VIDEO Germania: Un camion a intrat in multime la un targ de Craciun din Berlin - Cel putin 12 morti si 50 de raniti/ Atacatorul a fost arestat/ Pasagerul decedat era de origine poloneza

de Red. Stiri, Dani Rockhoff     HotNews.ro
Luni, 19 decembrie 2016, 21:39 Actualitate | Internaţional

Camion intrat in multime la Berlin
Foto: Facebook/ Berliner Morgenpost
Un camion a intrat luni seara in multimea de oameni aflata in apropierea unui targ de Craciun din Berlin (pe Budapester Strasse), cel putin 12 persoane pierzandu-si viata si mai multe fiind ranite, a anuntat politia germana, potrivit Reuters. Politia afirma ca, din primele indicii, este vorba de un atac terorist, dar se ia in calcul si varianta unui accident.

Recomandare de lectura:

Soferul camionului a reusit se fuga, iar in partea dreapta se gasea un pasager decedat de origine poloneza. Camionul care a intrat luni in multime apartine unei companii poloneze inregistrate la Gdansk. Patronul companiei a confirmat pentru AFP ca a pierdut legatura din timpul dupa amiezii cu soferul
camionulu in cauza.

Incidentul aminteste de atentatul comis la Nisa (sudul Frantei) in luna iulie, cand un francez de origine tunisiana a intrat in plin cu un camion de 19 tone in multimea adunata pe faleza pentru a urmari focurile de artificii de Ziua Bastiliei, ucigand 86 de persoane.


03:10 Numarul persoanelor decedate a crescut la 12, iar 48 de persoane sunt ranite, potrivit politiei germane, citate de Reuters.

01:15 Ministrul de Interne: Exista mai multi factori care ne fac sa credem ca a fost un atentat (AFP)

01:00 Franta anunta ca si-a sporit masurile de securitate ca urmare a evenimentelor din Berlin -AFP

00:43 Politia germana spune ca pasagerul gasit decedat in camion este de origine poloneza

00:05 Camionul care a intrat luni in multime la Targul de Craciun din Berlin apartine unei companii poloneze inregistrate la Gdansk, scrie presa locala, citata de Daily Mirror si News.ro. Patronul companiei a confirmat pentru AFP ca soferul de pe camionul in cauza a disparut.

"Nu mai avem nici un contact cu el din aceasta dupa-amiaza. Nu stiu ce se intampla cu el. E varul meu, il cunosc din copilarie si garantez pentru el", a declarat Ariel Zurawski pentru AFP.

23.54
Ministrul de interne al Landului Berlin spune ca sunt inca neclare circumstantele incidentului produs la targul de Craciun, ar putea fi accident sau atentat (Reuters)

"Succesiunea evenimentelor indica fie un accident, fie un atac", a spus Andreas Geisel.

Si ministrul german de Externe Frank-Walter Steinmeier a declarat ca este inca neclar ce s-a intamplat exact. Fortele de securitate incearca sa securizeze zona si sa-i gaseasca pe cei responsabili, a spus el.

23.46: ISIS si-ar fi asumat atacul din Berlin, scrie New York Post, citand o grupare terorista afiliata din Irak

23.37: Un influent lider AfD (partidul ultraconservator din Germania, anti-imigranti) a criticat violent politica pro-imigranti a cancelarului german: "Cand va riposta statul german? Acestia sunt mortii lui Merkel" (Twitter)



23:30 Lazar Comanescu, ministrul de Externe:
Nu avem date pana acum ca printre victime sa fie si cetateni romani. Ambasada Roamaniei de la Berlin e in permanenta alerta si in legatura cu autoritatile germane pentru a afla informatii. Vreau sa transmit condoleante familiilor victimelor. Sper sa fie vorba doar de un accident, dar, avand in vedere modul in care se circula in Berlin si cum s-au desfasurat lucrurile, mi-e teama de ce e mai rau.

23.28 
Ministrul de Interne german, Thomas de Maiziere (CDU), a declarat: "Gandurile mele sunt acum la rudele victimelor si ranitilor cumplitului incident". El a asigurat Landul Berlin de toata cooperarea pe care i-o poate oferi politia federala.

Cancelarul Angela Merkel ar fi luat legatura cu primarul Berlinului, Michael Muller (SPD). Muller a spus, la locul incidentului: "E pur si simplu groaznic sa vezi asta, aici". Este "inspaimantator, un soc, deoarece noi am sperat intotdeauna sa nu avem aceasta situatie, in Berlin". El a adaugat ca situatia e sub control.

Senatorul pentru Interne Andreas Geisel (SPD) a declarat: "Sunt ingrozit si miscat. Nu stim inca cu exactitate motivele faptei. Gandurile mele sunt la rudele victimelor".

Purtatorul de cuvant al cancelarului Merkel, Steffen Seibert, a transmis via Twitter: "Ii jelim pe morti si speram ca multii raniti vor putea fi ajutati".

23.20
Politia precizeaza pe Twitter ca in acest moment nu sunt indicii privind noi situatii periculoase in apropiere de Breitscheidplatz.

23.18:
Locul unde s-a produs atentatul: Breitscheidplatz (Budapester Strasse). Camionul a intrat pe un trotuar din Breitscheidplatz, in dreptul bisericii memoriale Kaiser-Wilhelm-Gedachtniskirche

23.15
Reporterii Spiegel.de scriu despre "tacerea mormantala" de la locul in care camionul negru a ucis noua oameni, ranind alte cateva zeci. Se vad girofarurile albastre ale politiei si cele ale salvarilor, insa nu se aud sirene. Zona a fost in cea mai mare parte evacuata, insa au ramas angajatii din Europa Center si cativa trecatori, care isi fac selfie-uri, filmeaza sau se uita imprejur, dezorientati. Politistii poarta pusti automate si securizeaza zona.

23.12
Ministerul de Externe verifica daca sunt romani raniti in atentatul terorist din Germania

23:08
Berliner Morgenpost transmite LIVE din piata unde a avut loc atentatul



23.05
Politia din Berlin a facut apel la populatie "sa nu raspandeasca zvonuri" si a anuntat ca a fost deschisa o linie telefonica pentru cetatenii ingrijorati de soarta rudelor si apropiatilor lor, relateaza televiziunea germana ARD.

23:02
Purtatorul de cuvant al cancelarului Merkel: Suntem in doliu

"Suntem in doliu si speram ca numerosii raniti vor putea primi ajutor", a declarat purtatorul de cuvant al cancelarului Angela Merkel, Steffen Seibert, pe contul sau de Twitter.

23.00
Facebook a deschis o pagina pentru verificarea starii de siguranta in urma atacului din Berlin

22.50
Pasagerul din dreapta din camion a murit in timpul coliziunii, a anuntat purtatorul de cuvant al politiei la televiziunea N24 (Reuters)

22:47
Politia a cerut berlinezilor sa "ramana acasa si sa nu difuzeze zvonuri" (AFP).

22:41
Politia anunta ca l-a arestat pe soferul camionului (Reuters)

22.25 Soferul camionului de culoare neagra, cu numar de inmatriculare polonez, a reusit sa fuga si este dat in urmarire de politisti. La locul incidentului, martorii au auzit o bubuitura puternica, provocata cel mai probabil de coliziunea camionului cu casutele amenajate pentru targul de Craciun, mai relateaza presa germana.

22.17
Politia din Berlin anunta ca sunt noua morti, mai multi raniti

"Putem confirma 9 morti & numerosi raniti. Multe forte ale politiei sunt in Breitscheidplatz pentru a investiga ce s-a intamplat", precizeaza politia pe Twitter.


22.15
Imaginile difuzate de televiziuni arata camionul printre resturile casutelor de lemn ce erau amplasate in "Christkindlmarkt", unul dintre numeroasele targuri de Craciun amenajate in Berlin in aceasta perioada a anului, scrie Reuters.

"Am auzit un zgomot puternic si apoi m-am dus spre targul de Craciun si am vazut mult haos... multe persoane ranite", a declarat Jan Hollitzer, redactor-sef adjunct la Berliner Morgenpost, pentru CNN. "A fost foarte traumatizant".

Masini de politie si ambulante au sosit la fata locului, fiind declansata o ampla operatiune de securitate. Nu se stie nimic deocamdata despre soarta soferului, insa ziarul Bild transmite ca acesta a fugit de la locul incidentului.

Emma Rushton, o turista venita la Berlin, a declarat pentru CNN ca vehiculul s-ar fi deplasat cu o viteza de circa 65 Km/h. Intrebata cati erau raniti, ea a declarat ca, in timp ce se indrepta inapoi spre hotel, a vazut cel putin zece.

Julian Reichelt, redactor-sef la publicatia Bild Berlin, a precizat ca o masiva operatiune de securitate este in desfasurare. "Scena aduce aminte cu siguranta de ceea ce am vazut la Nisa", a spus el.

22.13 Atacatorul a reusit sa fuga, dupa ce a intrat cu camionul in multime, informeaza ziarul german Bild



22.01 Mai multi morti, cel putin 50 de raniti
- este bilantul anuntat de politie pentru AFP

"Sunt cel putin 50 de raniti (...), unii grav. Sunt persoane decedate", a declarat purtatorul de cuvant al politiei.

21.57
Camionul a intrat pe un trotuar  din Breitscheidplatz, in dreptul bisericii memoriale Kaiser-Wilhelm-Gedachtniskirche. Politia a confirmat faptul ca exista un mort si, se pare, " multi raniti", dupa cum relateaza Welt.de.

 Din declaratiile unui purtator de cuvant al politiei pentru agentia de presa dpa din Berlin, "e vorba, probabil, de un atac terorist".

 Din informatiile detinute de Die Welt, "de mai multe zile exista indicii asupra unui posibil atac asupra unui targ de Craciun din Berlin".

Incidentul s-a petrecut in jurul orei 20.00. Camionul a venit de pe Kantstrasse si se pare ca a trecut peste mai multe casute amenajate pentru targul de Craciun. "Au fost alarmate forte de ordine speciale", mai relateaza publicatia citata.

21.50
Presa germana, care citeaza politia ajunsa la fata locului, relateaza ca, din primele indicii ale anchetei, ar fi vorba de un atac terorist asupra targului de Craciun din Berlin.

Incidentul aminteste de atentatul comis la Nisa (sudul Frantei) in luna iulie, cand Mohamed Lahouaiej Bouhlel, de origine tunisiana, a intrat in plin cu un camion de 19 tone in multimea adunata pe faleza pentru a urmari focurile de artificii de Ziua Bastiliei, ucigand 86 de persoane.
_____

Nu exista deocamdata alte informatii din partea politiei germane cu privire la incidentul produs in apropiere de strada comerciala Kurfurstendamm, in vestul Berlinului.

De asemenea, nu se stie de ce camionul a iesit de pe carosabil si a patruns in targul de Craciun.
























VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

73621 vizualizari

  • +12 (30 voturi)    
    Da (Luni, 19 decembrie 2016, 21:44)

    mitg [utilizator]

    "Allahu akbar"
    • -3 (7 voturi)    
      Ce fel de presa este asta ???? (Marţi, 20 decembrie 2016, 8:53)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Trebuie sa citesc toate comentariile ca ma lamuresc care-i adevarul. In articol gasesc o insiruire de fapte din care am dedus ca doi polonezi au intrat cu un camion in multime, unul a murit din cauza socului, celalalt a disparut si a fost apoi arestat. Din comentarii rezulta ca un pakistanez, azilant din 2016 l-a ucis pe polonez, i-a furat camionul si a intrat in multime. Care-i adevarul HN??
      • +6 (6 voturi)    
        nu spune prostii (Marţi, 20 decembrie 2016, 14:26)

        anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        Nicăieri în articol nu se sugerează că ar fi 2 polonezi care au intrat cu un camion în mulţime. "Deducţia" ta face parte din plăcerea de a-ţi confirma biasul ("presa minte") şi de a fi scandalizat.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Marţi, 20 decembrie 2016, 17:26)

      costinescu [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      explica-mi si mie ceva, te rog. la aproape toate stirile esti printre primii care comenteaza. prietene, tu nu ai serviciu, nu faci nimic toata ziua decat dai refresh la hotnews sa vezi pe unde iti mai imprastii ura? ia o pauza, fa o plimbare, ia niste pastile, lasa-ne.
  • +24 (36 voturi)    
    Politicieni de plastelina (Luni, 19 decembrie 2016, 21:48)

    cinevatus [utilizator]

    Ma intreb pana cand vor mai rabda nemtii.

    Ma tem ca eruptia va fi de un magnitud neasteptat.

    Vinovati sunt politicienii de plastelina care nu au curajul nici macar sa spuna pericolului pe nume: terorismul islamic.

    Pana cand?
    http://www.breitbart.com/london/2016/03/23/tears-teddy-bears-but-no-resolve-to-deal-with-islamist-threat-in-europe/
    • +12 (18 voturi)    
      hei (Marţi, 20 decembrie 2016, 2:30)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      Din pacate, poporul german a fost emasculat in ultimii 70 de ani.
    • -12 (26 voturi)    
      ..articol din breitbart.. pe bune? (Marţi, 20 decembrie 2016, 3:41)

      CristianRusu [anonim] i-a raspuns lui cinevatus

      Pe bune, dai link catre un articol din Breitbart? Ce mai urmeaza, un articol RT sau Sputnik, ca sa fie si propaganda rusa acolo?

      Terorism a existat si va exista. Scopul sau e sa creeze (incredibil) teroare. Sa socheze. Sa fragmenteze societatea, sa creeze si mai mult rasism si discriminare. Ca sa poata fi radicalizati si mai multi oameni discriminati, care poate n-ar fi vrut sa devina teroristi. Intelegi?
      • +27 (29 voturi)    
        ... (Marţi, 20 decembrie 2016, 4:15)

        Flaviius [utilizator] i-a raspuns lui CristianRusu

        Desi ai dreptate in ce spui , nu vezi imaginea de ansamblu .

        Da , atentatele nasc teroare , ura si discriminare care nu fac decat sa ingroase randurile islamistilor cu noi recruti . Dar..solutia nu e toleranta plina de compasiune , nu functioneaza acum si nu o va face niciodata . Nazismul nu a fost oprit cu flori , ca de altfel nici o alta doctrina de aceasta magnitudine . Prin doctrina , pentru ca asta e defapt cauza , ma refer la islam in general si la wahabism in special .

        Solutia nu e nici jumate de PIB bagat in agentiile de securitate pentru a ii depista , pt ca nu ai cum , uite , mai nou se urca in prima masina si da cu ea in cineva . Nu mai poti merge nici pe filiera armelor , nici pe cea a explozibilului si a componentelor , te lasa fara piste . De retinut ca tentinta astora de a "lucra" independent" te lasa si fara posibilitatea de a ii depista prin comunicatii de orice fel .

        Si sa opresti viitoarele migratii , tot ramai cu cateva zeci de milioane aici care datorita culturii lor superbe mai au nevoie de doar vreo 20jde mii de generatii pana la integrare .

        Cand linia rosie va fi trecuta , sa va tineti bine . O sa mai auzim de islam doar din cartile de istorie .

        Au englezii o vorba , don`t poke the bear...
        • +2 (6 voturi)    
          Solutia ? (Marţi, 20 decembrie 2016, 13:11)

          pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Flaviius

          Si care e solutia in viziunea ta ? Spui ca solutia nu e "toleranta plina de compasiune". Dar cine e tolerant cu acesti teroristi ? Problema e ca unii comit atentate teroriste si intreaga comunitate este blamata pentru asta. Tocmai asta urmaresc si teroristii, sa dea nastere unui conflict general intre civilizatii, sa vada oameni persecuati la gramada doar pentru ca sunt musulmani, asta le-ar legitima actiunile de "aparatori si salvatori ai islamului".

          Spui ca nazismul nu a fost oprit cu flori, ceea ce e adevarat. Dar nu a fost oprit nici cu masacrarea tuturor germanilor. Solutia pe care o vad unii este aceea a unei persecutii in masa impotriva tuturor musulmanilor, insa asta ar echivala cu persecutarea tuturor germanilor pentru crimele nazistilor, in exemplul dat de tine.

          Cauzele acestor atentate nu se regasesc in insasi esenta islamului, ci in interpretarea lui. Islamul, ca si forta politica, este in declin de prin sec 18, odata cu pierderea puterii de catre Imperiul Otoman. La asta se adauga lipsa de reforme doctrinare, neadaptarea la modernitate si refugiul in viziuni perimate si utopice, de exemplu refacerea califatului.

          Islamul este prizonierul unor grupari radicale care ofera o interpretare razboinica si violenta si care considera civilizatia occidentala drept agresorul decadent moral care lupta impotriva unui islam pur si etic. Solutia pe termen consta in sustinerea gruparilor reformiste din cadrul lumii musulmane, care sa reinterpreteze doctrinar islamul. Insa in deceniile trecute nu am avut atentate teroriste in Europa, desi existau milioane de musulmani, ceea ce inseamna ca radicalizarea este recenta si este legata si de conflictele din zonele de razboi.

          Zonele de razboi si peninsula arabica dau cei mai multi teroristi, insa nu prea vezi teroristi islamici din Indonezia, Malaezia, China, ceea ce dovedeste ca islamul trebuie privit distinct de la caz la caz si nu general, monolitic.
          • 0 (4 voturi)    
            nu (Marţi, 20 decembrie 2016, 15:38)

            gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui pro_bono

            nu zice nimeni de persecutarea tuturor musulmanilor, esti tendentios, vorbim de persecutarea nazistilor, adica a celor care se duc la moschee, a celor care au discurs pro islam, a celor care refuza legea laica, a celor care isi lasa barbi si care-si pun femeile sa poarte batice. nu are nimeni nimic cu oamenii ci cu ideologia lor, cata vreme nu vor sa renunte la ideologia asta trebuie indepartati, tinuti sub observatie.
            • 0 (2 voturi)    
              Hm... (Marţi, 20 decembrie 2016, 21:10)

              pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

              Cand se fac judecati colective la adresa unor oameni, asta cum se cheama ? A purta barba nu este o crima. Preotii ortodocsi nu poarta barba ? Minerii nu i-au ciomagit pe oamenii in 1990 doar pentru ca purtau barbi ? Ce fel de gandire e asta ?

              De cand a avea un discurs pro islam e o crima ? Cred ca dai dovada de o gandire tare confuza. Trebuie combatut islamul radical, trebuie inchise moscheile in care se predica ura, trebuie expulazati cei care nu respecta regulile socetatii in care traiesc, insa asta nu inseamna ca trebuie persecutai oamenii doar pentru ca au o alta credinta.

              Sunt milioane de musulmani in Europa, nu toti comit atentate. Cum se poate justifica discursul unora care-i numesc "maimute islamice" sau vorbesc despre islam ca despre religia urii. Asta nu lasa drept solutie decat conflictul violent intre cele 2 religii.

              Ar trebui sa ne ferim nu numai de cei care predica ura in numele islamului, dar si de cei care predica ura sub falsul pretext ca apara religia crestina sau civilizatia europeana.
              • 0 (2 voturi)    
                pentru ca (Miercuri, 21 decembrie 2016, 9:42)

                gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui pro_bono

                cand un barbat musulman alege sa isi lase barba sa creasca neingrijit o face pentru ca a ales calea fundamentalista. barba este indicator ca acei oameni sunt pe calea fundamentalista care nu inseamna doar sa-ti lasi barba sa creasca ci si alte fapte/acte.

                teoria ta este buna pana la un punct. nu e bine sa faci judecati colective insa cu aceeasi logica iti voi raspunde si eu, nu e bine sa faci judecati colective, si anume nu poti aplica rationamentul tau peste tot, faptul ca in general nu orice barbos este periculos este adevcarat insa in cazul musulmanilor este un indiciu de radicalizare.
                • 0 (2 voturi)    
                  Barba e problema ? (Miercuri, 21 decembrie 2016, 12:26)

                  pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

                  E infantil si fals ceea ce sustii. In viziunea ta daca esti barbos si musulman esti vinovat. Inseamna ca musulmanii radicali fara barba, care comit atentate nu sunt vinovati, ca n-au barba !

                  Serios, ce fel de gandire e asta ? Cam asa gandeau minerii prin ''90 cand ciomageau oamenii. Ii luau pe cei cu barba pentru ca erau "intelectuali", deci vinovati aprioric in viziunea lor.

                  Esti departe rau de adevar daca tu crezi ca ai rezolvat problema atentatelor interzicand barbile. O sa-si rada barbile si o sa comita atentate. Crezi ca barba e adevarata problema ?!
                  • 0 (0 voturi)    
                    in continuare te faci ca nu intelegi (Miercuri, 21 decembrie 2016, 17:35)

                    gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui pro_bono

                    ai o parere mult mai buna despre cat de destept esti. nu zice nimeni sa interzici barbile, unde am zis eu asta ? Am dat un exemplu despre ce anume poate fi indicator al unui musulman fanatic. Daca barba la un preot ortodox sau la un hipster nu indica o sansa crescuta de a fi terorist la un musulman lucrurile stau altfel. In islam, pt a fi un bun musulman trebuie sa faci niste lucruri, sa te rogi de 5 ori pe zi, sa nu-ti mai tunzi barba, sa porti pantaloni care sa nu acopere glezna sau sa omori infidelii. Daca vezi ca musulmanul vasile are o barba neingrijita atunci este un indicator ca e posibil sa fie pe calea fundamentalismului, asta e tot. E vb de niste indicii care te fac sa fii mai atent. Daca tu iti vezi nevasta ca isi ingrijeste unghiile si se duce la coafor nu e o problema, poate o face pt tine, dar cand incepe sa lipseasca de acasa mai des, sa plece prin delegatii sau sa tot vorbeasca la telefon cu "un coleg" atunci astea sunt indicii care te fac sa fii mai atent, sa investighezi problema mai cu atentie. Asta e si cu barba la musulmani, este un INDICIU, nu o CONDAMNARE. Ai inteles, little Einstein?
                    • 0 (0 voturi)    
                      Argumente de tip "Gigel" (Miercuri, 21 decembrie 2016, 20:47)

                      pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

                      Am inteles ca singurul tau "argument" este de un ridicol fara seaman: daca esti musulman si ai barba atunci esti fundamentalist. Si ai mai adaugat un "argument" pe lista: ca sa fii bun musulman trebuie sa ucizi infidelii :-)

                      Cum explici atunci cazurile de teroristi musulmani fara barba ?
          • 0 (2 voturi)    
            ... (Marţi, 20 decembrie 2016, 22:53)

            Flaviius [utilizator] i-a raspuns lui pro_bono

            Pentru a nu mai scrie un comentariu kilometric, studiaza situatia din China,Malaezia si Indonesia.Vei ramane suprins sa afli ca musulmanii de acolo,del la capatul lumii, departe de califatul otoman , au acelasi comportament.Cel putini n Indonesia numarul atentatelor e infiorator. Cred ca asta rezolva disputa cu privire la cauza . Islamul,in esenta lui asta e , violent , militant , intolerant, expansionist.Iar daca pe langa a fi musulman mai esti si sarac si ne educat, te putem vedea oricand la stiri ...
            • 0 (2 voturi)    
              Daca ar fi asa simplu... (Miercuri, 21 decembrie 2016, 12:47)

              pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Flaviius

              Tocmai ca nu e asa. Islamul nu e la fel peste tot. Cel din peninsula arabica este mai violent si asta se datoreaza unor circumstante istorice. Nu vezi atentatori din China sau Malaezia aruncandu-se in aer prin Europa, insa vezi atentatori de prin peninsula arabica sau din zonele de razboi. Pe de o parte islamul radical din aceste zone reprezinta o cale usoara de radicalizare, pe de alta parte razboiul in sine constituie un teren propice de recrutare si radicalizare.

              De ce nu am avut pana acum atentate in Europa, ca musulmani am avut si pana acum ? Pentru ca anumite circumstante istorice recente, legate de razboaie si alte conflicte zonale, au facut ca unii sa se radicalizeze sub influenta unei ramuri mai radicale a islamului din acele zone.

              Vrea Europa sa aiba liniste ? Atunci nu mai poate sta cu mainile in san si sa-i lase pe americani sa rezolve singuri conflictele, trebuie sa se implice mai activ, altfel se trezeste cu problemele in propria casa. Daca nu actioneaza SUA si Europa, atunci vor actona rusii cu consecintele de rigoare.

              De asemenea inapoierea culturala si inadecvarea culturii islamice la modernitate trebuie rezolvate si asta se face cu sprijinirea gruparilor reformiste din cadrul islamului.

              Solutia nu este deportarea tuturor musulmanilor, inchiderea granitelor si declararea razboiului impotriva islamului, asta nu va duce decat la perpetuarea violentelor si nu la rezolvarea acestor probleme. Solutia este sa schimbi modul in care este interpretat islamul de catre unele grupari si sa rezolvi conflictele generatoare de recruti sinucigasi.

              Altfel vom ajunge ca o cetate asediata, cu granitele inchise si militari pe stada. Asta e solutia ? Ma indoiesc ! Societatea occidentala este una deschisa si libera, nu-i putem lasa pe altii sa ne transforme in prizonieri in propria noastra casa, de aceea problemele trebuie rezolvate la radacina, actionanad asupra cauzelor profunde.
              • -1 (1 vot)    
                e destul de clar (Miercuri, 21 decembrie 2016, 17:42)

                gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui pro_bono

                esti unul din clubul habarnistilor. doar in peninsula arabica sunt mai fanatici? ai uitat de atentatul din insula Bali? (a fost acum vreo 10 ani), asta ca sa dau un singur exemplu. Ce stii tu despre islam ? Stii doar povestile frumoase si gandesti ca robotzelul politcally correct.
                • 0 (2 voturi)    
                  Fugi la culcare (Joi, 22 decembrie 2016, 13:33)

                  pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

                  E clar ca informatiile tale despre islam sunt superficiale si false si ca oricine te contrazice musai face parte din tagma celor "politically correct".
                  Atata intelegi, atata exprimi.
        • +1 (1 vot)    
          Ursul si linia rosie (Marţi, 20 decembrie 2016, 17:54)

          I. R. [anonim] i-a raspuns lui Flaviius

          Daca va referiti la Rusi (ursul si "linia ROSIE") ca ii va trece in "istorie" / ca ii va extermina pe teroristi, pe ISIS, nu prea cred!!! Iata ce fac in Siria, rusii: il sustin pe alt terorist - tot interesul "poarta fesul" - Bashar al-Assad.
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Marţi, 20 decembrie 2016, 22:41)

            Flaviius [utilizator] i-a raspuns lui I. R.

            Nu ma refer la Rusia. Ma refer la marile puteri europene. Ele sunt adevaratul urs adormit.

            Nici nu vreau sa imi imaginez iarasi un stat german cu un partid extremist la putere, adus acolo cadou de acesti teroristi.
      • +18 (26 voturi)    
        hei (Marţi, 20 decembrie 2016, 4:35)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui CristianRusu

        Problema nu sunt atentatele teroriste (in ele mor anual tot atatia oameni cat in accidentele de masina). Vor sa ne faca sa spunem: daca nu comit atentate, musulmanii sunt OK. Sa acceptam invazia, sa acceptam islamizarea treptata. Demografia nu ne ajuta deloc. Europa este invadata si islamizata sub ochii nostri. Politicieni cretini, indeobste de stanga sau bolnavi mintal (Merkel) ne ingroapa de vii.
    • -8 (8 voturi)    
      LooL... (Marţi, 20 decembrie 2016, 7:41)

      Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      Vezi ca ti-a dat cu virgula. Se pare ca era polonez, nu islamist...
    • 0 (6 voturi)    
      Surse de informare dubioase (Marţi, 20 decembrie 2016, 12:30)

      pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      Sa citezi din Breitbart e ca si cum ai cita din Romania Mare. Tu iti dai seama ca si printre conservatorii americani Breitbart are o reputatie proasta ? Ben Shapiro, un cunoscut comentator american cu o viziune conservatoare, a numit Breitbart "Pravda lui Trump" si sectiunea de comentarii "o hazna a suprematiei albe" !

      “Steve Bannon Turned Breitbart Into Trump Pravda For His Own Personal Gain. With Bannon embracing Trump, all that changed. Now Breitbart has become the alt-right go-to website, with Yiannopoulos pushing white ethno-nationalism as a legitimate response to political correctness, and the comment section turning into a cesspool for white supremacist mememakers. This Is Precisely The Sort of Corrupt Media Relationship Breitbart Used To Abhor. Bannon Is A Legitimately Sinister Figure.” goo.gl/VgbLDi
  • +22 (28 voturi)    
    cica 'nu se stie de ce' (Luni, 19 decembrie 2016, 21:52)

    graveyard_shift [utilizator]

    pentru ca a iesit religia pacii la urat de sarbatori.
    • -19 (29 voturi)    
      Nu prea are treaba cu religia (Marţi, 20 decembrie 2016, 3:47)

      CristianRusu [anonim] i-a raspuns lui graveyard_shift

      Hai sa numaram cate greseli ai facut:

      1. Nu se stie daca e un atentat planificat de ISIS.
      2. Nu cred ca stii despre ce e vorba in Islam.
      3. ISIS/Daesh nu prea are treaba cu invataturile Islamului.

      PS - eu sunt ateu, deci din partea mea orice religie e de rahat.
      • +6 (8 voturi)    
        Nu draga, (Marţi, 20 decembrie 2016, 7:53)

        potaissa [utilizator] i-a raspuns lui CristianRusu

        1.o sa fie cu siguranta fapta unui budist pasnic. Dus mai esti nene!

        2.Islam e doar pace, nu? Nu vreau sa spun ca toti musulmanii sunt teroristi, dar majoritatea teroristilor din ultimii ani au fost musulmani.

        3. ISIS E ISLAM. Pentru ca e Sharia.
      • +5 (5 voturi)    
        nu esti ateu (Marţi, 20 decembrie 2016, 12:13)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui CristianRusu

        esti praf, nu esti ateu. sa continui sa faci acelasi lucru si sa te astepti la alte rezultate este semn de idiotenie. Europa de ani de zile a adoptat politica asta a tolerantei si nu a dat niciun rezultat, atacurile teroriste se intensifica.
        despre islam stii ceva? nu stii, iti zic eu, traiesc printre ei de 20 de ani. in tarile unde se aplica sharia se intampla chestii de genul:
        -politia te trimite la rugaciune daca esti pe strada
        -daca bei apa de ramadam esti arestat
        -daca esti homosexual esti omorat
        -o femeie poate fi violata cata vreme nu exista martori barbati care sa sustina ca ea n-a vrut. daca se duce la politie este ea acuzata ca l-a provocat pe imbecilu de violator
        -copiii merg la scoala separat, baietii cu baietii fetele cu fetele
        - in restaurante iarasi se merge separat, barbatii singuri nu pot intra in zona de restaurant rezervata familiei
        - in spitale asistentele sunt femei in zona de femei si barbati in zona de barbati
        - o simpla gluma mai deocheata despre mahomed te poate omori.

        o sa zici ca sharia nu se aplica in tarile europene. asa este, nu se aplica INCA insa musulmanii nu recunosc legile laice si isi doresc aplicarea sharia.
    • -5 (7 voturi)    
      LOL! (Marţi, 20 decembrie 2016, 7:42)

      Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator] i-a raspuns lui graveyard_shift

      Era polonez, nu islamist.. Cine ar fi crezut?
  • +14 (20 voturi)    
    nasol ... (Luni, 19 decembrie 2016, 21:57)

    maryus999 [utilizator]

    daca nici acum nu stiu de ce a intrat camionul in multime ... probabil era soferul stresat ca lucra peste program ... sau a avut un esec in dragoste ... cine stie ...
  • +3 (27 voturi)    
    Otel vs gelatina -- Olavo de Carvalho (Luni, 19 decembrie 2016, 21:58)

    cinevatus [utilizator]

    Segment Olavo de Carvalho:

    Cultura nesigura, maleabila, relativista, intalneste o cultura care e ancorata, increzatoare si intarita prin doctrine comune, in general prima este cea care se adapteaza celei din urma. E clar.
    Cum va rezista o societate, in care nu mai exista casatorie, doar divort, toata lumea are mama celibatara, toata lumea e relativista, face casatorie gay, avortism, toata lumea se gandeste doar la distractie si la sex, cum va rezista in fata unei trupe organizate, obediente, fanatice de musulmani care vin acolo si vor sa ocupe spatiul?
    Asta e confruntarea, dintre o bucata de otel si o bucata de gelatina.
    Acum 150 de ani, Ernest Renan, care a fost unul dintre pionierii acestei mentalitati moderniste, ateiste, relativiste, etc. etc. el spunea urmatoarele: "mai bine un popor imoral decat un popor fanatic". Doar ca a uitat sa spunsa si ca: in confruntarea dintre un popor fanatic si unul imoral, cel care va castiga este poporul fanatic.
    E clar ca ambele lucruri sunt foarte rele, e foarte rea imoralitate e foarte rau fanatismul dar fanatismul este lucrul rau care intareste poporul iar imoralitatea il slabeste.
    Acest lucru era previzibil de mult timp. Atunci cand eu va spun, uite: societatea laica, civilizatia laica, nu exista. Civilizatia e religie. Daca scoti religia, bine, vine alt popor, care are religie si il va domina pe primul. E lucrul cel mai evident, asa a fost intotdeauna asa va fi intotdeauna.
    Acum inchipuie-ti daca, pentru a rezista acestei ocupatii islamice, se va face apel la miscare gay, abortista, feminista etc..

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=420&v=vsIhvQOJcl4
    • +9 (17 voturi)    
      Poporul fanatic nu este imoral? (Marţi, 20 decembrie 2016, 0:45)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      Poporul german care v-a primit de mila este imoral? Asta vrei tu sa spui?
    • +8 (16 voturi)    
      ... (Marţi, 20 decembrie 2016, 4:59)

      Flaviius [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      Daca vreodata chiar se va pune problema supravietuirii poporului german/francez/englez , imoral , care permite homosexualitate si alte cele , asa cum spui tu , se va apela la tehnologia , la organizarea si la bunastarea creata de aceste popoare "imorale" .

      Daca vreodata se va ajunge acolo , nici un grad de fanatism nu ii va scapa de bombe cu hidrogen , de agentii de informatii cu bugete cat juma de orient mijlociu si de tari cu o industrie capabila sa produca intr-o luna cat lumea musulmana adunat intr-un an .

      Solutia nu e sa devenim si noi fanatici religiosi si sa ardem homosexualy si feministe pe rug , sa dam cu pietre in cine face avort sau foloseste prezervative . Trebuie doar sa continuam sa fim laici , rationali , dar sa renuntam la corectitudine politica fata de forte ce isi doresc sa ne decapiteze si sa le tratam ca atare . Trebuie doar sa spunem ca toleranta se opreste atunci cand vrei sa ma omori pe mine sau cand vrei sa schimbi fundamental cultura mea "imorala" care accepta avort , divort si homosexualitate , femei care conduc masini si nu sunt imbracate in saci , viol sau pedofilie , etc. Nimic mai mult .
    • +1 (3 voturi)    
      Stiinta versus pseudo-stiinta (Marţi, 20 decembrie 2016, 13:45)

      pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      Olavo de Carvalho a spus multe idiotenii:

      "In some works, Olavo de Carvalho attempts a criticism of mechanicism, strongly criticizing Isaac Newton, Galileo and René Descartes. He explains how Newton's First Law contradicts itself when lacking a traditional metaphysics. According to him, "Galileo and Newton's science belittled the observation of natural phenomena in favour of formulating mathematical models with no relation to empirical reality".

      Carvalho opposes astronomers and scientists in general who refuse to consider astrology as an object of scientific study, seeing in this refusal a partisan attitude. "There is a structural correspondence between the position of the stars in the sky at the time of a person's birth and his character. This can be verified".

      Another target of his criticism is Darwinism. Carvalho wrote: "All he [Charles Darwin] did was to venture a new explanation for that theory [evolutionism] — and his explanation was wrong. No one else, among the self-proclaimed Darwin's disciples, believes in 'natural selection'.The theory in vogue, the so-called neo-Darwinism, proclaims that, instead of a selection mysteriously oriented toward the improvement of the species, all that happened were random changes. [...] 'intelligent design' is not only the final touch of the Darwinist theory, but also its fundamental premise, discreetly spread throughout the whole argumentative edifice of The Origin of Species". He goes on saying that "Darwinism is genocidal by itself, from its very roots. It did not have to be deformed by disloyal disciples to become something it was not" https://en.wikipedia.org/wiki/Olavo_de_Carvalho

      O persoana care spune ca Newton, Decartes si ceilalti au gresit, un om care neaga darwinismul, un om care sustine astrologia...Cata baza se poate pune pe ce spune o asemenea persoana ?
  • +6 (8 voturi)    
    Sablon Nice. (Luni, 19 decembrie 2016, 21:59)

    Plagarus [utilizator]

    Surprinzator ca se intampla in D, la cat de stricti sunt nemtii,cu spatiile inchise traficului rutier.
    • +11 (17 voturi)    
      Cat de stricti (Marţi, 20 decembrie 2016, 0:41)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      erau ... acum e varza.
      • +10 (14 voturi)    
        hahahaha (Marţi, 20 decembrie 2016, 2:33)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui Lucian_Mares

        Varza cu carnati. Nu de porc, evident, ca se ofenseaza soldatii lui Alah.
  • +13 (17 voturi)    
    de ce camionul a iesit de pe carosabil? (Luni, 19 decembrie 2016, 22:04)

    MarianPConstantin [utilizator]

    Germania: cand nu ai probleme cu terorismul, ti le fabrici singur.
  • +18 (22 voturi)    
    A inceput sezonul de iarna pt ISIS ? (Luni, 19 decembrie 2016, 22:05)

    Susufler0 [utilizator]

    In ce lume traim ?

    In ce lume ne vom creste copii ?
    • +10 (20 voturi)    
      hei (Marţi, 20 decembrie 2016, 2:35)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Copiii - fie invatza sa manuiasca pusca, fie invatza rusa, fie invatza Koranu'.
    • -9 (19 voturi)    
      In lumea... (Marţi, 20 decembrie 2016, 3:51)

      CristianRusu [anonim] i-a raspuns lui Susufler0

      In lumea lui Trump, Putin, Brexit, Le Pen, PSD/PRU/BOR. In lumea pe care noi o construim, din pacate.
  • +17 (31 voturi)    
    Era un camion (Luni, 19 decembrie 2016, 22:07)

    miss saloane [utilizator]

    Plin cu ciocolata si cum multa, foarte multa dragoste. Da, era rau cu tot soiul de dictatori dubiosi prin zone despre care nemtii stiu atat de putin. Dar uite, acum au sansa sa se educe caci zonele acelea in care neamtul si-a bagat coada neinvitat, ei bine zonele acelea li se muta in casa.

    In rest, doar de bine.

    PS: nici macar reintroducerea pedepsei cu moartea nu se poate aplica unora care prefera moartea in locul vetii. Batalia, dragi nemti, e pierduta. Nu poti civiliza pe cineva care nu vrea decat intr-un singur fel: cu forta. Dar hei, asta nu e nici politic corect, contravine flagrant democratiei si tuturor principiilor care stau de sute de ani la baza Europei, principii ascutite prin lupte seculare, castigate cu greu si vandute atat de usor din pix de madama Merkel.
    • +11 (19 voturi)    
      intrebare (Marţi, 20 decembrie 2016, 1:31)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

      de ce le acordam drepturi celor care ni le refuza? legea talionului ramane unica solutie in confruntarea cu acest gen de indivizi! drepturi pentru noi, forta pentru ei
      • 0 (0 voturi)    
        Dar ei nici NU vor sa fie "civilizati" (Marţi, 20 decembrie 2016, 23:03)

        I. R. [anonim] i-a raspuns lui srpc

        Dar ei nici NU vor sa fie "civilizati" !!!
        Nici eu, in locul lor, NU as vrea sa fiu "civilizata" ca barbat (cu pantalonii cu turul in vine si tipand pe niste picioruse spagetti, cu picioarele mele barbatesti epilate si pieptul barbatesc epilat, cu parul capului ras aiurea si vopsit te miri cum, cu belciuge in nas, in limba si in urechi - barbati? - si mai pe te miri unde...), sau ca femeie (cu sanii cat se poate la vedere, si toate alea la vedere!)?
        NU!
        Multumesc dar aceasta "CIVILIZATIE" europeana sau occidentala este o SCARBA pentru mine !!!
        Pentru ei de credeti ca ar fi cu ceva mai buna ? Nici gand! Ne inselam daca ne imaginam ca ei vor altceva decat o viata fara de greutati, cu referire la tehnologia noastra! Atat, nimic mai mult! Valul pe cap si imbracamintea mai mult decat decenta este un tabu pentru islam! Si, slava lui Dumnezeu ca este asa! Cu exceptiile exagerarilor de rigoare (burka, lipsa de respect fata de femeie, impunerea copiilor spre munca si lupta armata, schilodirea fetitelor printr-o asa zisa circumcizie pe care NU a cerut-o nici un dumnezeu decat niste minti bolnave)!

        Asa ca AVEM CE INVATA DE LA EI !!!
        Respectul femeilor fata de barbati printr-o tinuta DECENTA !
        Si ei au ce invata de la noi: RESPECTUL FEMEII CA EGALA CU EI. (Lucru pe care si noi romanii avem sa il invatam caci INCA nu il cunoastem !!!)
  • +23 (35 voturi)    
    ... (Luni, 19 decembrie 2016, 22:10)

    VarailVarail1 [anonim]

    Its not called islamic terrorism its called multicultural enrichment.
  • +18 (28 voturi)    
    A devenit (Luni, 19 decembrie 2016, 22:11)

    gigifisiune [utilizator]

    o traditie. Sa mai importam niste mussulmani zic.
  • +20 (30 voturi)    
    Rezultatul politicii globale pe axa Obama-Merkel (Luni, 19 decembrie 2016, 22:11)

    Lovercraft [utilizator]

    din ultimii zece ani. Au adus lumea în pragul dezastrului.
  • +20 (26 voturi)    
    mnoo... (Luni, 19 decembrie 2016, 22:11)

    snowden [utilizator]

    germani idi0ti...de "harabi" aveau nevoie, nu le ajungeau aia 3-4 mil de turcaleti care erau deja acolo...
  • -19 (39 voturi)    
    Votați Neicusoros și USR (Luni, 19 decembrie 2016, 22:13)

    Nyk1 [utilizator]

    Dacă doriți așa ceva și la noi peste 10-20 de ani. Că doar trebuie cineva să-i ajute și pe sărmanii refugiați musulmani, nu-i așa?
    • +30 (30 voturi)    
      Na ca l-ai uitat pe Ponta (Marţi, 20 decembrie 2016, 0:49)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Zis si turcitul, care le-a dat (pe gratis) teren de megamoscheie in buricul Bucurestiului!
  • +10 (20 voturi)    
    Orice frustrat (Luni, 19 decembrie 2016, 22:13)

    miss saloane [utilizator]

    Poate face morti in jurul sau. Faptul ca nu avem atentate cu avioane in fiecare zi este ca 99.9999% din pasageri sunt oameni cu scaun la cap.

    Sursa inspirationala insa de a da cu Allah Akbar, ei bine aceea este priceless. Iar politicile europene actuale sunt exact mentoringul facut pt frustrati. Este cool and trendy sa te urci in camion si sa calci pe strada oameni. Imainte frustratul nu avea inspiratie. Ce sa ceara?!? Autonomia Tarii Galilor?!?!? Dar hei, acum imbuibat la creier cu jihad, cu Allah cel mare, acum este perfect. Inspiratie avem, camion avem, om avem si tot ce lipseste sunt mieii dusi la abator sub roti.
  • +24 (36 voturi)    
    Atac terorist?! Imposibil! :-) (Luni, 19 decembrie 2016, 22:30)

    Amerlocu [utilizator]

    Este un articol profund rasist și lipsit de sensibilitate. Aici nu poate fi vorba de terorsim, ci doar de o persoană care suferă de tulburări provocate de jocurile video sau eventual de o monstruoasă conspirați a forțelor fasciste și trunpiste din Germania. În oricare din cazuri șoferul e în mod implicit nevinovat și trebuie să beneficieze imediat de consiliere psihologică. După care se va constată că traumatismele provocate de civilizația germană sunt nevindecabile. E vorba exclusiv de o victimă a rasismului și islamofobiei, ce nu au fost încă erdicate din Europa de vest ân pofida tuturor eforturilor progresisștilor.

    Așa încât bietul om va beneficia de asitență socială pe viață împreună cu cele 4 neveste pe care le permite tradiția islamică. Autoritățile germane sunt însă ferme. Daca va avea îndrăzneala săși tragă mai mult de 4 neveste, alea excedentare nu vor primi asistență socială ca soții legale, ci doar ca partenere. Firește că sumele sunt aceleași, dar important e ca statul germna să marcheze un punct :)

    Iar dacă chiar mai ia gatul cuiva, va fi doar o confirmare în plus a traumelor nevindecabile de care suferă... Nici nu se poate pune pune problema detenției urmată de deportare. Nu vă dați seama că bietul om ar putea fi victima unpr tratamente inumane în țara islamică din care provine ?! Ce contează că omoară și mutiează nisci europeni. Acceidentele de mașină și cancerul fac acelasi lucru :)
  • +14 (28 voturi)    
    mda (Luni, 19 decembrie 2016, 22:33)

    adrian_rolland [utilizator]

    Iar un tinar cu probleme psihice de origine or.... necunoscuta care a pierdut la tetris / la parasit iubita / parintii il trageau de urechi...


    o expulzare in masa a celor intrati in ultimii 2 ani pe considerente de refugiati poate ar calma situatia...
    • -7 (7 voturi)    
      Pff.. (Marţi, 20 decembrie 2016, 7:43)

      Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Se pare ca era de origine POLONEZA. Ia evalueaza-ti cuvintele acum sa vedem daca-ti mai da cu virgula.
  • +16 (26 voturi)    
    !!!!!!!!! (Luni, 19 decembrie 2016, 22:37)

    Paul_ [utilizator]

    Pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti.
    • +11 (17 voturi)    
      hei (Marţi, 20 decembrie 2016, 2:38)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      Iar in cazul lui Merkel - daca nu o omoara nemtzii, ii oamara ea pe ei.
  • +20 (30 voturi)    
    Religia pacii strikes again (Luni, 19 decembrie 2016, 22:39)

    Razvan_M [utilizator]

    Ala care a facut asta s-a imbolnavit de la jocul Carmaggedon. Probabil ca juca si alte asemenea jocuri. Este posibil sa aiba si motive teroriste, dar nu este cert acest lucru. Nu se pot dovedi legaturi cu Isis, iar politia cerceteaza imprejurarile accidentului inainte de a anunta concluziile - peste vreo 6-8 luni.

    Putem sa conturam si un profil al "soferului" care va fi dat in presa peste vreo cateva zile: omul este un tanar de inaltime medie, cunoscut vecinilor ca o persoana linistita si respectuoasa, fara antecedente penale. Toti cei care il cunosc sunt socati ca o persoana atat de linistita, bun familist, a putut comite acest accident in mod intentionat. Nu se stie daca tanarul a fost jignit sau ofensat de ornamentele de Craciun, o sarbatoare jignitoare a unei minoritati extrem de agresive - Crestinii.

    Nu pare a fi nicio legatura intre acest accident de circulatie si focurile de arma din apropierea unui centru musulman. Acestea din urma au fost comise cel mai probabil de extremisti de dreapta sau neonazisti ce contesta politica umanitara a Cancelarului german Angela Merkel.

    PS. cred ca as face bani frumosi daca as lucra pt. presa din Germania.
  • +11 (25 voturi)    
    Era doar o chestiune de timp :( (Luni, 19 decembrie 2016, 22:42)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    Dupa UK, Spania, Belgia si Franta, iata a venit si randul Germaniei. 99 % e vreun musulman jihadist, care evident are ciuda pe Craciunul crestin (atacul e din nou simbolic, vizat un Targ de Craciun, deci atentat la valori europene si crestine).

    Nu are neaparat legatura cu refugiatii- dintre care o buna parte sunt tot crestini (in Siria cei mai persecutati sunt tot crestinii si ei au trebuit sa se fuga si sa se refugiezei primii, ca si yazidi, LGBT si alte minoritati).

    Are insa legatura cu prostia de a permite imigrantilor sa isi pastreze "valorile" si multiculturalismul imbecil, de care doar recent si-au dat seama ca a esuat. Din pacate, lucrurile lasate in trecutul recent asa, incep sa dea acum 'roade' de acest gen. Desigur, poate fi un jihadist care s-a strecurat printre refugiati, cum s-a vazut deja anul acesta...

    Este de fapt despre lipsa de fermitate - ai venit aici, respecta valorile si cultura mea, le vrei pe ale tele, du-te innapoi la tine- nu ma intereseaza ca e desert, foamete, razboi. Aici ca sa iti fie bine, treb sa faci ca mine. Vrei ca tine, pleaca in alta parte. Asa trebuie pusa problema. Fara moschei, burkha, si alte chestii islamice intr-o tara care nu a avut asa ceva pana recent.

    Sa vedeti acum ce ascensiune o sa aiba AfD, daca nu or sa pateasca si ei ca in SUA, cu Trump....sa vina extremistii la putere-in Austria au fost "la mustata" sa nu iasa presedinte extremist... dar e doar o chestiune de timp!

    Deci, Merkel-take care!
    • +13 (17 voturi)    
      hei (Marţi, 20 decembrie 2016, 2:40)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Dragul meu, eu cred ca in Germania extremismul este ACUM la putere. Daca a aduce fara chibzuintza milioane de musulmani in inima Europei nu e extremism, atunci ce constituie extremism?!?!?!
  • +14 (24 voturi)    
    Si... (Luni, 19 decembrie 2016, 22:45)

    Texi [utilizator]

    "Mutti Merkel" ce zice?
    Este posibil ca acest targ de Craciun sa fi vandut alcool sau carnati de porc, deci "kafirii" (infidelii) de nemti si-o cautau cu lumanarea...
  • +14 (28 voturi)    
    Inca o "realizare" (Luni, 19 decembrie 2016, 22:51)

    Skeptical [utilizator]

    .... a Mamei Merkel.

    Multumesc soartei ca Hillary (mituita pe fata cu 25 de milioane de dolari NUMAI de Arabia Saudita - fara sa calculam Quatar si alte pesteri islamiste) n-a putut cumpara Presedentia SUA.

    Cel mai important, condoleante victimelor nevinovate din Germania. Pacat ca nu platesc conducatorii.
  • +5 (17 voturi)    
    Acum se demonstreaza (Luni, 19 decembrie 2016, 22:58)

    Snitzelvienez [utilizator]

    Cat de greu e sa traiesti cu arabii dupa ce acestia au fost izgoniti de acasa de "revolutia araba" .
    Ca tot insista Europa cu solutia "dual state".
  • -15 (29 voturi)    
    Foarte straniu (Luni, 19 decembrie 2016, 23:02)

    trotuar [utilizator]

    atacul și momentul.Germania nu are trupe care să se bată cu Daesh, e permisivă cu refugiații.

    Cred că e mai curând legat de alegerile care vin în curând și cineva care sponosorizează extrema dreaptă antieuropeană vrea un pic de senzație,

    Rusia? Tucia?
    • +6 (6 voturi)    
      altceva e straniu (Marţi, 20 decembrie 2016, 12:17)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

      cum de se mai gasesc oameni ca tine care nu vor sa inteleaga ca ISIS si islamul radical nu au aceeasi logica ca a ta. pt islam scopul final este islamizarea totala a lumii. islamul nu este atat religie cat doctrina politica. vor exista astfel de fapte peste tot in lume unde exista o masa critica de musulmani fanatiazati, indiferent de alti factori (daca tara este sau nu parte a unui conflict).
    • 0 (2 voturi)    
      Mă-ndoiesc (Marţi, 20 decembrie 2016, 14:38)

      anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

      Daesh este 100% interesat să distrugă democraţiile liberale europene. Odată cu ridicarea unei extreme drepte "cruciate" va avea un duşman pe cinste pe care să-l folosească pentru a câştiga adepţi şi a-şi împlini "misiunea sfântă". Radicalizarea ambelor tabere este scopul pe termen scurt, şi pare să funcţioneze chiar foarte bine.
  • +22 (30 voturi)    
    primul ministru (Luni, 19 decembrie 2016, 23:09)

    dum_i [utilizator]

    Primul ministru german se pare ca doarme si nu trebuie deranjata.

    Ma bucur insa ca purtatorul ei de cuvant sufera pentru victime. Si ca a declansat deja lupta impotriva "stirilor false". Pentru ca doar cele "adevarate" si permise de guvern salveaza vieti.

    Asa cum au facut si pana acum.
  • +14 (22 voturi)    
    wilkommen fluchtigen (Luni, 19 decembrie 2016, 23:11)

    Irizat [anonim]

    ma bucur pt intamplare, ii plang pe mortii nevinovati.

    pare cinic dar numai in acest fel cetatenii europeni vor constientiza pericolul mortal in care s-au plasat dand crezare ticaloasei propagande politic corecte si acceptand cu bucurie genocidul indreptat impotriva rasei din care fac parte.

    marxismul cultural care a fost ridicat la rang de religie in Occident, este o ciuma ce trebuie eradicata urgent.
    in mod paradoxal, asa-zisa "religie a pacii" pare a fi impulsul care sa deschida calea catre gasirea leacului. cu cat mai mult vor ucide/jefui/devasta adeptii religiei pacii, cu atat va fi mai bine.
  • +18 (26 voturi)    
    emergency for Merkel (Luni, 19 decembrie 2016, 23:24)

    middle_brick [utilizator]

    Deschideți granițele Germaniei si mai primiți de urgenta încă vreo 5 milioane de maimuțe de-a lui Allah. In 12 ani Norvegia va fi primul stat majoritar musulman din Europa iar in 40 de ani întreaga Europa va fi predominant musulmana, ne sinucidem singuri cu ajutorul politicii duse de Bruxelles.
    • -4 (16 voturi)    
      Nu de Bruxelles (Marţi, 20 decembrie 2016, 0:25)

      Vade Retro [utilizator] i-a raspuns lui middle_brick

      Politica de imigratie este decizia fiecarui stat in parte, nu e impusa de Bruxelles. A fost alegerea lui Merkel sa primeasca peste un milion de musulmani in ultimul an!
      • +3 (3 voturi)    
        sa mori tu?!? (Marţi, 20 decembrie 2016, 8:16)

        Irizat [anonim] i-a raspuns lui Vade Retro

        cotele de "refugiati" cine le-a impus?
        • +3 (3 voturi)    
          Asa-i, ai dreptate, doar ca am impresia (Marţi, 20 decembrie 2016, 11:33)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Irizat

          ca deocamdata, vazand la ce s-a ajuns, Bruxelles-ul si Merkel (de fapt corect era sa scriu Merkel si Bruxelles-ul !) au lasat-o mai moale si fiecare tara primeste daca vrea si cat vrea.

          PS. Evident ca dupa ce o sa castige al patrulea mandat de cancelar, Merkel va reveni la politica sa privindu-i pe refugiatii de razboi musulmani. La fel si Franta dupa ce va pierde Vals.
        • +1 (1 vot)    
          cotele "impuse" de DE (Marţi, 20 decembrie 2016, 15:30)

          oximoron [utilizator] i-a raspuns lui Irizat

          cotele au fost "impuse" de coana Merkel care s-a trezit cu 1 milion de refugiati pe cap si nu ii vrea chiar pe toti.
          Vade Retro are a o parere pertinenta cu corecta...inatai a aparut mutti cu veniti fratilor e loc pentru toti si apoi a intervenit Bruxelles.

          Ca sa nu mai spun de faptul ca orban cu gardurile lui a fost criticat in repetate randuri atat de Merkel cat si de austrieci (astia din urma s-au lamurit repede cu cine au de-a face cu au tacut).
    • +1 (3 voturi)    
      Du-te, mă... (Marţi, 20 decembrie 2016, 14:42)

      anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui middle_brick

      Norvegia e ghidată de Bruxelles?!
    • +1 (1 vot)    
      Norvegia nu-i UE (Marţi, 20 decembrie 2016, 15:31)

      oximoron [utilizator] i-a raspuns lui middle_brick

      prin urmare Bruxellesul horataste fix zero asupra lor.
  • +11 (19 voturi)    
    Welcome refugees! (Luni, 19 decembrie 2016, 23:27)

    IoPaNet [utilizator]

    .. and nothing else matters...
  • +11 (21 voturi)    
    ei (Luni, 19 decembrie 2016, 23:37)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    si ce daca, e vorba de un dezaxat, poate un egzdremizd de dreapta, viteaza noastra mutti nu se va lasa impresionata de acest ''accident'' si va merge mai departe, alte milioane de primate islamice trebuie aduse in europa si distribuite echitabil, in numele inaltelor sale idealuri de justitie sociala.
    Eu oricum cred ca e fake news si ca afd e in spatele acestei masinatii, deci membrii acestui partid trebuie grabnic arestati, judecati si condamnati, pentru ca au intinat nobilele idealuri ale binefacatorilor omenirii, soros, merkel, junker, obama, baba clinton si restul. Suckerberg sa nu mai ezite si sa cenzureze instant mesajele haterilor care nu sint de acord cu binefacatorii mai sus pomeniti.
  • +23 (31 voturi)    
    Atentate (Luni, 19 decembrie 2016, 23:45)

    CipCC [utilizator]

    Pana cand nu renuntam la acest political correctness, nu vom scapa de aceste atentate.

    Cretinii astia ce conduc Europa considera ca trebuie sa mai moara 2 mil de europeni pana sa faca ceva.

    Incet incet luamea realizeazaq ca ce a facut Orban cand veneau refugiatii cu nemiluita, a foast corect( desi nu sunt un fan al ungurului).

    Pe vremuri daca treceai granita erai impuscat acum trec cu milioanele si nimeni nu face nimic.

    Pai , oare ma intreb, ce darq mai face Merkel in fruntea europei cu o politica de bula. Trezeste-te femeie, esti in razboi!
  • +13 (21 voturi)    
    parere (Marţi, 20 decembrie 2016, 0:11)

    dum_i [utilizator]

    Un scenariu.

    cei doi islamisti l-au omorat pe sofer intr-o parcare, au furat camionul si au intrat (cu farurile stinse conform martorilor si cu peste 60 kmh) in oamenii din targul de craciun.
    • +12 (18 voturi)    
      Nu e asa (Marţi, 20 decembrie 2016, 0:58)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      Soferul camionului era mortul din masina. Cel care a condus camionul e un pakistanez, cel care l-a omorat si pe sofer.
  • -6 (20 voturi)    
    Putin si Erdogan (Marţi, 20 decembrie 2016, 0:29)

    mmmircea [utilizator]

    trebuie inlaturati pana nu dau foc Europei.
    • +15 (25 voturi)    
      O alta parere (Marţi, 20 decembrie 2016, 1:05)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Cred ca mai deagraba da foc Europei proasta de merkel. I se alatura junker si primata de la Elysee. Bine, acum sa fiu sincer, as minti daca as spune ca ma incearca vreo compasiune pentru snitelari. Intr-o tara de doi lei in care dupa o mie de agresiuni sexuale comise de primatele invadatoare, merkel si partidul ei de ... au inca majoritatea simpla in cateva landuri, nu trebuie sa te miri ca se intampla astfel de atentate. Simteam o durere daca o pateam noi, ungurii sau natiunile care s-au opus distribuirii obligatorii a primatelor. Pentru snitelari si frantuji nu simt absolut nicio compasiune. Paguba-n ciuperci. Sa mai fabrice cateva ciocolatele si sa le-mparta maimutelor. Aaaa, fix astea va ataca in propria tara ? Ghinion :D
      • +1 (3 voturi)    
        cam ca romania (Marţi, 20 decembrie 2016, 6:44)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        la fel si cu psd, tara de 2 lei, desi au furat de-au rupt, toti 45% au avut la vot. asa si in Germania, se pare ca avem ceva asemanari cu poporul german...
    • +1 (3 voturi)    
      dupa mintea ta (Marţi, 20 decembrie 2016, 12:20)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Putin e de vina ca un cretin fanatizat de islam omoara oameni in Berlin? Putin si Basescu cred ca au aceeasi mama, este vorba de capra care face tapii ispasitori.
  • +10 (10 voturi)    
    Conform ultimelor informatii (Marţi, 20 decembrie 2016, 1:56)

    Lucian_Mares [utilizator]

    soferul criminal a ajuns in Germania ca refugiat in 2016.

    http://www.focus.de/politik/deutschland/medienbericht-mutmasslicher-lkw-fahrer-soll-2016-als-fluechtling-nach-deutschland-gekommen-sein_id_6380185.html?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=facebook-focus-online-politik&fbc=facebook-focus-online-politik&ts=201612200045
  • -14 (16 voturi)    
    Let's be reasonable ... (Marţi, 20 decembrie 2016, 2:10)

    ihateyou [utilizator]

    Eu cred ca i s-a stricat sistemul de franare ... se mai intampla! Nu vad de ce s-ar sacrifica cineva pentru doar 9 nemti ... si un atac cu campionul pare destul de ineficient si inexact ... adica este genul de idee ... care i-ar veni unui basist ... nu unei persoane care ... ii functioneaza cerebelul la capacitate optima! Parerea mea ...:))
  • -21 (27 voturi)    
    Mai calmati-va cu religia (Marţi, 20 decembrie 2016, 4:07)

    CristianRusu [anonim]

    Si uite asa apar comentariile anti-islam. Care vorbesc despre valorile europene si crestine, dar - precum teroristii musulmani care uita ca Islamul nu permite crime de genul - uita ca aceste valori europene permit libertatea religioasa, ofera dreptul la viata si la tratament egal.

    Situatia e simpla: esti criminal, ai incalcat legea? Infunzi puscaria, indiferent ce religie ai si ce culoare ai.

    N-ai incalcat legea? Atunci stai chill, nu se va lua nimeni de tine pt. ce sex ai, in ce crezi sau cum te imbraci.

    PS. In europa, doar 2% sunt musulmani. Iar global, musulmanii radicali reprezinta cam 0.003% din totalul populatiei musulmane. Deci mai usor cu gargara. Daca esti in stare sa condamni 99.997% dintr-o populatie pt. cretinitatiile unor indivizi, atunci daca te-ai fi nascut intr-o alta zona a globului, probabil tu erai cel care intra cu TIR-ul in niste nevinovati.
    • +5 (7 voturi)    
      da (Marţi, 20 decembrie 2016, 6:50)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui CristianRusu

      dar pasivitatea comunitatii de 2 miliarde de musulmani e cel putin suspecta. de fiecare data cand o atrocitate de genul asta se intampla, 99.999% e un refugiat dintro tara musulmana. Dupa ce ca e vai de mama lor si fug de foame si de razboi, tot nu se revolta cand niste dementi extremisti fac lucruri din astea, asta ii face automat complici, pentru ca, daca nu vrei sa te intorci in infern, lupti cu ce poti ca imaginea ta sa fie spalata.

      dementul ala de brejvik o sa ramana in istorie ca singurul terorist din era moderna alb, nemusulman si crescut in crestinism.
    • +4 (6 voturi)    
      wtf (Marţi, 20 decembrie 2016, 10:04)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui CristianRusu

      Si aia 0.003% fac astfel de atentate. Deci sa dormim linistiti ca, la viteza lor de inmultire, pana ne omoara pe toti va mai dura putin. Nu foarte mult. Si care scapa cu viata obligatoriu invata coranul. Care, absolut intamplator, nu doar ca permite "crime de genul", dar le si recomanda...
    • +2 (2 voturi)    
      Boss (Marţi, 20 decembrie 2016, 11:30)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui CristianRusu

      Nu e tir, e camion, e mai mic :)) N-ai de unde sa stii, in Dubai la tine totul e mare, merg doar tir-uri pe strada :))
    • +4 (4 voturi)    
      aberezi iarasi (Marţi, 20 decembrie 2016, 12:22)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui CristianRusu

      nu imi veni cu procente. de ce? pentru ca degeaba procentul de radicalizati este mic, aia pot face un rau foarte mare. ai locui intr-un bloc in care stii ca exista un ucigas in serie? dintre toti locatarii aia unul este ucigas in serie. ai mai locui ? te-ar mai multumi statisticile astea ca doar 0.5% dintre locuitori reprezinta un pericol?
  • +13 (17 voturi)    
    parere (Marţi, 20 decembrie 2016, 5:08)

    Arl [utilizator]

    Se va dovedi ca un biet musulman, iubitor al pacii, s-a simtit ofensat de simbolurile Craciunului si s-a pierdut cu firea.Deci, Craciunul va fi evacuat, sa nu mai tulbure apele....
  • +3 (7 voturi)    
    Felicitari (Marţi, 20 decembrie 2016, 7:36)

    Alfons2.0 [utilizator]

    Felicitari Merkel,asta si merita poporul care te-a ales atata timp cat crede ca se poate convietui cu musulmanii. Statul Israel a ridicat un zid intre ei si musulmani ,voi europenii ii pupati si-n c.ur pe musulmanii
    • +3 (7 voturi)    
      Problema pt voi (Marţi, 20 decembrie 2016, 10:29)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Alfons2.0

      Este Germania care a iesit mai prospera dupa al 2 lea razboi mondial decat tarile invingatoare.
      • 0 (0 voturi)    
        problema mea (Marţi, 20 decembrie 2016, 21:30)

        oximoron [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

        e ca merkel , in loc sa gaseasca solutii pentru a mentine Germania in top, ea nu face decat sa sape, si s-o sape adanc.

        Ai idee cat de mult a degradat viata cetateanului in ultimii 5-8 ani??
  • +1 (1 vot)    
    Nu amalgamarii!! (Marţi, 20 decembrie 2016, 8:12)

    demaGOGU [utilizator]

    ...da bougie-ilor, buchetelor de flori si meetingurilor de sustinere in tacere.
  • -3 (7 voturi)    
    aceste doua atentate arata ceva (Marţi, 20 decembrie 2016, 8:25)

    mbembe [utilizator]

    Atentatul din Germania si cel din Turcia arata de ce Romania este in rahat- sa moara capra vecinului! Punct!
    De moartea rusului va bucurati- de teroristii sunt cei patimiti, aici ii manjiti cu rahat...

    Nu mai fiti cu IQ-ul scos de sub pres, imprumutati eventual ceva IQ de la vecini sau strangeti de pe marginea drumului- teroristul este terorist fie ca ucide francezi, rusi, americani, nemti sau belgieni!
  • +3 (3 voturi)    
    Jos palaria! (Marţi, 20 decembrie 2016, 13:14)

    un_deget_de_secaturi [utilizator]

    Multe felicitari nemtilor pt politically corectness!

    “23.46: ISIS si-ar fi asumat atacul din Berlin, scrie New York Post, citand o grupare terorista afiliata din Irak “

    La mai bine 12 ore DUPA ce Daesch isi asuma atentatul, comunicatul oficial tot vorbeste de ... un ACCIDENT:

    "dar se ia in calcul si varianta unui accident. "

    foarte frumos, foarte corect!

    Celebram in continuare diversitatea!
  • +1 (1 vot)    
    Un scenariu pesimist: (Marţi, 20 decembrie 2016, 16:17)

    Interdependente.eu [utilizator]

    Dupa aceste evenimente ne putem astepta la o tendinta izolationista in statele occidentale in cadrul alegerilor electorale de anul viitor. Ca o consecinta crizei economicei mai intai si in prezent a crizei imigrantilor, Brexit-ul poate aparea ca o idee atragatoare si pentru alte state europene si putem astfel anticipa intensificarea efectelor de contagiune la nivelul UE simultan cu cresterea amenintarilor ridicate din uma provocarilor populiste..


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri