Sute de soferi de taxi portughezi au blocat luni accesul in aeroportul Lisabona, in semn de protest fata de legalizarea in Portugalia a Uber si Cabify, niste servicii de rezervare a unor masini cu sofer, ceea ce a obligat numerosi calatori incarcati de valize sa mearga pe jos, relateaza AFP, citata de News.ro.

In urma unor ciocniri cu politisti inarmati, care au retinut trei soferi de taxi, manifestantii au reuzat sa plece din zona aeroportului, iar coloana planuia sa se indrepte catre Adunarea Republicii.

Ramasi fara taxiuri, turistii care soseau la Lisabona luau metroul cu asalt, deosebit de aglomerat, autocare sau chemau masini cu ajutorul acestor aplicatii pe telefonul mobil, denuntate de catre soferii de taxiuri.

"Imi va lua aproape tot atat timp sa ajung la hotel, de la aeroport, cat mi-a luat sa vin de la Amsterdam", a deplans Roland Baak, in varsta de 46 de ani, aflat intr-o calatorie de afaceri, care statea la o coada impresionanta ca sa cumpere bilet la metrou.

Insa mobilizarea era mai slaba decat se asteptau principalele organizatii din cadrul sectorului, Antral si Federatia portugheza a taxiurilor, care mizau pe o participare de aproximativ 6.000 din cele 13.000 de taxiuri care opereaza in Portugalia.

"Interzis ilegalilor", se putea citi pe afise lipte pe geamurile taxiurilor, care au strabatut nord-estul capitalei intr-un vacarm de claxoane si arborand steaguri in alb si rosu.

"Muncim ore lungi si castigam foarte putin. Guvernul trebnuie sa puna capat acestui transport ilegal de pasageri", a cerut un sofer de taxi din capitala, Paulo Carvalho, in varsta de 56 de ani.

Soferii de taxi se opun unui proiect de decret al Guvernului lui Antonio Costa care vizeaza sa reglementeze activitatea in baza aplicatiilor mobile ale societatii americaen Uber si a concurentei ei spaniole Cabify.

Executivul socialist intentioneaza sa impuna acestor soferi privati obligatia de a se forma timp de 30 de ore - 150 de ore in cazul taximetristilor -, de a dispune de un vehicul vechi de cel mult opt ani, de a emite facturi electronice si de a subscrie la o asigurare pentru transport de pasageri.

La finalul unei reuniuni cu reprezentanti ai soferilor de taxi, ministrul Mediului Joao Matos Fernandes a anuntat o "divergenta profunda" si a refuzat sa stabileasca un "contingent" care sa limiteze numarul de vehicule de transport de pasageri.

"Guvernul nu a vrut sa se angajeze sa creeze un contingent, deci ramanem aici atat timp cat va fi necesar. Vom ridica corturi pentru a petrece noaptea, daca va fi nevoie", a avertizat Florencio Almeida, presedintele asociatiei Antral.