In campania de a scoate Marea Britanie din UE au fost recrutati imigranti europeni pentru un call-center - al carui scop este orientarea votantilor spre sustinerea Brexitului -, in ciuda mesajului promovat cum ca asemenea lucratori necalificati "ii priveaza pe cetatenii britanici de locurile lor de munca", scrie The Guardian.

Leave.EU a angajat patru migranti pentru call center din tarile europene, inclusiv din Slovacia. Masura vine in ciuda mesajului Leave.EU cum ca, "in calitate de a 5-a cea mai mare economie a lumii, Marea Britanie isi poate asigura propria forta de munca."

Arron Banks, cel mai mare sustinator al campaniei, ce supravegheaza operatiunile call-center-ului din birourile din Bristol, a declarat pentru the Guardian: "nu simt nicio afinitate pentru francezi, germani si spanioli. As prefera sa am de-a face cu propriul neam."

Sustinatorii campaniei de ramanere in Uniune acuza Leave.EU de aplicarea unor "standarde duble dincolo de nivelul parodiei."

"Pentru Arron Banks, sa sustina o campanie bazata pe diviziune si demonizare in timp ce angajeaza migranti europeni pentru call-center-ul sau reprezinta cea mai mare ipocrizie", spune Neil Kinnock, fost lider Laburist si sustinator al campaniei Marea Britanie mai puternica in Europa. "Banks ar trebui sa-si plece capul de rusine - si sa reflecteze asupra faptului ca proprii angajati si alti oameni muncitori nu merita valul de negativism intreptat spre ei din partea celor ce sustin iesirea."

La inceputul acestei luni, Biroul pentru Responsabilitate Bugetara a anuntat ca este nevoie de un nivel ridicat al migratiei - peste 100.000 pe an - pentru a obtine un surplus bugetar pana la sfarsitul acestui mandat parlamentar. O rata neta mare a migratiei, de 265.000 de imigranti pe an, inca mai mic decat rata actuala de 320.000, ar furniza o crestere bugetara de 4.5 miliarde de lire sterline, a anuntat OBR.