Viclesugurile Angelei  

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 18:07 Actualitate | Internaţional

Angela Merkel
Foto: captura facebook
„Democratia traieste din schimbare” a spus Angela Merkel referitor la alegerea noului presedinte american, Donald Trump. Declaratia a fost facuta la conferinta de presa ce a urmat ultimei vizite oficiale in Germania, ca presedinte al SUA inca in functie, a lui Barack Obama. 

Cancelarul a rostit un mare adevar. Insa un adevar valabil doar in alte tari democratice, nu in Germania sa. Caci Merkel, dupa asa-zise ezitari, si-a anuntat a patra candidatura la functia de cancelar la alegerile din 2017, infirmand adevarul postulat chiar de ea. 

Prin abile mutari de sah pe tabla politicii germane, ea pare, in timp, sa-si fi asigurat un triumf relativ facil si de durata. Daca va fi aleasa pentru un al patrulea mandat de cancelar, Merkel ii va bate la longevitatea in functie pe legendarul Konrad Adenauer (5.144 de zile), ca si pe Helmut Kohl (5.870 de zile). Pe Kohl, fostul sau „tata politic”,

Merkel l-a ascultat cu sfintenie, pana cand l-a infruntat si l-a detronat, in urma scandalului unor donatii „negre” catre partid. Insa istoria poate juca feste oricui. Cel mai probabil, pe Germania viitorilor patru ani o asteapta o noua plictiseala politica, sub sloganurile merkeliene „Tot asa” (Weiter so!) si „Reusim” (Wir schaffen das!). O noua predictibilitate a politicii de austeritate, a lui „zero cel negru” la datorii. O noua guvernare GroKo, adica o mare coalitie CDU/CSU + SPD, si majoritate absoluta in parlament. In timp, Merkel si-a consolidat atat de mult pozitia in randurile propriului partid, CDU, incat nu s-a mai putut profila nimeni, ca sa-i ia locul. 

Pe actualul ministru de finante, Wolfgang Schäuble, electoratul conteaza mai cu seama la cifre, nu si la dificila misiune de cancelar. Peter Altmaier, actualul ministru al mediului e un yesman al Angelei, iar Ursula von der Leyen, ministrul apararii se apropie de magicul 0, in politbarometrul Statista.com din noiembrie. 

In celelalte partide, situatia sta cam asa. Horst Seehofer, sef al partidului-frate CSU este vazut ca un lider politic regional. Popularul presedinte al Verzilor, Wilfried Kretschmann, pare si el lipsit de anvergura nationala. Kretschmann mai sare din schema si pentru ca partidul sau, cel mai probabil, nu va ajunge la guvernare dupa alegerile din 2017.  

Tot asa Stanga (die Linke), sau dreapta populista AfD. Alternativa pentru Germania doar fura voturi partidelor traditionale, marsand pe nationalism, insa e nefrecventabil la guvernare si la functia de cancelar. Iar liberalii (FDP) au ajuns un partid mic, „de buzunar”. 

Cei mai periculosi sunt social-democratii germani, care insa traiesc un minim istoric in sondaje, de 21%. Iar un potential contra-candidat social-democrat, Frank Walter Steinmeier, a fost deja ademenit sa devina in 2017 presedinte de stat, la propunerea explicita a Angelei Merkel.  

Ar mai fi cineva care sa-i strice socotelile pentru al patrulea mandat de cancelar? 

Ar mai fi, caci totdeauna exista cineva care sa strice unele socoteli. E vorba de Martin Schulz, presedinte al Parlamentului European din 2012, si sustinut de Alianta Progresiva a Social-Democratilor din Parlamentul European (S&D). Dupa alegerile parlamentare din Germania, din 2009, Schulz a plecat ca europarlamentar la Bruxelles. O functie bine platita, insa care inseamna exil din politica interna.

La scurt timp l-a urmat si premierul landului Baden-Württemberg, crestin-democratul Günther Oettinger, care a fost propus de Angela Merkel pentru Comisia Europeana si este de sase ani comisar (intai pentru energie, apoi pentru economie digitala). La vremea respectiva, in mediul politic se specula ca Merkel ar fi fost iritata de vocalul sau coleg de partid. 

N-au trecut cateva luni, ca un doctorand din Münster, in timpul unor documentari, a dat, din intamplare, peste „pasaje care i s-au parut familiare”, in lucrarea de doctorat a lui Karl-Theodor zu Guttenberg, fost ministru al Economiei si al Apararii. Politicianul crestin-social, pe atunci in varsta de 40 de ani si cu o mare popularitate in randul electoratului german, era cotat ca o reala alternativa la functia de cancelar. 

A copiat, a cazut, s-a retras din politica in 2011, de atunci face lobby transatlantic. Iar Angela Merkel, prin jocul sortii, a scapat de un puternic contracandidat. 

Doi ani mai tarziu, la alegerile din 2013, Angela era atacata in forta de Peer Steinbrück (SPD), sustinut chiar de guru-ul politic si ex-cancelar extrem de respectat, Helmut Schmidt. 

Steinbrück a tinut conferinte economice, pe bani multi, pentru mediul privat (anterior anuntarii candidaturii sale). Desi si le-a facut publice, presa mainstream a vuit si acest lucru i-a stirbit considerabil sansele in randul unui electorat social-democrat. Daca este sa folosim o metafora canina, bulldog-ul a parasit scena politica schelalaind, invins de seninatatea unui caniche alb, care cateva luni mai tarziu latra prietenos si dadea din coada in fata unui milion de musafiri nepoftiti. 

Politica de bun-venit fata de refugiati a Angelei Merkel a dovedit umanitarism, insa si calcul economic imbinat cu o lipsa de prudenta care i-a iritat pe multi. Merkel a scazut in sondaje si politica sa imigrationista a favorizat ascensiunea AfD. Acum insa, lucrurile par a se mai fi asezat, pana cand Erdogan deschide din nou „robinetul de refugiati”.  

Va fi in stare Merkel sa-si urmeze cu consecventa principiile proclamate acum doi ani, sau de dragul puterii, se va plia pe ceea ce vrea electoratul german, si anume mai putini imigranti islamisti? Anul 2017 ne-o va arata. 

Momentan, stim doar ca Merkel si-a anuntat candidatura, iar Schulz inca nu, ci doar ca se reintoarce in politica interna germana. Prin aceasta tacere, Martin Schulz urmeaza linia partidului, care a hotarat ca-si anunta candidatul doar la finele lunii ianuarie, anul viitor. 

In carti sunt Sigmar Gabriel, vicecancelar si presedinte al SPD, ca si Martin Schulz, presedinte al Parlamentului European. Potrivit barometrului politic din noiembrie intocmit de Forschungsgruppe.de, daca intra in competitia electorala Merkel si Gabriel, 63% ar vota-o pe Merkel, iar 25% pe Gabriel.  Daca alegerea ar fi intre Merkel si Schulz, 47% ar vota-o pe Merkel si 39% pe Schulz. 

Insa SPD-ul e slab, iar CDU-ul obosit de politica „de bun-venit” a lui Merkel, care a reusit sa polarizeze societatea, favorizand ascensiunea nationalistilor de la AfD. In ciuda avansului momentan din sondaje, 2017 nu va fi pentru Merkel un an electoral usor. 

Desi in Germania este putin probabil sa apara un Trump, rezultatul alegerilor din SUA a dovedit ca inimaginabilul chiar poate deveni realitate. 













[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
12161 vizualizari
  • -29 (65 voturi)    
    Beneficiile depasesc pagubele (Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 18:47)

    fanegr1ja [utilizator]

    Cel putin in cazul imigratiei este normal ca vor exista tensiuni sociale cand incerci sa integrezi 5 milioane de imigranti. In aceasta masa de imigranti sunt si romani intro oaraecare masura. Si noi stim cate fapte reprobabile au infaptuit o parte dintre ei in tarile in care au emigrat.

    Daca estimam un procent de 0,1% din 5 mil ca fiind indivizi ce creeaza situatii tensionate [violeaza, talharesc, ucid, etc] to ies undeva la 50000 de cazuri individuale ce au puterea in ziua de azi, la nivel individual sa provoace tensiuni si emotii la un nivel mondial.

    Dar pe termen lung aceasta masa de forta de munca fac din Germania prima putere economica a Europei.

    Si in ziua de azi, razboaiele nu mai sunt axate pe cucerirea de teritorii, ci pe puterea economica si prin influenta pe care aceasta o proiecteaza. Asadar, Merkel practic urmareste interesul Germaniei si pana la urma pentru asta este pusa acolo.

    Politicile de austeritate isi arata beneficiile in situatii de criza, cand ai de unde sa acoperi pierderi. La extrema opusa avem o Grecie care nu si-a pus niciodata problema de a cheltui intelept.

    Pe de alta parte, ce ne intereseaza pe noi ca romani este ca Germania sa aiba un cancelar ce stie sa dea peste mana Kremlinului. Iar Merkel a dat dovada ca stie cum sa faca asta.
    • +19 (43 voturi)    
      Magotii nu muncesc (Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 19:30)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui fanegr1ja

      Munceste neamtu pt ei.
      • -13 (31 voturi)    
        In Germania mai toti muncesc (Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 23:55)

        pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        Fals ! Milioanele de imigranti turci veniti in Germania acum cateva decenii s-au integrat bine in societatea germana si n-au facut probleme. Nemtii i-au pus la munca. Acelasi lucru nu se poate spune despre magrebienii din Franta, insa vorbim de 2 culturi politice diferite, cea germana bazata pe etica muncii, seriozitate si rezultate si cea franceza bazata pe liberte, egalite, multa birocratie si "las-o ca merge si asa".
        • 0 (6 voturi)    
          hop (Duminică, 27 noiembrie 2016, 1:50)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui pro_bono

          si trollul de serviciu, greu job mai are, la orice ora el trebuie sa raspunda cu minciuni, ineptii si aberatii.
          • +1 (3 voturi)    
            Tu eşti ăla care vorbeşte de inepţii? (Duminică, 27 noiembrie 2016, 15:43)

            anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

            Ia zi - cum e cu Barack Obama, musulmanul secret?
            • -3 (3 voturi)    
              poate (Duminică, 27 noiembrie 2016, 17:51)

              baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui anton_carpati

              voi libtarzii, renumiti pentru inteligenta si perspicacitate, sa credeti ca nu e musulman.
    • +25 (41 voturi)    
      Matematica bat-o vina (Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 19:36)

      alexpro [utilizator] i-a raspuns lui fanegr1ja

      0.1% din 5 mil nu e 50000, #numazic

      In rest, numa bazaconii
    • +32 (50 voturi)    
      bati campii politici corect (Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 19:38)

      Irizat [anonim] i-a raspuns lui fanegr1ja

      si conform cu presa aliniata si ea corect politic.
      ai incercat sa cauti si alte informatii decat cele promovat in main-stream sau macar sa corelezi datele din main-stream.

      De exemplu...

      Main-stream-ul iti spune ca e un somaj catastrofal in sudul Europei. Spania, Italia, chiar si Franta. Nu mai vorbesc de estul Europei. Ma refer la tarile UE, de unde poti angaja oricand la orice ora.
      Iar tu nu poti sa pui la lucru aceasta informatie si sa iti pui intrebarea simplu: de ce e nevoie sa aduci milioane se musulmani, total incompatibili cu cultura europeana cand oricum in UE exista miliioane de someri EUROPENI?

      Main-stream-il nu iti spune ca aceasta masa imensa de musulmani nu au nicio calificare (81% - conform Oficiului Federal de Munca).
      Cu cine sa lucreze uzinele Bosch, Siemens si Mercedes?
      http://www.breitbart.com/london/2015/10/28/leak-81-per-cent-migrants-germany-unskilled-government-predicts-400000-new-welfare-claimants/
      • -12 (32 voturi)    
        Argumentele mele (Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 22:47)

        fanegr1ja [utilizator] i-a raspuns lui Irizat

        1. Germania a primit imigranti dintodeauna dupa unificare si este cea mai mare putere economica din UE. Aici nu ai cu ce sa ma contrazici, si realitatea arata ca acei 5 milioane de diferite nationalitati aduc beneficii PE TERMEN LUNG, mai mentionez odata cu caps lock ca poate se face diferenta.
        2. Imigranti am fost si inca suntem si noi, asta nu inseamna ca suntem infractori sau demoni violatori asa cum se sustine despre refugiatii razboaielor din orient, cu toate ca am ingrozit o europa. Sper ca nu ma pui sa scot link-uri de articole ce prezinta grozaviile facute de ai nostrii prin alte locuri;
        3. In istoria lumii si in special a Europei au fost si vor mai fi migratii in masa. Incepand de la triburile ce au invadat europa antichitatii si pana la imigratiile economice din zilele noastre oamenii s-au amestecat constant. Daca te sperie globalizarea atunci e o perioada naspa pentru tine pentru ca fix asta se intampla.
        4. Avand in vedere CIFRELE economice, nu ce spune presa aliniata, de fapt, contrar opiniei majoritare care acuza aberatiile insiruite de tine, Germania e mai puternic cu imigranti ce fac slujbele pe care nemtii nu le mai fac. La fel se intampla si in Anglia si in Franta si oriunde.
        5. Rata somajului nu este egala cu numarul celor ce-si doresc un servici sau sa munceasca. In general in tarile bogate, cele la care noi visam poate ca vom ajunge vreodata, exista o patura destul de groasa de persoane ce prefera sa traiasca in casele oferite de primarii si din ajutorul social de la stat. Atentie, el sau ea sunt tehnic someri, numai ca intentia lor nu este accea de a munci. Automat imigrantii vin si ocupa nevoia pe piata muncii.
      • -13 (27 voturi)    
        Main stream (Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 22:50)

        fanegr1ja [utilizator] i-a raspuns lui Irizat

        Explica te rog ce intelegi prin 'main stream'? Cine sau ce mai exact formeaza aceasta chestie pe care o numesti main stream?

        Te intreb pentru ca am obiceiul sa citesc si sa ma informez din mai multe surse pana ajung la propria opinie.

        Asadar as dori sa stiu mai exact de care anume parte a baricadei ma consideri a fi atunci cand ma cataloghezi ca fiind influentat de un asa numit 'main strea'.

        Sper ca am fost destul de exact in ceea ce am intrebat, cu speranta ca vei binevoi sa-mi oferi un raspuns direct.
        • -1 (1 vot)    
          am raspuns un pic mai jos (Duminică, 27 noiembrie 2016, 1:16)

          Irizat [anonim] i-a raspuns lui fanegr1ja

          cand am explicat despre breitbart - numita de un cititor Romania Mare.
      • -18 (26 voturi)    
        De ce un om trebuie sa fie incompatibil? (Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 23:34)

        fanegr1ja [utilizator] i-a raspuns lui Irizat

        Eu nu inteleg cum un om e mai putin om doar pentru ca are alt rahat de religie?

        Un musulman e ca un crestin doar ca a ales sa creada in alta plasmuire a mintii unora care au trait acum mii de ani.

        Daca am reusi sa trecem peste segregarea asta religioasa atunci poate am reusi sa lasam religia in evul mediu, acolo unde a avut un rost si un rol.

        Pentru binele nostru ca specie ar trebui sa uitam de diferentele religioase si sa mutam toata discutia pe terenul laic, al stiintei si al datelor.

        Continuarea unui ciclu de violenta cu alt ciclu de violenta o sa ne omoare pe toti indiferent daca credem in mosul cu barba ce pluteste pe un nor sau in Mos Craciun sau in Mahomed.

        Religia este un nonsens in ziua de azi si, la fel ca si in trecut, nu face altceva decat sa faca oamenii sa se macelareasca intre ei. Asta in numele unor traditii stramosesti carora toti le-au pierdut sensul si importanta practica.

        O sa-mi spui de teroristi si alte alea.

        Tu crezi ca teroristii vin in barci ce se scufunda cu sute dintre ei? Crezi ca traverseaza granitele mergand sute de kilometrii pe jos cu copii in brate?

        Nu e evident ca acestia vin cu avionul, legal, cu bani de cumparat arme si explozibili si cu fonduri care sa acopere costurile organizarii si planificarii atacurilor?

        Cineva care organizeaza un atac terorist nu risca operatiunea trimitiandu-si executantii cu barci care nu mai ajung la tarm, nu? Ii urca frumos in avion si ii trimite unde are nevoie. Ii plateste hotel sau ii asigura mijlace care sa-l tina in afara radarului autoritatilor, nu-l impinge in bratele biroului de emigrari sau sa-l trimita ca in final sa ajunga intro tabara de refugiati.

        Nu mai lasati fricile sa va conduca ratiunea. Oamenii sunt oameni, si singura diferenta este legata de cum aleg sa fie la nivel individual.

        Tu stii cati musulmani sunt in Romania? Ai idee de cand sunt aici? Te-au deranjat cu ceva in tot acest timp?
        • +3 (3 voturi)    
          :) (Duminică, 27 noiembrie 2016, 0:19)

          Conservator [utilizator] i-a raspuns lui fanegr1ja

          Asta e problema, faptul ca nu se gindeste pe termen lung. Si, in general, nu se gindeste deloc.
          Cei care au venit in barci sa zicem ca au venit de frica mortii. E adevarat, printre ei se pot infiltra cu usurinta teroristi, dar nu acestia sint problema. Cel putin, nu cea mai mare.
          Dar acesti refugiati se vor intilni cu ipocrizia germana, dusa la rang de politica de stat (autoarea articolului o numeste viclesug, dar noi ii zicem ipocrizie). Vor vedea ca, desi libertatea religioasa e sfinta, vor fi dati afara daca in timpul programului se duc sa se roage la Mecca de nu stiu cite ori pe zi. Vor vedea ca fara limba nu fac nimic si ca acele cursuri platite (nu integral) de statul german, nu ajuta cu prea mult. Ca isi vor gasi de lucru prin firme de intermedieri si sint platiti cu salariul minim (8,5 euro/ora) in timp ce intermediarul ia inca pe atit. Si multe altele.
          Si ei vor inghiti, ca doar au fugit de frica mortii. nu? Dar copiii lor vor trai in aceleasi conditii, iar copiii lor nu au fugit de bombe si nu vor intelege de ce. Si se vor radicaliza si se vor arunca in aer. Nu crezi? Uita-te cine sint teroristii din Franta: a doua sau a treia generatie de auslenderi. Crezi ca sint mari deosebiri in modul cum trateaza strainii intre Franta si Germania?
          • +1 (5 voturi)    
            Inteleg ce spui (Duminică, 27 noiembrie 2016, 14:25)

            fanegr1ja [utilizator] i-a raspuns lui Conservator

            E clar ca nu exista un sistem perfect. Ai dreptate cu generatia a doua si a treia.

            Totusi Germania nu e Franta in abordarea politicilor de incluziune, cum spune cineva in unul din comentarii.

            Se vede asta comparand numaru lde imigranti de pe teritoriu cu numarul faptelor antisociale inregistrate. Media obtinuta poate mai apoi fi comparata cu media infractionalitatii provenita de la populatia locala.

            Ce e sigur este ca nu este usor sa fi uman si nici sa gasesti solutii la probleme. E mai usor sa ridici garduri cu sarma ghimpata.
        • +4 (8 voturi)    
          de ce nu m-au deranjat musulmanii in Romania (Duminică, 27 noiembrie 2016, 1:14)

          Irizat [anonim] i-a raspuns lui fanegr1ja

          pt. ca am avut un rege pe numele lui Carol I.
          Care dupa ce a preluat Dobrogea, dupa razboiul de independenta, a avut grija sa puna statul si legea deasupra religiei.

          pana la 1877, ia uite cum traiau romanii sub turci:
          http://adevarul.ro/locale/constanta/dobrogea-stapanire-otomana-acesti-otomani-tratau-crestini-mai-rau-caini-politaii-turci-necinsteau-femeile-1_57de5a845ab6550cb8c30bb3/index.html

          pana cand nu o sa se inteleaga faptul ca religia trebuie sa se supuna legii, tara respectiva va fi inapoiata.

          iar aici discutam despre islam, o religie ucigasa, militanta, raspandita cu sabia de un profet pedofil - piss be upon him!
          • +1 (1 vot)    
            Radicalismul nu rezolva problemele (Duminică, 27 noiembrie 2016, 21:18)

            pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Irizat

            "iar aici discutam despre islam, o religie ucigasa, militanta, raspandita cu sabia de un profet pedofil"
            Asta e exact genul de atitudine de care se folosesc extremistii islamisti pentru a demonstra prigoana "cruciatilor" crestini impotriva musulmanilor. Cu ce e mai bun acest discurs fata de cel al celorlalti radicali ? Aceasta viziune nu mai lasa loc de convietuire pasnica cu Islamul, ci singura optiune este cea a razboiului. Este reversul medaliei, 2 atitudini extremiste izvorate din religii diferite, insa identice ca si mesaj.
            Islamul este acum folosit de grupari radicale care le convine de minune aceasta atitudine a ta, pe ea isi intemeiaza discursul radical, convertirile, propaganda, prozelitismul etc. Islamul este interpretat intr-o maniera radicala, asa cum crestinismul acum cateva secole era interpretat, pentru a justifica cruciadele, arderile pe rug, tortura etc.
            Occidentul trebuie sa sustina gruparile reformiste din cadrul Islamului, nu sa se inchida intr-un mesaj violent si izolationist la adresa Islamului, lucru care nu va face decat sa agraveze situatia.
        • +4 (8 voturi)    
          religia musulmana e o religie sangeroasa (Duminică, 27 noiembrie 2016, 1:32)

          Irizat [anonim] i-a raspuns lui fanegr1ja

          Islamul nu este o religie ca oricare alta. A fost intemeiata cu sabia de catre un pedofil insetat de putere, care s-a auto-intitulat profet.

          Pedofil pt. ca a lasat-o insarcinata pe Aisha, o fetita de 9 ani.

          Grozaviile facute de catre acest decerbrat, grozavii proslavite in Coran sunt o gramada.

          De ajuns sa spun ca individul, insetat de putere s-a uitat in jur si a vazut puterea crestinismului. Atunci a copiat rapid principiile de baza ale crestinismului si s-a autointitulat profet. Vreme de 10 ani, a reusit sa stranga 150 de adepti.
          Intrucata vazut ca nu merge cu vorba buna a scos sabia. Rezultatul in timpul vietii lui a cucerit Penisnula Araba. Va convertiti sau muriti.

          BTW, Cruciadele pt. care care sunt blamati europenii si dupa 1000 de ani, a insemnat recucerirea teriutoriilor crestine - crestinism care s-a raspandit fara sabie.

          Azi, cele mai inapoiate tari din lume sunt cele musulmane. Femeia este un obiect, iar legea e scrisa in Coran.

          Uite aici o analiza buna a Islamului azi: http://www.petreanu.ro/da-este-islamul/

          Aaaa...uite si citate ale oamenilor celebri despre coran si islam.

          http://inliniedreapta.net/dereferinta/despre-religia-pacii/
        • 0 (4 voturi)    
          ... mai un pic ... (Duminică, 27 noiembrie 2016, 7:53)

          Observatore [utilizator] i-a raspuns lui fanegr1ja

          ... si ma apuca plinsul ...
          Daca chiar crezi ce spui treci la fapte : un one way ticket pina la Mosul si incearca pe vajniciii musulmani de la isis sa-i aduci pe calea propovaduita de tine .
        • -2 (6 voturi)    
          ... (Duminică, 27 noiembrie 2016, 8:22)

          stuparul [utilizator] i-a raspuns lui fanegr1ja

          Excelente comentarii, argumentate si bine structurate.

          Insa ce sunt cu atatea minusuri ? Exlicatii:

          1. Daca au citit ceva atat de bine argumentat si nu au fost de acord si mai mult de atat refuza logica, tind sa cred ca pur si simplu ne meritam politicienii pe care ii avem
          2. Rea intentie ?!! Troli ?!!
          • +1 (3 voturi)    
            :) (Duminică, 27 noiembrie 2016, 14:47)

            fanegr1ja [utilizator] i-a raspuns lui stuparul

            Ce am observat este faptul ca la scurt timp dupa publicarea comentariilor minusurile au aparut in bloc la nivelul tuturor comentariilor, nu numai celor scrise de mine ci si ale celor scrise de alti utiizatori care practic imi combateau afirmatiile. Practic au primit minus toti cei care s-au implicat in discutie, indiferent de opinie.

            Pentru cineva pregatit e relativ usor sa creeze un program care automat se logheaza cu multiple conturi si executa un sir de actiuni ce manipuleaza sistemul de vot.

            Daca stau bine sa ma gandesc cred ca as putea sa fac ceva de acest gen folosind un framework de automatizare [ex: Selenium punctul 3 in lista http://selenium-python.readthedocs.io/]
      • -16 (24 voturi)    
        Mirobolanta sursa (Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 23:56)

        pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Irizat

        Sa citezi din Breitbart e ca si cum ai cita din Romania Mare.
        • 0 (8 voturi)    
          cine spune? (Duminică, 27 noiembrie 2016, 1:07)

          Irizat [anonim] i-a raspuns lui pro_bono

          eu stiu ca breitbart, jihadiwatch, gatestone institute, fox si altii sunt islamofobi conform presei aliniate politic corect.

          ceea ce nu ai citit matale este ca acolo, in Breitbart este citat un document al Biroului Federal de Munca (Bundesagentur für Arbeit), scurs in Das Bild.

          e un pic mai clar acum? percepi diferenta intre Breitbart, Romania Mare si presa politic corecta? Sunt 3 chestii diferite.
          • +2 (4 voturi)    
            Breitbart=Trump Pravda (Duminică, 27 noiembrie 2016, 15:38)

            pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Irizat

            A prezenta informatia si a interpreta informatia sunt 2 chestiuni diferite. Un pahar umplut pe jumatate cu apa este vazut gol pe jumatate de pesimist si plin pe jumatate de optimist, depinde de cine interpretreaza informatia. Viziunea ta despre lume este simplista, maniheista, reductionista, vezi lumea in in alb si negru, in progresisti versus conservatori. In realitatea viata poltica, sociala, economica este mult mai complexa, are mult mai multe nuante, este pur si simplu aberant sa o reduci la acest cliseu usurel, dreapta versus stanga.
            Prin urmare sunt gresite toate clasificarile simpliste precum “presa corecta politic”. Ce inseamna asta ? In viziunea ta inseamna orice care nu se incadreaza in limitele restranse ale ideologiei tale politice. Ce este ironic este ca, desi combati de mama focului “stangistii” utilizezi aceeasi structura dihotomica care sta la baza gandirii lor: bogati versus saraci, capitalism versus socialism etc. Si tu ca si ei vezi viata tot in doua culori fara nici un fel de nuante.
            Pentru tine nu exista decat conservatori ( cei buni ) si socialisti ( cei rai ), Breitbart si Fox ( jurnalistii “adevarati” ) si presa corecta politic ( cei care nu sunt de acord cu tine ). Ca sa-ti dovedesc cat de falsa este aceasta viziune despre presa “corecta politic” si Breitbart, o sa apelez la analiza unui cunoscut comentator conservator, Ben Shapiro, asta ca sa nu interpretezi demersul meu drept o “viziune progresista”:

            “Steve Bannon Turned Breitbart Into Trump Pravda For His Own Personal Gain. With Bannon embracing Trump, all that changed. Now Breitbart has become the alt-right go-to website, with Yiannopoulos pushing white ethno-nationalism as a legitimate response to political correctness, and the comment section turning into a cesspool for white supremacist mememakers. This Is Precisely The Sort of Corrupt Media Relationship Breitbart Used To Abhor. Bannon Is A Legitimately Sinister Figure.” goo.gl/VgbLDi
    • -14 (36 voturi)    
      Excelent comentariu (Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 19:47)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui fanegr1ja

      nu baga in seama minusurile, unii din cititorii HN sunt bulgari la voturi, dau din minus cand vor sa zica da.
    • -15 (37 voturi)    
      Nu cred ca a fost calcul economic (Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 20:14)

      Cristian_S [utilizator] i-a raspuns lui fanegr1ja

      Nu cred ca acordarea de azil sirienilor a fost calcul economic. A fost pur si simplu un ajutor, la fel ca atunci cand adapostesti peste noapte familia vecinului a carui casa a fost devastata de incendiu.

      Merkel va castiga pentru ca a luat deciziile bune la momentul potrivit. Nemtilor le merge foarte bine - somajul e la minime istorice, deficitul bugetar a fost anulat, exporturile duduie. Nici macar cheltuielile cu azilantii nu au dus la deficit bugetar.

      Autoarea articolului (cu simpatii social-democrate) deplange plictiseala campaniei electorale. Asa o plictiseala mi-as dori si in Romania - lucrurile sa mearga bine, incat sa nu se simta nevoia de candidati cu abordari total diferite.
    • -11 (27 voturi)    
      Un exercitiu (Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 22:13)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui fanegr1ja

      Ia sa scoatem din Germania toti strainii, inclusiv cei care au dobandit cetatenia, adica sa ramana numai germanii, ce s ar intampla cu economia germana? Germania a primit mereu oameni pt munca, pt munca de jos de ce nu (Gastarbeiter) . Imigrantii sunt astfel vazuti ca o resursa de munca.

      Tb vazut si cate infractiuni provoaca germanii si apoi sa compari.
    • -14 (30 voturi)    
      De unde atatea minusuri? (Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 22:20)

      zzztop [utilizator] i-a raspuns lui fanegr1ja

      Au intrat rusii sa dea minus se pare. Merkel e cum a spus si Obama liderul de facto al democratiei.

      Poate unora nu le convine gestul umanitar si partial economic cu primirea refugiatilor dar a facut the right thing. Daca nemultumitilor le-ar cadea o bomba pe casa cred ca s-ar bucura sa fuga si sa fie primiti omeneste intr-o tara civilizata.
  • -14 (32 voturi)    
    Merkel si-a nuantat mult pozitia (si actiunea (Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 19:19)

    Susufler0 [utilizator]

    efectiva) in problema imigrantilor slamisti iar acest lucru impreuna cu o politica economica interna de succes au facut-o din nou aproape imbatabila.

    Martin Schulz nu are ce sa ii opuna pt ca sa isi creeze o sansa sa o invinga pe Muti, atata timp cat in politicile interne social democratii sunt in urma conservatorilor iar pe plan extern fostul presedinte al PE e minat de aceleasi vulnerabilitati ca si Merkel, daca nu chiar mai mari.

    PS. In concluzie cred ca Merkel o sa bata recordul ! ;)

    PPS. "Vina", daca o sa se intample lucrul acesta nu e a ei, ci a adversarilor sai.
  • -12 (30 voturi)    
    well (Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 20:21)

    L8MA [utilizator]

    Am ajuns noi, culmea, sa ne ''interesam'' de bunastarea unei societati cu o economie care duduie si care a facut o reunificare atat de bine incat nimeni nu mai percepe azi la nivel de imagine internationala ca fiind o Germanie de Est si una Occidentala, doar o Germanie puternica si cu un cuvant greu in esichierul politic mondial.
    De aia e inca votata, nu are concurenta care sa proiecteze in afara o astfel de imagine.
  • +16 (22 voturi)    
    astept cu mare interes incheierea mandatului (Sâmbătă, 26 noiembrie 2016, 21:47)

    ..13 [utilizator]

    De Presedinte al Parlamentului Evropean al domnului Martin ...Dupe, ami discutam...Nu o sa ii fie deloc moale domniei sale, dar pentru o persoana fara bacalaureat cred ca are suficiente realizari pana la aceasta data...

    Cred ca Germania va arata in 2017 orientarea dreapta..
    • 0 (2 voturi)    
      e fara bacalaureat (Duminică, 27 noiembrie 2016, 1:53)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      dar e bine orientat, kapo-ul schulz.
  • +5 (9 voturi)    
    Merkel mai tine Europa unita (Duminică, 27 noiembrie 2016, 0:31)

    pro_bono [utilizator]

    Ar fi un dezastru sa vina in Germania la putere un lider populist sprijinit de Rusia. S-ar alege praful de UE. Cine sa mai tina unita aceasta constructie politica, daca nu Germania ? Franta ? Pai la ei nu numai socialistii sunt pro-Putin, dar si o parte a dreaptei politice. Fillon de exemplu. Nu mai vorbesc de nationalistii populsti ai lui Le Pen.

    Merkel este cam singura cu o pozitie transanta fata de Rusia lui Putin, desi este supusa la imense presiuni si din partea socialistilor si de o parte a industriasilor germani. Lui Merkel i s-a creat o imagine de filo-islamista, lucru departe de adevar. In primul rand ca Merkel n-a chemat imigrantii din Siria, ei erau deja pe teritoriul european in Ungaria si Austria. Toata lumea isi aduce aminte de situatia tensionata de atunci. Orban, care acum se bate cu pumnul in piept, atunci era cu coada intre picioare, nu stia ce sa faca. Ce se intampla daca il lasau nervii si ordona o actiune in forta asupra a zeci de mii de imigranti ? O mana cereasca pentru radicalii islamisti din toata lumea. Dovada ca “cruciatii crestini” ii asupresc pe musulmani.

    Merkel n-a facut decat sa ia o decizie politica, care sa evite o situatie cu potential politic devastator. Cand nimeni nu stia ce sa faca Merkel si-a asumat responsabilitatea politica a unui gest menit sa detensioneze situatia.

    Evident ca odata vazut cu sacii in caruta Orban nu vrea sa auda nici de impartirea responsabilitatii prin acceptarea unui numar de refugiati, nici de plata efortului de gazduire. Asta e rasplata lui pentru bunavointa lui Merkel. Poate pentru cancelarul german era mai bine sa lase imigrantii pe capul lui Orban, insa pentru Europa n-ar fi fost deloc bine. Dar stiti vorba aceea: Facerea de bine...

    P.S. Imigrantii au ajuns in Europa prin bunavointa sultanului Erdogan, care le-a dat drumul din taberele de refugiati si prin neinterventia Greciei. Erdogan a facut-o ca santaj, iar Grecia ca razbunare pentru reformele la care a fost constransa.
  • -1 (1 vot)    
    O fi femeie sau barbat? (Duminică, 27 noiembrie 2016, 8:17)

    Alex735 [utilizator]

    Angela e barbat.. Barbat de stat.!
    • +1 (3 voturi)    
      pfff, am citit (Duminică, 27 noiembrie 2016, 10:10)

      Lebada Neagra [utilizator] i-a raspuns lui Alex735

      Angela e barbar :)))


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri