Spania va suspenda sambata autonomia Cataloniei/ Uniunea Europeana nu va media criza catalana

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 19 octombrie 2017, 11:47 Actualitate | Internaţional

Mariano Rajoy
Foto: lamoncloa.gob.es
Guvernul spaniol va declansa sambata suspendarea autonomiei largi de care se bucaura Catalonia, punand in aplicare Articolul 155 din Constitutie, potrivit unui comunicat oficial citat de Reuters.

Sambata va avea loc o sedinta speciala a guvernului spaniol.

Reactia guvernului de la Madrid vine dupa ce premierul catalan Carles Puigdemont a refuzat sa raspunda unui ultimatum dat de premierul Mariano Rajoy. Rajoy ii ceruse lui Puigdemont  sa precizeze clar daca guvernul catalan a decis sa proclame independenta regiunii.

Articolul 155 al Constitutiei spaniole permite guvernului de la Madrid sa preia conducerea uneia dintre regiunile autonome in situatii de urgenta. Practic, prin declansarea Articolului 155, guvernul, parlamentul si celelalte institutii din regiunea Catalonia isi pierd puterile legislative si executive, puterea urmand a fi exercitata de guvernul central.

Presedintele Consiliului European, Donald Tusk, a declarat joi ca Uniunea Europeana nu poate rezolva criza politica din Spania, legata de intentiile secesioniste ale Cataloniei, informeaza Reuters.

Statele membre ale UE inteleg ca "nu exista spatiun pentru niciun fel de mediere", a afirmat Tusk intr-o conferinta de presa, in timpul summitului european de la Bruxelles. "Nu ma astept la o discutie extinsa privind situatia; nu este pe agenda noastra", a adaugat el, citeaza Agerpres.























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

17511 vizualizari

  • -49 (67 voturi)    
    Din partea aialaltă (Joi, 19 octombrie 2017, 11:52)

    Omics [utilizator]

    Forțele politice din Catalonia au spus că în momentul în care se pune în funcțiune articolul 155 Catalonia devine independentă.
    • +53 (69 voturi)    
      . (Joi, 19 octombrie 2017, 12:05)

      theo667 [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      ''au spus...'' Guvernul central se bazeaza pe o constitutie recunosccuta si de cataloni ca doar pe baza ei au avut autonomie, guvernare, impozite etc locale. Si tot constitutia zice ca le poate retrage tot ce primisera. Situatia se poate caracteriza prin sintagma ''cum sa-ti mearga foarte bine si de plictiseala sa-ti tragi o tesla undeva''
      • -34 (42 voturi)    
        asta e dovada (Joi, 19 octombrie 2017, 12:30)

        xanti [utilizator] i-a raspuns lui theo667

        De fascism de dreapta ,nici o surpriza
        • +21 (29 voturi)    
          fascism de dreapta? (Joi, 19 octombrie 2017, 13:54)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui xanti

          esti si fascism de stanga?
          nu aveti pe acolo un tovaras komisar politruc ceva sa va indrume sa nu va exprimati aiurea ?

          da da... toti care nu sunt cu voi sunt fascisti.... e bine stiut.
          • -23 (25 voturi)    
            Exista. Se numeste DNA in Romania (Joi, 19 octombrie 2017, 15:06)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

            Exista. Se numeste DNA in Romania. Inainte se numea bolsevism !
      • -16 (40 voturi)    
        eu cred ... (Joi, 19 octombrie 2017, 12:58)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui theo667

        eu cred ... ca Spaniei nu ii prieste in pace... si vrea scandal.
      • +2 (12 voturi)    
        URSS (Joi, 19 octombrie 2017, 14:29)

        chiuariu [utilizator] i-a raspuns lui theo667

        daca era dupa voi, urss-ul era bine mersi si astazi.
    • +26 (32 voturi)    
      Si marmota ce facea ? :D (Joi, 19 octombrie 2017, 12:35)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      independenta recunoscuta de cine ?
      De Cuba si Cecenia ? :D
    • +3 (5 voturi)    
      si eu spun... (Joi, 19 octombrie 2017, 16:02)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      ca Romania o sa anexeze Bulgaria, Moldova, si Ungaria si apoi o sa declare rasboi suriei si in 2 sapt Rusia o sa capituleze...
      asta inseamna ca asa se va intampla?!
  • -51 (77 voturi)    
    Spania vrea razboi (Joi, 19 octombrie 2017, 11:54)

    A78 [utilizator]

    Spania a mutat si a pierdut . Probabil vineri Catalonia isi va anula suspendarea independentei .

    Bineinteles Europa va sustine Spania , de frica . Nimeni nu ar vrea sa vada Corsica , Tirolul , Transilvania , Savoia , Euskadi sau Scotia plecate .....
    • +30 (44 voturi)    
      :-) (Joi, 19 octombrie 2017, 12:18)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui A78

      Spania vrea razboi? De ce, Spania este teritoriu al Cataloniei? Spania a primit un deget de la Catalonia si a vrut sa ia toata mana? Spania vrea dezintegrare teritoriala?

      Hai cu picioarele pe pamant, esti mai in siguranta.
      • -14 (30 voturi)    
        looool (Joi, 19 octombrie 2017, 13:49)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

        cand 1/5 din bugetul Spaniei e produs in Catalonia... Spania e ingrijorata ca nu mai are din ce sa plateasca somajul votantilor cretini care ii are.

        btw ... vezi si in roMANIA ... prostia la vot se plateste cu viitorul.
      • +1 (1 vot)    
        Spania e proasta, la faza asta (Vineri, 20 octombrie 2017, 9:57)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

        Catalanii, ca comunitate, nu individual, au in mod cert o nemultumire. Au folosit toate mijloacele posibile sa atraga atentia guvernului de la Madrid asupra nemultumirii lor, si sa determine inceperea unor discutii in vederea rezolvarii nemultumirii lor. Tot ce-au primit, din 2010 incoace, cand, la initiativa unor forte dupa parerea mea cat se poate de traditie franchista, au pierdut drepturi consfintite printr-un statut votat atat in parlamentul de la Madrid cat si in cel de la Barcelona, a fost un deget - da' unu' ridicat in sus. Nici acum, in ceasul al 12-lea, desi de aproape doua saptamani Puidgemont si guvernul regional incearca in continuare sa inceapa niste discutii, nu capata altceva. Asta desi in cazul altor doua regiuni spaniole, Navarra si Tara Bascilor, ceea ce vrea Catalonia se poate. Ce-ai vrea sa faca? Sa stea capra in continuare?

        E usor sa te bazezi pe lege, da' daca legea e stramba, legea trebuie schimbata, nu mentinuta prin violenta la nesfarsit. De-aia catalanii au evitat declararea independentei, si-au tot incercat sa ajunga la niste discutii - chestie pe care guvernul de la Madrid a refuzat-o constant - ca sa schimbe legea, nu ca sa o incalce, dat fiind ca legea aia lor, ca grup etnic si social distinct, le refuza niste drepturi democratice - cum ar fi libera exprimare a unei pareri pe anumite probleme. Daca cei in masura sa schimbe legea nu misca un deget, ce-ti ramane tie, ca cetatean, de facut? Asta e marea dilema la care democratiile de tip occidental n-au raspuns.
    • +18 (30 voturi)    
      Ce frumos (Joi, 19 octombrie 2017, 12:21)

      mitg [utilizator] i-a raspuns lui A78

      "Probabil vineri Catalonia isi va anula suspendarea independentei"

      Si eu voi pune in aplicare "suspendarea" contractului de credit pe care l-am incheiat cu banca.

      Crezi ca tine figura?
    • -17 (39 voturi)    
      ba da (Joi, 19 octombrie 2017, 12:26)

      om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui A78

      neocomunistii, progresitii, sorosistii.
      mai intai fragmentarea natiunilor, dupa care provincializara federativa in ue. extinderea modelului nemtesc la toata ioropa ...unita.
      face parte din planul de globalizare. o uniune mare, formata din provincii/landuri slabe, centralizm democratic de la bruksal/berlin.
      mai usor da negociat cu america de nord, in vederea realizarii unei uniuni transoceanice. normal, mai intai comercial vamale si financiar monetare.
      dupa care, prin aderare, asia australa, africa pe ales, asia de sud si oceania, etc.
      normal, captiala financiara se va muta de la londra si ny la ierusalim, unde va fi refacut templul.. :-)
      • -6 (20 voturi)    
        ba da (Joi, 19 octombrie 2017, 13:54)

        pecos [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

        corect f corect
      • +11 (25 voturi)    
        alt postac hotarat dar mai incult decat pisica mea (Joi, 19 octombrie 2017, 14:01)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

        mai copile.
        1. gaseste-ti un job decare sa nu iti murdareasca demnitatea. nu mai posta mizerii pe 2 ruble
        2. Soros e nenea ala batran care a facut bani multi din speculatii la bursa. ala e comunist? serios? unde ti-e logica copile? vai de capul vostru....macar de aveti un Team Leader ceva sa va indrume sa nhu scrieti tampenii fara sens.
        3. Vezi ca nemtii pe langa masini mai fac si democratie buna. Putin pe de alta parte aresteaza liderii opozitiei si manifestantii.
        4. O uniune cu SUA cum behai tu nu e in interesul SUA. De ce vrea SUA sa se unseasca cu.... Teleorman? Plus ca SUA mai usor are relatii cu o Europa unita decat una fragmentata
        • -4 (12 voturi)    
          Nene oarecare, le amesteci (Joi, 19 octombrie 2017, 15:43)

          Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

          Esti de stanga sau de dreapta fie identitar si economic.
          De ex Ungaria. Polonia , Trump sunt si identitar si economic de dreapta.
          Soros este identitar de stanga(opusul familiei, credintei, identitatii, traditiei etc) si economic de dreapta.
          Marine le Pen e invers identitar de dreapta economic de stanga si asa mai departe.

          Apropo de Soros zilele trecute, vzi sectiune comentarii o sa inveti multe:

          http://www.breitbart.com/big-government/2017/10/17/death-star-george-soros-transfers-18-billion-open-society-foundations/
    • +20 (24 voturi)    
      Transilvania (Joi, 19 octombrie 2017, 12:33)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui A78

      este cumva captiva Romaniei din cauza minoritatii maghiare. Chiar si daca s ar gandi cineva sa se rupa de regat n o va face pentru ca apoi maghiarii ar fi prea multi.
      Iar tinutul secuiesc nu are cum vreodata sa se rupa din cauza pozitiei geografice. Evident ca daca ei erau la undeva la margine nici nu ar fi facut vreodata parte din romania.

      Iar in Scotia e alta poveste, ei au in consitutie prevazut ca se pot separa daca majoritatea vrea asta.
      • -5 (9 voturi)    
        in care constitutie ?! (Joi, 19 octombrie 2017, 14:39)

        om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        poti sa'mi dai un link pt. constitutia uk ?!
    • +21 (23 voturi)    
      Pana acum doar Catalonia a mutat (Joi, 19 octombrie 2017, 12:47)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui A78

      Sa explic daca nu intelegi: in sedinta speciala a guvernului spaniol la un moment dat conducatorul sedintei va intreba: pana la acest moment guvernul catalan a declarat oficial independenta regiunii? In functie de situatia la acel moment vor fi 2 variante oficiale: 1. Nu, nu s-a declarat independenta- si atunci problema dispare, iar guvernul catalan si Puigdemont au o problema si 2. Da, oficial Catalonia si-a declarat independenta, si in secunda doi guvernul decide aplicarea constitutiei iar regiunea si-a pierdut autonomia. Complicatiile apar de abia de sambata incolo.. Si da , ai dreptate, nimeni nu vrea sa vada regiunile alea + altele rupte( eu de ex. nu vreau, spune tu daca vrei). Ieri Marea Britanie , cu toate divergentele cu UE, s-a raliat la UE si a declarat oficial ca nu va recunoaste Catalonia - e un exemplu -, asa ca opinia ta ca Spania a mutat si a pierdut denota doar necunoastere a problemei in ansamblu.
    • +15 (15 voturi)    
      ha ... (Joi, 19 octombrie 2017, 13:01)

      maryus999 [utilizator] i-a raspuns lui A78

      plecate unde ? in federatia rusa ?
    • +28 (34 voturi)    
      Transilvania? (Joi, 19 octombrie 2017, 13:05)

      talos [utilizator] i-a raspuns lui A78

      De ce ar vrea cei 71% romani sa se separe de Romania? Din cauza ca vor o parte din cei 17% maghiari? Vise erotice de pusta!
      • -5 (9 voturi)    
        iti pot da multe motive (Joi, 19 octombrie 2017, 15:04)

        vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui talos

        dar n o s o faca tocmai ca exista maghiarii,
        Deci maghiarii sunt garantia ca ardealul nu se va desparti, asa ca sa nu ti para rau ca sunt acolo
      • +3 (5 voturi)    
        Vrem independenta de Teleorman (Joi, 19 octombrie 2017, 16:38)

        Hababaeba [utilizator] i-a raspuns lui talos

        Poate suna ca o gluma. Insa Romania a luat-o intr-o directie in care ziua de maine nu mai este tocmai sigura.

        Insa despre ce vorbim? Ce reprezinta Romania? Este cultura? Pai cam este. Tot roman voi fi si dupa o granita. Este istorie? Pai este. Ma intereseaza ce a facut Decebal, Stefan cel Mare, Mihai Viteazul si Cuza? DA, ma intereseaza, evident. Au murit eroi pt tara si merita tot respectul nostru. Dar istoria a cam trecut, poate vreau sa asigur copiilor un viitor. O fi Dunarea sau muntii? Sincer - nu...Pe munti nu ii intereseaza cine umbla pe ei, numai sa aibe grija. Si stim toti ce se incurajeaza in Teleoromania...Deci nu. Este politicul? Da, este, dar poate nu ma intereseaza pe mine aspectul. Sunt granitele in sine? Pai sunt, dar ce importanta are? Oricum nu ma voi plimba peste ele ca in parc, si chiar daca as putea - cred ca sunt si alte optiuni, nu ma tine nimic sa ma plimb pe unde vreau. Gata, stiu: e acolo unde platesc taxele. Ce porcarie. La Dragnea. Deci ce facem? Pentru asta imi trebuie Romania - simbol?

        Care sunt optiunile? Sa plec dincolo, sa ma simt bine pe coclauri si sa comentez de la distanta? - asta ar insemna indiferenta fata de situatia actuala.
        Nu cred ca ar fi cine stie ce beneficiu sa ne conduca Orban. Dar poate gasim pe altcineva. In functie de configuratie poate nu ar fi rau. Si am sti ca am facut ceva. Poate nu pentru simbolul "Romania", insa pentru oameni.
      • +2 (2 voturi)    
        tabu (Joi, 19 octombrie 2017, 18:04)

        Marseille [utilizator] i-a raspuns lui talos

        Vor sa-si faca corturi ca in Mongolia si sa traga cu arcul de pe cal ! Eu zic sa-ți puna si pene in cap ... Ba chiar e o pozitie foarte avangardista de a face sex din goana calului , neprevazuta nici chiar in vechea Kamasutra ! Si mai cred ca ar trebui sa-i lasam fiindca in caz de foamete , poate ii facem pastrama !...
    • +10 (18 voturi)    
      razboi intre? (Joi, 19 octombrie 2017, 13:25)

      sorinnc [utilizator] i-a raspuns lui A78

      Care sunt taberele din razboi?
      90%+ din cetatenii spanioli sunt impotriva separarii.
      Legea e de partea Spaniei.
      Nici macar China sau Rusia nu sustin/recunosc Catalonia.
      Multe companii s-au mutat din Catalonia deja.
      Politia e de asemenea integral a Spaniei.

      In plus spaniolii sunt in cea mai mare parte pasnici iar eventualele proteste vor fi pasnice.
  • -58 (66 voturi)    
    super (Joi, 19 octombrie 2017, 11:58)

    xanti [utilizator]

    Spania se destrama ,UE se destrama.
    • +23 (25 voturi)    
      Iar EAEU se intareste? (Joi, 19 octombrie 2017, 13:10)

      talos [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Vise erotice! Nu mai stricati rublele pe iarba baieti ca visati cu ochii deschisi. Cand se va destrama UE Rusia va fi disparut de mult timp din cauza foametei.
    • +5 (13 voturi)    
      Din est vine bunastarea (Joi, 19 octombrie 2017, 13:48)

      ICosmin [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Europa vrea Holodomor, KGB si Gulag. Visul ei e sa aiba "-stan" in denumirea statelor. Implora pentru asa ceva.
      Eu cred ca te impusti singur in picior. Daca Germania ar iesi la atac ia ghici de unde vin jumatate din victime? Genau!
    • +9 (9 voturi)    
      da...uraaaaa (Joi, 19 octombrie 2017, 14:04)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      si Pamela Andreson intinereste 25 de ani.
      alte vise erotice absurde?
  • -19 (27 voturi)    
    Viceversa (Joi, 19 octombrie 2017, 12:00)

    Sati [utilizator]

    Spania devine independenta.
  • +18 (32 voturi)    
    LOL... (Joi, 19 octombrie 2017, 12:05)

    Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator]

    Le-a tras-o.
  • -12 (22 voturi)    
    Transilvania (Joi, 19 octombrie 2017, 12:13)

    Kosmos [utilizator]

    Cand printul Charles isi cumpara proprietati in Transilvania iar presa din regat vorbeste mai tot timpul de Transilvania fara sa aminteasca de Romania ar trebui ca cineva la noi sa reactioneze...
    • +7 (9 voturi)    
      alte minciuni..... (Joi, 19 octombrie 2017, 14:27)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      dar inteleg idea. dezbina si cucereste.
      macar tu nu pari prost gramada precum colegii tai.
      probabil tu esti Postak Senior. Iei 3 ruble in loc de 2?
  • +9 (11 voturi)    
    intelepciunea populara (Joi, 19 octombrie 2017, 12:16)

    om simplu din multime [utilizator]

    zice ca, ce e prea mult, strica.
    valabil si la noi, prin...erdely.
  • -18 (24 voturi)    
    Cel mai prost premier (Joi, 19 octombrie 2017, 12:23)

    banel [utilizator]

    In cea mai grea perioada a Spaniei. Ce combinatie nasoala.
  • +13 (13 voturi)    
    Bravo (Joi, 19 octombrie 2017, 12:34)

    galeo [utilizator]

    Felicitari pentru hotarare
  • +1 (7 voturi)    
    Oh yes (Joi, 19 octombrie 2017, 12:36)

    Jesuis.PasCharlie [utilizator]

    Feel the Europe . Europe stronk.
  • +10 (18 voturi)    
    UE trebuie sa ramana unita (Joi, 19 octombrie 2017, 12:50)

    Picsius [utilizator]

    Si asta va implica toate regiunile care doresc si asa o autonomie sustinute furibund de rusi.

    Sa nu uitam ca autonomie inseamna granite, inseamna slabirea regiunii, inseamna toate acele dezavantaje care vin din izolationism.

    Exista o miscare puternica de instigare la tot felul de actiuni anti UE din dorinta de a slabi continentul nostru pe plan mondial.

    Nici nu vreau sa ma gandesc cat de grav va fi daca aceasta miscare va avea vreun succes.
    • 0 (14 voturi)    
      Dar... (Joi, 19 octombrie 2017, 14:21)

      Texi [utilizator] i-a raspuns lui Picsius

      ... in Kosovo de ce s-au impus granite si s-a "slabit regiunea"? Asta pentru ca era vorba de nenorocitii aia de sarbi ortodocsi si iubitori de rusi, da? "Curat murdar", coane Iancule... UE, care a sustinut separatistii albanezi, bombardand Serbia in 1999 pare acum cam "fără moral şi fără prinţip"... Stii chestia aia cu deschiderea cutiei Pandorei?
      • 0 (4 voturi)    
        pentru ca sarbii au o inclinatie spre masacre (Joi, 19 octombrie 2017, 16:59)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Texi

        ...de-aia!
        Nici o alta tara nu a facut dupa al doilea razboi mondial in Europa ce a facut Serbia in Račak , si alte si alte masacre.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu-ti fa griji, ... (Vineri, 20 octombrie 2017, 10:48)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

          ... nici croatii sau bosniacii n-au fost mai breji. Au fost doar mai putini.

          Da' acuma in alta ordine de idei. Bascii au avut un scandal similar, in urma cu cateva decenii, si s-au manifestat violent in sprijinul dorintei de independenta. Dupa o perioada de violenta, s-au ales cu un grad de autonomie mai mare decat Catalonia - cu drepturi, la nivel regional, pe care si le doreste si Catalonia, si pe care pana in 2010 chiar le avea. In Kosovo situatia a fost similara - teroristi albanezi comiteau acte de terorism in Kosovo inainte ca sarbii sa reactioneze, dupa care Kosovo a devenit stat independent. La vremea apartheid-ului in Africa de Sud, pe langa miscarea lu' Mandela mai existau si miscari violente. Pana la urma apartheid-ul a fost abolit. Nu ti se pare ca pe undeva sa stai in banca ta si sa respecti legea ii face pe altii sa te ia de prost, da' sa fii violent, chiar daca nu functioneaza din prima, pana la urma te face ascultat si-ti aduce ceea ce-ti doresti? Catalonia nu vrea sa mearga pe drumul asta, si incearca din rasputeri sa convinga guvernul de la Madrid sa discute, pana acuma insa fara cea mai mica urma de succes. Stii vorba aia veche romaneasca: cine seamana vant culege furtuna. Cei ce-au semanat vant, in Spania, au fost dupa parerea mea cei ce-au atacat statutul Cataloniei la curtea constitutionala spaniola (care la vremea aia era la fel de politizata cum e acuma la noi), fara ca dupa aia sa miste un deget ca sa adreseze nemultumirile catalanilor.

          Parerea mea.
      • 0 (2 voturi)    
        nici o tara care face asa ceva unei parti (Joi, 19 octombrie 2017, 20:18)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Texi

        nu are dreptul sa mai detina partea respectiva
        https://en.wikipedia.org/wiki/Women_of_Krusha_e_Madhe
    • +4 (8 voturi)    
      . (Joi, 19 octombrie 2017, 17:06)

      Ingwar [utilizator] i-a raspuns lui Picsius

      cu citiva ani in urma KGB-ul a creat o subdiviziune pentru a ridica valul separatismului in Catalonia si a slabi UE.
      la fel au creat asa diviziune in Romania cu tinutul secuesc, aici ei lucreaza in parteneriat cu viktor orban
      la fel au creat subdiviziune in R. Moldova pentru a separa gagauzia si orasul Balti de restul tarii(cu 2 ani in urma Dodon a si facut un referendum in gagauzia), de transnistria nu mai spun nimic ca e clar
      la fel cu multi ani in urma a fost creata o subdiviziune in Donbas si Crimeea(Ucraina) si chiar au inceput razboiul ca are granita directa
      trebue foarte bine de inteles ca rusia e cel mai mare pericol existential al UE si a West-ului, trebue de inchis proectul pe nume "rusia" si de dat libertate tuturor popoarelor precum tatarii, cecenii, mordvinii, moksa, nentii(din Siberia), etc. ca rezultat sa ramina o mina de pamint numita moskovia. Amin.
  • +16 (26 voturi)    
    admiratie... (Joi, 19 octombrie 2017, 12:59)

    mitocanu [utilizator]

    bravo guvernului spaniol, care demonstreaza fermitate in legalitate...secesionistii catalani primesc lovitura dupa lovitura...peste 800 firme si-au mutat sau sunt pe cale sa-si mute sediile din barcelona in madrid sau alte orase in afara cataluniei...presedintele parlamentului european, antonio trajani, a afirmat astazi ca nimeni in europa nu poate accepta independiente cataluniei si ca secesiunistii sunt singuri...urmeaza art.155 din constitutia spaniola care este lovitura de gratie pentru independentisti...
  • +13 (15 voturi)    
    Asta da veste proasta Rusia (Joi, 19 octombrie 2017, 13:16)

    galeo [utilizator]

    Rusia e tare suparata ca nu UE-ul s-a intarit si nu mai poate specula orice slabiciune a UE
  • +17 (23 voturi)    
    Na belea (Joi, 19 octombrie 2017, 13:36)

    alegzandru [utilizator]

    Au incercat sa ia borcanul de miere doar pt ei, au pierdut si ce castigasera cu greu. Lacomia te poate pierde.
  • +8 (12 voturi)    
    O lectie pentru secui si romani (Joi, 19 octombrie 2017, 15:14)

    Metec [utilizator]

    Trebuie sa luam aminte unde duc autonomiile teritoriale: la pretentii de independenta si la secesiune! Nu trebuie sa le ingaduim secuilor sa-si proclame enclava etnica Tinutul Secuiesc, indiferent de ce spun ei sau Ungaria. Avem acum un precedent pretios, Catalunia, care poate fi folosit ca argument in cazul unor presiuni europene in directia autonomiei secuilor.
    • +2 (6 voturi)    
      Mare adevar ai grait (Joi, 19 octombrie 2017, 16:15)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Asta e o lectie ce trebuie inteleasa si de altii
    • 0 (0 voturi)    
      Nu cred ca situatia e comparabila (Vineri, 20 octombrie 2017, 11:32)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Catalonia a existat de sute de ani, peste jumatate de mileniu, ca entitate sociala si politica individuala. La origine nici nu era parte din Spania, ducii catalani fiind vasali ai Frantei.

      N-a existat niciodata un guvern al tinutului secuiesc. A existat doar o dieta a Transilvaniei, independenta de parlamentul maghiar. (Au existat organe de administrare si conducere locale similare celor ale sasilor, sau ale altor regiuni cu privilegii economice in schimbul serviciului militar, cum au fost granicerii romani din Banat, ce-i drept, aparuti mult mai tarziu, dar respectivele organe erau locale, nimic care sa fie echivalentul unui parlament regional.)
  • +2 (4 voturi)    
    era un proverb... (Joi, 19 octombrie 2017, 16:04)

    liviu_ [utilizator]

    daca sari prea multi pari, iti pica unu in fund....
    cam asta a facut Catalonia acum...

    sa ne intelegem... in continuare nu sunt de acord cu interventia politiei spaniole si o consider o tampenie... dar catalanii au incercat sa muste mai mult decat au putut inghiti.... simple as that.

    Catalonia nu are nici o sansa sa obtina independenta.... sa nu uitam ca mai toate tarile puternice din Europa au zone din propria tara in situatii similare, deci....
    • 0 (0 voturi)    
      Ai fi zis, acu' 20 de ani, ... (Vineri, 20 octombrie 2017, 11:38)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ... ca Kosovo sau Bosnia au vreo sansa sa se rupa de Iugoslavia? Sau acu' 40 de ani ca o sa dispara regimurile comuniste din estul Europei? Sau acu' 50 de ani ca Rusia o sa redevina capitalista? Sau, mai recent, acu' zece ani, ca Marea Britanie va iesi din UE?
  • +1 (1 vot)    
    Singura întrebare (Joi, 19 octombrie 2017, 18:39)

    Nyk1 [utilizator]

    Poate Mossos d'Esquadra să facă față cu brio forțelor speciale de Poliție spaniole?

    Dacă da:

    Catalunya și-a câștigat în practică (cel puțin) independența, fiindcă orice intervenție a Armatei Spaniei (cu tancuri, à la Tienanmen) ar avea un efect devastator asupra concepției care stă la baza UE, și anume faptul că este formată din țări evoluate și care respectă Drepturile Omului. Lucru pe care UE clar nu și-l permite, căci altfel nu doar că ar pierde orice fărâmă de legitimitate în ochii supușilor, ci și elemente externe care fac rabat de la Drepturile Omului (Erdogan) ar fi perfect îndreptățite să protesteze că nu sunt primite în UE. Pe principiul: de ce Spania care a intrat cu tancuri în Catalunya este îndreptățită să fie în UE, în timp ce turcii care au intrat cu tancuri în Kurdistan nu?

    Dacă nu:

    Înseamnă că liderii catalani sunt niște naivi idealiști care-și merită soarta, întrucât și-au imaginat că pot obține independență în întregime fără uz de forță (sau, cel puțin, fără crearea impresiei că ar putea dispune de uz de forță în situații critice precum o eventuală represiune spaniolă)

    Sunt foarte curios ce turnură vor avea evenimentele.
    • 0 (0 voturi)    
      Io ma gandesc putin diferit (Vineri, 20 octombrie 2017, 11:42)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Anume, clar Mossos d'Esquadra n-o sa poata face fata unei preluari in forta a tuturor institutiilor administrative ale Cataloniei de catre fortele centrale, specializate, ale guvernului spaniol. Macar prin faptul ca guvernul central isi permite sa disloce in zona efective suficient de mari incat sa-i dea peste cap.

      Da' daca se ajunge acolo, guvernul central mai ca nu le zice explicit sa treaca la lupta de gherila. Chestie care va reinvia ETA, doar ca in Catalonia, in loc de Tara Bascilor. Acuma, Catalonia are resurse umane si materiale semnificativ mai mari decat a avut Tara Bascilor. In mod cert, daca ETA a fost o mare durere de cap pentru guvernul central, n-a fost nici pe departe ce-ar fi o miscare similara in Catalonia.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică