Cercetatori: Specii necunoscute ar trai sub gheata Antarcticii

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 10 septembrie 2017, 8:18 Actualitate | Internaţional

Animale si plante ar putea trai in pesteri calde sub gheata Antarcticii, potrivit unui studiu citat de BBC, scrie News.ro. Cercetatorii australieni spun ca Muntele Erebus, un vulcan activ din insula Roos din Antarctica, este inconjurat de pesteri scobite in gheata de abur. Probe recoltate din pesteri au dezvaluit urme de ADN provenind de la muschi, alge si mici animale. Studiul a aparut in publicatia Polar Biology.

"Poate fi foarte cald in pesteri - unele au si temperaturi de peste 25 grade Celsius. Ai putea purta tricou acolo si sa te simti destul de confortabil",a  spus co-autorul studiului Dr. Ceridwen Fraser, de la Universitatea Nationala Australiana (ANU) din Canberra.

''Aproape de intrarea in pestera este lumina, care este filtrata pana in adancimi in unele dintre pesteri unde stratul de gheata de la suprafata este subtire'', a mai spus Fraser.

Dr. Fraser a precizat ca cele mai multe probe ADN descoperite sunt de la plante si animale, care traiesc in Antarctica. Nu toate secventele au putut fi identificate.

Profesorul Laurie Connell, co-cercetator la Universitatea din Maine, a spus ca rezultatele nu confirma faptul ca animale si plante ar trai in pesteri.

"Urmatorii pasi vor consta intr-o privire mai indeaproape in aceste pesteri si in a cauta organisme vii. Daca ele exista, va deschide usa unei noi lumi extraordinare'', a explicat Connell.

Exista un numar mare de alti vulcani de-a lungul Antarcticii, au subliniat cercetatorii, asa ca reteaua de pesteri sub-glaciale ar putea fi ceva obisnuit pe continent.

Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.