Ungaria vrea sa interzica Heineken folosirea stelei rosii in logo-ul sau, dupa decizia justitiei din Romania de a interzice marca Csiki: Raneste sensibilitatea ungurilor care au suferit din cauza comunismului

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 23 martie 2017, 18:32 Actualitate | Internaţional

Csiki Sor
Foto: Captura YouTube
Guvernul ungar a aparat joi controversatul proiect de lege care vizeaza interzicerea folosirii, de catre gigantul olandez al berii Heineken, a logoului sau cu o stea rosie, argumentand ca este vorba de interzicerea folosirii simbolurilor regimului comunist, scrie AFP.

Este vorba de a "interzice folosirea simbolurilor regimurilor totalitare precum national-socialismul sau comunismul", a spus seful de cabinet al premierul Viktor Orban, Janos Lazar.

Proiectul de lege prevede pana la doi ani de inchisoare si amenzi de 6,5 milioane de euro in cazul contravenientilor.

Vizata de masura: marca Heineken, al carei logo contine o stea rosie si vinovat, potrivit lui Lazar, de "abuz de putere in detrimentul unei companii ungare".

Disputa a inceput in februarie, dupa ce un tribunal din Romania sesizat de grupul olandez a interzis unui mic producator de bere care apartinea minoritatii maghiare din Romania sa foloseasca numele "Csiki", considerand ca este prea aproape de marca "Ciuc" comercializata de Heineken in Romania din 2003.

Budapesta a denuntat atunci o masura "nedreapta, nedemna si anti-ungara" si apelurile la boicotarea produselor marcii Heineken s-au multiplicat in Ungaria.

Lazar sustine ca steaua rosie de pe logoul Heineken este de natura sa "raneasca sensibilitatea" ungurilor care au "suferit din cauza comunismului".

Acesta a reamintit ca Heineken a renuntat sa foloseasca steaua rosie in perioada Razboiului Rece din cauza posibilei asocieri cu acest simbol al ideologiei comuniste. Steaua si-a regasit culoarea rosie in 1991, dupa caderea URSS.

Grupul olandez a declarat ca "evident, steaua rosie a Heineken nu are nicio semnificatie politica, de nici un fel" si ca marca foloseste "aceleasi simboluri in intreaga lume".

Nu au lipsit nici reactiile ironice la adresa initiativei guvernului.

Medaliat cu bronz la Jocurile Olimpice din Seul, in 1988, scrimerul Tamas Kovacs a anuntat ca va preda decoratia Ordinul ungar al meritului. "Contine o stea rosie! Nu vreau sa risc doi ani de inchisoare", a scris el, pe Facebook.

Citeste si:























21463 vizualizari

  • +28 (44 voturi)    
    In fine (Joi, 23 martie 2017, 18:36)

    dassa [utilizator]

    Nu ca cei de la Heineken au fost foarte destepti in actiunile lor, dar si miscarea ungurilor este cam la fel de ridicola.
    • +8 (14 voturi)    
      grabs popcorn (Joi, 23 martie 2017, 20:43)

      Mawrkuss [anonim] i-a raspuns lui dassa

      la o miscare idioata o riposta pe masura :))
      • +1 (7 voturi)    
        Ungurii iubesc comunismul, mai ales tinerii (Vineri, 24 martie 2017, 8:30)

        SorinelCatelFidel [utilizator] i-a raspuns lui Mawrkuss

        Vorbeam zilele trecute cu o unguroaica care a evadat si ea din tara ei, spunea ca nu isi explica ce dracu se intampla cu Ungaria, toti (mai ales tinerii) il iau pe Putin in brate. Fata era disperata, a zis ca isi baga ceva in ea de tara, sunt spalati pe creier.
        Asta in conditiile in care comandouri comerciale unguresti se duc si marketeaza zone din Ungaria in Vest intr-o veselie ca sa atraga investitori.
        Oamenii astia sunt cu doua fete, una spun, alta fac, periculosi.. Ar fi bine sa stam departe de ei.
        • +3 (7 voturi)    
          de evitat generalizarea (Vineri, 24 martie 2017, 11:03)

          MG [utilizator] i-a raspuns lui SorinelCatelFidel

          Si Romania pare PSD-ista si totusi nu este. Si romanii par tigani si totusi mai este multicel pana acolo.
  • +5 (17 voturi)    
    na, cam la asta duce nationalismul de neam prost (Joi, 23 martie 2017, 18:49)

    bogdan1477 [utilizator]

    Cam asha se comporta un dictator cu aparente de democratie, admirat de pesedisti.
  • +10 (18 voturi)    
    pai... (Joi, 23 martie 2017, 19:04)

    asadar... [utilizator]

    daca au naturelul simtitor de ce nu interzic si ciocanele din ateliere si secerile de la munca din camp? sau chiar si intalnirile cu Putin!
    • +6 (8 voturi)    
      dA (Vineri, 24 martie 2017, 2:21)

      Babilou [utilizator] i-a raspuns lui asadar...

      Pentru ca nu si-au dat seama inca de puternica simbolistica sexuala a "secerii si ciocanului": daca ciocanul reprezinta evident din vedere de sus partea M, la secera e suficient sa ii adaugi simetricul ca sa obtii partea F. Nu i-a dus capul pe comunisti, nu ii duce nici pe..... In 2003 un politician ungur, Attila Vajnai, a fost arestat pt ca a purtat pe rever la o demonstratie o stea rosie. S-a adresat la Curtea Europeana a Drepturilor Omului, care i-a dat dreptate, afirmand ca e contra libertatii de expresie. Sa vedem acum......daca o sa interzica si Euro: Slovenia a emis o moneda de 2 Euro ce are o stea cu 5 colturi mare si lata....
      • +5 (5 voturi)    
        apropos de simbolistica sexulală... (Vineri, 24 martie 2017, 11:13)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Babilou

        totuşi, parcă nu dă bine o seceră atârnând deasupra ciocanului... mai ales dacă eşti proprietarul ciocanului... :)
  • +9 (13 voturi)    
    politicienii (Joi, 23 martie 2017, 19:13)

    stefansb [utilizator]

    peste tot politicienii sunt niste papagali. in loc sa se preopcupe de masuri care sa duca la bunastarea oamenilor isi pierd timpul cu prostii. O eventuala rebrand-uire special pt Ungaria ar insemna investitii in publicitate ce se vor regasi in pretul platit de Janos, Istvan si Laszlo cand vor vrea sa bea un Heineken. Dar vor fi mandri tare domnii din parlament ca si-au indeplinit misiunea
  • +12 (14 voturi)    
    stelele rosii (Joi, 23 martie 2017, 19:23)

    EUROPA*EUROPA*EUROPA [utilizator]

    Well, poate ca dincolo de sensibilitatile regionale si nationalismele in fierbere se va ajunge la un numitor comun in fostele tari comuniste din Europa de Est si vor coopera unitar in declarea comunismului de sorginte sovietica o ideologie extremista si o crima impotriva umanitatii.
  • +4 (20 voturi)    
    Ce porcarie e asta? (Joi, 23 martie 2017, 19:28)

    sistemulparasimpatic [utilizator]

    Ce porcarie e asta pe care o fac marile firme in Romania?
    Cum isi permite Heineken sa ridice pretentii de proprietate intelectuala pentru denumiri care ar trebui sa fie considerate D.O.P./IGP?
    Ciuc ar trebui sa fie DOP/IGP pentru mici producatori din zona care sa faca o bere specifica locului.

    De asemenea cum isi permit cei de la Albalact, Covalact, Napolact etc sa sugereze ca ei ar fi producatori cu un specific al zonelor respective cand ei aduc laptele din Olanda si apoi se branduiesc aici cu denumiri precum Albalact, Napolact etc?

    Sa aduca laptele de unde vor insa atunci sa nu-si mai faca publicitate cu vacutele care pasc dealurile din Alba, Cluj, Covasna etc. si sa-i lase pe mici producatori regionali sa-si faca DOP-urile.
    • 0 (8 voturi)    
      E dreptul lor (Vineri, 24 martie 2017, 10:33)

      geo.lex [utilizator] i-a raspuns lui sistemulparasimpatic

      Ei au cumparat producatorii locali si impreuna cu ei toate marcile, emblemele, insemnele, denumirile care tin de proprietatea intelectuala. Este deci dreptul lor legal sa le foloseasca. Si ei folosesc lapte produs local, nu adus din afara.
      • +2 (4 voturi)    
        Te inseli (Vineri, 24 martie 2017, 11:43)

        sistemulparasimpatic [utilizator] i-a raspuns lui geo.lex

        Te inseli. Laptele est adus din Olanda in marea majoritate a cazurilor.
    • 0 (2 voturi)    
      ma faci sa rad (Vineri, 24 martie 2017, 19:48)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui sistemulparasimpatic

      DOP? IGP?
      Ciuc are o traditie fix din pix. Chiar daca o fi existat vreodata o traditie locala a berii(desi ma indoiesc) perioada comunista a sters-o cu buretele de sarma. Revenind la perioada post-comunista, brandul Ciuc a fost creat si promovat national de Brau Union, primii proprietari seriosi si cu tehnologie ai fabricii. Iar Heineken l-a cumparat de la ei. Iar in ce priveste Csiki nu un mester berar a creat-o ci Lixid Project Kft adica o firmulica din mama Ungarie si de aici supararea boului de Orban. Cu alte cuvinte bozgorii considera ca ei au dreptul exclusiv la denumirea Ciuc si nu olandezii(sau romanii). Punct!
      • +2 (2 voturi)    
        Zau? (Sâmbătă, 25 martie 2017, 11:18)

        sistemulparasimpatic [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Nimeni nu ar trebui sa aiba drepturi exclusive pentru produse susceptibile de a fi IGP.
        Indiferent daca a existat sau nu o traditie industriala ori manufacturiera pt un anumit produs, astazi, mici producatori sunt liberi sa-si creeze produse IGP fara sa fie sicanati de rahati care pretind drepturi exclusive pentru denumiri geografice.
        Nici cei de la Heinekan si nici cei de la Csiki nu sunt mai breji.
        Denumiri precum Ciuc, Bucovina, Transilvania, Bucegi etc n-ar trebui sa fie proprietatea EXCLUSIVA a cuiva ci a micilor producatoruri organizati care respecta normele impuse de IGP/DOP
      • 0 (0 voturi)    
        Confuzie (Sâmbătă, 25 martie 2017, 11:23)

        sistemulparasimpatic [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        N-ar trebui sa se faca confuzie intre STG si DOP/IGP.
      • 0 (0 voturi)    
        lixid (Duminică, 26 martie 2017, 10:15)

        arthurius [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Lixid project are 3 proprietari, si e firma olandezo-slovaco-romana.
  • +14 (20 voturi)    
    Mari comici ai ecranului (Joi, 23 martie 2017, 19:49)

    Tescovin [utilizator]

    Păi dacă steaua roșie de pe logo-ul Heineken i-ar putea leza pe ungurii care au suferit în timpul comunismului, atunci despre prietenia la cataramă dintre Orban și secretarul general al PCUS, Putin, ce s-ar mai putea spune ?
    • -1 (5 voturi)    
      hahahaha (Vineri, 24 martie 2017, 12:07)

      ~Inuka~ [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Cel mai amuzant e ca minidictatorul xenofob Orban a interzis prin lege folosirea siglei Heineken pe motiv ca promoveaza simbolurile comuniste ca urmare a unui proces pierdut in Romania de o firma de bere din Harghita, care comercializa un produs cu o denumire similara cu berea Ciuc din portofoliul olandezilor.
      Care firma ghici ce sigla are pe produsele sale? Nu, nu secera si ciocanul ci semiluna si steaua de pe steagurile islamiste de prin toata lumea.
      Poate ca stiu ungurii ceva si se pregatesc de asimilarea noilor simboluri de tara :))
  • +6 (14 voturi)    
    Populism (Joi, 23 martie 2017, 20:43)

    Casargoz [utilizator]

    Putem vedea la ce prostii poate da nastere populismul.
  • +5 (9 voturi)    
    din ciclul (Joi, 23 martie 2017, 21:05)

    paranoid_android [utilizator]

    unde dai si uinde crapa sticla de bere...
  • +9 (13 voturi)    
    Are logica (Joi, 23 martie 2017, 22:34)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Deci, conform aceleiasi logici, daca Rusii aveau ca stema un patrat si un cerc ca stema in loc de secera si ciocan, asta inseamna ca nu ati mai fi predat aceste figuri geometrice in scoli sa nu trezeasca amintiri?
    Si la mijloace de transport ce-ati fi folosit? Jet pack?

    Atitudini populiste fara sens sau ratiune. Doar sa starneasca ura si se folosesc de acea ura sa-si solidifice pozitia in setea pentru putere. Si eu sunt anti Rusia dar asta nu inseamna ca o sa arunc toate ciocanele din casa la gunoi ... sau stai! Sa nu-mi spui ca am facut spoiler a urmatorului proiect de lege fara sa vreau! Scuze!
    • +4 (8 voturi)    
      Da, dar vezi tu (Vineri, 24 martie 2017, 8:16)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Inainte de caderea comunismului, si Heineken avea aceeasi parere precum guvernul ungar. Doar ca atunci era in avantajul lor, iar acum nu mai e.

      Pentru faza cu berea Csiki, eu zic ca si-o merita.
      • 0 (2 voturi)    
        ia de mai studiaza (Vineri, 24 martie 2017, 19:55)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui banel

        http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-19622074-heineken-romania-pierdut-definitv-procesul-producator-bere-care-comercializeaza-marca-adevarata-bere-ciuc.htm
        Ce citim noi in articol? Lixid Project Kft? cumva o societate din Ungaria a vrut sa inregistreze un brand ca fiind local romanesc? Adica de ce ar avea moftangii drepturi mai mari decat Heineken asupra brandului. Pana la venirea Brau AG, berea Ciuc era o bere locala cunoscuta doar de localnici si de turistii din Sovata sau Praid.
  • +2 (8 voturi)    
    Interzicerea svasticii este ok? (Vineri, 24 martie 2017, 9:58)

    jackalphonse [utilizator]

    Atunci?
    • 0 (4 voturi)    
      motivul interzicerii pt svastica e clar (Vineri, 24 martie 2017, 17:03)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      moartea a milioane de civili in lagarele de concentrare

      De altfel aceleasi motive sunt suficiente si pentru interzicerea stemei rosii cu secera si ciocanul, sau simbolurile comunismului, sub care au fost torturati, ucisi milioane de oameni.

      iti recomand sa vizitezi un Gulag si un Lagar de concentrare (Dachau, Auschwitz.. etc) si apoi poate gasesti raspunsul singur la intrebare..
      • +2 (2 voturi)    
        si totusi... (Sâmbătă, 25 martie 2017, 21:28)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui cladob

        Stalin a omorit mai mult decit dublu fata de Hitler, cu toata zvastica lui.
    • -1 (1 vot)    
      te faci ca nu intelegi (Vineri, 24 martie 2017, 19:13)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      e vorba de o rafuiala politica cu iz de nationalism, nu de ideologii
  • +3 (9 voturi)    
    Stele verzi (Vineri, 24 martie 2017, 10:14)

    oopsie_daisy [utilizator]

    Pai sa interzica atunci si apele minerale San Pellegrino, ca au stea rosie si ele, si exista in Ungaria.
    Intr-o etapa urmatoare, sa interzica si stelele galbele ale Uniunii Europene, ca poate se coc si devin rosii.
  • -1 (3 voturi)    
    aberant subiect să interzici simboluri iar nu (Vineri, 24 martie 2017, 11:24)

    let_s_twist_again [utilizator]

    ideologia în sine...
    constat cu regret că atunci când o lege românească tembelă, făcută probabil să gâdile anumite susceptibilităţi, interzicea folosirea svasticii, deşi svastica a fost şi este un simbol mistic asiatic cu foarte mult timp înainte de a fi folosită de nazişti, nu s-au îngrămădit foarte mulţi să comenteze defavorabil...
    este o imbecilitate demnă de cei ce dau astfel de legi să te răzbuni pe nişte simboluri grafice cu gândul la ideologiile ce le-au folosit...
    este adevărat că şi mie îmi repugnă, spre exemplu, marca de votcă stalinskaia, dar astfel de lucruri ar trebui taxate de consumatori prin refuzul de a cumpăra respectiva marcă, nicidecum prin legi ridicole...
  • +2 (2 voturi)    
    tembelism in floare (Vineri, 24 martie 2017, 11:51)

    iodixit [utilizator]

    in afara faptului ca in cazul de fata se platesc niste polite, numai niste idioti pot gindi ca zvastica a fost apanajul nazistilor si steaua rosie cel al comunistilor.
    am vazut niste jucarii cu ceva ponei/inorogi roz care zburai printre stele rosii. oare cite persoane au fost afectate emotional de acest insemn comunist?
  • +2 (4 voturi)    
    Variatiuni pe-aceeasi 'tema'.... (Vineri, 24 martie 2017, 14:33)

    Cadillac [utilizator]

    Ca microbist infocat si pentru ca am 'suferit' de pe urma comunismului, vreau ca trupa de balerine Steaua sa se numesca "Lebada din Cismigiu"

    Astept alte propuneri inainte de a ma adresa Tribunalului International al Microbistilor.

    Multumesc anticipat
  • +1 (3 voturi)    
    Nume vechi (Vineri, 24 martie 2017, 16:54)

    Piratu64 [utilizator]

    Heineken foloseste steaua din 1886,deci nu ei folosesc simbolul comunist ci comunistii au folosit simbolul Heineken ! Dar,se pare ca Orban e paralel cu istoria !
    • +1 (1 vot)    
      istoria nu conteaza in politica (Sâmbătă, 25 martie 2017, 21:30)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Piratu64

      si nici olandezii n-au fost mai breji, si-o merita, cu toate ca e o timpenie de circ.


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică