Jean-Claude Juncker anunta ca nu va candida pentru un nou mandat la conducerea Comisiei Europene si vorbeste despre "un tablou sumbru al situatiei UE"

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 12 februarie 2017, 15:45 Actualitate | Internaţional

Juncker
Foto: Hotnews
Presedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, a anuntat, intr-un interviu la postul public de radio din Germania, ca nu va candida, in 2019, pentru un al doilea mandat la conducerea Comisiei, adaugand ca vede un tablou sumbru al situatiei Uniunii Europene, relateaza AFP.

Fostul premier luxemburghez in varsta de 62 de ani a devenit presedintele Comisiei Europene in noiembrie 2014, fiind desemnat de sefii de stat si de Guvern din statele membre si confirmat de Parlamentul Europen. Juncker a fost, anterior, presedintele Eurogrup, care reuneste ministrii de Finante din tarile membre.

Mandatul presedintelui Comisiei Europene este de 5 ani si sunt permise doua mandate.

In interviul citat, Jean-Claude Juncker vorbeste despre un tablou sumbru al starii Europei: "A venit vremea ca cele 27 de state membre ale Uniunii Europene sa dea dovada de unitate, coeziune si coerenta? Eu spun da cu privire la Brexit sau Trump (...) Dar am unele indoieli justificate."

In opinia lui Juncker, UE se deplaseaza in directii diferite, in unele tari, care sunt cu greu compatibile. "Ungurii si polonezii vor exact acelasi lucru ca si germanii sau francezii? Am dubii mari."

Presedintele CE a vorbit si despre Brexit: ""Britanicii vor reusi, fara prea mare dificultate, sa divizeze celelalte 27 de tari membre. Ei stiu deja foarte bine cum sa faca acest lucru."

Presedintele Comisiei Europene a mai atras atentia, in interviu, si asupra faptului ca Marea Britanie nu are niciun drept sa inceapa negocierea de acorduri comerciale distincte.























5327 vizualizari

  • -3 (13 voturi)    
    2009? (Duminică, 12 februarie 2017, 15:58)

    om simplu din multime [utilizator]

    a inceput sa se'nputa treaba pe la bruksal..
    numa' dansu, nici usturoi n'a mancat, nici guritza nu'i pute.
    sa se roage sa mai reziste sandramaua, ca ...retragerea e banoasa.
    lefile si pensioarele de bruksal atrag multe muste...
  • +2 (2 voturi)    
    O mica greseala (Duminică, 12 februarie 2017, 16:01)

    Lawrenciu [utilizator]

    "Presedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, a anuntat, intr-un interviu la postul public de radio din Germania, ca nu va candida, in 2009, pentru un al doilea mandat la conducerea Comisiei, adaugand ca vede un tablou sumbru al situatiei Uniunii Europene".
    Este pentru anul 2019 nu 2009.

    N.red. Multumim pentru observatie. Am corectat
  • +10 (14 voturi)    
    Asta ar fi fost culmea ! (Duminică, 12 februarie 2017, 16:21)

    Susufler0 [utilizator]

    Cu astfel de performanta (Brexit) in mandatul sau sa mai vrea o data !
    • -5 (7 voturi)    
      Brexitul nu e din cauza lui Juncker (Duminică, 12 februarie 2017, 19:19)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui Susufler0

      Ci din cauza faptului ca UE in general a deschis granitele catre Est. Fara sa existe afluxul de emigranti din Europa de Est, englezii nu ar fi parasit UE. Deci noi si esticii in general ar trebui sa ne dam cu parerea mai putin, probabil ca cei de la Bruxelles au gresit dar au gresit in avantajul nostru si in dezavantajul propriilor popoare. Din ce motive ? Poate pentru ca si-au dorit prea mult o Europa unita desi diferentele sunt probabil prea mari intre tari. Oricum, o desfiintare a UE ar fi o catastrofa pentru o tara instabila si rudimentara ca Romania. Evolutia catre un palier nou de civilizatie va fi blocata, toate progresele din ultimii 10 ani vor fi eliminate si ne vom intoarce in epoca Nastase (cam ceea ce vor Dragnea si Tariceanu acum). Si probabil, un nou si urias val de emigrare va aparea.
      • +2 (2 voturi)    
        E din cauza lui Merkel care l-a impus pe Juncker (Duminică, 12 februarie 2017, 22:51)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        Mai ții minte cât de vehement s-a opus Cameron desemnării lui Juncker? Merkel a șters pe jos cu Cameron, l-a impus pe Juncker, iar britanicii au înțeles că punctul lor de vedere nu contează în UE. Așa s-a ajuns la Brexit.
        • 0 (2 voturi)    
          Nu cred ca Germania a decis singura (Luni, 13 februarie 2017, 9:28)

          MasP [anonim] i-a raspuns lui Harald

          Majoritatea tarilor au agreat numirea lui Juncker. Acum luand-o pe logica asta, de ce ar fi trebuit restul tarilor de pe continent sa fie de acord cu englezii care oricum intotdeauna au dorit doar sa profite de proiectul european si sa ofere cat mai putin in schimb. Sa nu uitam ca ei au beneficiat mereu de scutiri de contributii la buget, sa nu uitam ca si-au impus conditiile de aderare intr-o perioada in care economia lor era intr-o stare deplorabila si europenii le-au acceptat. Haideti sa nu blamam astazi Germani si pe Juncker pentru atitudinea izolationista si abordarea egoista a "perfidului Albion". Englezii au fost intotdeauna cu un picior inauntru si unul in afara pentru a putea beneficia la maxim de avantajele acestei situatii. Germania si Franta sunt tarile fondatoare ale acestei uniuni si e dreptul lor sa decida daca accepta sau nu conditiile impuse de noii veniti. Nu ei au s-au rugat de UK sa se alature UE , nu ei s-au rugat de Europa de Est sa se alature UE si acum nu poate sa vina un Orban sau Cameron si sa schimbe regulile ca sa castige alegerile in tarile lor, blamand si atacand UE in permanenta.
          • +1 (1 vot)    
            Britanicii pleacă, ce mai vrei acum? (Marţi, 14 februarie 2017, 12:37)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui MasP

            Din comentariul tău rezultă că Brexit-ul e un lucru bun. Atunci aplaudă-l pe Juncker și mai votează-l o dată.Sau stai, că de fapt nu l-ai votat nici data trecută :)

            În esență, tu consideri că britanicii meritau o palmă? Au primit-o, dar n-au întors și obrazul celălalt.
  • +7 (11 voturi)    
    Un clown... (Duminică, 12 februarie 2017, 17:26)

    dan.c [utilizator]

    ... care a subordonat UE Germaniei si acum se plange de rezultat.
    • +1 (7 voturi)    
      Aiurea (Duminică, 12 februarie 2017, 19:06)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui dan.c

      UE nu exista fara Germania si Franta. Daca nemtii decid maine sa renunte la tot, o sa vedeti toate tarile din est cum se repliaza instant. Toti se dau viteji acum si critica UE , Comisia Europeana, Germania , pe Juncker, pe Merkel dar uita ca Germania contribuie cam cu 40% la bugetul UE si ca toate tarile din est au beneficiat din plin din banii nemtilor. Cred ca pentru germani ar fi cel mai simplu sa nu-si asume nimic , sa se retraga si ei intr-o splendida izolare cum au facut britanicii si sa-si inchida granitele. Am uitat repede cum se statea pe gardurile ambasadelor occidentale pana in 2004 si cat de greu se obtineau vizele de turist pentru Germania. Si in mod sigur germanii ar folosi mult mai bine banii lor decat ii folosesc romanii sau ungurii.
      • +3 (3 voturi)    
        Deci Germania se sacrifică, zici tu? :) (Duminică, 12 februarie 2017, 19:36)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        Nu înțelegi cum funcționează economia germană, dacă ai impresia că Germania pierde bani prin apartenența la UE.
        • -3 (5 voturi)    
          Germania a pierdut bani prin apartenenta la UE (Duminică, 12 februarie 2017, 20:20)

          MasP [anonim] i-a raspuns lui Harald

          dar a castigat stabilitate la granitele ei. Puteti intreab orice german si va va spune ca in Germania se traia mai bine inainte de trecerea la Euro si inainte de integrarea profunda in UE si in Uniunea Monetara. Marca germana avea o putere imensa. Faptul ca economia germana a facut trecerea de la o economie industriala la una high-tech a fost datorata tocmai deschiderii granitelor catre est si a mutarii productiei in tari precum Ungaria ,Polonia, Cehia sau Slovacia ( nici nu discut de Romania pentru ca e insignifianta ca economie in ecuatia asta). Asta a fost o situatie win-win. Tarile respective au putut face un salt al nivelului de trai semnificativ in timp ce Germania a facut saltul catre un alt tip de economie. Dezavantajul pentru Germania este ca nu toata populatia a facut acest salt, exista foarte multe joburi prost platite in Germania. In plus, prin mecanismele UE , aceste tari au putut beneficia de fonduri consistente pentru dezvoltarea infrastructurii puse la dispozitie pe gratis, fara nicio dobanda. Deci Germania si-a sacrificat in mod constient o parte din bunastare pentru a obtine stabilitate la granitele ei. Imaginati-va zeci de milioane de cetateni estici disperati si infometati care asaltau granitele unei Germanii prospere dar izolationiste. Era oare mai bine pentru ei ? Numarul de imigranti din Germania de astazi e o gluma fata de ce ar fi putut fi in acea situatie. Si stim cu totii cum se traia in est in anii 90.
          • 0 (0 voturi)    
            Bunăstarea Germaniei produsă și de români (Duminică, 12 februarie 2017, 23:03)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui MasP

            Am să-ți spun un secret: prețul cutiei de viteze produse de Mercedes la Sebeș nu reflectă realitatea, iar profitul obținut de Germania se reflectă în prețul de vânzare al mașinii, nu în prețul la care este exportată cutia de viteze din România.

            Fără extinderea UE și fără introducerea monedei euro, marca germană s-ar fi apreciat până la cer și exporturile germane s-ar fi potolit de la sine.

            Prin extinderea UE și prin introducerea monedei euro, Germania ”smântânește” toată economia Uniunii, exportă în Polonia ce importă din Spania și exportă în Olanda ce importă din România.

            Cum îți explici că Germania tocmai a atins maximum de populație și maximum de angajați din istoria ei? Crezi că fără extinderea UE și fără moneda euro ar fi atins azi valori și mai mari? Dimpotrivă, o marcă germană ar fi valorat probabil 3 dolari, dar economia germană n-ar fi ajuns la extinderea de azi.
            • 0 (0 voturi)    
              Nu e chiar asa (Luni, 13 februarie 2017, 9:45)

              MasP [anonim] i-a raspuns lui Harald

              In primul rand Euro a fost mult timp supraevaluat fata de dolar deci Germania a pierdut pe exporturile in afara UE ce a castigat pe exporturile in UE. Apoi, nu inteleg logica ta. Tu blamezi Germania ca a investit in tarile din est pentru a-si reduce costurile ? Pai si nu e bine pentru estici ca au creat locuri de munca oricum mai bine platite decat media din tarile respective ? Apoi, masinile produse in est se vand in vest deci exact ceea ce reclama Trump acum. S-au delocalizat industriile din Germania si s-au mutat in Est. Ah, ca profitul a intrat in buzunarele corporatiilor germane, da, de acord, dar pentru populatia germana care platea acele masini nu a fost un beneficiu. In Franta e la fel, poate mai rau pentru ca Franta avea o industrie puternica inainte care s-a delocalizat si a lasat milioane de angajati fara locuri de munca. Doar ca Franta nu a reusit sa faca trecerea integral catre economia high-tech asa cum a facut Germania si acolo problemele sunt mult mai mari. Nu mai zic de Italia unde situatia este catastrofala deoarece la ei industria manufacturiera era esentiala si azi a disparut aproape complet. Deci nu cred ca poti blama Germania pentru globalizare. Ei s-au adaptat mai bine decat altii , asta e tot. Cum au reusit ? Datorita unei civilizatii aparte, organizarii, disciplinei, responsabilitatii, respectului fata de munca, a unor lideri responsabili, etc. Ca nu poti sa reproduci acesti parametri in alte parti , asa este.
              • 0 (0 voturi)    
                Nu înțelegi realitatea la care te uiți (Marţi, 14 februarie 2017, 12:44)

                Harald [utilizator] i-a raspuns lui MasP

                Eu nu blamez Germania, eu îți explic că nu se sacrifică. Germania are interesele ei și e normal să și le urmărească. Tu ești cel care bate câmpii că Germania a pierdut prin extinderea UE. Ce a pierdut, dacă a atins nivelul maxim de populație și număr de angajați?!

                Delocalizarea celor mai neprofitabile industrii a fost mai mult decât compensată de creșterea de productivitate obținută tocmai datorită delocalizării. Tu descrii copac cu copac o realitate paralelă în care refuzi să vezi pădurea, dar asta e de-acum treabă de psihologi.
      • +4 (4 voturi)    
        aaa... (Duminică, 12 februarie 2017, 19:37)

        dan.c [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        ...Deci UE nu e o uniune... E o hegemonie. Multumesc. Totul e clar acum.
        A fost o utopie frumoasa facuta tandari de 20 de ani de lipsa totala de viziune, incepand cu uniunea monetara si incheind cu North Stream 2.
        Aveti dreptate: Nemtii mai bine s-ar retrage in propriile granite. Sansa de arealiza ceva maret a zburat. Si daca n-o fac, la alegerile urmatoare, nu anul asta, iese AFD.
        Cat despre noi, vai de noi, aveti dreptate. Numai ca tura asta nu vor mai fi ambasadele pe gardurile carora sa ne urcam. Nu va mai fi mai bine la ei. A venit timpul sa ne luam soarta in maini si sa incercam sa ne facem un rost.
        Cat despre mr. Juncker, cum am mai spus: Un clawn. Se votase brexit si el facea glume proaste cu englezii, ca de ce-au mai venit in Buxel si ca sa iasa mai repede din uniune. Merkel scoate pe gura cuvintele care aceau sa schimbe fata Europei pentru totdeauna (fara ca in prealabil sa se fi consultat cu absolut nimeni) si omul tace, ba mai mult o ajuta sa bage pe gat la altii cote de refugiati. Nu discut daca decizia e buna sau rea, dar a trecut cuiva prin cap ca e prea importanta pentru a se lua asa pe genunchi?
        • +1 (1 vot)    
          In teorie suna bine sa ne luam soarta in maini (Duminică, 12 februarie 2017, 20:29)

          MasP [anonim] i-a raspuns lui dan.c

          Dar vi se pare ca am ajuns noi la stadiul de civilizatie in care sa consideram, precum fac britanicii, ca UE e o piedica sau o frana in calea dezvoltarii noastre ? Avem noi institutiile, educatia , mentalitatea, respectul unora fata de ceilalti, intelepciunea de a ne descurca singuri ? Mi-e greu sa cred ca putem arde noi sute de ani de civilizatie care ne despart de societatile occidentale fara ajutorul si ghidare lor.
          • +1 (1 vot)    
            total de acord... (Duminică, 12 februarie 2017, 21:53)

            dan.c [utilizator] i-a raspuns lui MasP

            ... cu tot ceea ce spuneti in acest ultim post. Doar ca nu mai e timp, nu mai avem de ales. Si asta si datorita domnului Juncker :((
            Era super sa mai fi avut o SUA si o UE stabile macar vreo 10-15 ani. Din pacate cred ca mai avem doar 1-2, maxim maxim 4.
            Sincer, dupa cum vad eu lucrurile, depinde daca castiga sau nu Le Pen anul asta. Daca nu castiga vom mai avea un pic de ragaz, doar ca urmatorul/urmatoarea will be much more nasty.
  • 0 (4 voturi)    
    Tablou sumbru? (Duminică, 12 februarie 2017, 18:24)

    BanateanulVesel [anonim]

    ...daca s.a ajuns pana aici este de vina trioul Merkel, Juncker si Schulz.. Schulz a plecat, oricum i s-a spus la Bruxelles ca nu v-a fi reales, Merkel sta in nesiguranta la alegerile din toamna, iar Juncker da bir cu fugitii. Invingator clar la puncte Orban!
  • 0 (4 voturi)    
    nu mai candideza pentru ca postul se desfiinteaza (Duminică, 12 februarie 2017, 19:20)

    EXEs [utilizator]

    Pana in 2019 uniunea asta n-o sa mai existe, iar daca o sa existe ceva nu o sa semene deloc cu ceea ce e acum. Dat fiind ca au tot mimat democratia pana acum, in cele din urma o sa-si recunoasca infrangerea si vor face ceea ce si-au dorit de la inceput adica dictatura comunist-nazista 3.0.
    Merkel 2019, versiunea europrostita si adaugita a Clinton 2016.
  • 0 (2 voturi)    
    Tare (Duminică, 12 februarie 2017, 20:02)

    A310 [utilizator]

    Mi-as dori sa va vad cum o sa va vaicariti unii dintre voi , in cazul in care Marine le Pen , ar castiga alegerile prezidentiale in Franta . Deja dupa cum observ , unora nu le prea place ca Trump a castigat alegerile in SUA .
  • 0 (2 voturi)    
    Ce chestie! (Luni, 13 februarie 2017, 3:23)

    Amerlocu [utilizator]

    Păi dacă deja Juncker admite că lasă în urma lui pământul pârjolit, n-ar trebui să renunțe imediat?! Ce sens are să mai stea mai bine de doi ani?! Ca să contemple dezastre și mai mari ca alea de până acum?!


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă