​Trenurile de pe ruta Beijing-Shanghai vor rula din 21 septembrie cu maxim 350 km/h, limita fiind ridicata cu 50 km/h pentru prima oara dupa 2011 cand s-au petrecut doua accidente grave. Trenurile vor parcurge in patru ore si jumatate distanta de 1.300 km dintre Beijing si Shanghai, iar un bilet de clasa a doua costa echivalentul a 83 de dolari. China are 20.000 km de cale ferata de mare viteza si vrea sa ajunga in cativa ani la 30.000 km.

HotNews.roFoto: Hotnews

Din 21 septembrie trenurile de pe ruta Beijing-Shanghai vor rula cu 350 km/h, la sase ani dupa ce viteza a fost redusa la 300 km/h dupa doua accidente grave soldate cu zeci de morti. O ancheta extinsa a scos la iveala multe nereguli tehnice si coruptie larg raspandita.

In acesti ani s-au facut teste intense, iar concluzia este ca 350 km/h poate fi considerata o viteza sigura. Exista planuri de a duce viteza la 400 km/h, dar vor trebui facute modificari la linii.

Trenurile dispun si de un sistem ultra-sofisticat care sa permita oprirea automata a garniturii in caz ca este detectat un obstacol pe linie sau daca sunt conditii meteo vitrege. Chiar si asa, un tren ce ruleaza cu 350 km/h are nevoie de cativa kilometri pentru a opri.

China a lansat in 2008 prima linie de mare viteza, intre Beijing si Tianjin, iar de atunci nu s-a mai oprit cu inaugurarile.

Sursa: South China Morning Post