India incepe constructia primei linii de tren de mare viteza

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 14 septembrie 2017, 17:11 Actualitate | Internaţional

Linii de cale ferata in India
Foto: Wikimedia Commons
​India a anuntat inceperea lucrarilor la prima sa linie de cale ferata de mare viteza, traseul de 500 km urmand a fi parcurs in trei ore, fata de opt ore in prezent. Costurile toale sunt de 19 miliarde dolari, trei sferturi din bani venind dintr-un imprumut la dobanda mica oferit de Japonia. Linia dintre Ahmedabad si Mumbai ar trebui sa fie gata in cinci ani. Multi au criticat decizia de a construi o linie atat de scumpa intr-o tara in care multe tronsoane de cale ferata au nevoie disperata de reabilitare. Zilnic in India peste 20 de milioane de oameni merg cu trenul si anual peste 30.000 mor in accidente legate de calea ferata.

Inceperea lucrarilor a fost marcata de o intalnire dintre premierul indian Narendra Modi si cel nipon, Shinzo Abe. Lucrarile ar trebui sa fie gata in august 2022 cu un buget de 19 miliarde dolari din care 17 miliarde dolari provin dintr-un imprumut oferit de statul japonez.

In prezent cei 500 km sunt parcursi in opt ore de cele mai rapide trenuri, iar noile trenuri de mare viteza ar trebui sa faca doar trei ore, timpul putand fi si mai mic daca pe traseu nu ar fi 12 opriri.

Trenurile vor putea rula, cel putin teoretic,. cu peste 300 km/h. Alte sase linii sunt in analiza, insa totul depinde de fondurile disponibile. cel mai rapid tren din India ruleaza acum cu 160 km/h.

Decizia de a construi linia este controversata, mai ales ca starea cailor ferate din india nu este deloc grozava si banii ar fi putut fi folositi pentru modernizarea unor tronsoane cu mari probleme de siguranta.

In India circula zilnic peste 10.000 de trenuri care transporta peste 22 de milioane de oameni.

In 2015 au murit peste 33.000 de oameni in accidente legate de calea ferata, in cele mai multe cazuri oamenii cazand din trenurile arhipline. In plus, foarte multi sunt omorati cand traverseaza liniile fara sa se asigure

Reteaua feroviara indiana are 67.000 km.

Sursa: The Guardian


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

763 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    ha ha (Joi, 14 septembrie 2017, 20:43)

    GIGI_CIOCAN [utilizator]

    india are nevoie de trenuri mai lungi nu " mai rapide" .. degeaba ii zici tu unuia ca o sa ajunga cu 30 de minute mai repede sau o ora daca tot atati calatori raman pe peron pentru ca n-au unde se urca.
  • +4 (4 voturi)    
    Pai si cum o sa mai stea pe acoperisul trenului??? (Joi, 14 septembrie 2017, 21:11)

    liviul2006 [utilizator]

    La viteza aia o sa ii zboare pe toti care calatoresc pe scarile si acoperisurile vagoanelor!!! :)
  • 0 (0 voturi)    
    Victimele accidentelor de tren (Vineri, 15 septembrie 2017, 15:19)

    BEDE [utilizator]

    Nu spuneti ca majoritatea victimelor accidentelor de tren din India se intampla sa cada de pe acoperisurile vagoanelor?
    Am vazut imaginile emblematice cu vagoane pe al caror acoperis sunt gramezi de oameni - nu 5-10, ci ticsit acoperisul...
    Atunci, trenuri de mare viteza le trebuie?
    Cred ca este mai curand mandria lor nationala decat ca aceste trenuri ar fi o necesitate. O mandrie de genul celei care i-a determinat sa cumpere si portavioane.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri