Corespondenta din Germania

DA pentru autocratie in Turcia - rezultatele provizorii pe regiuni si cum au contribuit turcii din Germania la scorul majoritar

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Luni, 17 aprilie 2017, 19:15 Actualitate | Internaţional

Recep Tayyip Erdogan
Foto: Agerpres/AP
Publicatia turca Sabah.com.tr a publicat in cursul zilei de lunirezultatele partiale ale votului la referendumul pentru modificarea Constitutiei, pe baza informatiilor obtinute de la Comisia Electorala din Turcia. 25.156.860 de persoane au votat EVET (DA), adica un procent de 51,41%, iar 23.777.014 persoane au votat HAYIR (NU), ceea ce reprezinta 48,59% din voturi. La rezultatul catastrofal pentru mentinerea unei reale democratii intr-un stat important la marginea Europei, au contribuit din greu si turcii rezidenti in Germania, dintre care au votat aproape 700.000. E greu de inteles, insa asa e.

O statistica a votului in marile orase ale Turciei si repartitia votului pe regiuni poate fi vizionata aici.

In ce priveste turcii din diaspora, situatia sta in felul urmator. In toata lumea, 1,32 milioane de turci din strainatate au luat parte, in tarile lor de rezidenta, la referendumul pentru schimbarea Constitutiei. Acest numar reprezinta 47% dintre cei aproape trei milioane de turci cu drept de vot.

Daca ne referim la tarile de limba germana, in Germania au votat 48,73%, adica aproape 700.000 dintre cele 1,43 milioane de turci inregistrati ca rezidenti in Germania. In Austria au votat, procentual, chiar mai multi, 50,6% dintre cei 108.561 de turci cu drept de vot mobilizandu-se la urne.In Elvetia au participat 57,11% dintre cei 95.263 turci cu drept de vot.

Turcii si germano-turcii (unii dintre ei avand dubla cetatenie) din Germania au optat majoritar pentru reforma constitutionala a lui Erdogan. Meterezele erdoganiste din Germania s-au dovedit a fi in bazinul Ruhr-ului din vestul Germaniei. Procentul de voturi DA din Germania a fost mult peste rezultatul provizoriu general (51,41%),  ridicandu-se la 63,07%. Au fost inregistrate 412.149 de voturi valide pentru DA si 241.353 voturi NU (36,93%).

Mai cu seama in landul Nordrhein-Westfalen, suporterii lui Erdogan au fost net in avantaj. "La consulatul din Essen, trei dintre patru alegatori (aproape 76%) au votat cu DA", remarca publicatia Die Welt. La Düsseldorf au fost 70%, la Köln si Münster 64%. Altfel a stat situatia la Berlin, unde scorul a fost cam la egalitate. Iata rezultatele pe orase:

                     DA  %          NU %
Berlin             50,13            49,87
Nürnberg      55,44            44,56
Hamburg       57,02            42,98
Frankfurt       57,79            42,21
Hanovra        58,56            41,44
Karlsruhe       61,60            38,40
München       62,69            37,31
Münster         64,01            35,99
Köln              64,07            35,93
Mainz            64,53            35,47
Stuttgart       66,26             33,74
Düsseldorf     69,58            30,42
Essen            75,89             24,11

In total, 2,9 milioane de turci din strainatate au avut drept de vot, si l-a exprimat, dupa cum precizam mai sus, aproape jumatate dintre ei. Turcii din Germania au votat in proportie de 63,1% DA, peste media de 59,09%, care a inregistrat aceasta optiune in diaspora turca de pe mapamond. Procentele au fost si mai uriase pentru DA in Belgia (75%), Austria (73,2%), Olanda (71%) si Franta (64,85%).

NU preponderent la votul de la referendum s-a inregistrat inCehia (87,5 %), Emiratele Arabe Unite (86,7%), Bahrain (86,4%), SUA (83,8%), Marea Britanie (79,8%), Bulgaria (71,35%), Azerbaidjan (61,7%), Australia (58,2%), Romania (55,4%).

Din pacate, numarul rezidentilor turci din aceste tari este net inferior celui din Germania, unde valul de muncitori-oaspeti din Turcia, necesar acum cinci decenii pentru reconstructia Germaniei a tot crescut, familiile s-au reintregit, iar acum vorbim de a treia, poate a patra generatie pe pamant german.

Faptul ca multi tineri au votat pentru reforma, mai bine zis anti-reforma democratica a lui Erdogan, arata ca integrarea lor intru valorile vestice ale democratiei "a esuat". Multi dintre acestia se  considera straini in tara lor de adoptie, unde poate ca s-au chiar nascut, insa nu se simt "acasa" si au senzatia ca sunt marginalizati.

La aceasta stare de fapt a contribuit, cu siguranta, propaganda electorala venita de la Istanbul pe toate caile posibile, ca si "demonizarea" unor guverne europene, mai ales a celui german, pe care presedintele turc si aparatul sau de stat au facut-o in mod repetat.





















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

17124 vizualizari

  • +37 (45 voturi)    
    Pai da (Luni, 17 aprilie 2017, 19:24)

    mitg [utilizator]

    "Faptul ca multi tineri au votat pentru reforma, mai bine zis anti-reforma democratica a lui Erdogan, arata ca integrarea lor intru valorile vestice ale democratiei "a esuat". Multi dintre acestia se considera straini in tara lor de adoptie, unde poate ca s-au chiar nascut, insa nu se simt "acasa" si au senzatia ca sunt marginalizati. "

    Iar germanii se amagesc ca astia le vor plati pensiile si vor contribui la piata muncii peste cateva decenii ...
    • +3 (23 voturi)    
      Sunt marginalizati in Germania (Luni, 17 aprilie 2017, 22:59)

      PanaramaRoz [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Nu inteleg de ce, desi s-au nascut acolo, sunt tratati ca niste cetateni de mana a doua. In linii mari, felul in care se comporta le atrage asta.
      In conditiile astea, sunt in cautarea unei identitati, a unei tari ce ii accepta. Acum si-au asternut patul, urmeaza doar sa ii conduca Germania spre noua lor casa. Pentru ca altfel, va fi rau. Sunt foarte frustrati, viseaza doar sa se imbogateasca prin orice mijloace sperand ca nu vor mai fi tratati asa... si se insala.
      • +3 (3 voturi)    
        pentru ca (Marţi, 18 aprilie 2017, 11:12)

        dottore-plagiatore [utilizator] i-a raspuns lui PanaramaRoz

        Pentru ca germanii accepta greu straini si e nevoie e multa rabdare cu ei. Diferentele mari de cultura si religie nu ajuta deloc nici ele. E mai usor pentru un est-european crestin sa se integreze in societatea germana decat pentru un turc.
      • +4 (4 voturi)    
        daca nu le convine acum se pot intoarce (Marţi, 18 aprilie 2017, 11:42)

        CUCUX [utilizator] i-a raspuns lui PanaramaRoz

        in patria muma sa-si traiasca visul islamist.
        Intre noi e adevarat ca nu-i usor sa te adaptezi Germaniei, dar nu te obliga nimeni sa stai acolo.
        Problema e ca in tari ca Franta, Germania, are loc o reislamizare puternica a copiilor imigrantilor de prima generatie. Imi amintesc in Franta acum 10-15 ani cum beam beri cu prieteni arabi, acum ii vad pe strada cu barba si cu o nevasta imbrobodita si 3-4 copii : "Salut Abdel, ce mai faci ?" "Pai ce sa fac, traim si noi din alocatii". Chestia cu marginalizarea e cu dus si intors : chiar daca nu esti rasist nu prea iti vine sa angajezi un tip care se prezinta la interviu in trening, cu o barba de jihadist etc.
    • +4 (6 voturi)    
      așa e (Marţi, 18 aprilie 2017, 8:57)

      barbu007 [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      poate află și Frau Merkel chestia asta
    • +4 (4 voturi)    
      sa se intoarca (Marţi, 18 aprilie 2017, 11:08)

      dottore-plagiatore [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Sa se intoarca in Turcia daca se simt straini in UE.
  • +41 (43 voturi)    
    Ce bizar, (Luni, 17 aprilie 2017, 19:46)

    Susufler0 [utilizator]

    turcii traitori in democratii consolidate din Europa au votat pt autocratie in tara lor de origine !

    Greu de inteles cum niste beneficiari (unii la a doua generatie chiar) ai sistemelor democratice parlamentare in tarile lor de adoptie au votat pt reinvierea Califatului sub Erdogan.

    Ciudata si nefireasca nostalgie !
    • +25 (29 voturi)    
      nu chiar (Luni, 17 aprilie 2017, 22:12)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      asa de greu de inteles; in fapt religia si traditiile de acasa nu au tangenta cu democratia, ba chiar usnt antidemocratice...oricum e dovada clara ca toata proapaganda merkelista cu integrarea e o mare minciuna, ca germanii astia de au votat pentur dictatura lui erodgan acum vor vota maine pentru o dictatura silanista in germania, cand s eva ivi prima ocazie...poate pricep si europenii ca migrantii astia musulmani nu le vor plati niciodata pensiile, ci cel mult ii vor lichida intr-un mod uman cand vor ajunge in momentul ala
      • +20 (26 voturi)    
        De fapt tu ai dreptate ! (Luni, 17 aprilie 2017, 23:09)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui martel55

        Votul turcilor stabiliti, nascuti, crescuti in tari ale UE este o expresie a victoriei multiculturalismului in Europa de vest.

        Cultura democratica dobandita in tarile de adoptie, coroborata cu rata natalitatii net superioare fata de cea a arienilor ii va ajuta pe turci si pe ceilalti musulmani ca in 30-40 de ani sa aduca un Erdogan la putere in aceste tari prin intermediul mijloacelor democratice ale votului universal !

        PS. E posibil chiar ca unii dintre noi sa fim martorii acestor "victorii" multiculturale !
      • +4 (4 voturi)    
        ajutoarele sociale (Marţi, 18 aprilie 2017, 10:08)

        Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui martel55

        Cauza sunt ajutoarele sociale si mai ales cele pentru cresterea copilului. Nimanui nu ii place sa i se spuna (sau sa stie) ca este asistat social. O alta problema o reprezinta familiile numeroase.

        Cred ca solutia (inclusiv pentru noi) ar fi redirectionarea banilor pentru asistenta sociala in educatia copiilor prin intermediul scolilor (inclusiv prin initiative private finantate partial sau total prin vouchere oferite de stat). Un program de tip after-school in care copiii sa stea in scoala pana la 4-5 dupa-amiaza sa isi faca temele si tot felul de activitati extrascolare, cred ca ar imbunatati situatia pe viitor.
  • +41 (45 voturi)    
    Musulmanii moderati din Europa (Luni, 17 aprilie 2017, 19:52)

    LatonDariat [anonim]

    Asadar peste 60% din turcii integrati si moderati din Europa au votat pentru un islamist dictator si pentru sharia. Cam asa e cu musulmanii moderati.
  • +26 (34 voturi)    
    Indicator (Luni, 17 aprilie 2017, 19:57)

    SchiauCornel1 [anonim]

    privitor la integrarea in Germania a celor un milion de refugiati primiti cu bratele deschise. De retinut ca turci nu sunt arabi si traditiile, educatia, cultura, etc., turca nu a fost foarte marcata de islamism.
  • -13 (17 voturi)    
    Agramat (Luni, 17 aprilie 2017, 20:04)

    DaniCorban [anonim]

    Autorul acestui articol nu este român sau de ce atâtea agramatisme şi stângăcii în exprimare?
  • +30 (34 voturi)    
    Normal ar fi turcaletzi sa se intoarca in Turcia (Luni, 17 aprilie 2017, 20:22)

    quietguy58 [utilizator]

    Normal ar fi turcaletzi care-l plac atita pe Erdogan si se gasesc sa se intoarca in Turcia.
  • +28 (32 voturi)    
    Turcaleti (Luni, 17 aprilie 2017, 20:45)

    Bazil [utilizator]

    inapoi la erdoganul vostru. Ascultati glasul inimii si iesiti pentru totdeauna din putreda (pentru voi) Europa de Vest. PS Acum cativa ani, eram cu sotia in Viena. Am mers la un fel de tutungerie sa luam bilete de o zi pt transport in comun. In magazinas a intrat un turcalau care a cerut tigari cu mainile. Era perfect "integrat" in Austria. Sotia mea, a inteles ce vroia erdoganul si i-a spus in germana tinerei vanzatoare ca "austriacul" vrea tigari.
    • +4 (4 voturi)    
      Dar este in Shengen! (Marţi, 18 aprilie 2017, 9:29)

      un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

      Nu stia germana, si ce daca?
      Esentia este ca-i cetatean al Europei de "viteza intaia", si este pe deplin in Shengen, spre deosebire de noi, romanii si bulgarii, care suntem cetateni UE de rangul doi ...
  • +34 (36 voturi)    
    pai (Luni, 17 aprilie 2017, 21:03)

    mgs [utilizator]

    daca nu le place asa de mult rezidentilor turci din Germania cum sunt guvernele din Europa, n-au decat sa se intoarca in Turcia ca sigur e mai bine!!!
  • +21 (23 voturi)    
    Umbra sultanului. La Eskisehir. (Luni, 17 aprilie 2017, 22:52)

    motanul_gri [utilizator]

    "Calling Turks the “future of Europe,” Turkey’s president on Friday implored his compatriots living on the Continent to have multiple children as an act of revenge against the West’s “injustices.”

    “Go live in better neighborhoods. Drive the best cars. Live in the best houses,” President Recep Tayyip Erdogan said Friday in the city of Eskisehir, while campaigning for a referendum that would solidify his power. “Make not three, but five children. Because you are the future of Europe. That will be the best response to the injustices against you.”
    (sursa: The New York Times, articol de Russel Goldman)

    Iata genul de indemnuri pe care Erdogan le-a adresat turcilor "integrati" din Vest, si care se pare ca au gasit un larg ecou in constiinta acestora.

    Rezultatele la referendum arata ceea ce multi dintre noi banuiam de multa vreme: marea majoritate a musulmanilor care se stabilesc in Vest nu sunt refugiati care fug de regimuri autocratice (se pare ca, de fapt, ei prefera in continuare dictatura), ci emigranti economici dornici sa colonizeze niste teritorii pe care autohtonii, ametiti de propaganda utopiei multiculturalismului, au uitat cum sa le mai apere.

    Consider ca nu este intamplatoare alegerea locului in care Erdogan a rostit acest discurs: orasul Eskisehir, situat la doar cativa kilometri de Sogut, locul nasterii lui Osman I (primul sultan al turcilor otomani), locul de unde au pornit expeditiile acestora de cucerire care i-au purtat in cele din urma pana la portile Vienei.
  • +8 (12 voturi)    
    Cifre din burta! (Luni, 17 aprilie 2017, 22:55)

    Alui [utilizator]

    Ce rost are citarea unor cifre date de turci, când biroul electoral central a validat voturi fără ștampila de control?
    • +8 (8 voturi)    
      daca este pentru o cauza nobila ... (Marţi, 18 aprilie 2017, 9:31)

      un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Dca este pentru o cauza mareata, cum ar fi inlaturarea mostenirii lui Attaturk si revenirea la fundamentalism, ce mai conteaza astfel de amanunte birocratice: stampila de control, votul multiplu, etc?!..
  • +13 (15 voturi)    
    Si, după ce moare ăsta (Luni, 17 aprilie 2017, 23:00)

    moka [utilizator]

    Ce mai fac turcii?
    Schimba iar constituția daca nu le convine de urmatorul?
    Ma indoiesc ca va fi posibil, iar urmatorul sultan, cu toate puetrile date de constitutie, ma indoiesc ca va renunta usor la ele.
    • +6 (6 voturi)    
      Nu stiu! (Marţi, 18 aprilie 2017, 9:35)

      un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui moka

      Ai perfecta dreptate cu fraza din final!

      "urmatorul sultan, cu toate puetrile date de constitutie, ma indoiesc ca va renunta usor la ele"

      Insa intrebarea "după ce moare ăsta" nu este prea relevanta: exact ca Hitleri in 1933 sau ion ilcii la noi, Erdrogan nu a fost impus de o putere straina sau de invadatorii extraterestrii, ci a fost ALES, a fost votat si re-votat de popor!
      Deci, "dupa ce moare asta", turcii vor alega un alt autocrat fundamentalist!
      • +3 (3 voturi)    
        Are doi fii (Marţi, 18 aprilie 2017, 14:19)

        Mihail4321 [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

        si doua fiice (+ doi gineri), deci au de unde ii alege un urmas. Iar daca fiecare ii asculta indemnul de a produce 3-5 copii, vor ajunge ca Suleyman, cel ajuns sultan "inlatura" concurenta.
        Are ce invata de la Kim & co, ca sa nu mai vorbim de cei din Asia Centrala, ca si acolo sunt dinastii.
        • +2 (2 voturi)    
          Sinistru! (Marţi, 18 aprilie 2017, 16:11)

          un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui Mihail4321

          Am primit cateva plusuri, dar as fi preferat sa iau minusuri, sa mi se DEMONSTREZE ca sunt exagerat de pesimist, ca lucruile nu vor merge chiar asa de rau!

          Cand colo, Mihail imi arata ca am fost chiar prea optimist ...

          Preferam minusurile!
  • +13 (15 voturi)    
    O zi neagra pentru Europa... (Luni, 17 aprilie 2017, 23:57)

    justin puscasu [utilizator]

    de care, cu siguranta, ne vom aminti in lunile si anii care urmeaza.
    Erdogan e comparabil cu Kim Jong Un din punct de vedere al instabilitatii psihice, dar e mai periculos decat Kim pentru ca transforma Turcia intr-un pericol pentru Europa si NATO.
  • +14 (16 voturi)    
    "Separarea apelor" in Europa si in lume. (Marţi, 18 aprilie 2017, 1:38)

    quietguy58 [utilizator]

    Acesti "minunati" musulmani integristi care desi s-au nascut, crescut in Europa vor ca Erdogan sa aiba si mai multe prerogative, sa devina un sultan de facto.

    Excelent, acum ar fi momentul necesar ca guvernele europene sa se trezeasca si sa realizeze ca au incalzit la piept timp de zeci de ani un sarpe veninos care asteapta momentul prielnic ca sa-si muste si sa-si distruga gazda.

    Exit multiculturalism, exit intelegere, exit acceptare a milioane de invadatori musulmani.

    Europa nu se "pupa" cu islamul pentru ca islamul nu este o religie, este un mod de viata, care nu accepta pe alti care nu sunt muslmani.

    Islamo-fascismul este noul nazism care ameninta lumea civilizata pentru ca Erdogan este pe cale de a deveni noul Hitler.
  • +4 (18 voturi)    
    Educata LGBT vestica a esulta (Marţi, 18 aprilie 2017, 4:50)

    Alex735 [utilizator]

    Plus multiculturalism si alte gunoaie.
  • +4 (12 voturi)    
    La fel (Marţi, 18 aprilie 2017, 7:21)

    Celbland [utilizator]

    Dacă la noi s-ar organiza un referendum pentru autocrație, cu Dragnea pe post de sultan, reziltatul ar fi la fel ca în Turcia.

    Ăsta e nivelul majorității.
  • -10 (12 voturi)    
    As prefera un sultanat. (Marţi, 18 aprilie 2017, 8:12)

    Stef_and [utilizator]

    Decat turma de asa zisi democrati - indivizi ca Ponta, Dragnea, Basescu, Iliescu, Ceausescu, Trump, Obama etc- parveniti social pe asa zisele metereze democratice!
  • +11 (11 voturi)    
    desigur (Marţi, 18 aprilie 2017, 8:58)

    barbu007 [utilizator]

    sindromul slugii cae își urăște stpânul neamț și așteaptă ca acesta să fie distrus de către nebunul turc.
  • +2 (4 voturi)    
    votul spalatilor pe creier (Marţi, 18 aprilie 2017, 12:56)

    Walking_dead [utilizator]

    Am auzit azi la radio comentariile unor turci stabiliti in Germania. Nicio diferenta fata de opiniile votantilor PSD sau a sustinatorilor maghiari ai lui Orban.
    Se duce dracului lumea asta.
    Din pacate tehnologia inca nu ne permite sa parasim planeta, desi ar fi mare nevoie de acest lucru.
  • 0 (0 voturi)    
    marius (Marţi, 18 aprilie 2017, 17:25)

    IonutMisca [anonim]

    Erdogan un dictator ticalos ca orice dictator. E clar ca referendumul a fost fraudat si ca sultanul a smanglit 2,5 milioane voturi.E acum ce este in Germania.Tinerilor turcaleti ametiti de propaganda lui Erdogan nu le place munca ci doar ajutoarele sociale primite.
    Cei care sunt cultivati si muncesc din greu stiu ce vor primi din partea lui Erdogan_dictatura,inchisorile si un picior in fund, exact ce primesc tinerii musulmani in Qatar,Arabia Saudita, Oman si alte in ghilimele democratii musulmane.
    Tatuca Erdogan va extermina in urmatoarele 18 luni 2 milioane de turci ca nimeni sa nu caraie iar tinerii fraieri din Germania vor aplauda.Doar atat_nu sunt cei care merg la bulaul luiErdogan


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri