Peste jumatate dintre rusi regreta caderea Uniunii Sovietice - sondaj

de G.S.     HotNews.ro
Luni, 5 decembrie 2016, 14:31 Actualitate | Internaţional

URSS, regretata de 53% dintre rusi
Foto: Wikimedia Commons
Majoritatea rusilor regreta colapsul Uniunii Sovietice, arata un raport al firmei de sondaj independente Levada Center, potrivit Moscow Times. 

Circa 56% dintre respondenti au spus ca deplang caderea comunismului, doar 28 de procente afirmand ca nu o regreta, noteaza agentia Interfax. 16% nu au dat niciun raspuns.  

Dintre cei care nu sunt multumiti de colapsul URSS, 53% au spus ca regreta sistemul economic unificat, iar 43% s-au plans de reducerea puterii Rusiei pe plan mondial. 

Altii au spus ca este mai dificil de calatorit si ca exista ma multa “amaraciune si lipsa de incredere reciproca” in lume. 

Rusii care au spus ca nu regreta sfarsitul Uniunii Sovietice au acuzat “epuizarea totala a ideologiei comuniste”, “greaua povara militara asupra economiei” si “saracia si stagnarea” din viata rusilor obisnuiti. 

Sondajul a fost efectua in perioada 18-21 noiembrie in randul a 1.600 de rusi din 134 de orase si sate.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

2544 vizualizari

  • -18 (22 voturi)    
    Normal (Luni, 5 decembrie 2016, 14:38)

    Toni_Romania [utilizator]

    De la o tara cu probleme si saracie suportabila, azi Rusia e o tara in coma. Ca si Ro, au trecut din teroarea politica in teroarea economica, pt. multi mult mai greu de suportat.
    • +13 (13 voturi)    
      chiar se poate spune o Tzara de Coma (Luni, 5 decembrie 2016, 14:47)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      dar..sa nu vorbim de Mazeta Mother Land, Mazeta e mandru de URSS, crede in ideologia bolshevika !
    • +18 (18 voturi)    
      de parca (Luni, 5 decembrie 2016, 14:52)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      schimbare numelui din URSS in Federatia Rusa sau din RSR in Romania, sau vice versa, iti garanteaza succesul sau insuccesul economic :)))

      ce intelg oamenii acestia despre economie ? De ce economia de exemplu in vest functioneaza ?
    • +20 (20 voturi)    
      Ei draga (Luni, 5 decembrie 2016, 14:57)

      mitg [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Mai iesi si tu din subsolul ambasadei rusesti, mai fa o plimbare pe-afara, si vei realiza foarte repede ca ce va invata la ora de propaganda e o minciuna.
      • -8 (16 voturi)    
        bai genialule (Luni, 5 decembrie 2016, 15:06)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui mitg

        ce propaganda visezi?...am zis ca Rusia azi e paradita.
        • +12 (14 voturi)    
          Stii tu ce-ai zis (Luni, 5 decembrie 2016, 15:20)

          mitg [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          Incerci sa induci ideea ca Romania - prin prisma imbratisarii idealurilor euro-atlantice - a devenit o tara saraca, lipsita de putere economica, dar ca pe vremea iubitorilor rusi era oaresce putere economica.

          Dar ghici ce, PIB-ul Romaniei la apogeu in "era URSS" a fost de maxim 60 mld USD in 1988.

          Romania euro-atlantica din 2016 are un PIB (ajustat la inflatie) de 167 mld USD.
          • -7 (9 voturi)    
            si tu ce idee induci? una = 0? (Luni, 5 decembrie 2016, 16:23)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui mitg

            1989 GDP Romania = 41 mld $
            2014 GDP Romania = 196mld $

            1989 GDP USA = 5.6 trilioane $
            2014 GDP USA = 17.58 trilioane $

            1989 GDP Russia = 506 bilioane $
            2014 GDP Russia = 1.96 trilioane $

            Dupa logica ta, in 1989 USA erau vai mama lor dpdv multiplicare, iar Rusia este euro-atlantica.

            Mai bine-l faci pe ala rusofil, rusnac sau ceva de genul. Este mai aproape de a fi argument, fie si emotional, fata de abordarea ta stiintifica.
            • +4 (6 voturi)    
              Era (Luni, 5 decembrie 2016, 18:09)

              mitg [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              Pentru ca Romania avea capacitate productiva industriala (industrie grea, usoara si tehnica) mai mare decat acum.

              Factorii calitativi erau scazuti, dar cei numerici, foarte mari.

              In timp ce SUA/Germania/Finlanda au o corelatie economica crescanda in paralel cu factorii de productie (adica economia creste odata cu populatia, si capacitatea de a produce), Romania are o corelatie negativa.

              Adica noi cu mai putini oameni si capacitate de productie mai mica ("fabricile si uzinele" demolate si transformate in apartamente), noi producem triplu decat atunci.

              Cauzele sunt multiple, dar irefutabil legate de parcursul euro-atlantic al Romaniei.
        • +2 (2 voturi)    
          Rusia e prapadita din 1900, ce-i nou? (Luni, 5 decembrie 2016, 21:17)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          In ce fel e Rusia de astazi mai prapadita decat Rusia de ieri? N-are de unde fura, nu mai are pe cine infometa?

          Elaboreaza putin, sa te intelegem toti.
    • +15 (17 voturi)    
      Si ii opreste cineva sa munceasca ? (Luni, 5 decembrie 2016, 15:00)

      desdes [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      .... sau "mueti is posmagii" , e mai bine la caldurica la o tuica (scuze, votca) mica , nu ?
      Hai sa fim seriosi, au o tara imensa, au resurse naturale cat pentru 5 planete si tot se plang ? Asta se numeste prostie ...
      • +6 (8 voturi)    
        Sovietzia NUMAI pufoiaka daca (Luni, 5 decembrie 2016, 15:57)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui desdes

        ar vinde, mai frumos ambalata catre africani-coreeni si alte lighioane ar avea PIB ul sus de tot..de munca NU poate fi vorba - a fi Sovietic inseamna a fi Asistat Social !
      • +6 (6 voturi)    
        Munca versus mancare din tomberon (Luni, 5 decembrie 2016, 16:06)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui desdes

        tu ce zici? "Homlesii" care aveau un job calificat in URSS acum prefera sa manance din tomberon pentru ca le este lene sa munceasca? Am ceva dubii in privinta asta.
        Daca la noi este un sistem corupt, la rusi coruptia este ceva de neimaginat. "Au resurse naturale" gestionate de cativa mafioti extrem de bogati. Interviurile, banuiesc, au fost luate cetatenilor din toate categoriile sociale.
        Somajul si castigurile mici (putere de cumparare zero) sunt cele care stramba optiunile rusilor.
    • +12 (12 voturi)    
      saracia suportabila era pe spatele (Luni, 5 decembrie 2016, 15:15)

      ilex2013 [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      celorlalte tari comuniste....sa nu uitam ca atunci cand romanii stateau noaptea la cozi pentru mancare, grosul productiei alimentare se exporta in fosta URSS
  • +11 (11 voturi)    
    mda (Luni, 5 decembrie 2016, 14:43)

    SoulSearcher [utilizator]

    mai asteptati 10-20 ani sa moara astia care au dus-o "bine" pe timpul URSS-ului, si veti observa cu surprindere ca nu mai deplange nimeni caderea comunismului.

    la fel s-a intamplat acum in cuba, a murit fidel, si parca nimeni nu mai stie ce persecutie si cati au suferit in anii 60-70".. de ce ?

    pentru ca ai care au avut de suferit au murit intre timp, iar cei nascuti ulterior nu stiu altfel de viata decat cu lipsuri.

    in romania la fel, lumea zice ca era mai bine pe vremea impuscatului, numai pentru ca statul iti dadea casa, servici si caldura, si nu trebuia sa-ti pui mintea la contributie ca sa faci bani cinstit...

    lumea era multumita ca furnicile alea care muncesc pana la moarte fara vreo rasplata.
    • +12 (14 voturi)    
      Lumea minte (Luni, 5 decembrie 2016, 15:16)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Lumea care zice ca era bine in comunism minte cu nerusinare. Desi am strigat toti libertate la revolutie, adevarul e ca nu atat nevoia de libertate ne-a scos din case, cat foamea.

      Era o saracie lucie, inceputa inca de la cutremurul din 1977, si deteriorata an de an, tot mai rau si mai rau. Nu atat intelectualii au avut curajul sa inceapa revolutia, cat muncitorii. Precis datorita presiunilor economice imense. Cartela pentru alimente, magazine goale, interdictii de sacrificare a animalelor din ograda, multe rele adunate, impreuna cu vestile foarte bune din celelalte tari europene, scapate din comunism, scanteia nu a mai intarziat si gata, amestecul exploziv a functionat. Multi abia asteptam, de multi ani, dar daca nu era foamea acumulata, si stresul si deznadejdea, nu exploda mamaliga. Practic am ras comunismul ca idee. Pe comunisti nu aveam cum sa-i inlaturam caci toti eram parte a vreunei organizatii comuniste. Toti, toata tara, copii, adolescenti, tineri sau adulti.
      • +3 (5 voturi)    
        daca s-ar intoarce toti din strainatate: (Luni, 5 decembrie 2016, 16:28)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        cersetorii, hotii, prostituatele, tomberonistii si toti cei ce lucreaza (cu sau fara acte) in strainatate (din care mare parte ar fi someri aici), cam cat crezi ca ar fi foamea intr-o tara care nu reuseste sa asigure locuri de munca nici macar pentru o populatie mai mica decat in comunism?

        Cat crezi ca ar scadea salariul mediu la o infuzie de forta de munca colosala, cum ar fi cea a intoarcerii "stranierilor" (forta de munca este un produs a carui pret este stabilit de cerere si oferta. nu i asa?). Salariul minim pe economie nu ti permite sa platesti caldura si curentul electric iarna si sa mai si mananci. Nu mai zic ca se poate lucra si la negru, unde nici macar o aspirina nu poate sa ti dea un medic, pentru ca n ai asigurare. Ce solutie de salarizare crezi ca alege un antreprenor gatuit de taxe aberante, concurenta neloiala si politicieni incompetenti, atunci cand cohorte bat la usa lui sa ceara un job? Cred ca solutia cea mai "ieftina":).

        Ai dreptate in fiecare cuvant pe care il scrii acolo! Subscriu!
        Ceea ce vreau sa subliniez este ca "nostalgicii comunisti" au fost creeati de "sistemul" nostru, romanesc, "cleptocrato-capitalist"; nu comunismul a creeat nostalgicii.
        Inlocuirea cozilor de la paine si lapte cu cozile de la mancarea stricata din tomberoane te face, totusi, sa te intrebi daca ceva nu este gresit...
        • +2 (2 voturi)    
          Fara legatura (Luni, 5 decembrie 2016, 18:32)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          Acum fara legatura cu comunismul. Dar progresul obligatoriu al societatilor trebuie compensat neaparat impotriva disperarii. Pentru ca progresul in secventa implica cresterea productivitatii. Adica tot mai putini oameni pot asigura necesarul pentru intreaga societate. Ceea ce e foarte bine, asta inseamna eficienta. Pe de alta parte, in secventa logica, asta inseamna ca tot mai multi si mai multi oameni NU au acces la piata decenta a muncii. E normal si eficient. Dar acestia din urma trebuie prinsi in plasa de siguranta a venitului universal. Altfel, in disperare, desi se invecineaza cu o tehnologie tot mai performanta, oamenii astia vor crea tot felul de activitati disperate, pieti negre, ilegalitati, orice pentru a supravietui. Deci fara venitul universal, progresul tehnologic evident si normal, va crea mereu crize sociale si tragedii.

          Nu e comunism ceea ce descriu eu aici. E adevarat ca vorbim despre venituri fara munca, e adevarat ca riscam sa incurajam lenea. Dar nu lenea va ucide democratia. Ci energia oamenilor disperati, o fractiune importanta a cetatenilor care nu au cum sa intre in circuitul productiei civilizate. Productivitatea ridicata nu permite.
          • +2 (2 voturi)    
            trebuie sa se investeasca in meserii (Marţi, 6 decembrie 2016, 13:27)

            cladob [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

            brutar, tamplar, zugrav, instalator, electrician, desalubrizator, munictor constructor, tesator, agricultor, sora medicala, transportator etc..

            meseria e de aur si a cam disparut de la noi, nu mai e respectata vazuta bine ci din contra ca "munca de jos"

            Poti fi si inginer, si certatator dar sa ai si o meserie pe langa daca iti face placere.

            Asa uitandu-te la efecte, la analize te apuca groaza si frica, ii tine pe oameni in sah cu mana intinsa dupa ajutoare sociale, apoi apare "disperarea". In schimb statul tb sa investeasca si in meserii, indeledniciri cu ajutorul carora poti sa faci ceva.

            In comunism era prost ca nu-ti permiteai sa ai propria afacere.

            In general inca e nevoie de oameni. Daca ne uitam la casele, locuintele, strazile cadirile, mobilele, masinile noastre cate reparatii au nevoie, nu numai sa fie construit nou ci trebuie si intretinut. Deci e de munca daca se vrea, daca partidele vor..
  • +7 (7 voturi)    
    pai regreta si ei... (Luni, 5 decembrie 2016, 15:52)

    arthur_l [utilizator]

    pai cred si eu ca regreta. regreta ca in timp ce unii erau muritori de foame, membrii de partid rusi erau primii care primeau apartamente in moscova, sank petersburg, etc.

    apoi in chisinau, membrii de partid rusi primeau apartamente in chisinau in timp ce restul mai stateau la coada.

    da o duceau foarte bine in rusia si in romania si in cuba. unii erau muritori de foame si se uitau la tv alba negru si fumau ce apucau, ailalti comunistii adevarati si pur sange 100% beau cola, fumau kent, se plimbau cu mercedes facut in germanai de vest, se uitau la filme color americane.

    ba da prosti is unii.
  • -6 (6 voturi)    
    Nu i Pravda (Luni, 5 decembrie 2016, 15:53)

    Toni_Romania [utilizator]

    https://www.theguardian.com/world/2011/apr/11/russia-rich-richer-poor-poorer
    • +3 (3 voturi)    
      "toni_romania" (Luni, 5 decembrie 2016, 22:58)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      1) asta-i un nick-name care sa te deosebeasca de trollii ce au tinta alte tari?
      2) prin "toni" voiai sa zici "trolli"?
  • +7 (7 voturi)    
    Depinde pe cine intrebi! (Luni, 5 decembrie 2016, 15:55)

    un_deget_de_secaturi [utilizator]

    Nu ma mira pondera celor ce suntin ca "inainte era mai bine" dar m-a socat faza cu:

    "Altii au spus ca este mai dificil de calatorit "

    Pofim?
    Pe vremea URSS, cu pasaport intern (noi in 89 nu aveam nevoie de pasaport ca sa mergem la Vaslui sau Oradea!) era mai usor de calatorit ca acum!?

    Apoi m-am prins: depinde pe cine intrebi! Cu siguranta, tanchistii care au facut "excursia" in Cehislovagia in august 1968 nu au avut nevoie de pasaport si vize ...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi