Puciul esuat din Turcia: Erdogan declara starea de urgenta in Turcia pentru trei luni/ Aproape o treime dintre generalii tarii, pusi sub acuzare/ Orice misiune externa a profesorilor universitari este interzisa

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 20 iulie 2016, 11:43 Actualitate | Internaţional

Lovitura de stat esuata in Turcia
Foto: Agerpres/AP
Autoritatile turce au pus oficial sub acuzare 99 dintre cei 360 generali ai tarii pentru presupusul lor rol in tentativa de lovitura de stat de saptamana trecuta, au declarat doi oficiali turci, potrivit Reuters. Alti 14 generali sunt in detentia in care au fost pusi dupa incercarea de puci. Tot miercuri, profesorii universitari au fost anuntati ca nu au voie sa plece la misiuni din strainatate.

Alti 14 generali sunt in detentia in care au fost pusi dupa incercarea de puci.

-----------------

Joi

01:00 Erdogan ii cere sefului diplomatiei franceze "sa-si vada de treburile sale"

Presedintele turc Recep Tayyip Erdogan i-a cerut miercuri ministrului francez de externe Jean-Marc Ayrault "sa-si vada de treburile sale", ca raspuns la criticile sefului diplomatiei de la Paris asupra epurarilor din Turcia dupa lovitura de stat esuata, potrivit Agerpres.

Miercuri

23:40 Turcia a declarat starea de urgenta pentru trei luni in urma tentativei de lovitura de stat esuate, a anuntat miercuri presedintele Recep Tayyip Erdogan intr-o alocutiune televizata dupa reuniuni ale Consiliului National de Securitate si cabinetului la Ankara, informeaza agentia DPA, ctata de Agerpres.

23:10 Erdogan subliniaza legaturile stranse cu SUA, in ciuda disputei asupra lui Gulen.

Presedintele turc Tayyip Erdogan a declarat miercuri ca nu doreste sa lege chestiunea utilizarii de catre Statele Unite a bazei aeriene Incirlik din Turcia de extradarea ceruta de Ankara a unui cleric musulman stabilit in SUA si pe care il acuza ca a pus la cale lovitura de stat militara esuata, informeaza Reuters, citata de Agerpres.

22:30 John Kerry, secretarul de Stat american: SUA sustin Administratia din Turcia. Reactia la complot trebuie sa respecte normele democratice, potrivit Mediafax.

"Condamnam aceasta tentativa de lovitura de stat, vrem ca democratia sa continue si sa se dezvolte in Turcia", a declarat John Kerry, citat de cotidianul Business Standard.

"Vrem sa ne asiguram ca reactia la complot va fi total in conformitate cu democratia pe care o sustinem", a subliniat seful diplomatiei americane.


21:30 Ministrii german si olandez de Externe isi exprima ingrijorarea cu privire la arestarile din Turcia

Ministrii de Externe din Olanda si Germania si-au exprimat miercuri ingrijorarea cu privire la amploarea masurilor de represiune luate de autoritatile turce dupa tentativa de puci militar si au facut apel la respectarea statului de drept, relateaza Reuters.

"Avem ingrijorari serioase cu privire la situatia din Turcia", a declarat ministrul olandez de externe Bert Koenders, intr-o conferinta de presa la Washington. "Vrem sa transmitem un semnal puternic privind necesitatea respectarii statului de drept", a mai spus acesta.

Si ministrul german de externe Frank-Walter Steinmeier a declarat ca guvernul sau "priveste cu ingrijorare" la relatarile privind mii de persoane arestate in Turcia, iar altele impiedicate sa paraseasca tara.

21:00 Doi membri ai Curtii Constitutionale din Turcia au fost arestati, anunta televiziunea privata NTV

Cei doi judecatori constitutionali se numara printre cei 113 oficiali din sistemul judiciar care au fost arestati miercuri, a precizat NTV. De asemenea, a fost pus oficial sub acuzare si principalul aghiotant al presedintelui Erdogan.

20:42 Avioane F-16 trimise sa opreasca doua ambarcatiuni turcesti ce incercau sa ajunga in apele grecesti

19:40 Turcia l-a lasat fara pensie pe predicatorul Fethullah Gulen, pe care il acuza ca se afla in spatele puciului ratat

18:05 Alti 6.500 de angajati din Ministerul Educatiei din Turcia au fost suspendati din functii, a anuntat un oficial turc, potrivit Reuters.

Pana in prezent, aproximativ 60.000 de soldati, politisti, judecatori, functionari publici si profesori au fost suspendati, retinuti sau sunt anchetati dupa puciul militar esuat de la sfarsitul saptamanii trecute.

17:15 Erdogan, citat de agentia iraniana IRNA: Turcia este pregatita sa restabileasca pacea regionala impreuna cu Iranul si Rusia

17:06 Ministerul turc al Apararii investigheaza toti judecatorii si procurorii militari si a suspendat 262 dintre acestia, a anuntat televiziunea privata NTV, citata de Reuters.

16:15 Ultimele masuri de preluare a controlului impuse de puterea turca dupa tentativa de lovitura de stat sunt "contrare" statului de drept, afirma Berlinul.

"Aproape zilnic sunt luate noi masuri, care sunt contrare unui mod de actiune care respecta statul de drept si care nu respecta necesitatea proportionalitatii", a declarat purtatorul de cuvant al cancelarului, Steffen Seibert.

"Nu exista nicio indoiala ca aceste masuri sunt profund preocupante", a adaugat el.

15:46 Turcia a cerut miercuri Cambogiei sa inchida scolile din aceasta tara care au legaturi cu predicatorul Fethullah Gulen, potrivit AFP.

"Stim ca Fethullah Gulen este in spatele tentativei de lovitura de stat si stim ca scolule Zaman ii sunt afiliate", a declarat un functionar al ambasadei Turciei in Cambogia.

15:18 VIDEO Turcia: Un barbat scapa cu viata dupa ce doua tancuri au trecut peste el, in timpul tentative de lovitura de stat

15:00 Kremlinul confirma o intalnire intre Vladimir Putin si Recep Tayyip Erdogan la inceputul lui august

13:05 Compania aeriana ruseasca Aeroflot a suspendat toate zborurile cu destinatia Istanbul si Antalya pana in 26 iulie, scrie AFP.

Aeroflot, care anuntase deja suspendarea suspendarea zborurilor in 16, 17, 18 si 19 iulie, a declarat intr-un comunicat ca va prelungi moratoriul pana in 26 iulie.

Anterior, Consiliul Invatamantului Superior (YOK) a interzis pana la noi ordine orice misiune in strainatate pentru profesorii universitari, a anuntat miercuri agentia de presa proguvernamentala Anadolu, la cinci zile dupa puciul ratat, scrie AFP.

YOK cere de asemenea ca situatia universitarilor care se afla in prezent in misiune in strainatate sa fie examinata "de urgenta" si sa fie rechemati in Turcia in cel mai scurt timp, potrivit Anadolu.

Rectorii universitatilor sunt de asemenea rugati sa "examineze de urgenta situatia tuturor membrilor personalului academic si administrativ legati de FETO/PDY", acronime care desemneaza reteaua predicatorului Fethullah Gulen, si sa prezinte un raport pana in 5 august.

Fost aliat al presedintelui Recep Tayyip Erdogan, Gulen este acuzat de guvern ca este instigatorul puciului, dar acesta a dezmintit formal orice implicare.

Marti, autoritatile au luat o serie de masuri impotriva lumii educatiei si a invatamantului superior. Astfel, YOK a cerut demiterea a 1.577 decani de universitati publice, care au legaturi cu fundatii private, potrivit Anadolu.

Autoritatile au suspendat de asemenea 15.200 angajati ai ministerului Educatiei suspectati ca au legaturi cu Gulen.


Citeste mai multe despre   









16995 vizualizari
  • -49 (63 voturi)    
    Mi se pare corect (Miercuri, 20 iulie 2016, 11:46)

    Un cititor [utilizator]

    Daca esti liberal-democrat-sorosist si te dai mare cu asta, atunci incearca sa-ti cistigi existenta singur, nu pe banii statului impotriva caruia lupti.
    • -14 (28 voturi)    
      hei (Miercuri, 20 iulie 2016, 12:20)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Nu amesteca gusterii hipsteristi fengshui de stanga, care se cred/dau de dreapta si voteaza cu micul comunist nicu shordan, cu liberalii. Prin liberali nu inteleg nici pnl, ca si aia au stricat ideea.
    • +43 (47 voturi)    
      ai dreptate ! (Miercuri, 20 iulie 2016, 12:32)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Sa fie dati afara tori profesorii din Romania care nu voteaza cu "tehnocratii"..ca astia sunt la putere acuma.
      Iar is SUA toti profesorii republicani sa fie dati afara din scoli si universitati cand vin democratii la putere iar democartii sa fie lasati fara slujbe cand castica republicanii.
      Esti perfect logic si democrat pana in maduva oaselor..numai ca n-am cam saturat de astia ca tine si ca Erdogan.
      • +10 (12 voturi)    
        Conferinte (Miercuri, 20 iulie 2016, 18:33)

        aniod [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

        Iar profesorii universitari care-si prezinta vreo lucrare la o conferinta, sa fie analizati, rechemati in Turcia si dati afara din invatamant imediat!
    • +20 (22 voturi)    
      ... (Miercuri, 20 iulie 2016, 12:39)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Tu confunzi statul cu regimul.
    • +24 (26 voturi)    
      Ma repet ! (Miercuri, 20 iulie 2016, 12:41)

      NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Tu nu esti cititor ! Esti ascultator de melopee islamica !
      • +6 (10 voturi)    
        am vazut si eu ca au aparut... (Miercuri, 20 iulie 2016, 19:22)

        press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

        o gramada de site-uri islamiste in limba romana care duc la alienarea "cititorilor" romani mai slabi de inger si care cad prada ca mustele minciunilor acestei ideologii bolnave...
    • +33 (35 voturi)    
      Tu cum iti castigi existenta? (Miercuri, 20 iulie 2016, 12:49)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Postand ineptii ? In nici o natiune civilizataprofesorii universitari/cercetatorii/creatorii in arta, resurse nationale de exceptie, nu sunt considerati intretinuti de stat ci statul face toate eforturile pentru ca acestia sa se poata exprima si sa poata produce cunoastere, deoarece este ceva vital pentru viitorul unei natiuni. Evident e vorba de natiuni civilizate nu dictaturi sau state esuate.
    • +13 (15 voturi)    
      Hahaha, sunteti un dragut, Cititorule (Miercuri, 20 iulie 2016, 17:27)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Mai cunoasteti bancuri de-astea bune ?

      Si in plus as dori sa cumpar si eu niste pasarele de-ale dvs, ca vad ca aveti destule. Am niste pomi prin jurul blocului pe care as vrea sa-i inviorez un pic, sa le dau mai multa viata.
    • +6 (12 voturi)    
      De ce nu-ti schimbi... (Miercuri, 20 iulie 2016, 18:49)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      nickname-ul din "un cititor" (care este foarte departe de adevar) in ceva mai aproape de realitate.

      Ceva de genul:

      - un islamist
      - un osmanlac
      - un anti-crestin
      - un anti-roman
      - un terorist islamist
      - un suporter infocat isis
      - etc
    • +15 (17 voturi)    
      Nu poti sa-i tai pensia lui Gulen! (Miercuri, 20 iulie 2016, 22:44)

      Carpi [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Pensia este un drept castigat in timpul vietii. Daca Erdogan vrea sa-l acuze cu ceva pe Gulen sa-i deschida proces in Turcia in lipsa lui si sa-l condamne in lipsa eventual. Ideea de taiere a pensiei este prosteasca!!
    • 0 (0 voturi)    
      Intrebare (Joi, 21 iulie 2016, 18:32)

      Werwolf1 [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Poate sa imi spuna si mie cineva ce este acela "sorosist" ? Si de ce este bine ca Erdogan sa le faca greutati acestor "sorosisti" cu pretul incalcarii drepturilor omului si a aruncarii unei intregi tari sub dictatura ?
  • +28 (30 voturi)    
    nu fi turc , (Miercuri, 20 iulie 2016, 12:23)

    clevetitor [utilizator]

    Cand au fost evaluati cei 15200 de angajati si de cine,cred ca au o politie politica care a monitorizat totul.
    • +19 (21 voturi)    
      Lovitura de stat pregatita de fapt de Erdogan? (Miercuri, 20 iulie 2016, 17:00)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui clevetitor

      Din ce in ce mai mult incep sa cred ca lovitura de stat a fost pregatita de fapt de Erdogan. Discutiile de pe Whatsapp par mai degraba a fi in stilul violent si impunator al lui Erdogan. Ma refer la comenzile de a trage chiar in multime. De asemenea mi s-a parut suspect la urma cand li s-a ordonat pucistilor sa faca ce vor, sa se retraga sau nu...
      • +4 (6 voturi)    
        CORECT (Joi, 21 iulie 2016, 8:02)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui fit

        ambasadorul acesta care are privilegiul sa mearga la munca pe Calea Dorobantilor incepe sa fie arogant precum Magiunov sovieticul care a iesit din tura de lucru de la Kiseleff, ma rog turcul si soviaticul se pupa acum chiar daca unul miroase pestinantial a a alcool..
    • +4 (6 voturi)    
      pai s-ar putea sa fie un turc... (Miercuri, 20 iulie 2016, 18:55)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui clevetitor

      islamist sub acoperire.

      Are imunitatea asigurata de autoritatile pro islamiste si filo turce de la Bucuresti.
  • +23 (29 voturi)    
    Oamenii care gandesc sunt principalii (Miercuri, 20 iulie 2016, 12:45)

    Bogdan_100 [utilizator]

    dusmani ai "sultanului", "cracanatului" si altor astfel de accidente ale istoriei. Erdogan trebuie sa stea cu ochii pe sus ca daca nu e tantarul sigur e drona care bazaie....
    • +21 (25 voturi)    
      Nu prea cred ca se baga cineva (Miercuri, 20 iulie 2016, 13:03)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Din nefericire, nu cred ca o sa mai existe opozitie sau o forta care sa indrepte tara in directia democratica! Dictatura e curs de instaurare! Asemanarea este destul de mare cu instaurarea comunismului la noi in tara cand toti intelectualii si opozantii au fost aruncati in puscarii, ca sa nu mai existe nici un pericol ptr dictator si ca sa se instaureze teama!
      • +16 (18 voturi)    
        adaugare (Miercuri, 20 iulie 2016, 13:20)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui fit

        Numai ca Erdogan nu se multumeste doar cu puscariile si vrea pedeapsa cu moartea ca sa scape de ei si sa isi usureze dictatura...Toate astea cu ajutorul judecatorilor ramasi in care li s-a bagat deja frica in oase ca vor fi arestati ca si colegii lor!
      • +6 (8 voturi)    
        Acum a renuntat la aparente ! (Joi, 21 iulie 2016, 3:26)

        deval [utilizator] i-a raspuns lui fit

        Dictatorul scelerat a inceput prigoana cu ani in urma, dupa manifestatiile ecologiste din piata Taksim...
  • +6 (16 voturi)    
    Este absolut sigur.. (Miercuri, 20 iulie 2016, 13:08)

    mariage [utilizator]

    ponta ese consilierullui Erdogan, numai asa po fi explicate aceste masuri aberante impotriva intelectualilor (lui Basescu?)
  • -6 (14 voturi)    
    Hitler află de puciul din Turcia (Miercuri, 20 iulie 2016, 17:40)

    Mazeta [utilizator]

    https://www.youtube.com/watch?v=-QQMFozUvEk
  • +7 (13 voturi)    
    Prietenu' lu' Ponta (Miercuri, 20 iulie 2016, 17:41)

    Sani [utilizator]

    Bai Ponta da ce prieteni ai!

    Bai astia, votantii lu' Ponta fain bajet nu-i asa, acest Erdogan?
  • +16 (18 voturi)    
    Situatia din Turcia este atit de absurda acum (Miercuri, 20 iulie 2016, 17:43)

    Cuca [utilizator]

    incit devine chiar comica. Auzi, au ajuns sa interzica toate deplasarile externe ale profesorilor ! :-))

    Pasul urmator va fi arestarea tuturor cofetarilor. Sigur cofetarii au avut un amestec in lovitura de stat de acum citeva zile. Sigur-sigur, va spun ! Sa-i culegem pe toti si sa le interzicem sa mai faca (timp de minim doua luni) sarailii si cataifuri !

    Si daca e nevoie, poate ca se inchid si toate frizeriile de pe teritoriul tarii !

    Dar implicarea frizerilor inca nu s-a dovedit fara umbra de indoiala.
    • +4 (8 voturi)    
      Cofetarii au fost sigur implicați! (Joi, 21 iulie 2016, 1:12)

      LianBerthold1 [anonim] i-a raspuns lui Cuca

      De aceea lovitura de stat din Turcia se mai cheamă și Complotul Baclavalei Agresive.

      Și da fapt nu a fost Complot ci Compot.
  • -12 (16 voturi)    
    Mey... (Miercuri, 20 iulie 2016, 17:47)

    Grexit [utilizator]

    turcu',rusu' si persanu' au batut palma. Io zic ca astia a lu' Szorosz sa va pregatiti crema. Mai ales ca sustineti liberalizarea accesului la okiu' maro. :))
  • +8 (10 voturi)    
    ei, dar e cusuta binisor (Miercuri, 20 iulie 2016, 18:46)

    DrInOrice [utilizator]

    Cu niscaiva ata alba. Si pupaceala asta cu DoctorNo de kremlinutza, care probabil l-a invatat pe efendi nitelus dictatorial acus mai mult: bai, fii atent aici, generezi tu o reactie controlata cu niste generali care sa dea semnale false ca incepe lovitura de stat, ca sa vezi cine sare in barca, te-ai prins? Si hatz, ies la suprafata si p'orma ridici pe cine vrei tu pe langa astia, intelegi mai? Hai, sa mai vii pe la mine (prin August) ca te mai invatz...
  • +2 (4 voturi)    
    Cambogia (Miercuri, 20 iulie 2016, 18:49)

    aniod [utilizator]

    ce legatura are?
    doar pt ca este mai slaba?
  • +10 (12 voturi)    
    in misiuni nu... (Miercuri, 20 iulie 2016, 18:53)

    neurino [utilizator]

    dar ca turisti?
    Nu de alta dar ca sa ne lamurim daca Erdogan si-a inchis granitele ca-n vremuri memoriale or ba.

    Cat priveste asa zisa razmeritza -puci (inca nu imi este clar cine a rasit impotriva lui Erdogan)...am mai multe curiozitati: ca armata "ostila si odioasa" a vrut sa il rastoarne pe "eminentul" Erdo am inteles dar judecatori...cum il puteau da jos pe Erdo cu ciocanelele???
    Ca sa nu mai povestesc de profersori...cel mai probabil aruncau cu creta in el.

    Jenant tot acest circ iar si mai jenant e ca nimeni , nici un oficial "civilizat si normal la cap" 8ma intreb, oare or mai exista?) nu ia nici o masura/atitudine.
  • +3 (5 voturi)    
    PUCI (Miercuri, 20 iulie 2016, 19:12)

    scridon radu-lucian [utilizator]

    Disputele politice si de alta natura aduc mari deservicii tarii respective.Impactul asupra dezvoltarii economice, culturale, educationale ,apararii este imens, mai ales cand este vorba despre un singur popor.Unica solutie de iesire din criza este inceperea de tratative imediate cu toate partile implicate.Prin teroare nu se rezolva nimic, istoria este plina de exemple.Tragedii majore se rasfrang asupra populatiei civile .
  • +3 (11 voturi)    
    Democratie, nu jucarie (Miercuri, 20 iulie 2016, 19:25)

    KostasP [utilizator]

    Asta-i mentalitatea in tarile astea populate de musulmani. Turcia nu face nici ea exceptie. Se vor intoarce, ca mentalitate, cum erau acum 100 de ani...cu singura diferenta ca acum 100 de ani nu-si cereau scuze la vecinul de la rasarit. Asta arata labilitatea statului turc in relatiile internationale.
    • +2 (8 voturi)    
      Turcii afirma ca isi exprima regretul, nu scuze! (Miercuri, 20 iulie 2016, 20:45)

      Carpi [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Domnule Kostas, or fi grecii mana in mana cu rusii, dar propaganda ruseasca are picioare scurte.
      Peskov a afirmat denaturat ca turcii au cerut scuze dupa condoleante. Toata Turcia citeste ,,isi exprima regretul", iar unii politicienii rusi afirma ca ,,turcii isi cer scuze"!!. Scrisoarea lui Erdogan a fost trimisa in limba turca!..... Poate stiu mai bine rusii limba turca decat turcii!!!!!. De altfel situatia ar fi absolut ridicola: Sa ceri scuze pentru doborarea unui bombardier care intra in spatiul aerian al unei tari straine fara sa se identifice!!
      • +4 (12 voturi)    
        Nu te mai imbata (Miercuri, 20 iulie 2016, 22:48)

        KostasP [utilizator] i-a raspuns lui Carpi

        Cu apa rece. Erdogan nu avea alta solutie decat sa-si ceara scuze. Si a facut-o. De aceea putin il si primeste (retine, erdogan ii face o vizita lui putin, nu invers). Asta spune f multe in diplomatie, daca te pricepi la asa ceva. Sunt roman get-beget. Dar lucrurile trebuie vazute si spuse la rece. Numai asa poti sa iei deciziile corecte.
        • -1 (7 voturi)    
          Nu-i cunosti pe turci!! (Joi, 21 iulie 2016, 0:54)

          Carpi [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

          Turcii nu sunt un popor fanatic ca arabii. Nu stiu un popor care sa se impace mai repede in diverse situatii decat turci. Desigur au fost imperiu etc. Nici un imperiu nu s-a tinut cu mare bucurie din partea supusilor! Faptul ca Erdogan se impaca cu Putin si merge in Rusia sa discute, la standard turcesc, nu este o umilinta!. Asi cere iertare pentru bombardier ar fi o umilinta! Ar fi o batjocura in mod direct la statul major al aviatiei turce care a executat procedurile antemergatoare de doborare a bombardierului probabil perfect profesional! De aici ar fi o batjocura la adresa intregii Turcii!!
          Daca lui Erdogan ,,ii trece prin cap" sa-si ceara scuze lui Putin in vizita in Rusia, F16-rile turcesti vor trage cu tunurile de 20mm asupra lui deasupra Marii Negre pana cand avionul presidential va fugi inapoi in Rusia pentru a primi azil politic!
          • +3 (7 voturi)    
            Domnule,. (Joi, 21 iulie 2016, 2:02)

            Alius [utilizator] i-a raspuns lui Carpi

            ....banuiesc ca esti la curent cu ce spun oficialii turci acum despre doborarea celui bombardier rusesc:

            ""Two pilots who were part of the operation to down the Russian Su-24 in November 2015 are in custody," a Turkish official told AFP late on Monday.

            When asked about the issue by the Turkish media, Justice Minister Bekir Bozdag said there were reports of the pilots being detained but they were "yet to be confirmed".

            The official talking to AFP insisted that the military pilots have been arrested over links to the coup and not because of the attack on the Russian plane."

            Inclin sa cred ca Erdogan, acest mare mic om de stat, mandru nevoie mare, ca si poporul turc, a executat repede ordinele lui Putin: scuze si pedepsirea celor care au doborat bombardierul. Nu numai, dar Erdogan cand se va duce la Putin, o sa-si ia la el si un bagaj plin de batiste. Vantu stie de ce. So, las-o moale cu F-16-urile tale.

            Cat despre impacare, ai si aici mare dreptate: s-au impacat cu armenii, kurzii, sirienii etc...
            • -1 (5 voturi)    
              N-are nici o legatura arestarea (Joi, 21 iulie 2016, 10:36)

              Carpi [utilizator] i-a raspuns lui Alius

              Pilotilor cu doborarea bombardierului rusesc.
              Este foarte probabil ca cei 2 piloti (dintre cei mai profesionisti cu siguranta) au educatie pro occidentala, au fost scoliti in occident etc, iar acum au ajuns sa fie ,,epurati". Dar atat il duce mintea pe Erdogan!. Dar fiti sigur ca un pilot deasupra Marii Negre nu va avea nevoie de prea multa ,,scoala" sa traga cu tunurile de 20mm in avionul lui Erdogan, daca isi depaseste mandatul cu care se duce in Rusia!!
              Bine ca ai pomenit de ,,prietenia" cu turco-siriana!
              Nevasta lui Erdogan este araboaica din zona Istambulului. Dar neamurile ei sunt probabil din Siria (arabii cei mai apropiati de turci). Deci pe Putin(daca tot a divortat)
              • -2 (4 voturi)    
                Unde am ramas? (Joi, 21 iulie 2016, 11:19)

                Carpi [utilizator] i-a raspuns lui Carpi

                La Putin...da...Deci daca Putin ar fi luat cu ocazia asta de nevasta o sora a lui Asad ar fi iesit cu suguranta mult mai ieftin cu aventura din razboiul din Siria!!
          • +4 (10 voturi)    
            Esti prost informat (Joi, 21 iulie 2016, 2:16)

            KostasP [utilizator] i-a raspuns lui Carpi

            Sau dezinformat. Probabil ca ti-a scapat stirea ca ofiterii turci raspunzatori de doborarea bombardierului rusesc au fost arestati si urmeaza sa fie judecati. Bineinteles, sub pretextul ca ar face parte dintre pucisti. Restul este bla-bla-bla-ul tau. In naivitatea ta ai impresia ca turcia poate pune conditii rusiei. Daca te uitai putin pe exporturile produselor turcesti in rusia (inainte de embargoul impus de ue) plus banii rezultati din turismul rusilor in tucia (care a fost oprit de putin dupa incident) ai fi vazut ca turcia pierde miliarde de dolari lunar. La asta mai pune si importul de gaze din rusia si s-a terminat. Ca sa nu mai vorbesc de centrala nucleara (in curs deconstructie) pe model rusesc. As putea continua, dar imi bat gura de pomana.
          • -1 (5 voturi)    
            cred ca te inseli (Joi, 21 iulie 2016, 11:16)

            Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Carpi

            Sunt asiatici, emotionali, impulsivi si imprevizibili. Chiar laicii de acolo tot au un mic Allah ce dormiteaza in ei.
  • -1 (3 voturi)    
    dA (Miercuri, 20 iulie 2016, 22:06)

    Babilou [utilizator]

    Corectai va rog, corect e "generalii tarii", cu doi "i". merci.
  • -4 (14 voturi)    
    nato (Joi, 21 iulie 2016, 1:20)

    NumaiLaNoi [utilizator]

    acum vedem clar cat de puternic este NATO, cum se fereste sa nu cumva sa il atinga pe nenea Erdogan dictatorul
    Nu degeaba spunea Putin ca NATO exista doar pe hartie...
    • -1 (3 voturi)    
      Mie imi place mainstream media (Joi, 21 iulie 2016, 11:14)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui NumaiLaNoi

      Mie imi place mainstream media cum se screme zilele astea sa scoata pe U.s.a si Nato din jenanta ecuatie Erdogan.
  • +4 (6 voturi)    
    Erdogan on JIHAD -pro muslim contra DEMOCRATIE ! (Joi, 21 iulie 2016, 7:25)

    JohnAnticoruption [anonim]

    Erdogan on JIHAD -pro muslim contra DEMOCRATIE !

    Dupa ce a trimis peste 3 milioane de Musulmani in EUROPA ca sa faca presiune pe UE a inventat Recep ceva nou :

    Puciul inventat ca sa dobori DEMOCRATIA si sa acoperi propia CORUPTIE dand vina pe SUA dupa ce te ai pupat cu Vladimir Putin si ai cumparat Petrol de la ISIS !

    Armata Turca care are peste 670.000 de Soldati activ a facut un PUCI la comanda lui Erdogan cu 3000 de Soldati amatori , 6 avioane si trei elicoptere.

    False Flag Oparation ala Recep T. Erdogan cu hai la Aeroportul Adatürk ca "Armata" iti garanteaza securitatea cand declari rasboi la DEMOCRATIE si libertatea RELIGIEI .
  • +2 (8 voturi)    
    Bunadimineata Occidentule! (Joi, 21 iulie 2016, 8:14)

    Toni_Romania [utilizator]

    Bunadimineata Occidentule!
    Erdogan ERA dictator de ani de zile (dictator "ales democratic"). Dar nu cumva tu Occidentule i ai suflat in panze acestui killer ca aveai interese geostrategice acolo in coasta Levantului?
    (baza aeriana INCIRLIK)
  • -1 (7 voturi)    
    Sa vedem pe cine sprijina din 1952 Occidentul (Nat (Joi, 21 iulie 2016, 8:21)

    Toni_Romania [utilizator]

    Sa vedem pe cine sprijina din 1952 Occidentul (Nato)
    In Turcia puciurile sunt rutina.
    Sa vedem ce s-a intamplat dupa lovitura de stat din 1980 (Turcia are "traditie"):
    - 650.000 de pers. arestate
    - 1.683.000 de pers pe lista neagra
    - 210.000 de pers urmarite penal
    - pt 7.000 de pers s-a cerut pedeapsa capitala
    - 517 pers condamnate la moarte
    - 50 au fost executate
    - 30.000 de pers au fugit in strainatate
    - 300 de pers au murit in conditii suspecte
    - 171 de pers au murit in urma torturilor
    - 3.800 de profesori suspendati
    - 400 de ziaristi condamnati la 4.000 de ani de inchisoare
    etc, etc.
    (Mai multe pe wikipedia.)
    Dar, nu-i asa, interesele Nato, sunt mai presus de viata cetatenilor unei tari.
    • -1 (3 voturi)    
      Tonita ... (Joi, 21 iulie 2016, 10:30)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      ..interesele NATO sunt sa apere niste vieti, chiar cu pretul altor vieti. Si daca turcaletilor le plac dictaturile, poti tu sa-i obligi sa nu le placa? Daca romanilor le plac hotii si-i tot aleg, asta e viata.
      • -1 (3 voturi)    
        aha (Joi, 21 iulie 2016, 11:13)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        Deci pt. U.s.a chestia cu "rogue state" se aplica selectiv, este?
    • 0 (2 voturi)    
      Gigele, (Joi, 21 iulie 2016, 12:09)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Daca va incepe razboiul civil, cu zeci de mii de morti, ca in Iugoslavia (Bosnia, Macedonia, etc), atunci da, Nato va interveni.

      Ai vrea ca acum Nato sa intre cu tancurile in Turcia ca sa ii apere pe profesori de la interzicerea pe o perioada a calatoriilor la conferintele internationale ? Ar fi exagerat, nu consideri ?
  • +4 (8 voturi)    
    Lovitura de stat nu a esuat; (Joi, 21 iulie 2016, 8:53)

    SorinTudorache [anonim]

    a fost plina de succes. Este o manevra pentru ca Erdogan sa-si creasca puterile. Toate reactiile sale de dupa asa zisa lovitura de stat indica asta.
    • +1 (5 voturi)    
      f.corect (Joi, 21 iulie 2016, 10:48)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui SorinTudorache

      In plus se pare ca Erdogan nu are vreo problema cu U.s.a - ca marti seara era intervievat la Cnn, cu mare respect.
  • +1 (7 voturi)    
    Sabia lui Erdogan... (Joi, 21 iulie 2016, 9:09)

    MichiuStefan1 [anonim]

    Individul a ajuns paranoic!Se crede un nou sultan,cu drept de viata si moarte fatade supusi!Confunda epocile!Urmeaza arestarea producatorilor, artistilor, regizorilor filmului "Suleiman"-care au "insultat" memoria sultanului prezentandu-l ca "un personaj de alcov, el, care a stat 30 de ani in sea"-dupa propria apreciere.Iar delicata UE il roaga sa fie mai bland-"mai incet, coane Arghir, mai incet" (I.L. Caragiale, Arendasul roman);incapabila sa-si apere frontierele,sta cu sabia lui Erdogan deasupra capului.Ca intotdeauna in cazul crizelor din epoca moderna, speranta si salvarea vor veni din America.
    • -1 (5 voturi)    
      America????????? (Joi, 21 iulie 2016, 10:47)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui MichiuStefan1

      "Ca intotdeauna in cazul crizelor din epoca moderna, speranta si salvarea vor veni din America"
      Se pare ca nu stii ca tocmai U.s.a l-a sprijinit pe killerul Erdogan. Si a sprijinit toate regimurile de teroare din TR incepand cu 1952 pt. baza aia strategica Nato.
      Nato conteaza, nu drepturile omului.
  • -3 (7 voturi)    
    Haznaua 3 este anti-Erdogan, deci e ciudat... (Joi, 21 iulie 2016, 10:25)

    Miky60 [utilizator]

    Daca Haznaua 3 care apara doar interesele ciumei rosii si a PSDului lui ilici, nastase, ponta, atunci e cel putin ciudat. Inseamna cumva ca rusii sunt impotriva lui Erdogan? Atunci, noi ar trebui din contra, sa il sustinem pe Ergdogan impotriva ciumei rosii si a Haznalei 3! Nu trebui sa fim de acord cu Haznaua 3 care manipuleaza doar pro-Rusia si pro-PSD!
    • -1 (3 voturi)    
      nimic deosebit (Joi, 21 iulie 2016, 11:11)

      Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      sunt doar derutati
  • +1 (7 voturi)    
    atentie (Joi, 21 iulie 2016, 10:55)

    vodatepes [utilizator]

    Atentie . Situatia din Turcia ar trebui sa fie un semnal pentru societatea romaneasca.Cine sunt dusmani poporului turc? Militari. politisti, profesori, judecatori, guvernatori, generali, jandarmi.Deci acestia sunt dusmani poporului turc. Incet incet se vede ca daca Erdogan vrea dictatura cei enumerate mai sus trebuie anihilati. Cine sunt acesti dusmani ai poporului turc?Cumva sunt bugetari? Nu la fel si in Romania dusmani ai poporului sunt bugetari. Prin 2009 unul spunea ca bugetari s-au cocotat in spatele celor de la privat.Cand politiceni dau de o criza in Romania arunca pe piata problema bugetarilor. Ca sunt prea multi ca nu muncesc ca au salari mari, etc. Erdogan a rezolvat mai usor ii acuza de lovitura de stat pe bugetari.Doreste un stat cu multi pro... si usoar de manipulat. Deci atentie la Turcia.
  • 0 (0 voturi)    
    Impardonabil, Erdo! (Joi, 21 iulie 2016, 15:19)

    contest [anonim]

    Zicea in PE un MP Italian, cand cu doborarea avionului rusesc, aratand cu degetul intr-o carpa rosu-grena reprezentand steagul Turciei
    "Asta, Europa?!? Asta nu Europa, asta nu Europa!"

    Just!
    TR nu e Europa, si sa nu fie!
  • 0 (0 voturi)    
    Vulnerabilitatea UE (Joi, 21 iulie 2016, 15:22)

    contest [anonim]

    e dovedita, UE are obligatoriu nevoie de o Reforma exhaustiva, fara de care va fi inacceptabil de vulnerabila relativ la ErdoNazi &Co...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică