Departamentul de Stat al SUA si-a dat acordul pentru o posibila vanzare a sistemului defensiv Patriot, in valoare de 3.9 miliarde de dolari, catre Romania

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 11 iulie 2017, 22:42 Actualitate | Internaţional

Rachete Patriot pentru aparare anti-aeriana
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Departamentul de Stat american si-a dat acordul pentru o posibila vanzarea catre Romania a sistemului de racheta defensiv Patriot, in valoare de 3.9 miliarde de dolari, conform unei declaratii a Pentagonului, citata de Reuters.

Primii contractori vor Raytheon Co si Lockheed Martin Corp, noteaza agentia de cooperare pe probleme de securitate si aparare.

Pentru implementarea acestui acord va fi necesar ca aproximativ 30 de reprezentanti ai Guvernului SUA si 40 de reprezentanti ai contractorilor sa se deplaseze in Romania, pentru instalarea echipamentelor, verificarea sistemului, instruire si support tehnic si logistic.

"Aceasta vanzare va consolida obiectivele de politica externa si de securitate nationala ale SUA contribuind la imbunatatirea securitatii unui aliat NATO care a fost si continua sa fie o forta importanta pentru stabilitatea politica si progresul econonomic in Europa. Aceasta vanzare va veni in sprijinul nevoii Romaniei de a avea propriul sistem de autoaparare si va sustine obiectivele de aparare ale NATO", mentioneaza Defense Security Cooperation Agency, potrivit news.ro.

Institutia precizeaza ca Romania va utiliza sistemul de rachete Patriot pentru a intari apararea propriul teritoriu si a preveni amenintarile regionale. 

"Aceasta achizitie va creste capacitatile de aparare ale armatei Romaniei impotriva agresiunilor si va proteja aliatii NATO care adesea se antreneaza si opereaza pe teritoriul Romaniei. Romania nu ar trebui sa intampine dificultati in a integra acest sistem cu fortele sale armate", noteaza agentia, dand asigurari ca nu va fi afectat echilibrul militar in regiune.

Notificarea cu privire la o posibila vanzare este solicitata prin lege si nu inseamna ca achizitia a fost finalizata.

Romania are in plan achizitionarea de rachete Patriot, a anuntat in aprilie seful Statului Major General, generalul Nicolae Ciuca, care a subliniat ca "sistemul Patriot se incadreaza in sistemul integrat multi-level de aparare antiaerieana a spatiului aerian al Romaniei".

Patriot este un sistem de aparare avansat, de tip sol-aer, care poate fi folosit in cazul unui atac cu avioane ori cu rachete balistice si de croaziera.

Ministrul Apararii de la acel moment Gabriel Les a declarat, la randul sau, ca Patriot este una dintre solutiile pe care autoritatile romane la au in vedere, neexistand o decizie finala in acest sens.

"Patriot este una dintre posibilele solutii pe care le avem in vedere. Este un sistem foarte bun, un sistem incercat in lupta. Si un sistem care, din estimarile noastre actuale, are un pret echilibrat. As vrea sa specific de la bun inceput. Am discutat pana acum si vom discuta de aparare antiaeriana cu niste cerinte operationale care sa raspunda cerintelor categoriilor de forta. Nu avem inca, in acest moment, o decizie luata in acest sens. Toti spcialistii si tehnicienii din cadrul MApN vor fi cei care vor spune ca acest sistem sau alt sistem raspunde cerintelor operationale stabilite de catre categoriile de forta. La momentul in care vom avea o solutie, va promit ca o sa venim si o sa o anuntam public", a afirmat Les.

La randul sau, ambasadorul SUA la Bucuresti, Hans Klemm, declara la inceputul lunii mai ca spera ca pana la sfarsitul anului SUA si Romania sa ajunga la intelegere privind achizitionarea de rachete Patriot.

"Speram ca pana la sfarsitul anului 2017 sa ajungem la o intelegere in privinta achizitiei de rachete Patriot de catre Romania. Este o veste buna", a declarat Hans Klemm, potrivit news.ro.

Romania va cheltui peste 6 miliarde de dolari in urmatorii ani pentru noi sisteme de rachete de aparare antiaeriana, din care 4 miliarde pentru sapte baterii de rachete sol-aer cu bataie mare.


Citeste mai multe despre   






















Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

13088 vizualizari

  • +13 (41 voturi)    
    Evident ca ai nostri ne vor trage tzeapa (Marţi, 11 iulie 2017, 23:13)

    OmulNou [utilizator]

    si vor cumpara sistemul super-scump care nu va fi produs local, fiindca spaga va fi mai mare.
    • -1 (9 voturi)    
      Obligații (Miercuri, 12 iulie 2017, 10:47)

      vnaftuli [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

      de parteneri strategici; trebuie să ne supunem.
  • +3 (57 voturi)    
    sa fie vorba... (Marţi, 11 iulie 2017, 23:29)

    Walking_dead [utilizator]

    ... despre un nou tun tip Bechtel.
    • +10 (18 voturi)    
      S-ar putea sa ai dreptate! (Miercuri, 12 iulie 2017, 8:35)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui Walking_dead

      Ca la putere tot PSD este. Astia sunt in stare sa ia rachete gonflabile si sa faca 4 miliarde euro nevazuti, in actiuni la purtatori. Purtatori Dragnea, Tariceanu et Co.
      • -6 (12 voturi)    
        pe am-ericani (Miercuri, 12 iulie 2017, 11:42)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        Si ce? Pe am-ericani nu'i deranjeaza deloc ca e Psd la butoane.
  • -9 (63 voturi)    
    Exact ca la arabi (Marţi, 11 iulie 2017, 23:55)

    ww [utilizator]

    Armament de la americani, luat pe bani grei, de țări aflate în lumea a trei conduse de șeici (baroni, primari, parlamentari etc). Țările se înarmează pentru a lupta cu dușmani fantasmagorici, clica prosperă la țâța fratelui mai mare iar poporul e tot mai sărac și mai fără speranță. Bine că avem rachete ca Mickey Mouse din Coreea de Nord, mâncare, justiție, autostrăzi sau o viață decentă la ce ne mai trebuie.
    • +11 (41 voturi)    
      . (Miercuri, 12 iulie 2017, 0:50)

      Rhemax [utilizator] i-a raspuns lui ww

      Fa justitie cand apar omuletii verzi sa apere cele cateva sute de etnici rusi din Romania, interesele si sfera de influenta istorica a maicii rusia cat si orthodoxismul estic pus la grea incercare de chestii nasoale precum libertatea de exprimare.
    • +15 (41 voturi)    
      Esti doar un alt troll sovietic (Miercuri, 12 iulie 2017, 5:10)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui ww

      Ca sa poti sa te dezvolti economic (intr-o regiune geo-politica dificila), trebuie sa elimini dusmanul din interior si sa dispui de sisteme de aparare pt a contracara dusmanul din exterior. Dusmanul din interior, pt Ro, sunt neo-comunistii (psd) al carui esalon superior este ghidat de la moscova. Nu am absolut nici un dubiu in privinta asta. Vrei dezvoltare economica, deratizeaza tara prin mersul la vot, ignorantule!
    • +8 (14 voturi)    
      Cine te opreste sa faci justitie? (Miercuri, 12 iulie 2017, 10:16)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ww

      Bugetul apararii e 2% din PIB. Din care macar jumate se duce pe plata salariilor. Restul pin la 30% din PIB se duce pe restul cheltuielilor. Deci nu din cauza potentialelor achizitiidin armata nu avem autostrazi si justitie. Cind esti intr-o alianta militara e frumos sa-ti respecti angajamentele. Iar unul dintre ele e 2% PIB la aparare. Polonia cheltuie peste 2% PIB pe aparare si are autostrazi. Israelul cheltuie muuuult mai mult, si are autostrazi. Si tot asha.
  • -11 (51 voturi)    
    semn ca nu suntem saraci! (Miercuri, 12 iulie 2017, 0:18)

    king david hotel [utilizator]

    si avem bani de aruncat.
    • +14 (46 voturi)    
      Semn ca suntfm inteligenti (Miercuri, 12 iulie 2017, 5:10)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      Bai rusnacule!
    • +2 (22 voturi)    
      O buna investitie (Miercuri, 12 iulie 2017, 8:34)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      ca sa taie cheful mujicilor in a mai veni la furat asa cum au facut-o in trecut
    • +7 (11 voturi)    
      S-ar putea sa ai dreptate ! ;) (Miercuri, 12 iulie 2017, 11:16)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      In loc sa-i "aruncam" la straini (in cativa ani, nu toti odata), mai bine sa ii FURE clica pesedista (in cativa ani, nu toti odata) !

      PS. Ce va mai pricepeti voi postacii pesedaci sa lansati lozinci parsive !
  • +15 (55 voturi)    
    cadeam de pe scaun daca nu apareau postacii rusi (Miercuri, 12 iulie 2017, 0:47)

    pardalian [utilizator]

    care sa ne invete ce e mai bine pt noi...
    • -14 (34 voturi)    
      Pardalianeeee (Miercuri, 12 iulie 2017, 7:46)

      Incomod3 [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

      'napoi la ceaunele tale ! lasa politica...
      • +6 (22 voturi)    
        Are dreptate (Miercuri, 12 iulie 2017, 9:08)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Incomod3

        Cred ca imi ingheta sangele daca la stirea asta nu apareati sa ne spuneti ce rai sunt amerlocii, ce colonie e Romania si ce tara pasnica, dezvoltata si prietenoasa e Rusia.

        Inca n-ati bagat-o pe aia cu faptul ca SUA vrea sa transforme Romania in tinta si teatru de razboi dar, huh, inca nu s-a ridicat soarele de 3 sulite. Mai am sperante in sensul asta, rusnacilor.
        • -3 (5 voturi)    
          mda (Miercuri, 12 iulie 2017, 17:48)

          Incomod3 [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

          "Inca n-ati bagat-o pe aia cu faptul ca SUA vrea sa transforme Romania in tinta si teatru de razboi"
          pai au transformat-o deja... si apropo si tu ti-ai ales un nick pe cinste... de unde rasariti voi astia... platiti sigur nu sinteti, ca nimeni nu arunca banii pe asa ceva :)
      • +6 (6 voturi)    
        S-o lase "profesionistilor", adica voua, nu ? (Miercuri, 12 iulie 2017, 16:53)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Incomod3

        Martafoilor !
    • +3 (3 voturi)    
      Pentru noi (Miercuri, 12 iulie 2017, 10:55)

      vnaftuli [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

      ar fi cel mai bine să nu se mai fure, să se facă toate investițiile la valoarea corectă.
  • -9 (51 voturi)    
    numai una ? (Miercuri, 12 iulie 2017, 1:12)

    tahomir [utilizator]

    la pretul asta eu as lua doua. Pai suntem patrioti sau nu?
    In plus cu mandretea asta de sistem ne putem apara de rachetele madasgarienilor, de invaziua tahitienilor si de apocalipsa cu care ne ameninta cei din Costa Rica.
    Suntem mai saraci cu 3.9 miliarde dar putem dormi linistiti pentru ca altii sunt mai bogati cu 3.9 miliarde si ma bucur asa de mult ptr ei ca-mi vine sa explodez de fericire.
    • +2 (36 voturi)    
      Nea tahomire (Miercuri, 12 iulie 2017, 5:12)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      Ce sa faci mai draga daca tu si altii ca tine au votat psd, adica coloana a 5-a ruseasca in Ro. Ai ceea ce ai sau n-ai votat. Stai jos!
      • 0 (4 voturi)    
        tataie, ia-o usor, ca iti casuneaza la sale! (Miercuri, 12 iulie 2017, 17:39)

        tahomir [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

        mai postac PSD daca esti cu creier mononeuronal de ce te bagi tu cu comentarii din astea de gradi?
    • +8 (12 voturi)    
      Chill out ruski! (Miercuri, 12 iulie 2017, 10:20)

      YorkshireTerrier [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      De fapt pe banii astia primim 7 baterii Patriot, adica suficiente pentru asigurarea defensivei din Dobrogea pana in Bucovina/Maramures plus zona Bucurestiului.
      • -10 (14 voturi)    
        catelus cu parul cret (Miercuri, 12 iulie 2017, 11:41)

        tahomir [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

        Si mintea pe bigudiuri
        Suntem cumva in razboi?Despre ce defensiva vorbesti?
        Dar ptr gugustiucii astia ca tine e normal sa va pacaleasca toti.
        Ca evident ca nu va trece prin cap ca toata povestea asta cu rusii cei rai care abia asteapta sa inhate tarisoara asta+ raul+ramul+pensiile si salariile e pretextul potrivit de a stoarce bani pe arme de care nu e nevoie.
        Ce sa faci, atata puteti, problema e ca platim toti, nu numai fraierii ca tine.
        • +6 (10 voturi)    
          Oh, atotstiutorule (Miercuri, 12 iulie 2017, 14:48)

          KostasP [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

          Cum le stii tu pe toate ca un om mare, bai tahane. Esti un ignorant sadea, mosule!
  • +8 (40 voturi)    
    HAI ROMANIA !!! (Miercuri, 12 iulie 2017, 1:35)

    spectator47 [utilizator]

    asa ceva ne asigura S I G U R A N T A
  • -7 (33 voturi)    
    Mai intai trebuie sa avem ce apara (Miercuri, 12 iulie 2017, 5:50)

    Ion2050 [anonim]

    Hai sa nu fim ipocriti, cine sa atace o tara asa amarata? Daca am avea autostrazi, am avea o economie infloritoare si un nivel de viata ridicat, intradevar am fi tinta rusilor nemultumiti ca basarabenii vor sa se uneasca cu Romania.
    Asadar, sa rationalizam consumul public, sa pornim cu autostrazile, pe urma cu pensiile si salariile si abia la sfarsit sa ne facem o armata ca lumea.
    • -10 (20 voturi)    
      vor sa ne ia spitalele! (Miercuri, 12 iulie 2017, 8:34)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

      poate si flota.
      • +11 (11 voturi)    
        Iar n-ai nimerit-o ! (Miercuri, 12 iulie 2017, 11:18)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

        Pai tocmai guvernul Dragnea II se pregateste sa inchida un spital !
    • +6 (16 voturi)    
      Ai perfecta dreptate! (Miercuri, 12 iulie 2017, 9:18)

      iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

      Degaba ai lua minusuri: sigur ca este necesar sistemul antiracheta, ba chiar vine cam tarziu, dar inati si inati ar trebui sa avem ce apara!
      In starea in care ne-a adus ilici dupa 28 de ani de democratie originala, nu o sa se inghesuie nimeni sa ne ocupe, ca sa ne ia, mizeria si saracia?!
      Si ai dreptate si cu partea a dpua: degaba scriem pe ziduri "Basarabia @ Romania", DACA am fi avut mai putina coruptie, atunci cei de peste Prut se rugau de noi sa facem reunificarea, nu-l mai votau pe Dodon!!!
    • +6 (20 voturi)    
      Statul Fed. Rusa (Miercuri, 12 iulie 2017, 9:19)

      coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

      Oficiali precum Rogozin sau Jirinovski (pe vremea cand era lider de senat) au amenintat de mai multe ori Romania, inclusiv cu bombardamente nucleare.

      Nenorocirile Romaniei din 1940 si 1944 nu va invata nimic?
    • -9 (23 voturi)    
      Iei negative (Miercuri, 12 iulie 2017, 9:56)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

      Aici e o balta de postaci pro-americani si anti-rusi by default. Nu conteaza ce spui, nu-ti analizeaza nimeni opiniile sau argumentele, conteaza doar din ce parte cred "ei" ca esti.

      "Ei" nici macar nu realizeaza prostia de a considera "by default" ca americanii sunt buni si rusii sunt rai. Iar de europeni nu zice nimeni nimic pentru ca, deh, daca nu mai stai la coada la vize pt. Austria sau Germania, deodata sunt niste neica nimeni carora le facem un favor ca ne ducem la ei la schi ori ca le luam rablele vechi de 15 ani.
      • +6 (8 voturi)    
        Spre deosebire de tine (Miercuri, 12 iulie 2017, 14:52)

        KostasP [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

        Care esti pro-ruski si anti-amerikanski, by default, nu mai pacpac? Du-te si traieste un an in rossia. Si daca-ti place cum merge treaba acolo, nu te mai intoarce. Sunteti o gramada de ignoranti pe site-ul asta.
      • +8 (10 voturi)    
        by default 40 si 44 bai rusnacule (Miercuri, 12 iulie 2017, 15:51)

        Brici [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

        ce argumente mai vrei? S-a scris asta mai sus dar n-ai citit sau te faci ca nu vezi, si mai ai tupeul dsa zici de altii ca sunt "by default indiferent ce spui" Pai americanii nu ne-au furat teritorii romanesti, n-au omorat si deportat romani, n-au interzis limba si n-au falsificat identitatea romaneasca a moldovenilor basarabeni. Si mai recent, n-au amenintat Romania cu bombardiere, cum au facut rusii
        Pai e normal, logic, si firesc ca orice bun roman sa fie "by default" pro-american si anti-rusi. Cei care nu-s, sunt ori tradatori, ori prosti ori dusmanii nostri.
        • -4 (4 voturi)    
          Ha, ce destept esti! (Miercuri, 12 iulie 2017, 19:19)

          Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui Brici

          Plesnesti de inteligenta.
          Imparti argumente pentru subiecte total diferite, nu pentru raspunsul la care te-ai referit.
          Dar sa-ti zic si eu vreo doua.
          Prin 40 si 44, noi i-am atacat pe rusi, alaturi de fascisti. Daca ar fi castigat Germania razboiul, poate ne era mai bine si tu nu mai scriai acum.
          Dar nu a fost sa fie, si au venit rusii peste noi.
          Acum, ce sa ne faca? Sa ne dea ciocolata cand noi i-am casapit pe la ei prin tara? S-a intors roata, ca asa-i la razboi.
          Dar am scapat ieftin pt. ca am trecut la comunism,
          Si sa-ti mai zic una.
          Tot atunci, americanii ne-au bombardat casa de langa Brazi. Cand bombardau rafinariile din Prahova.
          Si pe bunica-miu l-au omorat rusii cand incerca sa scape o copila de la viol.
          Hmm...oare pe care-i iubesc mai mult?!?
          Sezi jos, ca nu ti-a cerut nimeni sa-mi pui mie etichete.
          • 0 (0 voturi)    
            1940 raptul Basarabiei 1941 intr. RO in razboi (Joi, 13 iulie 2017, 9:51)

            coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

            Probabil tot politrucii te-au invatat si istoria. Mai intai a fost pactul Ribbentrop-Molotov, pe urma raptul Basarabiei si abia dupa aia intrarea Romaniei in razboi de partea Axei.
      • +4 (4 voturi)    
        du-te mai in balta ta (Miercuri, 12 iulie 2017, 19:10)

        yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

        daca nu-ti prieste, aveti cat e rusia de mare...
  • +7 (31 voturi)    
    Calitate pt. Armata (Miercuri, 12 iulie 2017, 7:23)

    viorel256 [utilizator]

    Sisteme moderne defensive pentru armata romana sunt necesare. In acest mod creste nivelul de stabilitate, siguranta si descurajeaza fortele ostile externe. De asemenea accesul si aplicarea tehnologiilor de ultima generatie permite sa fim prezenti in zona avansata tehnicostiintifica.
    • +4 (10 voturi)    
      Zona tehnico-stiintifica? (Miercuri, 12 iulie 2017, 8:23)

      Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui viorel256

      Asta tine de cercetare-dezvoltare, nu de posesie sau de asamblare de echipamente ultraperformante.
      Ori la noi cercetare nu mai exista de mult in toate domeniile, nu mai exista o masa critica de cercetatori care pot colabora intr-un domeniu aplicativ pentru a se produce in final ceva.
      De exemplu, calculatoarele care le avem sub nas, sunt si ele ultra performante. Nu e mare filozofie sa asamblezi unul din piese, e ca un Lego. Avem ceva realizari in domeniul hardware?
      • +5 (5 voturi)    
        Ioane (Miercuri, 12 iulie 2017, 12:55)

        YorkshireTerrier [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

        Hardware se asambleaza in hale robotizate in Asia.
        Noi avem ceva realizari in domeniul software, adica chestia aia care transforma hardware-ul dintr-o gramada de piese in obiect tehnologic functional. Maine-poimaine intra in functiune laserul de la Magurele, deci cercetare exista, din pacate nu atat de multa cat ar trebui, dar este.

        Pe de alta parte, sa stii ca avem ce apara - teritoriul. Trebuie aparat fie si numai locul pe care stai, fara sa trebuiasca sa ceri aprobare. (M. Eminescu - Scrisoarea III - „Eu imi apar saracia si nevoile si neamul”).
  • +1 (13 voturi)    
    Sistemul a avut deficiente serioase! (Miercuri, 12 iulie 2017, 8:22)

    John M. [utilizator]

    In razboiul cu Sadam din 1991, Israelului i s-a promis apararea anti-racheta daca nu intra in razboi ca sa nu starneasca tarile arabe. Americanii au instalat imediat scutul, prezentat la tv ca pe o minune a tehnicii de razboi, dar dupa sfarsitul ostilitatilor s-a aflat ca lucrase doar in 50% din cazuri. Poate ca intre timp l-au perfectionat.
    Anyway, daca se deschid negocieri pe tema achizitiei acestui sistem, comisia (sper nu condusa de Olguta sau Firea) sa se documenteze serios si chiar sa angajeze un expert american in materie.
  • +2 (20 voturi)    
    Patriot e expirat (Miercuri, 12 iulie 2017, 8:27)

    cristianfagadar [utilizator]

    Patriot a aparut in anii 80.sa spui ca vinzi harbul asta in 2017 nu poate fi decat o teapa asa cum americanii s-au obisnuit sa traga in UE.
    • +5 (11 voturi)    
      E cel mai performant sistem (Miercuri, 12 iulie 2017, 11:58)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui cristianfagadar

      antiracheta cu rezultate certificate operational. restul sunt basme de marketing sau propaganda rusnaca.
  • +7 (19 voturi)    
    CLAR... (Miercuri, 12 iulie 2017, 8:45)

    Stef_and [utilizator]

    De asta a fost Johannis in USA.
    Dupa intelegerea dintre Trump si Putin, aceste sisteme sunt inutile.
    Astia doi se inteleg ca fratii.
    • -2 (2 voturi)    
      daca tot sunt inutile, nu trebuie vandute? (Miercuri, 12 iulie 2017, 22:22)

      N.S. [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      la niste gaste...ca doar s-a chetuit ceva pe productia lor!
  • +2 (18 voturi)    
    Asta-i tributul (Miercuri, 12 iulie 2017, 8:55)

    rcb [utilizator]

    Acum a venit randul americanilor sa-l culeaga. L-am platit turcilor sa ne asigure protectia, l-am platit rusilor, l-am platit nemtilor, trebuia sa vina si randul lor.
  • +2 (18 voturi)    
    sistem depasit (Miercuri, 12 iulie 2017, 9:07)

    gdoru [utilizator]

    Polonezii le-au refuzat pe motiv ca vor modelul mai avansat iar noi suntem aproape gata sa le achizitionam….acum inteleg scopul vizitei presedintele nostru in State. Din cate am inteles sistemul European este mult mai avansat si-ar crea si locuri de munca in Romania pentru production de rachete, etc.
  • -1 (13 voturi)    
    Tipic Romanesc (Miercuri, 12 iulie 2017, 9:17)

    adfox [utilizator]

    De 4 miliarde de dolari modernizai flota in pana mea . Sistemul ala antiracheta ar trebuii luat pe banii Americanilor . Nu stim sa profitam deloc de pe urma lor , au venit si si-au facut baza aici si mai nimic nu am primit in schimb........
    • +7 (7 voturi)    
      fals (Miercuri, 12 iulie 2017, 16:38)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui adfox

      nu vor face off-set pe Patriot! adica export de tehnologie de constructie in RO. D-aia a picat si in Polonia nu de aberatiile spuse de unii mai sus cum ca ar fi depasit.

      Cumperi sau nu. e simplu
      alternative de productie locala nu prea exista.
  • -2 (12 voturi)    
    Am o curiozitate (Miercuri, 12 iulie 2017, 9:19)

    BEDE [utilizator]

    O fi acelasi sistem Patriot ca acela folosit in primul razboi din Golf? Despre ce rezultate a dat atunci am aflat lucruri nu tocmai bune. Adica a interceptat rachetele Scud, dar nu le-a distrus in asa fel incat tintele sa nu fie deloc afectate...
    Sigur ca de atunci rachetele au mai evoluat, dar tare mi-e teama ca se va lua exact ceea ce este depasit de 20 de ani.
  • -8 (28 voturi)    
    Impotriva cui ne inarmam in halul asta? (Miercuri, 12 iulie 2017, 9:43)

    Captain Planet [utilizator]

    Inarmarea cu Patriot cred ca era programata din momentul "invaziei" NATO in Romania. De ce o facem numai ei stiu. Ne ataca teroristii cu avioane, ne invadeaza Ungaria, vin tatarii, vin turcii sau poate cubanezii? Ah, da, ne ataca Rusia. Da, ca doar de asta sta Putin acum. Pregateste o armata de 1 milion de oameni sa porneasca un razboi sangeros in Romania/Europa. Cred ca numai la asta se gandeste. Singura problema a lui Putin este embargoul, dar, stati linistiti, il cam doare la palarie, Germania si multe alte tari nu vor renunta la gazul rusesc de dragul americanilor. (Faza cu gazul lichefiat importat de Polonia din SUA mi s-a parut cea mai tare gluma posibila.)
    Anexarea Crimeei de catre Rusia ("motivul" inarmarii subite a Europei si embargoului impus Rusiei) a fost o chestiune politica normala si corecta. Crimeea era a Rusiei. Ucraina (care inseamna "pamantul de granita"; denumita si Rusia Mica), creatia exclusiva a Rusiei, a "dobandit" Crimeea printr-o iscalitura a lui Hrusciov, dar era tot a Rusiei (Sovietice).
    Rusia nu a invadat tari europene decat prin prisma unor razboaie, aceasta insemnand ca a salvat Europa. Invadatorii sunt cei din curtea Romaniei, pe care ii pupam asa de frumos intre balonase; pe care ii finantam din nimicul nostru. Americanii, invadatorii astia de rit nou, au distrus tari invadandu-le si luandu-le resursele cu forta (nu e cazul sa enumar aici parjolul pe care l-au facut, il fac acum si il vor mai face!)
    Pai din ce, domnilor, va intreb, sa platim atata banet? Cand tara se zvarcoleste in saracie; cand fabricile se inchid pe capete; cand oamenii fug in "strainataturi"; cand tineretul este praf dpdv educational si profesional; cand infrastructura ne ingroapa; cand taxele si impozitele cresc?
    Mai bine sa stam in genunchi in fata americanilor si vesticilor pentru presupuse invazii!
    Paranteza: Eu nu stiu unde vedeti voi ca PSD este pro-Rusia? (Nu ca asta ar fi un lucru neaparat rau!) Geoana, Nastase si Iliescu au semnat aderarea la NATO.
    • -3 (15 voturi)    
      Marile dosare de corupție (Miercuri, 12 iulie 2017, 10:36)

      ww [utilizator] i-a raspuns lui Captain Planet

      Mulți nu vor să vadă pădurea de copaci: marile dosare de corupție nu au dus spre Rusia, ci spre Occident: EADS, Petromul dat pe gratis OMV, Microsoft, prieteniile lui Tăriceanu cu oameni de afaceri israelieni, Kovesi șantajată de Mossad nu de KGB, apoi celebre dosare de retrocedări etc etc.
      Mai pe înțelesul tuturor, banii românilor nu au fost sifonați spre Rusia, ci spre Occident, SUA și Israel. Probabil de aceea a și fost pus DNA-ul pe butuci, parcă prea s-a pus pe descâlcit ițele „statelor aliate și prietene”.
      • +5 (7 voturi)    
        Tare argument ! (Miercuri, 12 iulie 2017, 12:35)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui ww

        Dacă e s-o iei așa, banii sifonați de oligarhii corupți ai Rusiei tot în Occident se sifonează, nu loco. Deci oligarhii ruși sunt vânduți Occidentului, nu ?
        • -1 (5 voturi)    
          Analogii false (Miercuri, 12 iulie 2017, 13:44)

          ww [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

          O mai bună cunoaștere a mecanismelor corupției ne-ar feri cu siguranță de astfel de raționamente puerile.
    • +3 (3 voturi)    
      care HAL? (Miercuri, 12 iulie 2017, 16:36)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Captain Planet

      ca armata romana este la pamant! si aia din Transnistria ne-ar trage o mama de bataie de ne-ar sari fulgii din cap!
      Nu prietene, achizitia asta ne ridica de la dezastru la foarte prost.
  • -3 (19 voturi)    
    ne aparam mizeria cu rachete lustruite (Miercuri, 12 iulie 2017, 9:48)

    sisif.sisif [utilizator]

    ne luam BMW si ne c*&%m in fundul curtii. c-asa-i românul
  • +1 (19 voturi)    
    "Si a dat acordul" sa le dam 4 miliarde usd! (Miercuri, 12 iulie 2017, 10:10)

    jackalphonse [utilizator]

    Moooaaaama dar ce norocosi suntem:)))
    Banuiesc ca asta trece de aia 2% si o sa platim in transe cu dobanzile aferente, suma depasind valoarea de vanzare.
    Asa da respect. Ne ducem la vale de tot daca mai facem achizitii asa de scumpe. Probabil si FMI o sa si dea acordul pentru un "ajutor", prin care sa "deblocheze" niste bani. S a dus naibii si cresterea de 4% mult trambitata (oricum era 4% din nimic).
    Niste bani pentru autostrazi n am scoate din buzunare...
    Singura diferenta fata de tarile arabe este ca noi cumparam un sistem mai actualizat, Qatarul a dat 12 miliarde pe avioane F15, dar, daca compari PIB-urile, am reusit sa fim mai prosti decat arabii.
    • -3 (9 voturi)    
      Si s-au lasat foarte greu convinsi :) (Miercuri, 12 iulie 2017, 11:48)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      De asta un conflict e mereu necesar pentru unii. Cat ar fi de saraca o tara, tot se scobeste de niste miliarde pentru "aparare".
      • +4 (6 voturi)    
        Da, e necesar (Miercuri, 12 iulie 2017, 16:22)

        Brici [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

        Pai de ce crezi ca ne ameninta rusnacii tai cu bombardiere, ca ne cheltuim banii pe sisteme anti-bombardiere, logic :) Data viitoare o sa ne ameninte cu tancuri, ca sa ne dam banii pe sisteme anti-tanc. Si tot asa.
  • +2 (6 voturi)    
    Dotare (Miercuri, 12 iulie 2017, 10:22)

    geole [utilizator]

    Toate programele de utilare a armatei au fost blocate de parlamentul rosu, abia am cumparat ceva resturi de F16,sub un miliard cheltuiti, cum o sa dam 6 cu rosii la conducere?
  • +3 (19 voturi)    
    Vai dar cum plang postacii ca nu aplaudam (Miercuri, 12 iulie 2017, 10:25)

    jackalphonse [utilizator]

    ...achizitia. Gloata de aplaudaci vrea sa spuna ca este fericita, dar nu gaseste cuvintele potrivite sa spuna de ce. doar apostrofeaza cu "troll", "bolsevic" etc.

    Bechtel, Microsoft, avioane F16 peticite, avioane inchiriate de la Boeing la pret confidential, in curand si gaz lichefiat samd.
    Una peste alta, politicienii nostri fura de rup pamantul, indiferent de culoarea politica.
    Pare-se ca politicienii nostri fura cu zecile de milioane de euro, in timp ce "aliatii" ne o trag cu miliardele de usd.

    Eu ma mir de unde avem bani sa platim curentul electric in tara asta cu sumele astea scurse in diverse buzunare, fara sa se produca nici macar UN mg de plus-valoare, NIMIC.

    Ma intreb, cum ar avansa tara asta daca am reduce coruptia numai cu 50% si taxele de smecher, ca cele de mai sus, cu 80%? Si se mai zice ca angajatul nu are "productivitate":))) Pai are, bai frate, daca reuseste sa acopere dezmatul asta.

    Va dati seama cam ce venituri are o tara ca Franta sau Germania, care sta excelent de exporturi, coruptia este muuult mai joasa decat la noi si, in plus, nu numai ca nu plateste "taxe de smecher", dar mai si colecteaza.
    • -2 (10 voturi)    
      Plus.. (Miercuri, 12 iulie 2017, 11:09)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Ai uitat niste fregate casate de englezi.
      • -1 (5 voturi)    
        cine (Miercuri, 12 iulie 2017, 18:10)

        Non [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

        le-a cumparat pe alea? aud?
    • +2 (8 voturi)    
      Asta sunt pusi sa faca (Miercuri, 12 iulie 2017, 11:54)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Sa manipuleze emotional opinia publica.

      Sa nu ne amagim: peste tot in lume e coruptie. Coruptie foarte mare, la nivel inalt.

      Diferenta e ca prin alte tari se mai si face cate ceva pentru tara.

      La noi atentia e monopolizata de niste gainari, in timp ce rechinii castiga sume enorme si mai par si respectabili si bine intentionati..
    • +8 (12 voturi)    
      Plange rusia (Miercuri, 12 iulie 2017, 12:00)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Vad ca va dati de ceasul mortii de grija Romanilor dar amenintati (rogozulin) cu bombardiere strategice.
      • -1 (7 voturi)    
        Stai linistit... (Miercuri, 12 iulie 2017, 12:42)

        Texi [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        ...ca nu plange Rusia din cauza vechiturilor pe care le cumparam noi. Eventual rade. Nu stiu daca ai observat, dar Rusia nu vinde partenerilor sai vechituri. Cele mai noi avioane, tancuri si sisteme de rachete rusesti sunt disponibile pe piata in variante de export. Macar atat respect sa fi avut si noi din partea "partenerilor" nostri "strategici"... Uita-te la ce am cumparat pana acum: F-16 - avion de generatia a 4-a, compatibil cu MIG-ul 29, care, achizitionat de Ceausescu ateriza in zilele Revolutiei in Romania; Fregatele, inarmate cu un tun de 76 mm si mitraliere de companie; rachetele AA Hawk...
        • +3 (7 voturi)    
          esti (putin) dezinformat mr. Texi.... (Miercuri, 12 iulie 2017, 16:34)

          gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Texi

          a se citi GRAV dezinformat.

          Exportul de tehnica militara noua nu se face pe baza de "respect", my friend!
          N-ai vrea cumva sa vanda F22 in Rom, o tara care colcaie de agenti rusi sau rusofili, prost inarmata, prost institutionalizata, instabila politic si cu tradatori ca dragnea si tradiceanu la butoane?
          Adica, cu alte cuvinte, ii servesti pe tava celui mai periculos inamic potential cele mai noi tehnologii ale armelor tale? REALLY MAN?!
          stai tu in iluzia ta de respect partenerial...

          F16 block 15 nu are termen de comparatie cu MIG 29! e ca si cum te-ai apuca tu sa asamblezi acum calculatoare si peste 40 de ani, vreun destept va spune ca sunt la fel de bune la Mac-urile 2017, ca doar s-au produs in acelasi timp, sunt din aceeasi generatie.

          PS: Rusia ar vinde vechituri la GREU doar ca mai toti cumparatorii s-au tzapit deja si nu mai au cui. Asa cum se tzapesc si cu tehnica noua (vezi cazul India).
          • -1 (7 voturi)    
            E usor... (Miercuri, 12 iulie 2017, 17:30)

            Texi [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

            ...sa negi realitati, pe care putini le cunosc, aruncand anateme gen "postac rus" sau "esti dezinformat".
            MIG 29 in 1989 avea sistem de ochire montat pe casca pilotului. SUA au operationalizat abia in 2003 acest sistem la avioanele lor... dupa ce au cumparat 14 MIG 29 pentru "evaluare" de la Republica Moldova in 1997. Structura avionului era proiectata pentru 4.000 de pre de zbor si multe tari (ex. Germania, Polonia) le-au extins viata spre 6.000, ale noastre au zburat 300 – 1000 de ore, deci MIG 29 a fost scos prematur din serviciul activ si trecut in conservare sub cerul liber…
            Asta spre deosebire de Polonia, care inca isi mentine operationala flota de 32 de MIG 29 (printre care si fostele avioane germane standardizate NATO si apoi date simbolic in 2003 cu un euro Poloniei).
            Polonia este cel mai mare utilizator NATO de MIG29 si intentioneaza sa le "zboare" pana prin 2022... Oare Romania nu ar fi putut face acest lucru?
            Dar nu, noi preferam sa platim miliarde, fara respectarea Legii de offset... Nu e locul aici, ca ar fi multe de spus...
            • 0 (2 voturi)    
              ?? (Joi, 13 iulie 2017, 10:23)

              gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Texi

              1. si noi ne mentinem flota operationala de 29! cu costuri majore de intretinere la Bacau. Ele au fost construite pt 100h/an cu o resurse de 2500 in total!!
              Deci au resursa MULT depasita si chiar aduse la "Lancer", nu se compara cu un multirol pe cea mai fiabila platforma facuta ever.
              2. nu te-am facut nicaieri "postac rus" iar dezinformarea este o lipsa a informarii, nu e nimic de blamat sau jignitor. It's fact
              3. Polonia poate sa-si zboare oricat vor migurile 29, alea nu pot face mult mai mult de politie aeriana si acrobatii. Pentru care aparatul este bun, asa este. Romania putea face asta dar nu este recomandat. Nu ne trebuie avioane pentru defilari de 1 Dec ci pentru disponibilitate ridicata si fiabilitate in caz de conflict.
              4. Fregatele type 22 cu tun si Hawk-urile. De acord, suntem penibili ! Si penibil e putin spus
              5. Subiectul principal era de ce nu ne livreaza americanii tehnica moderna. Cu toata legea de off-set pur si simplu la unele chestii NO CAN DO. apuca-te si dezvolta fighter la Brsov (daca te tine) si nu mai ai problema asta
        • +3 (7 voturi)    
          mujicule (Miercuri, 12 iulie 2017, 16:39)

          Brici [utilizator] i-a raspuns lui Texi

          nu mai dezinforma in stil bolsevic, F-16 nu l-am cumparat de la americani ci de la portughezi si a fost o afacere foarte buna, acum nu-si mai vinde nimeni F-16.
          Cumparam provizoriu ce ne permitem. mai importanta decat aparatele in sine e garantia de securitate cu care aceste vin.
          • -1 (5 voturi)    
            Tarane... (Miercuri, 12 iulie 2017, 18:06)

            Texi [utilizator] i-a raspuns lui Brici

            ...am spus eu undeva ca am cumparat F16 de la americani? In schimb upgrade-ul a fost facut de americanii de la Lockheed Martin. S-a vazut prin tara vreun offset? Nu exista cumparaturi "provizorii" in acest domeniu, ele se fac pe zeci de ani... si ramai pricopsit cu ele. De exemplu radarul de pe F16 Block 15, pe care il avem noi instalat e comparabil cu radarul de pe MIG-21 Lancer? Unde e castigul? Citeste...
            • 0 (0 voturi)    
              poate fi upgradat (Joi, 13 iulie 2017, 15:10)

              gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Texi

              cu radar AESA la F16 pe upgrade Viper. si atunci AVEM un avion !
              Ai cumparat o platforma care inca are multe de spus si de primit. 21-urile la varianta Lancer AU MURIT, gata, KIA. Trebuie vandute/casate rapid, vor incepe sa omoare oameni nevinovati. Romanii le intretin la Bacau mult mai bine decat rusii dar motoarele lor sunt extrem de imprevizibile, era cat p-aci sa ramana baiatu' ala paralizat, eram la Militar cand l-au adus.
        • -3 (5 voturi)    
          intrebare: (Miercuri, 12 iulie 2017, 17:37)

          Non [utilizator] i-a raspuns lui Texi

          am platit pentru F22 noi si am primit de banii aia F16 vechi?
          • -2 (6 voturi)    
            Puteam lua avioane noi... (Miercuri, 12 iulie 2017, 18:11)

            Texi [utilizator] i-a raspuns lui Non

            ...de la suedezi, asa cum au facut ungurii (cu stilul lor mai patriotic gospodaresc). Suedezii le-au oferit offset 110% (adica au facut investitii in Ungaria de 790 milioane euro, cea mai mare fiind fabrica si centrul de servicii Electrolux pentru Europa de SE. Noi ce-am primit de pe urma "Frecatelor", a F16 si acum mai nou dupa ce vom cheltui acesti 3,9 mld? Este o lege a offset-ului in Romania, pe care n-o respecta nimeni...
            • +1 (1 vot)    
              da, puteam alege Gripen (Joi, 13 iulie 2017, 15:02)

              gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Texi

              sunt de acord cu el. Sunt aparate extrem de reusite si cu costuri reduse / ora de zbor. Sunt multiroale de gen 4,5 erau perfecte pentru noi.
              Dar na... SUA, Deveselu, parteneriat strategic, pregatire pentru F35 pe viitor. Sunt argumente mister, achitizia de F16 NU a fost una proasta, degeaba te incordezi atat.

              Offset pentru fregate type 22 n-ai sa vezi. aia a fost o achizitie de MEGA kk facuta de Nastase. Cred ca pute a animal mort si a spagi de la kilometri afacerea asta.

              Si nu-ti trebuie! ai santier Damen la Galati si posibil Mangalia care-ti poate construi 100% in RO niste corvete multirol de toata frumusetea si potenta. De 22 alea trebuie sa scapam cat mai repede. Nu trebuie deplasament de 4-5K tone pentru balta neagra ci niste nave rapide de coasta anti-submarin si cu elicopetere f bine intretinute pe ele.
              Hai ca am visat prea mult... PAPA
      • +1 (5 voturi)    
        Ti-a mancat pisica limba? (Miercuri, 12 iulie 2017, 12:45)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        Nu ne explici tu cu detalii in ce consta sistemul asta si ce noroc a dat peste noi ca avem "acordul" sa l cumparam?
        PS. Ai reusit sa scrii incorect in limba romana, atat de confuz ai devenit. Se pare ca pana si tu, postac de seama, incepi sa realizezi ca ceva nu este.
        • +1 (3 voturi)    
          intelegerea (Miercuri, 12 iulie 2017, 13:44)

          Non [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          corecta a acordului dat de catre Dept. de Stat, ca sa numai batem campii cate unii, se refera nu la pret ci la posibilitatea de a vinde tehnologie militara unui alt stat (chiar aliat). Pricepi?
          • 0 (4 voturi)    
            Extraordinar, dar nu asta trebuia sa fie stirea (Miercuri, 12 iulie 2017, 15:29)

            jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Non

            Stirea este ca ne am dat noi acordul sa aruncam banii pe fereastra, nu ca si-a dat acordul FORMAL SUA sa i bage in buzunar.
            "Pricepi" diferenta de nuanta?
            • 0 (2 voturi)    
              deci (Miercuri, 12 iulie 2017, 16:32)

              Non [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

              insisti cu acordul USA strict legat de buzunar... intituleaza-te tu cum vrei
              • 0 (0 voturi)    
                Obiectiv (Vineri, 14 iulie 2017, 11:22)

                jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Non

                gandesc cu propriul creier
    • 0 (6 voturi)    
      Voi postacii rusi faceti pe altii postaci :) (Miercuri, 12 iulie 2017, 16:29)

      Brici [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Pai toata lumea va cunoaste
      jackalphonse
      Pac-pac
      Texi (probabil alt pseudonim al unuia cunoscut defa)
      king david hotel
      demaGOGU
      etc
      • -1 (5 voturi)    
        Postacii "rusi"... (Miercuri, 12 iulie 2017, 17:19)

        Texi [utilizator] i-a raspuns lui Brici

        ...de astazi sunt cei care ar fi fost numiti probabil "postaci americani" prin anii '50, cand vajnicii "pro-americani" de astazi i-ar fi pupat in fund pe rusi... Romani, care gandesc cu capul lor, nu credeti ca exista? Cat credeti ca se vor intoarce in tara din cele 3,9 mld USD, conform legii offset-ului? Stie poporul "PRO" de aceasta lege?
        • +1 (5 voturi)    
          bai tavarisch (Miercuri, 12 iulie 2017, 18:09)

          Brici [utilizator] i-a raspuns lui Texi

          Prin anii 50 tocmai se punea frana trenurilor care plecau incarcate spre URSS cu mancare si bunatati romanesti, ca despagubiri de razboi. Dupa care a urmat sa zicem pass intentiei rusilor de ne tine sclavii pietei CAER. Apoi invazia Cehoslovaciei, care ne-a aratat inca o data cine sunt rusii. Asa ca lasa-ne cu diversiunile astea tipic bolsevice. Numai voi reduceti totul la "pro si anti" ca asa ati fost crescuti. La voi tot ce e anti-rusesc e pro-american, ca asa lucreaza propaganda voastra abjecta. Mai nou si anti-UE. Adica tot ce nu e cu voi e impotriva voastra. Voi nu sunteti sanatosi cand vedeti ca altii se simt bine, trebuie sa va bagati coada sa dezbinati si sa bagati scarba intre oameni si popoare Pai cum sa fii pro-rus ma cand rusii au rupt pamanturi romanesti si au despartit, omorat si deportat romani, au furat tezaure romanesti si apoi ne-au distrus 50 de ani cu comunismul lor jegos? Si acum ne ameninta cu bombardiere. Pai uite de-asta orice bun roman e anti-rus, fara vreo legatura cu pro-americanismul.
  • +1 (15 voturi)    
    vizita ratei de la cotroceni (Miercuri, 12 iulie 2017, 10:29)

    mpx [utilizator]

    trebuia platita cumva.. cam scumpa totusi ... 4 mld $$$
    • +1 (5 voturi)    
      Ce-i drept (Miercuri, 12 iulie 2017, 12:44)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui mpx

      Sunt mulți bani, dar măcar de banii ăștia ne asigurăm securitatea. Dragnea s-a văzut cu Trump pe mult mai puțin bani, însă el s-a ales doar cu un selfie, iar noi ceilalți cu o alegorie din domeniul alimentației publice.
  • 0 (10 voturi)    
    ...vizita în State... (Miercuri, 12 iulie 2017, 11:31)

    Sorin Constantin [anonim]

    Presupunînd că pentru unii existau nedumeriri,acum înțelegeți de ce a fost invitat în State Iohannis,și de ce era atît de prietenos Trump?
  • 0 (10 voturi)    
    un calcul cinic... (Miercuri, 12 iulie 2017, 11:39)

    demaGOGU [utilizator]

    ...atincipandu-se continuarea trendului de emigrare masiv a romanilor s-a decis ca mai e nevoie sa investim in:

    educatie
    sanatate
    infrastructuri
    cercetare
    training
    etc.

    si ca mizam totul pe cumpararea bunavointei complexului militar american.

    care, nu-i asa, ne va apara de rusi (sic) pana la ultimul...roman.
    • +1 (3 voturi)    
      aka : ,,Si vis pacem, para bellum" (Miercuri, 12 iulie 2017, 12:27)

      suckthepen!!!!! [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      la modul pacifist.
      ti-am oferit un +
    • 0 (8 voturi)    
      io nu-i dau (Miercuri, 12 iulie 2017, 16:23)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      nici un + nici un -
      e de ignorat. omu pare adunati dintr-un sat din Ialomita dupa o duminica strasnica la terasa din sat.

      Merge pe mesaje d-astea patriotarde de A3 ca un tonomat stricat: cum aude armament, tasteaza educatie, cu aude SUA, tasteaza autostrazi. E un robotel copy-paste si nici macar daca prin intamplare are dreptate, nu vine din vreo intentie sau judecata.
      Sincer nici nu cred ca intelege expresia "Si vis pacem, para bellum" sau oricum nu o asociaza contextului modern.
  • -2 (6 voturi)    
    nimic (Miercuri, 12 iulie 2017, 18:09)

    miculescu-rucar [utilizator]

    nu este prea scump cand este vorba de apararea Romaniei!
    toate relele Romaniei au venit din rusia!
    amputarea teritoriului si instaurarea unui regim politic contranaturi au consecinte pana in present si vor avea si in viitor!
    fara exceptii,romanii sunt anti rusi pe care ii urasc mai mult decat pe moarte!
  • 0 (6 voturi)    
    cine a cerut, negociat? (Miercuri, 12 iulie 2017, 22:06)

    N.S. [utilizator]

    monta, chelnerul, martalogul? parca in ordine asta au defilat prin state in ultima vreme...sau au decis ei pur si simplu ca trebuie sa cumparam rachetele de 3.9 miliarde, la oferta, ca au costat 4 anu' trecut? vai mama de diplohotie...:)))


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version