Un Airbus al companiei Lufthansa a evitat trei drone la aterizarea pe aeroportul din Bilbao

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Marţi, 24 mai 2016, 23:09 Actualitate | Internaţional

Un avion Airbus A320 al companiei Lufthansa, care zbura sambata de la Frankfurt la Bilbao, a fost nevoit sa efectueze o manevra brusca pentru a evita trei drone aparute pe traiectoria sa la altitudinea de circa 900 de metri inaintea aterizarii pe aeroportul spaniol, scrie publicatia El Pais. 

Politia locala nu a identificat deocamdata proprietarul sau proprietarii celor trei drone. Dupa ce avionul a comunicat turnului de control incidentul, un elicopter a fost ridicat de la sol, dar nu a reusit sa repereze aceste aparate. In acelasi timp mai multe patrule au cautat dronele in imprejurimile aeroportului, dar de asemenea fara succes, anunta Agerpres.  

Nu se cunoaste nici dimensiunea dronelor pentru a se putea aprecia efectele unui posibil impact cu avionul, care avea in acel moment o viteza de peste 250 de hm/h si se afla in faza de coborare la aterizare. Totusi, pentru ca o drona sa ajunga la inaltimea la care se afla acel avion, ea ar trebui sa aiba o greutate de cel putin 2-3 kilograme, iar o coliziune a unui avion cu un astfel de dispozitiv ar avea consecinte grave.  

Incidentul este investigat de Agentia Spaniola pentru Navigatie Aeriana (AESA), dar nu a fost inaintata o plangere formala. Conform legii spaniole, este interzis zborul dronelor la inaltimi de peste 120 de metri si niciodata pe o raza de 8 kilometri in jurul aeroporturilor, interdictie valabila de asemenea deasupra zonelor populate. 

Incidentele provocate de aparitia dronelor in apropierea aeroporturilor au devenit tot mai frecvente. Anul trecut, in luna iulie, un alt avion al companiei Lufthansa a trebuit sa-si schimbe brusc traiectoria pentru a evita coliziunea cu o drona inaintea aterizarii la Varsovia.  

Anul acesta, pe 2 mai, prezenta suspecta a unei drone in proximitatea aeroportului francez Paris-Orly a obligat controlorii de trafic aerian sa schimbe preventiv culoarele folosite de avioane in timpul manevrelor de apropiere la aterizare. Aeroporturile pariziene s-au confruntat in ultimele luni cu sase incidente similare.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
7760 vizualizari
  • -3 (23 voturi)    
    nu ne mai incurcati (Marţi, 24 mai 2016, 23:49)

    Conservator [utilizator]

    Avionul ala nu avea cum sa zboare la viteza de 250hm/h. Asta inseamna 250 de hectometri/ora (in clasa a III-a se studiaza) adica 25km/h.
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Miercuri, 25 mai 2016, 13:41)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui Conservator

      La ora cand citesc asta, din 21 de votatori: 9 stiu ce-i hm iar 12 nu => scor -3 :D
  • 0 (8 voturi)    
    Va rog putin respect (Miercuri, 25 mai 2016, 6:33)

    Pac-pac [utilizator]

    Va rog sa lasati aceste stiri pentru publicatiile de can-can.
    Incercati sa ganditi singuri si anume ca pilotul unui A320 nu vede obiecte mici la distanta iar capacitatea unui A320 de a face manevre bruste de ocolire este fix egala cu cea a unui rinocer sa faca gimnastica (paralele).
    Ganditi-va putin la distanta dintre avion si "drone", viteza avionului si timpul necesar realizarii manevrei, ceva nu se leaga, pentru ca daca erau suficient de aproape sa le vada nu avea timp de manevra iar daca erau suficient de departe pentru a avea timp de manevra, ma indoiesc ca putea sa le vada.
    • -3 (3 voturi)    
      facepalm (Miercuri, 25 mai 2016, 11:56)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      de radarul de la bordul avionului ai auzit ? sau de radarul turnului de control ?

      Stire de ultima ora, ne aflam in anul 2016, nu 1920.
    • 0 (0 voturi)    
      Ziaristica (Miercuri, 25 mai 2016, 12:59)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      Probabil evenimentul e real dar titlurile si descrierea sunt "ziaristice" :))).
      E amuzanta alaturarea A320 si "brusc" in aceeasi propozitie cand raza minima de manevra pentru o atari aeronava e de cativa km.
      Vad totusi ca sunt utilizatori din anii 2000 care s-au uitat cam mult la Top Gun :)
  • +1 (1 vot)    
    O punga ... sa fugim ! (Miercuri, 25 mai 2016, 17:08)

    immortal [utilizator]

    Probabil erau niste pungi de plastic ridicate de un curent termal ascendent, precum in cazul vestit al cursei British Airways care a anuntat ca dronele cele rele sunt in zona de apropiere a aeroportului Heathrow, si mai mult decat atat, una din ele a lovit avionul !
    Binenteles ca la inspectia aparatului de zbor au constatat ca nu fusese nici o drona si "experimentatul" pilot a confundat o punga de platic cu o drona

    http://www.telegraph.co.uk/news/2016/04/21/drone-believed-to-have-hit-british-airways-flight-may-have-been/


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri