Partidul Popular European critica dur votul dat in Parlamentul din Moldova: "E o rusine. Cerem Comisiei Europene sa stopeze finantarile si sa reevalueze Acordul UE-Moldova"

de Iulia Rosca     HotNews.ro
Joi, 20 iulie 2017, 15:55 Actualitate | Internaţional

Joseph Daul
Partidul Popular European dezaproba ferm adoptarea sistemului electoral mixt votata de majoritatea parlamentara din Republica Moldova si condamna incalcarea recomandarilor Comisiei de la Venetia, se arata intr-un comunicat al PPE. Liderul PPE afirma ca ceea ce a facut majoritatea parlamentara este "o rusine" si cere Comisiei Europene sa stopeze orice finantare catre Chisinau. La randul sau, Siegfried Muresan, purtator de cuvant al PPE, afirma ca finantarea de 100 de milioane de euro de la nivel european este in pericol.

"Este o rusine ca majoritatea din parlamentul moldovean a ales pentru cetatenii sai autoritarism in loc de democratie, coruptie in loc de transparenta, haos in loc de stat de drept. Este realmente regretabil ca 74 de parlamentari au ales sa intareasca autocratia Partidului Democrat si socialistii cu al lor lider Plahotniuc in loc sa apere interesele poporului sau", afirma Daul, potrivit acestui comunicat.

"Comisia de la Venetia avea o recomandare clara sa nu se schimbe sistemul electoral. Ca de obicei, Partidul Democrat a ignorat recomandarile Comisiei si ingrijorarile Uniunii Europene privind schimbarea sistemului electoral si a mimat in schimb la noua lege electoral. Cele mai mari ingrijorari legate de noua lege electorala nu au fost luate in discutie iar riscurile pe care le presupune nu au fost eliminate. Mai mult, noua lege electorala a fost adoptata intr-o maniera grabita si opaca, fara a fi implicata opozitia si nici mare parte din societatea civila. Ingrijorarile privind finantarea partidelor, influenta afacerilor asupra politicienilor, delimitarea circumscriptiilor, reprezentarea corecta a minoritatilor si a diasporei, precum si pragul foarte ridicat sunt doar cateva dintre probleme care nu au fost rezolvate.

Ca urmare, PPE face apel la Comisia Europeana sa stopeze orice finantare si sa reevalueze Acordul de Asociere UE-Moldova", spune Daul.

Siegfried Muresan, purtator de cuvant PPE: Finantarea de 100 de milioane de euro de la nivel european este in pericol

"Prin votul de astazi din Parlamentul Republicii Moldova, cei 74 de pioni parlamentari au sacrificat viitorul cetatenilor Republicii Moldova. Votand schimbarea sistemului electoral fara sa respecte pe deplin recomandarile Comisiei de la Venetia, autoritatile de la Chisinau au pierdut in mod ireversibil increderea partenerilor internationali. Finantarea de 100 de milioane de euro de la nivel european este in pericol. Incepand de astazi, marile companii care doresc sa investeasca si sa creeze locuri de munca o vor face in Romania, Bulgaria sau vor merge in Georgia si Ucraina, dar, din pacate, vor ocoli Republica Moldova. Decizia luata astazi va aduce in Republica Moldova mai mult somaj, mai multa saracie, salarii mai mici, pensii in pericol; responsabilitatea o poarta cei 74 de pioni parlamentari si liderii lor", a scris acesta pe Facebook.

Astra Film Festival 2017

​VIDEO: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

5969 vizualizari

• +10 (10 voturi)
    Nu ma mir (Joi, 20 iulie 2017, 17:20)

tudor74 [utilizator]

Ca doar nu degeaba sunt fratii nostri de peste Prut ! Tot romani sunt si ei de au votat niste hoti in parlament.
  • +4 (6 voturi)
    Dodon dupa fata lui turtita pare un tatar (Joi, 20 iulie 2017, 18:13)

Rescator [utilizator]

scos din cosciug.Ar trebui sa fie lasti in plata Domnului.
    Daca vor URSS 2.0. si viata in Siberia.Nu mai are nicio
    logica ca UE si Romania sa pompeze bani in aceasta
    pseudo tara ,fara identitate si cu un viitor sinistru!
  • +2 (4 voturi)
    Hotnews, nu explica nimeni? (Joi, 20 iulie 2017, 19:34)

Mihai Bucur [utilizator]

In ce consta acest vot mixt? Care sunt caracteristicile
    acestui tip de vot?
      pff (Vineri, 21 iulie 2017, 8:39)

Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Bucur

ai link in articol. noob.
  • +2 (4 voturi)
    xzxzxzx (Joi, 20 iulie 2017, 21:06)

solar [utilizator]

Scandalul si pericolele sunt cât casa in Republica Molotova ! Ne putem astepta ca peste noapte Transnistria si sustinatorii ei sa devina o problema extrem de serioasa pentru frontiera de est a RO ! Maine soseste la Chisinau și Rogozin pentru 2 zile. Se va vedea cu Guvernul si cu DODON ! In diferite locuri din Chisinau se maseaza protestari cu sustinere de EST si de UE ! Azi au avut loc chiar unele incidente intre cele doua tabere. Noi ? Pai, noi stam si ne uitam peste gard cum dau rusii buzna ! Din Malorosia, din Gagauzia.... E full de spioni si provocatori putinisti acolo
    • 0 (4 voturi)
      ete fas... (Vineri, 21 iulie 2017, 8:40)

Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator] i-a raspuns lui solar