Proiectul privind PUZ pentru linia de metrou 1 Mai - Otopeni, in dezbatere publica. Magistrala 6 va avea 12 statii

de I.B.     HotNews.ro
Miercuri, 15 iunie 2016, 23:12 Actualitate | Internaţional

Proiectul de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru linia de metrou Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni, tronson 1, este postat pe site-ul PMB in vederea dezbaterii publice, pana pe 29 iulie, potrivit Agerpres.

Din raportul de specialitate reiese ca Magistrala 6 va urmari traseul: Calea Grivitei, Calea ferata din zona Pajura, Bd. Poligrafiei, Piata Presei Libere si soseaua Bucuresti Ploiesti/DN1/E60. Va avea urmatoarele statii: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroportul Baneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Bratianu, Aeroportul Otopeni.

Terenul care a generat PUZ este preponderent suprapus domeniului public si privat al Municipiului Bucuresti, partial domeniului public al statului si partial pe proprietati private ale persoanelor fizice si juridice care urmeaza a fi expropriate pentru cauza de utilitate publica.

Planul urbanistic zonal cuprinde tronsonul 1, respectiv sectiunea dintre statia 1 Mai si limita teritoriului administrativ al Capitalei cu orasul Otopeni, fiind studiate si stabilite amplasamentele si accesele aferente statiilor de metrou: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo, Bruxelles.

Potrivit avizului arhitectului sef, in zona minima de siguranta, protectie si functionalitate a metroului "este obligatorie solicitarea acordului de construire la amplasarea oricaror constructii noi civile sau industriale, inclusiv pentru plantarea de arbori".

"Nu se modifica reglementarile urbanistice referitoare la functiuni si indicatori urbanistici cuprinse in documentatiile de urbanism legal aprobate si aflate in termen de valabilitate. Reglementarile cuprinse in prezentul PUZ pot fi folosite exclusiv pentru autorizarea lucrarilor de construire a obiectivelor de utilitate publica si de amenajare a domeniului public. Autorizarea lucrarilor de construire a obiectivelor private se poate face numai in baza documentatiilor de urbanism legal aprobate si aflate in termen de valabilitate", mai prevede documentul.

Conform expunerii de motive, M6 parcurge repere precum: Romexpo, Piata Presei Libere, Parcul si Lacul Herastrau, Aeroportul Aurel Vlaicu, Baneasa Shopping City, Academia de Politie, Aeroportul Henry Coanda.

Conform regulamentului local de urbanism aferent PUZ, racordarea M6 cu reteaua existenta de metrou se realizeaza la statia 1 Mai (cu magistrala 4) si ulterior la statia Basarab, respectiv Gara de Nord (cu magistrala 1). Zona supusa studiului traverseaza Sectorul 1, respectiv cartierele: Grivita, Bucurestii Noi, Piata Presei Libere, Baneasa, Privighetorilor si orasul Otopeni.

Sunt prevazute de asemenea o serie de restrictii, permisivitati si recomandari pentru zonele: Romexpo, Piata Presei Libere, Fantana Miorita, Aeroportul Baneasa. Spre exemplu, este obligatorie prezervarea si punerea in valoare a cladirii pavilionului Romexpo, cladire unicat, ca principala resursa culturala manifestata la scara acestei zone.

Totodata, este obligatorie prezervarea prin conservare, restaurare si punere in valoare a spatiilor verzi tampon care marginesc lateral si central benzile de circulatie auto si pietonala de-a lungul Bd Kiseleff de la Piata Arcului de Triumf pana la Piata Presei Libere. Este obligatorie reamplasarea "Monumentului eroilor din comuna Baneasa cazuti in Primul Razboi Mondial", opera sculptorului Emil W. Becker, in arealul intersectiei dintre Soseaua Bucuresti-Ploiesti, str. Dobrogeanu-Gherea si str. Garlei. Nu in ultimul rand, este obligatorie prezervarea si punerea in valoare a cladirii Aeroportului Baneasa si se recomanda pastrarea si punerea in valoare a amenajarii urbane Cartierul Baneasa.













[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
4138 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    DECI UNUL DIN PANTELIMON SAU... (Joi, 16 iunie 2016, 6:57)

    schroedinger [utilizator]

    Colrentina sau Vitan se va duce tot cu taxiul!
  • +3 (3 voturi)    
    daca (Joi, 16 iunie 2016, 8:24)

    eu sunt [utilizator]

    Eroilor - Pantelimon e intr-un stadiu mai avansat si e gata in 2030, asta pana la Otopeni o mai prindem noi astia din generatia Y ?
  • +1 (1 vot)    
    tichie de margaritar (Joi, 16 iunie 2016, 8:29)

    nedumeritul [utilizator]

    cine si cati au nevoie de metrou de la 1 Mai la Otopeni?
    In cat timp se amortizeaza investitia ? Simpla functionare a unei linii fara pasageri costa enorm....o sa fie un nou canal Dunare- marea neagra....
  • +5 (5 voturi)    
    acest proiect este deviat intr-un mod inexplicabil (Joi, 16 iunie 2016, 8:37)

    snowflake [utilizator]

    La inceput planul conrtuirii acestei linii de metrou prevedea conectarea cu reteaua de metrou actuala in Piata Victoriei insa acum conectarea se planueste a fi facuta in statia 1 Mai. Care este diferenta? Ei bine este o diferenta uriasa deoarece marea majoritate a Bucurestenilor ce vor dori sa ajunga la aeroport cu metroul vor trebui sa schimbe minim alte 2 garnituri inainte de a se urca in vagonul ce ii va duce la Otopeni. Acest lucru inseamna mult timp pierdut si o atractivitate mai scazuta avand in vedere ca la aeroport de regula te duci cu bagaje grele si/sau voluminoase.
    Asadar cine tot insista cu aceasta mare ineptie de a construi capatul liniei la 1 Mai?
  • +2 (2 voturi)    
    genii (Joi, 16 iunie 2016, 10:17)

    andrei_2013 [utilizator]

    E fantastic cum pot sa treaca neobservate imbecilitatea absouluta in proecte mari.
    Propunerea suna asa:
    Daca vrei sa ajungi din otopeni pana in gara de nord trebuie sa schimbi la 1mai pe M4, linie care are un interval intre trenuri de minim 8 minute.
    Daca vrei sa ajungi din Otopeni pana la universitate trebuie sa schimbi 4 linii.
    Daca vrei sa ajungi la unirii trebuie sa schimbi 3 linii....

    O solutie putea fi asa:

    Henri Coanda
    Ion I. C. Bratianu
    Otopeni
    Bruxelles
    Paris
    Washington
    Tokyo
    Aeroportul Baneasa
    Gara Baneasa
    intersectia Ion Mihalache cu Turda
    Gara de nord
    Stirbei Voda
    intersectia Victoriei cu Lipscani
    Unirii
  • 0 (0 voturi)    
    de la Straulesti (Joi, 16 iunie 2016, 16:41)

    Sophie [utilizator]

    Eu as continua linia in constructie deja de la Straulesti - Centura, poate ajuta la birouri, Otopeni Sud, Centru si Aeroport. Mai putin si mai ieftin.
  • 0 (0 voturi)    
    dezbatere publica (Joi, 16 iunie 2016, 17:19)

    Bogdan31415 [anonim]

    s-a vazut la pasajul presei libere: toti pe site pmb au zis "NU".

    primaria l-a facut.
  • 0 (0 voturi)    
    adresa pe site (Joi, 16 iunie 2016, 17:24)

    Bogdan31415 [anonim]

    pmb > Institutii > Consiliul general > Dezbatere publica

    http://pmb.ro/institutii/cgmb/dezb_publica/proiecte/pr_dezb_publica.php


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version