VIDEO Reportaj. Cum arata Bruxellesul si cartierul sau Molenbeek intr-o perioada de rascruce pentru Europa

de Mihai Ivascu     HotNews.ro
Sâmbătă, 28 mai 2016, 20:40 Actualitate | Internaţional

Manifestanti - proteste din Bruxelles
Foto: Mihai Ivascu / Hotnews.ro
Am ajuns in Bruxelles chiar in mijlocul unui protest la care au participat circa 60 de mii de manifestanti. Belgenii, nemultimiti de modificarile pe care guvernul vrea sa le aduca legislatiei in domeniul muncii, au protestat galagios in mars, pe strazile capitalei europene. Hotnews va prezinta cum arata protestele belgienilor si va invita sa cititi o incursiune pe strazile celebrului cartier Molenbeek.


Circa 60 de mii de oameni au manifestat marti la Bruxelles, impotriva unor proiecte de lege care propun eliminarea unor beneficii salariale, majorarea varstei de pensionare si a numarului de ore de lucru pe saptamana. Cu o ora inainte de pranz, zeci de mii de sindicalisti si studenti au inceput sa marsaluiasca pe strazile capitalei belgiene, avand ca punct de intalnire Gare du Nord din Bruxelles, situata in apropierea hotelului in care urma sa locuiesc urmatoarele doua zile, alaturi de alti jurnalisti, veniti intr-o vizita de studiu. Usa principala a hotelului am gasit-o inchisa - am fost invitati pe o usa secundara, care a fost incuiata imediat dupa intrarea noastra. Receptionerul, un roman, pe la vreo 50 de ani, inca mirat de ce se intampla pe strada, imi explica ca se tem sa nu fie sparte din nou geamurile usii culisante - asa cum s-a intamplat la alte proteste - si ne invita sa luam loc pe niste canapele, mai ferite de intrare.



In strada, sunt zeci de mii de oameni. Unii scandeaza, altii canta sau arunca cu petarde. Altii merg in grupuri mici, rad si beau bere. Pe acestia din urma, i-am vazut in marginile multimii - niciodata in centrul ei - erau in mare parte barbati tineri, pe la vreo 30 de ani. Pentru ei totul parea o plimbare cu berea in mana si cu un zambet satisfacut inclestat pe fata la auzul unei explozii puternice. Am numarat trei grupuri care jucau friptea cu petarde aprinse si pase cu o tigara rulata care nu mirosea intocmai a tutun.

Zgomotul de la partarde, alarme si vuvuzele era insuportabil in unele momente. Dupa ce o doamna scunda si in varsta a scos o petarda din poseta si a aruncat-o chiar in fata mea, mi-am spus ca as fi mai in siguranta in mijlocul multimii, unde parea ca nu se arunca cu petarde.
Mergand prin multime, ma lovesc accidental de un om imbracat in negru, cu o expresie relaxata pe fata si cu o casca in ureche. Ma intreaba in engleza de ce nu port dopuri de urechi si ii spun ca nu am. Imi intinde o punguta in care se aflau doua dopuri. Ii multumesc, il intreb cati bani trebuie sa-i dau, imi zambeste si imi spune ca "it's free!". Ulterior, am aflat de la mai multe persoane care sunt familiare cu protestele din capitala Belgiei ca barbatul respectiv era un angajat al statului belgian insarcinat cu supravegherea protestului.

In mijlocul multimii se afla nucleul dur de protestatari format din  oameni in putere muncii, pe la vreo 40 de ani, barbati si femei deopotriva. Oamenii care mai au 10-15 ani pana la pensie, dar si studenti care inca nu au un loc de munca.
"Sunt student, fac parte dintr-o federatie de studenti solidara cu protestul sindicalisticlor", imi spune Guillet William, unul dintre protestatari. "printre altele, este promovat un proiect din lege care prevede majorarea varstei de pensionare de la 65 la 67 de ani.", imi raspunde William atunci cand il intreb pentru ce protesteaza sindicalistii. El este unul dintre membrii "Federatiei organizatiilor studentesti francofone" (n.r.- tradus din franceza - Federation des etudiants francophones) pe care i-am intalnit in numar mare la protest.

Din pacate, programul nu mi-a permis sa urmez protestatarii in mars pana la finalul protestului. Potrivit presei, spre finalul protestului, chiar in apropierea Gare Du Midi, circa 100 de huligani, unii dintre ei cu fetele acoperite de masti de gaz sau de fulare, au inceput sa arunce cu pietre si alte obiecte spre politisti, care au ripostat cu tunuri de apa.
Belgienii nu sunt singuri care au protestat saptamana trecut impotriva modificarii actualelor norme legislative privind munca. Joi, la Paris, au avut loc confruntari violente intre manifestanti si politie la un protest organizat de marile miscari sindicale din Franta care se opun noii legi a muncii impusa de guvern. O parte din persoanele prezente la manifestul impotriva reformei socialiste au deviat de la traseul marsului si au aruncat cu diverse obiecte in fortele de ordine. Confruntarile dintre acesti manifestanti cu capul acoperit de cagule si politisti au avut loc pe strazi adiacente protestului.






  • Vizita in Molenbeek

In cea de-a doua zi, in jurul orei 4, am plecat spre cartierul Molenbeek. O colega voia sa vada cartierul supranumit de presa internationala "Cuibul teroristilor" si sa realizeze un fotoreportaj de acolo. Dincolo de renume, ne-am gandit ca este un cartier aflat in inima Europei si ca, acum, la luni bune, dupa atentatele din Bruxelles, locul este supravegheat cu atentie de autoritati, pentru a evita o noua catastrofa. Cu toate astea, ne-am pus de acord ca ar fi mai bine sa spunem ca suntem turisti in cazul in care vom fi intrebati de vreun localnic.

La prima vedere, in anumite zone, pare un cartier obisnuit al Bruxellesului locuit de persoane de culoare si musulmani. Intalnim putini albi si magazine cu reclame scrise in araba. La un kilometru distanta de periferie spre inima cartierului, peisajul incepe sa schimbe. Strazi curate precum cele din centrul Bruxellesului incep sa se umple de ambalaje, mucuri de tigare si alte gunoaie. Cladirile, majoritatea cu un aspect ingrijit, au la ferestre sau pe balcoane diverse obiecte de imbracaminte, cearceafuri, jucarii si altele. Pe strazi, aproape la fiecare scara intalnim grupuri de 2-3 copii care se joaca nestingheriti. Putini erau cei care pareau sa fie supravegheati de cineva.
Majoritatea afacerilor din zona erau ateliere auto, bacanii si magazine de cartier.Despre cele cateva baruri din zona, noi romanii, am spune ca sunt niste carciumi si, bineinteles, pareau frecventate de acelasi persoane care "servesc ceva", in Romania, la carciuma.

In centrul cartierului Molenbeek, la fiecare colt de strada incep sa apara grupuri de arabi sau persoane de culoare care analizeaza fiecare trecator. Chiar la intrarea in aceasta portiune a Molenbeekului, care ulterior ne-a dat impresia ca este supravegheata de civili, colega mea a traversat straduta pe care ne aflam ca sa faca o poza la o cladire. M-am oprit si eu, incercand sa fotografiez o alta. Dupa ce ne-am continuat drumul, am inceput sa auzim din spate fluiereturi si strigate. In prima faza, le-am ignorat si am continuat sa mergem, insa atunci cand am vazut ca o persoana se indreapta spre noi am spus ca ar fi mai bine sa ne oprim. Un barbat de culoare, pe care tocmai ce il intalnisem stand pe loc un colt de strada, ma intreaba in franceza ce am fotografiat. Ii arat cladirea. Imi spune ca e in regula si da sa plece. Cand sa ma intorc, se opreste si ma intreaba daca poate sa vada fotografia. M-am uitat in spatele lui si am vazut un alt om asteptand la o distanta de circa 40 de metri. "Da, sigur", i-am spus in engleza. Ii arat poza si pare multumit. Imi spune: "e ok", dupa care se intoarce usor nervos si imi gesticuleaza nervos sa-i arat si poza precedenta. Dupa ce derulez doua poze, il intreb in engleza de ce era curios sa afle ce am fotografiat. Imi spune in franceza ca nu intelege ce-i spun si ca intelege doar franceza. Dupa acest episod, eu si colega mea ne-am pus de comun acord ca ar fi bine sa lasam aparatele foto deoparte.


In cele doua ore pe care le-am petrecut in Molenbeek nu am vazut nici o patrula de politie sau masina de politie parcata. Am vazut cateva afise lipite pe geamuri care anuntau pretul chiriei si cateva masini care transportau mobila veche. Asta pe langa, mobilierul, jucariile si lenjeria aruncate pe trotuar in fata catorva blocuri. Am intalnit si trei romani de etnie rroma, pe care i-am recunoscut dupa vorba. Mergeau pe strada, erau imbracati in salopeta, si imparteau - asa din mers - o sticla de vin.










15373 vizualizari
  • +5 (5 voturi)    
    esti sigur ca era la bruxelles (Sâmbătă, 28 mai 2016, 21:45)

    corbul109 [utilizator]

    nu de alta dar daca ai vazut 60000 de oameni care protestau impotriva unui guvern de stanga, sigur nu erai la Bruxelles. Guvernu Belgiei e orice numai de stanga nu :)
  • +7 (19 voturi)    
    Bun reportaj (Sâmbătă, 28 mai 2016, 22:41)

    Andrei [anonim]

    Traiesc la Bruxelles de ani buni, dar nu ies niciodata in oras in timpul demonstratiilor. Asa ca am aflat ceva nou din acest articol (in presa belgiana lucrurile nu se spun niciodata pe sleau). Bravo!
    • -7 (11 voturi)    
      da (Duminică, 29 mai 2016, 16:44)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      un program bine pus la punct pentru diabolizarea unei minoritati.deranjeaza "pasivitatea " politiei si a bastinasilor
      • 0 (0 voturi)    
        te inseli (Luni, 30 mai 2016, 10:04)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui Snitzelvienez

        Acest reportaj e asa de bine facut incat nu se precizeaza cand au fost manifestatiile. ca sa vezi ca te inseli, presa belgiana nu a masumalizat nimica: http://www.lalibre.be/video/manifestation-a-bruxelles-du-24-mai-2016-57443eab35708ea2d5cc4538
        dar e important de vazut ca reporterii din romania, afla mult mai multe, doar din strada.. mie mi se pare rautacios
  • +7 (23 voturi)    
    Europa comunista. (Sâmbătă, 28 mai 2016, 22:44)

    VodkaPropelled [anonim]

    Dupa vorba, dupa port, oamenii sunt comunisti, se vede si dupa culorile lor, predominant rosu si ceva verde. In Roma am vazut acelasi gen de proteste, diferite grupari, din care unii aveau chiar steaguri cu secera si ciocanul.

    Cat despre cartierul arabilor, este produsul "internationalismului comunist", cum i se spunea pe vremrui, acum in bineinteles intr-o alta forma.
    • +5 (7 voturi)    
      socialism (Duminică, 29 mai 2016, 18:55)

      un om [anonim] i-a raspuns lui VodkaPropelled

      Majoritatea vest-europenilor sunt socialisti. Sunt incapabili sa inteleaga ca ei traiesc BINE ca urmare a capitalismului. Chiar de ar fi trimisi sa traiasca 1 an intr-un oras dintr-o tara ex-comunista ma tem ca tot n-ar invata nimic.
    • +2 (4 voturi)    
      Despre culori și nu numai (Duminică, 29 mai 2016, 19:47)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui VodkaPropelled

      În Belgia exista 3 mari uniuni sindicale care se deosebesc prin culori. Roșu scoaliști, verzi creștini și albaștri liberaralii. Spre deosebire de pozele așa zisului reporter verzii sunt mai mulți circa 1.7 milioane, socialiștii 1.2 milioane iar 250 mii liberali (care sunt membri ai alte uniuni sindicale europene care e cea mai mare in UE).

      Din când în când mai apar și albi care recunosc că nu știu de ce uniune sindicală aparțin.

      Prima dată când am văzut o manifestație sindicală în Belgia am fost uimit, colorați, aveau muzică, standuri de mâncare și băuturi (racoritoare și bere). Unde erau manifestațiile alea adevărate din România cu îmbrânceli și înjurături. Folosesc și petarde și nu se deosebesc de o petrecere de an nou românească.

      Contrar afirmațiilor reporterului bazate pe spusele unui recepționer român rare ori se lasă cu distrugeri (ultima dată a fost o excepție și singura dată în care au folosit tunuri cu apă din câte îmi aduc eu aminte). Berea spre sfârșit duce la scene.

      Contrar celor afirmate de reporter la început guvernul belgian nu e de stânga ci bine de tot de dreapta (în tre timp textul a fost adaptat). Manifestațiile de acum sunt legate de majorarea vârstei de pensionare la 67 de ani, creșterea saptamânii de muncă de la 38 la 45 de ore și înghețarea legii creșterii salariului după inflație (calculată la anul trecut).

      Aceste măsuri sunt aberante și deși par de dreapta nu beneficiază afacerile deloc. Mărind vârsta de pensionare ții în muncă oameni de 60 ani plus (pe salarii mai mari) ocupând locuri de muncă în defavoarea tinerilor care sunt în șomaj deși ar avea productivitate mai mare muncind. Și afacerile și statul plătesc mai mult.

      Nu luați în calcul faptele, șo pe ei, comuniștii. Pentru comentariile din Molenbeek doar o scurtă remarcă între altele "Am intalnit si trei romani de etnie rroma" care erau îmbrăcați în salopetă și au fost recunoscuți după vorbă. Rommi în salopetă??? După vorbă??? Sigur nu erau prezentatori TV din România?
      • 0 (0 voturi)    
        verzi=crestini??? (Luni, 30 mai 2016, 11:27)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

        trotuar, eu nu stiu de unde ai scos tu verzii ar fi crestini ...ca verzii is "ecologisti" toata ziua..o combinatie de comism cu socialism de te doare coapu'....si nu sunt majoritari, majoritari fiind socialistii (ce de aia au castigat) iar majoritari sunt socialisto-comunistii.
        • 0 (0 voturi)    
          Habar n-am unde sunt ecologiștii (Luni, 30 mai 2016, 13:37)

          trotuar [utilizator] i-a raspuns lui neurino

          sau dacă au uniune sindicală dar în Belgia creștinii sunt verzi.
          https://en.wikipedia.org/wiki/Confederation_of_Christian_Trade_Unions
          sau
          https://fr.wikipedia.org/wiki/Conf%C3%A9d%C3%A9ration_des_syndicats_chr%C3%A9tiens
  • -17 (27 voturi)    
    ce mizerie (Sâmbătă, 28 mai 2016, 22:53)

    xanti [utilizator]

    Si capitalismul asta
    • +7 (11 voturi)    
      cred ca garibaldi era doar sarcastic (Duminică, 29 mai 2016, 11:16)

      Irizat [anonim] i-a raspuns lui xanti

      nu cred ca merita minusuri
  • -6 (48 voturi)    
    prost documentat (Duminică, 29 mai 2016, 2:13)

    John Doe [anonim]

    Se plimba jurnalistul roman prin strainatate, povesteste despre ce vede ca orice incult plecat din tara. O sa enumar problemele din articol, le povestesc din prespectiva de locuitor de Bruxelles, care merge regulat in Molenbeek, ca deh, acolo e piscina la care inot.

    1. Confunda probleme din Franta cu probleme din Belgia.
    2. Prost documentat, protestele din Belgia se datoreaza mai mult dorintei PS (Paridul Socialist din Walonia) de a reveni la putere. Ei controleaza sindicatele, iar 60% din Belgieni sunt inscrisi in sindicate. Pe scurt: jurnalistul nostrul e impresionat de o "impartire de ulei si faina PSD a la Belgique"
    3. Molenbeek, indivizii astia merg intr-o zona saraca a unui oras bogat si se mira ca oamenii is altfel. Fac poze la cladiri de locuinte si se mira ca oamenii ii intreaba de sanatate.
    4. Is atata de nedocumentati ca vorbesc despre "arabi", arabii sunt foarte slab reprezentati in Bruxelles, in general sunt magrebieni daca vorbim de etnie, marocani daca vorbim de nationalitatea originara
    5. Sa vorbesti despre un cartier la modul preiorativ "oameni de culoarea" e penibil. Belgia a exploatata Congo, oamenii de "culoare" au tot dreptul sa fie aici.
    6. Sa vorbesti de un cartier ca fiind populat de musulmani e putin ridicol. De unde stie inteligentul jurnalist ce religie are individul pe care el il vede pe strada? A facut cumva un recensamant si are o statistica? Pe baza culorii pielii, e cam rasist atunci. Daca indivizii aia is spanioli? Ca si aia-s mai bronzatia statistic vorbind, iar Bruxelles are o populatie de spanioli egala cu cea de marocani.

    Pe scurt, impresiile unui badaran la Bruxelles, care nu stie si nu intelege. Nu doar atat, dar si-a propus sa imprastie ignoranta. Penibil, si cica se numeste jurnalist.

    Bruxelles in general si Molenbeek in particular au problemele lor, dar individul asta habar n-are care-s alea, si nici nu-I curios sa le inteleaga, vrea doar sa creeze senzational. Dupa cum ziceam, penibil.
    • -5 (15 voturi)    
      ai dreptate - legat de punctele 3, 5 si 6. (Duminică, 29 mai 2016, 5:05)

      Irizat [anonim] i-a raspuns lui John Doe

      fara civilizatia occidentala, planeta ar fi fost raiul promis.
      au venit occidentalii, au spoliat restul planetei (inca nu imi este clar cu ce mijloace au devenit asa puternici???) si pe spinarea astora, au creat civilizatia occidentala - in fapt o non-civilizatie, fara valoare intrinseca. se stie ca totul de la pictura, muzica si arte in general, la stiinte, educatie, medicina...totul este creat de fapt de non-occidentali. occidentalii doar au furat si sclavagizat.
      nu mai spun, ca de fapt civilizatiile non-occidentale, in special cele musulmane sunt traditional vorbind extrem de echitabile si corecte. acolo religia este blanda, preotii sunt intelepti si predica iubirea aproapelui si viata, femeia este respectata, la fel si legea...
      • +4 (4 voturi)    
        ironie (Duminică, 29 mai 2016, 18:59)

        un om [anonim] i-a raspuns lui Irizat

        greu se mai prind unii de ironie
    • +9 (21 voturi)    
      trist (Duminică, 29 mai 2016, 10:48)

      gelu antigelu [utilizator] i-a raspuns lui John Doe

      pentru informarea ta marocanii sunt arabi. si toti magrebienii tot arabi sunt. si vorbesc araba. ia un marocan si un irakian si o sa vezi cat de asemanatori sunt morfologic. si culmea se inteleg bine vorbind dialecte diferite ale aceleiasi limbi. desi se afla la multe mii de km distanta.
      exista prostia asta in Franta si probabil si Belgia ca sa nu le spui la arabi arabi ca se supara. am intrebat de ce se supara. cica e termen peiorativ. o tampenie. arabii sunt arabi, poti sa le spui oricum, tot arabi sunt. nu e nimic peiorativ in asta. cat despre culoarea pielii nu-mi spune ca nu vezi diferenta intre spanioli si arabi. si oare cati spanioli o locui in zonele arabesti din Molenbeek?
      in Molenbeek nu e vorba de o zona saraca. e vorba de pierderea controlului zonei de catre politie, sau mai precis cedarea ei. arabii sunt majoritari si isi impun controlul de facto. politia nu poate sa intre decat cu zeci de oameni si masini blindate. si sunt hartuiti in permanenta pana ies din cartier.
      hartuiti sunt si turistii dupa cum se vede. orice strain e supravegheat si poate fi luat la suturi oricand. protectia e zero acolo. toti strainii de cartier sunt facuti sa inteleaga ca nu sunt bine primiti acolo si ca e mai bine sa nu mai vina. acolo actioneaza permanent un fel de militie locala, care deloc intamplator e musulmana. cat de penibil si de rauvoitor sa fii sa spui ca s-ar putea sa fie spanioli sau eventual budisti?
      e cumva fascinant sa vezi pe cineva care locuieste in Bruxelles si refuza sa vada realitatea de langa el.
      • -5 (7 voturi)    
        parere puternica (Duminică, 29 mai 2016, 21:02)

        JohnnyDepp [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

        Ai o parere puternica. E clar ca nu locuiesti acolo. In Molenbeek nu e nevoie de blindate. Ca sunt mai multi smecher de cartier, asta e alta problema. Ca esti rasist fara motiv e problema ta. Eu vorbesc franceza, dar pt asta nu-s francez, vorbesc olandeza dar nu-s olandez. Faptul ca o natie vorbeste araba nu inseamna ca-s arabi. Faptul ca tu esti un tigan te afecteaza, mai ales daca nu esti. Si daca politia intra doar cu blindate, asta fals. Eu merg pe jos oriunde acolo, mai lasa dezinformarea.
      • -2 (2 voturi)    
        magrebienii sunt arabi? (Luni, 30 mai 2016, 10:27)

        ta31 [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

        Vai de capul tau. Pune mana si citeste ceva despre istoria poapoarelor arabe. Se vede ca nici nu ai citit si nici nu ai trait putin nordul Africii ca sa stii cine sunt magrebienii.
    • +8 (16 voturi)    
      Ete fleosc (Duminică, 29 mai 2016, 11:07)

      A R [utilizator] i-a raspuns lui John Doe

      Magrebienii in general si marocanii in special nu sunt arabi? E prima data cand aud chestia asta! :))))

      As intelege pana la un punct teoria cu Belgia a exploatat Congo, oamenii de culoare au tot dreptul sa fie aici daca TOTi oamenii de culoare din Belgia ar fi congolezi. Cum, evident, ei provin din toata Africa si lor li se adauga sute de mii de asiatici (unde belgienii nu au pus piciorul in epoca lor colonialista), teoria nu sta deloc in picioare. sa nu ai vorbim ca nu inteleg de ce este de vina un belgian de azi ca bunica-sau sau strabunica-sau au colonizat Congoa cum o suta si ceva de ani

      Poate jurnalistul a vazut oameni in straie traditionale arabesti. Cand intalnesti pe cineva cu hijab, burka sau thawb, as zice ca sunt vreo 99% sanse sa fie musulman.
      • -3 (15 voturi)    
        exploatat e putin spus. au facut acolo genocid! (Duminică, 29 mai 2016, 16:34)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui A R

        unul din genocidurile mai putin cunoscute in sec 20 a fost cel savarsit de "marele" rege belgian Baudoin si clica lui asupra congolezilor, soldat cu milioane de victime (estimare intre 5 si 7 mil)..

        Primul genocid din sec 20, de ex, nu a fost cel armean, ci cel din Namibia, unde nemtii au masacrat 2 populatii locala prin 1905-1906 si au inventat termenii de "subom", "solutie finala" de atunci- in mod gresit credem ca sunt creatii ale nazistilor.

        Mai informati-va si voi...ca nu e asa greu, nu treb sa stati doar pe efemeride.ro samd...

        Deci da, statele occidentale sunt responsabile cu suferinta a multor milioane de africani (sa mai pomenesc de sclavie si zecile de milioane dusi prin americile spaniole, SUA etc?) -savarsind genociduri. Si nu au platiti niciodata pt ele, nici macar cerut scuze vreodata,

        Deci, ce li se intampla poate fi o razbunare a istoriei. Daca intrebi ce vina are X pt ca bunicul lui a masacrat negri? Pai X se bucura de viata tihnita din occident, facilitata de bogatiile imense adunate de "bunicul' si nici gand sa fie in vreun fel solidar cu adevarat sa se implice sa rezolve pb pe care le au acum cei din Africa (saracie, foamete, secete crunte, razboaie civile, exploatarea resurselor- v razboiul diamantelor de ex). Deci da, X are marea vina de a nu fi crestin cu adevarat, ci doar cu numele, ca e asa botezat. Ce a acordat UE ca "ajutor umanitar" e un fas si nici pe departe cat e necesar!

        PS: si ce vedem acum e doar inceputul. Daca voi credeti ca revolta voastra va opri fenomenul sunteti infantili si neinformati. In Africa sunt acum peste 1 mld de oameni ce sufera deja de deprivare materiala si razboaie. ONU estimeaza ca populatia Africii va creste la 3 mld in 2050. Unde credeti ca se vor indrepta multe, multe milioane din cei 3 mld din viitor? E un fenomen istoric si mai putin politic. Si da, UE inca mai are f putin timp sa opreasca asta implicandu-se sa rezolve pb acolo, la ei, nu cand vor fi venit aici si vor avea teritorii intregi acaparate..
        • 0 (2 voturi)    
          mai pune la socoteala si... (Duminică, 29 mai 2016, 23:13)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

          ... incalzirea globala (scaderea calitatii si cantitatii culturilor, restrangerea zonelor care pot fi cultivate samd.) si "razboaiele apei" dintre care doua cel putin sunt in PLINA desfasurare: unul chiar in Africa si altul in Orientul Apropiat!

          CE vor face cei 3 mld. africani, cand nu vor mai avea apa? >:
    • +9 (21 voturi)    
      Oamenii de "culoare" au tot dreptul sa fie aici (Duminică, 29 mai 2016, 11:10)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui John Doe

      "Belgia a exploatat Congo, oamenii de "culoare" au tot dreptul sa fie aici."
      Bai mincati-as, mai sunteti multi?
      • +3 (5 voturi)    
        Esti rasist, altceva? (Duminică, 29 mai 2016, 21:06)

        JohnnyDepp [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

        Mancati-as, tiganii erau vanduti ca sclavi in Romania anilor 1850. Te asteptai in 4-5 generatii sa se emancipeze? Uita-te la tine, mai mult decat un argument rasial nu esti capabil sa aduci intr-o discutie. Dar si la tine, la fel ca la ceilalti oameni amarati, vedem lipsa de cultura. Dar cu putin noroc stranepotii tai se vor emancipa.
    • +3 (9 voturi)    
      subcultura face ravagii... (Duminică, 29 mai 2016, 12:39)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui John Doe

      - 41% din locuitorii Molenbeek-ului sunt musulmani, cel putin asa zic statisticile dar tu bine inteles ca sti mai bine decat toata lumea...
      - acesti locuitori musulmani ai molenbeek-ului sunt in marea lor majoritate descendenti ai imigrantilor marocani si turci. Cand faci afirmatii de genul "locuitorii nu sunt arabi ci magrebieni" inseamna ca cunostintele tale de cultura generala se reduc la nivelul de cunostinte ale unui copil de gradinita. Daca nu stiai, marocanii sunt arabi de religie islamica, ramura sunita. Exista si o asa numita minoritate berbera dar care a fost asimilata in totalitate de cultura araba majoritara.
      - chiar daca suna rasist, sa sti ca (virgula) culoarea pieli arabilor este mai inchisa la culoare decat a noastra. Asta este realitatea de necontestat si pe care niciun spalat pe creier neo-marxist nu o poate contesta....
    • 0 (2 voturi)    
      prost informat (Luni, 30 mai 2016, 11:43)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui John Doe

      mai Doe (sau mai corect Goe) , hai sa o luam cu inceputul:
      In primul rand magrebienii SUNT ARABI, atta din punct de vedere istoric cat si etnic si al religiei (ca sa nu mai spun ca si genetic, tot acolo ajungem).
      https://en.wikipedia.org/wiki/Arabs

      Congolezii, or avea "dreptul" sa stea in Belgia, ca de aia au si cetatenie belgiana cu mult inaintea ta, dar au obligatia sa respecte legislatia in vigoara si nu sa faca vandalim ca la ei in cort.

      personal, nu am fost prin Molenbeek dar au fost prin Bruxelles, ca "lucrator " la EC-RIA, zona garii de nord si dumnezeu ma ierte, mai ales seara aveam impresia ca m-am teleportat intr-un cartier arabesc, fara stirea mea.

      Esti comic cum dimineata, oameni la ostum, albi , alergau cu cafeua in mana spre lucru, banci, EC si alte institutii prin zona iar seara apareau "magrebienii", bineintes la colt de strada, fluierand fetele, batandu-se.

      sa iti mai povestesc de masura de securitate a hotelului meu ??? Usa dubla , cu cartela speciala, nu se deschidea decat daca aveai cartela (a fost interesant cand am vrut sa fac check-in ul...suni la usa,in strada, prezinti actele pe o camere..ehe.
      veselie.

      Cat despre Belgia in general si Bruxelles in particular, noroc cu UE Si EC, PE ca au de unde mulge bani ca altfel ar fi vai mama lor...uita-te la orasele din valonia, jale...fugi!
  • -3 (3 voturi)    
    da (Duminică, 29 mai 2016, 7:08)

    gigi [anonim]

    ..s-ar putea sa ajungem sa-l pupam in coor pe chiorpec....hm
  • +6 (14 voturi)    
    Va rog continuati acest demers jurnalistic (Duminică, 29 mai 2016, 9:34)

    MPopa [utilizator]

    S-a vazut chiar din ziua atentatelor din capitala belgiana: politicienii locali sunt absolut impotenti in fata terorismului cu radacini locale. Le e frica si sa se gandeasca la masuri concrete pentru a destructura retelele aparute in cartierele ocupate de islamisti.
    Din nefericire nici presa din Belgia nu vorbeste despre realitatile din tara. Jurnalismul e paralizat de normele corectitudinii politice. Nu e o scuza pentru jurnalisti pentru ca ei sunt primii care au promovat aceasta stupizenie.
    Oricum, sa fii in situatia in care a te plimba si a face poze intr-o capitala europeana a devenit problematic ... si inca asta a fost ziua in amiaza mare. Am fost si eu prin Anderlecht si nu e un loc unde sa poti locui impreuna cu familia, daca nu esti nord-african sau arab.
  • 0 (12 voturi)    
    cum arata ??? (Duminică, 29 mai 2016, 13:51)

    trebol [utilizator]

    arata foarte bine - cu toate "problemele" prezentate arata mult mai bine decat bucurestiul in care e atata liniste si armonie ...
  • +8 (16 voturi)    
    Greata (Duminică, 29 mai 2016, 15:47)

    Dumitru Vaduva [anonim]

    Europa asta intesata de musulmani imi face o grata fara de sfarsit.Nu sunt impotriva legilor lor islamiste ci sunt impotriva impunerii acestora unei Europe traditional crestina in care au venit unii sa desfiinteze crestinismul si sa implementeze religia lor iar crestinii,deveniti atei,intre timp,stau ca boii si nu fac nimic,dimpotriva,se lasa jigniti umiliti si batuti in propriile lor tari fara ca politia,justitia si structurile de securitate ,platite cu bani grei din buzunarele cetatenilor sa miste un deget in apararea lor. Europa se lasa violata si terfelita de o adunatura de indivizi care au venit ca migranti si care au devenit stapanii ei peste noapte.Anglia,Franta,Belgia,Olanda,Danemarca,Suedia,Norvegia si alte tari ale UE,sunt calcate in picioare de aceste hoarde barbare. Cum se poate asa ceva? Ce fel de Uniune Europeana este asta ? Nu am nimic cu musulmanii,dar sa se duca in Musulmania lor si sa traiasca dupa legile lor,ori Uniunea Europeana sa-si schimbe numele in Uniunea Musulmana si gata.Sa se faca un califat arab in Europa si sa se impuna cu fosrta Sharia. Ce imbecili !
  • -2 (2 voturi)    
    ce ma bucur (Luni, 30 mai 2016, 12:12)

    Toni_Romania [utilizator]

    Ce ma bucur ca emigrantii au facut varza Occidentul.
    Lasa ca 50 ani au fost boieri, un dus rece nu le strica.
    • +1 (1 vot)    
      romaneste .... (Luni, 30 mai 2016, 18:40)

      trebol [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      ce sa zici si tu - una romaneasca - sa moara si capra vecinului ... nu merge occidentul - nu merge nici romania ( romanilor) ....
      • 0 (0 voturi)    
        UNDE? (Marţi, 31 mai 2016, 12:14)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui trebol

        unde am zis ca merge Romania?..... dar nici vesticii de acuma nu se vor mai artisti in fata noastra, "ciobanii" din tara (idem pt. diaspora)
  • 0 (0 voturi)    
    cladiri si oameni (Luni, 30 mai 2016, 22:06)

    loco [anonim]

    Cladirile din Molenbeek, Anderlecht, Starebeek , centrul Bruxellului etc ... cladiri coloniale, au apartinut bogatilor solide, piatra , marmura,caramida sunt foarte bine intretinute arhitectural la exterior, inautru sunt seminee din marmura sculptata in fiecare camera alta culoare, tavane inalte - peste 4 m cu stucaturi , geamuri foarte inalte, camere foarte mari luminoase - sunt in general locuinte sociale , nimeni nu le intretine in interior, nu se zugravesc , daca au fost perdele ,de 30 de ani cand au intrat in casa n-au mai fost spalate, unele sunt zdrentuite, pereti sparti, cojiti, copii multi ce-si fac nevoile ... ca la tigani , nu repara nimic doar distrug - localnicii bogati s-au refugiat la periferie, au cedat centrul si jumatate din cartiere (ei spun comunele brux)


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi