa acestora.Evident, litera Constitutiei ca si litera Evangheliei-eterna!
        -Despartirea amiabila -si nota bene- fara referendum a Cehoslovaciei, federatie pur formala dupa evenimentele din 1968-un exemplu de decenta politica.
        -Quebec a fost si inca este-datorita vointei francofonilor, vointa cu o diferenta de un infim nr. de voturi o provincie a Canadei.In afara unor manifestatii pro Canada, guvernul acesteia nu a impiedicat desfasurarea a doua referendumuri pro independenta.Un exemplu de bun simt politic.Ambele, straine imperialuli Rajoy.
        In fine, ma bucur ca dvs sunteti atat de doct in politica spaniola si atat de ferm in acuzatii,eliminand total un dicton al stramosilor:"Audiator et altera pars", care pentru dvs pur si simplu nu exista!

        Moltes gracies!Adeu!
        -
        • 0 (6 voturi)    
          apreciem dar totusi (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 10:57)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Nonidem

          - Constitutia spaniola nu a fost votata si de catalani?
          - Cehoslovacia? comparati un stat care s-a infiintat in 1919 deci cu o istorie de 72 de ani in 1991 cu un stat ca Spania? Catalonia a disparut ca entitate politica prin sec 12 daca nu ma insel prin maritis cu Aragonul. Deci comparatia pica rau de tot.
          - Quebec - era si este provincie a unui stat federal, cred ca stiti diferentele intre un stat federal si unul clasic. Mai exact era si este stat in stat. Oricum in urma tampeniilor cu separatismul au ajuns din fruncea Canadei pe locul 3-4.
          - Imperialul Rajoy?? de cand un tip care aplica legea e "imperial"? Daca maine Dobrogea vrea secesiunea iar Tudose le da peste bot devine "Imperial"? Folositi cuvinte care nu isi au sensul.
          • 0 (0 voturi)    
            Cu permisiunea dvs. (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 14:13)

            Nonidem [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Cu permisiunea dvs, incerc sa va raspund la punctele sesizate:
            -Nu; modificarile Satutului de autonomie al Cataloniei din 2010 nu au fost acceptate de catalani- unul din motivele situatiei actuale.
            -Mergeti prea departe!Cehii si slovacii au trait intr-un Imperiu, catalonii in altul-ne referim la popoare, nu la data cand acestea au reusit sa-si obtina suveranitatea.Daca faceti un demers istoric, atunci si Scotia a devenit britanica acum cateva sute de ani.Cehii si slovacii sunt mai apropiati ca limba si cultura decat catalanii cu spaniolii.
            -Quebec-ul are un parlament si un guvern regional, IDEM Cataloniei!El nu este un stat, comparabil cu cele din USA;Comparatia e perfecta!
            -Imperial a fost o expresie de politete fata de stupizenia,orgoliul acestui individ.
            Ce remarc este comparatia aberanta cu o provincie din Romania;aici este vorba de un popor care intr-o lume normala, are dreptul de a-si decide singur destinul.Poate gresi, dar este dreptul lui sa o faca;acum,tabaraste toata lumea asupra lui, pentru ca este deranjata de aspiratiile lui legitime.Dar nu se intreaba nimeni-nu-i intreaba nimeni, ce doreste de fapt acesta?O participanta la manifestatia anti independenta,,catalana,a afirmat:"toata aceasta criza se datoreaza Madridului, care de 10 ani respinge ab initio orice discutie cu Barcelona"..Fara comentarii!
  • +22 (40 voturi)    
    "parlamentul catalan" (Vineri, 27 octombrie 2017, 18:51)

    silviu_dumitrescu [utilizator]

    este de fapt un fel de consiliu regional (Comunidades Autónomas) - nu are prerogativele unui adevarat Parlament cf Constitutiei Spaniei - sunt f clare art. 148 si 149 care definesc competentele acestor Consilii si ale Guvernului

    deci fie recunosc aceasta Constitutie si atunci organizarea referendumului, declararea "independentei" si votul in "Parlament" sunt ilegale ... fie nu o recunosc si atunci trebuie data stirea asa: "un grup autointitulat "Parlamentul Catalan" a declarat independenta etc"...
    • -3 (13 voturi)    
      Si marmota ... (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 0:09)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui silviu_dumitrescu

      Tu ai studiat, macar superficial, istoria Spaniei si-a Cataloniei? Nu de alta, da' daca stai sa studiezi, ai sa vezi ca Generalitat - guvernul catalan - e cu cateva sute de ani mai vechi decat orice guvern central spaniol, si ca prima constitutie catalana e de asemenea aproximativ sase sute de ani mai veche decat prima constitutie spaniola.

      Chiar daca legea contemporana din Spania zice altceva, din punct de vedere istoric cerintele de autonomie sporita ale Cataloniei sunt cat se poate de bine justificate, mai ales in conditiile in care respectivele cerinte erau cuprinse in statutul Cataloniei votat atat in parlamentul central cat si in cel local, in 2004, ciuntit insa grav de o curte constitutionala spaniola extrem de politizata in 2010 - eveniment care-a si pornit lavina care s-a spart cu ocazia referendumului.

      Mai mult, exista marturii ale celor implicati in procesul de redactare si promulgare a constitutiei actuale a Spaniei care afirma ca elaborarea acesteia in forma curenta s-a facut sub presiune, constitutia Spaniei nefiind in fapt una pe de-a-ntregul democratica. Asa ca o fi legal, da' nu musai si corect, democratic si in concordanta cu principii de drept international faptul ca constitutia Spaniei interzice exprimarea libera si in mod organizat a opiniei pe anumite teme.

      Situatia e complexa rau. Singurul care-o poate detensiona e Rajoy, in momentul de fata, incepand o negociere cu guvernul si parlamentul Cataloniei. Da' ma indoiesc ca unu' atat de arogant si de anchilozat in principii politice retrograde, franchiste, dupa parerea mea, e in stare de-asa un pas.
      • +1 (5 voturi)    
        marmota (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 1:49)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        invelea iar tu sp.
      • +1 (1 vot)    
        adevarat ce spuneti, (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 11:01)

        silviu_dumitrescu [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        ... de acord atat cu argumentele istorice cat si cu critica rigiditatii si prostiei guvernului central si curtii constitutionale, care au fost element major in escaladare - dar asta nu schimba neconstitutionalitatea faptelor Parlamentului Cataloniei fata de actuala Constitutie a Spaniei (oricum ar fi fost ea redactata)

        in alta ordine de idei Regele ar fi trebuit sa intervina demult in acest proces, dupa cum scrie in Constitutie ("arbitreaza si modereaza functionarea institutiilor statului")

        totusi daca plecam pe principiul revenirii la situatia de acum 2-3 secole, ne-am lua imediat adio de la Italia (care poate sa redevina mozaicul de Ducate, Regate si Republici de la 1800 de ex), de la Germania, de la Romania, de la Polonia (care era si ea facuta bucati de altii) - asa cum ne luam de la Spania; din primele 6 state ca populatie ale actualei UE (fara UK...) doar Franta a intrat in modernitate intr-o forma geografica apropiata de ceea ce sunt astazi si cu un sistem de administrare relativ omogen

        eu cred ca europenii se plictisesc: nu au mai avut un razboi pe teritoriul lor de mult timp (exceptand terorismul), sunt sub relativa securitate a monedei unice si le pare ca pulverizarea statelor mari nu le va produce nici un dezavantaj ci doar avantaje - cel putin separatistilor. Fals !! Nici macar separatistii nu vor fi avantajati in actualul context - poate doar cativa lideri dar si ei pe termen scurt.
  • +9 (17 voturi)    
    Trista secesiunea !!!Regiune separatista = O (Vineri, 27 octombrie 2017, 18:59)

    Plagarus [utilizator]

    Orgoliile si gomosagul regional,nu duc la nimic profitabil pt. comunitati.
    Izolati pe plan extern vor plange a paguba DEGEABA.
  • -7 (37 voturi)    
    Pana la urma (Vineri, 27 octombrie 2017, 19:04)

    Nickson [utilizator]

    lucrurile se vor rezolva, insa perderea cea mai mare a suferit-o regalitatea spaniola. Unde e garantul? De ce a luat partea unei tabere in conflict? De ce le-a permis politicienilor de ambele parti sa-si etaleze prostia si aroganta?
  • -5 (19 voturi)    
    speram (Vineri, 27 octombrie 2017, 19:14)

    chiuariu [utilizator]

    ca nato va bombarda si madridul, in buna traditie a acestei aliante defensive.
    • -5 (21 voturi)    
      tit for tat (Vineri, 27 octombrie 2017, 22:16)

      zizin [utilizator] i-a raspuns lui chiuariu

      Catalonii ar trebui să facă un ”Maidan” și să dea foc unui munte de anvelope în Barcelona. Apoi să facă rost de niște skinheads dotați cu țevi de plumb care să ia cu asalt clădirile guvernului spaniol și să se bată cu poliția.

      Spaniei și UE-ului le-a plăcut când neoconii americani au provocat schimbarea "regimului nedemocratic" la Kiev, ar trebui să le placă și acum că se întâmplă în curtea proprie! S-ar putea chiar ca John McCain și Victoria Nuland să vină la grămada de anvelope incendiate să ofere skinheads-ilor tapas și prăjiturele.
      • +2 (4 voturi)    
        daca (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 1:50)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui zizin

        era umamba mbwana presedinte nu m-ar fi mirat.
  • 0 (8 voturi)    
    Barcelona - Freddie Mercury & Montserrat Caballé (Vineri, 27 octombrie 2017, 19:34)

    zizin [utilizator]

    Minunat cântec!

    https://www.youtube.com/watch?v=pHkrvwXX4sg
  • -8 (28 voturi)    
    o harta cu granitele noul stat independent... (Vineri, 27 octombrie 2017, 19:39)

    demaGOGU [utilizator]

    ..ar fi utila in acest moment!

    dreptul popoarelor la auto-determinare e inalienabil, de luat aminte.
    • +8 (18 voturi)    
      Ce atac concentrat (Vineri, 27 octombrie 2017, 22:07)

      mitg [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Fac toti trolii si botii care doresc sa incite la discordine in mediul online.

      "O harta cu granitele", ce vizuali suntem astazi.
    • +6 (12 voturi)    
      da (Vineri, 27 octombrie 2017, 22:51)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      si dreptul oamenilor a fi cat de tampiti pot
  • -13 (19 voturi)    
    Drept mulțumire pentru atitudinea Occidentului... (Vineri, 27 octombrie 2017, 21:07)

    Nyk1 [utilizator]

    ...din ultima vreme, am convingerea că Fed. Rusă va lua decizia să recunoască Catalunya ca republică independentă.

    Așa e când te dai mare și tare precum își încoardă mușchii Occidentul față de Fed. Rusă: în loc să ai aliați și prieteni care să te susțină când ai probleme, îți faci dușmani care nu pot decât să se bucure de necazul tău.
    • +10 (16 voturi)    
      Daaaa (Vineri, 27 octombrie 2017, 22:06)

      mitg [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Rusia nu va face asa ceva, pentru ca in secunda doi si-ar recunoaste independenta atat bogata enclava ruseasca de la Konigsberg, precum si Siberia si Karelia care ar fugi spre Finlanda in direct.
      • +3 (5 voturi)    
        Rusia nu e un stat democratic, ... (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 0:12)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui mitg

        ... si chiar dac-ar recunoaste Putin independenta Cataloniei (chestie de care ma indoiesc, cata vreme Catalonia nu castiga cat de cat sprijin international, avand in vedere ca cel putin pe moment nu i-ar aduce nici un castig), n-ar avea nici o problema ca in secunda doi sa mitralieze orice incercare asemanatoare de secesiune in Rusia.
      • +5 (5 voturi)    
        visezi (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 1:58)

        razeshu [utilizator] i-a raspuns lui mitg

        enclava aia e plina de pensionari din KGB si armata. La fel ca in Transnistria. Daca ies in strada sa ceara autonomie probabil o fac la misto, sa mimeze democratia in fata Vestului :)
        Una peste alta Putin s-a enervat tare pentru Ukraina si a trecut la ofensiva. Are terenul pregatit - tineretul din Vest e alienat de consumerism si traieste cu idei romantioase despre autodeterminare, independenta,... . Daca le-ai pune un pistol in mana probabil se ranesc singuri in 90% din cazuri. In celelalte 10% dau in plans si fug la "MAMA". Basca s si varza la cultura generala si istorie si usor de manipulat de tot felul de formatori de opinie dubiosi de pe FB.
        Sa recunoastem ca dupa Siria si succesul din alegerile Americane Rusii bifeaza inca o victorie - tocmai ce au nagat mortu n casa UE. Sa vedem cine are curaj sa iasa n fata sa ia atitudine. Diletantul de Trump ? Tanti Merkel cea obosita care arde de dorul iemigrantilor ? Macron care se ia la tranta cu sindicatele pentru 5 Eur si drepturile Tiristilor din Est ? Subtire tare :( Viitorul nu suna bine deloc.
  • -6 (20 voturi)    
    Rade Putin (Vineri, 27 octombrie 2017, 21:20)

    galeo [utilizator]

    Rade Putin de se pisa pe el, la cum se casapesc cei din UE singuri
  • -4 (14 voturi)    
    Unde-s Mota si Marin??? (Vineri, 27 octombrie 2017, 21:22)

    echidistantul_ [utilizator]

    Unde-i Ion Mota si Vasile Marin sa faca din nou ordine in Spania??? De abia trecura doi ani de cand au decis demolarea monumentului din Majadahonda.
    Dar ma tem ca vantul pornit acolo va aduce furtuna in lumea intreaga...
    • +4 (8 voturi)    
      Sunt in iad! (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 1:47)

      Seby30 [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

      Acolo unde le e locul la nenorocitii legionari care l-au asasinat pe Iorga, Madgearu, Duca, Lupu. Trebuie sa fii prost ca sa-i regeti.
    • +1 (1 vot)    
      ma asteptam sa intrebi unde-i Walter (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 11:03)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

      Ca doar pe ala l-ati sponsorizat voi rusnaceilor!
  • -14 (26 voturi)    
    asa cum Transilvania (Vineri, 27 octombrie 2017, 21:44)

    xanti [utilizator]

    S-a rupt de imperiul austro-ungar si Catalunia are dreptul sa se rupa de fascistii spanioli.
    Fascismul in stare pura este Rajoy,Merkel,Juncker,....
    • +11 (17 voturi)    
      ... poate .... (Vineri, 27 octombrie 2017, 22:13)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Poate ar fi util sa mai lasi INTERNETUL si sa mai pui mana pe o carte - acolo vei afla ce este fascismul.
      • 0 (12 voturi)    
        Da ma, da' ... (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 0:14)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

        ... si de pe Internet de poti informa despre istoria locala, despre sistemul politic din Spania, despre cum a ajuns Catalonia sa aibe o autonomie mai mult de forma, in conditiile in care alte doua regiuni spaniole - Tara Bascilor si Navarra - au bine mersi in continuare o autonomie la care Catalonia nici macar nu viseaza, despre ce-a facut Franco in Catalonia, despre ce-a facut curtea constitutionala spaniola in 2010. Dupa aia abia poti sa comentezi in mod avizat. Parerea mea.
        • +1 (3 voturi)    
          dar de ce nu ne explici tu (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 11:15)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          Hai spune-ne ce drepturi le-au fost luate catalanilor prin amendarea Constitutiei din 2010.
          Cu subiect si predicat. Ce drepturi au bascii si nu au catalanii? Pe bune, chiar nu stim, lumineaza-ne.
          Ref Franco- nu mai manca urzici, catalanii in razboiul civil au fost niste comunisti imputiti.
          Ia ghici ce aliat ii asigura lui Puigdemont in mini-Parlamentul lui?
    • +10 (16 voturi)    
      Confunzi imperiile... (Vineri, 27 octombrie 2017, 22:58)

      blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      cu statele nationale, unitare si suverane ! ce gandire simplista ...mai pune mana pe-o carte, sa vezi ce-a fost fascismul ..
    • +6 (12 voturi)    
      Bravo mai Hitler! (Vineri, 27 octombrie 2017, 23:08)

      Zalmoxis [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Tu mai si gandesti? sau doar esti indoctrinat cu povesti marca kelemen hunor?
    • +6 (12 voturi)    
      Xanti (Vineri, 27 octombrie 2017, 23:32)

      Grandgousier [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      A fost pe vremea razboiului "civil" spaniol numele secret al unui colonel din spionajul militar sovietic. Ce pot sa spun este...hapciuuu...sa-ti dea D. sanatate.
  • -7 (25 voturi)    
    si noi (Vineri, 27 octombrie 2017, 22:18)

    uzu [utilizator]

    noi ar trebui sa organizam un referendum similar in transilvania si banat. pe noi nu ne-a intrebat nimeni daca vrem sa ne unim cu tara. de la bucuresti vine si a venit doar hotie.
    (hai miticii cu injuratu' ! )
    • +2 (10 voturi)    
      Fa un referendum singur... (Vineri, 27 octombrie 2017, 22:59)

      blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui uzu

      poate afli ca iesi pe locul doi .
    • +4 (10 voturi)    
      Aici gresesti (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 0:19)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui uzu

      Ca nu suntem multumiti de cum e guvernata tara de la Bucuresti in momentul de fata o fi. Cred ca nimeni, din nici o regiune a tarii, nici macar oltenii, moldovenii sau teleormanenii, nu e multumit.

      Da' unirea Transilvaniei si a Banatului cu Regatul Roman a avut loc ca urmare a rezolutiei adoptate de Marea Adunare Nationala de la Alba Iulia. La aia n-au participat mitici, hotararea a fost a noastra, a romanilor din partea asta de munti.
      • +5 (13 voturi)    
        Nu e chiar asa (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 1:50)

        Seby30 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Atât Iuliu Maniu, cât şi Alexandru Vaida-Voevod şi ceilalţi lideri ai Partidului Naţional Român cunoşteau neajunsurile vieţii politice a “Vechiului Regat”, dar nu puteau să refuze proiectul unirii. Însă un pic de autonomie tot ar fi dorit si nu doreau sa lase totul pe seama miticilor. Cunosteau bine marfa. In ceea ce priveste civilizatia, Transilvania era in fata Vechiului Regat cu cel putin 300 de ani. Ardelenii nu se împăcau deloc cu ideea că stăpânirea maghiară va fi înlocuită cu “dictatura” Bucureştiului. Prim-ministru era Ionel Brătianu, cunoscut pentru modul său autoritar de a guverna. La urechile ardelenilor ajunseseră zvonuri conform cărora Brătianu îşi socotea subordonaţii nişte “sclavi”, care nu aveau voie să-i iasă din cuvânt. Dupa 100 de ani de sclavie e timpul sa fim independenti. Cui nu-i place sa se spele pe cap cu Bucurestiul:))))
  • +3 (23 voturi)    
    ca sa vezi (Vineri, 27 octombrie 2017, 23:02)

    srpc [utilizator]

    Kosovo da, Catalunia nu
  • +3 (17 voturi)    
    demo_crazy (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 1:07)

    Quintus [utilizator]

    Alt exemplu de "democrație" UE în acțiune.
    Interesant de observat cum imediat s-a schimbat retorica. Nu mai sunt poporul Cataluniei, ci separatiștii. Curând vor fi rebeli și teroriști.
    De așteptat, in principiu, o repetare a ceea ce s-a întâmplat in Ucraina, unde guvernul de la Kiev a recurs la bombardamente, tancuri și artilerie contra civililor din ”regiunile separatiste” Donețk și Lugansk, dar UE a acuzat Rusia.
    • -1 (11 voturi)    
      multipla masura (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 10:32)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Quintus

      totul se judeca in functie de interese, nu de logica si bun simt;
      daca americanii ataca, cica e pentru democratie, daca rusii ataca, e curata agresiune, maica;
      asa se pune problema
      • +1 (5 voturi)    
        pai hai sa numaram (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 12:46)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        In cate cazuri a adus democratia Rusia undeva
        Si in cate cazuri au adus-o americanii?
        Hai baga o statistica, sa incepem cu Transnistria?
        • +2 (4 voturi)    
          Pai sa numaram (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 17:52)

          Incomod3 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Iran pe vremea sahului, Chile cu Pinochet, Panama cu Noriega, Irak, Libia...oho...exporta americanii democratie la greu... Da daca e cu Chuck Norris, e bine ��
    • +3 (7 voturi)    
      cand spuneti "civilii din regiunile separatiste" (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 11:19)

      silviu_dumitrescu [utilizator] i-a raspuns lui Quintus

      va referiti cumva la niste cetateni neidentificati, mascati, mici de inaltime, imbracati in verde, care au mitraliere, tancuri si baterii de rachete sol-aer (pe care le folosesc impotriva avioanelor de linie) ?
    • +2 (6 voturi)    
      Hai sik (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 11:27)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Quintus

      Deci nu exista mercenari rusi in Ucraina? Si nici armament? Cum nu au existat nici in Crimeea omuletii verzi? Aa, stai ca Putin a recunoscut ca au existat.
  • -1 (5 voturi)    
    Urmeaza Ardealul cu o declaratie de independenta (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 10:48)

    Lucian Ilea [utilizator]

    eu doar descriu realitatea stiu ce gandesc 80% dintre asa zisii nobili de pe aicea
    ei ma obliga sa donez tot
    sa scriu Ardealul independent de imperiul roman si romania
    si sa ma duc noaptea si sa pun ravase in centrul Clujului
    • +1 (1 vot)    
      pai de ce sa pui noaptea (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 12:05)

      tba [utilizator] i-a raspuns lui Lucian Ilea

      ravase cu opinia ta.
      daca ai cohones, sustine-ti opinia pe lumina!
      • 0 (2 voturi)    
        Ilea are cohones (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 12:47)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui tba

        dar ii cam lipseste creierul
  • 0 (4 voturi)    
    Karma is a bitch... (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 12:20)

    Incomod3 [utilizator]

    Remember Yugoslavia ? Kosovo ? :)
  • +1 (5 voturi)    
    ma poate lamuri cineva? (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 12:55)

    CRMS [utilizator]

    Care sunt argumentele legale care au facut ca Kosovo sa fie recunoscuta iar Catalonia nu ?
  • -1 (5 voturi)    
    Următorul pas, dacă știu să-și joace cărțile bine (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 13:34)

    Nyk1 [utilizator]

    Negocieri dure cu UE și cu Federația Rusă: un ultimatum de o săptămână pentru recunoașterea imediată a Catalunyei din partea UE și NATO, cu continuarea integrală a statutului de membru; în caz contrar teren pe malul mării închiriat pe minim 10 ani pentru 1-2 baze militare rusești dotate cu sisteme S400 sau S500 (cu raza până la Madrid) pe teritoriul Republicii Catalunya în schimbul recunoașterii independenței și protecției militare în cazul unor agresiuni spaniole sau chiar ale forțelor NATO.

    Putin l-a ajutat pe Assad la nevoie în schimbul unei baze rusești în Mediterana de Est; în mod sigur va face aceeași favoare lui Puigdemont în schimbul unei baze în Mediterana de Vest, chiar în coasta NATO.
    • +1 (5 voturi)    
      Cu ce ruble? (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 14:00)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Alea cu aceeasi paritate a monedei din Botswana?, stai sa vezi cum Angajatorii tai vor primi Block de la SWIFT, atunci Hunger Games va fi LIVE!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri