Razboiul comercial dintre SUA si Canada urca cu inca un grad: Americanii impun drepturi antidumping de 220% pentru avioanele canadiene Bombardier

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 27 septembrie 2017, 13:51 Actualitate | Internaţional

Criza dintre americani si canadieni a urcat cu unca un grad marti dupa decizia administratiei Donald Trump de a impune drepturi antidumping de circa 220% pentru avioanele de transport civil CSeries produse de canadienii de la Bombardier, scrie AFP.

Constructorul american Boeing a sesizat autoritatile nationale, acuzand Bombardier ca beneficiaza pentru aceste avioane cu o capacitate de 100 pana la 150 de locuri de subventii publice.

Atat Canada cat si Marea Britanie, unde sunt produse componente pentru aceste aparate, avertizasera Washingtonul ca vor exista consecinte in cazul unei decizii defavorabile Bombardier.

Aceasta decizie, care trebuie sa fie confirmata definitiv pana in 12 decembrie, va invenina si mai mult relatiile dintre Ottawa si Washington, deja tensionate de renegocierea in curs a tratatului nord-american de liber schimb (Alena) dintre SUA, Canada si Mexic.

Premierul canadian Justin Trudeau amenintase saptamana trecuta ca nu va mai cumpara avioanele de vanatoare Boeing Super Hornet pentru armata canadiana daca Washingtonul pune in practica amenintarea cu sanctiuni.

"Suntem in total dezacord cu decizia preliminara a departamentului american al Comertului", a precizat marti Bombardier, care a acuzat Boeing ca incearca sa "sufoce concurenta".

Boeing a protestat dupa ce compania americana Delta Air Lines a cumparat 75 de avioane CSeries. Grupul american a acuzat Bombardier ca a vandut fiecare CS100 cu 19,6 milioane de dolari americani, la un cost de fabricatie de 33,2 milioane de dolari.

Drepturile antidumping impuse de Washington ar duce costul fiecarui aparat vandut catre Delta la l60 de milioane de dolari.





















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

1749 vizualizari

  • -3 (13 voturi)    
    pai este adevarata treaba cu subventiile? (Miercuri, 27 septembrie 2017, 13:57)

    Razvan_M [utilizator]

    Este adevarat ca statul canadian da subventii de 14-15 milioane $ lui Bombardier ca sa poata concura cu Boeing?
    • +11 (13 voturi)    
      Nu vrem blugi, nu vrem valuta... (Miercuri, 27 septembrie 2017, 16:08)

      Canadian13 [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      ..vrem pe Trudeau sa ne dea subventii...
      @ Razvan_M: nu nu e adevarat, e o minciuna sfruntata !!! Bombardier NU primeste subventii de 14-15 milioane $ , nici vorba, in fapt subventiile directe si indirecte ale lui Bombardier sunt in jur de 1 Miliard de $, dupa cum urmeaza : 350 Mil. $ venind din UK, 120M$ din QC si vreo 300-400 M$ de la Federal, de la Trudeau cel Frumos .
      BOEING in schimb nu primeste nimic !...decat vreun mizilic de 22 Miliarde $ reprezentand contracte de la NASA si de la DoD, adica cam 25% din cifra lor de afaceri !!!: Nici AIRBUS nu primeste nimic, devat vreo dublulul lui Boeing ( 50 Miliarde de Euro, mascati prin programul FPRTD). Nici chinezii de la COMAC, nici Japonezii, nici Brazilienii nu dau, ''decat '' nenorocitii aia de Canadieni bampiri, care sug ...sangele poporului american si votator de Trumpi in libertate, LOL
      • -2 (10 voturi)    
        Adica cum? (Miercuri, 27 septembrie 2017, 16:46)

        mprodanus [utilizator] i-a raspuns lui Canadian13

        Subventiile (de la stat) si contractele (de la NASA) sunt acelasi lucru? Sa inteleg ca in felul asta Boeing are resurse pentru preturi de dumping?
        • +3 (7 voturi)    
          directe si indirecte :) (Miercuri, 27 septembrie 2017, 17:16)

          Canadian13 [utilizator] i-a raspuns lui mprodanus

          Nu, Doamne-Fereste ! , cum sa fie acelasi lucru ? Contractele cu NASA sunt deschise tuturor, nu ati vazut cate Airbus si Bombardier saunt cumparate de NASA in fiecare an ? La fel si cu armata : toate avioanele americanilor sunt facute in Europa, si Canada, cum sa fie asta subventie mascata ptr Boeing ?
          Ah si BTW, Bombardier nu primeste subventii ...primeste '' imprumuturi'', dar cred ca nu esta este topicul, toopicul est despre hotul care striga hotii !
          • -1 (1 vot)    
            Totusi, o confuzie! (Miercuri, 27 septembrie 2017, 22:02)

            mprodanus [utilizator] i-a raspuns lui Canadian13

            Un contract, chiar si preferential, presupune ca se cumpara ceva, in cazul nostru bunuri.
            Subventia, in baza careia Bombardier vinde la juma' de pret, se regaseste, cel mai probabil, in voturi pentru 'nea Trudeau.
            Ma indoiesc ca NASA da bani degeaba, ca prietenul socialist de la Montreal. Ba , mai mult, ma indoiesc si ca da mai multi bani decat trebuie, ca sa subventioneze Boeing.
            Stiu ca socialistii/comunistii trebuie iubiti pentru ca nu-i iubeste nimeni, dar de acum Obama e la vatra, asa ca sa nu mai confundam SUA cu Canada.
      • -4 (4 voturi)    
        mda (Miercuri, 27 septembrie 2017, 17:41)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Canadian13

        am omis din intrebare [per avion vandut]. Din ce am citit prin presa din Canada, Bombardier inca nu a returnat "imprumuturi" de acum 50 de ani facute de statul canadian. Iar Quebecul a propus sa dea un alt imprumut de 1 miliard $, provocand Ottawa sa dea aceeasi suma cu "imprumut" companiei Bombardier care este practic falimentara.

        Ca sa revenim totusi cu picioarele pe pamant: din ce scrie in chiar acest articol, Bombardier isi vinde avioanele <strong>sub pretul de productie</strong>, diferenta fiind de vreo 14 milioane $. Indiferent de subventii/nesubventii, asta-i definitia dumpingului.

        Iar daca este sa citim mai multe prin presa din Canada, un motiv pentru structura de costuri necompetitiva il reprezinta cheltuielile salariale extraordinar de mari. Mie mi se pare ca Bombardier ar trebui sa isi imbunatateasca structura de costuri. Dar bineinteles, pilula recomandata de Occident Romaniei este un pic cam amara pt. sensibilul Occident.
  • +5 (5 voturi)    
    E de fapt protectionism economic mascat (Miercuri, 27 septembrie 2017, 18:16)

    future [utilizator]

    Trump arunca SUA cu 70 de ani inapoi, in era razboaielor tarifare.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version