UPDATE SUA trimit avioane pentru a apara fortele kurde vizate de atacuri ale regimului sirian, un lucru fara precedent de la inceputul conflictului din Siria

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 19 august 2016, 19:59 Actualitate | Internaţional

Coalitia internationala care lupta impotriva gruparii jihadiste Stat Islamic in Siria a trimis de urgenta mai multe avioane pentru a proteja fortele kurde care colaboreaza cu consilieri americani, bombardate de doua zile de aeronave ale presedintelui sirian Bashar al-Assad, scrie AFP.

"Acest lucru a fost facut pentru a proteja fortele coalitiei", a precizat vineri capitanul Jeff Davis, purtator de cuvant al Pentagonului.

"Am aratat clar ca aparatele americane vor apara trupele de la sol daca ele sunt amenintate", a precizat acesta.

Loviturile aeriene de joi au fost efectuate de bombardiere siriene SU-24 care au luat ca tinta fortele kurde care se antrenau sub supravegherea consilierilor speciali americani.

Este pentru prima oara de la inceputul conflictului din Siria cand armata siriana loveste pozitii kurde.

Avertismentele americane nu par insa sa fi fost luate in serios deoarece avioanele regimului sirian au lovit din nou vineri sectorul detinut de fortele kurde la Hassake.

Inca de joi, fortele aflate la sol au incercat sa contacteze pilotii pentru a-i determina sa renunte la atacuri, fara succes insa.

Fortele americane au contactat atunci Rusia, aliatul presedintelui sirian Bashar al-Assad, care bombardeaza si ea o serie de zone din Siria de aproape un an, dar rusii au subliniat ca este vorba de avioane siriene.

"Este foarte neobisnuit, nu am vazut niciodata regimul efectuand acest tip de actiuni impotriva fortelor kurde anterior", a adaugat Jeff Davis.

In momentul in care avioanele americane au ajuns in zona, aparatele siriene parasisera deja cerul. In prezent, avioanele coalitiei vor efectua mai multe zboruri de patrulare in regiune.

Doua treimi din regiunea Hassake sunt controlate de kurzi iar restul de regimul presedintelui Bashar al-Assad.

Kurzii din Siria (15% din populatie) au auto-proclamat in martie o "regiune federala" si viseaza sa lege teritoriile pe care le controleaza in nordul tarii.

Luptatorii kurzi au devenit, mai ales in ochii Washingtonului, forta cea mai eficienta impotriva gruparii Stat Islamic.












[P] Foodpanda recomanda:Cele mai gustoase preparate de sezon, care te incalzesc si te mentin in forma

Toamna nu-i ca vara, dar, cu siguranta, este mai bogata! De ce? Pentru ca toamna se numara OFERTELE foodpanda! Astfel, acum poti comanda convenabil cele mai gustoase preparate de sezon, care te incalzesc si te mentin in forma!
7328 vizualizari
  • -57 (67 voturi)    
    kurzii (Vineri, 19 august 2016, 20:04)

    radiola31 [utilizator]

    Au facut atentate in Turcia,acum vedem pe cine sprijina USA.
    • +11 (25 voturi)    
      ,,,, (Vineri, 19 august 2016, 20:28)

      ak33 [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      si te afecteaza pe tine ca roman , cu ce?
      • +18 (18 voturi)    
        ....e turc subtilizat...agent erdoganist.... (Vineri, 19 august 2016, 22:32)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui ak33

        ........................
    • +47 (51 voturi)    
      Kurzii (Vineri, 19 august 2016, 20:32)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      sunt cei mai determinati luptatori anti-ISIS. Cu toata ca lupta cu mai multe forte ostile lor ( ISIS, Turcii, armata siriana -acum ) , cu toata ca au avut orase cucerita de ISIS , casa distruse , mari nenorociri, nu prea am vazut kurzi printre valurile de imigranti ce iau cu asalt Europa. Kurzii nu fug. Kurzii lupta !
      • +7 (19 voturi)    
        cam asa e..dar ma intreb.. (Vineri, 19 august 2016, 23:46)

        exilatul [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        de ce nu trimit americanii avioane si cind kurzii sunt bombardati de turci...poate pt ca sunt "teroristi" cind lupta impotriva turcilor si "doar rebeli" cind lupta impotriva armatei siriene..
    • +15 (39 voturi)    
      Americanii sunt fideli principiilor (Vineri, 19 august 2016, 21:40)

      andreitr [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      democratice care au făcut din US cea mai împortantă națiune a lumii. Sprijinindu-i pe kurzi împotiva dictaturii salvează poporul kurd de la măcelul pe care îl bashar. Hai US!
      • -15 (35 voturi)    
        fideli acelorasi principii democratice... (Vineri, 19 august 2016, 22:29)

        press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui andreitr

        prin care sprijina terorismul islamic...a, si daca nu stiai terorismul islamic a facut victime si printre cetatenii romani...dar desigur ca asta nu e un lucru important pentru tine...
        • -13 (23 voturi)    
          PS... (Vineri, 19 august 2016, 23:15)

          press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

          http://www.curierulnational.ro/Eveniment/2004-03-15/Opt+romani+morti+si+noua+disparuti+in+urma+atentatelor+de+la+Madrid

          sa inteleg ca cei care dau minus se bucura cand romanii sunt omorati in numele islamului de catre musulmani??....
          • 0 (4 voturi)    
            Mai da-ti unul (Sâmbătă, 20 august 2016, 7:55)

            persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

            primul nu a reusit.
            • +1 (3 voturi)    
              te rog tradu ce... (Sâmbătă, 20 august 2016, 14:09)

              press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

              ai vrut sa zici...Insiruind niste cuvinte care nu au legatura intre ele nu inseamna neaparat ca ai si format o propozitie/fraza inteligibila....capiche??...
          • +1 (3 voturi)    
            Pai .. (Sâmbătă, 20 august 2016, 10:02)

            Alius [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

            ..toti sunt musulmani si fiecare si-a ales o tabara (Rusia si U.S.) sa sustina. Sa inteleg de la tine ca aia sustinuti de Rusia sunt mai buni musulmani decat cei sustinuti de U.S.?
            • +1 (3 voturi)    
              ce legatura are ce am scris eu si... (Sâmbătă, 20 august 2016, 14:33)

              press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui Alius

              ce zici tu?!...

              Eu am sustnut ca cetateni romani au cazut victime terorismului islamic (musulman) iar tu si altii sustineti ca asta e un lucru bun...personal mie nu-mi mai trebue alte "explicatii" din partea voastra...m-am lamurit de "moraltatea" voastra...Poate ca va bucurati cand romanii sunt ucisi de catre musulmani pentru acei romani sunt crestini iar voi sunteti crestinofobi...nu stiu ce sa zic ca nu sunt doctor de nebuni ca sa va inteleg...
              • 0 (0 voturi)    
                Eu nu am sustinut nimic. (Duminică, 21 august 2016, 20:35)

                Alius [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

                Iar tu ai spus asa: "fideli acelorasi principii democratice... prin care sprijina terorismul islamic..." despre americani. Iar eu am spus ca si cei din cealalta tabara, cea sustinuta de rusi, sunt musulmani. Si, am continuat, intrebandu-te: aia sustinuti de rusi sunt musulmani buni si cei sustinuti de americani sunt musulmani rai?

                De unde a reiesit in mintea ta ca eu m-am bucurat (sau, de ce nu, intristat) de noartea unor romani, sau de moartea altor oameni? Da-mi niste citate.

                Fireste ca nu esti doctor de nebuni: nu poti fi in acelasi timp si doctor si pacient, in acest caz.
        • +1 (3 voturi)    
          Press to reset (Sâmbătă, 20 august 2016, 7:54)

          persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

          now,ti-ar prinde bine unul.
          • 0 (2 voturi)    
            nu esti chiar atat... (Sâmbătă, 20 august 2016, 14:35)

            press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

            de persuasiv pe cat te crezi tu, pretenas....
        • +1 (5 voturi)    
          Care terorism islamic este ... (Sâmbătă, 20 august 2016, 9:52)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

          ... sprijinit de U.S.?
          • +2 (2 voturi)    
            cel din orientul mijlociu... (Sâmbătă, 20 august 2016, 14:45)

            press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui Alius

            in general. Sprijinit in mod direct si indirect...

            Daca te referi la ramura terorismului islamic pe care americanii il sprijina atunci raspunsul este: terorismul islamic sunit, ca cel siit e sprijinit de rusia...
            • 0 (0 voturi)    
              pentru pree to reset (Duminică, 21 august 2016, 16:33)

              adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

              Primul tau comentarieu are doua parti diferite. In prima ai afirmat ca americanii sprijina terorismul , iar in a doua fraza ne-ai adus aminte ca teroristii islamisti au omorat si romani.
              Ai luat minusuri pentru prima parte.
              Nimeni de aici nu cred ca se bucura cand afla de romani ucisi de catre teroristi !
    • +23 (41 voturi)    
      Kurzii foarte bine fac (Vineri, 19 august 2016, 22:03)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Acolo trebuie o zonă de excludere aeriană impusă de aviația americană, cum era în Irak pe vremea lui Saddam.

      Siria familiei Assad a alimentat ani în șir războiul civil din Liban, acum primește ceea ce merită.
    • +13 (19 voturi)    
      manipulezi iari? (Vineri, 19 august 2016, 22:29)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      paine amara mai mananci...
    • -3 (3 voturi)    
      Erdogan ... (Sâmbătă, 20 august 2016, 9:54)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      ..., conform stapanului tau (Putin), sprijina si finanteaza ISIS, asa ca ciocu' mic si joc de glezne. Si ca sa te citez: "Acum vedem pe cine sprijina Putin" (stii tu, chestia aia cu avertizatul puciului).
  • -17 (41 voturi)    
    poveste pentru prosti (Vineri, 19 august 2016, 20:35)

    Gustav555 [utilizator]

    Bashar nu lupta impotriva kurzilor si nici viceversa.
    Daca americanii sprijina in acest caz pe cineva, atunci este vorba de "opozitia moderata" , un fel de ISIS in blana de oaie.
    • -11 (27 voturi)    
      corect... (Vineri, 19 august 2016, 22:30)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

      dar putini pricep lucrul acesta...
    • -2 (4 voturi)    
      Ai dreptate (Sâmbătă, 20 august 2016, 7:59)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

      de fapt ei si ai lui nici nu lupta.Se afla toti la plaja,sug acadele la Rio.Sau viceversa ?
    • +2 (4 voturi)    
      Ai dreptate. (Sâmbătă, 20 august 2016, 10:05)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

      Bashar al-Assad lupta sa-si recapete teritoriile, care parte din ele sunt sub controlul Kurzilor. Iar Kurzii se lupta sa-si faca o tara a lor, din teritorii care parte sunt si din fosta Sirie a lui Bashar al-Assad. Dar ei nu lupta unul impotriva altuia, ci au alte scopuri. Doar intamplator se intersecteaza si se omoara intre ei.
  • +39 (41 voturi)    
    Cunostintele tale ... (Vineri, 19 august 2016, 20:51)

    terkos [utilizator]

    ... sunt cam restranse. Tu confunzi un partid politic (cu actiuni teroriste) cu un popor intreg. Kurzii din nordul Siriei si nordul Irakului nu-s acei kurzi care arunca in aer una alta prin Turcia. Este ca si cum ai acuza toti irlandezii de actiunile celor din IRA.

    Turcia in schimb are tendinta de a generaliza eticheta de terorist la toti kurzii, indiferent de unde ar fi. Dar este doar o etichetare unilaterala.

    Kurzii din Irak au si au avut autonomie in cadrul statului, cei din Siria au fost persecutati de regim.

    Poporul kurd este unul mai numeros decat cel roman, doar ca nu are o patria a lui. Si nici nu a avut vreodata vreo statalitate independenta (istoriceste vorbind). Este impartit prin Turcia, Iran, Irak, Siria si unele tari caucaziene.

    Turcia, in general, duce o lupta cu PKK-ul (un partid extremist de stanga, responsabil de multa violenta, atentate si cu o politica clara de secesiune) si cu kurzii ce doresc secesiunea fata de stat.

    SUA are o alianta cu Turcia. Ea sprijina kurzii din Irak contra ISIS, pe cei din Siria contra lui Assad. In schimb nu are niciun sprijin fata de kurzii din Turcia in legatura cu actiunile lor violente contra statului. Sustine cel mult probleme legate de drepturile omului pe care le intampina comunitatea kurda din Turcia.
  • 0 (10 voturi)    
    Un nou aliat pentru Assad? (Vineri, 19 august 2016, 21:21)

    Nyk1 [utilizator]

    Știm noi un bașkan de la nord care nu-i prea are la suflet pe kurzi...
  • -19 (41 voturi)    
    Let's scramble some jets (Vineri, 19 august 2016, 21:44)

    zizin [utilizator]

    Are Complexul Industrial Militar autorizație de la Congresul SUA să trimită avioane de luptă în Siria, sau este un alt exemplu când Complexului Industrial Militar i se fâlfâie de Congresul SUA si de președintele SUA?

    Campania militară în Siria ale așa-zisei ”US-led Coalition” (campanie dusă de fapt în favoarea jihadiștilor din Arabia Saudită!) nu a fost aprobată de către Consiliul de Securitate al ONU sau de guvernul legitim de la Damasc.
    • -1 (5 voturi)    
      Ei,asa da. (Sâmbătă, 20 august 2016, 8:09)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui zizin

      Parca ii si vad pe oficialii de la Pentagon,fugind ca apucatii pe holurile alea imense,pusi in mare incurcatura
      de lipsa ''autorizatiei'' si de faptul ca au fost dati in vileag.Poate le imprumuti tu o rovignieta,sa patruleze linistiti.
  • +14 (24 voturi)    
    Un pas intelept (Vineri, 19 august 2016, 22:11)

    ipolitic [utilizator]

    si necesar. Erdogan va avea niste nopti nedormite.
  • +7 (13 voturi)    
    In sfarsit !! (Vineri, 19 august 2016, 23:22)

    solar [utilizator]

    Deja era si cazul si s-a prins si momentul cel mai bun! Trilaterala TURCIA-RUSIA -IRAN prea devenisera imbatate de victorile antiamericane ! KURDISTANULUI trebuie sa i se dea sansa maxima de ajunge la un stat propriu si independent in ORIENTUL MIJLOCIU ! Kurzii vor lupta ca leii pentru statul lor si depasirea neantului in care se afla in acest moment. EGIPTUL,IORDANIA , chiar si SIRIA si Israelul vor da , nici nu ma indoiesc de asta, vor da o mana de ajutor categoric .
    • +2 (6 voturi)    
      pacea in Liban depinde de kurzi ! (Sâmbătă, 20 august 2016, 0:20)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui solar

      Sultanul vroia sa vanda armament, Beshar si el vroia..nu merge...Siria era poligonul de instruire pentru dementii isis
  • -1 (5 voturi)    
    Asteptam sa se intample acest lucru... (Sâmbătă, 20 august 2016, 8:49)

    Lucky1 [utilizator]

    ...inca de cand Rusia a inceput sa bombardeze regiuni care de fapt nu erau relationate ISIS ci mai degraba teritorii controlate de forte ostile regimului Bashar. Dar acum, cand Rusia a deschis o noua baza in Iran vizand bombardarea mai eficienta a teritoriilor curde, simteam ca America trebuie sa ia o pozitie inechivoca. Aliatii lui Bashar sunt dusmanii coalitiei conduse de SUA si deci trebuie adresati direct nu numai cu proteste verbale dar cu ceva care sa fie simtit de pielea groasa ruseasca. Caci sunt convins ca rusii sunt cei vizati si abia astept sa-i vad primind lectia pe care o merita de mult...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version