Trump jubileaza dupa ce a semnat in Arabia Saudita acorduri de 380 miliarde de dolari: A fost o zi minunata

de G.S.     HotNews.ro
Sâmbătă, 20 mai 2017, 21:33 Actualitate | Internaţional

Trump semnand acorduri economice cu regele Salman
Foto: Captura YouTube
Statele Unite si Arabia Saudita au semnat sambata acorduri economice in valoare de peste 380 miliarde de dolari in prima zi a lui Donald Trump la Riad, a anuntat ministrul de externe saudit, Adel al-Jubeir, citat de AFP.

"Cele doua tari au semnat o serie de acorduri. Valoarea investitiilor depaseste 380 de miliarde de dolari", a spus Jubeir intr-o conferinta de presa comuna cu secretarul de stat american Rex Tillerson.  

Potrivit agentiei oficiale saudite SPA este vorba de 34 de intelegeri in diferite domenii precum apararea, petrolul sau transporturile aeriene. 

Vorbind cu jurnalistii dupa o ceremonie oficiala, Trump a spus ca a fost fost o "zi minunata", transmite Reuters.

Presedintele american si a vorbit despre "sute de miliarde de dolari investiti in Statele Unite si in locuri de munca, locuri de munca, locuri de munca. Asa ca vreau sa multumesc intregului popor din Arabia Saudita".



Trump si-a inceput primul turneu prezidential extern cu o vizita in Arabia Saudita, unde a fost primit cu caldura. 

Trump si Regele Salman au parut ca se inteleg bine, discutand fara translator. La palatul sau, suveranul saudit l-a decorat cu medalia Regelui Abdulaziz, cea mai inalta distinctie civila a tarii.

Printre intelegerile semnate se afla si una de peste 100 de miliarde de dolari prin care Arabia Saudita va cumpara arme din Statele Unite.

De asemenea, gigantul petrolier national Saudi Aramco a semnat acorduri in valoare total de 50 miliarde de dolari cu companii americane, acestea fiind parte a strategiei Regatului de a-si diversifica economia dincolo de exporturile de petrol, potrivit directorului executiv al Aramco.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

15373 vizualizari

  • -36 (80 voturi)    
    Obama n-a obtinut cu plecaciunile (Sâmbătă, 20 mai 2017, 21:39)

    zaboo [utilizator]

    nimic... doar scarba! in schimb a carat cash Iranului la greu
    • +37 (53 voturi)    
      comparam si aberam (Sâmbătă, 20 mai 2017, 22:04)

      Eugen_ [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

      Ce tot aveti bre cu comparatiile astea? Am vazut si la articolul anterior, tot "spre deosebire de Obama"... Lasa-l pe ala, gata, s-a dus. Parc-am fi pe rtv, unde si acum e breaking news cu ce-a facut Basescu.

      Intelegerile astea sunt convenabile ambelor parti. Sau ne amagim toti ca familia regala saudita a facut vreun act de... milostenie dandu-si acordul pentru cele 34 de intelegeri?
      • -2 (66 voturi)    
        E vorba de pragmatism vs aberații socialiste (Sâmbătă, 20 mai 2017, 23:23)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

        Obama era ocupat să îngroape miliarde de dolari în garanții de stat pentru firme falimentare din domeniul energiilor regenerabile. El era cel care făcea acte gratuite de milostenie.

        Obama era ocupat să reseteze relațile cu Rusia, așa a ajuns Putin să i se urce în cap. Rusia e în aceeași tabără cu Iranul, în timp ce Arabia Saudită e întotdeauna în tabăra opusă Iranului, dacă ai remarcat cumva.

        Singurul miel blând care suge la ambele oi e Germania: construiește și tuneluri lângă Teheran pentru programul nuclear iranian, dar vinde și armament Arabiei Saudite.

        Statele Unite joacă în altă ligă, nu-și pot permite să producă bani din sprijinirea programului nuclear iranian, e firesc să producă bani din alianța cu Arabia Saudită. Care a acceptat să trântească prețul petrolului ca să tempereze Rusia la un moment când exploatările americane de șist încă nu erau destul de performante.

        Obama avea programe ideologice, a început să se trezească abia când Rusia a anexat Crimeea și era gata să anexeze și Odessa.
        • +15 (35 voturi)    
          Da, e oribil (Sâmbătă, 20 mai 2017, 23:55)

          jcjc [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          ...că Obama a criticat rolul de pe care Arabia Saudită în răspîndirea jihadismului, prozelitismul pe care-l fac wahhabismului, și încălcările constante ale drepturilor omului. Halal musulman secret!

          Mai bine ca Trump, se duce acolo, e flatat pe toate părțile că a avut așa victorie măreață în alegeri, le promite că eu știu ce face Iranului (unicul lucru care-i interesează acum pe saudiți), și răsuflă și el ușurat un pic că nu-l întreabă nimeni de Rusia.
          • -9 (19 voturi)    
            Frăția Musulmană nu e wahhabistă (Duminică, 21 mai 2017, 14:28)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui jcjc

            Dacă ai mai fi citit una-alta despre islam, ai fi descoperit că wahhabismul nu îndeamnă la Jihad, wahhabiștii consideră că numai regele are dreptul să declare Jihad. Iar regele Arabiei Saudite nu a declarat niciodată Jihad împotriva nimănui. Dimpotrivă, regele Fahd a adus chiar trupe americane în Arabia Saudită.

            Frăția Musulmană e aia cu Jihad-ul, mai documentează-te. Ei au declarat Jihad în Afghanistan pe vremea ocupației sovietice, iar Arabia Saudită a executat destui dintre ei când au început să răspândească radicalismul în Orientul Mijlociu. Inclusiv Osama bin Laden era un renegat, radicalizat în Afghanistan.

            Wahhabismul o fi el cea mai retrogradă formă de salafism, dar recunoaște autoritatea regelui. Liderul religios wahhabist a aprobat atât prezența trupelor americane pe teritoriul saudit, cât și execuția insurgenților din Frăția Musulmană.

            Ca de-obicei, problema nu sunt cei care n-au auzit nimic despre islam, problema sunt cei care au prins câte ceva din zbor despre wahhabism și nu fac diferență între el și Frăția Musulmană.
            • +9 (19 voturi)    
              Wow (Duminică, 21 mai 2017, 15:39)

              jcjc [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              Da, domnu' Harald, Osama bin Laden a fost cel mai de seamă membru al Frăției Musulmane.

              Asemenea tîmpenie mai rar mi-a fost dat să citesc.
            • +5 (5 voturi)    
              9/11/2001, Saudia! (Luni, 22 mai 2017, 0:16)

              contest [anonim] i-a raspuns lui Harald

              Prezenta armatei USA in Saudia l-a decis pe Ossama sa se expatrieze si sa lupte chiar contra USA, nu doar contra URSS, in Afghanistan si oriunde! Saudia e cotropita de USA la invitatia familiei regale, dupa conflictul dintre Kuweit si Irak, 1991.
              Saudia e vinovata de atacul asupra NY la 11 09 2001!
            • +3 (5 voturi)    
              9/11/2001, Saudia! (Luni, 22 mai 2017, 0:16)

              contest [anonim] i-a raspuns lui Harald

              Prezenta armatei USA in Saudia l-a decis pe Ossama sa se expatrieze si sa lupte chiar contra USA, nu doar contra URSS, in Afghanistan si oriunde! Saudia e cotropita de USA la invitatia familiei regale, dupa conflictul dintre Kuweit si Irak, 1991.
              Saudia e vinovata de atacul asupra NY la 11 09 2001!
        • +9 (31 voturi)    
          Basme ! (Duminică, 21 mai 2017, 0:15)

          georgy23 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Te uiti prea mult la Fox News !
          • -11 (25 voturi)    
            pai (Duminică, 21 mai 2017, 9:55)

            hamham [utilizator] i-a raspuns lui georgy23

            plecaciunea de sluga a lui obama a fost vazuta nu doar la foxnews.
            de fapt toata lumea a ras si cu kr de prestanta fatalaului obama.
            • +15 (19 voturi)    
              Plecaciune (Duminică, 21 mai 2017, 12:00)

              bagu.florin [utilizator] i-a raspuns lui hamham

              face Trump, care pentru bani a inchis ochii la dictatura Arabiei Saudite si la exportul de islamism radical.
              • -2 (6 voturi)    
                Nope (Duminică, 21 mai 2017, 16:19)

                Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui bagu.florin

                Trump nu face nici o plecăciune. Trump, negustor pragmatic, s-a dus pur și simplu în Arabia Saudită ca să-și încaseze peșecheșul.

                Fără suportul SUA praful se alege din emiratele din Golf inclusiv Arabia Saudită. E normal să ai pretenția să sară cu banu'. La fel a făcut și Bush jr. la vremea lui numai că mergea pe sume mai modeste. La ultima lui vizită în Arabaia Saudităîn 2008 ăștia au sărit la înaintare cu contracte de doar $50 de miliarde.

                Politica debilă a lui Obama era inacceptabilăli și lipsită de sens. Pe de o parte prima lui grijă a fost să-și ceară scuze lumii musulmane prin discursul idiot de laCairo, pe de altă parte nici n-a fost capabil să beneficieze economic de concesiile făcute.

                Now, there is a new sheriff in town. Regele Arabiei Saudite așteptându-l pe Trump la aeroport , într-un gest fără precedent, contractele grele semnate fără crâcnire. Toate astea indică o nouă epocă...
                • +2 (6 voturi)    
                  Trumpisme (Luni, 22 mai 2017, 0:49)

                  geo.lex [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

                  "Toate indica o noua epoca"
                  Da, epoca sustinerii islamului radical care sponsorizeaza terorismul.

                  WikiLeaks cables portray Saudi Arabia as a cash machine for terrorists

                  Saudi Arabia is the world's largest source of funds for Islamist militant groups such as the Afghan Taliban and Lashkar-e-Taiba – but the Saudi government is reluctant to stem the flow of money, according to Hillary Clinton.

                  "More needs to be done since Saudi Arabia remains a critical financial support base for al-Qaida, the Taliban, LeT and other terrorist groups," says a secret December 2009 paper signed by the US secretary of state. Her memo urged US diplomats to redouble their efforts to stop Gulf money reaching extremists in Pakistan and Afghanistan.

                  "Donors in Saudi Arabia constitute the most significant source of funding to Sunni terrorist groups worldwide," she said.
                  https://www.theguardian.com/world/2010/dec/05/wikileaks-cables-saudi-terrorist-funding
            • -6 (8 voturi)    
              ghid (Duminică, 21 mai 2017, 19:25)

              zaboo [utilizator] i-a raspuns lui hamham

              https://twitter.com/MKANTONIO1/status/866325520572665856
            • +4 (6 voturi)    
              Plecaciunea (Duminică, 21 mai 2017, 21:42)

              georgy23 [utilizator] i-a raspuns lui hamham

              nu a fost un gest de sluga, ci un gest protocolar, un gest de respect. In schimb gestul lui Trump de a uita de regimul nedemocratic al sauditilor, de finantarile acestora a tot felul de miscari islamiste radicale, pentru un purcoi de bani este mult mai grav fata de o banala plecaciune.
        • +15 (37 voturi)    
          Contracte Butaforie ca cele ale lui Ponta cu China (Duminică, 21 mai 2017, 3:48)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Ce nu se înțelege este ca Statele Unite au deja pe gratis petrolul Arabiei Saudite iar mai mult de atât aceasta țara nu poate da.

          Contractele de 380 miliarde dolari, semnate de Donald Trump cu Arabia Saudita, îmi aduc aminte de cele de tip butaforie, pur formale, încheiate de Victor Ponta cu China atunci când premierul de la Beijing a vizitat Romania.

          Trump încearcă sa apară drept un am care aduce bani cetățenilor americani, generează locuri de munca, etc.. In realitate totul este circ de imagine politica.
          • -10 (14 voturi)    
            Doar ca SUA o sa vanda armament de miliarde (Duminică, 21 mai 2017, 12:55)

            Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            sauditilor cum a facut-o si pana acum si o sa cumpere petrol saudit cum a facut si pana acum in vreme ce chinezii incercau marea cu degetul in ceea ce priveste porcii si vitele si energia promise de Victor Viorel !

            PS. Diferenta este ca de la cer la pamant, dar daca tie nu-ti place de Trumpsy, nu-mi pierd eu acum timpul sa te scot din apele tale statatoare !
          • -7 (11 voturi)    
            Do your homework buoy (Duminică, 21 mai 2017, 18:34)

            Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            De unde ai scos-o pe sia cu petrol gratis atata vreme cat sauditii au incercat sa falimenteze sectorul dhsle oil in America??? Si ia verifica sa vezi cat oil importa America de la ei!!!!!
        • -12 (22 voturi)    
          f rational comentariul (Duminică, 21 mai 2017, 8:04)

          Irizat [anonim] i-a raspuns lui Harald

          .
        • +17 (37 voturi)    
          Sa te vad io traind ... (Duminică, 21 mai 2017, 8:28)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          ... in Peking sau Shanghai, la aia care nu ingroapa miliarde in surse de energie regenerabila. Sau traind ca pescar japonez in Marea Japoniei, unde curentii marini aduc cantitati industriale de poluanti deversati de chinezi in marea Chinei de Est, chestie care-a dus la cresterea peste masura a populatiei de meduze uriase, care mananca tot pestele.

          Ce numesti tu pragmatism e de fapt obtuzitate si miopie, in ceea ce priveste viata umana pe pamant. Dezastrele ecologice pe care le provocam n-o sa afecteze viata pe pamant in sine - au existat in trecutul pamantului catastrofe mai mari decat civilizatia umana, si viata pe pamant a supravietuit. O sa afecteze insa capacitatea noastra, ca specie, de a supravietui.

          Ce stia Obama, ce stiu toti taranii, ce nu stie insa Trump si ce nu stii nici tu, e ca atunci cand pui o samanta in pamant dureaza multa vreme pana obtii un folos de pe urma semintei aleia. Cu atat mai multa vreme cu cat rodul obtinut e mai valoros. Fara programul de sustinere a Iranului si de scoatere a asa din izolare azi am fi avut un conducator radical in Iran. Fara sustinerea si investitia continua in construirea unui stat de drept in Irak si Afganistan, in ciuda progreselor minore si a costurilor uriase, am mai avea doua state radicale si extremiste, mai periculoase decat sunt in momentul de fata, in zona - si mai multi refugiati. Poate mai dureaza o suta de ani pana lumea araba va deveni din nou moderata, civilizata si guvernata de legi democratice. Dar ala va fi un castig enorm pentru umanitate pe ansamblu. Ce parere ai, care va fi efectul, peste o suta de ani, a intelegerilor semnate de Trump?
          • +13 (23 voturi)    
            Trump nu crede in poluare! (Duminică, 21 mai 2017, 10:11)

            king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            Cica e o inventie a ziaristilor de stanga.
            • -5 (17 voturi)    
              Fals (Duminică, 21 mai 2017, 16:23)

              Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

              Trump nu crede în încălzirea golobală antropogenă. E o enormă diferență. E de altfel forte greu pentur un om cât de cât educat să creadă în ea.
              • +1 (7 voturi)    
                Un om educat (Duminică, 21 mai 2017, 21:29)

                georgy23 [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

                este convins de argumentele specialistilor, un om prost este convins de "specialistii de pe net". Incalzirea globala este o farsa doar in mintea needucata a lui Trump.
        • +15 (25 voturi)    
          Aberatiile trumpistilor (Duminică, 21 mai 2017, 11:57)

          bagu.florin [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Obama a fost vizionar, a investit in tehnologii de viitor, masini electrice, energie regenerabila. Trump investeste in carbuni si taie fonduri de la protectia mediului. Mai mult smog pentru generatiile viitoare.

          Obama a eliminat un pericol la adresa SUA, armele nucleare ale Iranului. Trump inarmeaza puternic una din cele mai crunte dictaturi din Orientul Mijlociu, sustinatoare a islamului radical.

          Obama a impus sanctiuni Rusiei. Trump vrea sa le elimine si considera actiunile ostile ale Rusiei o poveste inventata.

          Trump e in pragul destituirii la nici 6 luni de mandat si cu increderea publica pulbere.
          • -6 (18 voturi)    
            Obama "vizionar" ? Obama a "investit" ? (Duminică, 21 mai 2017, 13:09)

            Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui bagu.florin

            E om de afaceri Obama si n-am stiut eu ?

            PS. Obama investit in sentimentul unora de a fi "xe" !
            • +1 (7 voturi)    
              Da, Obama a fost un vizionar (Luni, 22 mai 2017, 1:47)

              bagu.florin [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

              The Obama Administration is committed to taking responsible steps to combat climate change, increase access to clean energy technologies, and reduce our dependence on oil. Already, in the past eight years the number of plug-in electric vehicle models has increased from one to more than 20, battery costs have decreased 70 percent, and we have increased the number of electric vehicle charging stations from less than 500 in 2008 to more than 16,000 today – a 40 fold increase.

              This summer, the Administration opened up to $4.5 billion in loan guarantees to support the commercial-scale deployment of innovative electric vehicle charging facilities and in collaboration with the Administration, nearly 50 industry members signed on to the Guiding Principles to Promote Electric Vehicles and Charging Infrastructure.
              https://obamawhitehouse.archives.gov/the-press-office/2016/11/03/obama-administration-announces-new-actions-accelerate-deployment


              The United States is showing that GHG (greenhouse gases) mitigation need not conflict with economic growth. Rather, it can boost efficiency, productivity, and innovation.

              Since 2008, the United States has experienced the first sustained period of rapid GHG emissions reductions and simultaneous economic growth on record. Specifically, CO2 emissions from the energy sector fell by 9.5% from 2008 to 2015, while the economy grew by more than 10%. In this same period, the amount of energy consumed per dollar of real gross domestic product (GDP) fell by almost 11%, the amount of CO2 emitted per unit of energy consumed declined by 8%, and CO2 emitted per dollar of GDP declined by 18%
              http://science.sciencemag.org/content/early/2017/01/06/science.aam6284.full
          • -9 (15 voturi)    
            Trump si America is OK man (Duminică, 21 mai 2017, 16:40)

            Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui bagu.florin

            Mai ales acum ca s-a scapat de momaia Ubama, aia care le cara bani cu avionul iranienilor. Cat despre tehnologiile de viitor, mai documenteaza-te despre cabon print-ul windmills-urilor si masinilor electrice, despre randamentele actualelor baterii electrice, etc. Treaba nu e atat de roz pe cat pare....daca era, era mainstream de multi ani.
            Btw, ajunge si Tesla sa aiba profit sau mai sta pe bani publici???
            • +2 (6 voturi)    
              Cred (Duminică, 21 mai 2017, 22:31)

              bagu.florin [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

              ca este inutil sa port un dialog cu cineva care afirma ca Obama "cara bani iranienilor cu avionul".

              Cei care invoca teoria conspiratiei nu tin cont de argumente rationale, ci doar de propriile obsesii.
          • -11 (15 voturi)    
            Gargară socialistă (Duminică, 21 mai 2017, 16:42)

            Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui bagu.florin

            Obama n -a investit, Obama a risipit baii luați pe datorie pentur a-și satisface gărgăunii ideologici.

            80% din statup-irle pentru energia regenerabilă făcute cu banii aruncați pe geam de Obama au dat deja faliment. 31 din cle 32 de copooertive se asigurări înființate cu banii de la buget pentur susținerea Obamacare au dat și ele faliment până în decembreie 2016. A angaja pe bani publici haite de propagandiști de partid în tot soiul de aganții federale ce nu fac nimic afară de risipă nu salvează planeta. A impune costuri suplimentare fără rost și a udcide economia nu are nimic de a face cu protecția planetei.

            Trump a repornit economia prin simpla sa prezență. Faptul că la Casa Albă a ajuns un om de afaceri ce înțelege cum se face banul în locul unuii activist meschin de partid, ce mai ales în mandatul al doilea părea că-și pierduse cu totul mințile, e esențial pentru renaștereea americană.

            Obama nu a eliminat nicicum nici un fel de amenințare iraniană. Dmpotrivă. Acorduldin 2015 a salvat Iranul de la faliment și are acum mai multe parale pentru înarmare înclusiv nucleară.

            Obama a eliminat în 2009 sancțiunile impuse de Bush jr. Rusiei după războoul Rusiei cu Georgia din 2008 și apoi a „resetat” relațiile cu Rusia. Rușii au înțeles din asta că au mână liberă și au anexat Crimeea, respectiv au invadat Ucraina. Sancțiunile impuse de către UE și SUA UNOR PERSOANE SI din conducerea Rusiei SI UNOR COMPANII au afectAt foarte puțin această țară. Trump a fost singurul care a început să le deapestebot. A i-a tras în cap lui Assad de două ori, și a impus pentru prima oara sancțiuni statului rus interzicând exportul de componente eectronice avansate către Rusia.

            Să nu uitți să ne scrii când va fi „destituit”. După cum arată acum lucrurile pe aici va câțtiga mandatul #2 la scor.
            • +3 (7 voturi)    
              Partizanatul intuneca judecata (Duminică, 21 mai 2017, 22:28)

              bagu.florin [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

              A risipi bani inseamna a cheltui fara nici un fel de finalitate, fara vreun folos. Investitiile lui Obama in energie regenerabila, tehnologii de stocare a electricitatii, motoare electrice, nu se pot incadra la risipa. Sunt investitii inteligente si vizionare in tehnologiile viitorului.

              Insa daca tu crezi ca America va prospera ramanand la carbuni inseamna ca esti rupt de realitate. SUA a fost mereu liderul inovatiei tehnologice, nu-si permite sa ramana in urma din cauza ideilor invechite ale lui Trump. El traieste in trecut cand minele de carbuni sustineau economia americana, s-au dus acele vremuri si nu se vor mai intoarce.

              Dar cred ca este inutil sa incerc sa te conving, dupa limbajul si expresiile folosite de tine, pari o persoana cu o viziune extrem de partizana si lipsita de obiectivitate. Analiza ta nu are de-a face cu realitatea, ci mai mult cu "wishful thinking".

              Trump este o persoana instabila, care-si schimba declaratiile de la o zi la alta, minte foarte des si este total nepregatit pentru functia de presedinte. SUA nu are cum sa progreseze anuland tratatele de liber schimb, denuntand globalizarea, promovand protectionismul si ramanand la tehnologia carbunelui.

              Cine se opune progresului isi condamna natiunea la saracie.
      • -10 (22 voturi)    
        te las pe tine sa aberezi, nene (Duminică, 21 mai 2017, 0:13)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

        eu compar
      • +19 (33 voturi)    
        :) (Duminică, 21 mai 2017, 1:07)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

        Nu uita, trumpitii sunt cei care au sustinut constant ca Obama e musulman practicant. Eh, acum se pare ca treaba asta e nuantata: Obama se pare ca e de fapt siit - de-al Iranului - si nicidecum sunnit - de-al Arabiei Saudite. Asta e dovedit, dat fiind nu numai ca Obama a-ncercat o apropiere de Iran, dar s-a si opus vanzarii de armament american Arabiei Saudite.

        Treaba devine, insa, incurcata pentru logica subtirica a trumpitilor in momentul in care se ia in considerare faptul ca atentatorii din 9/11 erau din Arabia Saudita, la fel precum orientarea religioasa a celor din IS - in cazul asta, Obama pare mai alb decat Trump, care poate fi considerat un suporter entuziast al principalului sponsor mondial in terorism islamic.
        • -13 (19 voturi)    
          Obama s-a "opus" atat de mult (Duminică, 21 mai 2017, 10:21)

          xolv [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

          incat a vandut arme Arabiei Saudite de vreo 115 mld in 7 ani. Bineinteles ca n-au fost folosite nici in Siria, nici In Yemen, nici In Irak.
          • +14 (18 voturi)    
            Obama (Duminică, 21 mai 2017, 12:11)

            geo.lex [utilizator] i-a raspuns lui xolv

            a vandut arme de 115 miliarde, Trump vinde arme de 380 de miliarde. Chiar si asa Obama a criticat Arabia Saudita pentru nerespectarea drepturilor omului, Trump rade ca prostul.

            Parca il prefer pe Obama.
            • -9 (15 voturi)    
              Acum ca s-a eliberat de indatoriri (Duminică, 21 mai 2017, 13:11)

              Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui geo.lex

              si este liber eu zic sa vorbesti cu Michelle, poate ti-l da acasa sa-l pui pe televizor !
              • +1 (5 voturi)    
                Vai, aceste cuvinte ne doare (Luni, 22 mai 2017, 0:54)

                geo.lex [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

                Complexitatea si subtilitatea argumentatiei tale m-au impresionat in mod deosebit. Spune-mi, azi a fost o zi speciala sau tot timpul esti asa de "profund" ?
                • -1 (5 voturi)    
                  Nu, nicidecum, a fost o zi obisnuita (Luni, 22 mai 2017, 9:57)

                  Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui geo.lex

                  in care am iesit la vanatoare de naivi si una-doua, mi-am si umplut tolba !

                  PS. Iti doresc o zi buna !
                  • +1 (3 voturi)    
                    Aaaa...am inteles (Luni, 22 mai 2017, 13:22)

                    geo.lex [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

                    Pe langa profunzime mai ai o calitate de exceptie, esti....delusional.
      • -8 (10 voturi)    
        Problema nu e ca s-a dus, in fond toti ne ducem ! (Duminică, 21 mai 2017, 12:41)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

        Problema este ce a lasat (ce lasam) in urma !

        Din punctul asta de vedere se pare ca mostenirea lasata de Obama este doar sclipicioasa si atat !
    • +23 (39 voturi)    
      cine face plecaciunile?... (Sâmbătă, 20 mai 2017, 22:34)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

      Doar nu crezi ca sauditii tocmai au agreat sa-si cheltuie jumatate din pib pe achizitii de la americani? :D

      Le vinde inapoi regele saudit participatiile la cateva companii cheie in care a investit cu zeci de ani in urma banii castigati din vanzarea de petrol in SUA si de banii aia mai ia niste arme. Din cate inteleg din text, Aramco isi diversifica portofoliul.. deci vinde companiile fara viitor si cumpara altele mai interesante. Totul pentru un comision lejer (pe care il vor incasa baietii lui Trump).. 0.26% e suficient pentru inceput? ;)
    • -22 (40 voturi)    
      Obama construia o lume mai bună și mai dreaptă :) (Sâmbătă, 20 mai 2017, 22:50)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

      ... ce știi tu ... :)
      • -8 (20 voturi)    
        cu banii mei (Duminică, 21 mai 2017, 0:14)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        si ai alora care nu stau cu mana intinsa la "stat"
        • +10 (10 voturi)    
          cine sta cu mana intinsa?.. (Duminică, 21 mai 2017, 19:25)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

          poate ca nu toti contribuie la fel de mult, la buget, dar foarte multi nu primesc mai nimic inapoi. cand un sfert din bugetul federal se duce pe armata si servicii conexe, as indrazni sa spun ca acolo sunt cei mai multi care stau "cu mana intinsa la stat".
      • -9 (21 voturi)    
        da (Duminică, 21 mai 2017, 0:14)

        CornelPerju [anonim] i-a raspuns lui Harald

        o lume mai buna si mai dreapta condusa de o dictatura islamo fastisto satanista
        • +13 (17 voturi)    
          Asa e (Duminică, 21 mai 2017, 12:15)

          geo.lex [utilizator] i-a raspuns lui CornelPerju

          "o lume mai buna si mai dreapta condusa de o dictatura islamo fastisto satanista "

          dictatura pe care Trump tocmai a inarmat-o pana in dinti. E hilar cum trumptarzii il pupa in fund pe Trump pentru inarmarea unei dictaturi salafiste :)
          • -10 (10 voturi)    
            Ștefan cel Mare a fost dictator, după tine? :) (Duminică, 21 mai 2017, 15:10)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui geo.lex

            Nu stăpânești conceptul de ”dictatură”, dacă tu ai impresia că Arabia Saudită e ”dictatură”.

            Arabia Saudită e o monarhie cam cum era Austria pe vremea lui Leopold I, în secolul XVII.
            • +4 (4 voturi)    
              Incredibil ! (Luni, 22 mai 2017, 0:55)

              geo.lex [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              Ce legatura are un domnitor crestin care si-a aparat tara de cucerirea musulmana, cu un regim care sustine islamul radical ? Gasesti tot felul de comparatii aiuritoare ca sa legitimezi un regim despotic si inapoiat.
    • +19 (51 voturi)    
      in schimb arabii l-au ghicit pe farfaron (Sâmbătă, 20 mai 2017, 22:55)

      NWalker [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

      i-au dat o tinichea si i-au facut ziua "wonderful".
      un copil rasfatat si, pe deasupra retardat, intr-un corp de batran ramolit a ajuns sa decida soarta lumii...
      • -5 (9 voturi)    
        limba română (Duminică, 21 mai 2017, 9:03)

        Sorin Constantin [anonim] i-a raspuns lui NWalker

        farfaron sau fanfaron?!
      • -7 (11 voturi)    
        Deocamdata nu decide nimic (Duminică, 21 mai 2017, 13:14)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui NWalker

        iar democratii au iesit la agatat niscaiva republicani poate-poate se pune de o procedura de demitere !
  • +10 (32 voturi)    
    oare cite din (Sâmbătă, 20 mai 2017, 22:15)

    gopo2016 [utilizator]

    armele ce le vind arabilor se v-or intoarce impotriva lor, ca doar nu la ce le folosi in alta pare, eventual mai bombardeaza si ei yemenul, asa ca intre arabi dar in rest .......liniste , le v-or vinde la "moderati" si la alte grupari care se lupta cu americani
  • +22 (34 voturi)    
    Mai multe arme (Sâmbătă, 20 mai 2017, 22:26)

    xolv [utilizator]

    pentru nimicirea siitilor de pretutindeni de catre califatul sunnit.
  • +30 (48 voturi)    
    Pretul (Sâmbătă, 20 mai 2017, 22:42)

    gremlin [utilizator]

    America primeste sute de miliarde de dolari, restul lumii primeste wahabismul islamic radical. Asta e pretul platit de Arabia Saudita pentru neincluderea pe lista cu interdictii de intrare in SUA.
    • -6 (28 voturi)    
      Unde există comerț nu există război (Duminică, 21 mai 2017, 2:47)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui gremlin

      Atât timp cât Arabia Saudită e serios implicată în vaste operațiuni comerciale cu lumea civilizată există garanția că nu se trece la operațiuni armate.

      Exportul de wahhabism rămâne să fie temperat de țările importatoare. E vina Statelor Unite că Germania îl importă? Merkel era mare prietenă cu Obama și cu Hillary, ce pretenții poți avea acum din partea lui Trump?
      • +15 (17 voturi)    
        Chiar asa ? (Duminică, 21 mai 2017, 11:26)

        uncle.sam [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Rusia e implicata in vaste operatiuni comerciale, asta nu a impiedicat-o sa treaca la operatiuni armate.

        Trump ia bani si vinde arme unui regim dictatorial care sustine wahhabismul, cea mai radicala ramura a islamului.

        Acolo si acum femeile sunt obligate sa poarte niqab, trebuie sa ceara voie sa mearga la scoala sau la doctor, sa conduca o masina...Adulterul acolo se pedepseste cu moartea ! Asta sprijina Trump ! Zambea cu gura pana la urechi, dar nu a scos o vorbulita de drepturile omului !
        • -6 (14 voturi)    
          Te-a obligat cineva să porți niqab? (Duminică, 21 mai 2017, 14:45)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui uncle.sam

          Ce propui tu, exact asta a făcut Obama, a încercat să aducă Ucraina în NATO fără să estimeze care va fi reacția Rusiei.

          Crezi că te poți duce la Riyadh să stabilești tu ce au voie și ce nu au voie femeile acolo? Vrei să transformi Arabia Saudită într-o nouă Siria sau într-o nouă Libia, să le aduci tu democrație cu forța?

          Care ”regim dictatorial”? Arabia Saudită e o monarhie absolutistă, nu există constituție și nu a confiscat nimeni puterea. Actuala familie domnitoare e cea care a înființat statul saudit, exact pe bazele valabile și azi, așa că lasă hipsterismele și exportul nesolicitat de democrație.

          Când saudiții or să fie pregătiți să-și liberalizeze societatea, or s-o facă ei înșiși. Drepturile omului aplică-le la tine acasă, spune-le lui Assange și lui Snowden despre drepturile omului. Spune-le despre drepturile omului miilor de deținuți din UK care fac închisoare pentru fapte pe care nu le-au comis. Asta ți-a mai rămas nerezolvat, Arabia Saudită?
          • +2 (2 voturi)    
            Pe mine nu m-a obligat nimeni (Duminică, 21 mai 2017, 23:49)

            uncle.sam [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            sa port niqab, insa pe femeile de acolo da. Eu nu am autoritatea sa influentez ce se intampla in AS, insa Trump are suficienta influenta sa o faca, insa n-a facut-o. A luat banii si a inchis ochii la regimul opresiv de acolo.

            E o prostie crasa sa compari situatia detinutilor din UK cu regimul despotic din AS.

            Tu despici firul in patru cu definitiile tale absurde. Crezi ca o femeie va fi mai fericita ca va fi omorata cu pietre intr-o monarhie absolutista si nu intr-o dictatura ?

            Nimeni nu cere transformarea AS in Libia, se cere doar respectarea drepturilor omului si modernizarea societatii. Daca Trump, liderul celei mai puternice natiuni de pe pamant, nu incearca sa schimbe nimic, atunci cine s-o faca ?
          • +4 (4 voturi)    
            Monarhia absolutista e dictatura, (Luni, 22 mai 2017, 0:35)

            contest [anonim] i-a raspuns lui Harald

            Evident!
            Islamul wahhabit e in plus dictatorial, shariyah aplicata totalitar, fara drept de apel!
            Logica dv e propaganda...
  • -17 (37 voturi)    
    Umilire (Sâmbătă, 20 mai 2017, 22:57)

    Joseph18 [utilizator]

    Plecaciuni combinate cu PUPATU mainilor sauditilor!

    http://www.nairaland.com/257382/obama-bows-kisses-hand-saudi
    • -9 (25 voturi)    
      pentru Joseph18 (Duminică, 21 mai 2017, 9:21)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

      Ai vazut ? Ce obtuzi si indarjiti sunt clintonistii ? Adevarul ii doare ,dar nu il recunosc. Iti dau minusuri pentruca le-ai aratat realitatea.
      • -7 (13 voturi)    
        liberalii astia sunt precum capusele (Duminică, 21 mai 2017, 13:10)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        traiesc pe spinarea alora care trag, "rezista" in inutilitatea lor, traiesc "glorios" din imprumuturi fara numar si raspandesc o ideologie toxica unor indobitociti de scolile lor in care se penalizeaza faptul ca ai ales termenul "mankind" in loc de "humankind" si nu da bine sa zici "snowman" ci "snowperson"....

        http://dailycaller.com/2017/03/29/student-loses-marks-for-using-mankind-not-humankind/
      • -2 (4 voturi)    
        clarificari (Duminică, 21 mai 2017, 19:55)

        Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        pentru Adrian88000
        Va multumesc pentru apreciere.
        Trebuie sa va marturisesc ca imi este absolut INDIFERENT daca sunt notat cu plus, sau cu minus, si iata de ce:
        a - cand sunt mai multe plusuri, inseamna ca am semnalat ceva cu care cei mai multi sunt de acord.
        b - iar atunci cand predomina minusurile, eu inteleg ca oamenii NU au avut acces la anumite informatii, sau au fost influentati - in mod decisiv - de mass media!

        Ceea ce este neplacut este atunci cand micile mele interventii sunt considerate - cateodata -
        'abuzive' si nu se publica pentru a ajunge in desbaterea cititorilor.

        Eu scriu mult in presa internationala, iar acolo NU exista o "cenzura a ideilor", ci numai in cazul folosirii unor expresii murdare, injuratuti, etc. ceea ce nu caracterizeaza modul meu de a ma exprima.
        Va doresc numai bine!
        • +1 (3 voturi)    
          Va multumesc (Luni, 22 mai 2017, 9:24)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

          pentru clarificari. Eu nu am ajuns la acest nivel superior de a privi minusurile. Ma doare sa vad asa de multi oameni neinformati sau manipulati.
          Va doresc numai bine !
          • 0 (0 voturi)    
            OK! (Luni, 22 mai 2017, 22:32)

            Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

            Ne-am inteles!
            [ceea ce este mai rar in zilele noastre...]
  • 0 (2 voturi)    
    xxxx (Duminică, 21 mai 2017, 2:47)

    XXXXL [anonim]

    sunt sigur ca araboii platesc si cu bonuri de masa....
  • 0 (10 voturi)    
    Mare scofală (Duminică, 21 mai 2017, 5:19)

    Celbland [utilizator]

    Și Dragnea a obținut contracte de sute de miliarde de dolari cu arabii.
  • +11 (17 voturi)    
    xxxx (Duminică, 21 mai 2017, 6:20)

    XXXXL [anonim]

    decat asa, chiar ca mai bine lipsa .... cum sa te-nsotesti cu asa ceva... pai ziceau de drepturile omului ... democratie ... feminism ... ce sa mai discutam ...
  • -1 (17 voturi)    
    Contracte... (Duminică, 21 mai 2017, 6:24)

    Sorin Constantin [anonim]

    380 miliarde$,este o sumă uriașă,chiar și pentru economia americană.Trump are cu ce se lăuda în această perioadă dificilă pentru el.Ce nu se spune,este pe cîți ani se vor derula aceste contracte.
    Dar există și mare un semn de întrebare legat de potențialul financiar al Arabiei Saudite,care în prezent are cheltuieli mai mari decît veniturile.Oare cum va evolua prețul petrolului după ce Iranul,proaspăt reintrat pe această piață,va ajunge la nivelul normal de producție,la fel după ce Irakul și Libia se vor stabiliza.
  • 0 (8 voturi)    
    apărare garantată (Duminică, 21 mai 2017, 8:50)

    PetrePop [anonim]

    deci nu vor bombarda acolo... și vor destabiliza dincolo, unde e petrol
  • +8 (28 voturi)    
    Hahaha (Duminică, 21 mai 2017, 9:04)

    Gojifruit [utilizator]

    Mai sunt oameni care cred ceva din ceea ce trambiteaza administratia acestui fanfaron? Tare..
    Nu va dura mult pana vom afla din NYTimes ca valoarea reala a contractelor este 10% din cat s-a declarat, ca si aia era stabilita de cativa ani si, ca in bancul de pe vremea lui Nea Nicu, "nu i s-a dat, i s-a luat".
  • +10 (22 voturi)    
    deocamdata, amerlocii nu au interesul... (Duminică, 21 mai 2017, 9:39)

    demaGOGU [utilizator]

    ...de a exporta democratia in Saudi Arabia.

    exportul de arme catre sponsorul principal al salafismului si wahabismului este mai lucrativ.

    pana la noi ordine, profiturile merg peste atlantic iar pierderile - contabilizate in vieti! - sunt trasferate la Paris, Bruxelles, Berlin, Nice, etc
    • -10 (12 voturi)    
      Care din atentatori era saudit? (Duminică, 21 mai 2017, 18:17)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      wahhabismul (o versiune a salafismului) e un fel de ortodoxism în islam. BOR nu luptă împotriva statului român și nici Biserica Ortodoxă Rusă nu luptă împotriva statului rus.

      Exact la fel, wahhabismul recunoaște autoritățile statului și nu îi subminează relațiile cu alte state prin atentate teroriste.
      • +5 (5 voturi)    
        15 (Duminică, 21 mai 2017, 23:57)

        jcjc [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        15 din cei 19 atentatori din 11 septermbrie erau saudiți.
      • +4 (4 voturi)    
        Sa compari (Duminică, 21 mai 2017, 23:59)

        uncle.sam [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        wahhabismul cu ortodoxia e o tampenie. Ortodoxia este o ramura a crestinismului la fel de veche ca si catolicismul si este pastratoarea traditiei patristice, wahhabismul a aparut in sec. 18, mult dupa ramurile majore ale islamului si este considerata o secta de majoritatea musulmanilor.

        "The majority of mainstream Sunni and Shia Muslims worldwide strongly disagree with the interpretation of Wahhabism, and many Muslims would denounce them as a faction or a "vile sect". Islamic scholars, including those from the Al-Azhar University, regularly denounce Wahhabism with terms such as "Satanic faith". Wahhabism has been accused of being "a source of global terrorism", inspiring the ideology of the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL), and for causing disunity in Muslim communities by labelling Muslims who disagreed with the Wahhabi definition of monotheism as apostates (takfir) and justifying their killing. It has also been criticized for the destruction of historic shrines of saints, mausoleums, and other Muslim and non-Muslim buildings and artifacts."

        https://en.wikipedia.org/wiki/Wahhabism
      • +3 (3 voturi)    
        9/11, inside (Luni, 22 mai 2017, 0:38)

        contest [anonim] i-a raspuns lui Harald

        affair, indeed!
  • +12 (20 voturi)    
    treaba cu baticul (Duminică, 21 mai 2017, 10:27)

    Walking_dead [utilizator]

    Putini au remarcat ca Melania Trump n-a purtat batic la arabi.
    Acum doi ani, cind Michelle Obama a facut la rindul ei acest gest, Trump anunta pe Twitter ca dna. Obama a insultat poporul arab.
    • -3 (5 voturi)    
      Asta-i cireasa de pe tort, nu ? (Duminică, 21 mai 2017, 16:00)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Walking_dead

      Pan'-aici i-a fost !
  • -6 (12 voturi)    
    A good deal it's a good deal (Duminică, 21 mai 2017, 16:42)

    Wanheda [utilizator]

    Democratii socealisti crapa de ciuda ca Trump is doing well.
    • +3 (3 voturi)    
      Nu stiu de democrati (Duminică, 21 mai 2017, 21:22)

      georgy23 [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      insa restul lumii sigur va plange ! Salafismul si wahabismul tocmai a fost inarmat de SUA, urmeaza sa vedem "binefacerile" islamului radical.
  • -4 (4 voturi)    
    Quote pentru grin nazis (Duminică, 21 mai 2017, 17:17)

    Wanheda [utilizator]

    So what’s the carbon foot print of a wind turbine with 45 tons of rebar & 481m3 of concrete?
    Its carbon footprint is massive – try 241.85 tons of CO2.
    Here’s the breakdown of the CO2 numbers.
    To create a 1,000 Kg of pig iron, you start with 1,800 Kg of iron ore, 900 Kg of coking coal 450 Kg of limestone. The blast furnace consumes 4,500 Kg of air. The temperature at the core of the blast furnace reaches nearly 1,600 degrees C (about 3,000 degrees F).
    The pig iron is then transferred to the basic oxygen furnace to make steel.
    1,350 Kg of CO2 is emitted per 1,000 Kg pig iron produced.
    A further 1,460 Kg CO2 is emitted per 1,000 Kg of Steel produced so all up 2,810 Kg CO2 is emitted.
    45 tons of rebar (steel) are required so that equals 126.45 tons of CO2 are emitted.
    To create a 1,000 Kg of Portland cement, calcium carbonate (60%), silicon (20%), aluminium (10%), iron (10%) and very small amounts of other ingredients are heated in a large kiln to over 1,500 degrees C to convert the raw materials into clinker. The clinker is then interground with other ingredients to produce the final cement product. When cement is mixed with water, sand and gravel forms the rock-like mass know as concrete.
    An average of 927 Kg of CO2 is emitted per 1,000 Kg of Portland cement. On average, concrete has 10% cement, with the balance being gravel (41%), sand (25%), water (18%) and air (6%). One cubic metre of concrete weighs approx. 2,400 Kg so approx. 240 Kg of CO2 is emitted for every cubic metre.
    481m3 of concrete are required so that equals 115.4 tons of CO2 are emitted.
    Now I have not included the emissions of the mining of the raw materials or the transportation of the fabricated materials to the turbine site so the emission calculation above would be on the low end at best.
    Extra stats about wind turbines you may not know about:
    The average towering wind turbine being installed around beautiful Australia right now is over 80 metres in height (nearly the same height as the pylons on
  • +2 (2 voturi)    
    Tu ii (Luni, 22 mai 2017, 14:24)

    bagu.florin [utilizator]

    califici pe oamenii de stiinta drept nazisti, antivaxerii ii considera pe producatorii de vaccinuri criminali...pana unde merge fanatismul unora...

    Comparatia ta e absurda pentru ca pe intreaga durata de viata a unei turbine eoliene ea va produce energie curata. Compara cu situatia unei termocentrale pentru a carei constructie se produce o cantitate de CO2 de sute de ori mai mare decat in cazul turbinei si pe a carei durata de exploatare se pompeaza in atmosfera permanent CO2 si alte substante toxice si poluante.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă