Angela Merkel, Francois Hollande si Matteo Renzi participa la un mini-summit pentru relansarea UE

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 22 august 2016, 8:17 Actualitate | Internaţional

Angela Merkel si Francois Hollande
Foto: Consiliul European
Angela Merkel, Francois Hollande si Matteo Renzi participa, incepand de luni dupa-amiaza, la un mini-summit pentru relansarea UE, pe Marea Mediterana, in largul coastelor Italiei, anunta Agerpres, citand AFP. Presedintele Consiliului italian urmeaza sa-i intampine in jurul orei locale 16:00 (14:00 GMT) la Napoli pe cancelarul german Angela Merkel si pe presedintele francez Francois Hollande, inainte de a-i insoti pe micuta insula Ventotene, din Marea Tireniana, intre Roma si Napoli.

Acolo, cei trei conducatori europeni se vor reculege la mormantul lui Altiero Spinelli, autorul unei pledoarii pentru o Europa federala, asa-numitul "Manifest de la Ventotene".

Ei vor fi apoi transportati pe portavionul Garibaldi, nava amiral a marinei militare italiene, pentru un dineu de lucru in cursul serii.

Decizia britanica de a parasi UE, "Brexit", si consecintele sale asupra viitorului Uniunii Europene i-au reunit foarte repede pe conducatorii francez, italian si german. In cursul mini-summit precedent, la Berlin, in 27 iunie, ei lansasera un apel pentru o "noua impulsionare" in favoarea Europei.

Reintalnirea lor luni, pe Mediterana, intervine cu trei saptamani inaintea unui summit european extraordinar, prevazut pentru 16 septembrie la Bratislava si convocat dupa Brexit.

Decizia britanica de a parasi UE "este o infrangere politica" pentru Europa si trebuie sa reprezinte "un imens apel la trezire" pentru UE, care trebuie sa se reformeze rapid, a afirmat Renzi la sfarsitul lunii iulie.

Pentru a raspunde acestei provocari, Franta si Italia preconizeaza o mai puternica integrare europeana, in special in materie de securitate si de aparare. "Aceasta va fi una dintre lectiile pe care le vom avea de tras din Brexit, impulsionarea pe care o vom avea de dat" constructiei europene, declarase astfel presedintele francez in iulie la Lisabona, prima etapa a unui mini-turneu european "post-Brexit" al lui Hollande.

Ideea unui "Schengen al securitatii pentru a raspunde terorismului" a mai fost aparata de asemenea de guvernul italian. Intr-un editorial comun, publicat in 11 august, ministrul apararii Roberta Pinotti si cel al afacerilor externe Paolo Gentiloni au preconizat crearea unei "forte multinationale europene" pentru misiuni speciale, sub comandament unic.

Franta a sugerat, la randul sau, ideea unei finantari europene pentru a sustine aceste proiecte comune in domeniul militar. "Asupra acestui subiect, trebuie ca Europa sa capete o autonomie strategica", s-a comunicat la Paris.

Parisul doreste astfel instituirea rapida a unui corp european de graniceri pentru a intari frontierele externe ale UE si a le face mai ermetice.

Angela Merkel, a carei popularitate este in scadere dupa afluxul de migranti in Germania, este pe aceeasi linie cu Renzi, care constata cu neliniste ca numarul migrantilor creste in fiecare saptamana in Peninsula italiana.

Cei trei lideri vor aborda si aspecte economice.










5150 vizualizari
  • -25 (33 voturi)    
    eu cred (Luni, 22 august 2016, 8:31)

    xanti [utilizator]

    Ca cei 3 se pun de acord asupra supravietuirii in caz de atac al Rusiei si separarea Europei de centru de catre europa de est.
    • +18 (26 voturi)    
      in acel moment (Luni, 22 august 2016, 9:18)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      tu, mazeta, jiji kent si liota de pro-sovietici sa cereti azil la Sovietzia...acolo probabil vei fi in siguranta...
    • +12 (16 voturi)    
      Eu cred... (Luni, 22 august 2016, 11:40)

      Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      ...ca nici Rudotelu' nu-ti mai ajuta.
    • -7 (13 voturi)    
      pai cred ca (Luni, 22 august 2016, 13:00)

      hamham [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      stabilesc strategia de aparare: daca rusia ataca, sloganul oficial de lupta al europei va fi : allahu akbar!

      sa se-nvete minte rusii!
    • -4 (8 voturi)    
      pana una alta (Luni, 22 august 2016, 14:00)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      pana una alta eu vad ca Nato a inconjurat Rusia cu baze Nato

      https://socioecohistory.files.wordpress.com/2014/04/russia_wants_war_look_how_closely_they_put_country_to_our_military_bases.jpg
  • +9 (15 voturi)    
    motorul franco-german in 2 timpi (Luni, 22 august 2016, 8:34)

    Metusala [utilizator]

    care misca EU inainte putea devina unul in 4 timpi, sau altfel zis UE ar fi putut sa treaca de la motocicleta pe 2 roti la automobil mult mai stabil. Renzi zicea inainte de Brexit ca el afla din presa ce hotararasc Merkel si Hollande. Acum s-a ajuns la motocicleta cu atas.
  • +8 (20 voturi)    
    Sovietzia...Kaput ! (Luni, 22 august 2016, 8:44)

    un domn [utilizator]

    Obrazniciile Cracanatului din ultima perioada ...atrag repercusiuni !
    • -3 (13 voturi)    
      Ba taman invers (Luni, 22 august 2016, 12:04)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Cracanatul e tot mai tupeist de cand Ue e in cvasi-faliment, de cand sunt disensiuni grave Ue-Usa si de cand cineva a adus in Ue doua milioane emigranti ilegali intr un an de zile.
      • +4 (10 voturi)    
        disensiuni ue , ciudat (Luni, 22 august 2016, 13:27)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        e o tema noua, ai vreun link ?; faptul ca Sovietzia alimenteaza o stare de nervozitate nu e un lucru nou, insa disensiuni..e mult spus
        • -3 (5 voturi)    
          Scrie despre alea pe orice sait (Luni, 22 august 2016, 15:17)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Scrie despre alea pe orice sait - mai putin Cnn si Euronews
  • +1 (21 voturi)    
    si cum o sa relanseze ue ma rog?! (Luni, 22 august 2016, 8:50)

    liviu_ [utilizator]

    mai primesc 1 milion dde refugiati?!

    "mai puternica integrare europeana" da ... cum ne-au refuzat noua schengen, desi indeplineam toate conditiile... bine decizia a fost buna pentru noi ca am scapat de refugiati :P
    • +7 (25 voturi)    
      conducatori cretini (Luni, 22 august 2016, 9:29)

      Irizat [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      astia nu realizeaza ca pun europa pe butuci promovand islamizarea agresiva a europei.
      sau poate chiar asta doresc?...
  • -25 (29 voturi)    
    UE e terminată. (Luni, 22 august 2016, 10:00)

    @Mishu [utilizator]

    UK a ieșit urmează Italia și Olanda, după spargerea monstrului AKA UE și câștigarea președenției de Trump apoi dizolvarea nato popoarele vor fi libere și stăpâne pe viitorul lor.Intram într-o noua era luminoasă
    • +10 (18 voturi)    
      esti pe langa (Luni, 22 august 2016, 11:44)

      gnd [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Europa cand nu a fost unita s-a razboit si s-a macelarit pe ea insasi. Daca UE se dezintegreaza urmeaza o perioada f neagra pentru continent si isi pierde orice relevanta si influenta la nivel mondial in conditiile ascensiunii Chinei si a altor poli mondiali de putere militara si economica.
      UE nu poate supravietui si concura pe plan mondial cu ceilalti poli de putere decat daca se federalizeaza pe model Statele Unite ale Europei si isi face o armata unica europeana.
      • -4 (12 voturi)    
        pai da (Luni, 22 august 2016, 12:38)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui gnd

        insa cu cine sa faci treba?merkeloglu a refuzat din start intarirea flancului estic,lasandu-i pe americani,ca de obicei,sa acopere gaurile lasate voit,de vestici.
        de fapt cu cine sa faci federatie?poate cu sua :D
        iar cei 3 crai,toti cu fata spre rasarit,nu numai ca nu mai trebuie sa ia hotarari in contul UE,insa ar trebui judecati pt tradare si expulzati intr-o tara musulmana,sa simta pe pielea lor beneficiile multiculturalismulu:siria,iran,irak,arabia saudita etc.

        ma rog sa nu mai fie aleasa merkel si fratii ei.la toti dumnezeii cunoscuti sau nu
      • -5 (11 voturi)    
        iar tu ai idei depasite (Luni, 22 august 2016, 12:58)

        EXEs [utilizator] i-a raspuns lui gnd

        Ideea de baza a Americii si anume de federatie de state a fost total distrusa de puterea federala care a ajuns intr-o pozitie monopolist-centralista sustinuta de diferentele economico-demografice dintre state. America este moarta ca exemplu de sistem federativ. Acelasi lucru se va intampla in Europa unde zonele super-industriale germane, franceze si nord-italiene vor domina subminand independenta statelor. Ideea pozitiva a Europei a fost cea economica, de liber schimb, libera circulatie, eliminare a taxelor interstatale, si acolo ar fi trebuit sa ramana. Ca un exemplu la olimpiada UE are cele mai multe medalii, peste US si China, pentru ca statele independente sunt mai puternice decat un sistem centralist ca America.
        Ideea de UE ca organizatie politico-economico-militara este de fapt ideea de Germanie extinsa cu zona sa de influenta. Tarile nordice nu adera la zona de influenta germana si din cauza asta influenta lor este mai mult filozofica decat practica. Irlanda este si ramane parte din zona de influenta anglofila, iar sistemul lor de taxe este o uriasa anomalie la asazisa corectitudine germana. Irlanda este in UE doar cu numele pentru ca increzutii germani sa le dea o palma peste fata englezilor asa cum va fi si Scotia daca se rupe de UK.
        UE este Germania Mare prefigurata de Hitler si pe care si-au dorit-o tot timpul germanii cu instinctele lor naziste cu tot.
        • +3 (3 voturi)    
          sorry (Luni, 22 august 2016, 15:31)

          gnd [utilizator] i-a raspuns lui EXEs

          Imi pare rau dar gresesti. Este partial adevarat ce spui ca sunt multe probleme si in USA, guvernul federal a luat prea multa putere si exista un resentiment la nivel de fiecare stat pt chestia asta, dar la ei sistemul se autoregleaza, si de aici pana la a spune ca e un model depasit e cale lunga. Pana una alta sistemul lor functioneaza mult mai bine decat haosul in care este UE acum.
          • 0 (4 voturi)    
            ce inseamna functioneaza? (Luni, 22 august 2016, 18:14)

            EXEs [utilizator] i-a raspuns lui gnd

            Functioneaza in sensul ca nu este haos tocmai pentru ca este un sistem centralist? Functioneaza in sensul ca mafia este la putere asa ca furtul se face organizat si legal? Functioneaza in sensul ca Obama vrea sa le ia armele iar daca Trump ameninta ca ies astia cu armele atunci republicanii sunt amenintati ca sunt teroristi, xenofobi si rasisti (pentru ca nu-l iubesc pe Obi) si ca vor sa dea lovitura de stat .... pentru ca Obama incalca Constitutia (Republicana).
            Stanga acapareaza din ce in ce mai multa putere pana la distrugerea totala a dreptei si daca analizezi sistemele de stanga acestea nu au deloc cultura alternantei democratice la putere. Milwakee unde sunt acum niste turbulente intre negri si politie (de fapt intre negri si albi) nu a mai avut primar republican de la 1906. In majoritatea statelor americane stanga s-a instalat fara a mai ceda deloc puterea, bazandu-se pe imigratie masiva saraca si lipsita de orice fel de cultura democratica si liberala.
            Structura demografica in Europa se va schimba la fel ca in America si bazandu-se pe lipsa de cultura democratica a imigrantilor, stangistii vor elimina orice idee de dreapta cum au facut deja in presa si in filme.
            America functioneaza pentru ca populatia este liberala si isi doreste democratie, dar va functiona doar atata timp cat aceasta populatie mai exista.
      • +3 (7 voturi)    
        absolut de acord (Luni, 22 august 2016, 13:12)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui gnd

        ma mir ca primesti minusuri de la oameni care pe de alta parte se dau europeni, democrati si antirusi.

        Eu o sa plusez. Daca Europa si valorile ei dispar, intreaga lume va avea de suferit, deoarece aceste valori au fost intotdeauna reperul fundamental pentru toata lumea care dorea sa evolueze spre o societate civilizata si spre democratie.

        Iar, in contextul globalizarii, Europa nu mai poate rezista ca un set de state marunte, dezbinate, supuse intamplarilor generate de ambitii minuscule si lipsite de viziune, cum e Brexit sau cum poate fi orice alt tip populism tabloidizat propus de personaje dubioase (gen Farage).
        • +1 (1 vot)    
          ai dreptate. (Luni, 22 august 2016, 17:08)

          g01an [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          ai dreptate. cu toate asta eu as fi preferat ca proiectul sa continue in forma ne-centralizata.

          deci probema principala reclamata este ca aceste state au facut o uniune, dar au agende politice diferite. si nu inteleg care este problema? Et pluribus unum. Membrii isi pastreaza individualitatea si puterea de decizie, dar vor actiona ca unul atunci cand este nevoie de a rezolva probleme care altfel nu pot fi solutionate.

          tu te legi mai mult de aspectul politic/economic decat de contextul geo-strategic. mie mi se pare ca cel din urma este cel care ar conta mai mult. din punct de vedere al pietei unice, nu vad care ar fi diferenta intre zona euro actuala si o UE centralizata. aceasta piata se comporta ca si cand reprezinta o economie de 18tn $ (adunate PIB-urile individuale ale tuturor membrilor UE). cand cineva vrea sa intre pe aceasta piata, se raporteaza la regulile UE, nu la cele nationale. problemele de diferente de tarife locale pe care le-ar avea in UE nu difera prea mult de diferentele intre statele federale americane.

          din perspectiva securitatii ar fi rezolvate o gramada de probleme de birocratie. o eventuala armata europeana ar rivaliza ca buget cu SUA, ar detine arsenal nuclear (Franta). momentan membrii individuali nu pot concura la capitolul cercetare si achizitii. punand banii la un loc si lasand specialistii sa asigneze resursele dupa nevoile de securitate reala, toata tevatura politicianista intre state s-ar rezolva mult mai usor.
      • -4 (4 voturi)    
        Europa "unita" (Luni, 22 august 2016, 14:02)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui gnd

        Europa este inca "unita" in sensul ca natiile europene coopereaza economic si cultural. Dezbinarea a fost provocata de inventia diabolica "euro". Si de o proasta administrarea a banului public european de catre aia din BRX
      • -5 (5 voturi)    
        Ok-dar e o conditie (Luni, 22 august 2016, 15:33)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui gnd

        Conditia este sa se roiasca armata Usa din Europa. For good.
    • +8 (10 voturi)    
      Mishule, (Luni, 22 august 2016, 13:26)

      ras-putin [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      nu-i mai fuma tigarile lui petrica, vezi ce efect au.
    • +5 (5 voturi)    
      din ce gaura de la Lubianka ai rasarit? (Luni, 22 august 2016, 16:34)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Povestea asta cu popoarele libere si stapane pe viitorul lor parca am mai auzit-o odata.
      Numai ca erau doar libere sa fie conduse de Partidul Comunist si stapane pe o saracie lucie.
      Voi chiar asa remestacati rahat mestecat odata?
      De cati Stalin, PolPot, Mao, Chavez, Kim Ir Sen si cate milioane de morti e nevoie sa va dati seama ca gresiti?
  • -7 (11 voturi)    
    da, dar... (Luni, 22 august 2016, 10:36)

    ..13 [utilizator]

    Ce se spune in documentul relativ vechi...

    The slow process, thanks to which enormous masses of men passively let themselves be formed by the new
    regime, adjusted to it and even contributed to its consolidation, has come to a halt.

    De ce repetam neamurilor istoria???

    Crede tanti Merkel&Co. ca aceasta reuniune va aduce soarele inapoi pe cer???

    Cum sa creezi o forta de raspuns cand toate tarile participante NATO sunt mai slabe ca basmaua si nu investesc decat 5 bani in strategia de aparare necesara in zona???

    Nu cred ca se va schimba nimic -caruta merge inainte spre prapastie - good luck!

    PS - uite ca ceva simtea Spinelli -
    There are no grounds for fearing that a similar revolutionary regime will develop into renewed despotism. This may develop if a servile society has been formed.

    si aici au contribuit atat Germania cat si Franta si Italia - Rusia nu s-a nascut si a crescut in vid, poate doar in vidul de putere lasat de tarile din Evropa. UK a inteles ca trebuie sa iasa din acest hatis si sa isi ia propria responsabiltiate in carca.
    • +3 (3 voturi)    
      Spinelli a fost un comunist resapat (Luni, 22 august 2016, 16:49)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Iar faptul ca tembelii de Merkel si Hollande se duc sa bocesca la mormantul lui spune multe.
      Asta nu inseamna ca viitorul Europei nu e impreuna, numai ca nu in forma asta.
  • -14 (18 voturi)    
    Relansarea cui? (Luni, 22 august 2016, 10:41)

    Toni_Romania [utilizator]

    Relansarea unei federatii falite. Misto poanta.
  • +3 (5 voturi)    
    Pericol (Luni, 22 august 2016, 12:03)

    CezarN [utilizator]

    Pericolul consta in faptul ca o ideea buna (o mai mare si mai buna integrare europeana) este pusa in practica si va fi, prin urmare, compromisa de niste politicieni faliti, incapabili dovediti.
  • -5 (9 voturi)    
    UE asta cate stele are pana la urma? (Luni, 22 august 2016, 12:15)

    EXEs [utilizator]

    Daca mai trebuia explicat cuiva de ce a iesit UK din UE, poza asta in 3 mafioti reflecta adevarata fata a democratiei eurogermane. Tanti Merkel se chinuie sa ascunda rahatul sub pres incercand in acelasi timp sa mentina controlul asupra cetatenilor care indura ca prostii deciziile luate in numele unor grupuri ale caror interese le sunt contrare.
    Realitatea cruda este ca civilizatia anglofila este mult mai democratica si mai liberala decat o sa fie cea germanofila in urmatoarea suta de ani. Rusine Merkelei si lingailor ei. Devine din ce in ce mai sigur ca Merkel va fi din pacate realeasa de populatia germana care isi va demonstra pentru a nspea oara conservatorismul de o stupiditate absolut incredibila.
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Luni, 22 august 2016, 14:27)

      Sarmis [utilizator] i-a raspuns lui EXEs

      Cred ca ai inteles gresit... Merkel a fost aleasa de germani ca sa apere interesul Germaniei si nu pe a UK, Romania, s.a.

      Daca UK nu e in stare sa-si apere interesul in interiorul UE n-are decat sa plece. La fel si Romania...
  • +2 (4 voturi)    
    Relansarea UE e vitala (Luni, 22 august 2016, 12:27)

    andipetre [utilizator]

    Orice s-ar zice, relansarea UE e vitala pentru viitorul continentului si pentru pacea in zona.

    Nu stiu ce vor vorbi cei trei, insa sper ca nu o relanseaza punandu-si tarile lor ca "nucleu de decizie" care sa traseze linia directoare pe care ceilalti sa o urmeze. Exact lipsa transparentei in luarea deciziilor (cum este de exemplu in cazul problemei refugiatilor islamisti) a dus la criza actuala a organizatiei.

    Tarile din Est cu personalitate (toate in afara de RO, care nu stie niciodata ce vrea) nu vor accepta o astfel de polarizare, in care Merkel si ceilalti doi conduc autoritar, fapt ce va face mult rau.

    Dar fara relansarea reala a UE, ca organizatie puternica si ferma, va fi rau: rusii vor castiga si mai multa influenta (bulgarii le sunt deja "simpatici", ungurii la fel), iar tarile islamice vor pune si mai mare presiune pe Europa (vezi cazul Turciei, care a devenit o dictatura santajista).
    • 0 (2 voturi)    
      Relansarea (Luni, 22 august 2016, 13:58)

      Rogue [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Nu se poate face decat cu suportul populatiei iar in acest moment populatia vrea ca tarile sa isi recapete din puterile de decizie sau cel mult sa ramana ca pana acum. Asa ca relansarea nu poate fi federalizarea.


      Daca nu se tine seama de vointa lor pericolul pt. pacea si stabilitatea in UE va fi mult mai mare prin aparitia unor forte extremsite care sa preia nemultumirea populatiei (determinnata si de aparitia unor crize) si sa se foloseasca de pretextul federalizarii pt. a accede la putere.
  • 0 (12 voturi)    
    Cateva idei/domenii (Luni, 22 august 2016, 12:35)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    1. Presedinte ales (direct)
    2. Armata comuna si puternica cu 4% din bugetul statelor UE investite anual in ea.
    3. O politie suprastatala (europeana)
    4. Granite externe care sa insemne exact asta : granite.
    5. Granite interne care sa dispara complet iar resursele pentru ele directionate pe zona de granita.
    6. Stimularea emigrarii altor cetateni in interiorul UE dupa criterii de pregatire profesionala, pe puncte. Astfel , imigrantul inalt calificat va fi primit, si in 10 ani va deveni cetatean UE.
    • -3 (11 voturi)    
      sovieticii ar fi fericiti sa se intample asa ceva (Luni, 22 august 2016, 13:23)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Identitatea Nationala va disparea pentru foecare Stat !
      • -2 (8 voturi)    
        ba din contra (Luni, 22 august 2016, 14:05)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        pe masura ce saracia creste in multe state Ue, nationalismele (identitatile nationale) infloresc in detrimentul cosmopolitismului ce a fost pana acum
    • -4 (6 voturi)    
      uitasi (Luni, 22 august 2016, 14:14)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      un punct:presedintele sa fie merkel.pe viata!
      iar cu pct 6...

      toate aste se pot aplica numai intr-o uniune UNITA!!!
      cu niste conducatori care sa fie interesati de toate tarile care o compun.pana acum dovezile le sunt contra si nu cred ca viitorul arata increzator.
      lectia brexitului,pt cine vrea sa o vada,e ca nemtii si fracezii nu pot conduce o uniune.nici macar tarile lor
      de asemenea,ca hienele se reped intodeauna,sa sfasie ce a ramas din leul ranit
  • 0 (6 voturi)    
    Federalizarea o utopie periculoasa (Luni, 22 august 2016, 13:40)

    Rogue [utilizator]

    "Liderii europeni promovând "iluziile" utopice ale unei Europe unite au pierdut contactul cu popoarele lor și riscă să piardă în favoarea populiștilor eurosceptici care sunt hotărâți să dezmembreze UE, a afirmat luni, la Luxemburg, președintele Consiliului European, Donald Tusk, citat de Reuters."


    Proiectul federalizarii este sustinut de minoritate in jur de 20% din populatia UE in timp ce marea majoritate vor ca tarile lor sa isi racapete din puterea de decizie (48%) restul vor ca si pana acum (27%).
    „A median of 42% in these 10 nations want more power returned to their national capitals, while only 19% favor giving Brussels more power and 27% favor the status quo. ”

    Asa cum Merkel a contribuit la Brexit prin pozitia s-a inflexibila in privinta imigratiei asa se va intampla si daca incearca sa federalizeze Europa impotriva vointei „oamenilor mici”. Cum federalizarea nu are suportul populatiei la prima criza mai mare, partile componente vor face exit la presiunea populatiei si nu numai atat, va fi foarte usor de folosit pt. a explica orice esec sau criza asta va duce la aparitia si ascensiunea unor formatiuni extremiste/populiste in esenta antieuropene care in final nu doar vor duce la disparatia UE dar ne vom trezi cu state conduse de astfel de oameni.

    Maxim ce se poate obtine acum este status quo daca se forteaza mai mult EU va disparea in urmatoarea decada. Ideala ar fi o repliere si o cedare (simbolica) a unor puteri tarilor.

    Romania nu trebuie sa sustina federalizarea care poate avea niste consecinte foarte periculoase pt. viitorul EU, de la dictoturi la prabusirea unor state care au mizat totul utopia federalizarii.

    Acum sa vina minusurile dar cineva trebuia sa o scrie.
    • +1 (1 vot)    
      Ignorarea cetatenilor - o utopie periculoasa (Luni, 22 august 2016, 20:44)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui Rogue

      De la mine ai un plus.
      Discursul lui Tusk la Bruxelles a avut loc inainte de votul din UK. Ceea ce s-a intamplat ulterior a confirmat presimtirile lui.
      Este adevarat si ce spui, ca UE nu va rezista daca persista sau se adanceste ruptura intre ce doresc cetatenii si ce ofera conducatorii. Uniunea este acum ca un vapor care navigheaza haotic prin mari necartografiate. Ceea ce ii lipsesc sunt o destinatie clara si un plan de drum realist. Ambele nu pot veni decat de la un capitan iscusit, un om (sau oameni) cu viziune.

      Cei trei lideri spun ca doresc mai multa integrare. Asta nu este neaparat un lucru rau. Dar este imposibil de realizat daca cetatenii isi pierd increderea in competenta sau buna-credinta a conducatorilor. Iar ceea ce a facut si inca mai face Merkel (vazuta ca lider de-facto al UE) prin chemarea imigrantilor ilegali musulmani, fara consultarea statelor partenere si total impotriva opiniei publice, echivaleaza exact cu tradarea increderii propriilor cetateni.

      Adevarul dureros este ca Uniunea nu poate fi relansata de actuala echipa de conducatori. Acestia au prea putine idei, iar cele pe care le au sunt adesea gresite. Solutia poate veni doar de la electorat, prin alegerea unor partide noi si prin presiunea pusa implicit pe partidele "traditionale" de a-si reforma conducerea si linia politica.
  • -3 (5 voturi)    
    Cei ce au conceput Ue de azi (Luni, 22 august 2016, 14:07)

    Toni_Romania [utilizator]

    Cei ce au conceput Ue de azi (Maastricht) erau niste inculti drogati de ideea "sa facem din Ue o noua Usa". Numai ca Usa e alta branza. Ue nu poate fi "Usa", Ca Ue este o FEDERATIE DE NATII.
  • -2 (4 voturi)    
    se intalnesc cei 3 de i (Luni, 22 august 2016, 14:08)

    dan.c [utilizator]

    Increzutul, impotentul si incompetentul. Distrubutia la alegerea dumneavoastra.
    Europa se crede desteapta (promoveaza o utopie si cine nu e de acord cu ea, musai e un inapoiat), nu e in stare de nimic (incapabila sa ia decizii) si pe nesimtite s-a cam umplut de personaje inadecvate care nu aduc nici o valoare in pozitiile pe care le ocupa (guvernamentale sau in marile companii).
  • -2 (4 voturi)    
    Ce e cu Ventotene asta (Luni, 22 august 2016, 14:12)

    Setalcott [utilizator]

    http://inliniedreapta.net/monitorul-neoficial/daniel-uncu-intalnire-decisiva-pentru-viitorul-ue/
  • +2 (6 voturi)    
    Uitare (Luni, 22 august 2016, 14:46)

    takada [utilizator]

    Ati uitat sa specificati un lucru important:
    "Manifest de la Ventotene" al Comunistului Altiero Spinelli,este facut pentru federalizarea Europei si aducerea ei pe calea cea luminoasa a neo-marxismului.
    Visul lui Marx si Engels.

    Asta ne asteapta: nu o dictatura nazista,ci o dictatura comunista.Vorba unuia:"visul de aur al omenirii".
    Oare statele din Est (grupul Visegrad) vor accepta ca dupa aproximativ 50 ani de comunism sa revina iar sub tutela unei entitati supra-statale comuniste?

    Federalizarea Europei sub protectia comunismului cu ajutorul noilor lideri neo-marxisti: Merkel(fosta comunista,actual social-democrata), Hollande(fost comunist,actual socialist), Renzi(comunist).
    Mai lipseste Corbyn,liderul comunist din UK si Bernard Sanders.
    Si normal intr-o Europa federala (de fapt un supra-stat multi-national si multi-etnic cu o supra administratie,coplesit de birocratie) liderii vor fi la Bruxelles si ordinele vor veni de asemenea de la Bruxelles.

    "Reunindu-se la Ventoteene, liderii europeni importanţi sugerează că ar fi posibilă şi foarte urgentă o relectură la modul critic, dar constructiv, a acestui document fundamental al construcţiei europene care este Manifestul, cu deschiderea majoră pe care o conturează în favoarea proiectului european.
    Dar, atenţie, cu acceptarea şi a tezei principale a lui Spinelli, anume că Statul-Naţiune încetase să fie „forma cea mai eficientă a vieţii colective... şi devenise un organism care nu gândea decât doar la propria sa existenţă şi la propria sa dezvoltare, fără să se preocupe absolut deloc de daunele pe care le-ar putea provoca celorlalţi”."
  • +2 (4 voturi)    
    federalizarea si puterea (Luni, 22 august 2016, 16:53)

    gnd [utilizator]

    Federalizare nu inseamna neaparat mutarea puterii undeva centralizat. Nu inteleg de ce toata lumea presupune ca nu se poate face in acelasi timp federalizare iar statele sa-si pastreze din puterea de decizie. Din punctul meu de vedere federalizarea tb facuta in special pentru aparare (o singura armata), pentru politici externe (o abordare unitara) si comert in liber schimb + acorduri comerciale negociate la nivel de UE si nu la nivel de stat individual. In rest decide fiecare ce si cum si unde vrea sa faca...
  • -1 (3 voturi)    
    Reuniune (Luni, 22 august 2016, 17:43)

    Radiu [utilizator]

    a tradatorilor Europei. Care vor raspunde in fata popoarelor lor pentru ceea ce au facut.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version