Liderul separatist transnistrean Evgheni Sevciuk a demarat procedura de aderare a Transnistriei la Federatia Rusa

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 8 septembrie 2016, 15:55 Actualitate | Internaţional

Evgheni Sevciuk
Foto: AGERPRES
Liderul separatist de la Tiraspol, Evgheni Sevciuk, a semnat joi un decret care pune in aplicare rezultatul referendumului din 17 septembrie 2006, anunta Unimedia.md. Transnistria va avea in aceasta toamna alegeri, iar Sevciuk este in scadere de popularitate interne, asa ca el ar incerca prin aceasta miscare sa-si demonstreze loialitatea fata de Rusia. Miscarea are insa potentialul de a inflama suplimentar situatia din Republica Moldova, care are si ea alegeri prezidentiale in 30 octombrie.

Reamintim ca, potrivit rezultatelor acelui referendum din 2006, nerecunoscut insa de nici o institutie internationala, 97% dintre locuitorii regiunii transnistrene au votat pentru aderarea raioanelor din stanga Nistrului la Federatia Rusa.

Decretul mai prevede si ajustarea legislatiei transnistrene la cea a Rusiei.

De asemenea, Evgheni Sevciuk a solicitat pretinsei Curti Constitutionale de la Tiraspol sa se pronunte asupra faptului cine trebuie sa decida asupra pragului de participare in alegeri.

Miscarea lui Sevciuk vine pe fondul campaniei electorale din Republica Moldova, unde in 30 octombrie se vor organiza alegeri prezidentiale. De asemenea, decizia liderului de la Tiraspol vine pe fondul zvonurilor privind o eventuala miscare a Rusiei in zona. Transnistria a fost dintotdeauna un subiect fierbinte in Republica Moldova.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
6731 vizualizari
  • +19 (23 voturi)    
    Tip-til...tip-til (Joi, 8 septembrie 2016, 16:00)

    Yooo [utilizator]

    Inca o bucata...
    • +13 (15 voturi)    
      Rusia profita de Trump si diviziunile UE (Joi, 8 septembrie 2016, 17:16)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui Yooo

      Separatistii de la Tiraspol prefera sa foloseasca rezultate vechi de 10 ani pentru ca intre timp s-a modificat demografia teritoriului, au aparut clanuri rivale in lupta pentru putere, ucrainienii si rusii din Transnistria nu mai sunt asa prieteni si nu mai e sigur ca ar iesi tot un rezultat stalinist de 97%, chiar daca numara KGB-ul voturile.

      Peste 100.000 de transnistreni au luat cetatenie rusa, altii au cerut pasapoarte moldovenesti pentru a putea circula prin UE, ba chiar sunt si cu cetatenie romana acolo.

      Au plecat zeci de mii de oameni tineri, la munca in Rusia sau UE, absenteismul ar fi record, asa ca nu se va face alt referendum, va fi considerat "juridic valabil" ala de acum 10 ani.

      Enclava de la Nistru, echivalenta ca suprafata cu o treime din judetul Iasi si cu o populatie de 5 ori mai mica decat a Bucurestiului, e locuita de romani moldoveni (circa 32%), de rusi (30%), ucrainieni (29%), gagauzi, bulgari, etc.

      Rusii sunt minoritari in Transnistria, dar multi etnici ucrainieni de acolo sunt rusificati si ar prefera sa faca parte dintr-o tara slava.
      Inclusiv printre moldovenii nistreni exista destui "mancurti" care pastreaza amintirea unui URSS care dadea curent, gaz si locuinte gratis.

      Insa pentru a fi siguri ca totusi pot controla teritoriul, autoritatile separatiste nu se bazeaza pe loialitatea populatiei, din ce in ce mai dezamagita de coruptie, saracie si izolare.

      Rusia are forte militare de ocupatie, botezate "forte de pace" si refuza sa isi respecte propria semnatura pe un acord de acum 17 ani cand se angaja sa retraga acele trupe.

      Strategic, regiunea separatista e folosita de Rusia ca presiune contra Ucrainei si eventual avantaj militar intr-un razboi pentru "Novorusia" (ocuparea intregului sud al Ucrainei, pana la Dunare).

      Pentru Romania e o "linie rosie", orice atac militar rus langa frontiera noastra insemnand o amenintare directa asupra securitatii noastre si a NATO.

      "Aderarea" ar fi doar un pretext "juridic" de legitimare a agresiunii.
      • -13 (19 voturi)    
        Si foarte bine (Joi, 8 septembrie 2016, 17:32)

        Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        face. Fiecare stat ar trebui sa-si urmareasca interesele proprii nu pe ale altora. Vad ca pe romani ii freaca grija de ce se intampla in SUA, in UK, Germania sau Franta si ce parere au altii despre ei, in loc sa se preocupe numai si numai de interesele lor.
        • -14 (16 voturi)    
          Bravo! (Joi, 8 septembrie 2016, 18:09)

          Bozi [utilizator] i-a raspuns lui Lucian_Mares

          Felicitari pentru comentariu. Ma bucur ca mai gandesc si altii asa! Din pacate, clasa noastra politica este compusa din specimene corupte, fara creier si fara coloana vertebrala care abia asteapta sa li se spuna din exterior ce trebuie sa faca!
          • +2 (2 voturi)    
            Dar stii de ce este asa? (Joi, 8 septembrie 2016, 18:54)

            KostasP [utilizator] i-a raspuns lui Bozi

            Pt ca avem prea multi ignoranti, lenesi si pe de-asupra si rupti in fund care cred ca independenta politica si militara a unei tari (in speta Romania) se poate castiga doar printr-o simpla declaratie de la tribuna.
            • -1 (1 vot)    
              Rusnaci nenorociți (Vineri, 9 septembrie 2016, 9:08)

              andreitr [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

              Nu fac altceva decât să provoace în timp ce oamenii le mor de foame. Iar tupeul rusnacilor este alimentat de duplicitara ue care pentru un metru în plus de gaz ar vinde pe oricine. US este singura care-i poate opri pe nenorociții rusnaci. Hai US! Hai România!
    • +4 (4 voturi)    
      trai-vom vremea cand siberia va pleca din rusia (Joi, 8 septembrie 2016, 18:38)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Yooo

      10-15 ani maxim...
  • +12 (16 voturi)    
    fac scandal!!! (Joi, 8 septembrie 2016, 16:04)

    ..13 [utilizator]

    Cine sau ce ii da dreptul de a demara aceasta procedura???
    • +10 (12 voturi)    
      ui la el ce fata are (Joi, 8 septembrie 2016, 16:44)

      averageJoe [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      dupa pufoaica poti face ce vrei cand vrei.
      Macar daca ar fi de ras... Rusii se pare ca renunta la asa-zisele negocieri si coloreaza cu carioca rosie harta. A fost mult timp tinuta Transnistria ca o unealta de manevra. Se pare ca locatia e mai valoroasa pentru amplasament militar decat pentru negocieri.... nasol.
    • +5 (5 voturi)    
      Ceea ce conteaza... (Joi, 8 septembrie 2016, 17:21)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      ... e daca Rusia demareaza "procedura" de aderare. Dupa ultimele exercitii din Crimeia cu parasutisti asa se pare.

      Nu avem nicio pozitie de la guvernul din Chisinau si nici de la Bucuresti. Asa ceva ar fi necesar sa se intample cat mai repede.
      • +3 (3 voturi)    
        uneori.. (Joi, 8 septembrie 2016, 18:12)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

        ..si tacerea spune ceva!

        Poate totusi se trezesc cei la Chisinau si cei din Bucuresti sa mai spuna si ei o vorba - doar o vorba sa mai spuna, dar raspicat - NU!
  • +19 (21 voturi)    
    ce coincidenta! (Joi, 8 septembrie 2016, 16:35)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Si eu am demarat, la mine in curte, procedura de aderare la Bahamas. Am facut si referendum si sotia mea a fost de acord.
  • -17 (25 voturi)    
    Pai era anuntata de acum 10 zile (Joi, 8 septembrie 2016, 16:37)

    Texi [utilizator]

    ...nu a zis cineva la Chisinau ca "Moldova nu e Romania"? Prosti sa fie rusii si sa nu o ia drept "lumina verde"... Acum duca-se, era bine sa fi avut conducta aceea de gaze pana la Chisinau si Autostrada, bine ca facem autostrazi prin Ardeal si conducta de gaze spre Budapesta si Viena (BRUA), ca acolo ne sunt noua interesele... Ca 2018 sa gaseasca Transilvania perfect "interconectata" cu "tara mama". Lehamite!
    • -14 (20 voturi)    
      AI DREPTATE (Joi, 8 septembrie 2016, 16:49)

      vodatepes [utilizator] i-a raspuns lui Texi

      Ai dreptate licuriciul mare le a dat lumina verde. Mare parteneriat strategic avem noi cu licuriciul mare. Asa ca sa fim noi sanatosi. Putin acum citeva zile spunea de transilvania ceva. Uite asa pas cu pas o sa raminem cu ceva in jurul Bucurestiului.
      • +6 (6 voturi)    
        nu le amesteca (Joi, 8 septembrie 2016, 17:28)

        SkyDan [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

        Putin s-a referit la Ucraina care are incorporate ilegal teritorii poloneze (Lvov), unguresti ( Transcarpatia) si romanesti ( Bucovina) ca sa nu mai vorbesc de alea rusesti ( Crimeea, Dombas).
        Discutia a fost in gluma si era legata de situatia Konigsberg-ului sau Kaninigrad.
        • -3 (5 voturi)    
          Mdeah... (Joi, 8 septembrie 2016, 18:26)

          Nea Hoisan [utilizator] i-a raspuns lui SkyDan

          Dom' Danescu, de ce dom'le vorbesti basne? Sa ma explic: Fanezu al Mare si Sfant a fost, cel putin asea zicea iel, Domn al Moldovei si Capitan (adica the "Big Kahuna"...) al Marginii. In rusa/ucrainiana "La margine" se traduce prin "U Kraina". Dom' Danescu, despre ce dreaq Bucovina vorbesti, dom'le? "Bukovina" inseamna "faget". Meri matale in asa-zisa Bucovina, inventie a eternilor nostri prieteni germanii, si vezi daca gasesti macar o frunza de faget p'acolo... Go figure... :-))))))
  • +11 (11 voturi)    
    Era gata " agregata " & " aderata " (Joi, 8 septembrie 2016, 16:43)

    Plagarus [utilizator]

    Podul lui Putin se lungeste cnf faptului ca teritoriul CSI-ului şi al fostei Uniuni Sovietice în ansamblul său este o prioritate în politica externă a Rusiei, un teritoriu anunţat al intereselor sale strategice.
  • -13 (19 voturi)    
    foarte bine (Joi, 8 septembrie 2016, 16:51)

    airamerica [utilizator]

    Foarte bine face, ce treaba are Transnistria cu Republica Moldova?
    • +4 (4 voturi)    
      Contine o parte din Basarabia (Joi, 8 septembrie 2016, 17:18)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui airamerica

      .
  • +4 (14 voturi)    
    Daca judecam un pic... (Joi, 8 septembrie 2016, 17:00)

    Havel [utilizator]

    Cu siguranta nu este in interesul poporului roman ca Transnistria, cadoul otravit al lui Stalin, sa faca parte din Republica Moldova. Oricum de facto Transnistria este parte a Rusiei. Mai bine daca s-ar uni si legal, ar fi spre binele tuturor. Din pacate la noi domina vesnica limba de lemn si vesnicul bla bla diplomatic: "dreptul international", "suveranitatea Republicii Moldova", "acordul de la Istanbul"...
    • +7 (9 voturi)    
      Unirea Moldovei cu RO,unire legala ! (Joi, 8 septembrie 2016, 17:19)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Havel

      La schimb.
    • +1 (3 voturi)    
      In Transnistria rusii au infiintat .... (Joi, 8 septembrie 2016, 17:32)

      SkyDan [utilizator] i-a raspuns lui Havel

      intre cele 2 razboiaie, Rep. Autonoma Sovietica Socialista Moldoveneasca - in cadrul Ucrainei 1924-1940. Nu vezi ca si azi sunt 32% romani-moldoveni acolo. Cred ca in 1920 erau 60%.
      • +1 (3 voturi)    
        Nici chiar asa (Joi, 8 septembrie 2016, 17:57)

        Havel [utilizator] i-a raspuns lui SkyDan

        Existau cateva sate de romani intre Nistru si Nipru, insa romanii nu erau majoritari (30 in recensamantul din 1926 din Rep. Autonoma Sovietica Socialista Moldoveneasca)

        https://en.wikipedia.org/wiki/Moldavian_Autonomous_Soviet_Socialist_Republic#Demographics
    • +1 (5 voturi)    
      "suveranitatea Republicii Moldova" (Joi, 8 septembrie 2016, 17:40)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui Havel

      LoL.... unde era suveranitatea Serbiei cand le-au luat Kosovo-ul? Nici macar un referendum de forma nu au facut acolo.
  • -3 (3 voturi)    
    Practic... (Joi, 8 septembrie 2016, 17:20)

    mircea_cjn [utilizator]

    se legalizeaza o situatie existenta. S-ar limpezi apele.
  • +10 (10 voturi)    
    E mai grav decat in Crimeea (Joi, 8 septembrie 2016, 17:30)

    Koczka [utilizator]

    Acolo majoritatea populatiei era ruseasca. In Transnistria sunt cam 30% rusi, 31% ucrainieni si 33% moldoveni ( rusificati). Asa zisul plebiscit privind aderarea la FR nu a fost recunoscut decat de Rusia si cateva tari foste CSI, in primul rand pt ca s-a produs in prezenta trupelor rusesti .
    Acesta este rezultatul politicii strutului a UE si a Romaniei in special. Cred ca s-ar impune un embargo total al regiunii, pana la evacuarea trupelor de ocupatie.
  • +4 (4 voturi)    
    Transnistria (Joi, 8 septembrie 2016, 18:17)

    xanax [utilizator]

    Prin analogie cu declaratia ambasadorului SUA la Chisinau: "Transnistria nu e Moldova"
  • +8 (8 voturi)    
    Lui Putin ii place cum e acum ! :P (Joi, 8 septembrie 2016, 18:31)

    Susufler0 [utilizator]

    Daca Transnistria ar deveni parte a Rusiei, ar disparea un obstacol in calea aderarii Moldovei la UE si a intrarii sale in NATO.

    PS. Chiar Putin o sa il "puna la punct" pe "Seful Sevciuk ! ;)
  • +2 (2 voturi)    
    Moldova (Joi, 8 septembrie 2016, 19:00)

    Dicu [utilizator]

    E posibil ca lui Putin sa-i convina situatia de acum. Oricum cred ca apare prin dorinta lui Sevciuk o carte care trebuie jucata. Daca Transnistria ar pleca la Rusia atunci de ce nu restul Moldovei sa plece la Romania. Desigur sunt sceptic la realizare acum, dar poate fi folosita ideea pentru ca un candidat la presedintia Moldovei unionist sa aiba succes. Asta ar trebui facut acum, dar asa-zisii unionisti sunt foarte divizati si exista riscul ca in turul 2 sa intre 2 prorusi. Oare nu poate fi facut o evaluare reala a candidatilor ca in final unionistii sa aiba un singur candidat?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri