Optiunea desfiintarii UE este pe masa si trebuie luata in calcul, considera comisarul Pierre Moscovici

de I.B.     HotNews.ro
Miercuri, 1 martie 2017, 22:59 Actualitate | Internaţional

Pierre Moscovici, comisar european
Foto: Comisia Europeana
Comisarul european pentru afaceri economice, Pierre Moscovici, a declarat ca in 'Cartea Alba' privind viitorul Uniunii Europene, prezentata miercuri de presedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, se regaseste si optiunea desfiintarii blocului comunitar si ea trebuie examinata la fel ca celelalte, transmite agentia EFE, citata de Agerpres.

'Putem continua in general la fel ca pana acum, cu pasi marunti, sa revenim la competente mai nationale, sa ne limitam la piata unica sau, de ce nu, sa desfiintam' UE, a spus Moscovici, precizand totodata ca el nu doreste ca aceasta ultima optiune sa se materializeze, dar ca ea 'trebuie evaluata'.

Presedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, a publicat miercuri cele cinci scenarii posibile de reformare a Uniunii Europene, in viziunea sa, dupa Brexit, printre care si posibilitatea unei Europe cu mai multe viteze, scrie AFP.

Presedintele executivului european a enumerat cinci directii, corespunzatoare unor diferite nivele de integrare, si a cerut liderilor europeni sa se pozitioneze clar.

Una dintre piste sugereaza ca Europa trebuie sa se "recentreze" pe piata unica, pentru a tine cont de faptul ca cei 27 de membri "nu sunt capabili sa gaseasca un teren de intelegere intr-un numar in crestere de domenii".

O alta pista cere din contra "sa se faca mai mult pentru intreg", extinzand impartasirea de competente intre cei 27 si accelerand luarea deciziilor in UE.

O alta posibila directie este continuarea actualelor politici, in care ca prioritatea UE ramane concentrarea pe anumite reforme, pe piata muncii si investitii. Zona Euro ramana la statu quo actual.

Mai putin, dar mai bine - acest scenariu presupune concentrarea pe domenii foarte precise, precum diplomatia, telecom sau gestiunea comuna a granitelor UE, si sa nu se legifereze in toate sensurile, pe subiecte care tin de viata curenta. Aceasta abordare ar trebui sa raspunda criticilor unei Europe prea birocratice si invadatoare.

In fine, cel mai contraversat scenariu, cel al unei Europe cu mai multe viteze, "unde cei care vor mai mult fac mai mult" impreuna, in domenii precum apararea sau guvernanta zonei euro, fara a fi blocati de cei reticenti
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

10943 vizualizari

  • +15 (27 voturi)    
    Ca de obicei (Miercuri, 1 martie 2017, 23:05)

    mitg [utilizator]

    Se va face c... praf si ne cam paste un razboi.
    • +3 (27 voturi)    
      daca taxideriem Cracanatul (Miercuri, 1 martie 2017, 23:14)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      se va detensiona Atmosfera, concomitent cu taxidermia lui farage, marina lu pen, si alti extremisti...este in puterea fiecare natiuni sa elimine microbii..daca se doreste..noi avem bacilii p$D si ALDE, ii vom eradica...curand
    • +17 (27 voturi)    
      Desfiintarea - optiune doar teoretica (Joi, 2 martie 2017, 0:32)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      In general, dezagregarea unui sistem se produce atunci cand fortele de respingere dintre elementele sale devin mai puternice decat fortele de coeziune.

      Pana una-alta, interesele comune ale tarilor UE au o greutate mult mai mare comparativ cu disensiunile dintre ele. Conducatorii membrilor vin si pleaca, liderii de la Bruxelles se schimba si ei, dar datele geopoliticii raman aceleasi: statele europene luate separat sunt prea mici pentru a putea face fata intr-o lume globalizata, in conditiile unei concurente tot mai acerbe, si unde regulile jocului sunt scrise de giganti precum SUA, China sau Rusia.

      Singura varianta viabila pentru Europa este integrarea. Altminteri, ne pandesc pericolele diluarii sau fragmentarii pana la neantizare.
      • +2 (4 voturi)    
        Tu ai dreptate, dar ... (Joi, 2 martie 2017, 10:31)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

        ... cu ascensiunea generalizata a prostiei, in lume, in momentul de fata, n-as exclude o prostie similara la nivelul EU ca in cazul brexit-ului. Mie de aia mi-i frica.

        Ideal ar fi sa se amane orice schimbari semnificative pana la un an-doi dupa realizarea formala a brexit-ului, sa vada toata lumea din UE ce inseamna sa nu fii in UE. La momentul ala as dormi mai linistit in ceea ce priveste o decizie privind viitorul UE.

        Pe de alta parte, zice ceva si Moscovici. Cre' ca ar trebui analizata sistematic, stiintific, de catre analisti economici si politici, consecintele desfiintarii UE, si facute foarte larg cunoscute rezultatele. Aia iar ar fi de natura, dupa parerea mea, sa dea puternic in cap euroscepticismului si tendintelor de dizolvare a UE.
        • +2 (2 voturi)    
          Au o vină țările nou intrate. (Joi, 2 martie 2017, 11:47)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          După ce s-au văzut admise în UE,în loc să facă eforturi de ridicare a standardelor socio-economice la nivelul țărilor avansate au început să aibă pretenții absurde,parcă vrând ca țările avansate să aștepte și să accepte standarde inferioare,de dragul unei solidarități păguboase. Ce se întâmplă prin majoritatea țărilor foste comuniste ,duce spre o UE cu 2 sau chiar 3 viteze.Ar fi o soluție ca să se trezească la realitate borfașii politici și susținătorii lor.În România ALDE sunt mai comuniști și afurisiți decât PSD.
  • -8 (20 voturi)    
    hai Romania (Miercuri, 1 martie 2017, 23:18)

    levierul [utilizator]

    forta PSD. Macar ne vinde rusilor inainte de lupta. De data asta putem sa scapam mai usor. :)
  • -2 (34 voturi)    
    Istoria se repeta. (Miercuri, 1 martie 2017, 23:23)

    quietguy58 [utilizator]

    Istoria se repeta, Occidentul nu se "pupa" cu estul Europei, occidentalii preferind de departe pe negri, arabi, indieni dar nu si pe est-europeni.

    Cind era pe val, Occidentul a inaintat in Europa centrala si de est cit a putut pina la limitele posibilului.

    Acum, Occidentul se retrage precum imperiul roman si se va debarasa rapid de provinciile (statele) mai putin importante din estul si centrul Europei.

    Vidul de putere creat de retragerea UE va fi rapid sanctionata de imperiile din est (rus sau turc).
    • +8 (14 voturi)    
      din trecut ..Sultanii si Mujicii nespalati (Joi, 2 martie 2017, 0:14)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      NU au avut succes in Romania, daramite in prezent !
    • +6 (22 voturi)    
      ... (Joi, 2 martie 2017, 5:58)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      Adevaru-i ca si sunt foarte asemanatori est-europenii cu cei din vest.
      S-a vazut in criza refugiatilor cat de solidari sunt est-europenii cu valorile occidentale.
      Ne despart decenii de educatie, nu e suficient ca avem aceeasi culoare a pielii.
      • +5 (19 voturi)    
        Criza refugiatilor (Joi, 2 martie 2017, 8:18)

        aladdin [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        a fost generata de Germania, fara a se consulta si cu restul Europei. Merkel i-a chemat la ea iar cand a vazut ca vin mult mai multi decat anticipase (dorea Germania), a vrut sa-i bage pe gat celorlalti. Stai linistit, in spatele asa-ziselor acte umanitare stau interese mult mai mari. Nu de mila au fost ei chemati in Germania.
        Iar daca prin solidaritate intelegi ca unul poate face tampenii de capul lui si apoi sa plateasca toti oalele sparte... parca prefer sa fiu mai putin solidar.
        PS: noi 'om fi la decenii distanta de vest, dar in cazul "refugiatilor" e vorba de secole. Si totusi sunt preferati est-europenilor. Poate sunt mai adecvati statutului de sclavi moderni? Ca de calificari nu prea poate fi vorba.
        • +3 (3 voturi)    
          N-as pune semnul egal intre Merkel si Germania (Joi, 2 martie 2017, 10:34)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

          Aia ar insemna ca occidentul ar fi absolut in dreptul sau sa puna semnul egal intre Dragnea si Romania.

          Personal, cre' ca Merkel isi da seama de greseala ce-a facut-o, acuma, doar ca nu prea mai are cum s-o indrepte.
        • -2 (2 voturi)    
          mda (Joi, 2 martie 2017, 13:20)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

          Tot repetati tampenia cu 'sunt preferati'... De unde concluzia asta? Pentru ca a scris-o gigi pe Hotnews, la sectiunea comentarii?
          Chiar asa va place sa va lingeti ranile imaginare, in public?
          Vai, vai, au primit un milion de emigranti, uite, ii prefera pe arabeti, nu pe noi.
          Ce ai vrea? Manifestatii ale nemtilor care sa sustina ca doresc milioane de imigranti romani?
          E hilar ca in loc sa va comparati cu civilizatia din vest, va gadilati pe burta ca sunteti mult mai avansati ca niste muritori de foame din Afganistan.
      • +2 (12 voturi)    
        Mai recent (Joi, 2 martie 2017, 9:28)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        Ne despart si deceniile de hotie si coruptie. Aici. Ciocoimea si-a anexat tara in folosul ei ca sa jefuiasca tot. In Vest, guvernele conduc pentru cetateni, Justitia nu e o sluga a politicului care ii apara pe hoti cum e la noi, iar parlamentele legifereaza acolo si nu dau doar legi in folosul hotilor si al clientelei de partid ca in România (aviz PSD+ALDE, USL, PDL, UDMR)
        • +5 (5 voturi)    
          Cre' ca aici gresesti (Joi, 2 martie 2017, 10:40)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

          Anume, diferenta e de perspectiva istorica.

          Noi am intrat formal in randul statelor democratice cu zece ani dupa oricare alt stat est-european. Mai mult ca in alte state fost comuniste, la noi ciuma rosie a reusit sa isi schimbe parul si sa pacaleasca lumea, bineinteles fara sa-si schimbe naravul. Este insa evident, ca asa, cu hopuri si cu greutati, Romania se schimba. Ciuma rosie se tine cu dintii si cu ghearele de putere, da' daca lucrurile continua normal, va disparea, si vom ajunge si noi, si faptic, nu doar formal, sa fim o democratie de tip occidental.

          Evolutia asta e insa conditionata de un factor critic: pastrarea status quo-ului geopolitic regional. Daca UE se sparge si ajungem sub influenta politica a Rusiei, indiferent ca prin forta sau ca urmare a unor tratate internationale, evolutia Romaniei spre democratie va ingheta, si ideea statului de drept va muri.
          • 0 (0 voturi)    
            Schimbari se fac oriunde (Joi, 2 martie 2017, 13:05)

            quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            Schimbari se fac oriunde numai ca la noi clasa politica trage cu disperare sa se intoarca la modelul partidului unic, model comunist.

            Unde s-a vazut ca intr-un stat membru al UE sa se adopte in miez de noapte legalizarea furtului, a abuzului in serviciu? Arata-mi si mie o singura tara unde un guvern sa faca o asemenea masrsavie?

            Culmea este ca Floricica Dansatoarea & Co reprezinta pe cei care voteaza PSD / ALDE.
      • +1 (3 voturi)    
        din (Joi, 2 martie 2017, 10:32)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        cauza unora ca tine, acceptule, este europa in criza. dar tocmai pentru ca esti accept nu poti intelege acest lucru, te depaseste clar.
        • +1 (1 vot)    
          da,da :) (Joi, 2 martie 2017, 13:23)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          Din cauza mea e criza in UE, prostane, nivelul tau de intelegere e sublim.
          Eu am pornit conflictele din Siria, Irak si Afganistan si tot eu am decis Brexitul.
          Tu chiar nu ai prieteni care sa iti spuna cat esti de prost? Mi se pare o rautate gratuita sa te lase sa te manifesti in public.
      • +2 (4 voturi)    
        Occidentul are nevoie de piete de desfacere (Joi, 2 martie 2017, 13:01)

        quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        Occidentul are nevoie in acest moment de piete de desfacere nu si de est europeni.
        • -2 (4 voturi)    
          mda (Joi, 2 martie 2017, 13:28)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

          Tu ai un creier foarte neted, se dau puricii cu sania pe el... Aveti niste argumente de parca ati fi mancat ciuperci halucinogene.
          Bai gigi, in 1990 romanii erau muritori de foame, isi mancau de sub unghii... In 1996 castigam 50 de dolari pe luna, imi ajungeau banii de 3 hamburgeri pe zi.
          Asadar europenii au tot tras de noi sa ne scoata din groapa cu rahat, sa ne creasca nivelul de trai si educatie, ca sa ne vanda acadele.
          Sunteti mutanti de-a dreptul si sunteti multi a dracului, iar pentru ca ma izbesc mereu de voi e tot vina occidentului... Daca ar fi inchis granitele, daca nu ar fi lasat milioane de romani sa descopere apa calda, probabil v-ati fi mancat intre voi si nu ati mai fi avut acces la internet.
  • +9 (15 voturi)    
    Numele? (Miercuri, 1 martie 2017, 23:36)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Asta are nume predestinat...
  • +19 (25 voturi)    
    UE (Miercuri, 1 martie 2017, 23:37)

    ofsenita [utilizator]

    Normal ca desfintarea UE este pe masa, dar ca exemplu de asa "NU"

    UE are clare beneficii in toate domeniile, economiile europene sunt strans legate intre ele in acest moment, iar efectele economice si sociale pozitive sunt vizibile. Ce facem cu efectele negative vizibile la nivelul UE, aici avem de discutat. In fapt progresul in UE este un sir lung de crize rezolvate pentru ca interesul coexistentei natiunilor europene este prea mare, vom depasi si aceasta criza, in fata este imensa criza tehnologica care va instaura domnia de 1000 de ani a robotilor si a omului(numai unii) bionic....
  • +17 (25 voturi)    
    Nu exista varianta Europa cu doua viteze (Miercuri, 1 martie 2017, 23:40)

    radu_cel_frumos [utilizator]

    Separarea Europei de Vest de cea de Est este imposibila. Orice incercare de a ridica un obstacol intre Vest si Est va fi urmata imediat de masuri de retorsiune dureroase pentru Vest.

    Reducem subventia agricola in Est...Estul va bloca importurile agricole din Est.

    Crestem taxele pentru produsele din Est...Estul va nationaliza bancile Vesticilor din tarile lor.

    Etc. Etc...

    Nimeni nu isi poate permite sa se gandeasca numai la un astfel de scenariu.

    In plus un Est slab inseamna un Est deschis Chinei care va castiga in competitivitate prin scaderea preturilor de transport si a timpilor de livrare. Va fi varianta nucleara pentru Vest.

    So... keep calm and negotiate tough!
    • -3 (9 voturi)    
      Crezi? (Joi, 2 martie 2017, 1:25)

      quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      Cei de la Bruxelles nici macar nu se mai feresc sa se ascunda cind spun ca vor sa rupa UE.

      Urmatoarea criza economica serioasa din UE va declansa mecanisme de rupere a UE.

      Daca principalii finantatori ai UE se retrag din UE cine o sa furnizeze fondurile de care beneficiaza statele sarace din UE?

      PSD, ALDE d-abia asteapta o asemenea ocazie si cu o populatie indobitocita care-i voteaza de zeci de ani nici nu este greu divortul de UE.
    • +1 (5 voturi)    
      Mai e o problema: (Joi, 2 martie 2017, 9:33)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      Cine voteaza. Organismele europene au fost infiltrate de tot felul de indivizi care sunt agenti dublii si factori de influenta ai KGB. Ce putem spune despre colaboratoarea CRIMINALULUI ILIESCU, dna C. Cretu, cu studii la Moscova, si cu multi altii ca ea reprezentând statele din Est unde democratia e doar un cuvânt fara continut (a se vedea cazul recent al OUG 13 la noi, cel polonez sau maghiar). Interesul Rusiei ca UE sa dispara e imens si multi ii fac jocul, chiar si din rândul tarilor din Vest.
      • +3 (5 voturi)    
        Radu... (Joi, 2 martie 2017, 10:34)

        Observator roman [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        ...nu stiu daca esti si frumos dar ai putea fi mai mintos :))) Corina Cretu o fi fost ea urcata pe cai mari la Bruxelles de mos Ilici dar e numai dobitoaca, nu si spion pro-rus. Rusii n-au nevoie de dobitoci pe post de spioni...
    • 0 (0 voturi)    
      Spui prostii (Joi, 2 martie 2017, 13:32)

      Lucian Ilea [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      sunt sute de tari agricole care vand ieftin alimente in Africa si america de Sud
      cine isi poate permite sa nationalizeze o banca?
      pleaca toate in secunda doi
      cine mai da credite?
      tu de unde iti iei banii?
      e unde ia patronul tau banii cu care te plateste sa scrii aici?
  • +15 (19 voturi)    
    Hai să întrebăm și Germania mai întâi :) (Miercuri, 1 martie 2017, 23:47)

    Harald [utilizator]

    Dincolo de avantajele pentru țări necăjite ca România sau Bulgaria, extinderea UE e cea mai bună afacere pe care a făcut-o Germania vreodată, după reunificare. O să plece câinele de la măcelărie? :)
    • +7 (13 voturi)    
      vici si escu (Joi, 2 martie 2017, 0:19)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Astia infiltrati dezmembreaza . Asta a fost un avertisment pt matusa Mogherini daca isi continua pledoaria pt solutia cu 2 state
  • +5 (11 voturi)    
    Romanii au aratat ce vor in Piața!!! (Joi, 2 martie 2017, 0:13)

    moka [utilizator]

    Politicienii trebuie sa ne duca acolo, adica in grupul țărilor care merg cu viteza intâia.!!!!
    Este treaba ungurilor si polonezilor daca ei nu vor.
    • +1 (5 voturi)    
      Naivitate (Joi, 2 martie 2017, 9:36)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui moka

      E o naivitate sa credem ca Ciocoimea rosie din PSD+ALDE de ca lasa impresionanta sau că hotimea din UDMR nu isi va urna scopurile ei. Nici de mafia portocalie vopsita in PNL nu imi e rusine, cu infiltratele Gorghiu si Turcanu (scolita la Moscova) nu im este rusine. Toti sunt mafioti.
    • 0 (0 voturi)    
      Munca munca si iar munca (Joi, 2 martie 2017, 13:41)

      Lucian Ilea [utilizator] i-a raspuns lui moka

      asta e raspunsul politicianului din mine pt tine:)
  • +3 (7 voturi)    
    Pacat (Joi, 2 martie 2017, 0:16)

    Irina25 [utilizator]

    Unii au facut averi colosale din bani UE, dar le-ar fi putut dubla sau tripla daca mai tinea...
  • 0 (6 voturi)    
    cu asemenea lideri (Joi, 2 martie 2017, 0:25)

    trandafil [utilizator]

    nu e de mirare. Numele acestui personaj spune totul...
  • 0 (6 voturi)    
    De luat în considerare (Joi, 2 martie 2017, 1:38)

    NaftuliVasile1 [anonim]

    România trebuie să scape de toate activele „statului” (producția de energie, terenurile agricole, păduri, minerit - aur, uraniu, metale rare) și orice se poate vinde, astfel ca la ieșirea din UE să fim „curați”, să nu mai avem nimic.
    Oameni pregătiți pentru această acțiune avem destui.
  • +3 (9 voturi)    
    Bre Hotnews (Joi, 2 martie 2017, 9:22)

    Al_de_sus_Et_III [utilizator]

    Inteleg ca titlurile soc fac trafic, dar in acelasi timp nu prind la oamenii cu ceva minte in cap. Din toata declaratia lui Petrica, voi asta ati retinut ca si element central, ce merita pus in titlu: EU se disfiinteaza? Pai timp de 2 minute omul ala spune cum trebuie UE sa ramana unita si evident ca mentioneaza si varianta asta sumbra, dar idea declaratiei se invarte in jurul unei Europe unite. Creati panica degeaba.
  • +1 (5 voturi)    
    ... (Joi, 2 martie 2017, 10:27)

    dragos234 [utilizator]

    In principiu, vor mai putin imigranti din Est dar sa ramana deschise pietele de desfacere.
  • -1 (3 voturi)    
    Umflatii (Joi, 2 martie 2017, 12:00)

    Toni_Romania [utilizator]

    Umflatii din BRx si au facut "plinul", federatia e semifalita, federatia poate fi dizolvata.
  • -3 (3 voturi)    
    Euro=bomboana pe coliva Ue (Joi, 2 martie 2017, 12:26)

    Toni_Romania [utilizator]

    zise de Delors, taticul monedei euro
    http://www.telegraph.co.uk/finance/financialcrisis/8932647/Euro-doomed-from-start-says-Jacques-Delors.html


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă