Decizie oficiala: Landurile germane nu mai vor noi inmatriculari de automobile pe benzina si motorina, incepand cu anul 2030

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Duminică, 9 octombrie 2016, 17:31 Actualitate | Internaţional

Pe o autostrada germana
Foto: Dani Rockhoff
Landurile germane nu vor sa mai permita noi inmatriculari de automobile pe benzina si motorina, incepand cu anul 2030, potrivit informatiilor detinute de Spiegel. Aceasta rezulta dintr-o rezolutie prezentata la ultima sedinta a Camerei Superioare a Parlamentului german (Bundesrat). Rezolutia ar fi fost agreata transpartinic. "Astfel, atat landurile cu guverne conduse de SPD, cat si cele conduse de Uniune [n.t. CDU/CSU] s-au pronuntat pentru o astfel de interdictie", precizeaza publicatia citata.

Desigur ca si Partidul Verzilor adera la idee, parandu-i- se insa ca initiativa nu ar trebui sa si-o insuseasca social- si crestin-democratii. O zicala germana spune "a te impana cu pene straine", ceea ce pare a se intampla si acum.

"Daca luam in serios Acordul Climatic de la Paris, incepand cu 2030 nu mai au voie sa circule noi motoare cu ardere interna pe strazi", a spus Oliver Krischer, seful fractiunii Verzilor din Bundestag. "Acest lucru a fost decis transpartinic in Camera Deputatilor, e adevarat. Insa e de mirare ca, atunci cand solicitarea a venit de la Verzi, Uniunea si SPD s-au indignat", a adaugat el.

Pentru a fi intrunite criteriile din Acordul Climatic de la Paris, emisiunile de CO2 in Germania urmeaza a fi reduse cu aproape 95%, pana in anul 2050. Una dintre solutii, pentru atingerea acestei tinte, este promovarea mobilitatii pe baza de energie electrica. Din pacate, succesele inregistrate pe aceasta linie sunt modeste, iar acordarea primelor provenite din subventii de stat, la cumpararea automobilelor electrice, n-a avut nici pe departe succesul scontat.

In aprilie 2016, Guvernul de la Berlin convenea cu principalii producatorii de autovehicule din Germania sa subventioneze cu 4.000 de euro cumpararea unui autovehicul electric si cu 3.000 de euro pe cea a unui autovehicul hibrid. Costurile acestui plan in valoare de 1,2 miliarde euro, care se aplica autovehiculelor al caror model de baza costa sub 60.000 de euro, urmau a fi preluate, in mod egal, de stat si de producatorii auto.

In plan se prevedea si un buget de 300 de milioane de euro, pentru extinderea retelei de statii de alimentare electrica, pentru aceste autoturisme. Obiectivul guvernului german era ca, pana in anul 2020, un milion de autovehicule electrice si hibrid sa circule pe strazile si autostrazile din Germania.

In prezent, in pofida unor intense campanii de promovare si a subventiilor banesti, numarul automobilelor electrice este mai mult decat modest. Dintr-un total de peste patruzeci de milioane de autovehicule inmatriculate in Germania, cele electrice sunt in numar de 25.000, carora li se adauga cca 130.000 de autoturisme hibride, care combina functionarea pe baza de electricitate cu combustia interna.

Si in Romania, entuziasmul cumparatorului pentru automobilele electrice este limitat. In anul 2015, statul acorda o subventie de 20.000 de lei, la cumpararea unui autoturism electric, si 5.000 de lei, la achizitionarea unuia hibrid. Programul a fost continuat si in 2016, prin asa- numitul Rabla Plus, in care nu ar exista obligativitatea casarii unei masini vechi.

  • Germania gandeste verde
Germania este o tara constienta si constiincioasa in ce priveste "politica verde", ecologica, fapt care, in Romania, este luat mai degraba in ras. Pe langa deceniile in care Bündnis90/Die Grünen (Verzii) au manifestat consecvent pentru un mediu curat si sanatos, numeroase ONG-uri au activat si activeaza contra poluarii, impotriva transportului si depozitarii de deseuri nucleare pe teritoriul Germaniei, pentru protectia mediului natural, pentru culturi agricole neviciate si o alimentatie sanatoasa.

Dupa dezastrul nuclear de la Fukushima din Japonia, in primavara anului 2011, cancelarul Angela Merkel a dispus ample masuri de verificare a starii si functionarii centralelor atomice din Germania. In mai 2011, 13 centrale atomice au fost temprar puse pe butuci, lucru la care m-am referit pe larg in articolul "Germania isi invinge teama de Blackout. 13 centrale atomice sunt temporar scoase din functiune".

La inceputul acestui an, Germania riposta din nou "verde", somand autoritatile belgiene sa ia masuri in problema repetatelor incidente legate de functionarea centralelor nucleare si cerand "dovedirea sigurantei centralelor nucleare vechi de 40 de ani". M-am referit pe larg la aceasta problema in articolul "La cinci ani de la Fukushima, n-a invatat Belgia nimic? Cârpeala de la centralele nucleare belgiene ii alarmeaza pe vecini", din ianuarie 2016, pe Hotnews.ro.

Alternativa energiei eoliene si a altor energii regenerabile sta sus pe agenda unui guvern si a unui cancelar care, in trecut, parea ca face mult mai mult jocul concernelor energetice si al puternicilor sai lobby-isti.

  • Noul acord climatic international
Reactia de acum a parlamentarilor germani, referitoare la impulsionarea productiei si achizitiei de automobile mai putin poluante decat cele cu combustie interna, nu vine "din stele". Ea se incadreaza intr-o strategie asumata ca urmare a semnarii Acordului Climatic de la Paris.

In decembrie 2015, oficiali de rang inalt din 200 de tari au luat parte la cea de-a 21-a Conferinta Mondiala pe teme de clima, cu scopul de a gasi formula unui acord care sa inlocuiasca Protocolul de la Kyoto, ale carui prevederi expira in anul 2020. Scopul mai era si gasirea unui larg consens, la care sa adere cat mai multe state si care, totusi, sa impulsioneze in directia unor ambitioase masuri de protectie climatica, si nu la "o frectie la piciorul de lemn".

In final, delegatii au convenit asupra unui document lung de 31 de pagini, considerat de cancelarul german Angela Merkel drept o reusita si pe care presedintele SUA l-a catalogat drept "un punct de cotitura pentru lume".

Aproape toate cele 197 de tari participante in 2015 la Conferinta de la Paris a ONU, privind schimbarile climatice, au semnat noul acord. Insa fiecare tara mai trebuia sa-l ratifice in propriul Parlament. Pana in 5 octombrie 2016, 74 de tari o facusera - tari responsabile de cca 59% din emisiunile de gaze de sera, de pe Pamant. Pentru a fi validat, Acordul prevedea un minimul de 55 de tari si 55% din emisiile de CO2.

Prin urmare, piedica validarii a fost trecuta, iar Acordul Climatic intra in vigoare la 4 noiembrie 2016, adica peste mai putin de o luna. Desigur ca implementarea sa nu va fi usoara, insa cu vointa politica, cum este acum in Germania, noul protocol climatic nu va ramane doar un bla-bla pe hartie. Iar aceasta este in interesul tuturor cetatenilor Planetei, o planeta cu resurse limitate, de care trebuie sa avem grija, daca vrem ca si urmasii nostri sa aiba un loc de trait.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
9508 vizualizari
  • +2 (48 voturi)    
    Fain (Duminică, 9 octombrie 2016, 17:42)

    mitg [utilizator]

    Dar Al-Jermania nu prea vor mai exista germani pana in 2030.
    • +11 (41 voturi)    
      dar (Duminică, 9 octombrie 2016, 17:50)

      tmt [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      or sa fie o tara musulmana progresista
      • -2 (12 voturi)    
        plina (Duminică, 9 octombrie 2016, 22:02)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui tmt

        de cai si camile, clar ca nu le mai trebuie masini. Asa zice la quran, parca, ca doar si camilele pot fi utilizate de catre dreptcredinciosi.
  • +21 (31 voturi)    
    ! (Duminică, 9 octombrie 2016, 18:01)

    tudorr [utilizator]

    Bulgaria se bucura :)))
  • +9 (35 voturi)    
    Politicienii, rupti de realitate, as usual (Duminică, 9 octombrie 2016, 18:32)

    Locke Lamora [utilizator]

    Actuala productie globala de Li e de ajuns pt 500000 de baterii de Tesla, ambitia lui Musk ca productie pt 1 an. Politicienii nu se intreaba de unde or sa scoata atatea baterii cat sa populeze toata Germania???
    Bineinteles ca o sa fie o goana teribila dupa metale rare, goana care o sa produca dezastre ecologice teribile, deoarece datorita bulei create de niste ignoranti, o sa se faca minerit agresiv.
    Politicienii nu realizeaza inca in ce rahat e Germania cu morile de vant si energia extrem de scumpa de pe la ei? Pot sa e uite peste ocean la Ontario sau California, de unde mai nou incepe lumea sa fuga, datorita chain reaction cauzat de indatorarea excesiva in numele ideologiei Climate Change.
    • +8 (12 voturi)    
      Pana in 2030 mai e (Duminică, 9 octombrie 2016, 20:44)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Daca tehnologia nu va progresa si nu se vor gasi alternative la Litiu (putin probabil), pot oricand sa abroge legea.
      • 0 (14 voturi)    
        Ar putea pur si simplu sa nu piarda (Duminică, 9 octombrie 2016, 21:50)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Timpul aiurea. Dar nah, is presati de interese financiare above them. Cea mai mare fraiereala din istoria omenirii.
        Ps: cumpara unul o tesla hi end, de 129k $. L-am intrebat ce business are de isi permite masina aia. A zis ca nu-i pt el, e pt nevasta, usor de intretinut, fara batai de cap. El, ceo la o firma de oil...radea si a spus ca nu prea multi din alte domenii isi permit jucarii din astea si cica e smart idea anyway, sa ii mulgi de bani pe aia care ii au.
      • 0 (0 voturi)    
        Litiu (Luni, 10 octombrie 2016, 14:04)

        RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Alternative la litiu nu se vor gasi pentru ca e cel mai bun material pt baterii. Asta nu inseamna ca productia globala de litiu nu poate creste cu cateva ordine de magnitudine.
    • 0 (6 voturi)    
      problema e ca (Luni, 10 octombrie 2016, 9:28)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      momentan curentul electric se produce tot cu poluare. daca mutam fumul de la esapament la cosul termocentralei nu rezolvam mare lucru.

      OK, inteleg ca intr-un anumit orizont de timp, probabil 50 de ani ca sa fim realisti, vom avea si fuziune nucleara care ne va da energie electrica aproape gratis. Dar aceste centrale "pe fuziune" inseamna investitii gigantice la nivelul omenirii, raportat la tehnologia noastra de azi, eu zic ca sunt mai grandioase decat piramidele care au fost facute la tehnologia de atunci.

      Dar pana atunci mai sunt 3-4 generatii de masini. Pe de alta parte, pentru mediu sunt multe de facut si lucrurile trebuie incepute chiar azi.
      Solutiile presupun schimbarea mentalitatii si a obiceiurilor celor multi, gen mersul de unul singur cu masina la servici. Aici sunt 2 variante: prima e sa il obligi pe om pur si simplu, in stilul stalinisto-nazist "pentru binele comun", a 2-a este sa il oferi o alternativa ( transport in comun ) decenta, dar asta necesita gandire reala in slujba cetateanului nu doar sloganuri si utopii, deasemenea investitii, samd.

      Toti cei care se cred politicieni pot fi prosti atata timp pot sa isi mascheze prostia in actiuni luate in numele "binelui comun". E ca la biserica unde na, poti sa zici ceva rau de ei ? Nu prea fiindca atunci iti vor spune ca esti omul Satanei si gata !

      Revenind, masinile electrice sunt viitorul, dar deocamdata in materie de evitare a poluarii ele nu reprezinta vreo solute miraculoasa.

      Mergeti pe jos, cu bicicletele, autobuzele, nu o ardeti pe autostrazi cu 180 ca toti tiganii,
      etc. Solutiile de evitare a poluarii sunt in mainile noastre, ale celor multi.
    • +2 (6 voturi)    
      noroc cu tine (Luni, 10 octombrie 2016, 11:21)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Iti dai seama in ce situatie nasoala se arunca toti cu capul inainte?
      Lasa Tesla, dar Renault, Peugeot, tot grupul VAG, ba mai nou si Maserati, Lamborghini, etc. au anuntat ca vor scoate modele electrice pana in 2020 fara sa se gandeasca de unde o sa scoata Li pentru atatea masini.
      Da-le un mail repede sa-i avertizezi. In schimb iti vor multumi cu un post bine platit de consilier strategic si vei avea si satisfactia de a fi salvat economia lumii.

      Acum, lasand gluma la o parte, ia si citeste cum se produce Li. Se extrage majoritar din acvifere si se lasa la evaporat: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/eip-raw-materials/en/content/development-innovative-and-sustainable-lithium-extraction-process-medium-lithium-grade
  • +1 (31 voturi)    
    Minti bolnave (Duminică, 9 octombrie 2016, 18:40)

    Robert M [utilizator]

    Comunistii occidentali cauta in permanenta masuri opresive pentru populatie.
    In acelasi timp fac jocul producatorilor de autoturisme care vor sa ne vanda produse cu durata mica de viata.
    Masinile electrice nu sunt nici ecologice si nici fiabile, sunt doar profitabile pentru industria auto.
    • 0 (2 voturi)    
      sunt profitabile doar fiindca sunt subventionate (Luni, 10 octombrie 2016, 19:36)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Din banii fraierilor.
      Stai sa vezi cand o veni in 10 ani racirea globala din nou. Sa vezi dilaila general.
  • -2 (8 voturi)    
    POATE LE TREC PE NUCLEARE... (Duminică, 9 octombrie 2016, 19:41)

    schroedinger [utilizator]

    Am citit undeva ca o pila necesara unui turism n-ar fi mai mare decat un pahar obisnuit si ar putea "alimenta"acel turism, cca 70 de ani!
  • +2 (20 voturi)    
    Sic transit.. (Duminică, 9 octombrie 2016, 20:42)

    Amerlocu [utilizator]

    Până în 2030 mai e... Se vor răzgândi pe parcurs, pe măsură ce „iecologismul” își va pierde complet orice urmă de atracție. Chiar și într-o țară în care libertatea cuvântului e atât de inhibată ca-n Germania, poporul oprimat de corectitudinea politică și „responsabilitatea” pentru crimele nazismului (oare mongolii se mai simt responsabili pentru Gingis Han?!) tot va reuși până la urmă să învingă cenzura și tirania neomarxistă la vot. Iar dacă nu le va învinge atunci va ajunge undeva la nivelul Coreei de Nord, Venezuelei sau Zimbabwe, unde poluarea nu mai e demult o problemă pentru că oricum nu mai funcționează nimic.

    Un exemplu relevant: Japonezii de la Toyota și Nissan au vânzările în SUA în cădere liberă după ce au promovat cu disperare soluții „verzi” și motore slabe „eco” la camionetele Tundra și Titan. Asta în timp ce piața americană de mașini mari crește în fiecare an. Camonetele și SUV-urile mari sunt cele mai bine vândute mașini americane.Aceeași chestie se observă și la SUV-urile mari cu motoare de peste 5 litri (care-s construite pe platformele camionetelor). Oamenii vor mașini cu „guts” să simtă ceva cand apasă pe accelerație. Ford și GM au încercat și ele motoare cu cilindree mai micaă, dar într-un mod mai ponderat. Au văzut că nu se vând, au băgat dicount-uri mari să scape de ele și acum se concentrează exclusiv pe motoare puternice. Dodge RAM, ce nu a înercat deloc motaore slabe, crește constant în pofida reputației calității mediocre pe care o are.

    http://motrolix.com/2016/05/f-150-silverado-sierra-ram-tundra-titan-pickup-truck-sales-april-2016/

    Majoritatea oamenilor vor să trăiacă mai confortabil mai degrabă decât eco. Gogorița încălzirii globale e deja subiect de bancuri. Apocalipsa tot trebuie să vimă de vreo 25-30 de ani și uite că întârzie, iar profețiile „înțelepților” ce sug de la țâțele finanțărilor încălzirii globale au eșuat să se împlinească una după alta. Încercrea stupidă a multor politicieni de a marșa pe minciuna instituționalizată
    • 0 (22 voturi)    
      Eco ??? (Duminică, 9 octombrie 2016, 21:25)

      Robert M [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      Un motor mic rezista 150.000km sau 10 ani. Un truck cu motor mare poate fi folosit minim 30 de ani si chiar mai mult.
      Trei masini slabe si pline de electronica si baterii sunt mult mai poluante decat una simpla si buna.
      Adevaratii poluatori sunt ecologistii falsi care promoveaza tehnologiile moderne bazate pe multa chimie.
      • +4 (20 voturi)    
        Aia cand incarca bateria (Duminică, 9 octombrie 2016, 21:58)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

        Al carei proces tehnologic e bazat oricum pe energie clasica ce utilizeaza combustibili fosili si mai e si extrem de polusnta, habar nu au cata enegie se iroseste datorita pirderilor si randamentelor scazute ale bateriei, care scad pe masura ce bateria imbatraneste.
        Ps: la fel habar nu au ca energia necesara incarcarii 97% e rezultatul arderii unor combustibili fosili.
        Renewable e doar pe hartie pt ca daca iei in calcul costurile de productie a morilor de vant de ex si costurile de intretinere...nu e greu sa realizezi ca mergi pe pierdere. E ca socialismul, functioneaza pana termini banii...fraierilor, bineinteles
        • +1 (9 voturi)    
          Eu zic... (Luni, 10 octombrie 2016, 9:07)

          ismail paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          Arata-ne niste calcule... sa ne demonstrezi ca energia eoliana si solara nu e profitabila.

          Eu de 5 luni stau cu sistem solar off grid, bine mersi. Cand ii auzit pe pareristii de serviciu, te ia groaza.
          • +3 (3 voturi)    
            Da stim (Luni, 10 octombrie 2016, 15:05)

            DanielSurpateanu [utilizator] i-a raspuns lui ismail paine de circ

            Da stim, tu esti cel mai eco friendly dintre toti, cel mai cel. Dar daca te luam la bani marunti, ai cea mai mare amprenta de carbon. Energia electrica e mai scumpa datorita tie si a celor ce vor eoliene si solar, in dauna atomic/fosil. Vezi ca nu se poate trai din eoliene/solar datorita randamentelor si sub/suprasarcinii. O sa ajungem ca in Germania unde in timpul furtunilor in Marea Nordului sunt rugati sa lase aprinse toate becurile si electronicele, ca sa nu-si prajeasca instalatia de inalta tensiune.
            Sunt personal de acord doar cu energia atomica - mi se pare de viitor. Restul, doar prostii.
            Solar sa te vad la iarna, cand o sa ai maxim 30-40% din ce ai vara. Ai tu panouri solare cum am eu diploma de Harvard!
          • 0 (0 voturi)    
            nu ne faci un calcul peste vreo 5 ani? (Luni, 10 octombrie 2016, 19:39)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui ismail paine de circ

            Sa stim si noi efectiv cat te-a costat kilowatul.
            PS una e o locuinta off-grid de 5 kw si alta e sa cari energia la sute si mii de km.
  • -6 (6 voturi)    
    Stai jos (Duminică, 9 octombrie 2016, 20:42)

    banel [utilizator]

    N-ai nici o treaba cu subiectul.
  • -3 (7 voturi)    
    ce (Duminică, 9 octombrie 2016, 22:08)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    bine, mercedes, bmw si vw devin niste fabricute, ramine cocalarii, maica, fara audi si bemveu. Dincolo de ironie, ma mir ca ditamai concernele, care se bazeaza in mare masura pe export, sint de acord cu asemenea aberatii, de care bunicul hitler, primul mare ecologist german, ar fi mandru.
  • -1 (7 voturi)    
    ca să nu rămână fără... (Duminică, 9 octombrie 2016, 22:55)

    gimini [utilizator]

    ...beemveuri, volcsvagân golf cinciuri și audi, cocalarii din România vor da fuga la Jermănika în iarna 2016-2017 ca să se aprovizioneze cu 5-6 mașini, desigur dintre acelea cu „numai” 199.999 km la bord (ocazie!) întrucât au fost conduse exclusiv de bătrânei care mergeau la piață cu ele.

    Mașinile vor fi stocate alături de cai, în grajd, dar estimăm că stocul va fi suficient pentru cca. 25 de ani, până află și cocalarii de la Românistan că există viață și dincolo de diesel.

    Și după ce își vor dampa pe repede-înainte către România tot stocul de beemveuri, volksvagânuri și audi scorojite, nemții vor anunța că totul a fost o glumă...
    • +1 (1 vot)    
      Esti (Luni, 10 octombrie 2016, 18:00)

      Chappie [anonim] i-a raspuns lui gimini

      in egala masura de cocalar, la fel ca si cei pe care ii descrii. De ce? pentru ca esti un ignorant, generalizezi si folosesti aceleasi stereotipuri. Aceasi frustrare tipic romaneasca de 2 bani si o flatulatie...
  • 0 (8 voturi)    
    citeva aspecte (Luni, 10 octombrie 2016, 3:17)

    Conservator [utilizator]

    1/ Desi se merge pe baterii de vreo 10, daca nu 15 ani, cred ca e prematur sa spunem ca o masina electrica polueaza mai putin decit una clasica. E adevarat, daca pui nasul la teava de esapament, aia electrica iti permite sa respiri. Dar s-au luat in considerare si ca masinii electrice ii trebuie energie ca sa incarce bateriile? Ca, daca ardem petrol intr-o centrala clasica ca sa incarcam bateria masinii electrice in loc sa ardem benzina direct in motor, n-am facut nimic. Si apoi: ce presupune fabricarea unei baterii electrice? Cit tine o astfel de baterie? Dupa ce o baterie devine inutilizabila, ce se intimpla cu ea? E suficient sa o aruncam la marginea drumului si se va degrada de la sine in 3 ani?
    2/ Ca de obicei problema se arunca in curtea omului de rind. Germania trebuie sa-si reduca poluarea. Nu se vorbeste de industrie (care trebuie sa duduie), nu se vorbeste de avioane, nici de combine sau tractoare. Se vorbeste de autoturisme.
    • 0 (2 voturi)    
      producatorul de energie electrica (Luni, 10 octombrie 2016, 11:00)

      IulianVacaru [anonim] i-a raspuns lui Conservator

      poate fi mutat pe campuri departe de oras (indiferent ca e termo, hidro, nuclear, gaz, etc) iar energia se transporta prin cabluri la distante mari -->
      Una e sa se polueze la 50-100 km si alta e in nasul nostru in oras. Pentru organism este o diferenta uriasa
    • -2 (4 voturi)    
      what?!?! (Luni, 10 octombrie 2016, 11:29)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Conservator

      Stii care e randamentul motorului termic? In cel mai bun caz 40%.
      Stii care e randamentul motorului electric? 99%.
      Masinile clasice mai pierd din randamentul asta prin transmisie, o problema pe care masinile electrice nu o au.
      Chiar daca ai genera toata energia electrica prin arderea combustibililor fosili intr-o centrala, tot ai economisi prin economia de scara.
      Apoi ai avantajul distributiei energiei: cisterne vs linii de inalta tensiune.
      Nici nu mai vorbesc de faptul ca in orase masinile electrice sunt mult mai eficiente datorita regimului de mers.
      Apoi mai ai avantajul generarii electricitatii din surse multiple: hidro, nuclear, eolian, solar, etc. Nu mai depinzi de o singura resursa (titeiul).

      Bateriile sunt garantate minim 8 ani (Tesla, Chevrolet, BMW, etc.).
      Bateriile Li-Ion sunt reciclabile 100%.
      • -1 (3 voturi)    
        Corectie (Luni, 10 octombrie 2016, 14:02)

        RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        Sunt de acord cu spiritul comentariului tau, dar eficienta reala e de vreo 70% pt electrice si de maxim 20% pt masini cu motor termic. In rest ai complet dreptate. Dar uita-te la comentariile din jur. Al tau e corect si de bun simt si are minus-uri. Altele sunt grobiene, complet ignorante in privinta incalzirii globale, in privinta tehnologiei, cu lipsa totala de viziune pe termen lung, chiar si semi-rasiste si au plusuri din belsug. Realizez treptat ca audienta pe hotnews e de foarte proasta factura. Imi poti recomanda niste publicatii romanesti unde poti avea o discutie inteligenta prin comentarii?
        • 0 (2 voturi)    
          Ironia ieftina (Luni, 10 octombrie 2016, 21:41)

          Robert M [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

          Nu mai poza in victima a societatii pentru ca nu iti iese.
          Vrei sa pari inteligent dar nu ai capacitatea de a intelege aspectele profunde ale tehnologiei.
          Te uiti la documentare TV si crezi ca ai devenit un guru al stiintei si ecologiei.
          • 0 (2 voturi)    
            Da? (Luni, 10 octombrie 2016, 23:40)

            RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

            Mi se pare ca presupui cam multe fara sa ma cunosti. Am un Master in fizica si nu e de la Spiru Haret. Asta nu ma face vreun expert in toate domeniile stiintifice si tehnologice, dar nici nu imi culeg cunostintele din documentare.
      • 0 (2 voturi)    
        Chestia cu bateriile garantate 8 ani (Luni, 10 octombrie 2016, 19:43)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        Ramane sa fie dovedita practic. Inca nici-una nu a ajuns la varsta asta.
        Iar gogorita cu incalzirea globala e mai mult religie decat credinta. Sa declari dioxidul de carbon un poluant denota mult analfabetism stiintific si multa habotnicie.
  • +4 (6 voturi)    
    mu le mai trebuie masini (Luni, 10 octombrie 2016, 8:10)

    dan.c [utilizator]

    toata lumea va fi pe camile :)


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri