Angela Merkel sustine rezolutia de recunoastere a genocidului armenilor

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 1 iunie 2016, 19:51 Actualitate | Internaţional

Angela Merkel
Foto: Agerpres/EPA
Cancelarul german Angela Merkel sustine rezolutia de recunoastere a genocidului armean care urmeaza sa fie supusa joi votului in Bundestag, insa nu va participa la vot din cauza programului de munca, a anuntat miercuri un purtator de cuvant al cancelariei germane, potrivit AFP.

Merkel "nu va participa la votul" din Bundestag asupra acestei rezolutii puternic criticate de Ankara, din cauza programului sau de munca si a "intalnirilor", a declarat purtatorul de cuvant adjung al Guvernului, Christiane Wirtz, in cadrul informarii de presa obisnuite.

In cadrul unui vot de test desfasurat marti in cadrul grupului parlamentar al conservatorilor, cancelarul german, care este si deputat, a "votat cu grupul" in favoarea textului, a precizat Wirtz.

Martin Schafer, purtator de cuvant al ministrului german de Externe, Frank-Walter Steinmeier, care si-a exprimat public opozitia fata de rezolutia din Bunderstag, a declarat, la randul sau, ca spera ca "decizia care va fi luata maine de Bundestag sa nu produca perturbarea durabila a relatiilor cu Turcia".

Presedintele turc Recep Tayyip Erdogan a declarat marti ca a sunat-o pe cancelarul german Angela Merkel, indemnand la "ratiune" cu doua zile inaintea unui vot in Bundestag (parlamentul german) asupra unei rezolutii de recunoastere a genocidului armenilor sub Imperiul Otoman, negat de catre Ankara, scrie AFP.

"Daca acest text este votat si Germania pica in aceasta capcana (...) acest lucru ar putea deteriora toate relatiile noastre cu Germania, tara in care traiesc trei milioane de turci si care este aliatul nostru in NATO", a subliniat el.

Erdogan a adaugat ca, "pentru Turcia, acest text nu are nimic constrangator din punct de vedere al dreptului international".

Aceasta rezolutie din parlamentul german, intitulata "Amintire si comemorare a genocidului armenilor si a altor minoritati din urma cu 101 ani", este propusa de grupurile parlamentare ale majoritatii - conservatorii din CDU/CSU si social-democratii din SPD, precum si de cel al Verzilor, formatiune de opozitie, si are toate sansele sa fie adoptata joi.

La 24 aprilie 1915 au fost inchisi in inchisorile Imperiului Otoman si apoi ucisi cei mai buni reprezentanti ai intelectualitatii armene: scriitori, profesori, medici, preoti. In urmatorii ani au fost omorati prin operatiuni sistematice 1,5 milioane de armeni, adica aproape jumatate din populatia armeana la acea perioada. Populatia armeana din Anatolia si Cilicia, catalogata de autoritati drept "inamic intern", a fost constransa sa plece in exil in desertul Mesopotamiei. Numerosi armeni au fost ucisi pe drum sau in tabere de refugiati.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
1926 vizualizari
  • +19 (19 voturi)    
    mult mai onorabil pt turci (Miercuri, 1 iunie 2016, 20:14)

    Kepler [utilizator]

    ar fi sa recunoasca acel genocid argumentind ca s-a datorat unui sistem invechit la acea data cum era Imperiul Otoman.
    • +5 (5 voturi)    
      Ar insemna sa se dezica de istoria lor. (Miercuri, 1 iunie 2016, 20:41)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      n-au cum sa faca asta
    • +6 (6 voturi)    
      Da (Miercuri, 1 iunie 2016, 21:07)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      Da, asa e. Din pacate Turcia lui Erdogan merge in directia opusa, tot mai nationalista si religioasa.

      Acceptarea crimelor din trecut si a vinovatiei necesita o maturitate si o incredere de sine pe care cei mai multi politicieni turci nu par sa o aiba.
      Reizbucnirea conflictului Ankarei cu kurzii (ironic, unii din cei mai activi faptasi in genocidul armean) ii face pe turci sa fie si mai nationalisti, deci si mai putin dechisi unei recunoasteri a genocidului.

      Vor tara problema aceasta dupa ei dupa cand vor avea maturitatea sa o discute, cerceteze, recunoasca, si astfel, sa o depaseasca. Impacarea cu trecutul este importanta.

      Si Romania mai are inca de lucru la asta, desi as zice ca suntem pe o traiectorie buna din punctul acesta de vedere.
    • +8 (8 voturi)    
      Nu au cum (Miercuri, 1 iunie 2016, 21:35)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      Revolutia Junilor Turci a avut loc in 1908, cu disparitia hegemoniei sultanului si formarea republicii constitutionale, deci aparitia statului turc modern. Iar genocidul din 1915 a avut loc sub directa indrumare a Comitetului de Uniune si Progres. Cum sa recunoasca acest inceput de drum rusinos spre democratizare?
  • +5 (5 voturi)    
    /// si la nemti..... (Miercuri, 1 iunie 2016, 20:31)

    oxxxxxyyyyya [utilizator]

    ..".sunt de acord, dar nu particip la vot."............chiar in acest moment madam merkel e ocupata cu alta problema.
  • -4 (8 voturi)    
    Vor avantaje (Miercuri, 1 iunie 2016, 20:42)

    Robert M [utilizator]

    Probabil ca exagereaza realitatea pentru a avea parte de avantaje materiale si imunitate eterna.
    Ei exagereaza un eveniment si vor sa ii dea dimensiuni gigantice pentru a impresiona oamenii sensibili si fara prea multa carte.
  • +4 (8 voturi)    
    micul holocaust (Miercuri, 1 iunie 2016, 21:50)

    basilicus [utilizator]

    e un pas aceasta recunoastere.
    • 0 (4 voturi)    
      ai de la mine un minus (Miercuri, 1 iunie 2016, 22:25)

      nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui basilicus

      nu fiindca nu ai dreptate, insa ai folosit gresit cuvantul holocaust. m-am saturat sa aud in fiecare zi cuvantul asta in cate o stire sau articol. altfel, in esenta e asa cum spui turcii ar face bine sa recunoasca fapta.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri