Theresa May vrea sa declanseze procedura de Brexit fara acordul parlamentului, anunta presa britanica

de I.C.     HotNews.ro
Sâmbătă, 27 august 2016, 16:51 Actualitate | Internaţional

Marea Britanie - vot pentru Brexit
Foto: AGERPRES
Premierul britanic Theresa May intentioneaza sa declanseze procedura de iesire din UE fara acordul parlamentului de la Londra, scrie sambata The Daily Telegraph, citat de AFP.

Potrivit publicatiei conservatoare, care nu citeaza surse, May doreste sa actioneze fara unda verde din partea parlamentarilor britanici, dintre care multi au facut campanie pentru mentinerea Marii Britanii in cadrul UE.

O sursa de pe Downing Street, citata de agentia britanica Press Association, a respins informatia publicata de Daily Telegraph. Theresa May "este hotarata sa puna in aplicare decizia luata de populatie" in timpul referendumului, a adaugat pur si simplu aceeasi sursa.

Inalta Curte de Justitie de la Londra trebuie, cu toate acestea, sa decida in octombrie daca Theresa May poate activa articolul 50 al Tratatului de la Lisabona, care sa lanseze procedura de exit din UE fara un vot prealabil in parlament.

Theresa May a declarat in mai multe randuri ca nu va evoca articolul 50 al Tratatului de la Lisabona inainte de sfarsitul anului. In acest caz, Marea Britanie va avea doi ani pentru a negocia modalitatile iesirii din UE si pentru a parasi blocul comunitar european.


Citeste mai multe despre   











[P] Foodpanda recomanda:Cele mai gustoase preparate de sezon, care te incalzesc si te mentin in forma

Toamna nu-i ca vara, dar, cu siguranta, este mai bogata! De ce? Pentru ca toamna se numara OFERTELE foodpanda! Astfel, acum poti comanda convenabil cele mai gustoase preparate de sezon, care te incalzesc si te mentin in forma!
7716 vizualizari
  • +24 (28 voturi)    
    Asa e bine (Sâmbătă, 27 august 2016, 17:19)

    mitg [utilizator]

    E bine uneori ca poporul sa-si asume deciziile luate in mod democratic, indiferent care ar fi ele.

    Asa se invata minte sa voteze cu capul mult mai des.
    • +1 (17 voturi)    
      Asa o fi, dar... (Sâmbătă, 27 august 2016, 19:55)

      Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Rezultatul Referendumului, referendum tinut in mod democratic de-altfel, a fost 52% pentru iesirea din UE (adica unul cam la limita, nicidecum unul "covarsitor" "leave").
      Si pentru ca referendumul este consultativ, parlamentul va decide iesirea din, sau ramanerea in Uniunea Europeana a Regatului Unit, tinand conte de cei 52% "leave", dar si de cei 48% "remain", de caderea lirei sterline pe burse, topirea fondului de pensii, caderea pietei imobiliare, deficitul bugetar si tot asa.
      Poporul suveran citeste The Daily Telegraph, The Sun si The Daily Mail, atunci cand nu se uita pe SkyNews sa se informeze despre ce se mai intampla prin Europa: asa s-a decis iesirea din Uniunea Europeana, nu altfel.
      Adica in cunostinta de cauza.
      Asa ca Mikki160, Petre122, Ana452, Caiafa3987 si toti preitenii stiu de ce, trebuie sa mai asteptati pana in octombrie, daca nu cumva pana la calendele grecesti, pana sa se hotarasca Theresa May sa puna ceva cerneala pe hartie.
      Cel mai probabil vor fi alegeri generale anticipate, dupa care, daca vor castiga tot conservatorii si daca va mai fi de actualitate, se va pune si problema Brexit.
      Poate isi mai aminteste cineva de Grexit si de rezultatul de aproape 62% al celor care au vrut parasirea UE. A iesit Grecia din Uniunea Europeana? A trecut un an si aproape doua luni si Grecia e bine merci, tot in UE.
      Numai cine nu este familiarizat cu tabloidele britanice mai crede in Zana Maseluta si in traficul cu arme din Romania.
      • +8 (8 voturi)    
        nu chiar (Sâmbătă, 27 august 2016, 20:58)

        Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

        daca intr-un grup de 10 oameni ai 6 tampiti, ala e un grup gesit format
        E o problema de structura a populatiei si cum sa ii destepti pe aia 6.
        • 0 (12 voturi)    
          Ba chiar (Sâmbătă, 27 august 2016, 21:30)

          Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

          "Daca intr-un grup de 10 oameni ai 6 tampiti", castigi orice referendum si nu ai niciun interes "sa ii destepti".
          Daca dupa referendum se desteapta singuri, de-abia atunci ai o problema.
          Mare de tot.
            #showComment()
    • +8 (12 voturi)    
      Exemplul perfect de democrație britanică :) (Sâmbătă, 27 august 2016, 20:01)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Aderarea la EEC s-a făcut fără consultarea parlamentului, așa că ieșirea din UE se poate face la fel de bine fără o hotărâre a parlamentului. La urma urmei, nici Theresa May nu a ajuns prim-ministru prin alegeri. Dar în România, toată lumea jură că Marea Britanie e cea mai democratică țară care este :)
      • -1 (1 vot)    
        te inseli... (Duminică, 28 august 2016, 1:42)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        legat de "Theresa May nu a ajuns prim-ministru prin alegeri"....
      • +3 (3 voturi)    
        Ca o paranteza, ... (Duminică, 28 august 2016, 11:02)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        ... chestia care ma distreaza pe mine tot timpul cand se discuta de Marea Britanie ca de un stat democratic e faptul ca ei n-au constitutie.

        Pe langa ca n-au constitutie, mai au si o camera superioara a parlamentului care nu e in nici un fel votata.

        Asta inseamna in fapt ca la ei nu exista nici un fel de referinta absoluta la care sa se raporteze legiuitorul. Chestie care explica poate si de ce inca se mai intampla, din an in paste, sa invoce cate careva judecata prin lupta - chestie facuta ilegala de parlament in 1819, dar doar in Anglia si Tara Galilor, nu si in Scotia.

        De-aia, facand abstractie de prostia alora de-au sustinut brexit-ul, si care acuma tac ca porcu'n porumb, io cre' ca de Gaulle avea dreptate cand zicea ca cultural si ca model de civilizatie Marea Britanie n-are ce cauta in Europa. Democratiile vestice europene au mai multe in comun cu SUA decat cu Marea Britanie, in ciuda a ceea ce pe buna dreptate zicea Bush al mic, cum ca SUA si Europa se departeaza una de cealalta pe zi ce trece (cand i s-a povestit de driftul placilor tectonice).
      • -1 (1 vot)    
        zau? (Duminică, 28 august 2016, 12:39)

        nelamurit [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        a fost chiar si referendum la aderare. Legea britanica zice ca seful partidul castigator este premier. Daca Theresa demisioneaza maine, succesorul la sefia partidului devine premier.
        Inafara de Israel mai stii vreo tara unde premierul e ales prin vot popular direct???
        • 0 (0 voturi)    
          A fost referendum pt.ieșire în 1975, nu pt.aderare (Duminică, 28 august 2016, 13:21)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui nelamurit

          Aderarea a fost în 1973, fără referendum, fără consultarea parlamentului, ci doar în umra unor consultări între guvern și regină. Iar un referendum pentru ieșire s-a ținut în 1975.

          Legea britanică zice ce vrea ea, dar oamenii nu au votat Partidul Conservator cu perspectiva de a fi conduși de Theresa May, ci de David Cameron. Și înlocuirea lui Margaret Thatcher a fost la fel de ”democratică”, propriul partid a înlocuit-o cu John Major, fără alegeri.
    • +4 (4 voturi)    
      Nu prin referendum (Duminică, 28 august 2016, 12:12)

      Mihai Bucur [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Deciziile grave, cu consecinte potential iremediabile, NU se iau prin referendum. De exemplu, nu se iau prin referendum declaratiile de razboi. Evident, nu se iau prin referendum nici deciziile de politica economica. Ce-ar fi sa intrebam boborul daca sa dublam toate salariile? Totodata nu se iau prin referendum decizii influentabile de emotii ale momentului. Nu se supune unui referendum o decizie
      privind reintroducerea pedepsei cu moartea, mai ales nu dupa un grav atentat terorist. Deciziile cu consecinte grave sau complicate din punct de vedere tehnic, sau care pot fi influentate de emotii
      ale momentului se iau de reprezentantii alesi, adica prin democratia reprezentativa. Traditia democratiei britanice a considerat ca este datoria acestor reprezentanti sa isi asume raspunderea. Churchill si alti politicieni britanici au afirmat adesea ca referendumul este o unealta a demagogilor si populistilor. Votul privind brexit a incalcat toate aceste reguli ale democratiei britanice. Populatia a votat fara sa inteleaga problemele, a votat sub imperiul emotiilor create de valul de imigranti si atentatele teroriste, si a fost expusa minciunilor emise de demagogi ca Farage si Boris. Cu toate acestea, daca 2% ar fi votat invers, decizia ar fi fost alta. In aceste conditii, traditia britanica ar cere ca decizia finala sa fie a Parlamentului.
  • +6 (12 voturi)    
    wow! (Sâmbătă, 27 august 2016, 17:31)

    mihai12 [utilizator]

    se pare ca a putut vedea mai departe, acolo unde e, este credibila!
    o fi bine sau rau, cine stie, macar urneste, sa vedem ce se mai intampla?! .... s-or fi saturat de asteptare si frustrari..
  • -5 (15 voturi)    
    Prin urmare (Sâmbătă, 27 august 2016, 17:45)

    Snitzelvienez [utilizator]

    N-a existat nici o tabara..au fost toti pt Brexit premeditat..problema englezilor ramane politicienii de teapa lui May care controleaza parghiile puterii prin rotatie si schimbare de discurs adaptat in functie de val
    • +2 (18 voturi)    
      Nu cred ca englezii au o problema (Sâmbătă, 27 august 2016, 18:58)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      La urma urmei Regina are in portofoliu vreo 44 de tari, cu legaturi stranse intre ele. Marea Britanie a avut alta viziune in privinta UE la inceputuri si daca imi amintesc bine au fost un pion important si totul a plecat de la Churchill. Cand iti vezi visul deturnat de niste birocrati talalai la Brusel....ce faci, te duci in groapa de gat cu ceilalti fredonand Hora Unirii?
      Nope. Churchill a pledat pt Statele Unite ale Europei, adica un stat fFEDERAL, oricum Europa a functionat bine sub diferite Imperii. Nu ai o Federatie reala.....te izbesti de aceeasi problema ca Socialismul, functioneaza pana cheltui "other people's money", toti adica.
      Rezultatul final? EPIC FAIL.
      • +1 (1 vot)    
        Nu chiar (Duminică, 28 august 2016, 11:25)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        Drept e, primul care-a avut ideea unor state unite ale Europei a fost Churchill, si la initiativa lui s-a fondat in 1949 Consiliul Europei. Dar ulterior, pana-n 1973, in buna masura din cauza veto-ului lui De Gaulle, Marea Britanie n-a avut nici un ghibir in evolutia a ceea ce urma sa devina Uniunea Europeana, pornita de la Comunitatea Europeana pentru Otel si Carbune, aparuta in 1951, ca urmare a unei intelegeri intre tarile Benelux, Franta, Italia si Germania Federala.

        Si pana una alta, Rusia, de cand s-a certat bine cu Europa, chiar daca nu se duce in bot (ceea ce nici n-a fost scopul sanctiunilor - o Rusie dominata de o dictatura militara sau de clanuri mafiote ar fi o problema chiar mai mare decat Putin), are o economie in contractie.
      • 0 (0 voturi)    
        pe loc gol? (Duminică, 28 august 2016, 12:41)

        nelamurit [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        adica in Australia si Canada nu sunt piete libere? cine scoate pe francezi din Australia ca sa vina musai o firma britanica? sau la ordinul UK se expluzeaza firmele germane ?
    • +12 (22 voturi)    
      nu realizezi binele facut de britanici europei (Sâmbătă, 27 august 2016, 19:21)

      Irizat [anonim] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      ...si de-a lungul istoriei si prin acest brexit.

      pur si simplu brexitul trage un semnal de alarma pt. politica dementa care se face acum la bruxelles: filo-islamica, neo-marxista, anti-europeana, anti-albi crestini, derogari de la rule of law (prin exceptiile de la legea penala si de la legea regimului de frontiera pt. invadatorii islamici), pomeni la greu care saboteaza work ethics...
      nu se mai poate asa!
      • +1 (1 vot)    
        ia te uita! (Duminică, 28 august 2016, 12:43)

        nelamurit [utilizator] i-a raspuns lui Irizat

        toate exemplele date tin DOAR de politica nationala a fiecarei tari. Ai si altele sau incultura eropeana si zbieretle tin loc de argumente?
  • -2 (12 voturi)    
    Duca-se (Sâmbătă, 27 august 2016, 18:42)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Parsivenia britanica e celebra. Sa nu uitam ca Majestatea sa l-a primit pe Ceasca si l-a plimbat in caleasca regala. O porcarie!
    • +4 (10 voturi)    
      Te contrazic (Sâmbătă, 27 august 2016, 19:53)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Prsivenia britanica a dat nastere de ex Americii, Canadei, Australiei, Noua Zeelanda....unele dintre cele mai civilizate si fericite natiuni de pe glob.
      Nu deturna atentia cu faza cu caleasca, Regina e o Lady nu? Ce voiai sa faca?
      • +6 (16 voturi)    
        Ce ara una cu alta? (Sâmbătă, 27 august 2016, 21:04)

        Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        Ce are parsivenia proverbiala a Perfidului Albion cu "cele mai civilizate si fericite natiuni de pe glob"?
        Sunt mandri, nevoie mare, ca o cincime din populatia globului vorbeste engleza si pe buna dreptate, dar asta nu inseamna ca "sunt de pus la rana". Golania Brexit a pus in pericol proiectul european si prosperitatea intregii Europe, inclusiv si in primul rand prosperitatea lor, a britanicilor. Nu mai spun ce scotienii si nord-irlandezii numai fericiti nu sunt ca s-au scuturat de "jugul birocratilor de la Bruxelles", asa ca "succesurile" sunt numai pe hartia tabloidelor britanice.
        Altfel spus, s-au facut de ras in toata splendoarea.
        Apropo: regina putea sa nu primeasca un dictator in caleasca. Simplu.
        • +1 (11 voturi)    
          Ai vrut sa spui golanii de la Brusel (Sâmbătă, 27 august 2016, 21:22)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

          si tu crezi ca socialismul european e compatibil cu capitalismul britanic. Wrong. Scotienii si cu irlandejii beau cam mult in loc sa munceasca. Daca te duci prin rural Ireland sau Scotia te crucesti uneori. Si nu mai proroci aiurea, ai rabdare, s-au ridicat englezii din cenusa dupa ce au fost aproape ingenunchiati de nemti.
          Pana una alta is economie G7, cu un puternic centru financiar, cu industrie de care vrei si cu un sistem educational excelent, au 37 universitati in top 500 and knowledge is POWER.
          ps: Tarile amintite de mine urmeaza traditia seculara anglo saxona in mentalitate si work ethic. Prin comparatie uita-te in jurul tau la Romania care urmeaza traditia seculara balcanica de rit ortodox...te umfla rasul.
            #showComment()
      • +6 (8 voturi)    
        Dap, sunt de acord!!! (Sâmbătă, 27 august 2016, 21:10)

        grigoreagape [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        Un alt exemplu graitor ar fi Zimbabwe sau Pakistan.
      • +2 (4 voturi)    
        Toate statele enumerate de matale ... (Duminică, 28 august 2016, 11:41)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        ... cu exceptia Canadei, care la origine a fost colonie franceza, nu englezeasca, au pornit ca colonii de munca in care erau exportati detinuti de drept comun. In nici un teritoriu colonizat de alte state europene, de ex. Spania, Franta sa Portugalia, eradicarea populatiei locale nu s-a facut mai aspru si mai temeinic decat in coloniile britanice.

        Daca statele respective ar fi mostenitoare culturale are Marii Britanii, populatii native ale unor intregi continente ar fi in momentul de fata exterminate.

        In mod particular in cazul Canadei, in perioada initiala a colonizarii, franceze, accentul a fost pus pe crestinare si pe stabilirea unui stat pe model european, crestin (catolic). Asimilarea fortata a populatiei native a fost introdusa abia de engelzi, dupa ce-au obtinut guvernarea Canadei. Vreme de aproape doua secole de guvernare franceza, crestinarea populatiei native a fost lasata pe seama misionarilor. In schimb, la 1957, sub guvernare britanica, devenea ilegal sa nu te convertesti la crestinism.
        • 0 (2 voturi)    
          Urmele francezilor is doar in Quebec (Duminică, 28 august 2016, 16:00)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          Te invit sa mergi in vizita sa vezi diferenta dintre celelalte 9 provincii englezesti si putorile din Quebec, ca sa intelegi ce spuneam.
            #showComment()
        • 0 (0 voturi)    
          Ah, si nu vorbi de intreaga actuala Canada (Duminică, 28 august 2016, 17:02)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          in acelasi context cu inceputurile, cand francejii aveau doar o mica parte colonizata acolo in est. De atat de buna guvernare ce au facut, Napoleon si-a si bagat picioarele in ei.
          Idem si cazul Lousianei, lumea crede ca a fost sub ocupatie franceza, hahaha, wrooong. Spaniolii au avut-o mai mult timp decat francejii, inainte de a o vinde Napoleon la englezi.
            #showComment()
    • +2 (14 voturi)    
      daca (Sâmbătă, 27 august 2016, 19:56)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      ai avea ochi si ptr altceva,ai vedea ca in urma plimbarii cu caleasca s-au demarat mai multe proiecte aeronautice comune:bac111,iar 93 etc.
      compara ce s-a ales de fostele colonii britanice vs cele franceze!
      asa ca pune ochii pe carte!
      • +1 (3 voturi)    
        Ce vad eu, ... (Duminică, 28 august 2016, 11:49)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

        ... daca compar vechile colonii britanice cu cele spaniole, portugheze sau franceze, e ca in toate coloniile ne-britanice populatia nativa cam a supravietuit, si in mare masura si-a pastrat cultura de origine, pe cand in cele britanice, cu exceptia catorva state foarte populate din Asia, aproape deloc.

        Pe o nota poate putin extrema, ce-i drept, si pe unde ajungeau trupele germane ale lui Hitler se instaura ordinea. Daca tie asta ti se pare un motiv de apreciere pentru nazism, inseamna ca gandim diferit.
    • -2 (14 voturi)    
      Minti (Sâmbătă, 27 august 2016, 20:59)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Toti l-au primit si imbratisat pe Ceaisescu cand a trimis aurul la Londra si s-a imprumutat de la FMI


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi