Donald Trump afirma ca, daca va ajunge presedinte, SUA nu vor interveni automat in cazul in care un stat NATO este atacat, daca respectiva tara membra nu achita costurile interventiei

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 21 iulie 2016, 12:55 Actualitate | Internaţional

Donald Trump
Foto: Captura YouTube
Candidatul republican la alegerile prezidentiale din Statele Unite, Donald Trump, afirma, intr-un interviu pentru New York Times, ca in cazul in care va fi ales presedinte, SUA nu va interveni automat in eventualitatea in care un stat membru NATO este atacat si vorbeste din nou despre o impartire echitabila a costurilor de aparare in cadrul Aliantei Nord-Atlantice. Chestionat in legatura cu situatia tarilor baltice si activitatile amenintatoare ale Rusiei, discutate si la ultimul summit NATO, Trump a raspuns ca, in eventualitatea unui atac din partea Rusiei, el ar fi de acord ca Statele Unite sa intervina doar dupa ce s-ar asigura ca aceste state "si-au respectat obligatiile fata de noi", adica au platit costul interventiei, scrie New York Times.

Donald Trump a subliniat de mai multe ori, pe parcursul interviului, un lucru la care a mai facut referire in trecut: ca in calitate de presedinte al Statelor Unite, i-ar obliga pe aliati sa isi asume partea lor din costurile NATO, Alianta fiind sustinuta in principal de SUA, timp de zeci de ani.

Declaratiile lui Trump vin pe fondul unei scaderi dramatice a bugetelor de aparare in multe tari europene membre NATO in ultimele doua decenii. SUA au insistat permanent pentru indeplinirea angajamentelor prevazute in Tratatul NATO, de alocare a minimum 2% din PIB pentru aparare.

Articolul 5 din Tratatul NATO prevede ca:

"Partile convin ca un atac armat impotriva uneia sau mai multora dintre ele, in Europa sau in America de Nord, va fi considerat un atac impotriva tuturor si, in consecinta, sunt de acord ca, daca are loc un asemenea atac armat, fiecare dintre ele, in exercitarea dreptului la auto-aparare individuala sau colectiva recunoscut prin articolul 51 din Carta Natiunilor Unite, va sprijini Partea sau Partile atacate prin efectuarea imediata, individual sau de comun acord cu celelalte Parti, a oricarei actiuni pe care o considera necesara, inclusiv folosirea fortei armate, pentru restituirea si mentinerea securitatii zonei nord-atlantice.

Orice astfel de atac armat si toate masurile adoptate ca rezultat al acestuia vor trebui raportate imediat Consiliului de Securitate. Aceste masuri vor inceta dupa ce Consiliul de Securitate va adopta masurile necesare pentru restabilirea pacii si securitatii internationale."


Chestionat si pe tema situatiei din Turcia, Trump a refuzat sa comenteze represiunea care a urmat tentivei de lovitura de stat de vinerea trecuta, afirmand ca" Nu cred ca avem dreptul sa dam lectii. Uitati-va ce se intampla la noi. Cum putem da noi lectii in timp ce aici oamenii trag cu sange rece in politisti?"


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
14463 vizualizari
  • -17 (63 voturi)    
    foarte corect (Joi, 21 iulie 2016, 13:07)

    Adrian_1234 [utilizator]

    Indivizi ca Franta sau Romania care cand sunt in NATO cand urla impotriva ar avea de ales clar. Sau in caruta sau in teleguta. Foarte corect. Adevarul e ca in afara de SUA si notabile exceptii (ca UK sau Polonia pana acum 2 ani) nimeni in NATO nu prea e serios si e o coalitie de forma, in sensul ca toti se bazeaza pe SUA ca ii salveaza si atat.
    • +17 (37 voturi)    
      Exact (Joi, 21 iulie 2016, 15:00)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      Culmea e ca majoritatea amicilor mei spumega impotriva USA si ii injura si ii balacaresc non-stop, in timp ce au o privire foarte tandra si draguta asupra Rusiei.

      De neinteles.

      Se pare ca aceasta atitudine este acum la moda, nu pot intelege de ce. Mai ales in Romania.
      • +27 (33 voturi)    
        ... (Joi, 21 iulie 2016, 15:16)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        Tre' sa schimbi amicii.
        Ceva nu-i in regula cu ei.
        Se uita cumva mult la A3?
        • +6 (12 voturi)    
          Nu stiu, nu le pot tine socoteala (Joi, 21 iulie 2016, 16:24)

          Cuca [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

          la ce se uita.

          Observ insa acest fapt - si el se poate usor extrapola la intreaga societate: este la moda, se pare, sa spumegi impotriva "licuriciului" (apropo, de ce se spune Statelor Unite "Licuriciul" ? - se pare ca am lipsit la lectia asta, intrucat sincer nu stiu de ce), si sa-i acuzi de toate cele.

          Este de neinteles. Dar este un fapt. Aud parerei antiamericane de peste tot.

          Straniu !
          • +1 (7 voturi)    
            o fi de asta (Joi, 21 iulie 2016, 16:50)

            tibirk [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

            https://www.google.ro/search?q=sua+din+cosmos&rlz=1C1SFXN_enRO501RO501&espv=2&biw=1366&bih=653&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiqv9yy2YTOAhVCshQKHbb6C6oQ_AUIBigB#tbm=isch&q=usa+vazuta+din+cosmos&imgrc=zgPuvzSV5BTxPM%3A

            zic si io....
          • 0 (0 voturi)    
            Nu stiu pe unde te uiti tu.. (Vineri, 22 iulie 2016, 23:07)

            OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

            ...dar pe acest site la orice stire in care apare cuvantul "Rusia" apar instantaneu sute de postaci pro-SUA si anti-Rusia, care cu un vocabular de vreo 5 cuvinte ii balacaresc pe "postacii rusofili", desi daca s-ar uita in jur, la comentarii, asa-zisii rusofili sunt doar cam 2-3 care nici nu zic ceva pro-Rusia, ci doar zic ceva impotriva politicii SUA.
      • -7 (19 voturi)    
        precizare (Joi, 21 iulie 2016, 15:57)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        "Culmea e ca majoritatea amicilor mei spumega impotriva USA si ii injura si ii balacaresc non-stop, in timp ce au o privire foarte tandra si draguta asupra Rusiei."
        Majoritatea celor ce critica (pe buna dreptate) politica bezmetica a U.s.a in lume nu sunt in mod obligatoriu rusofili. Iar romanii 95% sunt rusofobi viscerali.
      • +6 (10 voturi)    
        cred ca (Joi, 21 iulie 2016, 16:11)

        hamham [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        explicatia este ca putin nu duce o politica de zdificare. de aici si apropierea intre partidele de dreapta si putin sau intre trump si putin.

        toti acestia sunt satui de corectitudinea politica si zdificarea dusa de libtarzii de bruxelles; de pilda nu intamplator liderul partidului de dreapta din olanda se afla in sua, la congresul republican,pentru a-l incuraja pe trump.

        si nu degeaba orban se intelege bine cu putin.

        multi cred ca e timpul unor masuri mai decise,mai barbatesti, fiind satui de pozitia capra pe care elitele o impun cand e vorba sa si-o ia din spate in problema imigratiei sau globalizarii.

        maga.
      • -8 (14 voturi)    
        Are perfecta dreptate Trump. (Joi, 21 iulie 2016, 16:30)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        Se renunta la dolar ca moneda mondiala, si apoi fiecare isi apara tara pe banii lui. E usor sa te dai mare si tare cand jumatate din PIB -ul tau sunt doar bani creati din nimic! 52% ar trebui sa fie bugetul SUA pentru ca ei sa simta cu adevarat cum se traieste cand nu furi!
    • -11 (21 voturi)    
      foarte incorect (Joi, 21 iulie 2016, 15:03)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      romania poate interzice facebook, google, iphone, microsoft etc etc. Investitiile sua in ro sunt nesemnificative. Iar ro nu exporta aproape nimic in sua. deci de ce i-am lasa sa vanda la noi?
      Si ca Romania sunt multe.

      Pai e simplu de ce. SUA ne furnizeaza securitate, prin nato, iar noi in schimb ii dam acces la piata.
      Trump zice o tampenie, si o spune doar de show, pentru ca e constient ca blocarea accesului la piete va baga sua in faliment.
      • +9 (17 voturi)    
        Da-da-da (Joi, 21 iulie 2016, 15:10)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Ce s-ar face economia USA fara acces pe piata romaneasca ?

        Cred ca un oras oarecare gen Cleveland, OH, are mai multa putere de cumparare decat toata Romania la un loc ! :-))
        • -4 (10 voturi)    
          ?? (Joi, 21 iulie 2016, 17:14)

          vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

          hai ca esti destept tare, bine ca stii puterea de cumparare a clevelandului si nu poti sa extrapolezi un pic. Romania e un stat, mai sunt alte 28 sau cate sunt. Nu te ai intrebat vreodata de ce sunt acolo.
      • +2 (8 voturi)    
        e relativa asta (Joi, 21 iulie 2016, 15:28)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        ai dreptate dar pana la un punct. daca privim din perspectiva faptului ca romanii platesc pt iphone si alte produse americane, da, poti zice ca america ar avea interesul ca romania sa cumpare iphone. pe de alta parte insa daca america nu ar mai vinde nimic in Romania atunci probabil ca ne-ar fi mai greu fara iphone, facebook, google etc si noua. adica pana la urma e un targ clar facut intre apple si romania nu intre armata americana si romania. mai mult, daca Romania ar fi ocupata de Gigistan nu ar fi o mare problema pt Apple pt ca si locuitorii Gigistanului cumpara iphone.
        • -3 (7 voturi)    
          Aha (Joi, 21 iulie 2016, 16:37)

          ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          e clar ca esti un postac al Gigistanului
        • -1 (9 voturi)    
          nu chiar (Joi, 21 iulie 2016, 17:26)

          vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          Singurul motiv al NATO este ca SUA sa aiba acces la piete. Cheltuiele SUA cu armata sunt enorme, iar cu totii contribuim de fapt la bugetul ei.
          NATO (SUA) are nevoie de piete libere si deschise.
          Ca sa le mentina asa trebuie sa dea ceva in schimb. UE ne da fonduri, asta e principiul de baza. SUA ne da securitate.
          Bineinteles ca putem si fara iphone etc. Ai impresia ca in iran e tragedie mare ca nu au iphone si nu sunt pe facebook? Au propriul lor facebook. Romania si restul tarilor nato din eu sunt in UE care are o gama f larga de servicii si produse, poti sa le trantesti oricand usa americanilor. Dar nu o faci pentru ca..Rusia. Si nu numai. Oricand ar putea aparea conflict in cadrul UE si atunci ai nevoie de sua sa te salveze.

          Deci este un trade off, securitate vs acces la piata.

          (ps amazon si starbucks sunt probabil cei mari evazionisti din EU)
          • -3 (9 voturi)    
            ai nimerit (Joi, 21 iulie 2016, 18:36)

            Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

            daca inchidem ' pietele' imperialistilor o sa-ti vanda tatuca putin windows si office virusat de la tarabe ! ce propaganda de doi lei invatati mai baieti !
            • +4 (4 voturi)    
              Deci (Joi, 21 iulie 2016, 22:01)

              vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

              Dacă sua își baga picioarele și te lasă pe mâna rușilor tu o sa cumperi windows ul în continuare. În fine, mai citește și tu ceva, mai deschide ochii, poate o sa înțelegi și cum funcționează lumea asta.
              • -1 (1 vot)    
                Da bre, e vorba de living space (Vineri, 22 iulie 2016, 16:06)

                Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

                Ai de ales, Western Civilization sau Mujicia. Buba e ca Mujicia deja au 22 mil km patrati de living space, care e o imensa hazna. Take a wild guess ce alegi.
                ps: te crucesti cand vezi cati romani au ales hasnaua.
      • +12 (16 voturi)    
        Exprimarea nu a fost corect tradusă. (Joi, 21 iulie 2016, 15:42)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Trump ar dreptate când spune că dacă vrei să fii apărat trebuie ca toți să-și respecte angajamentele.Sună altfel decât spune titlul și nu înțeleg de ce se interpretează eronat multe lucruri legate de SUA!
        • +7 (9 voturi)    
          Vezi ce spuneam si eu mai sus (Joi, 21 iulie 2016, 16:29)

          Cuca [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Si in privinta asta sunt de acord cu Trump, asa idiot si redneck cum e el. In treaba asta cu Nato are dreptate. Trebuie ca si noi, si toti europenii, sa ne asumam obligatiile.
    • +2 (10 voturi)    
      rezolvare simpla individule: (Joi, 21 iulie 2016, 17:32)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      cand Rusia v-a ataca o tara din NATO si va fi infranta, va fi pusa sa plateasca insutit costul incursiunii

      ar putea fi specificat in tratate, si cu asta am rezolvat-o
    • +2 (2 voturi)    
      NATO va fi ca FMI, vom fi clienti cu forta (Vineri, 22 iulie 2016, 19:07)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      Asa cum la FMI, daca nu te imprumuti macar o data la doi ani, te trezesti ca esti stat totalitar, si la NATO vom participa cotizand obligati sa aducem democratia in zonele cu petrol din Orient. Destept Trumpeta, vrea aceleasi razboaie preferate de republicani, dar pe banii nostri. Ia sa vezi ce ne o luam daca nu participam...
  • +48 (56 voturi)    
    wow, cata inteligenta.... (Joi, 21 iulie 2016, 13:12)

    t_beriu [utilizator]

    Adica daca statele baltice pot fi invadate si ocupate in 24h, cine mai plateste "costul interventiei", rusii? Vre-un guvern fantoma, pitit printr-un colt izolat al tarii, cu fonduri de miliarde de dolari la dispozitie?
    Deci, daca tara e ocupata suficient de repede, SUA nu se mai baga, ca nu mai e cine plati "interventia"?
    Genial...
    • +21 (35 voturi)    
      si nu e singur (Joi, 21 iulie 2016, 13:48)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

      cand te uiti cati pupincuristi de-ai lui sunt printre comentatorii de aici, te ingrozesti! Se vede treaba ca fara Vadim, DD-OTV si Becali s-au reorientat si isi pun sperantele in acest circar...
      • -1 (5 voturi)    
        Vadim (Joi, 21 iulie 2016, 15:59)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

        Vadim nu avea avere de 6 miliarde Usd.
    • +20 (30 voturi)    
      e usor de inteles (Joi, 21 iulie 2016, 13:56)

      dustproof [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

      cine nu plateste costurile INAINTE, nu beneficiaza. Trump face show, dar cumva ceea ce spune rezoneaza cu pragmatismul americanilor. Daca tu ca tara admiti ca e posibil sa ai candva nevoie de deratizare contra omuletilor verzi, faci mai intai dovada responsabilitatii furand mai putin si alocand pentru aparare procentul minim stabilit, incepand chiar de azi cand inca nu te-a invadat nimeni.
      • -2 (10 voturi)    
        Da-mi voie (Joi, 21 iulie 2016, 16:49)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui dustproof

        sa fiu si eu pragmatic. Daca Trump ajunge presedintele SUA, eu voi continua sa fiu pro-american doar daca ma va plati. Lobby,lobby-dar branza-i pe bani.
    • -20 (34 voturi)    
      plătești înainte, ca la (Joi, 21 iulie 2016, 14:03)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

      NATO este o firmă de securitate. Nu plătești, nu primești. (Mă rog, nici dacă plătești, nu primești, dar asta e altă discuție)
      • +17 (31 voturi)    
        te bucura perspectiva unei invazii ? (Joi, 21 iulie 2016, 14:10)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        a Imperiului Sovietic impotriva Europei ? Cracanatul se va opri la Paris..apoi incearca si UK, doar acolo are banii...asa este Mazetovici ? ai vise umede din acestea ?
        • -5 (17 voturi)    
          ai dedus (Joi, 21 iulie 2016, 16:01)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Ai dedus tu ca Mazeta vrea "o invazie a Rusiei" ???? Tare frate.
          • +5 (7 voturi)    
            tu si el sunteti declarati (Joi, 21 iulie 2016, 16:27)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

            Credincioshi ai Ordinului Sovietic ! silogismul mai departe este usor de scris...
            • -6 (8 voturi)    
              Eu nu (Joi, 21 iulie 2016, 16:30)

              Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              Eu am problema ca nu suport pe NICIUNUL din cele doua imperii. Si nu cred ca voi in panarama numita "the goodwill hegemony".
      • -5 (9 voturi)    
        Corect (Joi, 21 iulie 2016, 16:00)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Ai uitat sa spui ca i firma care haleste ban public la greu.
  • +35 (49 voturi)    
    Inca un nebun (Joi, 21 iulie 2016, 13:13)

    NicolaeA [utilizator]

    Care poate ajunge cel mai puternic om de pe Pamant ! Traim vremuri frumoase !
  • -34 (50 voturi)    
    un vizionar (Joi, 21 iulie 2016, 13:13)

    xanti [utilizator]

    Va duce USA pe culmile succesului.
    Sper din tot sufletul sa castige si sa vina cu o noua viziune ,sa nu mai fie USA jandarmul lumii.
    • +17 (23 voturi)    
      De ce? (Joi, 21 iulie 2016, 13:41)

      exlc [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Ii preferi pe rusi?
      • +12 (20 voturi)    
        EXACT (Joi, 21 iulie 2016, 14:10)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui exlc

        acest petrica von walter roman are si el alaturi de mazeta, vise umede !
      • -4 (12 voturi)    
        ce gandire maniheista la unii ! (Joi, 21 iulie 2016, 15:23)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui exlc

        Cine critica politica bezmetica a U.s.a NU este musai rusofil , nene !
        • +5 (7 voturi)    
          e anti usa, un curent trendy (Joi, 21 iulie 2016, 16:09)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          in tarile barabuliste si corupte
        • +6 (10 voturi)    
          Pai amandoi sunteti rusofili, (Joi, 21 iulie 2016, 16:10)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          ce e asa de greu de inteles?
          Mai rasfirati, baieti, mai rasfirati...
    • +17 (29 voturi)    
      Bravo (Joi, 21 iulie 2016, 13:46)

      Chappie [anonim] i-a raspuns lui xanti

      uraaaa, uraaaa, gata acum treci pe la casierie, ai mai castigat un castron de orez si 50 de matrafox pe ziua de astazi, ai supravietuit o zi.
      • +6 (10 voturi)    
        :))))))))))))))))))))) (Joi, 21 iulie 2016, 14:17)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Chappie

        :)))))))))))))))))))))
    • +9 (15 voturi)    
      Pentru Petre22 (Joi, 21 iulie 2016, 15:03)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Traiasca prietenia Romano-Sovietica !

      Stalin si poporul rus, libertatea ne-au adus !
    • -5 (7 voturi)    
      Discutabil. (Joi, 21 iulie 2016, 15:22)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Daca e asa anti-sistem DE CE Trump in 2003 nu a condamnat invadarea ilegala a Irakului?
      Nu exista miliardari disidenti.
  • +25 (47 voturi)    
    De aici va incepe declinul omenirii, (Joi, 21 iulie 2016, 13:14)

    AG [utilizator]

    daca presedinte al SUA va fi ales cretinul asta.
    • +1 (23 voturi)    
      2% (Joi, 21 iulie 2016, 14:23)

      redy [utilizator] i-a raspuns lui AG

      Acel 2% este tot in contract Nato (obligatie de aderare).
      Bani sant ptr. dotarea armatei Romane nu Americane.
      Sa avem si noi ceva daca se intampla ceva ,mai ales in ce vremuri traim.
      Bani de panselute sint dar s-a dai 2% la armata ca sa nu fii in curu gol, nu se poate.
      Ipocritilor acel 2% ne ajuta in primul rind pe noi,putem creste si industria de aparare....
      Bine face sper sa ajunga presedinte ,mai saturat de idioti care Obama care nu face nimic.
      • +1 (15 voturi)    
        Judecand dupa felul in care scrii, (Joi, 21 iulie 2016, 15:20)

        AG [utilizator] i-a raspuns lui redy

        indraznesc sa avansez ipoteza ca esti unul dintre acei multi romani mandri, care la ultimele alegeri au votat PSD. Ma insel?!
        Despre ceea ce scrii nu mai spun nimic...
      • +2 (8 voturi)    
        Corect (Joi, 21 iulie 2016, 15:44)

        Chaos_X [utilizator] i-a raspuns lui redy

        Despre banii astia vorbeste Trump, nu despre "costurile interventiei", cum scrie MARE in titlu ca sa se inflameze trolli.
        • +1 (1 vot)    
          da (Joi, 21 iulie 2016, 19:40)

          redy [utilizator] i-a raspuns lui Chaos_X

          Despre asta vorbeste Trump de acel 2% si nu e prima data cand spune asta.
          2% din pib ptr, armata ptr.modenizare si inzestrarea armatei nostre.
          Si antrenarea industrei locale de armament ,aici vorbim de nou tab romanesc si nou tanc, producerea de subansamble ptr.avioane si elicotere , munitie si drone .
          Toate astea ajuta economia romana si daca mai faci e export este perfect.
          Tot ce se face acum ptr.modenizarea armatei se face datorita cresteri la 1.46% din pib ptr armata.alfel nu se facea nimic.
          Am uitat de modernizarea fregatelor care se va face tot in tara.
    • -5 (13 voturi)    
      Imi place baiatul (Joi, 21 iulie 2016, 15:43)

      Chaos_X [utilizator] i-a raspuns lui AG

      Trump e un tip genial si poate sa salveze America de la prabusire.
  • +17 (19 voturi)    
    mda (Joi, 21 iulie 2016, 13:15)

    misunel [utilizator]

    Deci..in final..nimic nu e sigur .Vine unu' de asta si strica tot ,se pare ca e pe conceptul fiecare pentru el si de ce sa apere americanii pe altii,uitand ca daca nu actioneaza la timp ,creste puterea unora la nivele la care nici Sua nu mai poate face fata.
    Are si dreptate,Sua ''investind '' cel mai mult in Nato,dar uita cate compromisuri au facut ceilalti membri Nato si cat a castigat Sua din urma negocierilor cu acesti membri,atat financiar cat si strategic.
    Romania ar face bine sa-si dezvolte cat mai repede o armata puternica si eventual sa investeasca mai mult in cercetare militara..si constructie proprie de armament,tehnica militara.
    • +6 (12 voturi)    
      costuri... (Joi, 21 iulie 2016, 13:54)

      strelka [utilizator] i-a raspuns lui misunel

      Cam cit crezi ca ar trebui sa investeasca Romania in armata ca sa se poata apara de un eventual inamic precum Rusia ? Dar de Turcia ? Romania NICIODATA nu a fost si nu va fi in stare sa se apere pe ea insasi decit prin aliante si diplomatie.
      • -4 (6 voturi)    
        Care inamic Turcia? (Joi, 21 iulie 2016, 14:42)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui strelka

        Turcia a fost si este baza strategica Nato.
      • +3 (3 voturi)    
        Cand diplomatia esueaza si nu produci (Joi, 21 iulie 2016, 18:28)

        Rogue [utilizator] i-a raspuns lui strelka

        Diplomatia este buna dar nu poti sa iti trimiti soldatii sa lupte inarmatii cu hartiile acordurilor diplomatice. Acest tip de rationament se traduce in pierderi inutile de vieti cand diplomatia nu mai functioneaza.

        Ce a mai comandat armata si guvernul de la industria nationala de aparare mai nimic, toti se uita ce ar mai putea importa si ce comision frumos si-ar trage.

        Din pacate cele doua metehne nu sunt noi, asa s-a intamplat in primul razboi mondial cand au trebuit sa vina francezii sa instruisca si inarmeze armata, asa si in cel de al doilea cand germanii nu prea si-au onorat angajamentele de a ne livra armament in special antitanc. Care a fost rezultatu?. Zeci de mii de morti inutile datorita lipsei de echipament sau instructiei.

        Se poate rezista Rusiei (sa ai o aparare care sa o descurajeje ca nu este cea mai populara printre vecini) si fara sa chetuiesti foarte mult dar trebuie ca sa iti produci acele echipamente nu sa importi depinzand de cel care ti le da (asta daca ai pe unde sa le aduci).

        De ex. echipamentul antitanc (AT) Polonia il produce app. 40 000 euro Romania il importa cam +100 000. Daca Rusia ar putea aduce 4000 de tancuri si transportoare ai avea nevoie de +5000 AT(mai si ratezi). Polonezii platesc app. 200 de milioane iar mare parte din bani se intorc la buget prin taxe si impozite iar „costul” real va fi putin peste 100 milioane . Romanul va plati +500 milioane si fiind import nu prea se mai intoarce nimic la buget, costul „real” peste 400 milioane. Pt. app. aceeasi dotare Romania plateste min. 300 milioane mai mult.
        Cam asta inseamna sa nu produci (nu poti produce orice dar nici nimc).
      • -1 (3 voturi)    
        pai.. (Joi, 21 iulie 2016, 19:29)

        misunel [utilizator] i-a raspuns lui strelka

        vezi tu..eu cred in oamenii din tara asta a noastra..asa cum e ea si sincer,sunt 100% ca mintile inventatorilor romani pot produce lucruri fantastice,in orice domeniu,daca li se da o sansa..
        Poate suna asa ..a fantezie sau a vise nebune..dar in mintea mea un inventator roman face cat cel putin 3 de orice alta natie(de asta multi sunt departe de Ro si fac ''minuni'') si ca urmare nu conteaza cantitatea ,ci calitatea .
        Nu ne putem baza la infinit pe '' prieteni'' ,
        Dar in domeniu acesta,al cercetarii suntem aproape 0 pentru-ca asa se vrea ..e mai simplu sa cumperi de la altii ,ptr ce sa iti mai bati capul sa proiectezi,sa construiesti...
    • -8 (18 voturi)    
      bomba nucleara e solutia (Joi, 21 iulie 2016, 14:00)

      /./ [utilizator] i-a raspuns lui misunel

      Romania dc se vrea sigura ar tb sa dezvolte bomba nucleare si chiar si arme mai puternice.E singura optiune in fata celor care au deja arme nucleare.Asa ca ne mai cumparam noi 10, 100 de avioane niste rachete e praf in ochi, castiga doar cine vinde , adica oare cine ??SUA normal.Putem noi sa avem si 1000000 de avioane si tancuri ca in fata rachetelor nucleare sunt egale cu zero.
      • +8 (8 voturi)    
        Si cine o arunca primul ? (Joi, 21 iulie 2016, 14:25)

        Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui /./

        Noi sau rusii ? :)
        Mare e gradina !
        • +1 (7 voturi)    
          Nu intelegi nimic (Joi, 21 iulie 2016, 16:58)

          /./ [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

          Nu trebuie sa o arunce nimeni desteptule , dar asta e singura solutie sa ii ti la distanta, altfel daca maine hotarasc sa ocupe tara pai intr-o saptamana e ocupata si familia ta si restu sunt in cazul fericiti ingropati.Sa nu detaliez care ar fi cazul mai nefericit......poate tu ingropat dar nevasta si fetele........Nu iti fa probleme ca , ca tine e plin in tara asta , de asta IQ romanilor e cel mai jos din Europa.Continua tot asa, capul in pamant ca strutul.
      • +4 (10 voturi)    
        altul... (Joi, 21 iulie 2016, 14:43)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui /./

        care dezbate politica si doctrina militara plecand de la cunsotinte de star craft.
        cu votanti ca tine ajunge un trump in politica.
        • -2 (6 voturi)    
          nu pricepi nimic si nici nu e de mirare (Joi, 21 iulie 2016, 17:05)

          /./ [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

          Pune mana pe o carte de istorie si mai citeste ce au facut rusii romanilor de sute de ani si nu doar rusii.Insa e mai usor sa bagi capul in pamant ca strutul si sa te prefaci ca nimic nu se poate intampla.Stiu, ar fi ideal sa nu avem armata dar istoria ne arata ca tot timpul am fost batjocoriti.Nici nu e de mirare de ce, cu unii ca tine care fac tara de rusine e clar.Dar stai flexat ca tine e plin in tara , de asta se voteaza de 25 de ani comunistii.Esti obisnuit sa te apleci dupa cum bate vantul.
      • -2 (2 voturi)    
        Corect (Joi, 21 iulie 2016, 20:40)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui /./

        Ceaușescu nu a fost prost și a gândit la fel, România a avut un program atomic secret pe vremea lui tocmai pentru a garanta faptul că un atac asupra noastră ar fi deosebit de costisitor pentru orice adversar.
    • +5 (13 voturi)    
      caldura mare monsher (Joi, 21 iulie 2016, 14:06)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui misunel

      Ti-e rau de la caldura, ti s-a stricat aerul conditionat ??? :) Mai deschide usa de la frigider, poate te ajuta sa iti revii.
      Nu uita insa - oricat de rau te simti sa nu MERGI LA SPITAL! E plin de bacterii. Armele noastre de temut sunt stocate acolo. Bombardamentele cu cearceafuri de spital folosite ne vor scapa de orice dusman! " :)
      • +1 (7 voturi)    
        Ai uitat (Joi, 21 iulie 2016, 17:02)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

        de autostrazile neterminate, ca parte a strategiei de aparare.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Joi, 21 iulie 2016, 20:22)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui misunel

      tarile europene nu vor putea niciodata rivaliza cu ce pot face americanii din toate punctele de vedere, inarmare, dotare si cercetare, daca nu-si pun la un loc resursele.

      o tara ca Romania nu poate dezvolta capabilitati militare avansate pe cont propriu pentru simplul motiv ca acestea costa exorbitant. si chiar daca si-ar alege un domeniu anume, sa zicem aviatia, ar fi nevoita sa importe tehnologie cand vine vorba de alte ramuri ale armatei.

      in cele din urma sper sa se ajunga la un sistem in care toti membrii sa contribuie la cercetare si dotare dupa posibilitati, dar echitabil. dar trebuie sa existe si garantii mult mai clare decat la ora actuala.
  • +14 (28 voturi)    
    wow (Joi, 21 iulie 2016, 13:18)

    tiberius_p [utilizator]

    deci wow...ma lasa fara cuvinte parsivismul acestui om...
    • 0 (8 voturi)    
      wow, wow, wow (Joi, 21 iulie 2016, 15:54)

      Chaos_X [utilizator] i-a raspuns lui tiberius_p

      deci wow, wow, wow

      Deci nu e parșivism, ci e parșivenie, in caz ca mai simti nevoia sa folosesti vreodata cuvintul asta.

      Si parșviul nu e TRUMP, fiindca el nu a zis ce scrie in titlul articolului. Si nu doar ca nu el e parșivul, ci, ca in bancul cu Ivan Ivanovici si bicicleta care i s-a furat, el e victima parșiveniei.

      Pricepi, tiberius_p?
  • -23 (29 voturi)    
    aa (Joi, 21 iulie 2016, 13:23)

    Mazeta [utilizator]

    Păi stați puțin.... analiștii noștri ... articolul 5.. apărare reciprocă... cum vine asta?
    • +7 (17 voturi)    
      da... (Joi, 21 iulie 2016, 13:44)

      deville2010 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      tu mazeto si petre22 de mai sus intemeiati-va o familie si faceti copii..cat mai multi :P
    • +6 (8 voturi)    
      nu stiam... (Joi, 21 iulie 2016, 14:03)

      Orizont [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ...ca au rusii parteneriat cu SUA.
    • +4 (10 voturi)    
      Lasa mazeta ca te apara rusii (Joi, 21 iulie 2016, 15:28)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      iti iau tot ce ai si duc totul in bunkar la Kremelin.
  • -3 (9 voturi)    
    eu sper.. (Joi, 21 iulie 2016, 13:37)

    gigikent08 [utilizator]

    Sa nu iasa asta presedinte, totusi...Dar traim intr-o lume nebuna si se pare ca se doreste decimarea ei!
    • -1 (7 voturi)    
      Iese sigur (Joi, 21 iulie 2016, 15:58)

      Chaos_X [utilizator] i-a raspuns lui gigikent08

      Dar uneori, cind vad cita prostie e in lume, ma gindesc ca poate ar fi mai bine sa iasa Hitlery. Sa se termine o data cu 90% din prostii care care intuneca orizonturile...
  • +6 (12 voturi)    
    Traim vremuri grele! (Joi, 21 iulie 2016, 13:50)

    Martinezu [utilizator]

    Nici Mazeta nu mai are inspiratie, umor sau macar o urma de inteligenta in postari.
    probabil ca si fondul de plata i-o fi scazut si se manifesta si el ca atare.
  • +7 (13 voturi)    
    "Ucenicul" sef la OTAN? (Joi, 21 iulie 2016, 13:52)

    florian3619 [utilizator]

    DT blfueaza iar, confunda statutul NATO (OTAN) cu lectiile de managemet afaceri (serialul "Ucenicul" Aprentiser) pe care el si asociatii - "Famiglia" l-au: redacatat, regizat, filmat difuzat, incasat, premiatsi desigur, ...jurizat, . Daca crede ca angajamentul USA in OTAN poate fi modificat, saexplicit, ca tot e in campanie, dizolvarea si renegocierea acestuia. Oare crede ca industria de aparare din USA va reziste economic numai cu piata interna? Demagogia este eparte de ce-si dorste electoratul de la viitorul presedinte. Daca va fisef de stat va ramane profund marcat de demagogie. Sper ca la iarna sa scrie un nou manual de ploitica "CATINDATUL DEMAGOG"
  • +13 (19 voturi)    
    Amestec de adevaruri cu tampenii (Joi, 21 iulie 2016, 13:53)

    Idealistu [utilizator]

    Ca de obicei discursul lui Trump este un amestec de informatii si stari reale cu concluzii anapoda.
    Este adevarat ca statele europene, membre NATO, n-au investit decat foarte putin in aparare, bazandu-se doar pe americani. N-au facut nimic nici macar atunci cand Rusia le batea evident la usa.
    Dar a abandona pur si simplu un aliat inseamna lipsa de viziune si onoare.
    Noroc ca Trump nu va fi chiar de capul lui, daca va ajunge presedintele SUA.
    • -5 (17 voturi)    
      Cum nu au investit? (Joi, 21 iulie 2016, 14:07)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      Statele UE au cumparat la greu arme Usa, ca Usa le a obligat s ca doar Usa decide in Nato. Multe echipamente date la casare de Usa (vezi avioanele F16 din Portugalia ce vin la romani, sau fregatele ruginite din UK......).
      • -6 (12 voturi)    
        exemplu: Polonia si rachetele Patriot (Joi, 21 iulie 2016, 14:27)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        http://www.bbc.com/news/world-europe-32405650
  • -9 (13 voturi)    
    Si de fapt cine garanteaza? (Joi, 21 iulie 2016, 14:08)

    Toni_Romania [utilizator]

    Si de fapt cine garanteaza ca Nato va apara un stat Nato atacat de "dusmani"????
  • -4 (14 voturi)    
    Agitatilor, fiti pe pace. (Joi, 21 iulie 2016, 14:10)

    Toni_Romania [utilizator]

    Agitatilor, fiti pe pace ca iese Hill-ary (de fapt instalata, ca Windowsul)
    • 0 (4 voturi)    
      Nu iese (Joi, 21 iulie 2016, 16:02)

      Chaos_X [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Dar lumea asta prost facuta o cam cere si o cam merita...
    • +3 (9 voturi)    
      Usurel (Joi, 21 iulie 2016, 16:03)

      Chappie [anonim] i-a raspuns lui Toni_Romania

      nu te mai agita asa ca un Pepsi ca explodezi... ca in rest vorbesti numai ineptii.
  • -3 (11 voturi)    
    Wow, cum adica (Joi, 21 iulie 2016, 14:22)

    Incomod3 [utilizator]

    pai ne-au promis ca deveselu, ca umbrela, ca... nu-i corect...
    • -1 (9 voturi)    
      Da! (Joi, 21 iulie 2016, 16:07)

      Chaos_X [utilizator] i-a raspuns lui Incomod3

      Au promis. Dar cei care au promis nu mai sint la putere (Bush) sau in curind nu vor mai fi (Obama, neoconii).

      Vine TRUMP si el nu a promis nimanui nimic.

      Eu ma mir ca romanii inca nu au inteles cum merge politica la Washington, District of Corruption. Asa a fost dintotdeauna: un presedinte nou ales poate sa anuleze orice tratate vrea el daca are sprijinul Congressului. Rasucirile la 180 de grade au fost atit de numeroase o data cu schimbarea administratiilor incit eu chiar nu inteleg de unde sperantele pe termen lung in relatiile cu USA.
  • +11 (13 voturi)    
    Deci (Joi, 21 iulie 2016, 14:30)

    Amoredivino [utilizator]

    N-o să mai poată cei 654 de generali români supraponderali și geriatrici, făcuți generali la apelul bocancilor să doarmă pe ei și să bea whisky? V-or trebui să pună osu la treabă și să apere patria strămoșească că americanii nu mai sunt proști? Neee...Nu cred...
  • +6 (10 voturi)    
    Pe undeva.. (Joi, 21 iulie 2016, 14:41)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Pe undeva, parca are si putina dreptate. Oricum, NATO a lasat de izbeliste flancul de sud-est... De ce ar veni americanii si ar trebui sa plateasca pentru ca sa apere o tara de hoti, o tara profund corupta, cu un parlament de mafioti, o asa-zisa democratie care de fapt e campul de bataie al huntelor securisto-comuniste? O tara in care poporul voteaza hoti si numai hoti? In care principalul partid (FSN sub diverse denumiri) e condus de penali si complici de-ai lor? Romania e oricum o rusine din care un sfert din populatie a plecat scuipins cu sila in urma. Ce ar avea americanii de aparat aici? Nimic!
    • -2 (8 voturi)    
      Trump se retrage din NATO (Joi, 21 iulie 2016, 16:18)

      Chaos_X [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Si din multe altele similare. Numai din Coreea de Sud are de repatriat vreo 28.000 de militari.

      Daca nu o face, imperiul se prabuseste. Datoriile guvernului american sint deja atit de mari incit multi spun ca pur si simplu nu mai pot fi platite.

      Chestia de la Deveselu se dezasambleaza si terenul e redat agriculturii pina la sfirsitul anului viitor. Sau poate... rusilor,... hahaha...

      Abia astept sa aud explicatiile "elitei" politice, jurnalistice etc. fata cu reactiunea USA de anul viitor, elita aceea desteapta de bubuie care, in marea ei intelepciune, a decis sa puna toate ouale natiei in cosul americanilor.
  • +1 (15 voturi)    
    A-nțărcat bălaia? (Joi, 21 iulie 2016, 15:22)

    Chaos_X [utilizator]

    Imi plac reactiile cititorilor fiindca imi amintesc de un banc: cel cu ardeleanul imbogatit in America si intors in satul natal dupa revolutie. Impresionat de saracia oamenilor, hotaraste sa acorde o renta anuala fiecarei familii. Peste citiva ani revine sa ii anunte ca, data fiind criza economica, vremurile dificile, cheltuielile mari cu copii pe la universitati etc. e nevoit sa le reduca renta cu 50%. Satul se aduna la caminul cultural sa dezbata situatia nou creata de nesimtitul din America si, a doua zi, o delegatie de trolli, pardon, de sateni ii transmite prin viu grai: "Ba, Gheorghe, ba, nesimtitule, noi n-avem nimic impotriva sa-ti dai tu pruncii la scoli, da' nu pe banii nostri, măh!"
    • 0 (6 voturi)    
      Super :-))) (Joi, 21 iulie 2016, 16:36)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Chaos_X

      Exact.... cunosc mentalitatea asta :-))

      Aud cam prea des pareri de genul "Sa ni se dea ! Sa ni se dea ! Ca sute de ani vestul a carat de la noi, toti ne-au furat, de-aia traiesc ei acum bine, ca au bagat mina, asa ca acum ne sint si ei datori. E timpul sa ne dea inapoi tot ce au furat de la noi, de sute si sute de ani ! Eheheheiiii, unde am fi fost noi acuma daca nu ne-ar fi jecmanit vestul !" :-)
  • +6 (16 voturi)    
    The New York Times is the worst newspaper ever. (Joi, 21 iulie 2016, 15:41)

    Chaos_X [utilizator]

    The New York Times e cel mai infect ziar de pe fata pamintului. Dezinformarea, minciunile si propaganda reprezinta 101% din continutul fituicii.

    M-am uitat si eu la repezeala peste articolul din NYT care e citat in articol, insa nu scrie ca "SUA nu vor interveni automat in cazul in care un stat NATO este atacat, daca respectiva tara membra nu achita costurile interventiei", asa cum scrie in titlul articolului dezinformativ de mai sus.

    De altfel, daca va pierdeti vremea citind si ce e sub titlu (putini o fac si tocmai pe asta se bazeaza aceasta tehnica a dezinformarii), veti constata ca in articol zice ca Trump se va uita daca statul care cere ajutor si-a platit cotizatiile anuale, nu "daca respectiva tara membra nu achita costurile interventiei" , cum dezinformeaza titlul articolului.

    SUBLINIEZ: Trump nu a pomenit de "costurile interventiei", nu la asta se referea, in NYT nu scrie despre "costurile interventiei" si nici in articolul de mai sus nu scrie nimic despre "costurile interventiei". Doar in titlu apare expresia.

    Eu, unul, sper ca Trump sa isi retraga trupele din toata lumea, iar NATO sa ramina sau sa nu ramina, dupa cum vor dori europenii.
  • -1 (9 voturi)    
    A meritat sa renuntam la Bucovina pentru NATO (Joi, 21 iulie 2016, 16:59)

    D-or [utilizator]

    Tradatori de neam si tara.

    Mii de ani de istorie romanesca in Bucovina stersi, probabil pentru totdeauna, pe timp de pace, fara nicio amenintare sau presiune reala.

    Renuntarea la Bucovina arata ca cei care au facut-o nu se gindeau la siguranta teritoriala a tarii, ci, in mod vadit, doar la o alianta care sa le garanteze lor si loazelor lor averile strinse prin munca cinstita, desigur.
    • +4 (10 voturi)    
      De zece ani tot zic: (Joi, 21 iulie 2016, 18:13)

      Chaos_X [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Nu puneți toate ouăle națiunii intr-un singur coș! Ce-o sa faceți cînd se va desființa NATO, sau cînd americanii se vor retrage pur și simplu din Europa?

      Chiar nu va puteti imagina ca lucrul asta e posibil in orice moment? Nici chiar daca va uitati pe o harta a lumii? Si nu va duce mintea sa intelegeti ca, dimpotriva, rusii nu au unde sa se retraga si ca vor ramine tot aici, la o azvirlitura de bat de noi?

      V-ati luat dupa Victoria Nuland si celelalte amateur lady strategists in the White House si ati sarit, slugarnici, ca prostii, fara nici un motiv serios la beregata rusilor.

      Pina la ridicarea lui Trump, in Romania era o blasfemie sa sugerezi macar ca NATO s-ar putea desfiinta, ori ca "parteneriatul strategic", hahaha, - asta m-a distrat dintotdeauna, parteneriat strategic intre un elefant si un soricel - ar putea deveni de pe o zi pe alta o bucata de hirtie nici macar buna de sters undeva cu ea.

      E, acum sa va vad!
      • +1 (1 vot)    
        Asa este (Vineri, 22 iulie 2016, 6:19)

        redy [utilizator] i-a raspuns lui Chaos_X

        si Romania coperaza bine si cu EU ,avem proiecte bune cu Airbus ptr.subansamble avioane si elicoptere SuperPuma construite integral .
        Programe realizate cu Romaero numite Clean Sky.
        Avem dezvoltari cu italieni de la Iveco (camioane) si cu evrei de la Rafael (rackete at)Larom ,modenizarea Mig 21 si altele.
        Pe partea de radare si aviate avem americani cu F16 sisteme noi de transmisiuni si comunicati ,drone (aici avem si noi o drone buna Hirus)-LM.
        Se pare ca si nemti sant interesati de nou tank.
        Tab va fii Italian Iveco sau norvegian Patria.
        Si turcia pe partea navala desi acum cred ca nu vor mai fii ei.
        Deci nu pune nimeni nimic intr-un sigur cos,toate astea si multe altele au o cerinta capital sa fie facute cu industria de apare romana(firme romanesti in domeniu)
        La fel a fost cu rusi am luat de la ei T55 ,apoi am produs noi T85 pe care l-am modernizat la T85M1.
        Dupa cum vezi se poate doar bani sa fie,adica acel afurisit de 2%.
  • +4 (6 voturi)    
    Ca un adevarat om de afaceri ce este Trump (Joi, 21 iulie 2016, 17:29)

    Susufler0 [utilizator]

    ia la puricat toate tratatele incheiate de SUA cu partenerii sai si toate actele constitutive ale ONU si vede ca SUA este principalul contributor la ONU, respectiv la FAO, UNESCO, OACI, OMI, UIT, UPU, OMM, OMPI, FIDA,,ONUDI, AIEA, etc plus FMI , plus NATO.

    Nu este normal atunci sa ceara ca si ceilalti sa se achite de obligatiile conventionale asumate in plan bi si multilateral ?

    PS. De ce sa iti ceara toti ajutorul inca inainte de a se ajuta singuri ?
    • +1 (1 vot)    
      dar este si principalul profitor (Vineri, 22 iulie 2016, 9:45)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Cine da banul se pune si in fruntea bucatelor si carmeste cum doreste.
  • -2 (6 voturi)    
    Amercianii apara unde ei si cei din spatele... (Joi, 21 iulie 2016, 18:08)

    MBA [utilizator]

    ...din spatele lor au INVESTITII. Si cum in spatele investiutiilor sunt Americanii si cum in spatele Europenilor din NATO sunt si mult bani Americani, Amercianii vor interveni si fara bani suplimentari, indiferent de gargara electorala a lui Trump.
  • +1 (3 voturi)    
    Trump ? (Joi, 21 iulie 2016, 18:50)

    TRABI [utilizator]

    NATO nu inseamna Trump . Nu face nici pe departe ce zice , pentru ca nu poate . NATO a devenit o imensitate globala , sunt multe programe si strategii pe termen lung , care nu se pot schimba la venirea si nici dupa venirea lui Trump . Da , presedintele din Force One are influenta , insa limitata .
    O fi bun , pentru alte treburi .
  • +1 (5 voturi)    
    mercenari (Joi, 21 iulie 2016, 22:59)

    revo [utilizator]

    Adica SUA va avea o armata de mercenari pe care o va pune la dispozitia cui plateste si numai daca plateste in avan, ca la curve.
    Misto, iata un adevarat om de afaceri si negustor cinstit: pretul pus pe taraba, la vedere si de la bun inceput. Vax principiile NATO, vax principiile democratiei si ale lumii libere - banul conteza!
    Toate chestiile aberante pe care le emite derbedeul asta nu sunt doar ale lui; el este un exponent al unei mari parti de oameni foarte bogati, cei care fac legea in SUA, si care au hotarat sa schimbe intreaga lor societate si, prin urmare, lucrurile la nivel de planeta.
    Tare ma tem ca generatiile imediat urmatoare noua vor avea parte de mari si interesante vremuri si intamplari in viata lor: un imperiu, SUA, care a facut legea in lume pana cum, se stinge pe picioare si odata cu el un intreag model de oranduire sociala, politica si economica. Cine-i va lua locul? Ce limba va invata intreaga planeta peste 10-20 de ani?
    • +2 (6 voturi)    
      Stai linistit (Joi, 21 iulie 2016, 23:50)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Trump joaca tare cartea nationalismului. Tine la americanul de rand care-l va vota ca pe al doilea Mesia. Dupa ce ajunge presedinte va face exact nimic din ce-a declarat.
      • +1 (1 vot)    
        riscant (Vineri, 22 iulie 2016, 9:43)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

        Nu stiu ce sa zic. Tot asa au jucat tare si Farage si Johnson si uite ce a iesit.
        Sa castigi cu orice pret, mergand pe calea facila si lasand cu totul la o parte principiile inalte, este riscant, pt. ca dai drumul unei avalanse: apelezi la sentimentele, nu la ratiunea, unei mase mediocre si neinstruite, care poate atinge un punct critic de la care nu se mai poate face nimic. In fond niciun politician nu lupta impotriva curentului.
        Tendinta asta de izolationism si pactizare cu dusmanul natural (Rusia, in curand si China), pe care o promoveaza Trump, poate sa aiba mare priza la un popor satul de costurile razboaielor din Orientul Mijlociu.
        Incepand cu primul Razboiul din Golf, politicienii si petrolistii (adica tot aia, daca ne gandim doar la familia Bush) au marsat pe faptul ca vor pune mana usor, rapid si ieftin pe rezervele de acolo de hidrocarburi si vor securiza rutele de transport, ca vor crea locuri de munca (asta mi-a spus-o o ruda din SUA, care nici macar nu era preocupata de politica, dar asta li se bagase in cap; am ramas masca; nu avea niciun fel de empatie pentru participanti, nu vedea decat promisiunea castigului) - si a iesit exact pe dos. Doar cheltuieli peste cheltuieli, vieti de oameni distruse, recesiune la nivel mondial si, sub Obama, s-a ajuns la... deschiderea de noi exploatari de zacaminte si gaze de sist pe TERITORIUL SUA! Exact ca in bancurile de la Radio Erevan!
  • +1 (3 voturi)    
    Acum nu mai e niciun dubiu (Vineri, 22 iulie 2016, 12:45)

    John M. [utilizator]

    ca Trump e un idiot. Chiar daca un candidat la Casa Alba gandeste asa, n-ar trebui s-o spuna in plina campanie. America e tare in lume datorita aliatilor sai. Singura, ar fi o putere economica si cam atat.
  • 0 (2 voturi)    
    Pentru "all of the above" (Vineri, 22 iulie 2016, 13:05)

    John M. [utilizator]

    Stati linistiti, Trump va pierde si se va consola cu banii. Politica o vor face, ca de obicei, profesionistii.
  • 0 (4 voturi)    
    Romania, tzeapa! (Vineri, 22 iulie 2016, 13:41)

    Metec [utilizator]

    Daca nenea asta vorbeste serios, suntem ca si pierduti! Toata truda noastra pentru aderarea la NATO a fost in zadar. Geaba am facut tratat cu Ucraina, prin care le-am garantat posesia Bucovinei de nord si a Basarabiei de sud, geaba am dat afara sute de mii de militari si am inchis mii de cazarmi, geaba ne-am spetit sa le cumparam avioanele si vapoarele expirate, ca toate nu fac nici cat o ceapa degerata, in fata calculului cinic al acestui Becali american: nu platiti, nu ne bagam! Mai sper ca poporul american sa aiba un ultim dram de luciditate si sa nu-l aleaga, cu toate ca vazand prostia populara de pe acolo (ultima dovada: Pokémon Go!), sunt destul de sceptic...
    • 0 (2 voturi)    
      Ideile lui Trump vor fi preluate de Clinton (Vineri, 22 iulie 2016, 14:28)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Deja Trump are prea multi adepti ca ideile sale sa fie ignorate, chiar daca nu va fi ales.

      In ce priveste teapa, ea era previzibila. Constantinescu si ai lui au fist tradatori lucizi nu bieti naivi. Naiv nu a fost nimeni.
      • 0 (2 voturi)    
        "Ideile" vor fi ignorate si daca va fi ales (Vineri, 22 iulie 2016, 15:02)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        Joaca pe carte provocarii si a nationalismului ieftin care a vazut ca a avut succes in UK. Minciuni si false amenintari. Program zero dar anunta masuri care de care mai inepte si mai nebunesti. Daca printr-o conjunctura improbabila va fi ales sa vedeti ce transformare va avea Trump. Brusc va deveni responsabil si in fapt complexul militar/economic/politic ce conduce efectiv il va ghida. Crede cineva (cu minte sanatoasa) ca un om poate schimba cursul unui sistem urias? Si Obama promitea sa retraga imediat toti soldatii , sa inchda guantanamo, sa deschida granita si sa legalizeze imigrantii... cate si mai cate si nu a facut nimic. Sa prostesti electoratul cu tot felul de tampenii nu e greu, sa le si aplici e imposibil.
        • 0 (2 voturi)    
          Prietene, esti naiv... (Vineri, 22 iulie 2016, 15:41)

          Metec [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

          Gandesti cu mintea de roman, nu te supara. Pai, tu crezi ca americanii sunt romani, sa inghita toate minciunile si apoi sa taca?! Obama a facut multe din ce-a propus: a inchis Guantanamo, a retras trupele din Irak si s-a concentrat pe economia americana si pe drepturile sociale ale contribuabilului, de-aia a si fost reales. A restrans rolul de jandarm mondial al SUA, dovada ca gospodin Putin isi joaca caii pe unde si cum vrea (Siria, Ucraina nu sunt decat inceputul...), a pierdut controlul in Orientul Mijlociu si s-a certat cu Israelul. Mai mult de atat, nici nu putea face...
          Trump nu isi va incalca promisiunile, pare om de cuvant. Si nici complexul ala nu va avea ce-i face, ca va fi Presedinte, nu oricine.
          Mi-ai mai dat si exemplul Brexit, care te contrazice singur. Toti au ras de Farage, cum razi tu acum de Trump, dar acum nu mai rad...
  • 0 (2 voturi)    
    "Mere" si pe persoana fizica? (Vineri, 22 iulie 2016, 14:55)

    Bogdan_100 [utilizator]

    "Nea Trumpu" fa-mi si mie o factura de-o atomica si ceva croaziere. Ca am niste vecini insuportabili. Daca e afacere s-o facem rentabila!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri