Referendumul din Ungaria privind cotele de migranti este invalid, prezenta a fost sub 50%. Viktor Orban ia in calcul modificarea Constitutiei pentru ca referendumul sa fie validat

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 2 octombrie 2016, 23:19 Actualitate | Internaţional

Viktor Orban
Foto: Agerpres / Tanjug
Referendumul privind cotele de migranti impuse de Uniunea Europeana, organizat duminica in Ungaria, este invalid, deoarece prezenta la vot nu a atins pragul necesar de 50 plus unu la suta, a anuntat duminica seara Biroul Naţional Electoral de la Budapesta, potrivit MTI. Premierul ungar Viktor Orban a anuntat ca ia insa in calcul modificarea Constitutiei, printr-un amendament, astfel incat referendumul de astazi sa fie validat, relateaza Reuters. Referendumul din Ungaria a fost marcat de abesnteism (39,8% prezenta), insa cei care s-au prezentat la consultarea populara s-au pronuntat in proportie de 98,3% pentru respingerea cotelor de migranti.

Un sondaj de opinie realizat in cursul zilei de duminica de thinktank-ul Nezopont a aratat ca 95% dintre ungurii care au votat la referendum au respins cotele de migranti impuse de UE, dar votul va fi declarat invalid, potrivit Reuters.

Rezultatul referendumului este unul "remarcabil", iar Uniunea Europeana "nu va putea sa impuna Ungariei vointa sa" in problema imigratiei, a afirmat Viktor Orban.

Reuters comenteaza ca un referendum invalid ar putea diminua capacitatea lui Orban de a presa Bruxelles-ul pentru a-si schimba politicile in privinta migratiei.

Gyula Molnar, liderul Partidului Socialist (PSU, de opozitie), a declarat ca orice actiune a Guvernului bazata pe un referendum invalid privind cotele de redistribuire a imigrantilor ar fi "neconstitutionala". Daca premierul Viktor Orban ar actiona in vreun fel invocand referendumul, mandatul sau ar deveni ilegitim, a mai spus Gyula Molnar.

La randul sau, partidul radical de opozitie Jobbik a subliniat ca referendumul a fost un "fiasco" si a cerut ca Orban sa isi dea demisia daca votul se dovedeste invalid.

  • Ungaria trebuie sa primeasca 2.000 de refugiati. Presedintele PE reclama "jocul periculos" al Budapestei

Aproximativ 8,3 milioane de alegatori au fost chemati duminica sa valideze opozitia lui Viktor Orban fata de repartizarea refugiatilor in cadrul Uniunii Europene.

Viktor Orban declarase anterior ca nu conteaza daca prezenta la urne nu va permite validarea scrutinului, importanta fiind optiunea majoritara a celor care au ales sa si-o exprime: "Intotdeauna este de preferat un referendum valid decat unul invalid, dar consecintele legale vor fi puse in aplicare", a spus Orban duminica, dupa ce a votat.

Cotele obligatorii de refugiati au fost decise anul trecut in luna septembrie la Consiliul Justitie si Afaceri Interne (JAI), in urma unui vot prin majoritate calificata. S-a recurs la acest tip de vot pentru a fi depasita opozitia statelor care nu au acceptat aceasta initiativa ce prevede redistribuirea intre statele UE a 160.000 de migranti extracomunitari ajunsi in Grecia si Italia din Orientul Mijlociu, Africa si Asia.

Pana in prezent, dintre cei 160.000 de migranti au fost redistribuiti numai cateva mii.

Comisia Europeana a reamintit in aceasta saptamana ca referendumul nu va avea niciun impact juridic asupra angajamentelor adoptate. Responsabilii europeni se tem insa de o noua lovitura adusa legitimitatii proiectelor UE si unitatii membrilor sai, deja afectata de o succesiune de socuri, printre care acea mai grava criza migratorie de dupa 1945 si decizia britanicilor de a parasi grupul celor 28.

Presedintele Parlamentului European, Martin Schulz, a atras duminica atentia asupra "jocului periculos" al Ungariei, care organizeaza un referendum impotriva planului de relocalizare a refugiatilor in cadrul UE: "Conform grilei de repartizare, Ungaria trebuie sa primeasca numai vreo 2.000 de refugiati. A organiza un referendum in legatura cu aceasta este un joc periculos", a declarat Martin Schulz pentru grupul de presa german Funke.

Premierul ungar Viktor Orban se joaca "cu un principiu fundamental al UE: contesta validitatea legislatiei europene la care insasi Ungaria a contribuit", a subliniat presedintele Parlamentului European, care a lansat un apel catre ceilalti lideri ai tarilor membre UE sa il aduca pe Viktor Orban pe calea cea buna.











5842 vizualizari
  • -30 (52 voturi)    
    ask Base how (Duminică, 2 octombrie 2016, 23:44)

    gazuldebasist [utilizator]

    Viktore, la noi in 2012 s-a rezolvat simplu cu o erata....
    • +33 (45 voturi)    
      aia cu erata e minciuna PSD (Luni, 3 octombrie 2016, 2:33)

      Boham [utilizator] i-a raspuns lui gazuldebasist

      CCR a luat o decizie dar cei care au publicat-o au lasat pe afara partea cea mai importanta. Erata s-a dat pt a adauga partea lipsa, 'uitata' de slujitorii PSD
      • +10 (18 voturi)    
        nu are sens! (Luni, 3 octombrie 2016, 8:59)

        Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Boham

        Este complet lipsit de sens sa incerci sa "discuti" cu trollii pedesereului, de fapt ai Maskwei!
        Nici un fel de date reale nu ii pot clinti, nu este o dezbatere, ei nu is fac decat meseria, pentru car esunt platiti!
      • +1 (1 vot)    
        mitologii rasuflate (Joi, 6 octombrie 2016, 21:54)

        gazuldebasist [utilizator] i-a raspuns lui Boham

        mitologia uselista a fost de departe incalecata de mitomania macovista, asa ca mai usor cu cliseele asa-zisei drepte...
        cei 7,4 minus 1,5-2,0 tot au coplesit 1,0.... sigur art'metica nu merge in alegeri
    • +10 (18 voturi)    
      Inca .. (Luni, 3 octombrie 2016, 5:27)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui gazuldebasist

      ...mai molfaiti rahatul cu "erata"? Daca era ceva care sa-i incrimineze legal pe cei care au adaugat erata, slugile lui Tonta, aka Nitu&comp., ii legau imediat. Dar au vazut ca daca mai agita rahatul, risca sa fie ei legati pentru falsul facut.

      In rest, poti sa reformulezi si sa spui ceva de genul "Viktore, la noi in 2012 PSD-ul a facut ce a vrut: a avut o tentativa de lovitura de stat, a amenintat CCR-ul, a trimis la vot si mortii, a calcat in picioare toate legile care le stateau in calea planurilor, au incercat sa refaca listele cu numarul de votanti dupa ce s-a votat (o idee buna, poate ii iese lui Viktor, ca lui Victor nu i-a iesit) etc."

      Hai ca se poate.
    • 0 (10 voturi)    
      E tocmai pe dos (Luni, 3 octombrie 2016, 15:04)

      man_and_twin [utilizator] i-a raspuns lui gazuldebasist

      Ponta si Antonescu, Voiculescu si Iohannis (care mai sustinea si-n campania prezidentiala "dreptatea" demersului lor) , PSD si PNL vroiau sa aplice rezultatul unui referendum invalid. Ei sunt echivalentul lui Viktor Orban la noi.
  • +20 (62 voturi)    
    democratie rosie (Duminică, 2 octombrie 2016, 23:46)

    L8MA [utilizator]

    Sau sa-l repete pana iese cum vrea Orban, gica contra de Ungaria...
    asta nu mai e democratie, asta e manipulare pe fata a poporului, nu au fost 50% nu-i nimic, modificam constitutia postfactum.
    Ca sa nu mai aprind imaginatia celor cu logica diluata, nu sunt in favoarea primirii de migranti in Europa, nu cum se cere acum, dar daca toti duc povara dupa puterea pe care o au e o ipocrizie fara margini ca o tarisoara sa zica NU.Sa ajute ceilalti, noi vrem doar sa fim protejati militar, vrem sustinere financiara, de afaceri si de dezvoltare, adica doar sa primim, daca e de dat si actionat in solidar, nu multumim,facem referendum....
    Echivalentul acestei marlanii ar fi ca Germania sa intrebe daca populatia ei vrea ca UE sa mai dea vreun euro Ungariei sau toti banii alocati ei sa fie folositi in Germania pentru dezvoltarea in continuare a industriei nemtesti.Oare cum s-ar vota?
    • +5 (11 voturi)    
      Well ... ultima solutie ... Viktor cere cetatenie (Luni, 3 octombrie 2016, 8:53)

      MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui L8MA

      Well ... ultima solutie ... Viktor cere si cetatenie romaneasca, deoarece se adapteaza mai bine in peisajul mioritic.

      Viktore nu fi trist - te poti inscribe in Partidul Comunist !

      "Patria si Dreptul Meu!"
      .
    • -9 (11 voturi)    
      Cum cum ar vota? Ar respinge! (Luni, 3 octombrie 2016, 10:40)

      ezragsit [utilizator] i-a raspuns lui L8MA

      Germanii, nefiind „educați de Vadim” nu au cum să voteze soluții extremiste.

      Germania, pe trendul ei demografic actual, are toate motivele să accepte refugiați tineri și capabili de muncă. Mai ales că din Siria vin și oameni foarte bine pregătiți.

      Ungaria, pe de altă parte, are propria viziune demografică, pe care are votul de duminică a confirmat-o exemplar.

      Dar, înțeleg poziția dvs. Cine s-a ars deja cu un referendum care a dat UN rezultat, dar care prin invalidare a fost folosit pentru UN ALTUL, are toate motivele să sufle în iaurtul „nu contează ce vrea poporul, dacă n-au fost 50% înseamnă că vor pe dos”

      Până una alta... Ungaria măcar a arătat că este unită. Blazată, comodă, dar unită.
      Noi ... încă mai avem până începem să demonstrăm ceva.... deși dacă ne scotocim prin buzunare, poate strângem niște bahti ca să-i învățăm minte pe giganții de la răsărit...
      • +5 (5 voturi)    
        Cum ar vota? (Luni, 3 octombrie 2016, 15:11)

        Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui ezragsit

        Ar vota 63% impotriva migrantilor. Nemtii s-au convins ce soi de specialisti sunt migrantii astia. Specialistii sirieni prefera sa lucreze in tari ca Arabia Saudita sau Emirate, unde sunt mult mai bine platiti si au conditii de viata mult mai bune ca in Europa. Problema cu tarile bogate din Golf e ca nu au sistem de asigurari sociale, adica trebuie sa muncesti. Daca n-ai nici calificare nici chef de munca te duci in Germania.
    • +2 (12 voturi)    
      Orbanistan mai aproape de URSS ! (Luni, 3 octombrie 2016, 10:42)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui L8MA

      Neasumarea Referendumul invalidat apropie Ungaria de Statele din federatia rusa ; polkovnoc Viktor orban probabil urmeaza sa modifice si legea penala pentru a proteja ginerele care a furat bani publici....asa cum spuneam la titlu Orbanistat e mai aproape de URSS !
    • 0 (0 voturi)    
      Tu ai perfecta dreptate (Luni, 10 octombrie 2016, 12:46)

      szadi62 [utilizator] i-a raspuns lui L8MA

      Dar cineva a intrebat Ungaria (sau alte tari) daca este de acord ca UE sa primeasca imigranti?
      S-a votat in plenul "european" aceasta problema?
      Si daca s-a luat o decizie unilaterala de catre cineva,
      atunci bun-simtul zice ca acel cineva sa rezolve problema,fara sa implice pe nimeni.
      Ce zici?
  • +23 (31 voturi)    
    E ceva ce nu pricepem (Luni, 3 octombrie 2016, 0:30)

    Sparafucile [utilizator]

    Ce ? La ei , modificarea Constitutiei poate actiona si retroactiv ? Asta ar deschide cutia Pandorei . Amuzant ar fi ca nici la referendumul pentru validarea noii Constitutii sa nu se prezinte lumea .
    • +3 (3 voturi)    
      Modificarea constitutiei (Luni, 3 octombrie 2016, 8:58)

      DrPepper [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      La ei nu este nevoie de referendum ci de 2/3 din parlament pentru modificarea constitutiei.
    • +2 (4 voturi)    
      Nici Orban nu-i cazut in cap in halul asta. (Luni, 3 octombrie 2016, 9:23)

      taro [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      Daca reuseste sa modifice constitutia o sa faca un nou referendum si sunt sigur ca toti votacii lui au sa iasa din nou la vot.

      Consitutia o sa o modifice prin lege si pentru ca modificare constituiei prin vot are are sa fie ceva de genul pieselor lui Caragiale. Votati referendum fara minim de participare....cand lumea nu vine la vot.

      Singurul mod in care Orban se poate "arde" ar fi ca lumea care a stat acasa sa iasa masiv la vot si sa voteze contra. Dar votantul din Ungaria cam seamana cu asta din Romania, asa ca Orban poate sa stea linistit
  • -1 (55 voturi)    
    Cum era vorba aia? (Luni, 3 octombrie 2016, 1:01)

    Gabi Sorocianu [utilizator]

    Respect Orban, cel mai tare din parcarea goala?
    Respect poporului maghiar, care nu a validat golania aceasta de referendum.
    Rasisti din toate tarile, uniti-va: va asteapta vremuri grele!
    • +6 (14 voturi)    
      NU e vorba de rasism aici (Luni, 3 octombrie 2016, 9:04)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

      Aici nu este vorba de rasism, eu sunt de acord cu atitudinea lui Orban fata de migranti.
      Nu este vorba nici macar de respectarea Constitutie tarii, si de faptrul ca o lege nu poate avea efecte retroactive.
      Este vorba pur si simplu de logica elementara: daca majoritatea poporului dorea intr-adevar respingerea cotelor de migranti, atunci ar fi venit la Referendum, si votau asa cum doreau ei.
      Faptul ca nu te-ai dus la o consultare populara ce se refera la o SCHIMBARE este o dovada implicita ca NU doresti acea schimbare ...
      • +7 (9 voturi)    
        Intrebarea era pozitiva: vreti migranți de la UE? (Luni, 3 octombrie 2016, 10:58)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

        Intrebarea era formulata pozitiv: doriti ca UE sa impuna migranti? Asa ca, pe logica ta, daca vroiau asa ceva ("DA") trebuiau sa vina la vot, daca nu au venit inseamna ca nu vor.

        Problema reala e ca absenteismul nu poate fi asumat de nici una din parti. Referendumul e nevalid doar formal, adica nu se poate afirma oficial care e raspunsul.

        Dar cand aprox. 42% din TOATA populatia cu drept de vot spune NU, mesajul e clar. (98% din prezenta 43.3% e aprox. 42). Realizezi ca si daca era prezenta de 80% si toti ceilalti ar fi zis DA, tot raspunsul NU ar fi castigat? Asta e un scor mai dur decat la orice alegeri.
      • +9 (9 voturi)    
        Validare sau invalidare ? (Luni, 3 octombrie 2016, 11:25)

        SkySurfer [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

        Daca nu te duci la vot inseamna ca ori esti f. bolnav si realmente nu poti sa-ti exprimi parerea, ori NU TE INTERESEAZA tema supusa la vot ! Este simplu ! Speculatia enuntata , precum ca cei care nu s-au dus la vot NU DORESC SCHIMBAREA(care schimbare?)este cel putin amuzanta !
        Aici nu-i vorba de nicio shimbare, pozitia Ungariei a fost de la inceput ferma in privinta cotelor impuse de UE, asa cum de altfel si a Romaniei, adica NU cotelor obligatorii !
        Concluzia consultarii populare este CLARA si are o mare greutate in negocierile ce urmeaza la nivelul UE.Peste 97 % dintre votanti au spus NU cotelor obligatorii !As fi curios ce s-ar intampla in Romania daca s-ar organiza un asemenea referendum!?
        • 0 (0 voturi)    
          fals (Luni, 3 octombrie 2016, 23:12)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui SkySurfer

          ''România, în grupul celor 7 ţări din UE care se angajează ferm să primească de 10 ori mai mulţi refugiaţi decât în 2015.'',
  • -11 (65 voturi)    
    Va ramane in istorie (Luni, 3 octombrie 2016, 1:23)

    Adri70 [utilizator]

    Oricum, acest om va ramane in istorie ca si-a iubit tara si ca a avut onoare. ...spre deosebire de retarzii care conduc acum Europa si care au importat acest dezastru. Din pacate, de suferit vor avea generatiile urmatoare si nu cei care sunt vinovati. Merkel, Holande si Schulz au distrus Europa, iremediabil. Din pacate, Orban este singurul conducator cu onoare dintre cei din Europa de Est
    • +17 (57 voturi)    
      Va ramane in istorie... (Luni, 3 octombrie 2016, 2:09)

      Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui Adri70

      ...ca un mare dobitoc.
      Mai traim si mai vorbim.
      Si daca este asa de onoare, de ce nu l-a urmat poporul?
      De ce nu i-a validat referendumul?
      Nu-mi spune, ca stiu: din cauza lu' Merkel, Hollande si Schulz care au distrus Europa "iremediabil".
      "Ei, bobocule, apăi cum le știi dumneata toate, mai rar cineva!"
      • +2 (10 voturi)    
        Auzi... (Luni, 3 octombrie 2016, 7:56)

        cafenelu [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

        Că ești mare fan "autoinvazie", spune-ne și nouă de ce ești de acord cu ea, punct cu punct, că nu ne convingi cu aberațiile cotidiene.
        • -2 (2 voturi)    
          Cafenelule, (Luni, 3 octombrie 2016, 23:09)

          Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui cafenelu

          Da' esti "mai multi"?
          Poti sa definesti notiunea de "autoinvazie", sa stiu si eu la ce sunt mare fan?
      • 0 (10 voturi)    
        Well .. pentru ca ungurii sunt migranti (Luni, 3 octombrie 2016, 8:56)

        MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

        Well .. pentru ca ungurii sunt migrant ei insisi ... au venit calare in Europa, au jefuit, de se faceau in bisericile crestine rugaciuni "Doamne, apara-ne de unguri!"

        Odata cu crestinarea de la anul 1000 - s-au civilizat, s-au integrat, si mai ales s-au desteptat astfel incat sa nu il urmeze razna pe urmasu' lui Zobolsu.

        "Patria si Dreptul Meu!"
        .
      • +1 (7 voturi)    
        ...tu.. (Luni, 3 octombrie 2016, 8:59)

        Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

        ...de exemplu ...( chiar il depasesti) .
      • +6 (12 voturi)    
        Poporul l-a urmat (Luni, 3 octombrie 2016, 10:28)

        Mart [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

        Dar au şi ei puturoşii lor, care nu se obosesc să-şi mişte dosul pentru o semnătură.De suferit, vor suferi la fel toţi.
        Prezenţa a fost mai mare ca la alegerile europarlamentare, să înţelegem că europarlamentarii lor sunt ilegal aleşi?!
        • 0 (2 voturi)    
          Poporul nu l-a urmat (Luni, 3 octombrie 2016, 23:17)

          Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui Mart

          95% din 44% nu inseamna ca l-a urmat prea mult popor si in niciun caz o majoritate care sa valideze referendumul.
          De-altfel opozitia a indemnat lumea sa boicoteze referendumul si se pare ca i-a iesit.
          Asa ca poporul nu l-a urmat, stimabile.
          Parerea mea este ca cei care vor desfiintarea Uniunii Europene ar trebui sa aiba decenta sa nu candideze la euro-parlamentare daca sunt onesti. Dar nu sunt.
          In ceeace priveste ultima ta intrebare de baraj:
          Sa intelegem ca europarlamentarii maghiari au fost alesi prin referendum?
      • +11 (13 voturi)    
        Referendumul din Ungaria (Luni, 3 octombrie 2016, 10:56)

        SkySurfer [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

        Eu sunt de parere ca dimpotriva, Orban Victor este un prim-ministru caruia ii pasa de viitorul tarii si ca impunerea unor cote de migranti(atentie, migranti si nu refugiati)este o porcarie ordinara clocita de un mascarici ca Junker si acolitti sai de aceeasi factura.O natiune, chiar si fiind parte din UE, are dreptul sa aleaga ea pe cine primeste in "casa" si pe cine nu.Iar papagalii care judeca rezultatul referendumului ca un esec sunt complet straini de pericolul migratiei unor popoare afro-asiatice cu o cultura complet diferita si incompatibila cu cea europeana si care nutresc in cea mai mare parte o `ura viscerala fata de valorile si cultura crestina, inca existente in Europa .Cei care nu s-au dus la vot, ma refer la cei care ar fi putut merge,n-ar trebui sa conteze si sa conditioneze validarea referendumului deoarece nu-i intereseaza viitorul tarii. Pentru ei este tot una cum se voteaza si cine le intra in casa !
        • -1 (1 vot)    
          Referendum nevalid (Marţi, 4 octombrie 2016, 3:02)

          Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui SkySurfer

          Adica cine nu este de acord cu tine si cu Viktor Orban este "dujman al poporului".
          "O natiune, chiar si fiind parte din UE, are dreptul sa aleaga ea pe cine primeste in "casa" si pe cine nu", am citat un clasic in viata.
          Pai natiunea maghiara a ales sa stea acasa, adica sa invalideze acest referendum. Si daca a ales altfel decat voi, este un popor de papagali si mascarici.
          "Cine nu-i cu noi este impotriva noastra".
          Bravo, tovarase: pe noi culmi de progres si civilizatie! Numai sterge spumele de la gura pentru ca referendumul tot nevalid ramane, chiar daca schimba Orban Constitutia.
    • -2 (14 voturi)    
      Si Putin! (Luni, 3 octombrie 2016, 5:29)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Adri70

      Si Erdogan! Toti cu onoare si care-si iubesc tarile.
    • +2 (12 voturi)    
      istorie ? (Luni, 3 octombrie 2016, 8:55)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui Adri70

      poate la gunoiul istoriei. Cum adica, referendum invalid, dar schimbi regulile jocului ca sa fie valid. e ca si cum ai pierde la sotronul pentru ca ai calcat intre numere dar te oftici si schimbi regula ca merge si acolo...
    • +1 (15 voturi)    
      A fi rasist si xenofob inseamna (Luni, 3 octombrie 2016, 9:16)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Adri70

      a avea "onoare"? Ciudata definitie. "Realizarile" lui orban le vede chiar generatia de azi: declin economic, izolare internationala, tensiune interna. La inaltimea celor ale lui ilici iliescu care a facut cam acelasi lucru in Romania
    • -4 (6 voturi)    
      ... (Luni, 3 octombrie 2016, 9:51)

      John.Doe [utilizator] i-a raspuns lui Adri70

      Asta au zis si sudistii despre Jefferson Davis.
  • +12 (14 voturi)    
    Semnificatiile rederendumului (Luni, 3 octombrie 2016, 7:21)

    motanul_gri [utilizator]

    Observ o tendinta de deturnare a dezbaterii catre chestiunea validitatii referendumului. Cred ca se pune un accent exagerat pe acest lucru, si se ignora voit "elefantul din camera": faptul ca 98% din populatia Ungariei care are o opinie nu e de acord cu cotele lui Merkel.

    Pariez ca oriunde in Europa de Est s-ar face un asemenea sondaj/referendum, rezultatul ar fi asemanator. Si chiar si in Vest, procentul ar ajunge catre 70-80%.

    Ceea ce pune in evidenta cat de adanca este fractura intre dorintele cetatenilor europeni si deciziile liderilor de la Bruxelles. Aceasta fractura, care s-a accentuat de cand puterea politica a fost confiscata de propovaduitorii multiculturalismului fundamentalist, explica si care este cauza reala pentru care englezii au votat pentru Brexit.
  • +1 (7 voturi)    
    Nu degeaba sunt frati de...cruce cu...... (Luni, 3 octombrie 2016, 7:24)

    gigiN [utilizator]

    .....pesedeii-nu le convine ceva,schimba constitutia.
    (nu stiu insa,intre orban si ponta,care s-a taiat primul la mana,dar cred ca ponta !).
  • -2 (8 voturi)    
    asemanare (Luni, 3 octombrie 2016, 7:44)

    anion [utilizator]

    40% cu 46% prezenta, 98% cu 88% in accord cu referendumul de imigranti in Ungaria si de demitere a presedintelui in Romania, sunt cifre pentru care acum se bate orbetele de Orban sa il valideze, influientat de atitudinea inimosilor nostril Ponta si Antonescu. Pentru nereusita, Antonescu si-a dat demisia si a disparut din viata publica. Sunt sigur ca Orban va face la fel pana la urma. Ce facem insa cu Porca? Va mai rasturna ligheane cu laturi mult timp de aici inainte.
    • +6 (6 voturi)    
      sunt lucruri complet diferite, nu deturna discutia (Luni, 3 octombrie 2016, 11:18)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui anion

      Cand 98% zic NU nu mai e capat de indoiala, oricum ar intoarce-o multiculturalistii europeni.

      Legat de prezenta, in unele tari procentul minim e 30%, in altele e altfel, deci e o limita arbitrara care nu spune nimic.

      Daca limita ar conta cu adevarat, ar fi aplicata si la alegerile generale si locale, ceea ce nu se intampla. E, de exemplu, Parlamentul european mai putin legitim pentru ca a fost ales in multe tari cu 20-30% prezenta?

      Cine absenteaza nu e interesat de tema (indiferent ca e la alegeri sau referendum), nu are sens sa suprainterpretam.
  • +7 (9 voturi)    
    Concluzia (Luni, 3 octombrie 2016, 8:14)

    BEDE [utilizator]

    Daca nu s-au prezentat mai bine de 50% din unguri inseamna ca la mai bine de 50% le e scarba de Orban. Nu ca restul ar fi de acord sa primeasca "refugiati", dintre care multi sunt, de fapt, invadatori.
    Daca sunt cetateni pasnici, atunci ei nu preau au sanse sa ajunge in Europa pentru ca ii atrunca in mare invadatorii. La cati se inghesuie sa dea navala in Europa, nu am nici un dubiu ca tocmai cei mai violenti apuca sa ajunga, pentru ca ceilalti sunt jefuiti sau chiar eliminati fizic. Asa se face ca inteleg cum 98% din cei care au votat au fost contra la a primi invadatori.
  • +8 (12 voturi)    
    Indiferența (Luni, 3 octombrie 2016, 8:50)

    cafenelu [utilizator]

    Indiferența trebuie taxată. Dacă trebuie luată o decizie, ea se va lua. Ce trebuie făcut într-o asemenea situație? E o certitudine că în jur de 39% din cetățenii maghiari cu drept de vot NU vor cotele respective.

    Se poate trage concluzia, după acest referendum, că ungurii vor cotele acelea? Nu! Cei care erau pentru ele trebuiau să meargă la vot, întrucât nu se știe câți dintre absenți sunt pentru. Singura chestiune clară e numărul celor care au votat împotrivă.

    Chestia cu invalidarea unui referendum e un rahat. Dacă iresponsabilii nu se prezintă la referendumuri, ce e de făcut? Stăm și ne scărpinăm în ceafă la infinit, blocați?! Timpul curge și deciziile trebuie luate.
  • -7 (15 voturi)    
    Un referendum contra ungurilor (Luni, 3 octombrie 2016, 8:51)

    Metusala [utilizator]

    in Germania ,Franta, Olanda, Cehia sau in orice alta tara din UE ce rezultat at avea?
    In Romania s-ar valida cu 95% pentru scoaterea ungurilor din tara, iar in Transilvania cu 80% cu o prezenta covarsitoare la vot.
    Dar asa ceva nu se face. Cu asemenea referendum ungurii au dat o palma pe obrazule Europei si sunt ultimii care ar avea dreptul la asta , fiind si ultimii veniti.
    • +9 (13 voturi)    
      halal comparaţie... (Luni, 3 octombrie 2016, 11:06)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui Metusala

      ungurii sunt născuţi în Europa, ungurii nostri sunt născuţi în Ro şi nu cred că românii întregi la minte şi civilizaţi ar dori să-i evacueze pe unguri, poate doar să-i oblige să trateze cu mai puţină silă limba şi simbolurile noastre naţionale...
      dar sirienii, somalezii, irakienii, tunisienii, afganii, şi multe alte stirpe, dar ca un făcut, toate musulmane, nu sunt născuţi aici pe continent iar primirea lor ar trebui acceptată doar prin unanimitate, nu majoritate simplă (desi nici asta nu s-ar obţine)...
      actuala politică de primire a imigranţilor a fost impusă prin diktat de la vârful PPE şi vor plăti electoral pt. asta.
    • +8 (10 voturi)    
      Ai fi surprins de rezultat in Transilvania (Luni, 3 octombrie 2016, 11:21)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Metusala

      Doar in mintea bolnava a unora romanii si ungurii se urasc in Transilvania. Un referendum de care zici tu ar cadea cu peste 80%, validat si in regula. Romanii transilvaneni au prieteni maghiari si invers, nu suntem clisee de pe hartiile celor care abereaza in Regat despre patriotism!
      • -3 (7 voturi)    
        Patriotismul regatenilor.. (Luni, 3 octombrie 2016, 12:37)

        cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        Te-a scos din postura de iobagyu.
        Sau serb.
        • +2 (4 voturi)    
          Aia au murit de mult (Luni, 3 octombrie 2016, 14:27)

          andipetre [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

          Acum patriotismul regatenilor e o smechereala continua inspre cum sa ciupeasca cat mai mult de peste tot. Si cum sa distruga, devalizeze, si vanda cojocul marii Romanii.
          • 0 (2 voturi)    
            S-o crezi tu.. (Luni, 3 octombrie 2016, 18:21)

            cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

            Uite,eu sunt regatzean si lucrez in Transilvania din 2009.
            M-am convins de actualii ardeleni cu regionalismul lor pagubos.Nu toti sunt asa..
            Sunt la fel ca si in Regat.
            Unii cinstiti,altii hoti,altii idioti.
            Asta m-a convins ca mai avem o sansa si ca semanam.
            Mi-am castigat stima si respectul lor prin munca.Mai mult,m-am casatorit dupa MBA cu o ardeleanca si fac casa buna cu toate rudele,parol..
            Regatzenii nu sunt baseascu,pinalti si udrea...asa cum ardelenii si banatenii nu is nici falca si nici carabulea..
  • +5 (13 voturi)    
    43% (Luni, 3 octombrie 2016, 9:23)

    Balint [utilizator]

    Din punctul meu de vedere nu conteaza daca e valid sau nu. Conteaza ca 98,3 % au votat impotriva la o participare de 43%(cota reala), asta inseamna un numar mai mare decat cei care au votat pentru aderarea la UE la referendumul respectiv.
    • -1 (1 vot)    
      43% nu e 50%+1 (Marţi, 4 octombrie 2016, 3:11)

      Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui Balint

      Din punctul tau de vedere si daca vota numai Orban referendumul trebuia validat.
      Daca votau 98,3% din 43% pentru cotele de refugiati, atunci iti aduceai aminte ca trebuie sa fie participare 50%+1 pentru a valida rezultatul referendumului.
      Dar pentru ca nu a iesit cum ai vrut tu, din punctul tau de vedere nu mai conteaza daca e valid sau nu: Orban va schimba oricum Constitutia.
      Respect, Orban! Respect, Balint!
  • +14 (16 voturi)    
    e usor sa fii erou cand nu esti implicat (Luni, 3 octombrie 2016, 9:30)

    eucomentez [utilizator]

    Daca Romania era invadata de sute de mii de imigranti agresivi care violeaza copii si femei pe strazi si ataca politia cu pietre si bate, Romania ar avea o problema serioasa.

    Asa doar dam din gura ca cei afectati de valul uras de migranti agresivi sunt rasisti si golani pentru ca vor ca fluxul de migranti si fie controlat si legalizat, si nu fortat din exterior si ilegal.
  • -3 (9 voturi)    
    In traducere - Lasati ca stiu eu mai bine (Luni, 3 octombrie 2016, 10:03)

    averageJoe [utilizator]

    ce e de facut. Viktore.. la noi se foloseste sintagma 7,4 milioane pentru acelasi gest pe care vrei sa-l faci tu. Nu ne e strain acest mod de a conduce o tara. Dar sa ne vedem noi de treburile noastre..
  • 0 (8 voturi)    
    Mai bine faceau (Luni, 3 octombrie 2016, 10:22)

    Zummm [utilizator]

    Un referendum privind numarul de locuitori din Ungaria. Sa mai afle si ei cati de putini au ramas
  • +1 (7 voturi)    
    250.000€ amenda. Bonusul cât ar fi (Luni, 3 octombrie 2016, 10:31)

    ezragsit [utilizator]

    S-a vehiculat amenințarea statelor care ar refuza relocarea refugiaților cu o amendă de un sfert de milion de euro DE FIECARE PERSOANĂ RESPINSĂ.

    Nu e clar dacă există cumva și invers, un bonus pentru fiecare refugiat primit.

    Pentru că în România deschiderea către primire ar fi extrem de deschisă în cazul unor bonusuri, țara fiind mare refugiații ar putea fi adăpostiți în provincii suficient de îndepărtate de vilele celor care s-ar bucura de ele...
    • +9 (9 voturi)    
      o idee mai bună ar fi... (Luni, 3 octombrie 2016, 11:14)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui ezragsit

      ca imigranţii să fie cazaţi chiar în casele şi familiile celor ce aprobă fenomenul, iar acestea să îşi asume responsabilitatea pt. eventualele rele pe care le-ar pricinui.
  • +6 (14 voturi)    
    validare (Luni, 3 octombrie 2016, 10:34)

    vrempeBaselamititica... [utilizator]

    Validarea la peste 50% participare este o imensă prostie în condiţiile în care participare de 100% nu se poate obţine nicicum, niciodată.
    Regula asta face ca procentul de leneşi, apatici, nepăsători, retardaţi, etc. - segment deloc neglijabil ca număr - să fie mereu presupus a fi contra ideii pt. care se face referendum, ceea ce este total fals.
    Iar a vârî cu de-a sila imigranţi aparţinând unei culturi radical diferite acolo unde nu sunt doriţi este o idioţenie monumentală care va fi în viitor scump plătită.
    Chiar dacă cineva se bucura pe aici de înfrângerea "rasiştilor" suntem mai aproape ca oricând de apariţia unui nou Hitler, unii parcă o caută cu lumânarea...
  • +2 (16 voturi)    
    Democratia asta (Luni, 3 octombrie 2016, 10:46)

    This_User_Is_Real [utilizator]

    Fiecare intelege democratia in felul lui. Orban (un alt victoras) nu e multumit ca a prostit doar 40% din populatie, el vrea macar 50%+1, asa ca o sa modifice legile, constitutia, carta ONU, legislatia UE pana ajunge la rezultatele dorite de dansul! Daca ar avea coaie ar accepta rezultatul asa cum este si ar termina balciul. Dar liderii astia de carton nu au coaie, ei sunt buni pe partea cu manipularea si cu strigatele nationaliste de doi bani!
    Pacat, intr-o vreme Ungaria era un exemplu de democratie pentru noi, acum insa s-a indepartat prea mult :(
    • +1 (3 voturi)    
      98% din cei interesati au spus NU (Luni, 3 octombrie 2016, 12:23)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

      Democratia nu e interpretarea creativa a dorintei populare prin reglementari inconsistente. Daca ieri erau alegeri, votul era valid. Daca a fost referendum nu e si simpatizantii islamismului jubileaza. Tu numesti asta democratie?

      Limita de prezenta e pusa acolo exact ca sa RESTRANGA puterea democratica a cetatenilor de a isi impune vointa, pe cand "reprezentantii" lor care decid discretionar (antidemocratic) sunt alesi si daca voteaza 3 oameni...
  • +1 (3 voturi)    
    Invalid sau invalidat? (Luni, 3 octombrie 2016, 11:12)

    Sebastian007 [utilizator]

    INVALÍD, -Ă, invalizi, -de, adj., s. m. și f. (Persoană) care are o infirmitate (din cauza căreia este inaptă de muncă); infirm, mutilat, schilod. – Din fr. invalide, lat. invalidus.

    INVALIDÁ, invalidez, vb. I. Tranz. (Jur.) A constata și a declara nevalabile anumite acte de procedură; a declara nevalabilă alegerea membrilor organelor reprezentative sau împuternicirea delegaților la conferințe sau la congrese interne ori internaționale; a infirma. – Din fr. invalider.
  • +4 (6 voturi)    
    votul e vot, trebuie luat in considerare (Luni, 3 octombrie 2016, 11:48)

    eucomentez [utilizator]

    Martin Schulz ar trebui sa accepte si sa aplice, nu sa critice votul cetatenilor din UE. Daca nu accepta vointa populatiei ar trebui sa demisioneze si sa lase altii sa guverneze.

    Daca cetatenii erau ascultati nu se intampla nici Brexitul.
    • +3 (3 voturi)    
      In plus, la Brexit nu a fost limita de prezenta (Luni, 3 octombrie 2016, 14:30)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      Deci UK ar fi iesit din UE si daca se prezentau 10%.

      De unde se vede cat de corecta e limita de prezenta variabila in diversele tari democratice, in care la alegeri nu exista astfel de praguri.
  • +1 (3 voturi)    
    Nu e corect . (Luni, 3 octombrie 2016, 21:28)

    adrian88000 [utilizator]

    Referendumul s-a tinut. Nu se pot schimba regulile dupa aceea.
    Imi pare rau ca nu s-a validat,pentruca as fi vrut sa fie un semnal puternic impotriva primirii hoardelor, dar acesta este rezultatul. Invalidat .
    Aviz amatorilor de absenteism din Romania. Sa nu plaga dupa aceea.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version