Seria neagra a accidentelor in care a fost implicat avionul rusesc Tupolev 154

de I.C.     HotNews.ro
Duminică, 25 decembrie 2016, 21:20 Actualitate | Internaţional

Tupolev Tu-154 al Aeroflot
Foto: Wikimedia Commons / Gennady Misko
Avionul Tupolev Tu-154 - model folosit in aviatia rusa - care s-a prabusit duminica in Marea Neagra cu 92 de persoane la bord, e cunoscut pentru numarul mare de accidente inca de la crearea sa in anii '60, scrie Agerpres, citand AFP. Agentia de presa trece in revista principalele incidente in care a fost implicat acest tip de aeronava.

Modelul Tu-154 pare este asemanator modelului Boeing 727 si a fost unul dintre cele mai utilizate avioane in tarile din blocul comunist. Are o lungime de 47,9 metri, o inaltime de 11, 4 metri si o latime de 37,55 metri, Tupolev poate transporta intre 155-180 de persoane la o viteza de croaziera de 850 de km-ora si la o altitudine de 11.000 de km, cu o raza de actiune de 4.000 de km.

Avioanele Tupolev 154 au fost implicate in 7 accidentele in ultimii 15 ani.

* La 1 ianuarie 2011, un Tupolev 154B al companiei Koravia, cu 116 pasageri si 8 membri ai echipajului la bord, a luat foc in timp ce rula pe pista aeroportului din Surgut, nord-estul regiunii Ural. trei persoane au murit, iar 40 au fost ranite. Modelul B al Tu-154 a fost temporar interzis.

* La 4 decembrie 2010, un Tupolev Tu-154 s-a prabusit in urma unei pene de motor pe aeroportul Domodedovo din Moscova. Doi pasageri au murit si zeci au fost raniti. Pana de motor a survenit la altitudine de 9.00 de metri, la putin timp dupa decolarea de pe un alt aeroport din capitala rusa.

* La 10 aprilie 2010, seful statului polonez Lech Kaczynski si mai multi oficiali ai Poloniei au murit intr-un accident care a implicat acelasi model de avion care apartine presedintiei poloneze. Aeronava s-a prabusit la Smolensk, vestul Rusiei. Bilantul accidentului a fost de 96 de morti.

* La 15 iulie 2009, un Tupolev Tu-154 al companiei aeriene Caspian Airlines care zbura de la Teheran la Erevan s-a prabusit in nordul Iranului, intr-un accident care a lasat in urma 168 de morti.

* La 22 august 2006, un Tu-154 al companiei ruse Pulkovo s-a prabusit in Ucraina cu 170 de pasageri la bord. Nu au existat supravietuitori.

* La 12 februarie 2002, 117 oameni si-au pierdut viata dupa ce un Tupolev 154, o cursa interna iraniana, s-a prabusit in muntii din sud-vestul tarii.

* La 3 iulie 2001, un Tu-154 al companiei VladivostokAvia, s-a prabusit in apropierea aeroportului din Irkutk, Siberia, in urma unei greseli de pilotaj. Toti cei 145 de oameni aflati la bord au murit.


Citeste mai multe despre   






















VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

9600 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    dA (Duminică, 25 decembrie 2016, 22:38)

    Babilou [utilizator]

    Accidentul in care a murit seful statului polonez Lech Kaczynski a avut loc la 10 aprilie 2010 si nu 2009 cum indicati.
  • 0 (2 voturi)    
    Deci, avem incredere! (Luni, 26 decembrie 2016, 13:37)

    BEDE [utilizator]

    Din seria de accidente, cel putin doua seamana a fi defectiuni tehnice. Or fi vicii de design sau mentenanta facuta de unii cu aburi de vodka?
    Ar fi interesant de comparat rata de accidente la 1.000.000 de calatori intre avioanele rusesti, Boeing 737 si Airbus 320. Care ar sta mai bine?
    • +1 (1 vot)    
      dA (Luni, 26 decembrie 2016, 16:25)

      Babilou [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      http://www.baaa-acro.com/category/archives/
      • 0 (0 voturi)    
        Interesant, dar (Marţi, 27 decembrie 2016, 8:16)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui Babilou

        Dar tot nu da o statistica de numar de accidente si numar de morti la 1mil de calatori.
        Daca in toata Rusia au fost 9 accidente, pe cand in USA au fost 60 de accidente, cred ca, daca se face un raport intre numarul de calatori si numarul de accidente, USA ar sta mai bine, pt ca la ei mult mai multi calatoresc mult mai des decat in Rusia.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi