Dezbatere SUA: Se pot discuta teme politice in institutiile de invatamant? Pot profesorii sa vorbeasca despre Donald Trump?

de Rares Musatoiu     HotNews.ro
Vineri, 24 martie 2017, 0:17 Actualitate | Internaţional

Donald Trump
Foto: Twitter @POTUS
Peter Kaufman, profesor de sociologie la Universitatea de Stat din New York, afirma urmatoarele: "Donald Trump, presedintele SUA, este rasist, sexist, spune minciuni constant si face revendicari inselatoare. Folosesc aceasta declaratie nu pentru a acuza, ci ca o asertiune. Nu este bazata pe ceea ce administratia prezidentiala numeste "fapte alternative", ci pe realitati verificabile", potrivit Everyday Sociology.

"Daca urmarim actiunile lui Donald Trump este dificil sa negam aceste afirmatii", adauga profesorul Kaufman si foloseste aceasta asertiune pentru a intreba profesorii din scoala publica despre modul in care si-ar putea construi lectiile in scolile publice. 

"Imaginati-va un profesor care le spune elevilor aceste lucruri despre presedintele SUA. Am intrebat cativa profesori daca ar fi de acord sa isi inceapa lectia cu aceasta afirmatie, iar raspunsul lor a fost <<Categoric, nu!>>. Ei se tem de faptul ca ar putea fi sanctionati sau chiar concediati." "Nici in cadrul studiilor universitare, profesorii nu se simt confortabil sa le transmita studentilor aceste lucruri, desi se presupune ca au un grad ridicat de libertate", subliniaza sociologul.

"Cu toate acestea, daca ne dorim sa cream o ordine sociala care sa reflecte principiile si valorile institutiilor educationale, trebuie sa transmitem faptele catre elevii nostri, chiar daca ne intersectam cu sfera politica", conchide Peter Kaufman.

Aceasta dezbatere publica este purtata in urma numeroaselor controverse aparute in spatiul academic universitar in timpul alegerilor prezidentiale din SUA si discuta despre principiul de a nu discuta teme politice in institutiile sistemului de invatamant.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

1333 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Profesori responsabili (Vineri, 24 martie 2017, 0:30)

    BogdanMelinte1 [anonim]

    Bine ca la noi profesorii sunt mai responsabili si ii invata pe tineri sa isi pretuiasca liderii si sa le inchine ode. Le spun despre lideri ca sunt oameni cu frica de Dumnezeu, care maresc si tot maresc salariile de nu se mai satura, ca dau pensii mari, ca dau din preamulta lor generozitate bani la oameni, nu ca ailalti care nu dau nimic si vorbesc depre prostii care nu trec prin stomac ca inflatie, deficit, responsabilitate fiscal-bugetara, check and balances si rule of law.
    Propaganda in scoala romaneasca este una de factura stalinista, apoi ne plangem de ce nu au tinerii adulti spirit critic si nu isi pun intrebari esentiale de cultura generala. Uite de ce, pentru ca exista paradigma de gandire: "sa fure, dar sa ne dea si noua."
    Pana nu depolitizam scoala romaneasca vom avea generatii de sacrificiu si de tranzitie, statutul personalului didactic trebuie modificat drastic, nu se poate fara corectitudine si deontologie in scoala.
  • +4 (4 voturi)    
    Dezbatere RO (Vineri, 24 martie 2017, 0:57)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Aici nu avem de ce sa ne temem. Avem Academia Militara a lui Oprea care scoate genii pe banda rulanta, Academia Romana care a tacut aproape 30 de ani pana Prea Inalta Mustata a dat semn ca pot deschide gura si Academia Oamenilor de Stiinta care lauda proiectele celui mai bun ministru al educatiei: Abramurica.

    PArerile lor imaprtiale, nepolitizate si rationale ne vor ajuta sa dezbatem daca tov Dracnev si Tradiceanu sunt sau nu un model demn de venerat, nu doar de urmat.

    Dupa Institutul Levantului si Muzeul Holocaustului, de ce nu bagam si un Institut al socio-comunismului? Propun ca sef sa fie Iliescu tinand cont de experienta lui. Ah, scuze, uitasem. Iliescu nu e comunist. Cum adica? Nu ma credeti? Uitati aici:

    http://www.romanialibera.ro/special/investigatii/-cum-s-a-lepadat-stiintific-ion-iliescu-de-nicolae-ceausescu-434910

    P-asta nu o stiati, nu? Eh, surpriza !!

    Va mai surprinde ceva la mincinosii astia ?
  • -4 (6 voturi)    
    Sociologie aplicata (Vineri, 24 martie 2017, 3:13)

    Setalcott [utilizator]

    Domnul professor e atat de liber-cugetator ca nu vede motive perfect plauzubile pentru care alti profesori nu sunt de accord cu el:
    1) Pentru ca Trump nu e asa cum l-a descries
    2) Pentru ca e gresit sa-ti indoctrinezi politic studentii
    3) Pentru ca le e frica sa nu le fie expusa lectia de indoctrinare in vazul lumii

    http://www.nationalreview.com/article/445089/left-wing-professors-hate-recordings-show-political-bias-ignorance

    http://www.professorwatchlist.org/index.php/watch-list-directory/search-by-name
    • +2 (4 voturi)    
      si cu adevarul cum ramane? (Vineri, 24 martie 2017, 9:52)

      paniri [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      profesorul in cauza chiar a precizat: "Folosesc aceasta declaratie nu pentru a acuza, ci ca o asertiune. Nu este bazata pe ceea ce administratia prezidentiala numeste "fapte alternative", ci pe realitati verificabile" - am preluat din articolul pe care (teroretic) l-ai citit.
      Argumentul tau nr 2 este: Pentru ca e gresit sa-ti indoctrinezi politic studentii.
      De cand prezentarea adevarului/a "realitatilor verificabile" constituie indoctrinare?
      Redau si definitia doctrinei pt orice nevoie de clarificare: sistem închegat de concepții, principii și teze fundamentale prin care se exprimă o anumită orientare în domeniul filozofic, religios, politic, artistic etc.
      Pentru un om rational, adevarul este pur si simplu adevar, nu orientare filozofica/politica.
      • +2 (4 voturi)    
        Iti pierzi timpul (Vineri, 24 martie 2017, 10:20)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui paniri

        Tu crezi ca daca-l ducea mintea mai era nevoie sa ii explici? Oricum nu o sa priceapa argumentele tale, ca daca le pricepea nu ar fi scris imbecilitatile alea, nu?

        Lasa-l sa se bucure de banii primiti degeaba
        • +2 (2 voturi)    
          ai dreptate (Vineri, 24 martie 2017, 10:34)

          paniri [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          tristul adevar este ca sunt oameni care nu vor sa inteleaga, nu atat ca nu pot intelege
        • 0 (0 voturi)    
          Ce-a zis (Vineri, 24 martie 2017, 15:45)

          Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          Trump e rasist, pentru ca asta e adevarul. Scuza-ma daca nu sunt convins de argumentul asta.
          Si daca esti asa de bine informat, anunta-ma si pe mine unde se ridica banii, ca, de fraier ce sunt, am ramas pe dinafara.
      • 0 (0 voturi)    
        Adevarul (Vineri, 24 martie 2017, 15:25)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui paniri

        Credeam ca nimeni nu e detinatorul adevarului absolut.
        Esti contrazis chiar de profesorul in cauza, care n-a spus "acesta e adevarul", ci "aceasta e o asertiune".
        Scepticul Pilat din Pont a avut macar intelepciunea sa intrebe: quid est veritas?
        Afirmatia ca Trump e rasist are acelasi statut epistemologic ca afirmatia ca Hillary Clinton e o criminala, sau mai rau, ca e rasista. Asta daca nu cumva avem un minister al adevarului si eu n-am aflat.
        Credinta ca republicanii sunt rasisti face informal parte din doctrina democratilor.
        Profesorul George Yancy, de pe Professor Watch List, afirma ca toti albii sunt rasisti. Deci de ce spune Peter Kaufman ca Trump e rasist, si nu ca Peter Kaufman e rasist?
        Un slogan favorit al liberalilor clasici era ca scoala trebuie sa te invete cum sa gandesti, si nu ce sa gandesti. Peter Kaufman si majoritatea stangista din universitati se pare ca nu mai sunt de acord.
        Rationalistii si scientistii ne spun ca la adevar nu se ajunge prin proclamatie de pe un podium, ci printr-un proces de deductie si dezbatere Singura sansa pentru studenti de a descoperi adevarul este ca mentorul lor sa fie angajat in acest proces. Adica fiecare Peter Kasufman ar trebui sa aiba langa el un Dinesh D'Souza

        https://www.youtube.com/watch?v=R_GGNquVFbw
    • +3 (5 voturi)    
      E exact pe dos (Vineri, 24 martie 2017, 10:58)

      geo.lex [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      Pai profesorul in cauza nu propune indoctrinarea studentilor, ci dimpotriva, propune un exercitiu critic in care afirmatiile lui Trump pot fi foarte usor verificate. De exemplu atentatul din Suedia care de fapt nu a existat sau "farsa" incalzirii globale inventate de chinezi, care de fapt nu e deloc o farsa, ci un fapt demonstrat stiintific.

      In acest fel studentii sunt invatati sa gandeasca liber si critic si sa nu ia afirmatiile drept bune doar pentru ca vin de la o inalta autoritate in stat.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă