Site-urile de informare online nu au compensat suprimarile masive de locuri de munca in presa pe hartie inregistrate din 1990, potrivit cifrelor publicate luni de Departamentul american al Muncii, totalul efectivelor absorbite fiind de aproximativ un sfert, relateaza AFP, citata de Agerpres.

Intre ianuarie 1990 si martie 2016, data ultimelor cifre disponibile, jurnalele americane au pierdut aproape 60 % (59,7 %) dintre angajatii lor, adica 271.800 de posturi. La acestea se adauga posturile suprimate in presa pe hartie de tip reviste, care a rezistat mai bine, dar care a pierdut totusi mai mult de o treime (36 %) din efectivele sale.

In acelasi timp, site-urile de informare pe internet si de editare cu continut video si-au sporit numarul angajatilor de sapte ori, trecand de la 28.800 la 197.800. Totusi, aceasta crestere puternica nu a compensat suprimarile de posturi intervenite in presa pe hartie.

Totalul angajatilor la ziare, reviste pe hartie si site-uri internet de informare este astfel inferior cu aproape un sfert (24,6%) fata de cel care era cu aproape un sfert de secol, 155.600 de posturi disparand intre timp.

Ca o mica licarire in acest tablou sumbru, in ultimii cinci ani, numarul locurilor de munca la site-urile de informare s-a dublat aproape (+97 %), in timp ce efectivele presei pe hartie (jurnale si reviste) a scazut cu 22%. In aceasta perioada, diferenta intre suprimari si creari de locuri de munca este pozitiva, cu 14.800 de posturi suplimentare pe internet.