La NATO, Donald Trump denunta tarile care datoreaza Aliantei sume enorme de bani / Amenintarea ruseasca, printre prioritatile NATO

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 25 mai 2017, 18:27 Actualitate | Internaţional

Donald Trump
Foto: Captura YouTube
Presedintele Statelor Unite a denuntat joi virulent, de la Bruxelles, tarile membre ale NATO care nu isi respecta angajamentele financiare si "datoreaza sume enorme de bani", scrie AFP.

"Membrii NATO trebuie in sfarsit sa isi plateasca partea si sa isi indeplineasca obligatiile financiare", a spus Trump.

"Este nedrept fata de contribuabilii americani", a acuzat presedintele SUA.

Care sunt prioritatile NATO, in viziunea lui Trump


Donald Trump a cerut tarilor NATO sa se concentreze asupra terorismului si a "amenintarilor Rusiei".

Daca a subliniat ca Alianta este un instrument util pentru "pace si securitate" in lume, Trump nu si-a exprimat explicit, contrar fata de ce se astepta, atasamentul fata de "Articolul 5", veritabila piatra de temelie a NATO care prevede ca un atac asupra unui stat membru este considerat un atac la adresa tuturor tarilor membre.

"NATO trebuie in viitor sa se concentreze asupra terorismului si imigratiei, precum si a amenintarilor Rusiei asupra granitelor estice si sudice ale NATO", a spus acesta.

"Din aceste motive am fost foarte, foarte direct cu secretarul (general al NATO Jens) Stoltenberg si cu membrii Aliantei, cand le-am spus ca trebuie in sfarsit sa-si plateasca partea si sa isi respecte angajamentele financiare", a continuat el, exprimandu-si regretul ca "23 dintre cele 28 de natiuni membre nu platesc in continuare ceea ce ar trebui sa plateasca".

In discursul sau, Trump le-a cerut colegilor sai sa tina un moment de reculegere pentru victimele si familiile "atacului salbatic" de la Manchester, soldat cu 22 de morti si zeci de raniti, luni seara.

"Fetite inocente si atati alti oameni au fost asasinati in mod oribil sau raniti grav", a subliniat el, denuntand un "atac barbar si vicios impotriva civilizatiei noastre".

"Toti cei care pretuiesc viata trebuie sa se uneasca pentru a gasi, a aduce la lumina zilei si a elimina acesti ucigasi si extremsti si, da, acesti looseri. Sunt niste looseri", a subliniat el.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

22469 vizualizari

  • -42 (52 voturi)    
    cear fi daca s ar plati dupa interes ? (Joi, 25 mai 2017, 18:52)

    VaseaV [utilizator]

    ar trebui ca fiecare tara din nato sa plateasca direct proportional cu interesul sa existe nato! daca usa are interes foarte mare, atunci sa plafeasca foarte mult si tot asa ...
    • +6 (24 voturi)    
      desteapta logica (Joi, 25 mai 2017, 20:42)

      om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui VaseaV

      inseamna ca tzari ca irlanda, portugalia, norvegia, spania, sa nu plateasca nimic, nu mai putin, pt. ca ele nu au nicio amenintare. ba. irlanda, portugalia, islanda si spania nici nu au fost afectate de ultimele razboaie in ioropa.
      totusi, in portugalia, olanda, se asambleaza f16, iar noi am cumparat avioane de la armata portugheza.
      de ce aia au cheltuit, au armate mai puternice, cand amenitzarea este cam lipsa la ei.
      se pare ca in est, numai balticici si polacii au inteles exact cat de mare e pericolul. se pare ca, mai silitii, mai de bunavoie, incepem si noi sa intelegem...
      asta dupa crimeea si vestul ukrainei.

      iete ca diavolul de trompa trage alarma in privinta rusiei, el care, ne'asa, pus in scaun de putina :-))
      • -3 (13 voturi)    
        Irlanda nu e membră NATO, maestre! :) (Vineri, 26 mai 2017, 1:25)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

        Dar dacă n-ai văzut niciodată avioanele Aeroflot făcând escală la Shannon, n-ai avut ocazia să te întrebi de ce :)
        • -1 (3 voturi)    
          atunci (Vineri, 26 mai 2017, 9:10)

          om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          irlandezii sunt scutiti de plata. ok, scoatem irlanda de pe lista, dar problema ramane, nu ?!

          aeroflotul aterizeaza si la washington. e linie aeriana civila si are zboruri de linie in toata lumea.
          iaca, de la moscow la wash te'ar cost 1240 de lei.
          https://www.aeroflot.ru/sb/app/ro-en#/search?adults=1&cabin=econom&children=0&infants=0&referrer=null&routes=MOW.20170527.WAS-WAS.20170529.MOW&youth=0&_k=qkio5c
          • 0 (4 voturi)    
            Argumentele false subminează credibilitatea (Vineri, 26 mai 2017, 11:43)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

            1. Când pui Irlanda cap de listă pentru contribuțiile NATO neasumate sau neachitate înseamnă că de fapt nu știi despre ce vorbești. Doar construiești o teorie care ți se pare ție convingătoare, dar care va discreditată cu ușurință de adversari. Printre care NU mă includ, dacă ai sesizat cumva detaliul ăsta.

            2. Avioanele Aeroflot nu îmbarcă și nu debarcă pasageri la Shannon, este escală tehnică, la fel ca și pentru zborurile militare americane. Și de data asta ai replicat ca să te afli în treabă despre bilete. Vezi dacă poți găsi un aeroport NATO pe care să facă escală tehnică avioanele Aeroflot. Sau vezi dacă poți găsi un aeroport NATO pe care localnicii atacă avioanele militare americane și n-au nimic împotriva celor Aeroflot :)
      • -1 (1 vot)    
        interes in general nu neaparat in aparare ... (Vineri, 26 mai 2017, 6:47)

        VaseaV [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

        Cand ma refer la interes, nu ma refer neaparat la "instinctul" de aparare. Deocamdata razboaiele se poarta prin tari nefericite "din lumea a treia", presupunem ca noi am iesit din sfera asta. Interesul in general se dovedeste mai nou ca este un interes economic. USA are interes economic urias, Irlanda la fel si in general toate tarile care sun in UE au acest interes economic in mica sau mare masura. NATO este o gaselnita dupa al doilea razboi mondial ca sa ajute USA sa conduca "democratic" prin vocea majoritatii "lumii". Din pct meu de vedere, USA are cel mai mare interes in tot jocul asta de economie mondiala.
        • +1 (3 voturi)    
          pentru ca ne-ar fi asa de bine fara NATO /s (Vineri, 26 mai 2017, 12:16)

          g01an [utilizator] i-a raspuns lui VaseaV

          existenta NATO este motivul pentru care nu au mai existat conflicte directe intre marile puteri economice in ultimii 70 de ani de zile.

          facand prostia sa reduca cheltuielile cu apararea incepand cu 2003 si intr-un ritm accelerat dupa 2009, europenii au creat conditiile in care Rusia sa emita pretentii in Europa si sa riste sa destabilizeze relativa pace intre marile puteri.
          • -3 (3 voturi)    
            Rusia nu a emis pretenții, s-a simțit amenințată (Vineri, 26 mai 2017, 12:33)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui g01an

            Reducerea cheltuielilor europene cu apărarea nu are nicio legătură cu atitudinea Rusiei. Perspectiva ca Ucraina să ajungă membră NATO are.

            Nu are sens să discutăm dacă Rusia avea sau nu avea dreptul să se opună, realitatea de pe teren demonstrează că s-a opus.
            • +2 (2 voturi)    
              e na (Vineri, 26 mai 2017, 16:26)

              g01an [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              Daca flancul estic din Europa ar fi fost capabil de deterrence credibil, Rusia nu ar fi miscat in Ucraina. Punct. Singurul motiv pentru care si-au luat nasul la purtare tine de incapacitatea europenilor de a le raspunde fara ajutorul Statelor Unite.
    • +2 (26 voturi)    
      Pai USA are "interesul"... (Joi, 25 mai 2017, 23:11)

      Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui VaseaV

      ...cel mai mare.
      Numai Trump n-a aflat inca.
      Obama a pus problema celor 2% din bugetul fiecarui stat membru in termeni amiabili:
      "E nasol si pentru noi cu criza asta, asa ca ar fi bine sa nu ramaneti in urma cu banii".
      La care statele membre au raspuns la unison:
      "Gata, moshule, o rezolvam, da' criza asta, care a venit de la voi, ne-a lovit si pe noi. Da' o rezolvam, ca toti avem interes la faza asta!"
      Trump, in schimb, crede ca NATO e Trump Tower si statele membre chiriasii lui, asa ca ameninta:
      "Daca nu-mi platiti chiria la timp, va arunc in strada."
      Sunt curios cum se va descurca "America Great Again" fara partenerii occidentali in vremurile acestea volatile, atat economic cat si politic.
      Dar daca Trump e musai curios, e numai optiunea lui.
      • +1 (19 voturi)    
        nu la noi s'a zborrsit trompa (Vineri, 26 mai 2017, 0:57)

        om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

        sunt altii mult mai bogati si care nu vor sa descnida punga. merkelita s'a laudat si ea, desi ro a facut mai mult in nato. auzi la ea: politie in spatiul aerian baltic, participare in afganistan, etc
        pai si ro a facut politie aeriana in spatiul baltic, a fost in afganistan, si inca mai este, e si prin mediterana la salvat ilegali...
        ce mare isprava fac nemtii, cand cheltuie cel mai putin pt. aparare ?! nici francezii nu prea cheltuie, a trecut vremea lui degaule cand era tzara de frunte in nato. una din cele patru mari puteri...
        sua, uk, turcia si grecia ce au luat intodeauna in serios cheltuielile de aparare. '
        acum, polonia, balticii si noi,
    • -7 (17 voturi)    
      perfect de acord (Joi, 25 mai 2017, 23:26)

      nicomar [utilizator] i-a raspuns lui VaseaV

      toata cresterea asta formidabila de bugete e regizata de sistemul militar american, cu profituri gigantice, taxe platite in panama si care ii joaca pe sfoara pe majoritatea politricilor amerlioci (trump, sanders exceptii)
      - pentru ce ne trebuie atata inarmare, unde e activismul politic din vest, no nukes, no war, etc. nimic nu mai e. toti marii filozofi si (h)umanisti ai lumii vestice stau cu botul in blidul de fasole si e plin deci ok.
    • -3 (3 voturi)    
      US chiar n-are o frica asa de mare (Vineri, 26 mai 2017, 14:59)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui VaseaV

      Pai, US chiar n-are o frica asa de mare ca va fi atacata de rusi....Mai mult decat atat, nu are o frica foarte mare ca vor fi atacati cei care sunt aparati de US, pentru simplul motiv ca US intelege ca suntem in secolul 21, nu in evul mediu, cum judeca jeostratejii din Romanika.
      ...dar una-i una si alta-i alta. Daca jeostratejii ioropieni urla ca vor sa fie aparati, US ii apara...dar pe bani.

      "Love e pe lovele, my dear strateJique parteneros", cum spun aliatii nostri strategici, Repubblika ta' Malta !
  • +18 (20 voturi)    
    Flancul (Joi, 25 mai 2017, 19:21)

    rutger [utilizator]

    estic: balticele, Polonia, Slovacia, Romania, Bulgaria, Grecia, Turcia (fara erdogan !) !! OK !
  • +16 (28 voturi)    
    Loseri (Joi, 25 mai 2017, 19:40)

    HP [utilizator]

    Loseri, nu looseri.
  • -8 (38 voturi)    
    atentie marita... (Joi, 25 mai 2017, 19:46)

    mitocanu [utilizator]

    trump este unicul presedinte sua care nu isi exprima atasamentul fata de art.5 din tratatul nato...in aceste conditii, situatía devine ambigua daca nu chiar periculoasa pentru aliatii europeni...este necesara crearea unei forte militare europene care sa contracareze amenintarile rusiei...germania, franta si uk trebuie sa aiba initiativa in acest sens...
    • +4 (18 voturi)    
      SUA cheltuieste (Joi, 25 mai 2017, 20:14)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui mitocanu

      billioane sa apere aceste tari din NATO, oare de ce nu contribuie la aceste cheltuieli?
      daca este un atac, normal ca asteapta ajutor NATO? De ce, Gratis...suntem in 2017 nimic nu este gratis anymore
      • 0 (8 voturi)    
        Ce-s alea bilioane? (Vineri, 26 mai 2017, 9:03)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        SUA nu cheltuie miliarde ca sa apere alte tari, ci ca sa-si apere propriile interese. Doar ca Trump nu pricepe asta (si matale la fel). SUA e ce e doar prin intermediul influentei politice si economice globale. Economic e mult in spate fata de UE, si in cazul unei despartiri, la nivel politic, intre UE si SUA, chiar si China le da cu flit. Fara sa fie vioara intai in NATO, SUA ar pierde rapid si masiv din influenta politica globala.
      • 0 (4 voturi)    
        Ar fi fost ceva daca SUA ar fi cheltuit (Vineri, 26 mai 2017, 10:12)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        Milioane sau Miliarde dar asa cu nimicuri de bilioane (cat o fi un bilion ? 10 EUR sau 0,1 EUR) :-)))
    • +8 (16 voturi)    
      nu a spus nici ca da, nici ca ba. (Joi, 25 mai 2017, 20:54)

      om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui mitocanu

      omul a lasat sa se inteleaga ca, daca vreti aparare comuna, trebuie si eforturi comune.
      atata timp cat numai 3 sau 4 state isi asuma cheltuielile, cum ar fi putut sa spuna clar, da domle, stati linistiti ca, conf. art 5, murim noi pt. voi.
      faptele o dovedesc, trompa a intarit prezenta americana in ioropa de est. si a confirmat ca este interesat de flancul estic la aliantei.
      pentru primul contact, a spus mult.
      intre timp, guvernul se cacaie cu niste vaporete, taburi si cu lauda mare, a achizitionat, in credit, sase avioane. tzara de prima linie.
      vin avioanele britanice sa faca politie aeriana...
    • +7 (19 voturi)    
      America (Joi, 25 mai 2017, 21:48)

      CornelPerju [anonim] i-a raspuns lui mitocanu

      asigura cea mai mare parte a bugetului NATO deci au dreptul sa emita orice pretentie in contextual in care celelalte tari, inclusive Germania nu contribuie nici macar cu 2%. Ce armata sa creeze Germania care este sub papuc rusesc oricum. Daca Putin se supara putin si inchide robinetul cu gaz rusesc, econimia Germaniei da faliment in cateva saptamani
      • +4 (4 voturi)    
        Pai de ce nu se supara? (Vineri, 26 mai 2017, 3:05)

        Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui CornelPerju

        Daca Putin nu se supara mai repede, Federatia Rusa va intra in faliment. Economic.
        Si daca Germania este sub papuc rusesc, inseamna ca rusii sunt masochisti daca isi impun sanctiuni economice via Berlin.
        Unde ti-e logica, stimabile?
        Asta cu "falimentul Germaniei in cateva sapatamani" este la fel ca si declaratia lui Putin de acum 3 ani precum ca, daca ar vrea, in cateva zile ar ocupa Kievul, asa-i de tare Federatia Rusa. Uite ca de 3 ani celebra lui armata tot doua judete din estul Ukrainei pastoreste.
        Da' mai vorbim anul viitor, dupa ce democratii vor avea majoritate in Senat si Congres, despre dreptul lui Trump de a emite pretentii, daca nu pleaca pana atunci de la Casa Alba cu coada-ntre picioare.
        PS Rusia a inchis robinetul cu gaz Ukrainei si a luat-o de teapa: Uniunea Europeana este acum furnizorul de gaz si petrol al acestei tari.
        Mai mult decat atat, incepand din acest an, ukrainienii au drept de munca in UE. Ca sa vezi ce tremura de frica Germania in fata Rusiei (cu gazul ei cu tot), de nu mai poate!
      • -2 (4 voturi)    
        In Germania sunt cheltuieli mari... (Vineri, 26 mai 2017, 11:02)

        taro [utilizator] i-a raspuns lui CornelPerju

        ...crezi nu costa nimic toti refugiatii pe care i-a adunat Merkel?

        Nu au 2% pentru NATO pentru ca au de platit ajutoare sociale la toti refugiatii...
        • 0 (2 voturi)    
          in germania a fost un val (Vineri, 26 mai 2017, 14:02)

          om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui taro

          in sua vin anual mult mai multi refugiati decat valul asta, one time, in germania.
          sacolo statul nu cheltuieste cu ei, ii lasa sa munceasca, se descurca singuri.
          primul lucru care'l primeste un refugee in sua, dreptul de lucru. de acolo, se descurca. dupa care'si aduce familia. I've been there...

          daca vrei sa vezi eforturile, ia indicatorul per capita, dupa care si noi suntem printre ultimii.
          albanezii contribuie cel mai putin, in jur de 50 usd per capita, apoi bulgarii cu 116, iar apoi ungaria si ro cu cate 118 usd pe cap de localnic.
          la noi socoteala este un pic aiurea, ca se face la 21 mil localnici.
          vreo patru milioane cotizeaza prin alte tzari nato....
          deci, impartit la 17 mil, am iesi un pic mai bine, undeva in jur de 175 usd...
          nemtii cam 56o usd, mai putin decat danezii sau luxemburghezii.
          polacii 275 usd pe cap. cu 100 de dolari mai mult ca noi.

          sursa e wikipedia.
    • -10 (20 voturi)    
      Optiunea rusilor... (Joi, 25 mai 2017, 22:56)

      Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui mitocanu

      ...la presedintia Statelor Unite a fost Trump, ca doar nu erau sa sustina vreun geniu al diplomatiei care sa le faca viata amara.
      Astazi, la reuniunea NATO, Trump spune vreo doua vorbe despre "amenintarile Rusiei", iar maine se va pupa pe gura cu Putin, pecetluind frontul comun impotriva terorismului: mai penibil presedinte ca acesta nu a existat in toata Istoria Statelor Unite.
      Insa tot raul e spre bine: daca rusilor le va iesi miscarea si-i vor scoate pe americani din Europa (asa cum incearca de mai bine de 70 de ani), atunci vor avea surpiza neplacuta a formarii armatei Uniunii Europene care nu va da socoteala americanilor si nici nu va fi tarata in aventurile lor prin lume, asa cum s-a intamplat in cazul Afganistanului si nu numai.
      Ceeace nu inteleg multi dintre compatriotii nostri este ca Rusia lui Putin este un cal mort: mai devreme sau mai tarziu se va democratiza, asa cum s-au democratizat si fostele sale colonii.
      E numai o chestiune de timp.
      Putin? Brexit? Trump? "...Ce e val ca valul trece..."
      • +2 (22 voturi)    
        Hillary ar fi continuat inepțiile lui Obama (Vineri, 26 mai 2017, 0:04)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

        Trump e capabil să înțeleagă că nu poate nimeni recupera Crimeea, Obama și Hillary nu erau capabili de așa ceva.

        Rusia nu se va democratiza decât dezmembrată, la fel ca Iugoslavia pe vremuri. Însă este o idee absolut neroadă să provoci Rusia la război, pentru că ea renaște tocmai din distrugeri și nenorociri.

        Rusia trebuie lăsată în banii ei, să se înece singură, că la asta se pricepe de minune. Împotrriva Rusiei e nevoie doar de containment, nu de luptă efectivă. Asta înțelege Trump, la fel cum înțelegea și Reagan. În timp ce Obama, Hillary sau tu însuți nu înțelegeți astfel de lucruri, dar măcar ești într-o companie ilustră :)
        • +7 (15 voturi)    
          hahaha (Vineri, 26 mai 2017, 1:04)

          om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          o'banana se lauda cu my friend vladimir.
          in veghea lui au intrat rusii in crimeia si au anexat'o si isi fac mendrele in ukraina de est.
          el l'a lasat pe putina sa faca ordinea in siria.
          el si'a retras bazele de prin kirghizia.
          el a retras armata din iraq, lasand loc pt. isis.
          ba, voia pupici si cu ayatolahii.
        • +6 (14 voturi)    
          reagan (Vineri, 26 mai 2017, 1:16)

          om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          chiar a reusit dezmembrarea rusiei si scoaterea ei din ioropa..
          urmand politica lui nixon, prin cursa inarmarilor a dus rusia la faliment.
          dupa care le'a odeonat: mister gorbatchev , tear down this wall....
          trompa va fi si el pe linia republicana, in ce priveste apararea si politica externa.
        • +1 (3 voturi)    
          Sanctiunile impotriva Rusiei, ... (Vineri, 26 mai 2017, 9:08)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          ... alea care lasa Rusia sa se inece singura in petrolul pe care nu-l mai poate exporta decat ieftin, au fost introduse pe vremea administratiei Obama. Trump, in schimb, vorbea la un moment dat de ridicarea sanctiunilor, si vrea sa colaboreze cu Rusia pentru combaterea terorismului - asta in conditiile in care Rusia, prin ceea ce-a facut in Crimeea si ce face in continuare in estul Ucrainei in fapt sprijina terorismul (ca sa nu zic de Siria).

          Rusia poate fi izolata si lasata sa se inece singura doar cu oameni cat de cat destepti, care sa inteleaga complexitatea problemei, la conducerea statelor occidentale, nu cu un idiot ca Trump la conducerea SUA, idiot pe care rusii foarte probabil l-au cumparat deja, dar chiar si fara sa-l cumpere il pot manipula cum vor.

          De acord, chiar daca nu e cal mort, Rusia e cel putin cal pe moarte. Problema e insa ca si pe moarte fiind, datorita gabaritului si temperamentului, are sanse sa creeze o catastrofa militara globala inainte sa moara. Asta e ce nu intelege Trump.
          • -1 (1 vot)    
            Sancțiunile nu aduc înapoi Crimeea (Vineri, 26 mai 2017, 21:16)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            Obama nu a fost capabil să înțeleagă onsecințele acțiunilor lui, iar sancțiunile sunt frecție la un picior de lemn.

            Scăderea prețului petrolului nu are legătură cu sancțiunile. Iar Trump înțelege mai multe decât tine, ai demonstrat deja asta în comentarii :)
    • -9 (9 voturi)    
      pentru ce (Joi, 25 mai 2017, 23:21)

      nicomar [utilizator] i-a raspuns lui mitocanu

      atentie marita ? sa umflam numarul, salariile si pensiile generalilor nato ? (si ale celorlalti trepadusi)
      cand rusia a atacat europa, asa ca sa puna mana pe rezervele de petrol ale germaniei, frantei, sa spunem ? (la gaze s-ar putea sa fie ceva, ca se mananca multe chinezarii si mexicane), asa cum au facut sefii europei din diverse vremuri cu rusia ?
      - nu raspund la mitocanii
      • +2 (2 voturi)    
        Ai dreptate, ... (Vineri, 26 mai 2017, 9:09)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui nicomar

        ... nu raspunzi la mitocanii, le emiti.
    • +10 (14 voturi)    
      Hai, hai.. ca va invatati... (Joi, 25 mai 2017, 23:30)

      Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator] i-a raspuns lui mitocanu

      Are dreptate. Toti vor drepturi fara obligatii. Vreti sa se respecte articole, dar nu respectati acordul de obligatii (2% din PIB). Pai pana cand bai nene sa va duca americanii in spate?
  • -10 (18 voturi)    
    Ce vrea sa zica de fapt (Joi, 25 mai 2017, 20:36)

    Heruvim [utilizator]

    El stie foarte bine ca nu exista obligativitate de cheltuieli. el vrea sa zica "cumparati armament American" ca altfel ma supar. (si daca ma supar fac ce a facut tata!)
    • 0 (8 voturi)    
      Asta-i joc de glezne: (Vineri, 26 mai 2017, 3:20)

      Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      Pentru ca zidul ala nu-l mai construieste (mexicanii n-au de gand sa-l plateasca: nasol!),
      pentru ca locuri de munca nu a creat si se pare ca nici nu le va crea prea curand, economia americana fiind in cadere libera,
      pentru ca toate decretele pe care le-a dat au fost blocate de catre judecatorii federali,
      pentru ca "mlastina" nu a drenat-o, el fiind broscoiul care se simte cel mai bine in ea,
      lui Trump nu i-a mai ramas decat sa se ratoiasca la aliati, sa aiba cu ce se lauda pe twitter.
      Si bine-nteles "buy american, ca-s si eu actionar".
      • +1 (9 voturi)    
        mai, mata esti (Vineri, 26 mai 2017, 11:25)

        om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

        gelos pe trompa, ca iete, la 70 de primaveri are cea mai misto nevasta din tot nato :-)
        are si bani si nu'i pasa de politically correctness.:-)

        metisul scotiano-nemtesc e mai american ca multi sorosi si klintoni.
        de fapt soros nici macar nu vorbeste americaneste caci, nu e de'acolo.
        dar uraste america, unde si'a facut banii. fariseu.

        inteleg ca ti'a cazut cu tronk tinerica hilaria klingan....
        de gustibus ! :-)
  • +8 (18 voturi)    
    ce inseamna pacea (Joi, 25 mai 2017, 21:20)

    Razvan_M [utilizator]

    Cheltuieli pentru aparare. America deocamdata acopera cam jumatate din bugetul NATO, nefiind chiar atat de apropiata de Rusia.

    Ultimele 2 dati cand s-a lasat cu razboaie mondiale, Americanii si-au trimis milioane de soldati sa salveze Europa. Acum am oarece indoieli ca ne-ar mai scapa curul.
    • +3 (5 voturi)    
      Ce inseamna razboiul (Vineri, 26 mai 2017, 3:34)

      Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Dupa primul razboi mondial, SUA s-au transformat in cea mai mare putere economica din lume.
      Dupa al doilea razboi mondial, SUA au devenit si cea mai mare putere militara din lume.
      Asa ca salvarea Europei a facut "America Great", "again and again".
      Si daca americanii nu mai doresc sustinerea aliatilor, i-ar putea incuraja sa-si creeze o armata proprie, dar am oarece indoieli ca si-ar dori asaceva.
      • 0 (2 voturi)    
        europenii n'or sa aiba armata proprie (Vineri, 26 mai 2017, 19:31)

        om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

        pen' ca nu se poate.
        si in nato, daca n'ar fi cinev/americanii care sa conduca, s'ar alege praful.
        cine ar comanda o tzara ioropeana cu atate veleitati ?
        armata nu e democratie, este disciplina si ierarhie.
        normal, nemtii ar avea pretentia sa comande...
        normal, polacii nu sunt de acord, nu le place sa fie comandati de nemti, probabil ca nici norvegienii sau danezi, belgienii, francezii. amintirea nemtilor lui hitler este inca recenta.
        la comanda tre' sa fie unul puternic, care si sa cunoasca arta militara, arta razboiului.
        renuntarea la americani ar fi cea mai mare prostie, ar incapea usor si repede in gheara ursului din est.
    • 0 (2 voturi)    
      Care Europa? (Vineri, 26 mai 2017, 9:42)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      aaaa, aia catolica...
      Ca la noi a plouat cu bombe. Si ne-a dat si pe mina rusilor.
      Si s-au si umplut de bani, ca englezii le-au dat tehnologie deoarece avioanele lor erau sub nivelul celor europene, adica dioar inlocuisera pinza cu tabla.
    • 0 (2 voturi)    
      Americanii... (Vineri, 26 mai 2017, 10:54)

      Boa [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      "Ne-au scapat curul" unor europeni in detrimentul altora. Si in alianta cu rusii. pentru ca razboaiele alea grozave au fost interne. Acum nu prea mai e cazul de asta.

      Si un alt paradox: Trump ii someaza pe germani sa se inarmeze mai mult desi acestia au avut embargo multi ani dupa WWII la inarmare. :)

      Altfel nimeni nu e dator nimanui, e vorba despre o contributie agreata principial de a investi in propriile armate cam 2% din PIB. asa cum europenii au agreat sa investeasca 3% in cercetare dar Romania de ex abia de aloca 0.2%.

      De fapt Trump nu vrea decat sa creasca achizitiile de armament american, se pare ca asa va crea joburi acasa.
      Si mai vrea ceva: sa se dea mare.
      Ca e ca un curcan infoiat, plin de propria persoana.
  • +11 (11 voturi)    
    US plătesc bani (Joi, 25 mai 2017, 21:47)

    mr_mojo [utilizator]

    Noi plătim in ani pierduți in vecinătatea Rusiei și a celor vânduți ei care ne vând viitorul.
    Poate nu e valabil cu Germania; România însă simt că plătește cu vârf și îndesat.
    • 0 (2 voturi)    
      ....cele 5 tari fara datorii (Vineri, 26 mai 2017, 6:33)

      intruderul [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      Only five members currently meet the target: Britain, Estonia, debt-laden Greece, Poland and the United States, which spends more on defence than all the other allies combined
  • -2 (22 voturi)    
    Politica militara a administratiei Trump (Joi, 25 mai 2017, 22:56)

    justin puscasu [utilizator]

    este extrem de dubioasa.
    Tocmai a semnat un tratat cu Arabia Saudita pentru livrarea de armament de 100 miliarde de dolari.
    De banii astia se poate tapeta cu rachete puse una langa alta toata suprafata Israelului. Cate din aceste arme vor ajunge la ISIS sau la alte grupari similare de "dreptcredinciosi"?
    E un moment foarte prost ales pentru slabirea NATO si cam asta face Trump: pune paie multe pe foc in Orientul Mijlociu si in Korea, si pe de alta parte slabeste NATO.
    Reagan a spus despre Jimmy Carter ca a fost cel mai bun presedinte al URSS, dar Trump se pare ca aspira la acest titlu.
    • +7 (15 voturi)    
      Garantat nu ajung rachete saudite la ISIS (Vineri, 26 mai 2017, 2:49)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      Nu înțelegi peisajul din Orientul Mijlociu.

      Cea mai simplă schiță: dacă Iranul ar putea șterge un stat de pe fața pământului, ar șterge Israelul. Dar dacă Arabia Saudită ar putea șterge un stat de pe fața pământului, ar șterge Iranul.

      Și spre deosebire de Obama, Trump n-are nimic împotrivă :)
      • 0 (6 voturi)    
        Peisajul din Orientul Mijlociu (Vineri, 26 mai 2017, 8:59)

        justin puscasu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        e intr-adevar complex si greu de rezumat. Dar daca dai un pistol incarcat unei maimute nu te poti astepta la lucruri bune.
        Cam asta face Trump inarmand masiv Arabia Saudita.
        • 0 (4 voturi)    
          Te poți aștepta să lupte împotriva altor maimuțe (Vineri, 26 mai 2017, 11:48)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

          în timp ce lumea civilizată are timp să-și vadă de ale ei.

          Iar dacă nu înțelegi asta (măcar din comentariul meu precedent) înseamnă că nu înțelegi nici natura umană.
    • +1 (7 voturi)    
      Da, (Vineri, 26 mai 2017, 8:59)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      vinde arme Arabiei Saudite , ca sa potoleasca astfel Iranul. Iranul este singura tara care a avut indrazneala sa faca amenintari demente ( " vom sterge de pe harta Israelul ") si care vrea cu orice pret bomba atomica. Trump inarmeaza adversarii Iranului,
      si bine face.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică